Tammikuun tähtöset 2017

Mä en ihan varmaksi muista, mutta jollen ihan väärin muista, niin esikoisen odotuksessa taidettiin veikkailla tyttöä ja sehän sieltä tulikin, kuopusta kun odoteltiin, niin veikkailtiin vissiin molempia, kunnes sitte selvis ru:ssa, että selvästihän tyttö tulossa.
Joten täällä odottelee pikkusiskoa -tai veljeä, kaksi tyttöä.

Kuopuksen 2v synttärit on vajaan kuukauden päästä.
Esikoinen täytti viime tammikuussa 3v.
Heil on tasan 1v 5kk ikäeroa.

Sitä tässä sitten jännätään, että tuleeko esikoiselle ja vauvalle sama syntymäpäivä vai meneekö tää raskaus yli, tai syntyykö vauva ennen laskettua aikaa.
Mutta sen nyt näkee. :)

Täällä on kans ihan älyttömän väsynyttä meininkiä.
Lähinnä mun osalta siis.
Viimeks eilen töissä oli hiljaisempi hetki, juteltiin työkaverin kanssa ja mä kirjaimellisesti torkahdin kesken lauseen ("Ihanaa, kun töissä on hilj.. Kroooohpyyh..") Oli siinä työkaverilla ihmettelemistä.
Oli kyllä pakko sen jälkeen kertoa, että oon raskaana, mutta vannoi ettei kerro kenellekään, koska haluan, että pomo kuulee multa, eikä muilta.

Ja töistä kun pääsin ja mies leikki tyttöjen kanssa heijän huoneessa ja minä nukahdin sohvalle ja uinuin siinä sen pari tuntia..
Ja ennen en ole pystynyt noinkin pitkien päikkäreiden jälkeen nukkumaan yöllä kunnolla, mutta niin vaan uni tuli hyvin yölläkin.

Niin se raskaus väsyttää. Toivon kyllä, että töissä ei tapahdu enempää nukahtamisia.

Susanna#1 & Pähkinä 5+3 (? Jollen ihan väärin muista, ihan vielä ei näissä viikoissa ja päivissä kyllä olla mukana .)
 
Huhhuh.. siis tää väsymys. Onko muut yhtä avuttomia kun mää kun tuntuu että väsyttää aivan tolkuttomasti? Nukahdin tänään töissä tuolille kun vahdin konetta. Teen seisomatyötä ja jalat on huutanu kyllä apua ihan kunnolla.
Mieskin on yön kotipaikkakunnallaan eli mää saan vallata onneks sängyn ja nukkua. Kait tuo läksi karkuun mun hirveitä moodswingejä. vitsivitsi.. töitä tuo meni tekemään kuulemma.
Varasin neuvola-ajan eilen ja se olis sitten 25.5. Vaikkakin tuttua puuhaa niin silti taas pikkasen jänskättää.

nyt nukkumaan jotta jaksaa taas töitä.
Mulla on myös ihan hirvee väsymys kokoaika. Huhhuh!
 
Minut saa poistaa listalta. Aamulla alkoi vuoto jota kestäny koko päivän ja kaikki vähäisetki oireet hävinneet. Naisenvaisto on ihmeellinen; oli tunne ettei kaikki ole hyvin ja testeissä viivatkin haalistuivat.
Tsemppiä kaikille ja tarrasukkia! Toivotaan ettei muita enää tipu matkasta!
 
Voimia Aamu1979 :(

Mulla tuli tänään täyteen 5+0 ja oireet on vähenemään päin, tähän saakka on jomotellut vatsaa mutta tänään ei enää juurikaan.
Väsy kyllä on, joka päivä vedän tunnin, puolentoista päikkärit ja siihen normaalit, tai välillä normaalia pidemmät yöunet päälle. Eikä oikein jaksa mitään ylimääräistä tehdä.
Tänään oli myös ekat pienet kuvotukset aamulla, ja hieman kauhulla odotan miten nirso musta vielä tulee kun nyt jo on kauhean tarkkaa mitä tekee mieli ja mitä ei.
 
Mulla on vkoja vasta 5-6 mutta silti alavatsalla tuntuu sitä tuttua repivää kipua mitä aikasemmissa raskauksissa on vasta pidemmällä tullut. Yöllä kylkeä kääntäessä iskee ja sit haukotaan henkeä.

Meillä miehen on vaikea jotenki uskoa tätä todeksi :LOL: sanoi ettei kaksi viivaa tikussa ole hänelle vielä konkreettinen tieto siitä että vauva on tulossa. Eli odotetaan miten herra ultrassa reagoi.

