Tammikuun tähtöset 2017

Oletteko muut käyneet varhaisultrassa? Minulla repiviä vatsakipuja ja aikasemman keskenmenon vuoksi halusin käydä tarkistamassa onko pieni kiinnittynyt oikeaan kohtaan. Kuinka ollakkaan näkyi vain pelkkä ruskuaispussi eikä alkiokaikua ollenkaan. Vaihtoehtona, että ovulaatio on tapahtunu oletettua myöhemmin tai sitten alkio ei ole alkanut kehittyä ollenkaan. Viikkoja tosin vasta 5+6 että molemmat vaihtoehdot mahdollisia. Lääkäri suositteli ekan neuvolan yhteydessä (30.5) ultaääntä asian varmistamiseksi. Kyllä on niin karmea olotila ja kyttään kaikkia raskausoireita tai niiden puutetta. Vatsan turvotus hävisi tällä viikolla kokonaan ja sehän se tässä on myös epäilyttänyt... Pitäis vielä järjestää ja juhlia esikoisen synttäreitä perheen ja ystävien kera viikonloppuna ja juhlatuuli on aika kaukana :/ Parasta toivotaan ja pahimpaan valmistaudutaan...
 
Ei käyty esikoisesta alkuraskauden ultrassa ja vaikka kovasti mieli tekisi, taidan nytkin odottaa np-ultraan asti. Väsymys on tosi hallitseva, ärtymystä varmaan siitäkin johtuen ilmoilla tavallista enemmän.. Välillä pieniä huonon olon aaltoja ja iltaisin kovaa turvotusta. Tänään viikkoja kasassa 5+6 omien laskujen mukaan.. Neuvolasta tuli esitietolomake ja siihen oli la laskettu sen mukaan, että kierto olisi 28 päivää, vaikka sanoin puhelimessa että aina on yli 30. :p
 
Hannamaaria pidetään peukkuja että sieltä joku löytyy sitte kuun lopussa! On kyllä ihan kamalaa se epätietoisuus ja odottaminen, että tietää onko kaikki hyvin.

Oma ultra takana (viimeinkin!) ja kaikki hyvin :love: koko vastasi viikkoja (tänään 7+0) ja syke löytyi. Joskohan tässä uskaltaisi alkaa nauttimaan tästä pahasta olosta ja tissikivusta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lellu83
Jopa tuntuu aika pitkälle....alkuraskauden ultta vasta 30.5 Tänään alkoi ruskea limavuoto, tosin hyvin heikkona. Eikä kipuja.
Tiedätte varmaan sanomattakin miten ajatukset sinkoilee ja olo on ihan kammottava kun tietty ajattelee heti pahinta. Jotenkin ei jaksa itse olla positiivinen enää, tuntui vähän jo alusta asti ettei onnistu. Tokihan useimmilla alkuraskaudessa on vuotoja, josko olis tuuria.
Sorry tää kamala negatiivisuus, tää palsta on nyt ainut tukiverkko kun miehen lisäksi kukaan muu ei tiedä tästä. EIkä pitäisi lukea mitään keskenmeno-keskusteluja.... voi jestas tätä ihmismieltä!
 
Toivottavasti Hannamaaria kaikki hyvin seuraavassa ultrassa. Odottaminen on ihan kamalaa ja silloin aika todellakin matelee... Mä oon miettinyt tota alkuraskauden ultraan, toisaalta houkuttais, toisaalta en haluais laittaa isoa rahasummaa siihen. Toisaalta olisi kamalaa tajuta vasta np-ultrassa ettei ookaan enää raskaana ja toisaalta ar-ultra ei kuitenkaan takaa sitä, etteikö raskaus voisi mennä kesken joka tapauksessa...
Mä yritän ottaa tämän (alku)raskauden jotenkin lunkisti, saa nähdä miten onnistuu. Edellisessä raskaudessa stressasin koko ajan jostain enkä halua samaan kierteeseen nyt. Sitä vauvaa vaan toivoo niin paljon...

Illacrimo, älä vielä revi pelihousuja. Pieni ruskea vuoto ei kuulosta mun mielestä ihan kamalan pahalle. Sormet ja varpaat ristissä, että kaikki olisi hyvin!

