Taitava yhdistää uran ja perheen

  • Viestiketjun aloittaja news today
  • Ensimmäinen viesti
news today
Minuutti­aikataulussa sinkoileva uraohjus ei ehdi nähdä lapsiaan ja puolisoaan. Paitsi jos on taitava.

Näillä eväillä yhdistät uran ja perheen:

1. Määrittele omat arvosi. Tässäpä onkin kaiken onnen avain: tiedä mitä tahdot. Jos haluat menestyä urallasi ja elää samaan aikaan onnellista perhe-elämää, keskitä tarmosi niihin asioihin, jotka edistävät näitä tavoitteita. Karsi kaikki, mikä sotii tavoitteitasi vastaan. Ulkoista ne kotityöt, jotka voit ja haluat. Karsi kaikki turhat tapaamiset. Sinulla on siihen varaa.

2 Pyhitä aikaa ja luo sitä. Mieti, miten voit yhdistää työn ja perheen ajankäytössäsi. Ota puoliso ja lapset työmatkoille mukaan. Hoida sähköpostia lapsen sirkuskoulun aikana. Vietä etätyöpäiviä. Säästyt työmatkoilta ja toimistoelämän jatkuvilta keskeytyksiltä. Usko, että voit olla hyvä sekä työssä että kotona. Missä halu, siellä keinot.

3 Luo oma todellisuutesi. Mieti, mikä on sinun mielestäsi hyvää elämää. Ulkopuoliset eivät sitä sanele, saati tiedä. Kieltäydy syyllistymästä muiden moitteista. Jos sisäiset ristiriidat repivät sinua, tee johtopäätökset. Kaikkea ei voi saada. Muista myös, että elämä koostuu eri vaiheista: kaikki muuttuu, kaikki menee ohi ja kaikesta selviää - elämästäkin.



lähde; Kauppalehti
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=2009/09/25995&ext=rss
 
Non compos mentis
Niin... Mä teen 25-tuntista työviikkoa. Mulla on aina pitkä viikonloppu. Jää aikaa lapsille, kodille ja omille harrasteille. Päätin, että aika on rahaa tärkeämpää.

Työ on vaihtelevaa ja lähellä sydäntäni. Työssä voin myös kouluttautua lisää päätoimisten opintojeni lisäksi, samalla alalla.
 
Äityli kolmelle
Tuo on aivan totta. Pitää tarkkaan miettiä miten ajan käyttää. Mutta, jos mieheni ei kantaisin vastuuta perheestä, olisin hukassa. Minun ei tarvitse pyörittää kaikkea yksin, vaan mies on tasavertaisena kaikessa mukana. Ilman häntä en tähän pystyisi.
 
vieras
Rakastan työtäni mutta perhe menee sen edelle. Siksi teen nyt 30h työviikkoa vaikka palkassa se tuntuukin. Mutta saan tässä molemmista ne parhaat puolet, enemmän aikaa lasteni kanssa ja samalla kuitenkin mahdollista "toteutta itseäni" töissä.

Kunhan lapset kasvaa ja muuttaa kotoa niin voinhan silloin halutessani painaa vaikka 60h työviikkoa jos siltä tuntuu.
 

Yhteistyössä