Tammikuun tähtöset 2017

Onpas paljon tullut uusia Onko muilla millasia oireita? Musta tuntuu ettei vielä hirveesti ole mitään, tissit on kipeet, välillä alamaha nippailee ja vähän närästää.
Samat oireet täällä. Välillä huolettaa nää niin vähäiset oireet.. mutta ehkä sitä pitäis olla vaan tyytyväinen ettei ainakaan pahoinvointia ole, vielä :D paitsi tänään oli yhdessä välissä etova olo mutta se saattoi johtua siitäkin etten ollut juuri syönyt.

Ei jotenkin uskalla yhtään iloita tästä raskaudesta vielä. Ehkä sitten jos/kun syke sieltä ens viikolla ultrassa löytyy.. Oon kieltänyt ankarasti iteltäni minkäälaisen suunnittelun, mutta sainpahan itseni kiinni eilen katselemasta pinniksiä.. :p sanoin miehellekin että ennen elokuuta ei kyllä osteta mitään.. saa nähä miten käy :giggle:

Mites muilla? Onko samanlaisia pessimistejä kuin minä :D
(varmaan tuo pitempi lapsettomuus taustalla tehnyt hieman varovaiseksi)
 
Mulla ei vielä toistaiseksi edelleenkään mitään muuta kun tissit kasvanut. Tää tuntuu jo oudolta kun ei mitään oireita oikein oo. Tosin eilen oltiin 8h autossa ja se teki illalla kipeetä alavatsalle. Hajuaisti on herkistyny mut eipä muuta.

Neuvolan sain varattua 2. kesäkuuta ja jännittää vaikka tuttua tää onki :D kauheasti tekis mieli lapsille kertoa muttei uskalleta vielä. Ja mies ei edelleenkään sisäistä tätä vauva asiaa. .. tarviikohan se oikeesti konkreettisia merkkejä esim vaunut ynm ennen kuin uskoo että hänestä tulee isä :D on siis hänelle ensimmäinen lapsi, minulla kaksi ennestään.

Mä kans hyppään fb ryhmään kunhan ollaan uässä käyty. Vielä ei uskalla jos sattuukin tuttuja olemaan. Jollakin täällä oli samanikäisiä lapsia kun minulla (09&11)?

Meillä mies ei halua mennä varhais ultraan, haluaa odotella siihen np ultraan. Toisaalta ite kans mutta haluis jo nähdä onko siellä elämää koska en oo tehny kun vaan yhden testin muttei ne menkat ole alkaneetkaan joten uskon että jotain on meneillään. Mä en yhtään tiedä mitä mulla on vkoja, ilmeisesti 4+? Mutta housut alkaneet kiristää turvotuksen takia ja automaattisesti peittelee ettei tulla ekana kyselee :D
 
Mäkin saan varmaan liittyä seuraan
Tänään oon tehnyt kaks haamua ja menkat on päivän myöhässä, että 100% oon siitä, että raskauduttu tässä on. Nyt vaan toivon, et kaikki menee hyvin ja pieni pysyy matkassa.

Eli mitäs tuohon riviin nyt pitikään laittaa.. Ikään on 25, 2 lasta ennestään eli tytöt 04/10 ja 05/12. Ja tänään on rv 4+1 ja LA 15.1.17 niin ja synnytyssairaala on kpks.
 
Me käytiin tänään varhaisultrassa, ja siellä jo pieni sydän löi! <3 1.1.2017 laskettuaika ja seuraava tapaaminen kesäkuun alussa. Lääkäri käski syödä lisäjodia foolihapon lisäksi, en muista et Suomessa olisi suositeltu. Pitääpä kysyä apteekissa. Me asutaan Keski-Euroopassa, sen tarkemmin en kerro tunnistettavuuden takia vielä :) Mäkin olen todella väsynyt jatkuvasti, pitkät työpäivät tuntuu niin kehossa. Sormet turpoo ja mahaa juilii, ekassa raskaudessa nämä oireet tuli paljon myöhemmin.
 
