**TAMMIKUU2008**joulukuu

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille :flower:
Itse tulimme eilen anoppilaan viettämään joulua. Ihanaa kun saa mennä valmiiseen pöytään ja ottaa rauhallisesti :) . Tänä vuonna sitä kyllä arvostaa, ettei itse tarvitse tehdä jouluvalmisteluita. Meillä kun viimeinen kuukausi on ollut melko hulinaa!

Johnu: ehdottomasti voit kieltäytyä matkasta raskauteen vedoten. Itse kävin perjantaina edestakaisen matkan Tampere-Vaasa-Tampere (noin 520km), ja voin sanoa että oli kyllä tosi raskas matka. Tukisukat oli jalassa, mutta silti oli ihan järkyt turvotukset jaloissa ja sormissa :( . Nyt on ollut sen jälkeen tosi raskasta välillä hengittää ja pulssi yli 100. Itse epäilen että oireet johtuvat juuri tuosta matkasta, toivottavasti ei mitään keuhkoveritulppaa tullut :( . Pitää seurailla tilannetta ja käydä vaikka Taysissa jos ei ala helpottaa..

Afu ja mini 36+0
 
Meille syntyi eilen 23.12.2007 klo.8:40 Rv.38+1 Pieni tonttupoika :heart:

Paino 3645g, pituus 50cm ja pipo 35,5cm.

Poika siirtyi aamulla teho-osastolle ja minä olen jo kotosalla.
Pojalla tipahtivat viime yönä sokeri arvot pohja lukemiin, ja nyt saa hoitoa pari päivää. Mutta kaikki on kuitenkin hyvin.

Laittelen synnytys kertomuksen kunhan kerkiän/ saan Tonttumme kotiin :xmas: :xmas:

Meiming & Kaapo 1vrk :heart:

ps. profiilissa kuva tontusta!!!
 
Saapikselle ja Meimingille onnittelut pienistä pojista :flower: Hurjan suloisia ovat molemmat :heart:

Ja oikein mukavaa joulun jatkoa muille tammimasuille ja osataanhan rauhoittua viimein :)

Pore&Papunen 38+1 (hui mikä viikko jo)
 
Rauhallista joulupäivän aamua :heart:
Eilinen oli yhtä haipakkaa, mutta ihanaa. Oli kyllä ihana ja kiva aatto. Nautittiin hyvästä ruuasta ja omien perheiden seurasta. Lapset oli innoisssaan joulusta, pukista ja lahjoista. Kaikki tais saada mieluisia lahja, niin lapset kuin aikuisetkin. Voi, että pojat saikin paljon uusia leluja, kyllä ois vähempikin riittänyt :D Mut onpahan nyt sitten tekemistä. "Aattokin" sai useamman paketin.

Toivottavasti Meimingin poika paranee nopsaa ja pääsee äitin perässä kotiin. Sinähän muuten nopsaa pääsit/lähdit kotiin. Tais mennä synnytys hyvin. *Kertomusta odotellessa* :)

Täällä kaikki ennallaa.. pientä suppailu ja tukalaa olo, turvotus on jotain ihan mahotonta. Jalat kuin norsulla, mutta taitaa nyt kyllä olla ruokavaliolla aika paljon tekemistä asian kanssa. Perjantaina(laskettu aika pvä) sitten neukka, siellä lisää juttuja ja mittoja. Ja toivon mukaan aletaan suunnittelemaan ajan varausta sinne äippäpolille, edes yliaikaiskontrolliin, siellä varmaa ultraillaa ja kahtellaa kokoarviota. Vaikkakin tällä hetkellä olen epäuskonen niitten arvioihin, muutama läheinen ku on sieltä saanu ihan mitä sattuu koko arvioita. Jopa yli 600g heittoja ollu arvioissa, son jo aika paljon.

Mutta nyt aamukaffen keittoon ja kattoo tuota esikoista ku toinen niin ihanasti tuossa leekaa uusilla leluilla. Nuorempi poika vielä nukkuupi :heart: Mut tässä varmaan alan palaileen normaaliin linjoilla roikkumiseen tässä joulun vieton ohessa. Rauhallista ja ihanaa loppu joulun viettoa kaikille.

