Tammikuun 2014 tähtöset toukokuussa!!

Mielestäni se on B6-vitamiini, jonka pitäisi auttaa pahoinvointiin. Pitää varmaan itsekin kokeilla, kun tämä vain pahenee. Joillakin kuulemma auttaa myös magnesium.

Täällä ei muuta kummempaa, olo ennallaan ja vain odotellaan torstain VU:aan.

Hyvää äitienpäivää kaikille huomenna! :)
 
Juu niinhän se on , että B6-vitamiini helpottaa pahoinvointia, mutta ei sitä kyseistä tiettyä B-vitamiinilisää saa erikseen mistään, vaan purkissa on kyllä sitten kaikki B-vitamiinin muodot , tai sitten en ole koskaan vaan törmännyt sellaiseen :D.
 
Koitin tuota b-vitamiinia googlailla,en ainakaan löytänyt erillisenä kuin B12,B15,B50,B6. Muuta oli nähtävästi yhdisteitä.

Kellään tietöa muutan voiko leikkaukseen mennä näin alkuraskaudessa?
Mulla olis huomenna sappirakon poisto..Taidetaan kyllä tehdä ihan tähystyksellä? Viimeksi kun piti leikata niin siirtyi,sanoi tuolloin ettei tiedä onnistuuko leikkaus tähystyksellä ennen kuin on avattu ja katsottu. (ollut paha tulehdus joka levisi haimaan) Eli ei tiedä mitä lie ehtinyt tuhota,että pitääkö poistella enempi.. :/
Eli jos nukutetaan onko siitä haittaa.. ?
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Hei kysymys,oletteko uskaltaneet harrastaa seksiä normaalisti? Mulla nimittäin pelko
että alkaa verenvuoto tai muuta semmosta. :/ ei kyllä edellisissä raskauksissa ole
mitään ongelmaa ollut..

Muuten olo normaali, väsymys jatkuu ja tänään on maha ollut sekaisin..ei kiva :(


Sanna-M rv 6+1
 
Moikka!

Vihdoin uskaltaudun minäkin tänne, olen teidän juttuja kylläkin käynyt lueskelemassa jo heti plussauksen jälkeen. Plussasin perjantaina 3.5.

Laskettu aika olisi ehkä 12.1.2014 ja kyseessä 1. lapsi, sairaala MKS, ikääkin pärähti mittariin 24 tuossa äsken. Neuvola-aika on 5.6.

Varhaisraskauden ultraan menosta ei olla vielä päätetty. Raskaudesta ollaan kerrottu muutamalle lähimmälle ihmiselle, sillä vaikka tulisikin keskenmeno, on hyvä että voi siitä joillekin puhua. Ja nää keille ollaan kerrottu, ovat itsekin lapsellisia niin ymmärtävät että riskit on tässä alkuvaiheessa aika suuret.

Oireita ei juuri ole ollut vielä, rinnat on kipeät ja iltaisin alavatsaa jomottelee, muuten on säästytty pahemmilta krempoilta ainakin näin eka viikoilla. Välillä on ihan epätodellinen olo, että onko tämä nyt oikeasti tottakaan edes :)

Mutta, päivä kerrallaan :)
 
Kyllä meillä on seksiä harrastettu normaalisti, ainoa mikä ehkä vähän verottanu menoa on mun huonotuulisuus. Mulla on pinna hirveen kireellä, mikä saattaa osittain johtua jatkuvasta väsymyksestä. Ja huomenna töihin, voi v... :(
 
Seksiä ei olla harrastettu plussan jälkeen, mut eipä siitä oo ku pari päivää vasta :) Mä oon niin kipee nyt ollu ettei kyl ees tee mieli.
Tänään ei siis oo ollu pahoivointia mutta ihan järkyttävän kipeä alaselkä ja alamaha. Tai ihan ku ne oisi tulessa. Mutta kaipa tääkin kuuluu asiaan..
 
Täällä myös yksi uusi odottaja uskaltautuu joukkoon :) La 4.1.2014, toinen lapsi ja TAYS

Pikasesti vasta kerkesin lueskeleen juttuja, mutta koitan päästä kärryille :) Esikoinen 1v 8kk. Oireina väsymystä, nälkää ja välillä etoo. Esikoista odottaessa vietin pöntön kaverina rv 7-18... Toivottavasti tällä kertaa vältyn siltä!

