?? TAMMIKUU 2008 ??

kotäityli
liityn tähän pinoon :wave:
toissa päivänä tein testin, kun menkat myöhässä, odotin et oisi tullu nega, koska tätä ei oltu suunniteltu, mut ihana yllätys silti :heart: vaikka vieläkin tunteet hieman sekaisin :whistle:
kolmas oisi tulossa ja vauva laskurin mukaan LA 13.1.2008 :heart:
 
Hei,

Lisään itseni tähän listaan. Täällä on tosi mielenkiintoisia juttuja, joista on ollut paljon apua. Ja miten paljon meitä jo onkaan jo tässä vaiheessa. Onnea kaikille!
Omasta mielestäni laskettuaikani on 1.1.2008, mutta neuvolatädin mielestä 30.12. 2007. Viimeiset kuukautiset olivat nimittäin pientä tiputtelua, joten vaikea sanoa alkuajankohtaa. Varasin ajan varhaisultraan yksityiselle 16.5 ja neuvola-ajan sain 22.5. Kovasti niitä odotellaan...Synnytyssairaalana meillä on varmaan kätilöopisto eli KOS. Esikoista odottelen Vantaalla. Olen 27-vuotias opiskelija.

Väsymys jatkuvaa ja alavatsakivut yöllä oireina. Välillä jatkuva nälkä ja aamulla etova ja huimaava olo. Vatsa mullakin iltaisin jo pömpöttää ja rinnat arat ja turvoneet.

- Helinä + tiitiäinen rv 6+4 :hug:
 
kahdenemo
Sama meno jatkuu, eli pientä tuhrua edelleen. Illalla tuntui siltä, kuin alamahasta ois joku koettanu työntyä nahkan läpi pois :/ Siis kovasti turvotti ja pakotti.. Tätä tuhrua tulee oikeestaan joka toisella vessakäynnillä, joten joka toinen kerta tuntuu paremmalle ja on fiilis, että kyllä tää tästä. Kun taas sitten seuraavalla mennään ihan eri maastoon :(

Väsyttää ihan kamalasti! Ja tuntuu, että nyt vielä enemmän kun ei osaa muuta ajatellakaan kuin ko. asiaa. Äippäpolillekin soitin, sanoivat siellä että voi olla ihan harmitonta tai sitten on menossa pikkuhiljaa kesken.. Että eipä auttanut sekään. Tuntuu vaan niin kummalle, että jos kerran kesken on menossa niin miksi menee tälleen, että kaksi viikkoa on väliä noilla tuhruilla? Että ensin tulee, sitten melkein kaksi viikkoo ei mitään ja sitten taas :\|

No, eipä tässä auta kuin ootella. Sitähän se raskaus aina on ;) Tiistaina olisi se ultra, olispa jo äkkiä..

:wave: :wave:
 
yksoikeestimusta
Hei!

Pystyttekö te muut haistamaan KAIKEN???

Mulla oli viime raskaudessakin tää että mä haiston kaiken ja kiva kun miehelle sanoo vaikka että ihana tuoksu, mistä toi tulee, ni mies on niinku häh? mikä haju :ashamed: Niin ja mulla on vielä nenä tukossa flunssasta :whistle: Pahoinvointia ei oo edelleenkään ja syön jotain pientä usein, niin ei tuu sitä heikotusoloa kun verensokerit laskee... Nyt on jo farkut jotenkin kaikki tosi ahdistavia ja mulla oli eilen ekaa kertaa jo raskaushousut päällä :ashamed: Sellaset missä on resorivyötärö, ne on melkeen ku tavalliset urheiluhousut ja mukavat päällä, ei purista ja niitä voisi käyttää jopa ilman mahaa.. koulupäivän jälkeen lähdin kaupungille ostoksille ja ei tehnyt mieli jatkaa sinnekin farkut päällä kun ne puristaa \|O

 
Tervetuloa uusille!!!!

Helinä: Laitoin sen sun la:n sen varhaisemman kun sehän tulee kaikkiin virallisiin juttuihin koska neuvola menee sen mukaan. Jos ei sitten ultrassa muutu. Mä yritin katsoa kumman mukaan lasket, mutta mä sain tulokseksi, että tuo 6+4 olis 31.12. No mä laitoin 30.12 kun tuossa sun viestissä oli se. Ilmoita jos on väärin.

