talvi tulloo, toppahaalari gallub kans:

  • Viestiketjun aloittaja pk
  • Ensimmäinen viesti
Meillä olis viime talvelta 2-osainen Reimatecin toppapuku. On kyllä tosi reilu, kun on kokoa 86cm ja tyttö käyttää muuten kokoa 92cm. Menee todella hyvin vielä. Samoin viimetalviset toppakengät menee vielä.. 80cm vauvan toppahaalari ei mene enää.. Että ehkä jonkin haalarin ostan sitten vielä. Tuo koko juttu saattaa johtua siitä, että viime talvena neiti oli aikas pyöreä.... :D (imetyksen ansiosta) ja nyt on niiiiiin hoikka typykkä että. Näinkin voi siis säästää rahaa... :cool:
 
"Vieras"
Viime talvinen Remu mahtuu varmaan vielä alkutalven ja kaapissa on isompi Remu odottamassa. Lisäksi keväällä alesta ostettu Reiman takki ja Rasavilin housut. Kenkiä en ole vielä katsonut menevätkö entiset vai mennäänkö kauppaan ostamaan uudet Vikingin goretexit.
 
"vieras"
Käyn ehkä esikoiselle hakeen stadiumilta haalarin ja kuopukselle on jo kaks kierrätyshaalaria. Niillä varmaan mennään, ellei kirpparilta tule mitään kivaa löytöä vastaan.
 
"vieras"
Ostatteko te itellekin pelkkiä merkkivaatteita? Vai pädettekö vaan lasten vaatteilla? Koska musta tuo merkkien kanssa vouhkaaminen on todellakin pätemisen tarvetta. Meillä lapset puetaan hyviin ja mahdollisimman kuivana pitäviin vaatteisiin, mutta en todellakaan lähde maksamaan 100 euroa yhden kauden vaatteesta, hyvällä säkällä kahden. Toisekseen yritän kyllä ite aina löytää jonkun harvinaisemman haalarin, ei huku reimamassaan :)
 
[QUOTE="vieras";21965418]Ostatteko te itellekin pelkkiä merkkivaatteita? Vai pädettekö vaan lasten vaatteilla? Koska musta tuo merkkien kanssa vouhkaaminen on todellakin pätemisen tarvetta. Meillä lapset puetaan hyviin ja mahdollisimman kuivana pitäviin vaatteisiin, mutta en todellakaan lähde maksamaan 100 euroa yhden kauden vaatteesta, hyvällä säkällä kahden. Toisekseen yritän kyllä ite aina löytää jonkun harvinaisemman haalarin, ei huku reimamassaan :)[/QUOTE]

Mulla ei ole oikein mitään hajua mikä on it merkki lastenvaatteissa ja mikä ei. Ostin Ticketin ja sain kuulla sen olevan melko suosittu. Tykkäsin sen ulkonäöstä, sillä se erottui massasta aika hyvin. Mulla ei myöskään ole mitään hajua aikuisten ulkoiluvaatteiden merkeistä, enkä muista minkä merkkinen on oma pukuni :D

Mutta kyllä ostaisin Chanelia, MiuMiuta ja muuta kivaa, jos olisi varaa.
 
"vieras"
Mulla ei ole oikein mitään hajua mikä on it merkki lastenvaatteissa ja mikä ei. Ostin Ticketin ja sain kuulla sen olevan melko suosittu. Tykkäsin sen ulkonäöstä, sillä se erottui massasta aika hyvin. Mulla ei myöskään ole mitään hajua aikuisten ulkoiluvaatteiden merkeistä, enkä muista minkä merkkinen on oma pukuni :D

Mutta kyllä ostaisin Chanelia, MiuMiuta ja muuta kivaa, jos olisi varaa.
Mä haluan pukea lapseni kauniisti ja mukavasti, mutta myös edullisesti, koska olen hoitovapaalla ja jokainen varmaan tietää ne tulot ;) Muutenkin musta on rahantuhlausta ostaa lapsille järkyttävän kalliita vaatteita, koska myös ne laadukkaat saadaan sotkettua tussiin, rikki polvista jne. Kokeiltu on!

Mua vaan rupes ärsyttään perhekerholla se vouhkaus, että mitä teidän lapsella on päällä ja mistä. Onks tän vuoden mallia vai viimevuoden? Mä ostan paljon lasten vaatteita alesta, ihan seppälää, henkkaa jne. ja melkein joka kerta niiden vaatteita on kehuttu. Mä haluaisin siellä kerholla vähän äitiseuraa, kun lapset leikkii keskenään, niin ei... pitää jauhaa lasten merkkivaatteista, kun ei muuta elämää olis. Ja täällä näyttää olevan usein sama vouhotus!
 