Onko muut miettineet varhais ultraan menoa?
 
Hei vain! Toivottavasti tällainen hoidoillakin plussansa saanut mahtuu mukaan :)
Tänään menossa 4+6 ja la olis 5.1. Ekan hailuran sain testiin viikko sitten ja tänä aamuna piti viimeksi testailla että onkos ne viikot pysyneet matkassa ja 2-3 vkoa se clearbluen testin näytti, niinkuin pitääkin :D Kyllä on silti jänniä aikoja ja vessassa käynti jännittää joka kerta niinkuin joku tuolla aiemmin kirjoittelikin.. ei sitä uskalla huokasta vasta kun varhaisultrassa joka olis kahden viikon päästä. Ai että miten sinne malttaa odottaa? :rolleyes:
 
Sain vihdoin varattua lääkärin, ja se on jo maanantaina! Lupasi myös ultrata jännää. Asutaan väliaikaisesti ulkomailla, joten ei neuvolaa minne soittaa. Mut palataan Suomeen raskauden aikana asumaan takaisin. Mun pitää kysyä mahajomotuksesta lääkäriltä, koska tätä ei ollut esikoisesta.
 
Hei vain! Toivottavasti tällainen hoidoillakin plussansa saanut mahtuu mukaan :)
Tänään menossa 4+6 ja la olis 5.1. Ekan hailuran sain testiin viikko sitten ja tänä aamuna piti viimeksi testailla että onkos ne viikot pysyneet matkassa ja 2-3 vkoa se clearbluen testin näytti, niinkuin pitääkin :D Kyllä on silti jänniä aikoja ja vessassa käynti jännittää joka kerta niinkuin joku tuolla aiemmin kirjoittelikin.. ei sitä uskalla huokasta vasta kun varhaisultrassa joka olis kahden viikon päästä. Ai että miten sinne malttaa odottaa? :rolleyes:
Tottakai mahdut! Lisäsin sinut listaan tiedoilla mitä tästä pystyi löytämään ja jos tahdot niin kertoisit vielä ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys, mutta se ei tietenkään ole pakollinen :)
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Aamu1979, voimia!

Mä en kohta enää tiedä miten saan itteni pidettyä hereillä töissä..
Kahvi ei mee alas, tee on vähän siinä ja siinä..
Meinaa sammahdin taas tossa töissä, tosin onneks tällä kertaa ruokatauolla.
Ehtisin mä palasen leivästä haukkaamaan ja sen jälkeen olinkin uinahtanut ja kunnon yöunet oli edelliseltä yöltä takana..
Tää vauva vie näköjään alusta asti enemmän äidin voimia, koska edellisissä raskauksissa ei oo tällästä ollut.
Mut en mä onneks ehtiny kauaa siinä uinumaan, kun sisko sattumalta mulle siinä soitteli, niin heräsin siihen.

Mutta tosiaan, saa kertoa keinoja, millä saa itsensä pidettyä hereillä, kun kahvi ei mee alas vaan lähinnä yököttää (jota ei oo muuten sitäkään ollut edellisissä raskauksissa..)

Sekin on jännä huomata, että miten hyvä hajuaisti voi ihmisellä olla raskaana ollessaan, haistoin jo ennen kun mies avas ulko-oven, että hällä oli pizzaa mukana ja pystyin jo pelkän hajun perusteella sanomaan, että mitä pizzaa/pizzoja..

Ja en nyt tiedä voiko huonoks puoleks hajuaistin sanoa siinä, että voin jo suhteellisen kaukaa haistaa sen, kun kuopuksella on kakat vaipassa. :D

Ja ei oo hirveen helppoa pitää raskautta salassa siskolta, joka tuli tähän meille eilen. Ollaan totuttu, että juorutaan ja otetaan viiniä samalla.
No tosin nyt onneks pystyin sanomaan, että meen huomenna töihin, enkä voi ottaa, joskin onneks on lyhyt vuoro töissä huomenna.
Sen jälkeen, onkin sitten keksimistä siinä, että mitäs sitä keksii syyksi.

Mutta joo, väsymyksen lisäksi on edelleen pientä pahoinvointia.
Ja ilmestynyt on myös jo näitä mielitekoja, edellisistä raskauksista tuttu jääpalat (niitä täytyy olla koko ajan saatavilla) ja sit näitä kivoja, joita mies joutuu lähtemään hakemaan keskellä yötä (tosin ei vielä niin paljoa.. )

Tervetuloa ja onnea uusille!

Tarvii olla suhteellisen varovainen tänne kirjoittaessaan, ettei sisko nää.