Täällä oireena alavatsan arkuus ja hajuaistin terävöityminen. Pieniä etomisen hetkiäkin ollut nyt, mutta en laita niitä vielä raskauden piikkiin! :)
Esikoisesta sain heti alkuun finnejä ja sitten iskikin kunnolla hormonaalinen akne, onneksi ei kuitenkaan kasvoihin, vaan rintaan ja selkään. Nyt vasta muutaman kuukauden ollut poissa! En mielellään ottaisi sitä uudelleen, vaikka miehellä joku ihme fetissi niiden näppyjen puristeluun olikin! :D RV6 tienoilla alkoi järkyttävä väsymys, en osannut kuvitellakaan semmoista olevan olemassa! Nukahdin ihan mihin vaan ja normaalisti en meinaa saada nukuttua kodin ulkopuolella! :eek: Helpotti onneksi rv 12 tienoilla. Kunpa sitäkään ei nyt tulisi, olisi tuo vauhdikas taapero hoidettavana ja töihinkin palaan muutamaksi kuukaudeksi ennen uutta äippälomaa!
Sama hajuaistin paraneminen oli myös esikoisen kanssa, mutta muutoin tuntuu nyt tämä raskaus ihan erilaiselta.
Katsellaan mihin tämä kehittyy, niin alussa vielä olen, nyt rv4+3. ❤
 
Heip! Uusi tulokas ilmoittautuu joukkoon Raskaustesti tehty tänään ja positiivinenhan se oli. Varsinaisesti lasta ei oltu yritetty miehen kanssa, joten pieni yllätys, mutta iloinen sellainen.
Ikää mulla on jo 30 vuotta ja ennestään löytyy kaksi lasta, tyttö 9v ja poika 12v. Miehellä on kans ennestään poika, täyttää myös 9v syksyllä. Että uusperhekuvioo tässä viritellään, vielä ei asuta edes yhdessä tms. kun viime kesänä on vasta tavattu ja siitä lähtien yhtä pidetty.
Perjantaina aloin epäillä, et saattaisin olla raskaana, kun menkat ei alkaneetkaan ja tänään asia sit tosiaan vahvistui testillä. Mulla on aikanaan todettu pco ja olin jo kovasti siinä luulossa, ettei mulle enää lapsia siunaannu. Yksi keskenmeno on ollut muutama vuosi sitten, mutta muuten ei tosiaan raskauksia noiden ensimmäisten jälkeen vaikkei exänkään kanssa ehkäisyä käytetty ollenkaan. Siksi siis vahva usko ettei lapsia enää tulisi. Siinäpä nyt alkuun jotain tietoa, pakko oli jonnekin kertoa, kun on itse innoissaan ja sovittiin miehen kanssa ettei vielä kerrota muille tästä.
 
Ihanaa Mötti että ultrassa kaikki hyvin! Odotan niin paljon omaani, mutta vielä toista viikkoa pitää jaksaa.

Tänään on kai vko 5+5 ja väsymys kyllä vaivaa. Mitään ei jaksaisi tehdä, ja kun työpäivän jälkeen pitäis vielä hoitaa asioita ja harrastaa niin olen kyllä ihan poikki. Mulla on kaksi koiraa jotka kyllä vähän kärsivät nyt tilanteesta kun en jaksa yhtään niiden kanssa touhuta.
Muuten ei juurikaan ole oireita, välillä juilii vatsaa ja etenkin eilisten petipuuhien jäljiltä :p.

Tervetuloa kaikille uusille, tännehän tulee mukavasti porukkaa. Toivotaan että pysymme kaikki mukana!
 
Mä jäin kiinni siskolle raskaudesta. Eli sisko sai siis tietää.
Oltiin tosiaan toisella siskolla viettämässä äitienpäivää ja siellä sitte sisko toi mulle kahvia pöytään ja minähän lähdin kuin *piip* Töölöstä vessaan oksentamaan. Ja no, siinä kohtaa oli vaikea selittää mitään.
No sisko lupas pysyä hiljaa ens kuun alkuun.

Raskaudesta saa kohta tietää liian moni, ennen suunniteltua kerronta päivää.

