Tammikuun tähtöset 2017 **SYYSKUU**

Täälläkin kela-neuvola takana. Kaikki oli hienosti, sf-mitta 22,5cm, vauvan syke 155 ja lapsivettä normaalisti. Mun hb oli tippunut anemian puolelle, joten tuli käsky ruveta syömään rautalisää. Oon kyllä syönyt niitä mammamonivitamiineja, mutta ilmeisesti niissä ei sitten oo tarpeeksi rautaa. Verenpaineet oli täydelliset ja samaa luokkaa kuin ennenkin, pissa puhdas.
Mutta painoa oli tullut 650g/viikko. :cautious::cautious: Joskin olin just syönyt lounaan ja mulla oli paljon enemmän vaatteita päällä kuin kesällä, mutta silti. Tiedän itsekin, että painoa on tullut ihan eri tavalla kuin aikaisemmissa raskauksissa - en vaan tajua, että miten. Heti plussaamisen jälkeen paino alkoi tasaisesti nousta... Kun en kertakaikkiaan syö mitenkään kummallisesti, vaan jopa tosi vähän ja jos vielä vähennän syömisiä, niin menee miinuskaloreiden puolelle, eikä se oo varmasti vauvalle terveellistä. Mun perussyömiset on itse tehty salaatti lounaaksi (=tuoreita kasviksia + kourallinen pähkinöitä), kotiin tullessa syön pari palaa leipää ja muutaman hedelmän ja sitten illalliseksi vielä lämmin kotiruoka, ihan normaalikokoinen annos. Että ei mun mielestä mitään överisyömistä.
Osa painosta on varmaankin turvotusta, kun mulla edelleen jalat turvottelee säännöllisesti. No, toisaalla oon ajatellut, että koska en syö mitään turhaa, niin kilot varmaan lähteekin sitten raskauden ja imetyksen myötä pois, enkä jaksa liikaa stressata asiasta. Voihan olla, että se painonnousu tässä loppua kohden tasoittuu... :whistle::LOL::ROFLMAO:

Äitiyspakkaushakemuksen tein netissä heti, mutta noita raha-asioita joutunee setvimään palkanlaskijan kanssa, ennen kuin laittaa hakemuksen menemään. Ärsyttää ihan sairaasti, kun ei jää kuin tonnista kokonaisvuosiansioissa kiinni ettei mun palkka ois noussut sitä 20%, mikä vaaditaan 6kk:n tulojen perusteella maksettavaan rahaan. No, pieni se raha on enivei ja vielä pienempi sitten kun tippuu hoitovapaalle. Enkä kyllä haluaisi laittaa 9kk:n ikäistä hoitoon vielä...:( No, on sitä ennenkin kitkuteltu, niin jos nyt taas jaksaisi. Olisi ihanaa olla se kolme vuotta kotona, joskin mulla on haaveena opiskella vähän siinä ohessa.

Mamadread ja itu 22+4
Ettei vaan turvotuksesta johtuisi :) Syömiset sulla ainakin on hyvät, ellet syö jopa liian vähän. Elä ressaa <3 se vaan nähtävästi on niin, että kaikilla meillä kroppa reagoi niin eri lailla ettei pitäisi painoa tuijotella.

Narana, Lapin reissu kuulostaa ihanalta, nauttikaa kun sen aika koittaa!

Tänään tuli äitiyspakkaus ja kyllähän siellä kaikenlaista suloista oli. Suurin osa aika raikkaita vaalean sävyisiä vaatteita joten käyttöön kyllä ehdottomasti tulevat. Jotenki se paketti konkretisoi sen, että raskaana ollaan ja eikä aikaakaan kun se pieni sieltä maailmaan pyyhältää <3
 
