Tammikuun tähtöset 2017

Mulla on taas ruokahalu kadonnut kokonaan. Ei tee mieli mitään, olenkin syönyt pelkkiä hapankorppuja pari päivää.
Salmiakkia ja lakua on tullut syötyä paljon yli suositusten, mutta mittailin verenpaineen ja se oli matala kuten yleensäkin joten ei liene aihetta säännöstelyyn.
 
Voi jestas tätä jatkuvaa nälkää! Lihaa tekee mieli koko ajan ja ihan perusruokaa. Vetelen ihan himolla kylmiä nakkeja kans, niistä tykkään kyllä normistikin. Ihan järkkyä tää nälkä. Koko ajan vois syödä. Ihan koko ajan. Miten te muut?
Munkin tekee koko aika mieli perusruokaa ja valmispastoja! Ja nyt kun sanoit niin tekee mieli nyt kylmiä nakkeja! :LOL:
 
Sama täällä, alkukevään vaivasi ruokahaluttomuus ja paino pääsi laskemaan mut ei tietoakaan enää sellasesta. Voisi vaan syödä ja nukkua :LOL:

Osaako kukaan muuten sanoa miten kannattaisi toimia neuvolaan soittamisen kanssa..? Kun mulla on överipitkät kierrot ja edelliset kuukautiset ollut joskus maaliskuun alussa. Luulen tietäväni millon ovis on ollut (kp 45), mutta uskooko ne neuvolassa sen? :D Vai haluaako varmistaa missä vaiheessa raskaus on menossa ultralla. Eli mietin soitanko jo nyt vai oottelenko rauhassa vielä pari viikkoa? (n)
Olen kuullut käytäntöjä sekä että, mutta enempi on ultrattu heti, jotta niskapoimumittaukset on pystytty tekemään ajallaan :)
 
Tervetuloa uusille ja onnea! sekä kaikille tarrasukkia, että pienet pysyy matkassa loppuun asti.

Täällä kans on koko ajan ihan järkyttävä nälkä, voisin vaan vetää ruokaa koko ajan.
Tälläkin hetkellä tekis mieli hakea jääkaapista jotain ruokaa, mutta ajattelin "tyytyä" narskuttelemaan jääpaloja, jotka on mun heikkous tässäkin raskaudessa.

Pakko myöntää, että on mulla töissäkin (piilossa tosin) pientä naposteltavaa lähellä, koska se tyydyttää sitä nälkää vähän, enkä mä siitä napostele kuin silloin kun on hiljaisempaa, en ihan asiakkaiden edessä viitsi kuitenkaan syödä. :D

Pahoinvointi on helpannu sen verran, että oksentanu en oo nyt vissiin päivään - kahteen, mutta pahoinvointia muuten on. Ja kahvia en kestä vieläkään yhtään, mä vähän toivon, että se jossain vaiheessa menis alas, koska olis kiva pysyä töissäkin hereillä. En mä nyt siellä oo onneks nukahdellut, mutta asioita kyllä unohtuu helposti (ne on ne raskausaivot.. :D)

Täytyy pohtia tota allergialääkkeen ottamista. No allergiahan vaivaa melkein koko kesän, ett olis se kiva, että jos/kun vois ottaa, niin vähän helppais.
Mutta tosiaan täytyy pohtia.

Ja nyt taidan mennä nukkumaan, huomenna tarttis jaksaa töihin mennä.

Susanna & Pähkinä 6+4 (? Jollen nyt väärin muista.. Raskausaivot.. )
 
Inhat repäisykivut vatsass on nyt täällä hiukan kiusannut ja etovaa oloa on ajoittain, kunpa ei pahemmaksi äityisi!
Ruokahalu ei ole muuttunut mitenkään, jos johonkin suuntaan muuttuu, niin toivottavasti vähenee! :D
Varhaisultra on nyt varattu loppukuuhun yksityiselle ja huomenna olis tarkotus soittaa neuvolaan! Piti jo eilen ja tänään, mutta oltiin soittoaikana esikoisen kanssa liikenteessä, niin jäi soittamatta! Onkin uusi äitiysneuvola, kun on muutettu tässä välissä! On kyllä vain positiivinen asia, kun edellisessä terkka vaihtui koko ajan! :eek:
 
Moikka ja onnittelut kaikille!
Seurasin tiiviisti viime raskaudessa silloista keskustelua ja nyt uskaltauduin liittyä itse mukaan. Toinen lapsi ilmoitti tulostaa äitienpäivänä todella yllätyksenä ja nyt hämmennyksen sekaista onnea ilmassa :) Samoja oireita poden kuin monet muut täällä: kaameaa väsymystä, etovaa oloa, melko kovia vatsakipuja ja niin kovaa turvotusta etten tiedä kuinka kauan vatsa pysyy piilossa. mutta oireet tekevät vähän todellisemmaksi yllättävän raskauden <3


13.1/Hannamaaria/pkssk/26v/2.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: iinaalisa
Tsemppiä iinaliisa! Onneksi on jo noin lähellä ultra :)

Mua mietityttää, kun on tulossa sukulaisia viikonlopuksi, että kertoako vai ei. Ollaan aikaisemmin puhuttu tällaisista asioista aika avoimesti ja tietävät, että ollaan yritetty toista. Saattavat jopa kysyäkin, eikä tekisi mieli valehdellakaan. Toisaalta tuntuisi vähän hassulta kertoa näin aikaisin, kun ei itsekään ole saanut muuta varmistusta asialle kuin testin :rolleyes:
 
Tsemppiä täältäkin iinaalisa!
Kohtahan se ultra jo on. :)

Täällä on vajaa pari viikkoa neuvolaan ja ultraan!
Kova halu on vaan nähdä, että pieni on oikeassa paikassa. Ja muutenkin tulee jotenkin todellisempi fiilis raskaudesta, kun pienen näkee.