Mitähän Nuuskikselle? Et kai ala kiilaileen.. :D

Saaru ja Aatto, enää oikeesti muka vaan 3pvä (+2vko)
 
Hyvää joulunaikaa kaikille meiltäkin täältä Jyväskylästä. Saimme melkein valkoisen jouluaaton ja oli kyllä hyvä joulumieli.

Ei mullakaan mitään merkkejä, että tällä viikolla pitäisi sairaalaan lähteä (LA sunnuntaina!!). Itse olenkin laskeskellut, että tuolla tammikuun eka viikolla saattaisi syntyä, (oma veikkaus 3.1.) siksi täällä tammikuisissa olen ollutkin :) En edes jaksa luetella kaikkia vaivoja ja tuntemuksia, mitä riiittää, mutta turvotus on ainakin jotain aivan järkyttävää näin loppumetreillä, joten ihanaa, että odotusaika käy vähiin.

SuTi ja pikku-Veera (rupes jo jännittämään, onko ultra ollut oikeassa, että tyttö on masussa, kohta sen näkee......) 39+2
 
Huomenet! Täällä oli valkoinen jouluaatto, mutta viime yönä lumet suli melkein kokonaan pois!

Turvotukset ovat kyllä ihan mielettömät täälläkin, ei nuo jouluruoat oo mikään paras vaihtoehto tässä vaiheessa raskautta :|
Mulla on vasta ensi maanantaina neuvola (tuskimpa tää on syntynyt ennen sitä ) niin on varmaan valehtelematta 5kg paino noussut tässä parin viikon aikana. Onneks ei oo kuitenkaan verenpaine korkealla, eikä valkuaista, kun ite oon niitä nyt seuraillut.

Eilen heiluteltiin pitkästä aikaa peittoa miehen kanssa :D Tosi kätevää, kun on niin notkea olokin :D Eipähän tuo ees supistellut sen jälkeen, mut pari tuntia meni valvoessa, kun vauva liikkui niin paljon mahassa ja alapäähän tuli TOSI kipeitä vihlasuja n. 1min välein...

Katja ja rv 38+5
 
No nii jouluaaton vietosta selvitty kunnialla. Täällä kans valkea aatto mutta aamulla lumet olikin tipotiessään, liekkö menneet joulupiukin kans korvatunturille :LOL:
Itse olin kyllä eilen aika väsähtänyt vaikka omalla porukalla aattoa vietettiinkin, lahjoja tuli kyllä runsain mitoin ja nyt sitä huomaa kuinka turhaa stressiä repinyt niistä(mieluisia olivat)

Turvotusta täälläkin. Eikä mitään merkkejä synnytyksestä.. josko viikon päästä ;) l.a 9.1 Painoa tullut kyllä varmaan tuplasti..
Meillä hiljaiseloa peittojen heiluttelun suhteen

Iloista ja rauhallista Joulupäivää!

glaudia rv.37+6
 
Huomenia!Onnea Meimingille!!!
Täällä aatto meni hyvin,pukki kävi ja lahjat olivat mieluisia.Tyttö ei malttanut edes nukkumaan mennä ja yöllä sitten heräili itkemään kun oli niin jännää vissiin ollut :)
Täällä hiukan enemmän suppailee välillä mutta eipä kipeesti joten saapi jättää suppailut omaan arvoonsa.Saunaan ei auta mennä kun sieltä en meinannut päästä pois kun maha veti ihan kireeksi kauttaaltaan ja oli vaikeeta kävellä.Hui!
Peiton heiluttelut vois tehdä terää mutta mä ajattelin jättää ne uuteen vuoteen ettei synnytys käynnisty ennemmin.Olis kiva synnyttää tammikuun puolella :)
Näin viime yönä unta että meille syntyi poika...mitenköhän se nyt sit on kun ultra näytti tyttöä ja itsellä tyttöfiilis ollut alusta asti..jännää.