Kyllä sitä vissiin täälläkin kertyy turvotusta päivän aikana. Illalla kävin puntarilla kun ajattelin että katotaanpa paljonko sitä painoa on kertynyt viime neuvolasta.. 2.8kg eli nousua olis muka semmonen 1.4 kg /vko! :confused: noh, nyt aamulla uudelleen puntarille niin oli jo paremmat lukemat, painoa 1.4 kg vähemmän kuin illalla. Onhan se tuokin 700g/vko muttei sentään puoltatoista kiloa! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Kiitos tsempeistä! :) En oo stressiä ottanut painonnoususta kun kerta pissa on puhdas ja verenpaineet hyvät. Mun neuvola th vaan oikein alleviivasi ja huutomerkkasi sen neuvolakorttiin ja sanoi, ettei saa tulla niin paljoa. Tuli paha mieli siitä :( Kun en tosiaan itse voi vaikuttaa asiaan.
Mä kuitenkin uskon, että kroppa tietää mitä tekee ja ehkä tämä on joku huippusyömäri, että tarvii olla imetykseen vähän vararavintoa. :D En mä kyllä näytä yhtään lihonneelta, että en sitten tiedä, mihin noi kilot on menneet. Maha on vaan järkyttävän kokoinen pallo tossa keskellä. :D Mullakin lähtöpaino oli pieni ja aina ennenkin ne kilot on karsittu niin miksi ei nyt.

Mariani, kauanko pakkauksen tulossa kesti?

Mä rupesin tänään rautakuurille, toivottavasti auttaa pian. Ei ihme, että on vähän väsyttänyt viime viikot kun hb on ollut niin alhainen... Jospa emppuli sullakin on anemia? Vaikka vaikutti muutenkin vauhdikkaalta teidän arki. :D

Narana85, onnea rouviintumisesta! :love:

Mamadread ja itu 22+5
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Moron, rakenneultra nähty ja koettu, niin piti toukka haarat tiukasti kiinni ettei päästy näkemään sukupuolta :D pitää meitä vielä jännityksessä <3 Rakenteellisesti kaikki kunnossa :) Lopuksi kätilö tarkisti istukan paikan, istukka oli takana mutta mulla on edessä kuulemma vielä pienempi lisäistukka?? Onko kellään kokemuksia moisesta? Kuulemma ei tarvitse sitä murehtia, eikä tarjottu siihen mitään seurantaakaan. Jäin vaan vähän ihmettelemään kun en ole aiemmin kuullut sellasesta mahollisuudesta :)
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Haukkeli, kiva että rakenneultrassa kaikki hyvin, en oo kuullut minäkään tosta istukkahommasta o_O

Painosta, mulle on erääntynyt toistaiseksi ihan nätisti, mutta jopa toivon et jonkin verran tulee, koska olen mennyt aika lailla miinukselle imetyksen seurauksena ja viimeks olin jo ihan kuivan näkönen koko eukko :LOL:

Sain töissä tietää että joudun vielä vaihtamaan osastoa ja ottamaan vastuun siellä kunnes uusi työntekijä tulee ja ilmeisesti myös kouluttaa tän työntekijän. Olen henkisesti jo niin lomilla etten oikeestaan jaksais enää ruveta... :whistle:
 
joku kyseli äitiyspakkauksen tulosta, mulle annettiin päätös 12.pv ja paketti oli matkahuollon pisteessä eilen eli 22.pv. ja siinähän lukee että kahden viikon sisällä toimitetaan paketti matkahuollon kuljetettavaksi.

täällä vaan maha kasvaa... vaikka ei kasvattaisikaan. :D
huomisen aamuvuoron jälkeen 8päivän loma! mä niin nautin. ollaan kerrankin koko perhe lomalla yhtä aikaa, tätä niin kaivataan. :p
vaikka menoja onkin ens viikollakin niin eipähän tartte töihin mennä....

esikoisen aikaan oli jo töissä loppuvaiheessa sellainen että eipä oikein kiinnostanut kaikki, mut nyt kyllä ei tule samanlaista, toivon mukaan. ja kun tietää että ei töihin ole toivonmukaan palaamassa ihan heti äitiysloman jälkeen(toivon että voisin olla kotona sinne asti kun tuleva olis 1.vuotta). tai voihan sitä keikkaa käyä tekemässä mutta ihan säännöllisesti palata töihin nii ei heti lokakuussa kun ä-loma loppuu....
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heippa!

Haukkeli, mulla on myös kaks istukkaa! Edessä ja takana. Mutta täällä ne halus vielä kontrolloida asian viikolla 28, jotta osaavat synnytyksessä ottaa sen huomioon, että kaikki tulee ulos. En oo minäkään koskaan kuullu tuommosesta, mutta näköjään sekin voi olla mahdollista :)

Mulla on keskiviikkona kontrolli, että ei oo mitään kohdunkaulalla tapahtunut. Paineen tunnetta on ollu joka päivä alhaalla, ei niinkään supistuksia. Toivottavasti kaikki on ok ja ei tarvii alkaa mihinkään toimenpiteisiin.