Täällä tosiaan oireet on vähän turhankin vahvana, lähinnä pahoinvointi ja toinen on väsymys. Muuten nyt aika iisiä.
Turvotusta on kyllä jo, ainakin iltaisin näyttää, että olis jo pidemmälläkin.

Allergiakin vaivaa, rajuna tällä kertaa. Nenä vuotaa ja aivastuttaa, niin ja silmätippojakin tarttis ostella, ne on nää ihanat allergiat..

Tervetuloa uusille ja onnea!

Mutta nyt pyritään olemaan siihen ens kuun alkuun varovaisia, ettei muut saa tietää vielä.
Pomolle kerron kyllä jo ennen, luultavasti varhaisultran jälkeen.

Ja nyt vois suunnata nukkumaan, alkaa jo silmät painua kiinni ja huomenna tarttis töissä jaksaa olla.

Susanna & Pähkinä 6+1 (sit kun viel muistais nuo viikot.. )
 
Testasin uudestaan eilen aamulla, kun menkat kolme päivää myöhässä ja kaksi viivaa edelleen, joskin vähän ahdistavan haamuviiva! Pitkin päivää kuvotuksen tunnetta eikä ruoka maistu (toisaalta sitten kun maistuu, niin mikään ei riitä siihen ruokahaluun :D) Ajattelin huomenna tehdä digitestin ja sen perusteella soittaa torstaina neuvolaan. Mies uskaltaa olla enemmän riemuissaan tällä hetkellä, itseä kalvaa niin hailu plussa testissä.

Aloitusviestiin lisäten: ikä 26/2. lapsi/Tays
 
Susanna#1: ootko mitä allergia lääkettä käyttäny? Mä ostin apteekkarin suosituksesta lomudal tippoja kun se ei suositellut mitään tabletteja syötäväksi ennen ku neuvolassa on puhuttu asiasta. Neuvo oli tosiaan että tipat silmiin ja loput truittaa nenään. .. vielä toistaiseksi pärjännyt aika hyvin ilman mutta kun leppä alkaa kukkia niin sitten oon pulassa oireiden kanssa.
 
milloin siellä neuvolassa pitää viimeistään käydä? Ajattelin että jos saisi vetkutettua tuonne kesäkuun 10-> en halua vielä kertoa töissä, ja olisi helpompaa jos ei tarvii työajalla mennä. Tai sitten täytyy keksiä joku muu syy lääkärikäynnille.

Mites muiden oireet? Mulla ajoittain huonoa oloa, mutta väsymys on nyt töiden jälkeen ihan mahdotonta. Mitään ei jaksaisi tehdä. Aiemmissa en muista tälläistä, toisaalta niissä ollut pahoinvointi paljon pahempaa. Vaikka ehtiihän tässä sekin vielä alkaa.
 
milloin siellä neuvolassa pitää viimeistään käydä? Ajattelin että jos saisi vetkutettua tuonne kesäkuun 10-> en halua vielä kertoa töissä, ja olisi helpompaa jos ei tarvii työajalla mennä. Tai sitten täytyy keksiä joku muu syy lääkärikäynnille.

Mites muiden oireet? Mulla ajoittain huonoa oloa, mutta väsymys on nyt töiden jälkeen ihan mahdotonta. Mitään ei jaksaisi tehdä. Aiemmissa en muista tälläistä, toisaalta niissä ollut pahoinvointi paljon pahempaa. Vaikka ehtiihän tässä sekin vielä alkaa.
Siellä yleensä käydään ekan kerran rv 8-10 :)

Tänään ekan kerran oksensin, mutta se olo jäi sitten siihen. Väsymys on kova ja rinnat kipeet!
 
