*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Kylläpä naisia puhututtaa ja mietityttää...tää kirjoittaminen tänne on kyllä parasta terapiaa :LOL:

Neukkulassa käyty likan kanssa ja varasin sitten myös itselle ekan ajan...vähän rupes neukkulatätiä naurattamaan kun heitin että pitäs itsellekin aikaa saada...ihan pokkana nauro päin naamaa... :LOL: varmaan luuli et jotain tsoukkia heitän...1.4 v ei mielestäni ole paha ikäero :| Noh kyllä silläkin sitten hymy hyyty kun tajus, et ihan ollaan tosissaan..mieskun on jo 43v ja minä täytän 36v...oiskohan sentakia vähän ollut kuutamolla...mene ja tiedä...jännä kun luin uusimmasta vauva lehdestä että nykyään synnyttäjä on aina vaan vanhempi ja vanhempi...ja että joka 5. on jo yli 4 kybänen :$ :eek:
Sain ajan vasta tuonne 8.6 vkot silloin 9+1 :heart: Sitä sitten odotellessa :p

Icefairy teretulemast vaan joukkoon messiin :wave:

Uih, mutzilla käyny jo shoppailemassa :)

Aloitin sen hiivalääkkeen, kun oireet olivat jo senmukaiset....apteekista kyllä joku virkaintoinen apteekkari sanoi, ettei ilman lääkärin suostumusta saisi aloittaa...mä en jotenkin ymmärrä, joutuuhan sen lääkkeen jokatapauksessa käyttämään, EIHÄN SITÄ VOI NIISSÄ OIREISSAKAAN VELLOA LOPUTTOMIIN, sanoo lääkäri siihen mitä tahansa...?? :eek:

Miisuliisalle voimia :heart:

Pt ja toukka 5+0 POKS* :heart:

MUOKS** Mulle voi vaihtaa lasketuksi ajaksi 11.1.11 :heart:
 
näis palstois joissa olen koukussa :D on se huono puoli et itsekki ajattelee kokoajan enempi et mitä jos on tuulimuna tai kohdunulkonen.... ei nauti niin paljo ku vois...
Mutta siis tottakais täälä pitää saada kirjottaa kaikesta ja niin kirjotan minäki :D ..... se vaan et aina ne asia tulee pintaan.... toivottavasti joku ymmärsi mitä meinasin.....
 
icefairy Tervetuloa :heart:

hmm.. ihan hajamielin olen taas.. :( just luin kaikki ja unohdin täysin.. :headwall: :headwall:

Painosta Just isekkin sain pudotettua 3kg ja normaalipainossa olaan, kait, en plussan jälkeen ole vaa'alla käynyt, kun en uskalla ja todellakin pelkään sitä lukemaa, minkä neuvolakorttiin laittaa :$

).( Hmm.. en tiedä olinko nyt fiksu vai en, mutta meillä on seuraavan viikon tiistaina ultra-aika, eli sillon pitäs viikkoja olla 5+9 tai 6+0, mutta muuten ei ollut aikoja saatavilla :( Kuhan nyt sykken kuulisi, niin olisin onnellinen, vaikka mitään ei oikein näkyisikään :) kohta on kuitenkin sitten neuvolan puolesta utra-aikakin :) Olisi ollut kyllä fiksumpaa yrittää vaikka soittaa toiseen paikkaa mutta tykkään käydä tuolla missä käyn, niin mennään sitten katsomaan paksuja limakalvoja, muuta siellä ei varmaan näykkään :) Ja pitöö muistaa, että jos sydänääniä ei saada kuuluviin, niin ei pidä huolestua :heart: Tuleeko teillä muuten miehet mukaan varhaisultraan?