Meillekin oli Lapin reissu vielä tiedossa viikolla 42, meidän kummipojan kastajaiset on siellä ja haluttaisiin tietenkin mennä kovasti paikalle. Toivottavasti pystyn vielä sitten istumaan seitsemän tuntia autossa (n) Ajateltiin vielä jättää lapset mummolaan ja lähtä ihan kahdestaan pienelle irtiotolle ennen vauvan syntymää. Toivottavasti suunnitelmat onnistuvat.

Mukavia päiviä kaikille, mahat kasvaa ja liikeet voimistuu, nautitaan siitä!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Haukkeli ja Mariani
Muistelinkin, että täällä oli haukkelin lisäksi joku muu, jolla oli kaksi istukkaa. En oo mäkään aiemmin kuullut moisesta. Liittyykö se siihen, että alunperin olis ollut tulossa kaksoset vai johonkin muuhun? Valaisiko ne lääkärit asiaa yhtään?
Onnea kuitenkin haukkeli hyvistä ultrakuulumisista! :love: Jospa se pieni vielä ennen raskauden loppua raottaisi haaroväliään. Ja onneksi pienellä etsimisellä löytyy kivoja unisex-vaatteita. Mä en juuri muita ostakaan kun en jaksa niitä perinteisiä poikien vaatteita.

Anumarikalle tsemppiä kontrolliin! Toivottavasti saat jatkaa elämää normaalisti. Mulla on seuraava kontrolli kohdunkaulan tilanteesta viikolla 27. Tai 28. raskausviikolla, niinkuin se kai kuuluu sanoa. :D Mulla ei oo ollut mitään tuntemuksia asian suhteen, mutta eipä ollut viime kerrallakaan kuin muutama kivuton supistus jotka muutti tilannetta.

Täällä alkaa olla hankinnat jo aika pitkälti valmiina. On sänky, vaunut ja hoitotaso. Tänään kävin hakemassa sitterin. Lisäksi kaappi on pullollaan vaatteita. Kylpyamme uupuu vielä ja sänkyyn pitäisi ostaa uusi patja. Ja sit kaikkea pientä kuten lakanat, pyyhe jne. Mutta voiton puolella ollaan. :D

Tämä on jotenkin ihanaa aikaa raskaudesta kun vauva on niin iso, että liikkeet tuntuu selvinä. Siitä tulee sellainen rauhallinen ja turvallinen olo, ainakin mulle. :)

Mamadread ja itu 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: Haukkeli ja Mariani
Tämä on ehkä tyhmä kysymys, mutta onko hammaslääkärille menolle estettä tässä vaiheessa raskautta/loppuraskauden aikana?

Viikonloppuna alkoi ien ja hammas vihoittelemaan ja pelkopotilaana en tuoliin istu ilman kunnon puudutusta. Se sai miettimään että mitenhän tuon kanssa on :eek:

Rv 25+2
 
Tämä on ehkä tyhmä kysymys, mutta onko hammaslääkärille menolle estettä tässä vaiheessa raskautta/loppuraskauden aikana?

Viikonloppuna alkoi ien ja hammas vihoittelemaan ja pelkopotilaana en tuoliin istu ilman kunnon puudutusta. Se sai miettimään että mitenhän tuon kanssa on :eek:

Rv 25+2
2/3 parasta aikaa hoidattaa purukalusto kuntoon, näin sanottiin kun käytiin tällä vkolla miehen kanssa yhteisellä suuhyg.käynnillä :) eli vielä ehtii jos mahdollista saaha äkkiä aikaa, mut luulis et ois kun selittää tilanteen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heippa!

Haukkeli, mulla on myös kaks istukkaa! Edessä ja takana. Mutta täällä ne halus vielä kontrolloida asian viikolla 28, jotta osaavat synnytyksessä ottaa sen huomioon, että kaikki tulee ulos. En oo minäkään koskaan kuullu tuommosesta, mutta näköjään sekin voi olla mahdollista :)
Mulla on keskiviikkona kontrolli, että ei oo mitään kohdunkaulalla tapahtunut. Paineen tunnetta on ollu joka päivä alhaalla, ei niinkään supistuksia. Toivottavasti kaikki on ok ja ei tarvii alkaa mihinkään toimenpiteisiin.

