Tammikuun 2007 taaperot

Saku on kyllä huippu! :D

Tuo poke on kyllä kans sitte semmonen et huh huh! Ei meillä isommat oo tuommosia juttuja keksiny mitä tää jätkä... nytkin sänkyyn vein päikkäreille, hetken päästä alko kuuluu et kattoo kattoo. Kävin vilkasee ja siellä se ilman huosuja seiso sängyssä, vaippaa myöten oli kaiken riisunu :/ Onneksi ei pissannu sänkyyn...

Isommat oli mummilassa yötä, mentiin hakee poken kans niitä kotiin niin halusivat jäädä vielä iltaan =) Ihanan rauhallista ku pokekin nukkuu. Illalla onki sitte koirankoulutus harkat, saa poke mennä kans mummilaan touhuamaan :D
 
Meillä oli tänään perhekahvilassa naurujoogan ohjaaja kertomassa naurusta :D Vähänkö oli ihana! Tahtoo kokeilla! Onko kukaan käyny? Harmi et ryhmä on täys, pitänee alkaa keräämään porukkaa hauskaan illanviettoon ja tilata tuo ohjaaja sinne ;) Lähtisköhän porukka innolla mukaan...

Auttaa kuulemma jaksamaan arjen hommat paremmin, oiski kiva nauraa kotonaki lasten kans enemmän ettei kaikki menis aina kiukuttelun puolelle :snotty:
 
Jopas oli taas ihana kontrolli käynti neuvolassa. :( Jere kumautti heti alkuunsa otsansa käsienpesualtaaseen ja tuli oikein haava. Sit vaatteet pois, mikä riemastutti vielä lisää. Painoa oli tullut ihan kivasti, 10 900g oli lukema. Sitten mittaukseen. Koitin sanoa, et mitattais jo seisoviltaan, kun siittä selällään mittaamisesta tuo ei ole tykännyt pitkiin aikoihin. Ei kun siihen pötkölleen vaan ja kamala parku. :kieh: 85,6cm sai lukemaks. Vielä pipan mittaus, joka oli 49,6..
Huusi sit raukka kotiin asti.. Edelleen jakso jauhaa pään epäsymmetrisyydestä, et tarvisko käyttää vielä röntgen kuvissa Tayssissa. Minä siihen, et haluan sitten erikoislääkärin mielipiteen ennen toimenpiteitä, kun tota kuvausta varten Jere täytyis nukuttaa.. :/

p.s Naurujooga kuulostais tosi kivalta! Tekis ainakin nyt terää. :ashamed:
 
Voi Jere parkaa! Haleja sinne! :hug:

Täällä vaan vettä sataa, haluttaa sipsiä, karkkia, kaikkee hyvää :p Harmi että lauantaihin on niin pitkä aika, pitää vissiin ottaa varaslähtö :ashamed: Onneksi illalla pääsee tallilla käymään...
 
Lili: millon olittekaa tulossa tänne? ei muista ei :ashamed:

Mun ranne jälleen vihottelee :eek: Taas joutuu tukea pitämään et pystyy ees jotain tekemään. Siis miten tää on mahollista? Samasta kohti kipee ku keväälläkin oli :(

Poke oli polleana aamulla ku sai yksin leikkiä naapurin tyttöjen kans :D Isommat ei halunnu ulos, mikä on äärimmäisen outoa meijän perheessä, niin mentiin kuitenni poken kans tuohon pihalle ja naapurit sattu samaan aikaan ulos.

Mies tuossa just soitteli et lähtivät jo töistä ajelee =) Ovat 3tunnin päästä täällä! Ja vielä maanantaikin vapaa jee!
 
Poio: varmaanki rasitus, luulisin. Yks lääkäri katto ja sano vaan et lepoa lepoa :LOL: Nyt tilasin ajan toiselle ja se on vasta 3.11! Että siihen asti rampana :snotty:

Poke taas tänään repäs... tultiin kaupasta, sillä välin ku purettiin kauppalaukut niin poke oli huomaamatta menny pesuhuoneeseen. Täällä kertaa ei kaadellu koirien vesiä vaan oli levittäny shampoo pullon jattialle ja siellä luisteli tyytäväisenä :kieh: Siis miten tuo voi keksiä tuommosia???
 
