Tammikuun tähtöset 2017 **HEINÄKUU**

Mamadread oot varmasti oikeassa :D niin ajattelin itsekin että siinä varmasti käy. Nyt ei kyllä tunnu mitään vaikka kuin yrittää hiljentyä niitä hipaisuja kuulostelemaan. Sitä on vaan niin kärsimätön kun tuntuu vieläkin niin epätodelliselta tämä raskaus että saisi liikkeiden tuntumisella vähän konkreettisemmaksi tätä asiaa :)

Onpa mukava että sattui tuttu lääkäri teille! Kyllä se on tärkeää tässä vaiheessa että hoitava henkilökunta on itselle mieleistä ja henkilökemiat kohtaa (y)
 
Tervetuloa uudet!!!!

Sitä vaan läksin, et voisko ne koulut ja päiväkoti jo alkaa!!!! Noi rakkaat kakarat käy jo hermoille kun on toistensa kimpussa koko ajan, on tylsää ja mälsää ja jotain kiukkuamista kokoajan. Tää on aina tää sama juttu kun elokuulle päästään, alkavat turhautumaan. Selvästi arjen tarpeessa.
Lisäksi vanhemman pojan aistiherkkyys ja muut ongelmat alkaa nostaa enempi päätään kun toimintaterapia on tauolla.

No niin. Kylläpä helpotti tää avautuminen :D
 
Tsemppiä Repa! Kyllä ne koulut sieltä pian alkaa :D Reilu viikko jäljellä. :D Mulla esikoinen siirtyy yläkoulun tiloihin, vaikka meneekin vasta kuudennelle. Jännittää vähän, miten se teinimeno vaikuttaa vai vaikuttaako mitenkään.
Mulla alkais työt kuuden viikon ruhtinaallisen loman jälkeen. Ihan kiva, toisaalta lomalla laiskottelu on ollut ihanaa myös. Saa nähdä kuinka kauan töissä saa olla ennen kuin joutuu sairaslomalle...

Täällä välillä tuntuu kovastikin tohinaa mahassa ja välillä ei niin mitään. Oon tutkinut netistä edelleen vaunuja ja menin tilaamaan kantoliinan kun löytyi hyvä tarjous. Vaatteitakin oon kurkkinut, mutta en oo vielä ostanut juurikaan.

Tietääkö kukaan muuten, että löytyykö imetysliivejä topattuina vai onko ne aina ilman toppausta? Mä haluaisin jotkut sellaset, joista nännit ei vilku paidan läpi... :rolleyes:

Mamadread ja itu 15+1
 
Repa, onhan tuo koululaisten kesäloma sen verran pitkä loppujen lopuks, että kyllähän siinä varmaan lapsetkin jo alkaa pitkästymään.
Hyvähän se on, että lapsilla on nuo lomat. Mutta varmasti monella vanhemmista on samat ajatukset sun kanssa. Ja tuohan se koulun alku rutiinia taas sitten loman jälkeen.
Mutta kohtahan se koulu tosiaan alkaa. ☺

Narana85, siitä tulee jotenkin omituinen nautinto, kun vetäisee äitiyshousut jalkaan ja toteaa ettei mikään paina ja on mukava olo housuissa.
Näin ainakin itsellä, nyt kun on täytyny käyttää äitiyshousuja.

Voi apua mikä työviikko ens viikolla.. mä jo ajattelin, että alkais rennosti, mutta tajusin äsken katsoa työvuorolistaa, ja siellähän komeili tasan yks vapaapäivä ja sekin on lauantai.
Yks työvuoro on kuus tuntinen, muut sen normaali kahdeksan tuntia.. Eivät kyllä helpolla päästä, mutta tulee ainakin hyvä palkka, jos jotain positiivista pitäs etsiä.