Mulle on parissa päivässä tullut ihan järkkyy turvotus. Siis oikeasti häiritsevä, maha pömpöttää kuin olisin vähintään viidennellä kuulla. Eikä se oo tänään meinannut laskea edes päivän ajaksi kunnolla, iltaa kohden pahenee... :eek: Tuntuu kuin olisin viikossa lihonut jonkun viisi kiloa, vaikka ei turvotus ehkä vaa'alla näy (toivottavasti). Jospa se vielä tästä laskisi tai muuten voi heittää haaveet siitä, että pidetään raskaus vielä salassa :LOL:

Mamadread ja itu 4+5
 
Kiitos Mamadread, koetan tässä ottaa happea....
Pääsen Hormonipolille automaattisesti alkuraskauden ultraan kun ollaan siellä oltu asiakkaana ja tosiaan hoidot piti alkaa mutta tulikin luomuna plussa. On tää ihmeellistä, että ensin kuumeisesti odotetaan sitä plussaa ja sitten ollaan taas hermoraunioina sen plussan kanssa.
-13 oli tosiaan keskeytynyt km ja tää ei ihan oo samanlaista kuitenkaan.
Tarttee ehkä ma soitella sinne polille, josko pääsis aiemmin jo tsekkaamaan.
 
Illacrimo mulla oli kans alkuviikosta pari pv hyvin heikkoa ruskeaa vuotoa ja lääkäri sanoi tänään että on hyvin tavallista alkuraskaudesta. Mun käsitykseni on että joskus voi vuotaa melko paljonkin ilman että välttämättä on vakavaa. Mutta tottakai tuollainen aina huolestuttaa! Tsemppiä ja luottavaista mieltä sinne :love:

Mamadread muistathan juoda paaaaljon vettä? ;) auttaiskohan ananas tuohon turvotukseen? Kyselee toinen pallomaha :D
 
Mamadread Täällä kohtalotoveri turvotuksen kanssa. Näen kun töissä ihmisten katseet käy mun mahassa. Kunpa tää laskisi, oon yrittäny syödä ananasta ja mansikoita.

Mulla on eka neuvola vasta 10.6. Eikä kuulemma kuunnella ennen ultraa sydänääniä. Mä luulin, et dopplerilla eka
kuunnellaan.
Mä oon ihan sekaisin mun rv päivistä (n):)
 
Huomenta vaan kaikille!

Mulla on nyt tullut kehiin sellainen probleema, että mun vatsa kerää yötä kohti ihan kamalasti ilmaa ja se ei oikein tunnu pääsevän pois. Öisin sit herään ihan kamalaan vatsakipuun ja pakko mennä vessaan. Vatsa on kuitenkin alkuun kovalla ja sit vetää lopuksi ihan ripulille. Silti tuntuu, että sitä ylimääräistä ilmaa jäisi vatsaan ja kipu jatkuu. Se hankaloittaa myös virtsan ulostulemista. Viime yönäkin valvoin varmaan tunnin tuskissani ja mietin, että pitääkö tästä lähteä päivystykseen. Kuulostaako tää teidän muiden mielestä normaalille ja onko muilla saman tapaista oireilua? Tuohon liittyy myös hirveä pahoinvointi, mut oksennusta ei tuu.
Mulla ei ennemmin oo ollut mitään vastaavaa ja kun tää tuntuu muuttuvan päivä päivältä pahemmaksi, niin mietin et onkohan kaikki ihan kunnossa? Minkäänlaista vuotoa ei tule, mut epäilyttää jos raskaus onkin väärässä paikassa..
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Musta tuntuu, että kyllä tää on km. :(

Heräsin yöllä koviin menkkamaisiin kipuihin ja kramppeihin. LIsäksi vuoto on yltynyt.

Ottakaa mut listalta pois, tuun sit takas huuteleen jos jonkun ihmeen kautta tää oliskin väärä hälytys. Olen vaan satavarma ettei ole väärä hälytys.
Ei muuta kun takas yrittämään ja hoitoihin.

Paljon onnea odotukseen ja hyvää kesää kaikille!
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Musta tuntuu, että kyllä tää on km. :(

Heräsin yöllä koviin menkkamaisiin kipuihin ja kramppeihin. LIsäksi vuoto on yltynyt.

Ottakaa mut listalta pois, tuun sit takas huuteleen jos jonkun ihmeen kautta tää oliskin väärä hälytys. Olen vaan satavarma ettei ole väärä hälytys.
Ei muuta kun takas yrittämään ja hoitoihin.

