Tammikuun tähtöset 2017

Heippa!
Liittyisin ensimmäistä raskauttani jännäilemään joukkoonne :) Laskettu aika nettilaskurin mukaan tuo 8.1., toki voi vielä muuttua ultrassa. Se on kuitenkin ilmeisesti vasta rv 12 tulossa.

8.1. / teetintti / 26 / Tays / 1.lapsi
 
Moi! Täällä kirjoittelee yksi, joka on plussannut vahvasti neljänä peräkkäisenä päivänä. Kolmen viikon päästä varhaisraskauden ultra, jossa selviää laskettu aika tarkemmin. Nyt netin laskuri antaa 17.1. Ilmoittelen tarkemmin ultran jälkeen.
Ensimmäistä täällä odotellaan, joten tosi jännää on:love: toivon koko sydämestäni, että kaikki menee hyvin, sillä raskautuminen ei ollut helppoa ja lääkkeiden avulla vasta onnistuttiin! Mutta tällä hetkellä tosi hyvällä mielellä enkä oikein osaa vielä pelätä tai jännittää:)

Tässä tietoni:
17.1./PikkuMyyh/26v/KOKS/1. lapsi

27.04.2016
 
Viimeksi muokattu:
Digitesti näytti viikkoja hedelmöittymisestä 1-2. Arvelisin, että olisi pitänyt olla jo 2-3, siinä ja siinä, kun en ovulaation ajankohdasta ollenkaan varma ole. Huh, hulluksihan tässä itsensä ajaa. :D
Mulla teki ihan saman. Digissä 1-2 ja itse aattelin että mennään 4+4..... Hulluksi tässä tulee. Oviksesta ei hajua tässä kierrossa, menkkojen alkupäiväkään ei ihan satavarmasti ylhäällä... Pakko testata vielä ensi viikolla että nouseeko vai oliko tää tässä...
 
Täällä kans yks joka kärsii vatsakivuista. Muistan aikasemmista että on ollut liitoskipuja ja vatsan kasvukipu nippailua mutta tää tuntuu erilaiselta. Painaa kovasti ja puskee hikeä päälle ja alkaa huippaa ja oksettaa. Täytyy tosi rauhallisesti töissäkin liikkua. Pääsääntöisesti teen istumatyötä mutta työpiste on säädettävä ja seison myös aika paljon. Työhousut kiristää o_O en voi enää nauhoja laittaa kiinni kun mahaa painaa ja beba on levinnyt. En oo kyllä pitäny kelien vuoksi farkkujakaan tao käyny puntarissa joten en tiedä onko turvotus alkanu jo? Maha ei näytä yhtään normaalia pömpömmältä :D

Missähän vaiheessa pitää huolestua noista mahakivuista? Tää on vaan niin oudon tuntuista verrattuna kahteen aikasempaan kun on alkanu jo nyt kun yleensä ne kivut tulee vkon 15 tienoilla.

Kyllä mä meinaan pyytää neuvolassa allergia lääkettä jota voi turvallisesti käyttää raskaana ollessa, mä en kestä leppä kautta ilman sitä. Lapsi oireilee jo nyt koivun takia ja pakko mennä pyytää vahvempaa lääkettä kun raukka on aivan tukossa.
 
Heippa,

Itse käytän loratadin merkkistä allergialääkettä, ja sitä saa käyttää. Tänään ollut ihmeellistä vatsakipua ja alkoi heti pelottamaan, että onko kaikki hyvin. Katsoin myös, että olisiko alushousuissa ollut jotain todella haaleaa "verta"
 
Missähän vaiheessa pitää huolestua noista mahakivuista? Tää on vaan niin oudon tuntuista verrattuna kahteen aikasempaan kun on alkanu jo nyt kun yleensä ne kivut tulee vkon 15 tienoilla.
Oon miettinyt ihan samaa mutta yritän olla huolestumatta niin kauan kun niitä tulee ja menee ja ovat kuitenkin siedettäviä. En tiedä tuntuuko ne mulla kovemmalta kun tulevat yöllä ja niihin herää, ehkä samat kivut päivällä jäävät huomaamatta kokonaan.

