Tammikuiset 2024

TAMMIKUISET

Laskettuaika/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

4.1. Rasberry_jam / 1. / LKS

6.1. pikkukirppu15 / 3. / ?

21.1 ekapikkunen / 1. / OYS

24.1. Elinia/ 1./ HUS

26.1 orvokkii/ 2./ KsKs Nova

26.1. piparminttu9 / 1. / LKS

27.1 Mimerkki/ 3./ PHKS

28.1 Dinaas / 1. / ?

29.1 Kesäheinä32 /1./?

30.1. cordola89/ 1. / KYS
TAMMIKUISET

Laskettuaika/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

4.1. Rasberry_jam / 1. / LKS

6.1. pikkukirppu15 / 3. / ?

20.1. makoi/ 1. / OYS

21.1 ekapikkunen / 1. / OYS

24.1. Elinia/ 1./ HUS

26.1 orvokkii/ 2./ KsKs Nova

26.1. piparminttu9 / 1. / LKS

27.1 Mimerkki/ 3./ PHKS

28.1 Dinaas / 1. / ?

29.1 Kesäheinä32 /1./?

30.1. cordola89/ 1. / KYS
 
Täällä voidaan huonosti ja väsyneesti🤢😴 eka nvl oli 31.5. Syke ja sikiö näkyi hyvin ja nyttemmin löytyny kotidopplerilla myös syke😊 np ultra on 26.6.
Tällä hetkellä stressaa jalan säryt. Pelkään kuollakseni että mulle tulee laskimotukos vaikka siis "ainoat" riskitekijöt on useampi synnytys takana ja tän hetken raskaus. Turvoksissa jalka ei ole ja kipu ei ole jatkuvaa vaan vähä vaihtelevaa. Tällä hetkellä kipu lähinnä polvitaipeessa ja takareidessä sivulla. Oon varmaan ihan itte aiheuttanut takareiteen kipeämmän kohdan painelemalla sitä.. en ole tkhon soittanut kun en halua viedä muilta aikaa jos tää onkin vaan lihaskipua.. mutta sit jos onkin muuta.. kai mun tarvii huomenna mennä käymään päivystyksessä jotta saan mielenrauhan..
 
Mites muuten, missä vaiheessa ootta kertonut esim. isovanhemmille asiasta? Tässä ollaan nyt pähkäilty, että missä vaiheessa sitä uskaltaa kertoa, vaikka nyt jo ois kova halu jakaa tää asia.
Mä kerroin viime syksynä omalle äidille itkien keskenmenosta ja tietää varmasti että meillä yritys päällä. Vähän tehnyt mieli kertoo, koska tiiän et äitille heti soitan jos huonosti taas käykin. Mutta katotaan nyt ensin miltä tuolla varhaisultrassa näyttää..varmasti oottelen nt-ultraan ja varmaan sen jälkeenkin ne kaikki testitulokset..en uskalla kyllä nyt ajatella vielä tonne asti🙄
Kohta alkas olla pitkä työputki takana ja pääsee muutaman päivän vapaille ja nauttimaan helteistä😎 tänään tuli 7+0 täyteen ja jotenkin ihana miettiä että 8. vk lähti käyntiin.. ylihuomenna se varhaisultra, kovasti alkaa pelottaa😱
 
Mites muuten, missä vaiheessa ootta kertonut esim. isovanhemmille asiasta? Tässä ollaan nyt pähkäilty, että missä vaiheessa sitä uskaltaa kertoa, vaikka nyt jo ois kova halu jakaa tää asia.
Mä kerroin omille vanhemmille kun tein positiivisen testin. Ajattelin sen niin että heille kertoisin jos huonosti kävisi, sama siis kertoa heti. Onpahan miehen lisäksi muitakin tukemassa ja jännäämässä kuinka tässä käy 😊.
Tänään 10+6 (oletetusta oviksesta laskien).
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Siis voiko se huonovointisuus vain kadota?!nyt on ihan sellainen ns normi olo😳toisaalta olen voinut tooosi huonosti monta päivää, että ihan kiva jos vähän helpottaa.. ja tosta kertomisesta muille, niin ollaan myös kerrottu lähipiirille vaikka alussa onkin, kertoisin myös keskenmenosta. Ja etenkin kun oma olo ollut mitä ollu, niin ei tarvitse sitä yrittää salailla tms
 