sukupuolesta Itse haluan tietää vasta, kun vauva on ulkona, ei ei etukäteen, kun taas mies ei jaksaisi odottaa niin kauan :p Katsataan sitten kummin käy :LOL:

piupula ja paupula 4+5
 
huomenna on uudet verikokeet ja keskiviikkona sit ultra! ottaa niin päähän et itkukin tuli :ashamed: tulee taas verta ihan samaan tahtiin mitä sillon viikko siten lauantaina kun tää systeemi alkoi! vieraitakin kohta tulossa ja kiva yrittää esittää niinkun ei mitään olisikaan!

miisuliisa 5+2
 
Tervetuloa icefairy :flower:

Oon tässä pohtinu ja pohtinu sitä kun oon menossa huomenna tukkalääkäriin. Tahtoisin kovasti vaalentaa päätä kesäksi ja ostinkin etukäteen värinpoiston että sais sitte vähä paremmin tarttumaan vaalean värin. Viime raskauden aikana en värjännyt hiuksia lainkaan ja nyt onkin kauheet omantunnon tuskat kun meinaan tollasta myrrkyä päähäni pistää. :ashamed: En sitte tiedä kuinka paljon menee kohtuun asti..Ootteko te värjäilly hiuksia normaalisti raskauden aikana?

Voimia misuliisalle :heart:
 
miisuliisa :hug: voimia!!!

jutt mä oon värjännyt hiuksia ihan normaalisti. Tässäkin asiassa taitaa olla useampi koulukunta...
Esikoinen oli oikea peikkotyttö syntyessään ja näytti, että olisi ollut vaaleita raitoja tummien hiuksien seassa. Olin odotusaikana ottanut vaaleita raitoja ja nauroinkin synnärillä, että onneksi en värjännyt omia hiuksia vihreiksi, olisi varmaan tytönkin hiukset olleet. :LOL:

Niin ja sukupuolesta vielä, edellisellä kerralla ei otettu selville aikasemmin sukupuolta. Eikä varmaan nytkään haluta tietää.

emeliina ja "nipsu"
 
Mäkin olen ruvenut miettimään että pitäsköhän loppuun asti pitää salassa tuon toukan sukupuoli... ;) Tytöstä ehdottomasti haluttiin tietää ja kovasti tyttöä odotettiinkin ja likkahan siellä ultran ruudussa sitten näkyi jo ihan alussa....Kun kuultiin että ei tällä veitikalla ainakaan mtn ulokkeita jalkojen välissä ole, niin miehen kanssa samaan aikaan sanottiin että JESHH !Kovasti kätilö yritti toppuutella, että älkäähän nyt heti sitten menkö vaaleanpunaista unelmaa kaappeeja täyteen ostamaan... :LOL: No olihan se mentävä muutama pinkki pody ostamaan :LOL:

Jutt minä ainakin viime raskaudessa ihan normaalisti värjäytin tukkaani ja hyvä tulos tuli ja ei mielestäni se mitenkään vaikuta vauvaan.

Miisuliisalle kovasti voimia :heart: kaikki varmasti täällä hengessä mukana !

Pt ja toukka 5+0 POKS* :heart:
 
Kiitos kaikkille teretulemisista. :p

Piupula Me ollaanki sitte vanhoja tuttuja ja lasketussa vaan päivä eroa. :p Hmm.. aika aikaseen tuo ultra kyllä mun mielestä on. :eek:

pikkutoive No olipas reilu terveydenhoitaja. :D Mulle sanottiii että joskus 9 viikolla olis ekaneuvola. Esikoisesta oli 8+1 jo kyllä.

[b jutt [/b] Mä värjäsin hiuksia viime rasuadessa ainakin. :) Kampaajalla ja itekki.

Mite voiki väsyttää! Tässä juuri vedän hernekeittoa ja ruisleipää naamariin, on nii nälkäki koko ajan. :D Tuosta painosta, viimeks tuli 20kg, mulla ei paino laskenu yhtää, mä söin pahaan oloon ja alussa siks nouski iha vauhdilla. :D En tosissaan montaa kertaa oksentanu pojasta. Nyt käyn kuntosalilla ja koitan kattoo mitä suuhuni pistän ni päästäis n. 12kg. :whistle:
 
Minäkin olen värjännyt (raitoja) aikasemmissa raskauksissa ja ihan terveitä lapsia on syntynyt. =) Miisuliisalle, viime raskauden alussa oli vuotoakin aika pitkään ja kaikki meni hyvin silti.