Ollaan vielä lähdössä ensi viikoksi reissuun niin hulluksihan tässä tulee jos alkaa stressata mitä jos kohdunulkoinen räjähtää reissussa jne...
 
Apua, mäkin meinasin tulla tänne kirjottamaan mahakivusta ja näköjään muillakin on jotain sen tapaista. Oli kuitenkin ohimenevää joten ehkei mitään ihmeempää. Kummasti sitä alkaa stressaamaan kaikesta. Muuten onkin kumman oireetonta! Aamulla kun herää niin kestää välillä pitkäänkin ennen kuin muistan että "ainiiiiiiin olinkin raskaana" :rolleyes:
 
Täällä kanssa maha kipuilee aika ajoin. Itseasiassa nyt on kaks päivää tuntunu enemmän nippailua kun aiemmin. Semmosta vähän menkkamaista jomottelua mutta ei ihan kuitenkaan. Ja edelleen huolissaan joka kerta kun käy vessassa. Mutta helpottavaa kuulla että samaa muillakin niin ehkä tämä on ihan normaalia :) kyllähän sitä näin alkuvaiheessa on varmasti ihan yli-huolissaan kaikesta. Ainaki minä oon :D ja vielä yli viikko ultraan! :rolleyes:
 
Henriikka11 ootko käyny varhaisultrassa siellä missä ootte käyneet hoidoissa vai meetkö ekaan ultraan vasta neuvolaan? Ite oon tässä vähän hidastellu sen neuvolaan ilmottautumisen kanssa kun ois se varhaisultra tuolla yksityisellä mut huomenna ajattelin soittaa sinne. Tuntuu vaan jotenki hassulta se ajatus siitä soitosta: Hei. Täällä "narana" ja olen raskaana. :ROFLMAO:
 
Helpottavaa kuulla että muillakin vatsat kipuilee vaikka toki toivoisi että ei niin tekisi!

Joo varhaisultra on Naistenklinikalla, ja ajattelin soitella neuvolaan vasta sen jälkeen.
Naikkarilla kuuluu kuvioon että raskaus testataan verikokeella ja kaikki varhaisultrataan, ilmeisesti joka paikassa ei? Juuri kuulin tuttavasta joka hoitojen jälkeen tekee raskaustestin itse kotona. Tuntuu ihan hassulta, kun mun mielestä mikään ei ole niin hullu kuin nainen lapsettomuushoitojen jäljiltä, kun niitä viivoja näkee ihan selkeissä negatesteissäkin :D
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Joo ei se tämä kipuilu kyllä yhtään kivaa ole.

Siellä missä itse kävin hoidoissa oli juuri niin että kotona testaus ja sitten soittoa miten kävi. Sitä varhaisultraakaan ei ilmeisesti aina siellä tehdä mutta mulla ois kyllä levinny pää odottaa neuvolan ultraa :D
Noh, saa nähdä soittelenko huomenna sittenkään sitä neuvola-aikaa vai vasta sitten varhaisultran jälkeen.. mieli muuttu koko ajan :rolleyes:
 
Mulla teki ihan saman. Digissä 1-2 ja itse aattelin että mennään 4+4..... Hulluksi tässä tulee. Oviksesta ei hajua tässä kierrossa, menkkojen alkupäiväkään ei ihan satavarmasti ylhäällä... Pakko testata vielä ensi viikolla että nouseeko vai oliko tää tässä...
Jep, testaan myös uudestaan pian. Tänään viikko ekasta plussasta, jonka tein päivää ennen menkkojen oletettua alkua. Oireina iltapäiväpainotteinen kuvotuksen tunne (esikoisesta oli sama heti alussa) ja ihan jäätävä väsymys. Nenä niiskuttaa koko ajan (en ole allerginen ja myös tämä kesti esikoisesta koko raskausajan ja loppui synnytyksen jälkeen kuin seinään :D). Tänään olis ainut päivä, kun saa soitettua neuvolaan kotoa eikä tarvitsisi töistä soittaa. Huoli tietysti tosta perhanan digitestituloksesta on.
 