Meillekin oli Lapin reissu vielä tiedossa viikolla 42, meidän kummipojan kastajaiset on siellä ja haluttaisiin tietenkin mennä kovasti paikalle. Toivottavasti pystyn vielä sitten istumaan seitsemän tuntia autossa (n) Ajateltiin vielä jättää lapset mummolaan ja lähtä ihan kahdestaan pienelle irtiotolle ennen vauvan syntymää. Toivottavasti suunnitelmat onnistuvat.

Mukavia päiviä kaikille, mahat kasvaa ja liikeet voimistuu, nautitaan siitä!:love:
Ok, lohduttavaa tietää että en ole ainoa tuplaistukka :D Mulla kans ollu ikäviä tuntemuksia pitkin tätä vkoa, ja huomenna oon joka tapauksessa soittamassa neuvolaan niin aattelin samalla kysyä josko pääsis tarkastuttamaan paikat ettei vaan ole pehmenneet/auenneet. Kumma kun eivät tosiaan tuohon istukkahommaan tarjonneet mulle mitään kontrollia, kätilö sano vaan kirjoittavansa siitä mun tietoihin :/ kirjotin sen itte myös äitiyskorttiin varuulta :D

Toivottavasti teillä kontrollissa kaikki kunnossa, ja toiv. pääsette osallistumaan ristiäisiin! :)
 
Muistelinkin, että täällä oli haukkelin lisäksi joku muu, jolla oli kaksi istukkaa. En oo mäkään aiemmin kuullut moisesta. Liittyykö se siihen, että alunperin olis ollut tulossa kaksoset vai johonkin muuhun? Valaisiko ne lääkärit asiaa yhtään?
Onnea kuitenkin haukkeli hyvistä ultrakuulumisista! :love: Jospa se pieni vielä ennen raskauden loppua raottaisi haaroväliään. Ja onneksi pienellä etsimisellä löytyy kivoja unisex-vaatteita. Mä en juuri muita ostakaan kun en jaksa niitä perinteisiä poikien vaatteita.

Anumarikalle tsemppiä kontrolliin! Toivottavasti saat jatkaa elämää normaalisti. Mulla on seuraava kontrolli kohdunkaulan tilanteesta viikolla 27. Tai 28. raskausviikolla, niinkuin se kai kuuluu sanoa. :D Mulla ei oo ollut mitään tuntemuksia asian suhteen, mutta eipä ollut viime kerrallakaan kuin muutama kivuton supistus jotka muutti tilannetta.

Täällä alkaa olla hankinnat jo aika pitkälti valmiina. On sänky, vaunut ja hoitotaso. Tänään kävin hakemassa sitterin. Lisäksi kaappi on pullollaan vaatteita. Kylpyamme uupuu vielä ja sänkyyn pitäisi ostaa uusi patja. Ja sit kaikkea pientä kuten lakanat, pyyhe jne. Mutta voiton puolella ollaan. :D

Tämä on jotenkin ihanaa aikaa raskaudesta kun vauva on niin iso, että liikkeet tuntuu selvinä. Siitä tulee sellainen rauhallinen ja turvallinen olo, ainakin mulle. :)

Mamadread ja itu 23+1
Eipä kyllä valaistu tuosta istukkahommasta sen enempää ainakaan meikäläistä, muuta kun että ei oo mitenkään täysin tavatonta. Ja että tekevät merkinnän mun tietoihin niin synnärillä ei sitten jäis mitään sisälle.
 
2/3 parasta aikaa hoidattaa purukalusto kuntoon, näin sanottiin kun käytiin tällä vkolla miehen kanssa yhteisellä suuhyg.käynnillä :) eli vielä ehtii jos mahdollista saaha äkkiä aikaa, mut luulis et ois kun selittää tilanteen :)
Kiitos tiedosta, soittelen heti huomenna hammaslääkärille ja toivottava parasta että aika saadaan :) Lähinnä pelottaa, että jos on ientulehdus tms, joka tarvitsee antibiotit ja mikäli niitä ei pitkän jonon takia saa ja siitä ennenaikaisen synnytyksen riski saattaa kasvaa (tai niin luin jostain).
 