Etovaa oloa ilmassa...yäk. :x

Lellu rv5+6<br><br>
 
Kiitos Lellu,

Joo se laskettuaika 30.12 on hyvä, jos ultrassa muuttuu niin ilmoittelen. Mä sain sen rv ajaksi 6+4 tästä linkistä

http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/raskaus/index.php

En oikein itse tajua tota raskausviikko systeemiä. =) Tosta linkist se on ollut helppo tarkistaa. Onko se niin et ens ma kun uusi viikko alkaa on rv 7+0 (siis jos mun viimeisten kuukausien alkamispäivä on ollut 26.3).
Mukavaa viikonloppua kaikille ja erityisesti hyvää äitienpäivää!
 
Helinä: olipa outo laskuri. Ainut laskuri mikä antaa eri lukemat viikoissa vaikka la:n antaa saman kuin muissa. :kieh:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Tuolla on toinen laskuri. Se on ainakin ollut luotettava.

<br><br>
 
Hei vaan!

Varovasti kurkistelen tälle puolelle. Tein tänään plussan testiin ja vaikka viivat eivät ihan samanvahvuisia olleetkaan niin selvä plussa kuitenkin. onko muilla viivat olleet yhtä kirkkaat. Aion kyllä muutaman päivän päästä testata vielä uudestaan. Oireita on älytön väsymys ja tuntuvat kivut alavatsalla. Rinnatkin tulivat uudestaan kipeäksi ja lämmöt n. 37c.

Pelottaa vähäsen, kun kuullut niin paljon keskenmenneitä tarinoita, mutta sitä on varmaan turha pohtia etukäteen.

Niin nyt olisi pikkukakkonen siis tulossa. Esikoinen täyttää kesällä 3 v ja tätä toista toivottiin melkein vuoden ajan. Viikko sitten sain pco diagnoosin ja nyt sitten plussa testiin. Eli olinkin raskaana jo lääkärillä käydessäni.

Milloin suunnittelitte muuten kertoa sukulaisille ja töissä?
 
Kahdenemo :hug:
Toivotaan, että se on ihan vaaraton pikku vuoto. Nekin on kuitenkin aika yleisiä.
Varmaan muistat, kun olin myös huolissani omasta kohdun supistuksestani. Näin jälkikäteen se ei tunnu enää niin pelottavalta, mutta sinä hetkenä olin yhtäkkiä varma, että kesken meni. Ei ehkä kuitenkaan käynyt näin. Ultrassa sen sitten näkee.
 
Kahdenemolle :hug: ja jaksamisia! Toivotaan että vuoto on jotain vaaratonta.
Ja tervetuloa kaikille uusille! :)

Mulla taas paniikkiaalto nousee, parina aamuna ei ole ollutkaa enää huono olo, mutta kylläki päivällä ja sitten ihan illalla on ollut etovaa ja oksettavaa oloa. Muut oireet kuitennin on, tissi arat, janottaa, palelee,väsyttää ja suussa maistuu pahalle ja masua turvottaa. Mutta aina alan panikoimaan jos ei okseta. Poikia kun ootin niin oksensin kuitennin 24/7 ihan koko ajan, ja viime syksyllä oli sitä pahoinvointia niin vähän ja keskenhän se oli sitten mennytki, siksi jotenki sen pahoinvoinnin vähyyden liitän keskenmenoon :( Tässä ois vielä 1½vko ultraan, pitkä aika odottaa.. :ashamed: Jos vielä viikonlopun jälkeen tuntuu samalta, niin voisin kyllä soittaa neukkaa, vai voiko nekään sieltä sanoo muuta ku että odota odota..
Voiko verikokeesta jotenkin kattoo että onko hormoonitaso pysyny korkealla yms tai jotain mistä huomais onko kasvu masussa loppunu vaikko jatkuneeko vielä hyvin?

Onko muilla uudelleen odottajilla ollu erilaiset raskausajat, siis toisesta ollu pahoinvointia ja toisesta taas ei?

Saaru ja paniikki 6+4 (Aydin Tekayn kiekon mukaan ja sen mukaan laskettu on 1.1.2008)<br><br>
 
suurperheellinen
Täälläkin OKSETTAA..ja väsyttää kokoajan :/ ..Osaako joku laskea,kun mulla ei noita menkkoja on ollu moneen kuukauteen,ett' jos maanantaina tulee mulla rv7 täyteen niin millon on la?Kun eivät vielä osanneet arvioida ultrassa ja on vähän kökköä selitellä sukulaisille ettei tiiä millon lasketu aika on.. :D
 
Hei!