Torstaina neuvola ja saa nähdä mitä vaaka näyttää.Varmaan kunnon turvotukset!

rv 38 tasan
 
Täälläkin on jouluaatosta selvitty ja ajattelin pitkästä aikaa kirjoitella tänne kuulumisia. Oikein paljon onnea kaikille vauvan jo saaneille!! :flower: Alkaa jo itseäkin jännittää, mulla la 9.1.

Vähän neuvolakuulumisia, olin viime viikon torstaina rv 37+1 lääkärineuvolassa ja lääkärin mukaan on kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki, mutta kanavaa (tai kaulaa tai mikä se nyt sitten on..) on vielä useampi sentti jäljellä (kirjoitti korttiin 2,5cm). Mutta olikos se niin että ensisynnyttäjällä pitäisi kohdunsuu alkaa aueta vasta kun kanava on kokonaan hävinnyt? En sitten tajunnut lääkäriltä kysyä. Täällä supistelee monta monta kertaa päivässä, mutta ihan kivuttomasti. Öisin on jo kaikenlaisia kolotuksia ja menkkamaista jomotusta. Jännäilen, että josko syntyis vaikka jo parin viikon päästä lasketun ajan tienoilla. Mutta voihan se mennä reilusti ylikin..

Sitten mulla oiskin ainakin pari kysymystä, kun asioita pyörii koko ajan päässä. Ekaksi, onko täällä ketään muita autottomia?? Meillä kun ei ole autoa eikä olla hankittu turvakaukaloa niin mitenköhän sitten saadaan roudattua vauva kotiin laitokselta? Taksilla ois tarkotus ajella, mutta saako niihin turvakaukaloita pyydettyä tai saako sairaalasta lainata? Ja paikkakunta on Oulu. Ja sitten onko kellään muulla hankittuna toppahaalaria H&M:stä, semmosta missä jalkaosa on semmonen pussi? Sitä pussia saa vähän vetoketjuilla avattua alhaalta ja mietinkin, että saakohan sitä vauvaa sitten siinä haalarissa ollenkaan laitettua turvakaukaloon vai tarkeniskohan vauveli semmossa kevyttoppahaalarissa kotiin? Kauheesti jo mietityttää tämmöset käytännön asiat näin ensisynnyttäjänä, kiva jos sais vähän vinkkejä. =)

Nyt on taas vähän menkkamaista jomotusta alavatsalla, voiskin tästä mennä aamupalalle. Täälläkin vähän turvottaa, johtuen eilisestä aika suolasesta graavilohesta, mitä tuli syötyä. Uskalsin syödä tommosta tuoretta graavilohta, ei siis vakuumipakattua.

Hyvät joulun jatkot kaikille!

Bamboo rv 37+6
 
Iik, nyt niitä vauvoja alkaa tulemaan oikein urakalla! Tosi paljon onnea Meimingille. Ihania kuvia! Meinas tosin leuka tippua lattialle Saapiksen vaavista, en heti hokannut et se suklaalevy ei olekaan se 200 grammanen.. :whistle:

Vaikka vältin kaikki pahimmat tapaukset ruokapöydästä eilen niin silti ihan järkky turvotus iski jo illalla. Lähtiessä äiteen tyköö niin kengät ei mennyt edes kiinni ja muutoinkin sattui koko kalossit kinttuihin. Eli ananaspäivä taas edessä. Abbathkin sai jo ekan joululahjansa, sellanen robottibody ja mä sain liivinsuojuksia :LOL:

No eipä se sauna ainakaan auttanut yhtään. Mullakin veti pötsi ihan pinkeeksi ja maha meni tunnottomaksi. Eli se ässä on siis unohdettu. Tarvii koittaa nyt tällä viikolla sitä peiton heiluttelua, vaikka se vastenmieliseltä tuntuukin. Viikonloppuna sitten siivousta ja joogan avautumisliikkeitä. Joo, epätoivoista!

38+4 10 päivää siis!
 