Lisää tulee myöhemmin taas :)

Kirppu81 6+1

Lisätty esikolle muutama kuukausi ikään... :)
 
Viimeksi muokattu:
Mijau minä olen tilannut raskauskeijulta testejä. Ne ainakin tuli kuoressa/paketissa, jossa ei ollut mitään tunnuksia. Eli huomaamattomasti pakattu.
Täälläkin on alkanut pahoinvointi nostella päätä. En ole oksentanut eikä varsinaisesti okseta, mutta etova olo, joka helpottaa kun syö. Kunhan vain saattaa syödä, kun tuntuu että ruuan ajatteleminenkin tekee pahaa.
Ajattelin tilata sellaisen rannekkeen helpottamaan pahoinvointia. Onko kellään kokemusta auttaako?
Olin viikonlopun apulaisena hoitelemassa 1-vuotiasta neitiä. Ihanaa oli ja vauvauinnissakin käytiin :heart: Kakkavaippaa en silti suostunut vaihtamaan :whistle: Mulla ei oikein ole kokemusta vauvanhoidosta ja vähän pelottaakin, että miten ihmeessä sitä sitten osaa omaa vauvaa hoitaa! Täytyy toivoa, että sen jotenkin sitten oppii kun kyseessä on oma lapsi..

Minka 6+0
 
Täällä alko äitienpäivän kunniaksi pieni ruskehtavan/vaaleanpunainen vuoto pyyhittäessä sekä maha on vähän kipeä... Pelkäänpä pahinta... :'( Olipa mukava lähteä vanhemmille käymään kun ahdisti ja itketti.
 
Catherine toivotaan parasta, että olisi vaan harmitonta vuotoa.

Minka tarkoitat varmaan juuri noita Sea Band-rannekkeita? Itselläni auttoivat 1. raskaudessa ehkä vähäsen, joskin ehkä osa vaikutuksesta psykologista :) Netistä löytyy kyllä paljon positiivisia kokemuksia. Nyt etominen sen verran voimakasta, että kokeilen melkein mitä vaan... Vielä kun ne rannekkeet löytyisi jostakin.
 
Clavel: Voi ei , olen pahoillani. Voimia:hug:

Kolibrinkukka: Toivottavasti ei tarkoita mitään, että oireita ei tunnu enää. Tsemppiä :hug:

Catherine: toivottavasti olisi vain harmitonta vuotoa. Mullakin tuota oli ja sittemmin loppui. :hug:

Tänään on ollut pahoinvointia ilmassa. Kaikki hajusteet yököttää, esim. hajuvedet, shampoot jne. Ja pellolle levitetty lanta, yök, melkein tuli jo eka oksennus tänään. Apteekkiin en ehtinyt joten testaus digillä jääpi ensi viikkoon. Toivottavasti viikot olisi kasvaneet.
 
Catherine, toivotaan ettei vuoto ole mitään vakavaa :hug:

Ihan kamala väsymys, pakko opetella ottamaan päikkäreitä kun ei yölläkään saa nukuttua. Tänä aamuna melkein oksensin ensimmäistä kertaa, alkoi banaanín haju kuvottamaan niin paljon että oli pakko heittää se pois.
Tunteetkin olleet niin pinnassa ettei mitään rajaa, koko ajan tekisi mieli itkeä. En jaksa uskoa että töistä tulee mitään tällä viikolla, kun vaan pääsisi jonnekin piiloon nukkumaan... :p

Kolibrinkukka: mullakaan ei ole pahemmin ollut mitään oireita, nyt on jopa ne alavatsan kouraisutkin loppuneet. Väsyttää vaan niin paljon että tekisi oikeasti mieli lähes koko ajan nukkua. Ja pientä pahaa oloa varsinkin tänä aamuna. Jollen olisi testiä tehnyt, en varmaan edes uskoisi että olen raskaana : /

Mijau 5+0
 
Huomenta, väsymys on täälläkin riesana, illalla ei kyllä unta tarvitse odottaa :)

Catherine:Toivottavasti olisi harmitonta vuotoa. :hug:

Vapaa päivä, ulkoilua, lepäilyä ja ehkä hieman siivousta, hauskaa päivää muille odottajille.

Sanna-M rv 6+2
 
Tsemiä Catherine, toivottavasti on harmitonta!