Paljon onnea odotukseen ja hyvää kesää kaikille!
Tsemppiä sinne! <3

Itsellä kanssa keskenmeno 3v sitten, joten tiedän tunteen.
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Musta tuntuu, että kyllä tää on km. :(

Heräsin yöllä koviin menkkamaisiin kipuihin ja kramppeihin. LIsäksi vuoto on yltynyt.

Ottakaa mut listalta pois, tuun sit takas huuteleen jos jonkun ihmeen kautta tää oliskin väärä hälytys. Olen vaan satavarma ettei ole väärä hälytys.
Ei muuta kun takas yrittämään ja hoitoihin.

Paljon onnea odotukseen ja hyvää kesää kaikille!
Voi ei :( kauheesti voimia sinne! Yritän täällä vielä pitää peukkuja et kaikki oiski hyvin. Mut jos nyt ei onnistunukaan niin hoidosta sitten. Teillä kuitenkin tärppäs jo heti ennen isompien hoitojen alkua niin niillä onnustutte varmasti :love:
 
Voi miten huonoja uutisia täällä. Toivottavasti olisi kuitenkin väärä hälytys ja Illacrimolla vuotelee joku muu!
Mulla on kanssa ollut pientä tuhrua etenkin alkuviikosta. Silloin tuli paperille kerran vähän punaista ja muuten ruskeaa ja samalla mahaa jomotti. Nyt useamman päivän valkkari(?) ollut vähän värjääntynyttä/tummempaa niin että ph-suojaan tulee vähän jälkeä. Urheillessa enemmän mutta koko päivän saldona silti aika vähän. Onko kellään muulla tällaista?
Mulla oli viime raskaudessa jotain samanlaista (en tarkalleen muista) joten en ole niistä nyt oikein piitannut.

Turvotusta täälläkin ilmassa sekä kovaa väsymystä. Rinnat on palanneet taas aroiksi ja pienen pientä etovuutta välillä. Toisin kuin esikoisen alkuraskaudessa nyt välillä unohdan olevani raskaana. Jotenkin viimeksi olin heti "niiiin raskaana". Toivottavasti ei ole huono merkki. 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Ainiin ar-ultrasta piti vielä sanoa. Mietittiin että jos menisi viikolla 7-8, olettaen että neuvola on siinä main. Vataan molemmat varmaan ensi viikolla. Koittaisi saada ultran niin että olisi juuri ennen neuvolaa niin ei tarvi sit turhaa höpötellä neuvolassa jos kaikki ei olekaan hyvin. Juhannuksena ajateltiin kertoa vanhemmille, silloin taisi olla viikko 9. Mulla on neuvolassakin varmaan aika paljon puhuttavaa synnytyspeloista ja en haluaisi niitä peikkoja avata vielä kellekään ellei vauva ole ihan oikeasti tulossa.
 
Voimia ja tsemppiä, lllacrimo! <3 peukut pystyssä sinne suuntaan, että olisi kyse harmittomasta vuodosta ja jos ei, niin kaikki onni jatkoon.

Okei, hyvä jos laskevat aina 28 päivän mukaan eikä ollut kyse siitä ettei terkkari kuunnellut yhtään. :D tässä kohtaa tuntuu vain jokainen päivä merkitykselliseltä suuntaan tai toiseen.
 
lllacrimo, voimia ja haleja sinne!
Peukut pystyssä täälläkin, että kyse olis jostain ihan harmittomasta vuodosta.
Mutta jollei ole, niin tsemppiä, onnea ja haleja jatkoon.

Me ollaan menossa varhaisultraan, lähinnä sen takia, että halutaan tietää, onko oikeessa paikassa ja olisihan ne sydämenlyönnitkin kiva nähdä. Edellisissä raskauksissa ollaan myös käyty.

Voihan turvotus!
Saatiin sitte ensimmäiset onnittelut raskaudesta.
Oltiin miehen työkaverin lapsen syntymäpäivillä ja työkaverin vaimo sitte onnitteli, emmä kehdannut alkaa siinä sit sanomaan mitään, etten ois raskaana vaan kiitin sitte. Mutta siihen luotan, ettei kerro eteenpäin kellekään.
Tartteeko tässä nyt ihan tosissaan alkaa pitämään löysiä paitoja..

