Tammikuiset 2024

vierailija
Täällä yksi uusi jännittäjä liittyy mukaan. Mulla alkoi 4.5. viimeisimmät kuukautiset, jotka kuitenkin jatkuivat 10 päivää ja tavallista runsaampina. Tämän jälkeen yhä jatkunut pienellä ruskealla vuodolla, jota jää pyyhkiessä paperiin. Luin, että vuotohäiriöiden syynä voi olla raskaus, joten tein raskaustestin torstaina ja se olikin positiivinen.

Kävin perjantaina lääkärissä vieläkin jatkuneen vuodon takia ja lääkäri sanoi heti että uskoo sen olleen keskenmeno. Ultratessa hän löysi kuitenkin ruskuaispussin ja sikiön (ja ehkä toisetkin). Huhtikuun kuukautisista laskettuna (28 päiväisen kierron mukaan) tuolloin olisi ollut 5+6 ja löydöksen mitta täsmäsi suunnilleen tuohon (5+1), joten ei ainakaan tuo toukokuun alun vuoto ollut keskenmeno. Tänään ja keskiviikkona mitataan hcg, jotta tiedetään onko raskaus tosiaan edennyt normaalisti vai voisiko olla keskeytynyt keskenmeno. Perjantaille varasin varhaisultran yksityiseltä, jonne menen, jos hcg viittaa normaaliin raskauteen.
 
Minäkin plussasin eilen, la 27.1. jos sinne asti päästään. Kolme on mennyt peräkkäin kesken rv 8-10 joten on nyt vaikea vielä iloita tästä tai edes uskoa että tämän voisin kantaa loppuun asti. Ehkä sitten kun nt ultran yli päästään ja alkaa liikkeet tuntua voin alkaa luottaa ja iloita. Hätäilen, pelkään ja panikoin monesti ennen sitä vielä.

Lapsettomuuspolilla ollaan oltu nyt puoli vuotta koska mun kohdun limakalvo on joka kaavinnassa vaurioitunut ja siihen on saatu hoitoa. Synnytyspaikka tulee olemaan phks.

Mulla on ennestään kaksi lasta, 17v ja 18v, itse olen 37v (vielä hetken). Puolisolleni tämä olisi ensimmäinen lapsi.
 
vierailija
Paljon onnea uusille
Mulla on nyt eka neuvola varattu 16.6 ja varhaisultra 7.6. Jännittää tosi paljon, pari viikkoa pitäs jaksaa odotella.
Mitä oireita teillä muilla on? Mua palelee tosi paljon etenkin iltaisin.
Mulla oireina on kans toi palelu! Illalla makoilen vilttien alla, vaikka sisällä ehkä 25°C🤣 Suurin oire kuitenkin, mistä huomaa, että on raskaana on ollut kauheat halut🙈 Haluaisin kumppania aamusta iltaan, useasti päivässä… JOKA PÄIVÄ!
 
  • Rakkaus
Reactions: Orvokkii
Paljon onnea uusille
Mulla on nyt eka neuvola varattu 16.6 ja varhaisultra 7.6. Jännittää tosi paljon, pari viikkoa pitäs jaksaa odotella.
Mitä oireita teillä muilla on? Mua palelee tosi paljon etenkin iltaisin.
Mä olen nyt vasta rv 4+0 ihan alussa, oireina alavatsan jomotukset ja rintojen arkuus. Täytyy nauttia vähäoireisuudesta nyt vielä kun sitä kestää. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin kahvin maistuminen tyssää seinään heti kun istukka alkaa toimia eli n. 1,5vkon päästä ja pian perään alkaa pahoinvointi ja väsymys 😅
 