Meilläpäin hammashoitolakäyntiä suositellaan raskausaikana, koska silloin niitä hammasongelmia tulee herkemmin ja itse soittelin julkiselle silloin joskus alkuraskaudessa ja ajan sain huomiselle :LOL: eli eivät silloin pitäneet ongelmana vaikka menee näin myöhäseks.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Pomo oli hyvä tossa viime viikolla.
Olin laittamassa tavaroita ja piti vähän korkeammalle laittaa niitä, joten otin avuks sellaset minitikkaat, ja sit pomo tuli siihen ja oli ihan huolissaan, etten vaan tipu niistä.

Tännekin tuli aika nopeasti äitiyspakkaus. Toissa viikon torstaina sen hakemuksen laitoin ja nyt torstaina se oli tullut matkahuoltoon ja perjantaina me se sieltä sit haettiin.
Eli aikalailla tasan kaks viikkoa siihen meni hakemuksen laiton jälkeen, että paketti oli haettavissa.

Ja ollaan niitä ehditty hypistelemäänkin. Ihania minivaatteita tulevalle minityypille ja muitakin tavaroita.

Muutenkin nyt on kaikki hankinnat tehty, kaukalo käytiin ostamassa sekä pinnasänky. Vaunut jo tosiaan tulikin.
Vaatteita pienelle täytyy kyllä ostaa, mutta muuten aika nyt on kaikki.
Mitään ei oo kyllä vielä koottuna, mut nehän nyt ehtii tässä. Ja kyllä nuo kokoomattakin vie ihan kiitettävästi tilaa. Nyt nuo kaikki tavarat on säilytyksessä tuolla yhdessä (vielä) ylimääräisessä makuuhuoneessa.
Ja todennäköisesti kun ne tässä jossain vaiheessa saadaan koottua, jatkuu säilytys siellä, jo senkin takia, että kun on nuo kaks kissaa, etteivät he pääse tuhoamaan mitään

Isyyspakkaus on suhteellisen hyvällä mallilla ja oon hyvin onnistunu sen teon salaamaan, kun mies ei oo mitään vielä ainakaan arvannu.
Muutamia juttuja vielä puuttuu, mutta tosiaan suhteellisen hyvällä mallilla.
Oon vaan miettinyt, että minkä juoman siihen hankkii, miehelle oluen vai jotain muuta, jonka vois tyyliin varpajaisissa avata (mies ei viettänyt esikoisen tai kuopuksen syntymän jälkeen varpajaisia, joten mä ikäänkuin "pakotan" juhlimaan nyt tällä kertaa. Niin erikoiselta kuin se kuulostaakin. )

Ihana vapaa viikonloppu ollut ja nyt saatiin viimein piha ja terassi talvikuntoon.
Ja huomenna arki taas jatkuu.
Tytöt on onneks päiväkodissa viihtynyt hyvin ja on olleet kiltisti siellä. Äiti on ylpeä.

Raskauden saralla ei sen kummempia. Poitsu liikkuu paljon ja etenkin potkii.
Hormonit heittelee ja mies saa niistä ns. kärsiä.

Töitä ens viikolla viis päivää, keskiviikko ja torstai vapaata.
Eiköhän noista töistä selvitä.
Ens kuun alkupuolella pitää tulla jo seuraavat työvuorotkin tietoon ja siinä pitää olla sit jo vähän iisimmin töitä, saas nähdä.

Mutta jos sitä alkais menee kohta nukkumaan.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :)
Joka myös näköjään syyskuun viimeinen viikko. ☺
Sieltä se tammikuu kovaa vauhtia lähenee.

Susanna & Pähkinä 26+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Soitin aamulla päivystykseen ja sain hammaslääkäriajan heti samalle päivälle. Nyt on vasen poski puutunut, yksi välihammas paikattu, iso röntgenkuvattu ja ikeneen laitettu jotain lääkettä, että jos näillä mentäisiin eteenpäin :)

Kuulemma tarkastukseen jos haluaa niin on puolen vuoden jonot, että sikäli todella nopeaa ja hyvää palvelua tänään!
 