Kränä; Pokella oli vissiin ihanaa! Sulla vissiin kyllä ei.. :whistle: Kaikkea nuo kyllä keksiikin.

Perjantaina ku vein Jereä päikyille, niin sängystä löyty 2 lusikkaa ja linkkari. Mitähän olis niillä thnytkään..
Täällä on akanut nukkumaan meno kammotus taas. Ei jää millään yksinään huoneeseensa, eli istutaan taas toteemina oven suussa niin kauan en uni tulee. Onneks siihen menee n.10 minsaa.
 
Voi sitä riemua kun satoi lumi ja se jäi maahan =) Ei toki paljoa mut sen verran et pulkat saatiin esiin, Räyhä pääsi veto hommiin mitä se niin rakastaa :heart: Ja lapset oli niin mielissään että :heart: Ihanaa!!!

Meillä poke kantaa tavaroita roskiin :kieh: Yks nokkamotti on hävinny ja ei oo juuri muuta vaihtoehtoa ku se on jo kaatopaikalla...
 
Ville kasaa kanssa sänkyynsä kaikkea ja pistää roskiin vaikka mitä. Meillä on mennyt tutteja roskiin ja kahvikuppeja meinannut, täytyy aina tutkia roskapussi ennenkuin vie roskiin.

Ihanaa, kun siellä on lunta. Toivottavasti tännekin tulee sitten joskus pysyvät lumet. Viime talvi oli niin tuskaisen pimeä, kun ei ollut oikeastaan ollenkaan lunta antamassa valoa.
Tilaisin pysyvää lunta marraskuun lopulle, kiitos. :D

Mulle alkaisi kohta riittämään tämä kotiäitiys. Ensi elokuulle pitäisi vielä jaksaa. Toisaalta tämä on ihanaa mutta välillä tympäännyttää ihan mielettömästi. Niinkuin nyt.
Mä kaipaisin eniten omaa aikaa itselleni, kun nyt ei saa edes vessassa käydä rauhassa, aina siellä on joku rynkyttämässä ovea. Ahdistaa, kun ei ole omaa tilaa ollenkaan.

Kuitenkin mua kauhistuttaa tulevat aamut, kun pitäisi keritä töihin ja saada kaksi lasta sitä ennen hoitoon. Meillä on vain yksi auto joten se homma lankeaa aina autolliselle vanhemmalle. Eli mulle, kun tuleva työ on toisessa kunnassa. Inhoan herätyskelloa ja kiireisiä aamuja.
Vali vali vali vali... Lähden tästä kitisemästä enempää.
 
Kotona ollaan. Niin että Kränä viime viikko oltiin siellä. Lento meni hyvin ja matka mökille mutta avain ei käynytkään mökkiin. Avain kävi viereiseen mökkiin. Mökin myyjä oli teettänyt pyssillisen avaimia OMAAN mökkiinsä. Majotuttiin sitten sinne kun en ala pienenlapsen kanssa pihalla seisomaan. Tiistaina se tuli käymään ja totesi ettei hänellä ole avainta meidän mökkiin. Lauantaina sitten saatiin avaimet omaan mökkiin ja sunnuntaina olikin aika lähteä kotiin. Eli hengailtiin viikko toisten nurkissa. En sit viitsinyt Kränä sinullekaan soittaa.

Pinjaa ei meinannut lauantaina saada ollenkaan ulkoa sisälle. Lumi on ihanaa. Oli tosi hauskaa. Vedin Pinjaa pulkassa, tehtiin lumiukko ja lumilammas (ei tullut hevosta ei).

Oli tosi hassua kun täällä on vielä ruskaa ja aurinko paistoi aamulla. Eilen illalla puin Pinjalle ihan liikaa päälle kun ei täällä ollutkaan kovin kylmä.

Kränä: marraskuun lopussa tullaan taas. Voitas yrittää silloin nähdä.
 