Paljon onnea uusille
Mulla on nyt eka neuvola varattu 16.6 ja varhaisultra 7.6. Jännittää tosi paljon, pari viikkoa pitäs jaksaa odotella.
Mitä oireita teillä muilla on? Mua palelee tosi paljon etenkin iltaisin.
Oireina rintojen arkuus ja nyt tuo närästys on vaivannut monta päivää. Ja nyt pientä pshoinvoinn
Paljon onnea uusille
Mulla on nyt eka neuvola varattu 16.6 ja varhaisultra 7.6. Jännittää tosi paljon, pari viikkoa pitäs jaksaa odotella.
Mitä oireita teillä muilla on? Mua palelee tosi paljon etenkin iltaisin.
mulla nyt 5+4 ja oireina rintojen arkuus ja närästys. Ihan siis kamalaa närästystä siitä huolimatta mitä syö. Hieman myös jo pahoinvointi nostaa päätään kun tuntuu ettei yhtään mikään maistu.
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas ja Orvokkii
Paljon onnea uusille
Mulla on nyt eka neuvola varattu 16.6 ja varhaisultra 7.6. Jännittää tosi paljon, pari viikkoa pitäs jaksaa odotella.
Mitä oireita teillä muilla on? Mua palelee tosi paljon etenkin iltaisin.
Nyt 7+5. Tissit on turvoksissa ja kipeet. Väsyttää jatkuvasti ja huono olo noin joka toinen päivä. Mullakin on tuota iltapalelua, saa vetää kaks peittoa päälle kun menee nukkumaan 😂.
Keskiviikkona ois eka neuvola, jännittää.
 
Nyt mua sitten vuorostani huolestuttaa että vahvistuuko viiva riittävästi dpo 15 ja 17 ihan samanlaiset viivat
https://aijaa.com/uSy2fi

En ole aiemmin testannut näin myöhään vasta enkä dpo 17 vissiin ollenkaan enää joten en tiedä millaisia viivoja olisi aiemmilla kerroilla näyttänyt edes.
Mun silmään tuo on vahvistunut🫶en usko että on mitään hätää😘 Viivat ovat jo noin tummia, joten vahvistuminen ei ole enää tuossa kohtaa niin selkeää.
 
Mun silmään tuo on vahvistunut🫶en usko että on mitään hätää Viivat ovat jo noin tummia, joten vahvistuminen ei ole enää tuossa kohtaa niin selkeää.
Niin ja siis ylempi on uudempi, unohdin mainita. Erilainen valo toki vaikuttaa ja en ihan kellolla katsonut aikaa kauanko testistä kuvan ottoon meni, tuo pchän aika hitaasti tummuu. Tänään kyllä sanoisin että viiva ilmestyi ehkä nopeammin kuin toissapäivänä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elisabet11
vierailija
Kävin niukan vuodon takia varhaisultrassa, alkio oli kiinnittynyt hyvään paikkaan ja kaikki toistaiseksi ihan niinkuin pitää. Lääkäri sanoi että alkuraskauden vuodot kovin yleisiä, nyt sormet ja varpaat ristissä odottelemaan seuraavaa ultraa jonka varasin parin viikon päähän.. Viikkoja nyt vasta 5+4 joten syke ei näkynyt vielä, alkiokaiku löytyi onneksi
 
Tänään oli neuvola. La niiden mukaan 31.12.2023 että olenkin joulukuinen tässä nyt pohdin, että siirrynkö takavasemmalle tästä tammikuisten ryhmästä
Ihan miltä tuntuu! Voit varmaan kirjoitella vaikka molemmissa jos siltä tuntuu, jos olet kotiutunut tänne niin tuskinpa tarvitsee poistua :) Epäilen vahvasti että meille tulee tammikuisen sijaan helmikuinen loppukuuhun menevän lasketun ajan takia.
 
  • Tykkää
Reactions: mamitaa
Jospa mäkin liittyisin varovasti mukaan.
Vähän taustaa: olen 38 ja mies 39, kummallakaan ei ole ennestään lapsia. Reilu vuosi sitten mulla oli alkuraskauden keskenmeno, joten pelko on suuri. Tein haalean positiivisen testin 10.5. jonka jälkeen sain myös vahvempi viivoja. ja tänään käytiin vu:ssa. Ilmeisesti jonkinlainen alkio näkyi oikeassa paikassa, ja viikkoja olisi 5+6. Lääkäri oli hieman epäileväinen näkikö sykettä, joten parin viikon päästä on uusi aika.
Toisaalta edelleen kovin epävarma olo, mutta toisaalta silloin kun sain keskenmenon, ei vu:ssa näkynyt mitään. Joten yritetään olla positiivisella mielellä. La olisi 17.1.
 

Yhteistyössä