  • Tykkää
Reactions: RubyS ja Haukkeli
Soitin aamulla päivystykseen ja sain hammaslääkäriajan heti samalle päivälle. Nyt on vasen poski puutunut, yksi välihammas paikattu, iso röntgenkuvattu ja ikeneen laitettu jotain lääkettä, että jos näillä mentäisiin eteenpäin :)

Kuulemma tarkastukseen jos haluaa niin on puolen vuoden jonot, että sikäli todella nopeaa ja hyvää palvelua tänään!
Hyvä et oli nopeaa toimintaa! ^_^
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heips vaan kaikille! :)

Lomalta on palattu arkeen. Oli kyllä ihana ja aurinkoinen Barcelona. Ainoa vaan et oli vähän turhan kuuma vielä toisina päivinä ja loppuviikosta mulla alkoikin turvotukset olla megalomaanista luokkaa. Sellaisetkin hobittin jalat että :D Onneksi on jo pahimmat laskeneet, vähän on vielä turvotusta jäljellä. Saa nähdä laskeeko se enää kokonaan ollenkaan.

Äitiyspakkauksen hain eilen postista (tai no matkahuollosta). Osa oli ihan kivoja, mutta on kyllä tosi poikamainen pakkaus tänä vuonna! Osa lähtee heti suorilta myyntiin, kun oli niin 70-lukulaisia enkä tykkää sit yhtään niistä. Muutama ehdottomasti pidetään, osa on sillain harkinnassa, et jos tulee poika niin on ihan kivoja, mut jos tulee tyttö, niin myyn sit nekin eteenpäin.

Ootteko muuten ajatellut alkaa käytyään kesto- vai tavallisia vaippoja? Mä oon aiemmilla käyttänyt kertiksiä, tästä en oo ihan varma kumpaanko alkaisin. Eniten huolettaa se pyykkihuolto, kun pitäis vaipoille olla sit oma pesukone, ettei bakteerit tartu muihin vaatteisiin. Toki meillähän olis kyllä kaksi konetta, kun asutaan vielä erillään, mut mihin ihmeeseen saa samassa talossa kaksi pesukonetta mahtumaan? Et voipi olla että tälläkin kertaa kallistutaan niihin kertiksiin.

Onnistuin viime viikolla bongaan meille sitterin ilmaiseksi, ei tartte kuin pestä se päällinen niin on ihan hyvä ja värit osu mun silmään hyvin, et on nättikin :) Muita hankintoja ei olla vielä oikeestaan tehty, osa tavaroista toki saadaan siskolta käytettynä niin ei oo kauheeta ressiäkään asiasta. ;)

Onkos muilla alkanut pyöriä synnytys mielessä? Onko teillä toiveita sen suhteen? Itseä on alkanut jonkin verran houkuttaa luonnonmukainen synnytys, mut jotenkin en osaa yhtään valmistautua siihen, kun en vielä edes tiedä pääsenkö synnyttämään itse vai joudunko sektioon. Mulle kuitenkin se alatiesynnytys olis ykkösvaihtoehto, et jos vaan onnistuu niin sit mieluummin se. Liityin facessa aktiivinen synnytys ryhmään, niin sieltä on tullut juttuja luettua, mut paljon on vielä auki kysymyksiä itsellä. Vaikka onkin jo kolmas synnytys, niin nyt vasta tuntuu siltä, et mulla onkin itsellä siihen jotain sananvaltaa mitä tapahtuu ja siksi olo on kuin ensisynnyttäjällä, kun ei oikein tiedä mitä kaikkea voisi vaatia/toivoa.

Ajatelkaa muuten, ensi viikonloppuna on jo lokakuu! Kauhee kun taas hurahti yksi kuukausi äkkiä. Ei enää kauaa, kun aloitellaan mammalomia ;)
 
Tervetuloa takaisin RubyS! :) Barcelona on kyllä aivan ihana kaupunki :love: oon kyllä vähän kade sun reissusta ;) hyvä että on turvotukset jo vähän hellittäny (y)

Minä oon kans miettiny jo synnytystä. Itsellä tosin ensimmäinen niin en ees tiiä yhtään mitä odottaa, mutta mahdollisimman luomu olis silti toiveena täälläkin. Sitten jos kivut yllättääkin kovuudellaan tai ei sitä muuten kestäkään niin tottakai sitten jotain puudutetta. Tai jos synnyntys kestää niin kauan että voimat alkaa loppua. Ja alateitse jos vaan voi itse vaikuttaa :)

