**TAMMIKUU2008**joulukuu

Nuuskis Meilläkin mies pitää vielä isyysloman päälle talvilomansa, saa sitten olla pitempään kotona. Voihan se olla et jos samaa kaavaa mennään niin ku viimeksi niin ensimmäinen isyysloma viikko menee jo siinä ku minä olen laitoksella käynnistyksessä ja vauvan kanssa. Pakko kuiten miehen olla sitten kotona täällä poikien kanssa.
Mulla kuiten paino tullu jo 17kg :ashamed: Ei aikasemmin niin paljo ole tullut. Mutta nyt näin, ei enää ressiä asiasta! Kyllä ne sitten saa pois mitä on tulluki! Vakaasti olen niin päättänyt!
 
Huomenta! Mä onnistuin nyt vuorostaan nukkumaan kunnolla ja pitkään, hetkeksi havahduin vaan aamulla kun miehen herätyskello soi. Illalla tosin jo pelästyin, että yöunet taas meni kun satuin vilkasemaan kymppiuutisia... Tuli ihan kauhean paha mieli, kun satuin näkemään sen hevoskuljetus pätkän :( . Mies oli hetken ihan pihalla, et mitä mä itken, kun ei itse uutista nähnyt.. Ei tuollaista pitäs ees näyttää ilman varotusta telkasta, ainakaan raskaana oleville ex-heppatytöille!

Painoarviosta kyseltiin, niin mulla ei ainakaan vilä tähänmennessä ole kukaan puhunut mitään vauvan painosta, tai lapsiveden määrästä. Viimeksi nauvola oli viikolla 31+4 ja nyt seuraava käynti ensiviikolla 35+0. Itse vähän ihmettelin, kun on reilu kolmen viikon väli käynneissä, mutta kai se ihan normaalia näillä viikoilla.. Mulla vaan kun on toi yläpaine ollut vähän nousussa parilla viimekerralla, niin oisin olettanu, että käynnit vähän useemmin...

Ainoat painoarviot on siis tuttujen ja lähes tuntemattomien päivittelyt siitä kuinka pieni maha mulla on näihin viikkoihin, että ei kuulem voi olla iso vauva tulossa...

Mutta nyt taas aamuaskareiden pariin (vaikka osalle nyt taitaa olla jo lähes iltapäivä ), palailen taas taustalle, ennemmin tai myöhemmin.

Maija 33+6
 
Saaru: täällä kans samaa ajattelen että kiloja saa nyt lopussa tulla miten tulee.sit vaan pitää yrittää laihduttaa...pitääköhän meidän jatkaa sit toistemme kannustusta?perustetaan joku oma laihdutusryhmä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeMa05:
Saaru: täällä kans samaa ajattelen että kiloja saa nyt lopussa tulla miten tulee.sit vaan pitää yrittää laihduttaa...pitääköhän meidän jatkaa sit toistemme kannustusta?perustetaan joku oma laihdutusryhmä :)
Tuossahan on ideaa, piiskataan sitten toisiamme kunnolla. Ja mäki ajattelin et ihan sama enää paljonko tulee, ei sitä kuitenkaa enää kilo kaupalla tule. Niin sitä kuiten joutunee laiharille sitten niin son ihan sama onko siinä pari kilo vielä enemmän vai kui. Ja en kyllä ala joulua pilaamaan sillä että murehdin että mitä saa syä ja minkä verran. Ku kuitenkaa en koskaa ole ollut mikää jouluahmija, vaan ihan normisti tulee syötyä, mut onhan se kinkku kuiten suolasta ja sitä tulee syötyä useana päivänä.
Ja sitähän ei koskaan tiä kui paljon sitä sairaalaan jää ja sitten ku turvotus lähtee. Mulla tavoite kuitenkin että ku imetyksen lopetan niin aloitan kunnolla tiukan kuurin ja kaikki mitä on vielä jälellä niin saa kyytiä. Tietty katon jo synnyksen jälkee enemmän ruokavaliota sekä liikun enemmän.. Toivotaan että lähtee sitten helpolla pois. Vaikka eihän laihuttaminen koskaan mitää helppoa ole:D
 