Suurperheellinen minusta tuolta tekayn sivuilta saa laskettua lasketunajan myös viikkojen perusteella, eli parhaiten löydät kun googlaat sanalla raskauskiekko ja valitset sitten sen tekayn sivut.

Noitten sivujen mukaan minulla menossa nyt 4+5 ja la olisi 14.1. Inessalla taisi olla sama la? Taidettiin olla yhtäaikaa tuolla 25 vuotiaissa vauvakuume puolella? Mitä sinulle kuuluu?

Laskin tuon ajan viimeisestä tädistä, kun sitähän se terkkarikin ilmeisesti tuijottaa, vaikka minulla ovis oli kp 17. Minulla tuntuu mahassa jatkuvasti pientä menkkamaista jomotusta ja tuntuu kuin täti tulisi justiinsa, mutta ainakaan vielä ei ole mitään punaista ollut näkyvissä ja kyllä se testi oli positiivinen myös miehen mielestä.

Täytyy alkaa kohta valmistautua viisujen katsentoon, onneksi huomenna on äitienpäivä ja mies lupasi herätä aamulla tytön kanssa ylös.
 
Dinomamma
Heips!

Täällä yksi mamma varovaisesti liittyy myös joukkoon. Tänään plussasin testin, ja kaks viivaa tuli, tosin kontrolliviivaa himmeämpi.

Kolmatta siis ehkäpä odotellaan. Mutta myös minä olen skeptinen tämän odotuksen suhteen, sillä pahoinvointi ei ole alkanut, ainakaan vielä. Kahdesta edellisestä on ollut. Yksi raskaus on mennyt kesken varhaisilla viikoilla, silloinkaan ei ollut pahoinvointia...

Mutta toivon tietysti, että nyt menisi kuitenkin hyvin.

Niin, ja laskettu aika olisi 15.1.08
 
Hyvää äitienpäivää kaikille!

Täällä menossa rv 5+1. Olo on melko oireeton, oikeastaan rinnat ovat vain hellät. Mulla on plussauksesta saakka joka aamu humissut korvissa, voiko se olla yksi raskausoire :eek: :eek:
Mieluummin potisin paljon erilaisia oireita, niin ainakin tietäisin olevani raskaana. Nyt on olo vielä melko epäuskoinen raskautumisen suhteen, vaikka kolme plussaa olenkin jo tehnyt :p
 
Iita82:

Jonkun laskurin mukaan laskettu aika on 12.1. ja jonkun mukaan 14.1. Ehkäpä tarkempi aika selviää kun käyn neuvolassa. Huomenna ajattelin ajan varata (vartti aikaa työpäivän aikana saada neuvolantäti kiinni :\| )
 
kahdenemo
Hyvää äitienpäivää nykyiset ja tulevat äidit :flower: Ja onnea uusille plussaajille!

Kiitoksia lohduttavista halauksista.. Täällä mennään edelleen samoissa epäuskon tunnelmissa. Tuhrua on edelleen, nyt se on ollut jo enemmän punertavaa ja ajoittain runsaampaa. Toissapäivänä alkoi myös kamala kutina, josta ajattelin että hiivakin vielä :/ Soitin sitte synnärille eilen (päivystää) niin lääkäri oli sitä mieltä, että voi olla ihan harmitonta vuotoa ja voi johtua myös hiivasta :eek: Kun ei kerran ole kummemmin kipuja.. Hain sitten canesten kuurin ja nyt kattellaan..

Aika outoo kyllä, sillä molemmissa raskauksissa olen kärsinyt lukuisista hiivoista, eikä niihin kyllä mitään tuhruvuotoo ole liittynyt. Joten en usko. Lisäksi tuntuu, että kaikki oireet vaan katoavat, ja mikä pahinta, sitä oksentelevaa pahoinvointia ei ole edelleenkään vaikka viikot jo 6+2. Näillä ajoilla oksentelin esikosta 24/7 ja kakkosestakin ainakin aamuisin, joten..

Minä olen ihan varma, ettei masussani ole enää ketään :'( Miehen mielestä olen liian pessimistinen ja ajattelen kaikesta vaan pahinta, onpa meillä ollut jo yksi mojova perheriitakin ko. asiasta :ashamed: Mutta eipä hän voi tuntea kuten minä.. Tiistainahan ton sitten näkee ja kuulee.

Anteeksi taas tämä valitus, mutta kun ei ole oikein muuta paikkaa/tapaa purkaa tätä toivotonta oloa..Itkettää..