Täältä ilmoittautuu uus tammikuinen! Sain viikko sitten torstaina plussan testiin ja on nyt viikossa plussa vahvistunut huomattavasti. Toinen lapsi on todella odotettu ja vihdoin Clomifen –kuuri auttoi. Oireita on melko vähäisesti rinnat kipeet, alavatsaa nippailee ja väsyttää. Varhaisultraan olisi tasan kaksi viikkoa vielä. Laskurin mukaan la 13.1.

Riinuska_ / LA 13.1. / 22v / E-KKS / 2.lapsi
 
Tervetuloa kaikille uusille plussanneille! :)

Mulle myös määrätty aiemmissa raskauksissa Cetirizin valmistetta allergiaan ja nyt oon ottanu sitä kun sen verran tukossa olisin muuten.

Eilen käyty tosiaan toispuoleisten vatsakipujen ja mahan aristelun vuoksi päivystyksessä ultrattavana. Raskaus oikeassa paikassa ja syke löytyi myös, koko vastasi viikkoja ja la pysyy samana, 30.12. :) Tänään rv 6+5 :barefoot:
Kipuja luvassa endon vuoksi varmasti lisää, kohtu taaksepäin kallellaan ja munasarjat liimaantuneena kohtuun.. siellä ne kiinnikkeet repeilee kun kohtu kasvaa, jospa kuitenkin pärjäilis kipujen kanssa. (y)
 
Heippa! Täälläpä ilmoittautuisi joukkoonne yksi iloinen odottaja lisää! Uusperhettä rakennellaan miehen kanssa, ja ensimmäinen yhteinen siis tulossa. Molemmilla aiemmista suhteista lapsukaisia. Taustojeni vuoksi ja kipuilujen vuoksi käyty jo ultrattavana, ja raskaus oikeassa paikassa ja viikkoja nyt 6+2. Kuvotusta alkanut mukavasti jo olemaan ja syömällä vielä saa pidettyä kurissa, joskin hampaat irvessä vedettävä jotain aina pahoinvoinnin yllättäessä. Itse olen paljon esikoisen kanssa myös yksin arkena, joten vähän haastavaa yrittää jaksaa tältä väsymykseltä myös viihdyttää lastakin.. Ja kun iskee pahoinvoinnin aalto, niin vielä toistaiseksi saanut sen lapselta piilotettua tai ei ole ihmetellyt mitään.. Sitten kun jos oksulla täytyy käydä niin pelolla odotan sitä mitä selitän lapselle, koska varmasti ihmettelee miksi äiti siinä kunnossa.. Huoh.. Ja ei haluisi vielä kertoakkaan jos niin ikävästi sattuisi että ei kaikki menisikään hyvin niin iso pettymys oisi lapselle kun ei vauvaa tulisikaan.. Nää on vaikeita aikoja yrittää peitelllä kaikilta vielä.. Mahan turvotuskin jo aika jäätävää.. Täällä taisi olla ilmoittautuneena muitakin täältä samalta paikkakunnalta kun itse olen?! Jos en väärin muista?! Tää sen verran pieni paikka et luulisi ainakin kasvotuttuja olevan..? Voi kumpa tietää saisi ja vaikka kahvitellakkin joskus? Vertaistuen toivossa? Eli itse siis ikää 28/ synnärinä KAKS/ 2. Lapsi
 