Vaippa-asiaa oon kans miettiny että oisko 50/50 kertakäyttösiä ja kestoja. Mutta katotaan mikä on sitte se omanlainen tokmintatapa :) Eikö sen pitäis riittää et pesee ne vaipat tarpeeksi korkeassa lämpötilassa et ei ne bakteerit leviä? o_O ei kyllä oo käyny itellä mielessäkään että pitäis toinen pesukone olla kestovaippoja varten :eek:
 
Mäkin tänne ehdin niistämisenohella kirjottamaan:unsure: esikoiselle iski tehokasräkätauti viikonloppuna ja nyt tuo rään määrä on löytänyt tiensä munkin nenään... Jos tää ei tästä pe mennessä asetu ni kyselen kyl sit lääkäritarkastukses jotai helpotuksia..

Hankinnoista oli puhetta, meillä ei niitä kauheena oo, mutta kävin kyl hakeen esikoisen pikku vaatteet kellarista kaappiin. Yllätykseks huomasin, että oli vaa 3 56bodya, eli sitähä vois kaupoille suunnata:rolleyes: ne parit hankinnat mitä meil viel on, aateltii hakee saksasta, sielt kun saa samaa kamaa huomattavasti halvemmal ku täältä. Esikoisenkin aikaan haettii rattaat ja kaukalo rajan toiselta puolelta ja kyllä säästettii!

Mä en usko kestoista innostuvani, ikinä en oo kokeillu. Mut jotenkin tuntuu, että se pyykkirumba ei kiinnostais.. Mutta mä kyllä kannatan kestoja ja kaikkia niitä urheita, jotka niitä jaksaa käyttää(y)(y)

Synnytys on kyl kieltämättä ollu alusta asti sillon tällön mieles.. Toiveita mulla ei oikeestaan oo kauheesti, kunhan ehdittäis ajois sairaalaan.. Esikoisen aikaan menin sillä ajatuksel, että otan joka lääkkeen mikä tarjotaan jos siltä tuntuu, lisäks mietin että hulluja ne ihmiset jotka ilman kivunlievitystä synnyttää, kuinkas kävikää:ROFLMAO: kaikki meni niin äkkiä, että kun oisin kivunlievitystä tarvinnu kätilö totes, että kaikki mitä se saa antaa mulle täs vaiheessa ni ei ehi vaikuttaa ennen lapsen syntymää(y)o_O oli kieltämättä hetken sellai olo, että miten tästä selvitää.. Mut hyvinhän se meni, eikä jääny jälkikäteen mitään kammoja tilanteesta. Tulihan siinä kieltämättä sellanen super-olo kun kaikki oli ohi;) nyt fiilikset on sellai, että oisha se iha rentouttavaa jos vois kokeilla epiduraalin lievittämiä kipuja... Mutta kokemusten perusteella ilmankin selvittii:D toiveena ois kuitenkin synnytys alakautta, mikäli vain mahdollista..
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Barcelona on hieno kaupunki, tullut oltua joskus myöskin :)

Kestovaipat ei tarvi 2pesukonetta, ei niitä muuten kukaan käyttäis :LOL:... Itse käytin niitä osittain molemmilla pojilla ja pesin vain muista pyykeistä erikseen ne, harsot 90asteessa. Nyt varmaan osittain samoilla linjoilla, tässä kotosalla vois kestoja käyttää jahka ihan siitä vastasyntyneen vaiheesta päässään. Mut en aijo ostaa yhtään uutta kuorta tai taskua. Myin ne silloin aikoinaan suurimman osan.

Äippäpakkaus tulee varmaan piakkoin, Kelan sivuilla oli että lähtee tänään, mut en tiiä miten sit menee.... Mulla ei niin väliksi ole jos tytöllä käyttää sinistä tmv, hankin sitten lisäksi niitä tyttö värejä. Eli kaikki varmaan tulee käyttöön.