Lili: no voi harmi että meni loma sitte vähän poskelleen :( Mut jospa sitte marraskuulla nähään!

Lumi suli, vettä tullu koko yön ja aamun kaatamalla, hirvee tuuli!

Esikko on ihan innoissaan järkkäämässä koiralle synttäreitä torstaille :heart: Räyhä täyttää 7w, poika kirjottaa kutsuja mummeille jne, mun pitää kuulemma leipoa kakku :whistle: Taitaa tulla jäätelökakku tällä kertaa, mies ku tulee vasta perjantaina kotiin B) Eipä toki yleensä koirille juhlia järkätä mut esikko nyt välttämättä tahtoo niin nyt laitetaan sitte ku ei kerhoja ja kahviloita oo nyt loma viikolla ollenkaa...
 
Täällä tulee vettä ihan kaatamalla. :/ Ei kiva ei..
Tulin just keilaamassa ja ihan kohta on pakko painua nukkumaan, nää kooma aamu-vuorot on kamalia.. |O

Myyra; Mä tiedän ton tunteen! Mä tulisin hulluks, jos olisin kotona 24/7 Jeren kans kotona. :snotty: Kaikista optimaalisin tilanne olis se, et saisin tehdä sitä 4 pvästä viikkoa. Olis mukava olla se 4pvää sit kotosalla.
 
Täällä tulee vettä ihan kaatamalla. :/ Ei kiva ei..
Tulin just keilaamassa ja ihan kohta on pakko painua nukkumaan, nää kooma aamu-vuorot on kamalia.. |O

Myyra; Mä tiedän ton tunteen! Mä tulisin hulluks, jos olisin kotona 24/7 Jeren kans kotona. :snotty: Kaikista optimaalisin tilanne olis se, et saisin tehdä sitä 4 pvästä viikkoa. Olis mukava olla se 3pvää sit kotosalla.
 
Myyra täällä toinenkin äippä, joka saa aina välillä tästä kotiäiteilystä tarpeekseen. Iitallakin päällä taas hirmuinen takertumisvaihe, päiväunetkin nukkuisi paremmin, jos minä siinä vieressä makaisin ja kattoa tuijottelisin. Phuuh tätä touhua, aina toisinaan :headwall: .

Kurjina hetkinä minäkin sitten tsemppaan itseäni sillä, ettei asiat ainakaan yksinkertaisemmaksi muutu, kun töihin lähtee. Minäkin olen nimittäin tässä huushollissa se, joka saa itsensä ja muksun töihin ja hoitoon sitten aikanaan järkätä. Aina.

Ja sitten, kun hakee unenpöpperöisen kiharapään päiväunilta syliinsä heräilemään ja toinen rutistaa tiukasti kaulasta mutisten "äiti", tuntuu että sydän repee kokonaan, kun edes miettii hoitoon viemistä.

Melkoista tunnemyräkkää tämä vanhemmuus :heart: !
 
Meillä on sellainen äiti, äiti kausi etten vessaankaan pääse yksin. Olen käynyt salilla aamulla ennenkuin Pinja herää. Lapsiparkkiin en ole enää edes yrittänyt. Sängyn vieressä pitää olla niin kauan ennenkuin Pinja nukahtaa, muuten sanoo "Mis äiti menny, Pinja etsii äitin", ja lähtee etsimään.

Me ollaan edelleen päivähoitojonossa. Paperit on kuitenkin laitettu jo vuosi sitten. Toivottavasti vuosi tekisi ihmeitä sen suhteen että voisi hyvillä mielillä mennä töihin.

Näin viime yönä tosi omituisia unia ja yks niistä oli sellainen että mulla olis ollut rästissä tenttejä enkä oliskaan valmistunut. Se oli niin toden tuntuinen että oli tosi huojentavaa tajuta herätessä että tutkinto on suoritettu (suoritin sen vielä 6kk etuajassa). Mun täytys varmaan ihan oikeasti mennä töihin kun alkaa pää lahoamaan. Mietin tässä eilen että hitsi kun ei ole sipuli murekkeeseen, niin mies siihen tokas että "pienet on sunkin arkiset murheet"...
 