Kyllä ne kilot kuulkaa synnytyksen jälkeen lähtee, pääsee vaunuja lykkimään ja isompien kanssa kunnolla touhuamaan. Itse olen sitä mieltä ja kun olen päättänyt jo että tietyt vaatteet on ristiäisiin mahduttava. Ja varsinkin jos tänne eteläänkin tulis lunta et pulkkamäkeen pääsee, niin siinä liikuntamuoto jossa kilot kuulkaa karisee. No olipa taas oikeen vuodatus, itsellä siis ylipainoa jo ennen raskautta ja olen todella huono laihduttaja :LOL: :LOL:

Mutta nyt kuulkaa mä syöksyn tonne lämpimien sämpylöiden ääreen ja sitten pari lahjaa pitäisi paketoida. Sen jälkeen otankin pari tuntia rennosti............eli roikun täällä ja kirjoittelen kaikkea hölmöä. Vois tietty lähteä pienen lylleryksen tekemään kun on melkos kiva keli.
 
Voi että, mäki niin oikeesti odotan sitä että pääsee tuonne raikkaaseen talvi ilmaan kunnon sauvakävelylle. Voi sitä luksusta ja omaa aikaa mitä se on. Ja ettei paikkoja säre.

Mä oon kerran laihduttanu -15kg ja sitten meni puoltoista vuotta ja tuli jonni verran takas, mut neki laihutin enne tätä raskautta pois. Jonni verran painoindeksi oli "plussan" puolella tai ylärajalla.. mutta ite hyvin tyytyväinen. Siihen on ainaki tarkoitus sitten taas päästä, tietty jos sais vielä siitä sen maagisen 5kg lisäksi pois niin ois huippua. Mutta kahtoopi sitten:) Nyt kuiten nautitaan masuista ja kiloista ja SYÖMISESTÄ :LOL:
 
:wave: Mä ilmottaudun jo siihen laihdutusryhmään :LOL: Mulla menee kohta se 20 kg rikki, no nyt oli kyl omasta vaa`asta katottuna pikkasen tippunu, eli tais olla oikein super turvotukset tiistaina..Mitäpä tuosta, mä kanssa aion nauttia joulusta :D SItä vaan murehdin, et jos on kovat pakkaset tammikuussa niin mitenköhän niitä vaunulenkkejä voipi sit aloittaa, tai no sit tietty meen kun isukki hoitaa illalla.. EIköhän nää kaikki ratkee sitten..

Niin ja onnea Lizardukselle pienestä pojasta :flower:

Mä oon nyt vakaasti päättänyt ottaa tosi rauhallisesti loppuajan, mitä sitä turhaan hössöttää, vielä kun saa rauhassa nukkua pitkään ja olla vaan.. Tän päivän suunnitelmiin kuuluu siis koneella roikkumista ja huovuttamiskokeiluja. Velipoika tulee sitten illalla piipahtaan. Ei muuta :D

Hauskaa, kun tuntuu siltä tässä meidän ketjussa syntyis paljon etuajassa, ja sit loput puhuu et yli menee varmasti :LOL: Mahtaako ykskään syntyä sit laskettuna, tai nohän taitaakin olla harvinaista et tasan 40 synytyis kai.. Mä oon aivan varma et yli menis, mut nyt tosiaan ton koon takia luulen et ei päästetä, huomenaamuna sen sit tietää.

No mutta tässä taas tällä erää ja taustalle jää hän roikkumaan ja naureskeleen mitäs nyt puolen juttuja vaikka :LOL: Sieltä on kyllä muutaman kerran saanut sellaiset naurut, ettei taho tuolillakaan pysyä :LOL: Ite en juurkaan siellä oo kirjotellu, lukenu vaan röyhkeesti.