Moi!
Hyvin hyvin varovaisesti ilmottautuisin mukaan tähän ryhmään.
Oon kohta 26-vuotias kahden lapsen äiti (tyttö 5v ja poika 3v). Tää on miun 5 raskaus. syntyneiden lasten välissä tapahtui eka keskenmeno ja toinen oli pari vuotta pojan syntymän jälkeen. Otettiin ehkäisy silloin taas käyttöön kun km oli henkisesti todella raskas, sain kohtutulehduksen ja jouduin pitkän ajan jälkeen vielä kaavintaan ja luulin etten ikinä raskautuisi sellaisen rääkin jälkeen enää. Kävin opiskelemassa itelleni uuden ammatin tässä välissä ja nyt joulukuussa tuntui että haavat on sen verran jo parantunut että voisi olla yrityksen paikka. Ja nyt oon tehnyt neljä testiä viikon sisällä ja hyvin vahvasti olen raskaana. :) Itse laskin, että laskettu aika on 1.1.2017 eli viikolla 6+2 ollaan. Saattaa kyllä muuttua suuntaan tai toiseen. Eka neuvola on 18.5.
Oireet on todella vahvat, alavatsaa nippaa (joskus kovaakin mikä aiheuttaa kamalaa pelkoa), pissittää koko ajan, VÄSYTTÄÄ, ja rinnat on tosi kipeet ja jättiläiset :D
Ja jos on face ryhmä niin mielelläni liittyisin mukaan :)
Eli tiedot 26v, 3. lapsi ja MKS

Riikka & yks sankari joka toivottavasti pysyy kyydissä ja asustaa oikeassa paikassa
 
Pissu1, Ennen raskautta oon käyttäny ihan niitä normaaleja allergialääkkeitä.
Mutta nyt en oo mitään ottanut, ja olo on myös sen mukainen.
Mä oon nyt jo vähän vaikeuksissa näiden oireiden kanssa, ja sit kun tosiaan se leppä ja heinät alkaa tulemaan/kukkimaan, ni sit vasta vaikeuksissa ollaan.

Ajattelin kyllä neuvolasta kysellä, että onko oikeesti yhtään allergialääkettä, jota vois ottaa myös näin raskaana ollessa. Tai sitte olla ottamatta. :D
Täytyy toivoa, että raskaus vähän hellittäis noita oireita.

Sain töissä työvuorot tietoon seuraavaks pariksi viikoksi ja kattelin samantien, että sattumalta osus vapaapäivä neuvola päivälle! :)

Voihan väsymys!
Töissä ei oo mukavaa olla silloin kun väsyttää, mutta kyllä siellä jaksaa, kun on enimmäkseen ihanat asiakkaat ja ihanat työkaverit.

Onnea jälleen uusille ja tervetuloa! :)

Nyt suihkun kautta syömään ja sen jälkeen nukkumaan.

Susanna & Pähkinä 6+2
 
Heippa!
ERITTÄIN varovasti tänne mukaan.. Pessimistisenä ajattelen etten kauaa täällä pysy mutta..

Taustaa siis, 2 tytärtä -08 ja -11. Nyt 1,5v yritystä takana. Viime kesäkuussa todettiin kohdunulkoinen raskaus, kahteen kertaan metotreksaateilla hoidettiin ja kaiken piti olla kunnossa kunnes heinäkuussa tulikin ambulanssikyyti sairaalaan ja leikkuriin, sisäinen verenvuoto. Onnekseni kuitenkin munanjohdin säästyi eli mitään ei ollut "hajonnut". :)

Uudelleen tulin raskaaksi heti lokakuussa, ensimmäisestä sallitusta yrityskierrosta (metotreksaattihoidon takia oli 3kk ehdoton kielto). Tuo raskaus vihdoin neljän ultran jälkeen tuomittiin tuulimunaksi ja tein kotona raskaudenkeskeytyksen 10. raskausviikolla.. :(

Helmikuussa plussa jälleen, siitä pari päivää ja alkoi runsaat ja kivuliaat kuukautiset, eli joko kemiallinen tai tosi varhainen keskenmeno.