Voitteko kuvitella miten kuuma voi ihmisellä olla, kun yks kissa nukkuu polvitaipeissa, peiton alla. Ja toinen kyljen päällä, joskin onneksi peiton päällä. Onneks koira nukkuu omassa pedissään. Mutta vois nuo kissat välillä mennä nukkumaan tuon komeamman puoliskon päälle/viereen.

Me ollaan nyt sitte menossa sinne Funparkkiin, mä en mee sellasiin laitteisiin mihin en saa mennä, mikäli siellä sellasia on.
Päivä on vähän auki vielä.

Tänne ei oikeestaan tän kummempia.

Nyt tyttöjen iltapesut ja pisut, sekä iltapalat. Ja sitte tytsyt yöunille.

Susanna & Pähkinä 18+0
 
Täällä kaikki ennallaan.(y):)

Mamadread ainakin meil on täällä myös topattuja imetysliivejä, eli niitä on olemassa;) mul oli ei topatut, mut sen verran vankkaa kangasta, että ei mikää töpöttän tpaidan läpi:))
 
Heips vaan kaikille! :)

Repa, tiedän sun tuskas! Meillä on ollut monena kesänä sama juttu esikoisen kanssa. Kyllästyy lomaan, kun kaverit on reissussa ja ei oo tekemistä. Tämä kesä on onneksi ollut hänellä itsellään niin täynnä ohjelmaa, ettei ole vielä kyllästynyt ;) Ja kouluhan alkaa tosiaan viikon päästä.

Miltäs teistä muista tuntuu raskauden kesto tällä hetkellä? Onko tammikuu äkkiä vai vielä kaukana?
Itse olen ajatellut et siihen on vielä hirveesti aikaa, mut nyt kun oon nähnyt ihmisiä ja kertonut niille raskaudesta, niin hirveen moni on yllättynyt et syntyypä se äkkiä. Sit oon ite alkanut miettiä, et tosiaan, kohtahan ollaan jo puoli välissä! :D Mut silti vauvan syntymä tuntuu jotenkin kaukaiselta ajatukselta. Ehkä johtuu siitä, että en ole vielä hankkinut mitään ja oon asettanut itselleni tavoitteen hankkiutua ylimääräisistä tavaroista eroon ennen kuin edes hankin mitään. Meillä ei siis oo ostettu vielä edes yhden yhtä bodya tms, vaikka välillä niitä oonkin ihaillut kaupoissa.

Lisäksi en tiedä isommista hankinnoista mitä haluaisin. Ostetaan ehkä trip trap tuoli. Muuten en siitä tykkää, mut ihastuin siihen saatavaan new born settiin, millä saa vauvalle kaukalon pöydän tasalle, johon voi vauvan laittaa kun ei osaa vielä istua. Siskolla oli sellainen ja kehui, et oli tosi hyvä ja helpotti arkea huomattavasti.

Sängyistä haluaisin sen stokken, mut on niin pirun kallis etten taida raaskia. Oon koittanut sitä käytettynä katsella, mut oikeaa väriä ei oo tullut vastaan ja moni pyytää melkein uuden hintaakin siitä. Ikean sänkyjä käytiin katsomassa, mut ne ei sytyttänyt yhtään. :(

Vaunujen kanssa oon myöskin ihan hukassa. Kaverilla on upeat valkoista nahkaa olevat emmaljungat, mut nekin on niin pirun kalliit etten taida raaskia. Tämä kun voi hyvinkin olla viimeinen lapsi, niin sit ei tulis ees jatkokäyttöä, jos niin käy. Yhdet hienot ja halvat löysin eräästä nettikaupasta, mut se kauppa vaikutti vähän epämääräiseltä ja netistä ei löytynyt muuta hyvää palautetta niistä kuin niiden omalta sivulta. Niin en sit uskaltanut tilata. :/

Joskos teistä kaikki tuntee liikkeitä? Itse tunnen välistä sellaista epämääräistä möngerrystä, jonka epäilen olevan liikkeitä, mut en voi olla sata varma asiasta. Voi olla myös suolen liikkeitä :D Selkeitä potkuja ei ainakaan vielä ole tuntunut.