Niin ja mä kanssa näin hevosta telkkarista ja poishan se oli lähettävä, en pystyny kattoon, tuntui niin pahalle :(

Cattie ja Osku-poika 35+6 :heart:
 
Cattie Nyt en yhtää muista, oot varmaa kirjoitellut kuitenni et kui isoa vauvaa sulle on povattu? Mulle terkka nyt sano et iso ois tulollaan (tai ainakin pitkä) ja lisää tietoa lääkäriltä sitten maanantaina. Mut jotenki tuntu että toi lääkäri ei niinkään touhota tuosta asiasta, ku kuiten olen synnyttäny jo yli 4kg lapsen. Jotenki tuntu et toi lääkäri ei ainakaa piä kiirusta ton käynnistämisen kanssa..
 
No niin, nyt sitten pääsin paremmalla ajalla tänne kirjoittelemaan...

Synnytystä en ole juurikaan miettinyt, vaikka ehkä olis hiukan syytä miettiäkin. Muutenkin olen enemmän sellaista tyyppiä, että kyllä kaikki sitten järjestyy. Toki synnytyksestä ollaan miehen kanssa jonkin verran puhuttu, joten tietää hänkin mitä siitä ajattelen. Voi olla että synnytys alkaa mietityttämään enempi, kun on eka perhevalmennus takana. Se kyllä jännittää, että miten pikaisesti lähtö tulee, mistä tietää milloin pitää lähteä ja kuinka selviän tuon matkan(n.70kilsaa) ja epiduraali pelottaa, kammoan piikkejä

:kieh:
Saaru Meillä kotihommat tehdään lähes puoliksi, mutta useasti imurointi on kyllä jäänyt miehelle ja mä pesen vessan ja pesuhuoneen. Molemmat pestään pyykkiä ja silitetään...toki silitys jää useasti miehelle, koska mä voisin kasvattaa vuorta niin pitkään, että kaapista loppuisi vaatteet (ukkelin hermot pettää ensin... :LOL: ) Ja nyt tällä hetkellä mä inhoon tiskikoneen tyhjennystä!!!

Johnu Meillä on myös kotosalla ainainen epäjärjestys, joka on täysin minun syytäni. Mutta tolla miehellä ei kyllä ole tota siivoussilmää, pölyjä saisi olla vaikka mikä kerros ja lattialla voisi pyöriä kasa villakoiria.
...ihana sana tuo siivoussilmä, taidanpa alkaa käyttämään sitä...

Laitanpas tämän nyt tulemaan, niin ei tule kauheeta litaniaa kerralla...toki jatkan vielä lukemista ja kommentointia.

*Kauheesti tekstiä*
 
Saaru: Niin joo, sulla jo maanantaina lääkärin yhteydessä myös neuvola. =)

Mulla on kans tullut jotain 17kg lisää. Ennen raskautta painoin 58kg, nyt 75kg. Ja pituutta mulla on 159cm. Maha on kyllä ihan valtavan kokoinen, ja tissit kolmea kuppikokoa isommat kuin ennen raskautta, moni sanookin ettei huomais että niin paljon on tullut painoa lisää, kun näyttää että kaikki kilot on tässä edessä...mut kyllä sitä on kertynyt takapuoleen ja reisiinkin, sitä ei vaan niin helposti huomaa kun huomio kiinniittyy tähän etupuolelle :D
Toivotaan, että tulee lauha talvi ja että vauvat viihtyy vaunuissa, niin päästään kaikki lenkkeilemään oikein kunnolla. Ja toiveajattelua ehkä, mutta jospa sinne laitokselle jäisi vaikka 10kg.. :D

Mutta voidaan paksusti, ja nautitaan nyt joulun tulosta, eikä murehdita näitä kiloja vasta kuin ensi vuoden puolella!