Saan siis varmaan luvan kanssa olla pessimistinen että tälläkään kertaa onnistuisi? :oops::(

Plussasta on jo yli viikko ja tänään tein digin johon piirty Raskaana 3+. :) Olo on melko huono, etoo, aamuisin varsinkin ja olo silloin kuin ei olisi viikkoon ruokaa nähnytkään! Rinnat kipeät ja vatsassa jatkuvasti epämiellyttävä tunne, välillä ihan kipeäkin koko ajan. Noissa epäonnistuneissa ei tullut pahaa oloa, ei vaikka kuinka ajattelin ja toivoin sitä. Eli se olisi nyt hyvä merkki! Molemmista tytöistä oksentelin ihan urakalla, ekasta n. 6kk ja toisesta ihan alusta loppuun. :confused:

Mulla on eka ultra ensi viikon torstaina, pääsen suoraan kunnalliselle tuon kohdunulkoisen takia, uusiutumisriski on sen verran iso että pitää aina rv 7 varmistaa raskauden sijainti. Onneksi pääsenkin, hulluksi tässä stressatessa tulee.. :oops:

Listalle liittyisin.. Eli Inkalilja/30v/3.lapsi/KOKS
Muoks. ja nettilaskureiden mukaan LA 7.1
 
Josko sitä uskaltaisi mukaan...
eli 13.1 / Illacrimo / 34 / PS / 1

Vähän taustaa:
Yritetty miiehen kanssa viimeiset 2,5 vuotta. Kunnalliselle mentiin hoitojonoon ja päästiin siihen vaiheeseen että tämän kierron menkoista olis pitänyt aloittaa Letrozol-hoito ja tehdä inseminaatio.
Nyt sitten kummastelin kun ei alkanut menkkoja kuulua, naama kukki viimeistä päivää ja mielialat meni ihan miten sattuu.
Elelin koko kierron ihan kuin hulda huoleton, en ees muistanut tarkasti laittaa viime menkkoja ylös. Nyt sit haalea plussa eilen ja tänään varmistelin digillä, raskaana 1-2. Nyt tosin huolettaa sitten se, että meneekö eteenpäin. Eli uusi testi pakko tehdä ensi viikolla.
-14 kesällä km vkolla 6-7, joten ihan järkkyä piina-aikaa taas mennään.... Jotenkin kaipaan oireita enemmän, niitä ei kauheesti vielä ole.
 
On ikävää kuulla keskenmenoista. Ymmärrän hyvin että on aikamoiset piinapäivät menossa.

Mulla on siis kaksi onnistunutta raskautta takana ja molemmissa raskauksissa olen vuotanut kirkasta verta n. Rv 8 aikoihin. Ekalla kerralla odottelin vain, että mitähän tuleman pitää. Neuvolassa pääsi sitten kunnon itku, kun sydänäänet kuuluivatkin ☺

Toisessa raskaudessa verta tuli aika paljon ja olin fyysisessä työssä siihen aikaan niin soitin neuvolaan ja sain kaksi päivää sairaslomaa lepoon. Verenvuoto loppui sitten muutaman tunnin päästä. Silloin en osannut enää sitten murehtia niin paljon, kun se loppui itsestään ja sain levätä.

Halusin vain kertoa nämä, jos jollain toisellakin tulee samalla tavalla.
 
Tervetuloa uusille! Kivaa että joukkoon tulee muitakin pitkänmatkalaisia, meilläkin tosiaan lapsitoive tuon 2,5 vuotta ja icsi:llä saatiin raskaus aikaan.
Seitsemäs raskausviikko pyörähti käyntiin eli tänään 6+0, ja taas yöllä heräsin vatsakipuun, sellaista kramppaavaa polttavaa kipua. Meni kyllä ohi sitten ja aamulla oli vain turvotus jäljellä, mutta on nää vähän pelottavia:/ Yli viikon nuo krampit pysyivätkin jo välillä poissa.
 
Moi!
Liittyisin mielelläni joukkoonne. Laskettuaika olisi 31.12. mutta mieluummin olisin tammikuisissa jos sopii? :) Fb-ryhmään tahtoisin heti mukaan. Toinen lapsi on tulossa, nykyisen mieheni kanssa ensimmäinen. :)
31.12./Alma01/37/NKL/KOS/2 lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: iinaalisa

Yhteistyössä