[QUOTE="vieras";21965418]Ostatteko te itellekin pelkkiä merkkivaatteita? Vai pädettekö vaan lasten vaatteilla? Koska musta tuo merkkien kanssa vouhkaaminen on todellakin pätemisen tarvetta. Meillä lapset puetaan hyviin ja mahdollisimman kuivana pitäviin vaatteisiin, mutta en todellakaan lähde maksamaan 100 euroa yhden kauden vaatteesta, hyvällä säkällä kahden. Toisekseen yritän kyllä ite aina löytää jonkun harvinaisemman haalarin, ei huku reimamassaan :)[/QUOTE]

Riippuu varmaan siitä, kuka sen merkkivaatteen määrittää, kyllä mulla itselläkin on ulkoiluvaatteina vedenpitävät vaattet. Mun mielestä esimerkiksi nuo mainitsemani Lindex ja Lenne on ihan "peruskamaa", en itse pidä niitä sen erityisemmin merkkivaatteina. Itse ostan ulkovaatteiksi sellaisia, joiden tiedän oikeasti pitävän vettä ja toimivan käytössä ja joiden hinnan katson olevan kohtuullinen-kyllä kunnollisesta vedenpitävästä puvusta saa lähemmäs tuon 100€ maksaa, ellei satu alesta löytämään.

Valintakysymyksiä nämäkin, kukin saa valita mihin rahansa laittaa ihan ilman minkäänlaista pätemisen tarvetta.
 
[QUOTE="vieras";21965418]Ostatteko te itellekin pelkkiä merkkivaatteita? Vai pädettekö vaan lasten vaatteilla? Koska musta tuo merkkien kanssa vouhkaaminen on todellakin pätemisen tarvetta. Meillä lapset puetaan hyviin ja mahdollisimman kuivana pitäviin vaatteisiin, mutta en todellakaan lähde maksamaan 100 euroa yhden kauden vaatteesta, hyvällä säkällä kahden. Toisekseen yritän kyllä ite aina löytää jonkun harvinaisemman haalarin, ei huku reimamassaan :)[/QUOTE]

En, ostan monet perusvaatteet (t-paitoja, tms) henkkamaukalta. Mutta ulkoiluvaatteet itselleni ostan vain retkeilykaupoista. Niillä hinnoilla lastenvaatteet ovat peanuts. Vaikka kummallekin ostan mieluiten alesta tavarat.

Kyllä retkeilypalstoilla ihmiset vaihtavat kokemuksiaan hyvistä varusteista, miksi siis ei lastenpalstalla vanhemmat? Kummastakin löytyy niitä, jotka eivät panosta ja jotka panostavat. Paitsi noissa retkeilypalstoilla ei ole kuitenkaan haukkumisen arvoista se, että panostaa. Toki ihmiset keskustelevat hinnoista, arvoista ja säästämisestä. Mutta sangen rakentavammin kuin täällä. Johtuukohan se, että siellä on lähinnä miehiä?
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";21965505]Mä haluan pukea lapseni kauniisti ja mukavasti, mutta myös edullisesti, koska olen hoitovapaalla ja jokainen varmaan tietää ne tulot ;) Muutenkin musta on rahantuhlausta ostaa lapsille järkyttävän kalliita vaatteita, koska myös ne laadukkaat saadaan sotkettua tussiin, rikki polvista jne. Kokeiltu on!

Mua vaan rupes ärsyttään perhekerholla se vouhkaus, että mitä teidän lapsella on päällä ja mistä. Onks tän vuoden mallia vai viimevuoden? Mä ostan paljon lasten vaatteita alesta, ihan seppälää, henkkaa jne. ja melkein joka kerta niiden vaatteita on kehuttu. Mä haluaisin siellä kerholla vähän äitiseuraa, kun lapset leikkii keskenään, niin ei... pitää jauhaa lasten merkkivaatteista, kun ei muuta elämää olis. Ja täällä näyttää olevan usein sama vouhotus![/QUOTE]

Toiset tykkää. Jos sinua ei kiinnosta puheenaihe niin vaihda sitä :)

En minäkään ostaisi silmissä kasvavalle vauvalle kalliita vaatteita, mutta taaperon ulkovaatteeseen ajattelin panostaa vähän enemmän. Maksoin haalarista 147e eikä se mun mielestä ollut paljoa.
 

Yhteistyössä