Synnytys... Olen oppinut että turha miettiä :LOL: eka käynnistetty, toka kotiin 10minuutissa...toki nyt tiiän että todennäköisesti tämä käynnistetään ja se on aina eri asia kun luonnollinen synnytys. Mut luotan että tämäkin suht iisisti tulee niinkuin kaks ekaa. Toivon mahd luonnollista kokemusta :)

Kävin poikaa hakemassa p.kodista ja tuli puheeksi tää sukupuoliveikkaus, kysyivät kumpaa odotan ja kerroin et tyttöä veikkaa. Niin yksi niistä hoitajista totes et heillä on kans yks 12v poika kenestä sanoivat että tyttö tulee :ROFLMAO: eli ei kannata seiniä vaaleenpunaseks vetää :LOL:
 
Päivät menee ihan sekaisin. Aloitettiin esikoisella unikoulu ja kohta ollaan kolme yötä valvottu. Vauva potkii tosi kovin. Marraskuussa pitäisi selvitä muutetaanko toiselle paikkakunnalle. Tuntuu hurjalta ajatella että oltaisiin 250km päässä tukijoukoista. Ehkä tää tästä. Mennään päivä kerrallaan! :)
 
Kiva RubyS kuulla, että loma oli onnistunut. Tervetuloa takaisin! :)

Mä oon samoilla linjoilla Repan kanssa, että synnytystä on turha liikaa miettiä. Kunhan syntyisi hyvillä viikoilla, se on mun ykköstoive! Ja lisäksi alatiesynnytys. Muutoin mennään tilanteen mukaan. Mulla on kahdessa aiemmassa ollut epiduraali, nyt vois olla kiva kokeilla jotain lempeää kivunlievitystä, mutta katotaan. Ei se synnytys itessään, mutta molemmilla kerroilla ne avaavat supistukset on olleet ihan kamalia... :eek: Että siinä vaiheessa ei oo ollut enää muuta mielessä, kuin et haluaa sen kivun pois.

Noita kestoja on ollut uffilla ja kierrätyskeskuksissa ihan sika halvalla myynnissä. Vinkkinä. :D Ostin just uffilta kestoliivinsuojiakin 20snt kpl.

Tänään oli ekaa kertaa töissä aikuisten oikeasti sellainen olo, etten jaksa /pysty /kykene. Vielä ois äippälomaan vaikka kuinka. :unsure: Heti kun pääsee kotiin vaakatasoon, niin helpottaa...

Mamadread ja itu 23+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Onhan tässä synnytys alkanu olemaan jo enemmän ja vähemmän mielessä.
Ei mulla varsinaisia toiveita synnytykseen oo, kunhan menis hyvin, niin oon tyytyväinen.

Esikoinen ja siskonsa syntyivät molemmat ilman kivunlievitystä, meniskö sitte poitsukin, mene ja tiedä.
Mutta kyllä kieltämättä luonnollinen synnytys on mielessä jälleen.
Enempi mä haluan sitä, että mies on mukana synnytyksessä, joten kaikkein mieluiten alatiesynnytys.
Mulle miehen läsnäolo synnytyksessä tuo sitä tarvittavaa tukea ja turvaa.
Sekä kahden lapsen synnytyksessä olleena, osaa helpottaa mun oloa tarpeen mukaan.

Mutta tosiaan, eipä sitä synnytystä kannata kauheasti miettiä etukäteen.

Meillä kertistellään. Ei oo kestoilu oikeen mun juttu.
Mutta peukut niille, jotka jaksaa kestoilla.

Vapaapäivä ja hereillä kasista.. No, mikäs siinä sitte.
Tytöt nukkuu vielä, joten tää mamma nauttii rauhassa aamupalaa ja aamukahvia(!).
Jossain vaiheessa pitäs siskon poiketa kyläilemään.
Ja viikonloppuna tulee pk-seudulla asuva sisko avomiehensä kanssa tähän meille. Tytöt ei tiedä asiasta mitään vielä, koska he hyppis seinille, jos tietäisivät.

RubyS, kuva kuulla, että oli onnistunut reissu. ☺

Raskauden saralla ei muutoksia. Poitsu potkii kiitettävästi. Hormonit ilmoittelee itsestään vähän väliä ja sitä rataa. :)

Mutta nyt nauttimaan aamupala loppuun.

Hyvää keskiviikkoa! :)

Susanna & Pähkinä 26+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani

Yhteistyössä