Siis voiko se huonovointisuus vain kadota?!nyt on ihan sellainen ns normi olotoisaalta olen voinut tooosi huonosti monta päivää, että ihan kiva jos vähän helpottaa.. ja tosta kertomisesta muille, niin ollaan myös kerrottu lähipiirille vaikka alussa onkin, kertoisin myös keskenmenosta. Ja etenkin kun oma olo ollut mitä ollu, niin ei tarvitse sitä yrittää salailla tms
Mulle kätilö sano, että voi vaihdella kovastikin olot... Mutta itsellä vähä huono fiilis kun ei oo enää ollu kohta viikkoon oikein mitään oireita. Väsymystä ja ihan satunnaisia kuvotuksia, mutta niitä voi olla muutenki.... perjantaina kaikki oli hyvin, eikä silloinkaan enää oikein oireita, mutta mietityttää paljon. Ja odottaa vuodon alkua....

Me ei olla kerrottu kellekään tähän asti. Tuntuu liian epävarmalta enkä usko että kertoisin, jos menis kesken..
 
Siis voiko se huonovointisuus vain kadota?!nyt on ihan sellainen ns normi olotoisaalta olen voinut tooosi huonosti monta päivää, että ihan kiva jos vähän helpottaa.. ja tosta kertomisesta muille, niin ollaan myös kerrottu lähipiirille vaikka alussa onkin, kertoisin myös keskenmenosta. Ja etenkin kun oma olo ollut mitä ollu, niin ei tarvitse sitä yrittää salailla tms
Mullakin on aika vähissä oireet taas. Viime viikolla oli sen kolme päivää oksentelua, lauantaista asti oikeastaan ei mitään, ehkä vähän mutta olen ollut flunssassa ja räkäinen joten se limaisuus normaalistikin yököttää. Väsymystä oli viime viikolla tosi paljon, tällä viikolla vähemmän mutta jonkin verran, tosin flunssakin sitä aiheuttaa. Tietty tein viime viikolla työputken ennen lomalle jäämistä joten olin myös siitä väsynyt ja huonovointinen toisin kuin nyt kun on saanut nukkua.
Maanantaina kaikki oli hyvin vaikka oireet väheni joten pitää vaan toivoa että on edelleen. Rinnat ei oo pinkeät mutta ei ne ihan tavallisetkaan ole joten se pitää toivoa yllä. Kahden viikon päästä pääsen seuraavaan ultraan joka on 9+3 (sama missä viimeisin pisimmälle jaksanut meni kesken) ja jos silloin kaikki hyvin niin voisi kokeilla kuuluisiko sydänäänet dopplerilla sitten.
Lähdetään perjantaina viikoksi ulkomaille reissuun ja sitten onkin juhannus, toivon että ajatus pysyy muissa asioissa näillä ja varmaan en täälläkään siksi käy liiemmin kuin vilkaisemassa. Eli hiljaiseloa ja toivon ylläpitoa hetki....
 
Mites muuten, missä vaiheessa ootta kertonut esim. isovanhemmille asiasta? Tässä ollaan nyt pähkäilty, että missä vaiheessa sitä uskaltaa kertoa, vaikka nyt jo ois kova halu jakaa tää asia.
Perheelle kerroimme viimeviikolla raskaudesta ja parhaimmille ystäville myös. Yökötystä ja pahaa oloa on ollut päivittäin, mutta oksentelua on esiintynyt satunnaisesti. Katsoin joskus aikoinaan videoin missä jenkkiläinen kätilö selitti, että pahaan oloon ja jos meinaa tulla oksennus niin käsidesiliina (joka haisee alkoholille) sitä kun haistelee niin paha olo lähtee pois. Aina kun olen muistanut ja varsinkin töissä olen näitä sniffailut ja tämä ON AUTTANUT. Joten hep kaikilla joilla pahaa oloa ja oksentelua on niin suosittelen niitä ostamaan, itsellä tämä on auttanut todella paljon. Itsellä myös rinnat oli alussa todella arat nytten ei enään mitään, mutta ovat kuitenkin kasvaneet.
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Tänään käyty varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin❤ sydän sykki kovaa ja vastas kokoa 7+3 (tänään 7+2). Kyllähän siinä kyyneleet vuoti kun näki pienen❤
Lääkäri oli myös ihana, muisti mut 6 vuoden takaa lapsettomuushoidoista joissa kävin edellisen kumppanin kanssa. Silloin ei onnistuttu ja sanoikin, että näin sen oli tarkoituskin mennä vaikkei sillon ehkä tuntunut siltä, oon onnistunut jossain missä ivf ei tuottanut tulosta. Ei nähnyt tummia pilviä tässä raskaudessa ja pyysi vaan nauttimaan🥰
 
