Tammikuiset 2024

Onko täällä ollut puhetta facebook-ryhmän perustamisesta? Oon molempien lapsien odotusaikana kuulunut alusta asti sellaiseen max 80 hengen vauvaryhmään. Näistä ryhmistä on saatu aivan verratonta vertaistukea, myötäelämistä ja hyviä ystäviä ihan tosielämään. Mä liittyisin mielelläni, mutta ehkä kuitenkin vasta aikaisintaan joskus viikon päästä kunhan nyt pääsen edes sinne että kuukautiset jää tulematta.
 
  • Tykkää
Reactions: Rullakartiina87
vierailija
Vierailijana vielä toistaiseksi.. Plussasin viime viikonloppuna CB 2-3, ja eilen illalla tuli pyyhkiessä ihan hiukan rusehtavaa vv. Nyt tietysti hirveä ahdistus päällä että onko kaikki hyvin 😩 rv 5+0 tällä hetkellä oviksen mukaan laskettuna
 
Onko täällä ollut puhetta facebook-ryhmän perustamisesta? Oon molempien lapsien odotusaikana kuulunut alusta asti sellaiseen max 80 hengen vauvaryhmään. Näistä ryhmistä on saatu aivan verratonta vertaistukea, myötäelämistä ja hyviä ystäviä ihan tosielämään. Mä liittyisin mielelläni, mutta ehkä kuitenkin vasta aikaisintaan joskus viikon päästä kunhan nyt pääsen edes sinne että kuukautiset jää tulematta.
Faceryhmä olis kiva kunhan ei kasva liian suureksi! Taisi olla puhe jossain vaiheessa, ja osa oli sitä mieltä että uskaltaisi liittyä siihen kun on nt- ultra takana.
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
Onko kenelläkään nukkumisen kans ongelmaa? Oon ihan väsynyt jatkuvasti ja silmät lumpsuu kiinni, mutta sitten kun meen sänkyyn, niin unesta ei oo tietookaan. Lähtee kauhee ralli ajatuksia liikkeelle tähän raskauteen liittyen ja en vaan nuku. Sit jossain vaiheessa, jos oon nukahtanut, niin heräilen jokaiseen rasahdukseen mitä kuuluu tai jos mies kuorsaa tai kääntää kylkeä. Olo on ku zombilla🙄
 
Faceryhmä olis kiva kunhan ei kasva liian suureksi! Taisi olla puhe jossain vaiheessa, ja osa oli sitä mieltä että uskaltaisi liittyä siihen kun on nt- ultra takana.
joo, liian iso ryhmä ei ole kiva. Liian pieni jää sitten taas helposti tosi hiljaiseksi. Montakos tammikuista tänne mahtaa olla ilmoittautunut? Pitäisiköhän tehdä listaa 🤔
Mä voisin facebook-ryhmää luoda ja sinne halukkaita lisätä mikäli oma alku sujuu toivotusti tässä viikon tai parin päästä jo, voi sitten liittyä vasta myöhemminkin jos joku ei heti halua. Omalla kokemuksellani myös keskenmenoihin ja muuhun alun jännäämiseen on ollut näissä tukea tarjolla.
 
Tervehdys! Uskallan itsekin tulla tänne mukaan, plussasin keskiviikkona ja omien laskelmien mukaan tänään ois 4+0 ja la 26.1. Tää on mun kolmas raskaus. Mulla on 5-vuotias lapsi sekä 6/22 osittainen rypäleraskaus. Pelottaa, että menee kesken. Se lohduttaa, että mulle tulee automaattisesti varhaisultra ton aiemman rypäleraskauden takia. Oli tosi huojentavaa lukea teidän muiden viestejä ja fiiliksiä. Facebook-ryhmään on iso kynnys liittyä tässä vaiheessa. Viimeksi piti poistua sieltä, kun tieto tuli ettei kaikki ole kunnossa. Toki niistä saa aina vertaistukea, että pitää miettiä myöhemmin uudelleen 😊
 
Moi! Täältä liityttäisiin mukaan. La ehkä 24.1. Ensimmäinen lapsi toiveissa. Itse 35v ja puoliso 37v.