Gorthaur: Joo, ei se seksi mitään kovin kivaa tässä tilassa kyllä ollut :snotty: (Mut lähinnäähän siinä on ideana se, että se sperma pehmittäis kohdunsuuta ja siten synnytyksen alkaminen nopeutuisi) Että kerrankin voi sanoa hyvillä mielin miehelle, että anna vaan tulla heti kun on tullakseen :LOL: Ei todellakaan mitään pitkiä sessioita jaksa, ja mulla ainakin aristaa tuonne kohdunsuulle aika paljon.
 
Onnittelut Meimingille! :flower:

Saapiksella tosi söpö kuva profiilissa!

Meillä eilinen aatto meni vauhdilla, aamulla viimeisiä siivouksia, iltapäivällä miehen vanhempien luo saunaan, syömään ja lahjoja avaamaan. Sieltä sitten mun äidin luo lahjoja avaamaan ja kotiin vasta tämän päivän puolella. Tänään tarkoitus on sitten viettää "omaa" joulua rauhassa kotona, kun osa lahjoistakin vielä avaamatta. Oltiin ilmeisesti oltu toosi kilttejä, kun lahjoja oli noin paljon, ja monessa paikassa. Vauvaakin tulevat mummot olivat muistaneet, sai mm. lampaantaljan vaunuihin ja "leikkialustan".

Nyt taidan lähteä koirat ulkoiluttamaan ja sen jälkeen yritän saada miehen hereille..

Maija
 
Bamboo:en tiedä muuta kun että kyllä täällä Hesassa voi tilata taksin jossa on turvaistuin,kai jollaikin sit kaukalokin on.Kannattaa sun varmaan pikapikaa ottaa asia selville.Jos lämpimään autoon vauvan viet niin varmaan vähempikin vaatetus riittää(riippuu ihan siitä miten kylmä on) mutta kyllä toppapuvussakin kaukaloon mahtuu =)
 
JOULUPÄIVIÄ

Jaksoin kuin jaksoinkin nousta sängystä. Ihan hirveen väsy olo ja aamulla kun yritin pelata tytön kanssa uutta lautapeliä niin tuli ihan tosi huono olo. Piti mennä sänkyyn takasin. Nukuin sitte tunnin ja kun nousin ylös edelleen oli tosi väsy ja jotenkin huono olo.Mieskin jo huolissaan kyseli, et mikäs nyt noin nukuttaa. Yleensä kun aikasen pirteenä olen aamusta. Mittasin verenpaineet ja 104/65 sain lukemaksi pulssi 74. Matalaksi olivat menneet. Mistähän moinen. Järkky turvotus täälläkin valmiina joten ei viitsis salmiakkia tai suolaista kovasti syödä. Kamala olo... :( Neuvola mulla olis perjantaina joten saas nähdä jos ei helpota tää olo niin milläköhän sinnekin jaksais lähteä. Nyt kun tässä koneella istuu niin tuntuu että päässä heittää.
Taidan lähtä taas sohvalle makoilemaan.

Mirkkuli ja vaavi 34+6 (vasta)
 
Onnea Meiming! :flower:

Täällä vietetään joulupäivää vesisateessa... No, eilinen meni kuitenkin kivasti ja lapset sai lahjoja, mistä tykkäs ja mä sain syödä varmaan tunnin joulupöydässä :) Liekö se vai mikä, mutta vessassa oon saanut istua vähän väliä. Ja supistukset ovat kadonneet kokonaan. Hyvin rauhallisissa merkeissä siis mennään. Alapäätä kyllä vihloo koko ajan, joten olisikohan vauva nyt laskeutumassa. Torstaina taisi olla seuraava neuvola. Liekö vaan uskallan sinne mennä, kun on tullut vähän syötyä :ashamed: eikä mulle tota painoa sais rd:n takia tulla...

Mä, mun sisko ja yksi kaveri ollaan nähty uni, missä mä saan pojan. Ja ultrahan povaa tyttöä. Saa nähdä :) Kotiintulovaatteiksi pakkaan neutraalit.

Jimena 38+3 ja vilkkaasti liikkuva vauveli
 

Yhteistyössä