Tänään käyty varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin sydän sykki kovaa ja vastas kokoa 7+3 (tänään 7+2). Kyllähän siinä kyyneleet vuoti kun näki pienen
Lääkäri oli myös ihana, muisti mut 6 vuoden takaa lapsettomuushoidoista joissa kävin edellisen kumppanin kanssa. Silloin ei onnistuttu ja sanoikin, että näin sen oli tarkoituskin mennä vaikkei sillon ehkä tuntunut siltä, oon onnistunut jossain missä ivf ei tuottanut tulosta. Ei nähnyt tummia pilviä tässä raskaudessa ja pyysi vaan nauttimaan
Ihanaa 😍

Mulla tänään illalla varhaisultra, jännittää 😬
 
  • Rakkaus
Reactions: cordola89
@cordola89 ja @Elinia ihana kuulla et kummallakin on kaikki hyvin pikkuisten kanssa 😍😍 Itsellä ensimmäinen neuvola myös maanantaina. Olisin halunnut saman neuvolatädin mikä siskolla on ollut lapsiensa kanssa, mutta hän jäi eläkkeelle. Oli muuten ihan maailman paras neuvolatäti, ei voi muuta toivoa kun, että itselle tulisi myös joku ihana. 😳
 
  • Rakkaus
Reactions: cordola89
Kiva lukea täältä mukavia uutisia ja ultrakokemuksia 🥰

Viikkoja tänään pyöreät 8+0.
Meillä eka neuvola vasta juhannuksen jälkeen. Täällä on kuulemma tapana ultrata jo ekalla käynnillä. Toivon, että iteki pääsen ultraan, vaikka yksityisellä onkin jo käyty.
Olo on joka päivä miltei samanlainen, eli närästää rajusti ja syödä täytyy jotain noin vartin välein. Oisko ideoita, mitä vois napostella? Suolatikut ja hedelmät alkaa jo kyllästyttää.

Rinnat on olleet entistä kipeämmät tällä viikolla, ja tuntuu ettei mitkään liivit mahdu enää päälle. Tänään on myös pitkästä aikaa alavatsaa vihlaillut reilummin, eli toivetta on, että siellä jotain tapahtuu 🤭
 
Muistakin tuntuu et kokoajan kurnii maha ja pitää jotain pientä syödä, jääkaappikylmät omenat tällä hetkellä herkkua. Grillikausi parhaimmillaan mut ei yhtään tee mieli grillisapuskaa, liha tuntuu tökkivän muutenkin...salaattia ja kaikkee kevyttä ja terveellistä tekee eniten mieli🤭 mies halusi kuitenkin tänään grillailla niin grillaan ananasta😅
 
Mä soitin neuvolaan keskiviikkona aamulla, pyysin lähetteen nt ultraan ja ne soitti polilta sille aikaa jo ennen puolta päivää. Meillä on 18.7 nt ultra. Sovittiin että menen ekalle neuvolakäynnille vasta ultran jälkeen kun ei näe tarvetta sille nyt tässä vaiheessa ja tätikin oli jäämässä lomalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Onko teillä ollut koti doppleria käytössä? Mietin kehtaanko sellaisen jossain vaiheessa ostaa ja millä viikolla aikaisintaan kannattaa sydänääniä yrittää kuunnella..onko siitä hyötyä vai stressaako vaan enemmän jos ääniä ei saakaan kuuluviin🤔
 
Onko teillä ollut koti doppleria käytössä? Mietin kehtaanko sellaisen jossain vaiheessa ostaa ja millä viikolla aikaisintaan kannattaa sydänääniä yrittää kuunnella..onko siitä hyötyä vai stressaako vaan enemmän jos ääniä ei saakaan kuuluviin
Mä ostin pari päivää sitten dopplerin ja sain jo sydänäänet kuulumaan😍 8+4 kuulu ekan kerran siis. Kyllähän sitä pohti moneen otteeseen onko siitä enemmän hyötyä vai haittaa mutta kyllä nyt kun tämä on keskenmenon jälkeinen raskaus niin kummasti helpottaa mieltä kun kuulee sen pienen jumputuksen🥰
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas ja cordola89

Yhteistyössä