Heippa! Täälläpä ilmoittautuisi joukkoonne yksi iloinen odottaja lisää! Uusperhettä rakennellaan miehen kanssa, ja ensimmäinen yhteinen siis tulossa. Molemmilla aiemmista suhteista lapsukaisia. Taustojeni vuoksi ja kipuilujen vuoksi käyty jo ultrattavana, ja raskaus oikeassa paikassa ja viikkoja nyt 6+2. Kuvotusta alkanut mukavasti jo olemaan ja syömällä vielä saa pidettyä kurissa, joskin hampaat irvessä vedettävä jotain aina pahoinvoinnin yllättäessä. Itse olen paljon esikoisen kanssa myös yksin arkena, joten vähän haastavaa yrittää jaksaa tältä väsymykseltä myös viihdyttää lastakin.. Ja kun iskee pahoinvoinnin aalto, niin vielä toistaiseksi saanut sen lapselta piilotettua tai ei ole ihmetellyt mitään.. Sitten kun jos oksulla täytyy käydä niin pelolla odotan sitä mitä selitän lapselle, koska varmasti ihmettelee miksi äiti siinä kunnossa.. Huoh.. Ja ei haluisi vielä kertoakkaan jos niin ikävästi sattuisi että ei kaikki menisikään hyvin niin iso pettymys oisi lapselle kun ei vauvaa tulisikaan.. Nää on vaikeita aikoja yrittää peitelllä kaikilta vielä.. Mahan turvotuskin jo aika jäätävää.. Täällä taisi olla ilmoittautuneena muitakin täältä samalta paikkakunnalta kun itse olen?! Jos en väärin muista?! Tää sen verran pieni paikka et luulisi ainakin kasvotuttuja olevan..? Voi kumpa tietää saisi ja vaikka kahvitellakkin joskus? Vertaistuen toivossa? Eli itse siis ikää 28/ synnärinä KAKS/ 2. Lapsi
Suurin piirtein samoja ikiäkin ollaan.. (y) hassua että nyt tässä ketjussa tuntuu monta kainuulaista olevan. :D Asutko kajaanissa? :rolleyes:
 
Mulla ei edelleenkään mitään pahoinvointia! Tää ei tunnu ollenkaan todelliselta kun ei yöki ollenkaan mahallaan ei voi nukkua koska tissit on kipeenä ja painaa. Meillä ei neuvolassa ultrata ainakaan aikasemmissa ei oo ultrattu ni joutuu odottelemaan sinne np ultraan :/ toisaalta on helppo pitää vielä salassa kun ei yöki vaikka vatsaa nippailee mutta näyttää suht normaalille. Sen takia täs nyt vähän onki kun on synttäreitä tulossa missä alkoa on tarjolla et miten sitä voi sit paljastumatta kieltäytyä kun ei vielä halua kenellekään kertoa. ..
 
Moikka!

Mäkin voisin ilmoittautua tänne tammikuisiin, kiva että on näin paljon muita odottajia :)

Elisen/29/KYS/2. Lapsi/ laskettu 11.1

Mulla on vielä kovin oireetonta, vähän sellainen olo, että onko tässä edes raskaana :confused: Väsymystä lähinnä. Mutta kovasti toivon, että pikkuinen olisi oikeassa paikassa ja pysyisi matkassa mukana :love: mun olis tehny mieli jo käydä kaivamassa esikoisen pienet vaatteet ihasteltaviksi, mutta olen vielä yrittänyt malttaa mieleni.
 
Voi jestas tätä jatkuvaa nälkää! Lihaa tekee mieli koko ajan ja ihan perusruokaa. Vetelen ihan himolla kylmiä nakkeja kans, niistä tykkään kyllä normistikin. Ihan järkkyä tää nälkä. Koko ajan vois syödä. Ihan koko ajan. Miten te muut?
 
Voi jestas tätä jatkuvaa nälkää! ...
Sama täällä, alkukevään vaivasi ruokahaluttomuus ja paino pääsi laskemaan mut ei tietoakaan enää sellasesta. Voisi vaan syödä ja nukkua :LOL:

Osaako kukaan muuten sanoa miten kannattaisi toimia neuvolaan soittamisen kanssa..? Kun mulla on överipitkät kierrot ja edelliset kuukautiset ollut joskus maaliskuun alussa. Luulen tietäväni millon ovis on ollut (kp 45), mutta uskooko ne neuvolassa sen? :D Vai haluaako varmistaa missä vaiheessa raskaus on menossa ultralla. Eli mietin soitanko jo nyt vai oottelenko rauhassa vielä pari viikkoa? (n)
 

Yhteistyössä