Mijau, mulla ihan sama olo tuon nukkumisen kanssa.. Pelottaa jo nyt miten selviää viikon töistä. Viikonloppuna molempina päivinä kunnon päikkärit otettu, miten sitä nyt jaksaa kun ei saa päivällä nukkua? Ja tänään aamulla heräsin puoli viideltä enkä saanut enää nukuttua. En kyllä tiedä johtuiko raskaudesta vai valoisuudesta tuo etten saanut nukuttua..

Positiivista kuitenkin se, että palelu on helpottanut vähän.

Tänään töiden jälkeen suuntaan luotaistuotekauppaan etsimään noita B6-vitamiineja (jotka chipsuh oli löytänyt!) jos ne vaikka helpottaisivat oloa.

Ihanaa aurinkoisen positiivista päivää kaikille!
 
Seksistä: On harrastettu ihan normaalisti lähes päivittäin, eikä ole ollut vuotoja. :) Rajumman seksin aikana/jälkeen on alavatsa vain hieman ärtynyt ja tullut kipeäksi, mutta kipu on loppunut pian touhujen lopettamisen jälkeen.

Mitenkäs meni äitienpäivä?: Täällä oli pieniä vaikeuksia pitää turpa kiinni näistä vauvauutisista, kun heti ensimmäisenä äidille mentyäni meinasin ihan vaistomaisesti alkaa puhumaan tiistain neuvolasta, vaikken edes ole vielä kertonut koko toukasta mitään. :D Onneksi ei asuta enää saman katon alla tai muuten tulisi kyllä ennemmin tai myöhemmin vahingossa livautettua salaisuus, kun on totuttu puhumaan aina kaikesta avoimesti... Oltiin vielä äidin puolen sukulaisilla käymässä, niin eikös siellä vähän yhdestä sun toisesta suunnasta tullut kommenttia, että: "Sua nyt ei vielä saadakaan onnitella", ja virnuilut perään. ;)
 
Catherine :hug: Älä vielä luovuta! En minäkään ole luovuttanut, raskaana ollaan niin kauan kuin toisin todistetaan!

Täällä sitä vaaleanpunaista ruskehtavaa tuhrua kesti pari päivää, lopulta muuttui ihan ruskeaksi. Enää ei tule mitään. Välillä vihloi enemmänkin tuonne vasemmalle puolelle, mutta niinhän lääkäri viimeksikin katsoi että se olisi isontunut keltarauhanen ja näin ollen vaaraton. Tähän siis luotan.
Pahoinvointi on aivan kamalaa, heti kun väsy tai nälkä vähänkin yllättää, niin alkaa yökkyyttämään. Kokoajan pitäisi olla syömässä pieniä välipaloja. Ihme himoja iskenyt: aamulla pitää saada vadelma kaurapuuroa johon sekoitan kreikkalaistajogurttia sekaan :O (en tajua mistä toi tuli) ja suolaista tekee kokoajan mieli.
Eli ainakin raskausoireet voimakkaana joten en voi muuta kuin toivoa ja uskoa että pikku kyytiläinen on vielä mukana. Tosin voihan olla kehitys taas pysähtynyt, mutta istukkahormoonia vielä, joka aiheuttaa nää oireet. Mene ja tiedä....yritän soittaa neuvolaan jos pääsisin ultraan pikaisesti
 
Catherine toivotaan että kääntyy vielä parempaan päin! Alkuraskauden vuodot ovat hyvin yleisiä, mutta ymmärrän että sitä alkaa pelkäämään pahinta. Jaksuja :hug:

Täällä varattu neuvola (N 12.6.)

Ja nyt ärsyttää kun unohdin kysyä sitä 12-viikon, eli np ultrako se on sitte? Vai täytyykö sen olla tasan 12 vko? Täytyis kai sinnekkin ajoissa varata aika...mutta kuuluuko se aika varata edes neuvolan kautta vai mistä?? Olen ihan pihalla :ashamed:

miumau 4+5
 
miumau*: täällä ainakin neuvolasta menee tieto sairaalalle, jossa np-ultra tehdään, ja sieltä tulee sitten postissa kotiin aika ultraan. Se ultran ajankohta on noin 12 viikkoa, riippuu ilmeisesti vähän sairaalastakin kuinka lähelle 12 viikkoa saavat sovitettua. Ei ole tarvinut siis erikseen varata.

Klementiini 7+1
 

Yhteistyössä