Mulle ei oo vieläkää tullu oloa et pitäs päästä töihin! Edelleen kauhulla ajattelen aikaa jolloin viikot täällä yksinään, aamuisin pakkaan kaikki hoitoon/kouluun, ite töihin ja se iltarumba sit :$ :x |O
Tää on hyvä näin vaikka hermoja koetellaan tosissaan välillä =) Ku pääsis vielä maalle asumaan omaan rauhaan ja ponit siihen pihalle :heart:

Huomenna on niin tärkee päivä et pitäs vissiin lähtee nukkumaan... Tulee huippuvalmentaja vihdoin tänne, se jossa olin ponin kans kesällä leirillä. Ihana saada se tänne, käy päivän päätteeksi ihan yksityisesti mua auttaa ponin kans eteenemään nuissa hommissa. Kyllä oli tekemistä et sain sen tänne järkättyä mut kyllä on sen arvoista! Huomiseksi on luvattu vesisadetta koko päiväksi mut mulla paistaa sisäinen aurinko =)
 
Moi TeeTee pitkästä aikaa!

Lauantai oli aivan mahtava päivä! Vaikka vettä tuli lähes koko ajan kaatamalla niin silti koulutuksesta sai niin paljon irti että sen jälkeen on ollu taas niin hyvä olla että!!! Ihanan avoin mieli niin itellä ku ponillakin :heart: Tästä on hyvä jatkaa! Varsinkin kun erittäin kiireinen valmentaja aikoi ottaa minut "oppilaslistoille"!!! Nyt sitte pääsee valmentautumaan tuohon hommaan ihan kunnolla ja säännöllisesti! Ihanaa!!!

Vettä tulee edelleen vaan. Milloinhan tuo loppuu? Just soittelin kaverille , sielläki vaan vettä sataa. Ollaan menossa sinne nyt viikonlopuksi, varattiin ihan pitempi vaellusrats, onpa kiva köpötellä hepan selässä jos ei kuivaa oo...

Vaikuttiko kellää kellojen muutos mitenkää?
Mä käänsin unirytmiä jo ennen kellojen siirtämistä niin et vanhaan aikaa lapset alko nukkuu vasta ysiltä ja heräsivät sitte ysin aikaa aamulla =) Nyt uuella ajalla mennään taas nukkumaan illalla kasilta mut herätys jostain syystä tulee aina 7.30 :snotty: Voisivat nyt sinne kasiin nukkua :saint:
 
Meillä on jäi päiväunet viikonloppuna kokonaan pois niin eilen Pinja meni nukkumaan 22.30 uutta aikaa ja heräs aamulla 7.00. Ja nyt taas päiväunet maistuu. Pitäs mennä itekin hetkeks pötkähtämään mut jotenkin sitä on aina niin paljon tekemistä. Sähköpostiinkin on tosi vaikea vastata kun Pinja on vieressä ja vaatii leikkimään. Ei mulla ajatus pysy kasassa.

Täällä oli lauantaina ihana ilma muuten on tuullut ja satanut. Ollaan kuitenkin oltu kaks kertaa päivässä ulkona säästä huolimatta. Muuten Pinja hyppii seinillä ja silloin sattuu ja tapahtuu.
 
Aina, kun näkee lapsia hoidettavan kaltoin kannattaa/täytyy tehdä lastensuojeluilmoitus. Sen voi tehdä nimettömänä, jos haluaa.
Ja tässä kohdassa pää työ lyhjää....just... pää lyö tyhjää mihin.
No tässä on linkki mistä saa neuvoja:

http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/lastensuojeluntarve/lastensuojeluilmoitus/

Kannattaa tehdä se mahdollisimman nopeasti.

Mä näin viime yönä painajaista, että vauva potki mahassa. Itkin unessa ihan tajuttomasti. Eli ei vauvoja meille. En jaksaisi hoitaa enää kolmatta.
 

Yhteistyössä