Väsyttää, mutta pahoinvointia ei ole yhtään. En sano, että kaipaisin sitä :) , mutta ennen on aina ollut, omituista. Vai alkaakohan se myöhemmin, kun ei muista..

5+0
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Miisuliisa, voimia!

Täälläkin on kärsitty hiivatulehduksesta, joka onneksi lähti Canestenilla. Farmaseutti sanoi, että hyvin voi käyttää raskauden aikana (ainoastaan asettimen käytön kielsi) eli riippuu näköjään keneltä kysyy.

Hiustenvärjäyksestä: olen itskin miettinyt, että viitsiikö hiuksia värjätä nyt alkuraskaudessa. Varmaan ihan vainoharhaista, mutta mitään riskejä en haluaisi ottaa. Kaiken järjen mukaanhan sen pitäisi olla ihan turvallista, varsinkaan kun ei liian usein värjää.

Alkuraskauden ultra varattu ensi maanantaille (7+2), toivottavasti jotain näkyy.

Täpläkäs 6+2
 
icefairy juu, onhan se aikaisin, mutta jos nyt jotain näkyisi :whistle: Mulla olis viikot pide,,ällä, jos menkkojen mukaan katsottaisiin, mutta oon katsonut ton päivän oletetun oviksen ajankohdasta. :) Sitten pääseekin melkein jo hujauksessa kapungin kärjestämään ultraan :) Neuvola aikaa odotan kovasti, siihen on vielä 3viikkoa aikaa.... Mulla siis neuvola 1.6 :) Oootko vielä varannut itsellesi? Muistinkin sut tuolta pinosta, ja mielettömästi onnea plussasta! :heart:

piupula ja paupula 4+5
 
Apua, onpas täällä paljon tekstiä..! Onnea uusille :flower: !!!

Mä en ole vielä edes varannut neuvolaa, mille viikolle se yleensä tulee seuraavissa raskauksissa?

Nyt alkanut munkin oireet nostamaan päätään, yököttää yököttää.. Ruoka ei maistu, mutta nälkä on, äh..

Varhaisultrasta en aio maksaa, oireista päätellen lapsia ei tällä kertaa ole kahta, saanpahan sitten sydänkohtauksen np-ultrassa jos siellä on taas kaksi :LOL: :LOL: !

Voi hitsi missuliisa.. toivottavasti kaikki on hyvin, kuten aiemmin sanoinkin, mulla oli poikia odottaessa tosi runsas vuoto jossain 13 viikolla, mutta kaikki meni silti hyvin!

Tottakai hiuksia saa värjätä raskausaikana, ei se sieltä hiusjuuresta kohtuun saakka mitään imeydy.
 
Miisuliisa, se kesti muistaakseni parisen viikkoa, ellei kauemminkin. Ultraankin pääsin sen vuoksi. Mutta kaikki oli onneksi hyvin. Vuoto ei ollut ihan niin voimakasta kuin kuukautisvuoto. Mutta olen kuullut, että voi olla suht voimakastakin. Millaista sinulla on ollut? Mä olen kuullut, että alkuraskauden vuoto olisi aika yleistäkin.
 
tää vuoto alko sillon viikkositten la niin että ensin tuli vähän paperiin kirkasta verta kun kävin vessassa. sitten tuli vähän enemmän, mutta ei niin paljon mitä menkkojen aikaan vaan paljon niukemmin ja ihan kirkasta verta. sitten muutama pieni hyytymäkin. menin päivystykseen ja sanoivat että tod näk keskenemeno. no hcg noussut niin että km se ei ainakaan ole. la siis alkoi tuo vuoto ja su sitten oli jo loppunut ja muuttunut tuhruksi. missään vaiheessa ei ole ollut edes menkkojen tasoista tuo vuoto vain paljon niukempaa. muutama tippa siteeseen ja pyttyyn sitten tiputtanut sillai tiptiptip ja välillä ruskeaa tuhrua tummaa tai vaaleaa välillä ei mitään..ja nyt taas kirkasta tiptip mutta siteeseen ei kun pieni läntti..
 