 
Ei pitäs olla hätähousu ja ryntäillä. Tai siis yrittää olla nopea. Tein itselleni siis sämpylää ja leikkasin juustohöylällä sormeen, tuli siis ihan kiitettävä vekki. No kaikenlaista tapahtuu, ainakin meikäläiselle. Huomioikaa kuinka innostunut olen käyttämään sanaa SIIS :LOL: :LOL: On melkein joka lauseessa tai ainakin joka toisessa.

Meikäläisen mahassa on tänään käynyt kyllä sellainen jumppa, ettei paremmasta väliä. Tai ei nyt ihan jumppa, mutta jotain hän siellä yrittää tehdä....

 
Saaru Juu isoa on povattu, nyt viimeksi th sanoi, että kylläpäs tää tuntuu valtavalta käteen :eek: Ja periaatteesa tää 36 vk:n ultra on enemmän sen koon takia kun munuaisten, sehän tilanne oli jo lähes normi viimeksi. Lääkäri sillon 28 vk:n ultrassa sanoi et katotaan jos tarvis käynnistää. Enhän mä mitää pientä oo odottanutkaan, kun ite ollu sen 4.5 kg ja 54 cm ja mies yli 5 kg ja 57 cm.. Nyt mies 195 cm ja minä 180 cm..

Nuuskis Ei ollut sanaa siis kolmessa vikassa lauseessa :LOL:

 
Onnittelut Lizarduksen perheelle :heart:

Täällä ilmoittaudutaan myös laihdutusryhmään :wave: pari vuotta sitten laihduttelin siskoni häitä varten, eikä loppujen lopuksi ollut kovin vaikeeta kunhan vain ensin pääsi alkuun. Mullakin sellainen olo, että ei jaksaisi kauheasti nyt stressata tuota painonnousua... ikävää vain kun neuvolassa tuntuvat sitä stressaavan enempi ja tulee sitten itellekin paha mieli. Mulle nyt tullut painoa +15kg, saas nähä mitä on ensi tiistaina... (suklaata, nam :p )

Niin ja tsemppiä Meimingille

:heart:

Viikkoja 34 ( ja sellainen olo, että varmasti yli mennään, kun täällä ei mitään edes supistele... :eek: )
 
Saaru: täällä kans samaa ajattelen että kiloja saa nyt lopussa tulla miten tulee.sit vaan pitää yrittää laihduttaa...pitääköhän meidän jatkaa sit toistemme kannustusta?perustetaan joku oma laihdutusryhmä :)

Kannatan :wave: Minulle painoa tullut 14kg :ashamed: ja entuudestaan ollut jo ylipainoa, edellisen raskauden jälkeen pudotin 22kg, otti kyllä koville..
lenkille,lenkille ja taas lenkille. :whistle:
Kuopus meinaa huomautella että oletpas äiti iso...
Ja samalla linjalla edelleen että sitte imetyksen jälkeen tiukka linja, toivottavasti sairaalaan jää suurempi osa kiloista, aika näyttää.

Joulukortit on nyt kirjoitettu ja vietiin ne postiin ja samalla myös kummitytön joululahja, ja miehen kotiuduttua lähetään jouluostoksille. Olis hyvä saada nekin tehtyä, en suinkaan myönnä olevani "matti myöhäinen" tavallisesti lahjat on jo ostettu tähän aikaan-seli seli-

Täytyy kai raahautua ruokaa laittamaan, välistä on kyllä päiviä jolloin ei huvittais laittaa ruokaa ollenkaan.. ja ainainen päänvaiva mitä laittais?