Takana kkm joulukuussa, joten aika varovaisella mielellä edetään. Ekassa raskaudessa mietin pitkään menenkö ollenkaan vu ja menin sitten vasta joskus 10+ viikolla, jolloin selvisi ettei ole sykettä (ei ollut kasvanut moneen viikkoon). Nyt aion mennä aiemmin ja ehkä jopa pari kertaa. Haluan tietää aiemmin, jos keskeytyy. Pääsee sitten nopeammin eteenpäin..
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii ja Summer2
vierailija
Moi! Olipa kiva lukea teidän keskusteluja omissa ahdistuspäissään :(!

5kk yrittämisen jälkeen plussasin äitienpäivänä 😍 Se onnen ja huojennuksen määrä oli aivan suunnaton, mutta nyt sen jälkeen koko viikko ei ole ollut kuin silkkaa hulluutta🥺 Joka aamu oon tehnyt testin ja suunnilleen taskulampun kanssa vertaillut viivoja. Mun silmään ei oo vahvistunut ihan kauheasti ja tänään olisi 18DPO. On pientä muutosta toki, mutta olisin ajatellut ehkä hieman isompaa eroa. Kuten ehkä selityksistä ja testauksien määrästä huomaa, että esikoinen olisi tulossa… Ostin nyt kaupasta clearblue testin viikkonäytöllä ja huomenaamulla teen sen. Toivon todella, että näytöllä olisi 2-3viikkoa raskaana! 🥺❤ Jostain luin, että periaatteessa on yhtä tyhjän kanssa testailla joka aamu, sillä jonkun kätilön mukaan kotitestit eivät ole niin luotettavia ja virtsan hcg-pitoisuuteen vaikuttaa myös nesteytys yms.. Onko teillä kokemuksia?🥺
 
  • Rakkaus
Reactions: Summer2
vierailija
Moi! Olipa kiva lukea teidän keskusteluja omissa ahdistuspäissään !

5kk yrittämisen jälkeen plussasin äitienpäivänä Se onnen ja huojennuksen määrä oli aivan suunnaton, mutta nyt sen jälkeen koko viikko ei ole ollut kuin silkkaa hulluutta Joka aamu oon tehnyt testin ja suunnilleen taskulampun kanssa vertaillut viivoja. Mun silmään ei oo vahvistunut ihan kauheasti ja tänään olisi 18DPO. On pientä muutosta toki, mutta olisin ajatellut ehkä hieman isompaa eroa. Kuten ehkä selityksistä ja testauksien määrästä huomaa, että esikoinen olisi tulossa… Ostin nyt kaupasta clearblue testin viikkonäytöllä ja huomenaamulla teen sen. Toivon todella, että näytöllä olisi 2-3viikkoa raskaana! Jostain luin, että periaatteessa on yhtä tyhjän kanssa testailla joka aamu, sillä jonkun kätilön mukaan kotitestit eivät ole niin luotettavia ja virtsan hcg-pitoisuuteen vaikuttaa myös nesteytys yms.. Onko teillä kokemuksia?
Lisään tähän vielä, että oireina on ihan järkyttävä väsymys ja aamuisin etova olo.
 
Tervetuloa ja onnittelut plussauksista kaikille ❤

Täällä tänään testiviiva tummunut ❤ mä en ole koskaan ollut mikään himotestaaja, mutta nyt päätin että kerran tämä on meidän viimeinen niin saan rauhassa testata muutamat testit ja seurata miten viiva tummuu 😆 rintojen arkuus ja alavatsan jomottelu on kyllä aiemmista raskauksista tuttuja ja selviä oireita.

Joo facebook-ryhmä ehdottomasti ihan salainen 😊👍🏼
 
Moi! Olipa kiva lukea teidän keskusteluja omissa ahdistuspäissään !