Ja joo, varhaisultraan ollaan menossa. Se on tossa kolmen viikon päästä, samalla tai no onhan sillon jo viikot 8+4, mutta niin. Samalla on sitte se neuvola, ja jännä sinänsä, että saatiin kuopuksen 2v neuvola samalle päivälle.

Mutta nyt mä taidan mennä nukkumaan, että jaksaa olla siellä töissä nukahtamatta tällä kertaa.

Susanna & Pähkinä 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: iinaalisa
Mulla ei vielä oo mitään muuta kun nippailua ja tissit jatkaa kasvamista o_O normaalisti 65c kuppikoon rintsikat ja nyt otin isoksi jääneet 70c ja ne puristaa. Mähän kärähdän tutuille jo pelkästään tissien kasvusta :p

Te joilla ennestään lapsia, meinaatteko missä vaiheessa kertoa heille? Meillä ennestään isotkin tyttöset ja tässä mietin keinoja millä kertoa lapsille asiasta. ..

Oliko joku fb ryhmä jo olemassa? Jos sinne halajaa niin onhan se sellainen ettei se näy omalla sivulla mitenkään tai jäsenet kenellekään? Kännykällä helpompi kirjottaa fb kun tänne. .
 
Mulla ei vielä oo mitään muuta kun nippailua ja tissit jatkaa kasvamista o_O normaalisti 65c kuppikoon rintsikat ja nyt otin isoksi jääneet 70c ja ne puristaa. Mähän kärähdän tutuille jo pelkästään tissien kasvusta :p

Te joilla ennestään lapsia, meinaatteko missä vaiheessa kertoa heille? Meillä ennestään isotkin tyttöset ja tässä mietin keinoja millä kertoa lapsille asiasta. ..

Oliko joku fb ryhmä jo olemassa? Jos sinne halajaa niin onhan se sellainen ettei se näy omalla sivulla mitenkään tai jäsenet kenellekään? Kännykällä helpompi kirjottaa fb kun tänne. .
Joo ryhmä on salainen eikä näy kellekkään eikä sitä löydy etsimällä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pissu1
Te joilla ennestään lapsia, meinaatteko missä vaiheessa kertoa heille? Meillä ennestään isotkin tyttöset ja tässä mietin keinoja millä kertoa lapsille asiasta .
Esikoinen on vielä niin pieni, ettei varmasti ymmärrä :) Ehkä sitten kun alkaa olla isompi maha niin voi yrittää selittää. Nyt ei vielä kannata senkään takia opettaa, ettei sitten paljastuta kaikille jos kaveri osottelee mun mahaa ja hokee "vaavva" :D
 
Noniin, voisin ehkä minäkin kertoa hieman tarkemmin omasta tilanteesta. Testin tein maanantaina, ensin perus apteekin testin johon tuli hyvin hailakka viiva. Eka ajattelin et ei se varmaan ollut mitään mut hetken päästä oli pakko käydä apteekista digitesti joka antoi "raskaana 1-2 viikkoa). Menkoista en tarkkaan osaa sanoa montako päivää ovat nyt myöhässä kun ihan päivän tarkat eivät ole olleet muutenkaan. 5.4. alkoivat viimeksi ja tämä nyt tärppäsi ensimmäisestä ehkäisyttömästä kierrosta eli olen ihan ulapalla kaikesta.

Oireita ei juuri mitään.. Rinnat samanlailla arat kuin joskus muutenkin, vähän väsyttää mutta ei sitäkään mitkään niin poikkeavasti. Katsotaan miten tässä käy :) Ilolla luen teidän juttuja.
 
  • Tykkää
Reactions: Pissu1
Tänne onkin tullut mukavasti uutta porukkaa :) kiva.
Voimia heille, joiden matka on keskeytynyt..
Mulla viikot 5+4 ja eiliseen asti on menty melko oireettomana, mikä on jo vähän huolestuttanutkin.. nyt on kuitenkin pahoinvointi nostanut päätään, tänään öklötti jo ihan todenteolla :D esikoisesta oksensin viikot 6-8 ja kuopuksesta öklötti 6-13 viikot, en tiedä sitten kumpi parempi? ?
Ensi viikolla aion yrittää päästä töissä ultrattavaksi, kun 6+ täyttyy.
Mulla oli toisessa raskaudessa tosi voimakasta alavatsakipua varmaan koko ekan kolmanneksen, ekassa ja tässä ei niinkään.
Lapsille ajateltiin kertoa joskus nt: jälkeen, kun mahakin alkaa kasvaa :)
 

Yhteistyössä