 
Siis täällä taas, siis vaikka kuinka yritän vähentää sanan siis käyttöä niin ei siis millään onnistu. En saanut itseäni kävelylle, vaan jäin tähän koneen ääreen ja arvatkaa onko vieressä suklaata???Saatte arvata vielä toisen kerran. Mutta menen hakemaan nuoren miehen kuitenkin tarhasta ja sitä vois lähtee aikasemmin ja kiertää pitemmän kautta. Niin niin, seli seli, varmaan suorinta tietä ja rattaiden kanssa ettei tartte tulomatkalla temppuilla miekkosen kanssa. Tai sitten soitan miehelle että ottaa tulomatkalla tarhalaisen matkaan. Eli se siitä lenkistä siis :LOL: :LOL:

Noo mutta kyllähän se on niin, että taidan vielä hetkeksi nostaa jalat ylös, jos vaikka auttaisi tuohon turvotukseen. Heh heh hyvä itseään kiusata, kun ei se turvotus lähde mihinkään.
 
Onnea koko Lizarduksen perheelle! :flower: Hyvänkokoinen poika :)

Ja Meiming taisi lähteä kans vauvanhakuun. Tsemppiä! Mulla kakkosen kohdalla laitokselle tultaessa olin 5cm auki ja supistukset tuli 3min välein; tyttö oli maailmassa vajaa 2,5 tuntia sen jälkeen.

Ihan jo jännittää, kuka meistä seuraavana pääsee tositoimiin. Ties vaikka Saaru sun vauva yllättäisi ja päättäisi rikkoa kaavan ja syntyä vaikka jo laskettuna aikana :) Puoli kuuta enää niin ollaan tammikuussa!

Onpas sun mies Cattie ollut iso syntyessään! :)

Mä sain joulukortit postiin jo maanantaina (todella harvinaista multa, kun yleensä oon se viimeinen postin ovella niitä viemässä). Mutta ehkä mä jotenkin aavistelin tän loppuviikon... Viime yönä pääsin kunnolla nukkumaan vasta 05 jälkeen kun kakkonen huusi ja oksensi :( Hyvä, että mä tiedän tällä hetkellä edes oman nimeni. Zzzz... Näinköhän se lykkää meille taudit vielä ennen joulua. Eikä tästä ole kauaa kun esikoinen oli oksennustaudissa...

Meillä mies pitää joulun välipäivinä talvilomansa ja palaa sitten uudeksi vuodeksi töihin. Siitä sitten ei olisi enää kauaa vauvan syntymään. Isyyslomaa pitää 1-2 vkoa heti vauvan syntymän jälkeen ja loput sitten keväällä.

Mulla ei ole tuota painoa dietin takia tullut vielä lainkaan, MUTTA mua hirvittää hirveästi, miten mun käy, kun herkkukielto loppuu vauvan synnyttyä... Keräänkö mä ne raskauskilot sitten vauvan syntymän jälkeen :ashamed: Kovasti yritän tsempata jo nyt itseäni pysymään herkuista kaukana, mutta oi suklaa... Mä voisin syödä sitä joka päivä :ashamed:

Jimena-zombie 36+5
 
täällä on kans yks innokas tulemaan laihdutusryhmään :attn:
täällä onllaan just menty varmaan 10kg raja rikki..
edellisessä raskaudessa tuli 10kg koko aikana mutta nyt ollaan jo tässävaiheessa siinä... mutta peppu ja reidet on kyllä lössähtänyt että pelottaa ihan et miltä sitä näyttää synnytyksen jälkeen :( toivottavasti ei jää tää syömis rumba päälle :LOL: mut monet on sanonut että paino tippuu ihan kivasti kun imettää.. vois osittain yrittää siihen turvautua :D esikoista kun en imettänyt niin nyt haluan vaikka alku olisi yhtä hankalaa kun ensimmäisen kanssa.
laihduttaja minä myös huono.. painonvartioita kokeilin mut se oli vähän niin ja näin.. välillä noudatti ja sitäkin useammin retkahti.. pikkusen ennen tätä odotusta olin ylipainonen (2kg) mut tavote ois päästä pienemmäks kun ennne tätä odotusta kun se oli sillonkin tavotteena mutta nyt loppuu sen miettiminen.. eli nauttikaamme memmet nyt tästä odotuksesta ja joulun herkuista.. ehtii sitä sit tammikuussa alkaa murehtimaan :D eiks niin :)