Voi Miisuliisa miten meillä voikin mennä tää vuoto juttu nyt niin samanlailla! Mulla tänään tullut myös punaista verta paperiin ja iltapäivällä tiputteli pönttöön tiptip tyyliin ja siteeseenkin sitä jäi vähäsen. Mutta ei siis vieläkään voi verrata menkkavuotoon, eli ei yhtä runsasta. Äsken tuli enää ihan vähän ruskeaa...

Mulla ollu tänään kanssa niin luovuttaja fiilis, kun toi masukin ollu menkkamaisesti kipeä. Töissä teki tosi tiukkaa, etten alkanu vollottamaan kaikkien nähden, sen jälkeen kun olin ekan kerran pyyhkiny tota punaista. Mutta nyt illalla kotona oon antanu sitten tulla senkin edestä :'( Ihan helvetin paska fiilis :'( Mä niin haluaisin pitää tämän lapsen... Varasin jo perjantaille lääkäriajan, kun en kestä enää tätä epätietoisuutta! Vaikka eihän sielä ultrassa vielä varmaan sillon mitään näy, mutta sais edes jonkun asiantuntijan mielipiteen.

Ootko muuten Miisuliisa törmänny tähän sivuun, kun oot googlettanu noita vuotojuttuja? http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00107

Toivoa on, niin kauan kun toisin todistetaan. Siihen ainakin itse haluan uskoa. :hug:

Sanmar + pikkupapu 5+4
 
sanmar82
joo ja nyt suihkusta kun tulin niin ei MITÄÄÄN enään tuu :LOL: tää ei oo enään todellista! muutama ruskee rantu jäi paperiin kun pyyhkäsin ja se oli sit taas siinä. no eikähän kohta taas ala tulla kun otin siteen pois :headwall: hitto et on rasittavaa..

ootko sä ollu yhteydessä lääkäriin??et kattoo hcg:n ja ultraavat??

muoks
en lukenu ihan loppuun tota sun tekstii siellähän se lukikin tuo että olet lääkäriin menossa. voi niin paljon meille toivon kummallekkin että tämä on tuota normaalia alkuraskauteen liittyvää hommelia. mutta jos valita pitää niin ennemmin siten km kun ku! tuo ulkopuolinen kun aiheuttaa sellasen rumban et mä en jaksa sitä verikokeissa ravaamista ja muuta + et jos se lääkkeellisesti hoidetaan pitää olla 3kk et ei saa edes tulla raskaaks!



PALJON VOIMIA :heart:
:hug:


Miisuliisa ja tippa 5+2

 
Pikaisesti poksumassa.

icefactory tervetuloa minunkin puolesta!
Tiputtelijoille voimahali :hug:

Hiuksien värjäyksestä oli HUSin sivuilla että voipi värjäillä ihan normaalisti joskaan ei viikoittain... (http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,2260,3437,6169). Itse aion ainakin kerran kuussa tahtia jatkaa normaalisti.

Ultrasta: me ei haluta tietää sukupuolta etukäteen. Musta tuntuu et se olis sama ku aukasis joululahjat elokuussa :LOL: Kiva arvailla loppuun asti et kumpi sieltä on tulossa.