Onko kukaan muuten käynyt hierojalla? Mulle yksi tuttu suositteli että kannattaa käydä hierotuttamassa jalat ja avaamassa lonkat. Se kuulemma auttaa ainakin noihin liitoskipuihin ja muutenkin helpottaa oloa. Pitäisi nyt vain löytää sellainen hieroja, joka sen osaa tehdä ;)

Mun pitäisi kans tämä viikko olla töissä, joka päivä iltavuoro klo 16-22. Paitsi keskiviikkona, mut silloin on yksi kesätapaaminen johon olen menossa ja siellä mennään sellaiseen flow Parkiin. Toivottavasti mun jalat kestäisi tämän viikon! Viikonloppuna käytiin miehen kanssa asuntomessuilla ja sunnuntaina olin koko päivän yhdessä kökässä, niin kyllä Olinkin eilen illalla taas kipeä ja tuntuu vieläkin vähän. Hieman pelottaa, et mitähän tästä tulee..

Siinäpä taisi olla kaikki mielen päältä tällä kertaa :) Mukavaa alkavaa viikkoa ja elokuuta kaikille!
 
Mulla on ollut molemmanlaisia, sekä tilattuja että toppaamattomia imetysliivejä, mut oon kokenu ne toppaamattomat paremmiksi jos eivät oo ihan lirua kangasta kuitenkaan. Täysimetyksen ajan mulla tissien koko on tarpeeksi suuri muutenki, niin ei haluta enää toppauksia siihen lisäksi. Mulla pitää myös aina olla imetyssuojat, ehkä paritki kerrallaan niin jo niistä tulee extratoppausta

Äitiysvaatteisiin en oo vieläkään vaihtanu ellei lasketa sitä että lähes kokoajan pidän itse tekemääni maximekkoa, jossa on tilaa mahan kasvaa tai leggareita, joista käännän vyötärön mahan alle. En muista millon on farkut ollut jalassa. Voi siis olla että ihan pian kun kelitki viilenee, pitää se äitiysvaatelaatikko tuolta kaivaa näkyviin.

Eilen innostuin syömään varhaiskaalta ekan kerran tässä raskaudessa ja sitä en enää tee. Oli ihan järkyttävän kipeä ylämaha kauan aikaa. Johtu kai ihan vaan kaasun muodostumisesta, mutta ei oo normaalisti kyllä tommosta aiheuttanu..

Muuten rakkaudessa ei mitään kummempaa. Pikkusen elo muuttuu jatkuvasti yhä villimmäksi.

18+0
 
Kiitos tsempistä palstakamut (y) meillä on kyllä vielä 2viikkoa koulun alkuun,mut ei tosiaan pitkä aika... Kestää, kestää... Jaksaa, jaksaa :ROFLMAO:

Minuu ahdistaa koko vaunujen hankinta... Yritän löytää vähän käytetyt,sukupuolineutraalit ja tumma väritys. Muuten ne on samantien likaiset. Meillä ei mikään pysy puhtaana. Haluisin et joku tuo ne tohon meidän ovelle :LOL:

Ne vaatteet, pe pakko käydä jotain ostamassa tai kävelen kohta alasti. Maksimekkoa mulla on, mutta kun kuljen pääsääntöisesti pyörällä niin mekko ei käy. Meillä on myös kaverin häät viikonloppuna ja mulla ei oo vaatteita :whistle:

Alkaa jo jänskättää lääkärineuvola, et onko tuolla alapäässä tapahtunut mitään... Meillä töissä on aika vaikea ottaa rennosti...

Liikkeitä tuntuu tosiaan hyvin ja päivittäin , mutta se on sellasta muljaamista, ei niinkään potkuja ja hiljaisia hetkiä on kyllä. tunsin jo kädellekkin yhden muksauksen:love:
 

Yhteistyössä