5kk yrittämisen jälkeen plussasin äitienpäivänä Se onnen ja huojennuksen määrä oli aivan suunnaton, mutta nyt sen jälkeen koko viikko ei ole ollut kuin silkkaa hulluutta Joka aamu oon tehnyt testin ja suunnilleen taskulampun kanssa vertaillut viivoja. Mun silmään ei oo vahvistunut ihan kauheasti ja tänään olisi 18DPO. On pientä muutosta toki, mutta olisin ajatellut ehkä hieman isompaa eroa. Kuten ehkä selityksistä ja testauksien määrästä huomaa, että esikoinen olisi tulossa… Ostin nyt kaupasta clearblue testin viikkonäytöllä ja huomenaamulla teen sen. Toivon todella, että näytöllä olisi 2-3viikkoa raskaana! Jostain luin, että periaatteessa on yhtä tyhjän kanssa testailla joka aamu, sillä jonkun kätilön mukaan kotitestit eivät ole niin luotettavia ja virtsan hcg-pitoisuuteen vaikuttaa myös nesteytys yms.. Onko teillä kokemuksia?
Onnea hirmusesti!😍voi kuule, mä testailin ihan yhtä lailla nyt tämän toisen raskauden kohdalla😋joka aamu seitsemän päivän ajan ja senkin jälkeen vielä cb että näki viikkojen nousevan. Tosi paljon on eroa viivan vahvuudessa eri merkkien kesken.. Ja tosiaan joka päivä testatessa ei joka tapauksessa paljon eroa huomaa vierekkäisten päivien välillä. Sitten kun vertasi ekaa testiä ja esim neljättä testiä niin mulla ero oli niiden välillä huomattava (saman merkkisten testien kesken). Toivon kovasti, että clearblue näyttää sulla huomenna 2-3!🙏💖
 
vierailija
Onnea hirmusesti!voi kuule, mä testailin ihan yhtä lailla nyt tämän toisen raskauden kohdallajoka aamu seitsemän päivän ajan ja senkin jälkeen vielä cb että näki viikkojen nousevan. Tosi paljon on eroa viivan vahvuudessa eri merkkien kesken.. Ja tosiaan joka päivä testatessa ei joka tapauksessa paljon eroa huomaa vierekkäisten päivien välillä. Sitten kun vertasi ekaa testiä ja esim neljättä testiä niin mulla ero oli niiden välillä huomattava (saman merkkisten testien kesken). Toivon kovasti, että clearblue näyttää sulla huomenna 2-3!
Hei, täällä sama vierailija😂 clearblue näyttää kun näyttääkin 2-3🥺❤ ainakin pikkuhetkeksi huokaisen helpotuksesta ja lopetan testailut!
 
Onko kenelläkään nukkumisen kans ongelmaa? Oon ihan väsynyt jatkuvasti ja silmät lumpsuu kiinni, mutta sitten kun meen sänkyyn, niin unesta ei oo tietookaan. Lähtee kauhee ralli ajatuksia liikkeelle tähän raskauteen liittyen ja en vaan nuku. Sit jossain vaiheessa, jos oon nukahtanut, niin heräilen jokaiseen rasahdukseen mitä kuuluu tai jos mies kuorsaa tai kääntää kylkeä. Olo on ku zombilla
Täällä hep! Ihan samoja ongelmia kun sulla. Kaikki päivät tuntuu vaan selviämiseltä, päikkärit on pakko nukkua vaikka työpaikan sohvalla ennen työvuoron alkua, teen fyysistä työtä mun miehen yrityksessä joka onneksi antaa tälläsiä mahdollisuuksia :D Sitten kun on koko päivän oottanut iltaa ja sitä että pääsee taas nukkumaan, ei se uni välttämättä tulekkaan kun mielessä pyörii niin valtavasti kaikkea. Lisämausteena viikko sitten alkanut pahoinvointi ja oksentelu joka tuntuu olevan pahimmillaan aina kesken aamuvuoroa. Vielä ei haluttaisi kertoa muille raskaudesta, mutta en tiedä kuinka kauan pystyn oksentelemaan töissä ilman että joku sen pistää merkille…
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Heipsu!

Ääni Facebook-ryhmälle. Kokemukseni mukaan joku 40 hengen ryhmä on optimaalinen, ehkä 50. Siinäkin jo jää osa vain sivusta seuraajiksi. Ei toki ole ajatus, että pitää kaikkien suuna päänä vaahdota 24/7, mutta kun siellä jengi jakaa omalla naamalla syntyjä syviä, niin on kiva, että kaikki on jossain kohti aktiivisia ja esimerkiksi esittelevät itsensä.