Mutta nyt leikkimään lasten kanssa, ja miehen trampoliinin kokoamista, sen kasaaminen meni suht myöhäiseks kyllä. :D

Susanna & Pähkinä 7+6
 
Missä käytte varhaisultrassa?
Mulla osui ensimmäinen neuvola vasta rv 9 ainoa mikä sopisi työvuorojen kanssa. Terkkari käski tutustua netissä sikiöseulonta materiaaleihin. On tämä yhtä odottamista:D
 
Moi! täällä yksi uusi odottaja! :love: Esikoista tässä odotellaan ja 1,5 vuotta yritystä takana ennen kuin tärppäsi ei vielä hoitoihin oltu lähdetty. Tämä siis eka plussa koko 1,5v aikana. Perjantaina tein positiivisen testin ja tänäänkin oli toinen viiiva testissä ja digi näytti raskaana 1-2 n.3h ilta pisusta :love: meinaan kyllä vielä ens viikolla testailla ja ens viikolla soittelen neuvolaan.. Mitä mieltä te ootte, kun oletin oviksen olleen 11.5 mutta ei kai tuo ole mahdollista sillä mulla on ollu viime perjantaista asti kuvotusta aamusta iltaan...on siis myös mahdollista et ovis ois ollu 5.5.. kun eikai testi voi vielä näyttää raskautta jos ovis ois ollu 11.5? tuo täsmäis paremmin et 5.5 ovulaatio.. ite ainakin meen nyt sen mukaan kunnes toisin todistetaan.

Kinder_kitty & minion 4+3


La 25.1/Kinder_kitty/ 23/ Tays/ 1.lapsi
 
Huomenta vaan kaikille!

Mulla on nyt tullut kehiin sellainen probleema, että mun vatsa kerää yötä kohti ihan kamalasti ilmaa ja se ei oikein tunnu pääsevän pois. Öisin sit herään ihan kamalaan vatsakipuun ja pakko mennä vessaan. Vatsa on kuitenkin alkuun kovalla ja sit vetää lopuksi ihan ripulille. Silti tuntuu, että sitä ylimääräistä ilmaa jäisi vatsaan ja kipu jatkuu. Se hankaloittaa myös virtsan ulostulemista. Viime yönäkin valvoin varmaan tunnin tuskissani ja mietin, että pitääkö tästä lähteä päivystykseen. Kuulostaako tää teidän muiden mielestä normaalille ja onko muilla saman tapaista oireilua? Tuohon liittyy myös hirveä pahoinvointi, mut oksennusta ei tuu.
Mulla ei ennemmin oo ollut mitään vastaavaa ja kun tää tuntuu muuttuvan päivä päivältä pahemmaksi, niin mietin et onkohan kaikki ihan kunnossa? Minkäänlaista vuotoa ei tule, mut epäilyttää jos raskaus onkin väärässä paikassa..
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?
Soita neuvolaan ja kysy neuvoja tai päivystykseen jos kivut yltyy. Vaikka raskauteen kuuluu ties mitä nippailua ja jomotelua, niin kovat kivut pitää aina selvittää. Toki ilmavaivat on sellasia, että aiheuttaa helposti kipuja...
Toivottavasti kaikki on hyvin!
 
Illacrimo, voimahalaus.

Susanna, vähän pisti hymyilyttämään sun onnittelut :D Turvotusta on tosiaan vaikea peitellä kun se pyöristää vatsan niin tunnusomaisesti. Mä toivon, että pian tulee helteitä kun mulla on paljon vatsan peittäviä hellemekkoja :D
Ja oon tosiaan yrittänyt juoda paljon, mutta tuntuu että ei tähän oikein mikään auta. Aamulla maha on noustessa ok, mutta heti kun lähtee liikkeelle se rupee turpoamaan. Peli on menetetty viimeistään kun syön jotain... :p

Me on tänään miehen kanssa mietitty mitä tehdä heinäkuuksi varatun Italian reissun kanssa kun nehän on varoitelleet, että se zika-virus leviäisi pian sielläkin. Tosi harmi jos ei päästä lähtemään kun sen pitäisi olla häämatka :( Toivottavasti saa edes rahat lennoista takaisin. Toisaalta vauvan terveys on tärkeintä.

Mä olen ehkä vähän hullu, mutta ostin tänään kierrätyskeskuksesta muutaman ihanan vauvanvaatteen :love: En jotenkin jaksa piinailla liikaa, menee kesken jos menee, mutta ensisijaisesti aion olettaa, että tammikuussa syntyy ihana pieni nyytti :love:

Mamadread ja itu 4+5
 

Yhteistyössä