).( mulla oli kans eka reilumpi aamupahoinvointipäivä tänään. Onneksi enää vajaa neljä viikkoa töitä ja sit pitkä kesäloma. Toisaalta töissä säännöllinen ruokarytmi helpottaa oloa kummasti... Tämä väsymys on silti ihan pahinta. En edes muistanut ednää millaisessa koomassa sitä on. Viime yönä nukuin reilut yhdeksän tuntia ja sit tänään vedin parin tunnin päikkärit ja nyt ajattelin taas lähteä nukkumaan, kun muksut asettuivat sänkyyn... :ashamed:

mussu ja ? 6+0
 
Niin kai sitten tänne ilmottaudun mukaan :eek: Pienoinen yllätys oli kaksi viivaa testissä, mutta iloisella mielellä nyt ensimmäistä odotellaan =)
Viikkoja on suunnilleen 5+3 jos osaan oikein laskea. Neuvola aika olisi kolmen viikon päästä, mutta tarkoitus olisi käydä ykstyisellä ultrassa jo viikkoa aiemmin.
Olen tässä pari päivää surffannut ja lukenut raskaudesta vaikka mitä, mutta tuntuu että menen vain enemmän sekaisin! Olen opiskellut hoitoalaa ja vauva-aihe on ollut aina lähellä sydäntä, mutta nyt en ymmärrä mistään mitään! Foolihappoja, maitohappobakteereja. Vältä graavilohta ja korvasieniä. Ainiin ja unohda ne terassisiiderit ja tupakit. :eek: Liikaa informaatiota!
Noh, mennään nyt päivä kerraallaan. Tissit on kipeät, vatsassa tuntuu ja pissattaa kokoajan. Testin tekoon jäi tupakointi, ja nähtävästi myös makean syönti, kun ei tee mieli. Raskaana ilmeisesti ollaan ja tästä se lähtee: odotus.
Lilly ja joku jota en vielä tunne :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillyWhite:
Niin kai sitten tänne ilmottaudun mukaan :eek: Pienoinen yllätys oli kaksi viivaa testissä, mutta iloisella mielellä nyt ensimmäistä odotellaan =)
Viikkoja on suunnilleen 5+3 jos osaan oikein laskea. Neuvola aika olisi kolmen viikon päästä, mutta tarkoitus olisi käydä ykstyisellä ultrassa jo viikkoa aiemmin.
Olen tässä pari päivää surffannut ja lukenut raskaudesta vaikka mitä, mutta tuntuu että menen vain enemmän sekaisin! Olen opiskellut hoitoalaa ja vauva-aihe on ollut aina lähellä sydäntä, mutta nyt en ymmärrä mistään mitään! Foolihappoja, maitohappobakteereja. Vältä graavilohta ja korvasieniä. Ainiin ja unohda ne terassisiiderit ja tupakit. :eek: Liikaa informaatiota!
Noh, mennään nyt päivä kerraallaan. Tissit on kipeät, vatsassa tuntuu ja pissattaa kokoajan. Testin tekoon jäi tupakointi, ja nähtävästi myös makean syönti, kun ei tee mieli. Raskaana ilmeisesti ollaan ja tästä se lähtee: odotus.
Lilly ja joku jota en vielä tunne :heart:
Taitaa olla 5+1, kun mulla on tänään 5+3 ja mun laskettu aika on 8.1.11 näillä näkymin :wave: , Tervetuloa mukaan. :hug:

emeliina :hug: :hug:
 
Tervetuloa uusille! :)

Emeliina: :hug: Mullakin on ollut paljon kramppeja. Muistan kun poikaa odotin, niin olin joka toinen päivä ihan varma, et keskenmeni ku maha tai selkä oli jotenkin kipeä... Älä vielä huolestu... :hug:

Mulla on karmee olo.. Oksettaa koko ajan, eikä mikään auta. En tiedä, miten selviän kotoa mihinkään. Kahden tunnin päästä on sitten tuomion hetki. Ja kyllä jännittää niin pirusti.. En kyllä jaksa uskoa, että mä ihan tyhjän takia voisin näin huonosti, mutta pian se selviää...

Minky 6+3
 

Yhteistyössä