tähti :heart: 34+6
 
Täällä taas... Minä ilmoittaudun myös mukaan laihdutusryhmään :attn: , loistava idea! Mulla painoa tullut nyt jo varmaan se 20kg :ashamed: joten tosissaan saa tsempata, jotta alukuperäiseen painoon takas pääsee. Muutama vuosi sitten laihdutin yli 10 kg, lähes pelkästään liikuntaa lisäämällä, joten toivon että nyt tepsii sama kuuri, synnytyksen, imetyksen yms. lisäksi. Kova hinku on päästä takas alkupainoon mahdollisimman pian, mutta saa nähdä kuin käy.. Nyt en kyllä rupea jouluksi ruokailuja vähentämään, vaan herkuttelen surutta...

mutta nyt taas taustalle, mies varmaan kohta tulee jo töistä, et jos sitä ennen ehtis vaikka tiskikoneen tyhjentää ja ladata uudestaan, niin näyttäs et oon ees jotain tänäänkin saanu aikaseksi..
 
Onnea Lizardukselle pienestä pojasta!!!! :heart:

Mulle tullee helposti painoa ihan ilman raskautta, mutta kummankin odotuksen aikana painon nousu on ollut kohtalaista. Esikoisesta tuli koko aikana 8,5kg ja tästä on tullut nyt n.7kg. Aika samoihin siis mennään. Paino normalisoitui varmaan viikossa esikoiselta. Toivotaan, että nytkin. Imetys vei painon 4kg miinukselle ja normaalipainoisena aloin tätä odottelemaan. Eli toivotaan, että nytkin käy samoin. Olis kuitenkin kiva saada painoa muutama kilo miinukselle niin olis hyvä olo ja vaatteet mahtuis taas hienosti päälle. paino indeksi on ollut ennen odotusta näköjään n, 24 luokkaa. Jos muutaman kilon sais vielä pois niin sehän sopis.

Painoarvio oli rv35+4 2.6-2.8kg
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niipa-85:
Täällä roikun minäkin edelleen, pinossa on nuo silitettävät vaatteet ja muutenkin asunto kaipaa siivousta. Tässä vaan istuskelen enkä tuolilta jaksa nousta... jospa hetkosen kuluttua sitten :ashamed:
Ei niitä oo pakko silittää, ihan turhaa hommaa :D
 
Vietetääm nyt kaikki vaan oikeen lökölökö päivää, ei tehdä mitään :D Mä täällä mussutan nuudeleita "lounaaksi".. Täytyy kyllä myöntää että meillä jos missään on ruoka-ajat ihan päin puuta.. Tän päivään ruokakin laitetaan varmaan 7 aikaan.. Täytyy vähän fixailla niitä sit vauvan syntymän jälkeen.

Mutta meikäläiselle rupee iskeen väkisinkin paniikki ton huomisen ultran kanssa, onneksi se on jo aamulla, mutta kuitenkin APUVA! Tasan en nuku ens yönä ja aika tuntuu niiiiiiiiiiiiiiiin pitkältä :ashamed: No sen jälkeen sovin kaverin kanssa treffit Arnoldsille, täytyy saada joulumuffinssi :p

:wave:
 
valitettavasti mulla ainakaan ei imetys laihduttanut yhtään ja paino alkoi pudota vasta sen lopettamisen jälkeen..niinpä olen varautunut että niin käy myös nyt...

mutta eipä tässä nyt liikaa puhuta laihdutuksesta kun kaikki vielä kasvatellaan masua ja niitä pikkuisia siellä :)
jotenkin se on edelleen niin uskomatonta että sitä pystyy luomaan elämää..

 
cattie seitsemältähän on ihan aikasta syödä, meillä ruoka valmistuu varmaan vasta yhdeksän jälkeen... että älä huoli, meillä ainakin ruoka ajat vielä enemmän päin seiniä...

Mutta nyt oikeesti pois koneelta...
 

Yhteistyössä