Mutta paljon kasvuvoimaa teijän pikkuisille!!!!!!!!! :heart:
 
Voimia sinulle kahdenemo :hug: Toivon sydämeni pohjasta, että pikkuisella siellä on kaikki kunnossa.
Tiedän kokemuksesta, kuinka raskasta epävarmuus on. Itselläni ollut viikon ajan aika voimakkaista kramppeja mahassa. Nyt kylläkin helpottamaan päin. Alkuviikosta kuitenkin tuli sellaiset kivut, että olin varma pikkuisen tulevan ulos. Vuotoa ei kuitenkaan tullut, joten luulisi kaiken olevan hyvin. Perjantaina oli tarkoitus mennä lääkärin juttusille, mutta se siirtyi huomiseen. Toivottavasti saadaan kuulla, että kaikki on kunnossa.
 
:hug: kahdenemolle. Toivon että kaikki hyvin siellä. Itellä viikot 6+2 enkä vielä oo oksennellu,tissit kasvanu ja kipeet,ja vähän huonoa oloa ja väsymystä,mutta ei muuta. Ja kyllä välillä pelottaa että onko kaikki hyvin :'( Kun eka ultrakin on vasta loppukuusta. Millonkahan mahtaa syke näkyä,jos pyytäis päästä ultraan aikasemmin,loppuis tää hermoilu :headwall:
 
kahdenemo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 14:23 ekomamma kirjoitti:
Ja kyllä välillä pelottaa että onko kaikki hyvin :'( Kun eka ultrakin on vasta loppukuusta. Millonkahan mahtaa syke näkyä,jos pyytäis päästä ultraan aikasemmin,loppuis tää hermoilu :headwall:
Mulla olis tiistaina ultra, sillon siis 6+4 ja juuri samana päivänä kakkosen kohdalla näkyi syke ihan selkeesti :heart: Kyllä kovasti toivon näkeväni sen jälleen ja kuulevani, että kaikki on hyvin.
Olen vaan tällainen luonne, että varaudun jo etukäteen pahimpaan. Ajattelen näin, etten tipu sitten niin korkeelta ja kovaa. Tai jotain.. :/
 
Kahdenemo, mulla samat pelot juoksee ajatuksissa. Eilen meni vain itkeskellessä että taasko käy huonosti. Eilen ei ollut yhtään pahoinvointia ja olo oli kuin en olisikaan raskaana. Tänään kylläki ollu aamulla hiukan etovaa oloa ja nyt päivällä, mutta tosi vähä, liian samanlainen olo kuin viime raskaudessa joka meni sitten kesken :( Mulla ultraan ois vielä yli viikko, mutta päätin että huomenna soitan ja koitan saada uuden ajan jo ens viikolle! Ei pää kestä, mä niin pelkää pahinta, mutta toivo että nyt menisi hyvin, en kestä viime syksystä uudestaa. Mua niin pelottaa ja itkettää, ei oo helppoa koittaa ajatella muuta. Kovasti toivoa ja onnea että meillä masumatkaajat olisivat jaksaneet pysyä mukana :hug:
Saaru 6+5
 
yksoikeestimusta
hyvää äitienpäivää!

Olen jo uskaltanut parille lähisukulaiselle kertoakin, sellaisille joille kuitenkin kertoisin jos jotain kävisikin... mutta juu, mulla ei ole ollut pahoinvointia onneksi vieläkään, vaikka muuten heikottaa verensokerin laskiessa ja nielu on herkempi esim yskiessä, mutta onneksi ei oo pahoinvointia, m en usko että se mulla ainakaan enteilee keskenmenosta, ehkä vaan on eri sukupuolta tai muuten eri oireet..

Muistakaa että jokainen raskaus on omanlaisensa :) Ja plussanneille jotka miettii viivojen värieroa. Jos viiva tulee, olet aika varmasti raskaana vaikka viiva olisi kuinka vaalea, olen joskus ei raskaana testannut, kun luulin olevani raskaana ja mitään viivahaamua ei näkynyt ollenkaan. Testiruudun viiva on eri asia kuin se raskausviiva eikä niitä pitäisi tai edes kannata vertailla. ja se lukee paketissakin, että kyllä te vaan raskaana olette :heart: (ja aika harvoin ne viivat on ihan samanvahvuiset, eikä se vahvuus välttämättä kerro mitään, kunhan se viiva on, vaikka haamunakin :)
 

Yhteistyössä