Ja se ryhmä nimenomaan on tärkeä tässä alussa(kin). Vielä kun ei muut tiedä ja ei välttämättä ole kenelle jauhaa tuntemuksia ja ajatuksia. Joten se kuka oli täällä innokas perustamaan, sanoisin, että anti mennä!

Joku kyseli taustoja. Mä olen heinäkuussa 38, mies 36 ja mulla on 17, 12 ja 2 -vuotiaat. Ensimmäiset kaksi on edellisestä suhteesta. Tämä on viides raskaus, eli yksi km tähän mennessä. Tammikuinen saanut alkunsa IVF-hoidoilla, joten kovasti kyllä mietityttää kuinka tässä käy. Km-prosentit on tilastojen mukaan korkeammat. Meillä nopeasti laskettuna 5 yötä julkisen puolen ultraan, joka kuuluu hoitoon. Jos sinne asti päästään!
 
Mulla olis tänään rv 3+6 eli superaikaista vielä. Rintojen arkuus on vähentynyt ja tän aamupäiväinen testiviiva oli korkeintaan eilisen vahvuinen, joten ajatuksissani juoksen ympyröitä ja jännään näinköhän saadaan tammikuisissa pysyä. Täytyy vaan odotella ja testailla myöhemmin lisää viivan vahvistumista toivoen. Mulla on kaikissa aiemmissa raskauksissa ollut niin samanlaiset oireet tässä kohtaa, että tällaiset erilaisuudet hämää vaikka voisi toki olla ihan normaalia vaihteluakin.
 
Mulla olis tänään rv 3+6 eli superaikaista vielä. Rintojen arkuus on vähentynyt ja tän aamupäiväinen testiviiva oli korkeintaan eilisen vahvuinen, joten ajatuksissani juoksen ympyröitä ja jännään näinköhän saadaan tammikuisissa pysyä. Täytyy vaan odotella ja testailla myöhemmin lisää viivan vahvistumista toivoen. Mulla on kaikissa aiemmissa raskauksissa ollut niin samanlaiset oireet tässä kohtaa, että tällaiset erilaisuudet hämää vaikka voisi toki olla ihan normaalia vaihteluakin.
Mulla on ainakin välillä kipeemmät ja välillä vain vähä kipeät. Mulla nyt 5+3 viikkoja ja muutaman päivän jo närästänyt aivan hullunlailla! Ei oo ikinä alannu alkuraskaudessa närästää! Ihan loppuraskaudessa vasta kun maha ollu iso ja painanu joka paikkaan. Mua ei koskaan närästä muutenkaan niin ihan ihme homma. Mä en enää testaillu edes sen jälkeen kuin sain sen ekan plussan muutaku sitte seuraavana aamuna vielä tein testin enkä oo sen koommin testaillu enää. Mitään vahvoja viivoja en mäkään saanu ku oli dpo 11 tai 12 ku tein sen vipan testin. Odotan niin kovasti tuota 6 vkon etappia että taas vähän keskenmenon riski pienenisi. Oon saanu kkm vkoilla 15+ jossa tosin huomattiin Np-ultrassa jo poikkeavuutta ja siksi kävinkin ylimääräisissä ultrissa katsomassa vieläkö sydän lyö ja sitten todettiin sikiö kuolleeksi. Oli 12+ jotain sydän lakannut lyömästä. Mutta tästä johtuen oon kyllä suuressa epävarmuudessa sinne nt-ultraan saakka niinku varmaan toki kaikki muutkin on. Tässä kohtaa aina tuntuu että kaikkeen on niiin pitkä aika eikä millää jaksaisi odottaa.
 
joo, liian iso ryhmä ei ole kiva. Liian pieni jää sitten taas helposti tosi hiljaiseksi. Montakos tammikuista tänne mahtaa olla ilmoittautunut? Pitäisiköhän tehdä listaa
Mä voisin facebook-ryhmää luoda ja sinne halukkaita lisätä mikäli oma alku sujuu toivotusti tässä viikon tai parin päästä jo, voi sitten liittyä vasta myöhemminkin jos joku ei heti halua. Omalla kokemuksellani myös keskenmenoihin ja muuhun alun jännäämiseen on ollut näissä tukea tarjolla.
Mäö ainakin voisin lähtö face-ryhmään. Mulla tulee tosi huonosti ilmoituksia täältä viesteistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2

Yhteistyössä