Tänään on taas enempi pahoinvointi vaivannut vähän enempi. Töissä se onneks pysy asioissa, mutta heti kun sain omat vaatteet päälle ja olin kotia päin lähdössä, niin piti vessan kautta käydä ja kotona piti melkein samantien juosta vessaan. Onneks tytöt ei huomannut, koska he o sellasii hölösuit, (äitiinsä tulleet) että sen tietäs hetkessä kaikki ja sen myötä myös raskaudesta tietäs kaikki. :D

Ultran jälkeen ajattelin pomolle kertoa.
Ja tossa kuopuksen synttäreiden jälkeen läheisille.

Vatsasta pakko sanoa sen verran kyllä, että on pientä (iiihan pientä) turvotusta havaittavissa. Ei sitä välttämättä huomaa jollei oikeen kunnolla tuijota, vaikka tiukka paita oiskin, mutta oon silti turhautunu vähän sellaisiin löysempiin paitoihin varmuuden vuoks. :)

Tytöt nukkumassa ja me ajateltiin miehen kanssa kattoa leffaa ja napostella jotain pientä. :)
Ja aion hurrata sitä, että viikonloppuna ei oo töitä! :D

Susanna & Pähkinä 6+5
 
Pissu1, Ennen raskautta oon käyttäny ihan niitä normaaleja allergialääkkeitä.
Mutta nyt en oo mitään ottanut, ja olo on myös sen mukainen.
Mä oon nyt jo vähän vaikeuksissa näiden oireiden kanssa, ja sit kun tosiaan se leppä ja heinät alkaa tulemaan/kukkimaan, ni sit vasta vaikeuksissa ollaan.

Ajattelin kyllä neuvolasta kysellä, että onko oikeesti yhtään allergialääkettä, jota vois ottaa myös näin raskaana ollessa. Tai sitte olla ottamatta. :D
Täytyy toivoa, että raskaus vähän hellittäis noita oireita.

Sain töissä työvuorot tietoon seuraavaks pariksi viikoksi ja kattelin samantien, että sattumalta osus vapaapäivä neuvola päivälle! :)

Voihan väsymys!
Töissä ei oo mukavaa olla silloin kun väsyttää, mutta kyllä siellä jaksaa, kun on enimmäkseen ihanat asiakkaat ja ihanat työkaverit.

Onnea jälleen uusille ja tervetuloa! :)

Nyt suihkun kautta syömään ja sen jälkeen nukkumaan.

Susanna & Pähkinä 6+2

Heip! Mulla on kans pahat allergiat ja vielä astma kaupan päälle, niin kyselin heti kun neuvolaan soittelin, että miten noiden lääkitysten kanssa, kun ilmankaan en voi olla, niin se terkkari mulle katsoi kaikki lääkekohtaisesti ja sanoi, et kaikkia voin käyttää mitä tähänkin asti oon käyttänyt. Eli siis ihan voi zyrteciä käyttää allergiaan raskausaikana. Ite käytän cetiritsiiniä kun siihen saa kela-korvauksen, zyrteciin ei enää saa.
 
Niin ja tervetuloa kaikille uusille! Kiva, kun joukko kasvaa :)

Mulla on kans ollut aika voimakasta toi nippailu alavatsalla, mielialat heittelee ihan älyttömästi ja väsymys on kaamea. Nukahdan jo aina joskus ysin maissa illalla :sleep: Lisäksi on pientä etovaa tunnetta, mut pysyy kurissa kun syö parin tunnin välein. Inhottavinta on närästys :mad: Siihen ei oikein meinaa auttakaan mikään.. Gavisgolia apteekista antoivat, mut se maistuu ihan hirveälle :sick:

Itse kanssa pieneltä paikkakunnalta, joten vähän on inhottava kun esim. apteekkihenkilökuntakin on puoli tuttuja. Kun haluaisi vielä pitää raskauden omana tietonaan. Samoin neuvolassa vaara törmätä tuttuihin jne..

Lisäksi meillä on vielä aika tulehtuneet välit exän kanssa ja epäilen, että hän repii peliverkkarinsa, kun saa kuulla raskaudesta. Ollaan siis nykyisin miehen kanssa oltu vasta vajaa vuosi yhdessä eikä edes asuta samalla paikkakunnalla. Mutta ollaan kyllä onnellisia uudesta tulokkaasta vaikka hän meidät pääsi yllättämäänkin ;)

Mitenkäs te muut, onko teillä mitään aavistuksia kumpi on tulossa? Itse olen aika varma, että odotan poikaa ja nyt meillä on ongelma kun ei oo kivoja nimiä pojille ollenkaan. Ehdotuksia teidän mielestä kivoista pojan nimistä saa heitellä, josko joku sit kolahtaisi jossain kohtaa raskautta ;)(y)
 
RubyS mulla kans sitä gavisconia ja ei kyllä oo hyvällä maulla sitä lääkettä pilattu :p tänään haisi raa'at kananmunat mun nenään ihan hirveälle ja piti lähtä ihan keittiöstä pois kun mies alkoi niitä paistelemaan (eikä olleet pilalla kun mies ei haistanut mitään :D). Ei oo tähän mennessä mitkään hajut vielä vaikuttaneet.

Ei kyllä vielä tässä vaiheessa mitään hajua kumpi voisi olla tulossa :) tyttöä toivottaisiin molemmat ja siksi varmaan niitä tyttöjen nimiäkin on ollut helpompi miettiä. Sama ongelma siis täällä että pojan nimi olisi vielä hakusessa. Noh. Katsotaan kumpi sieltä on tulossa nii stressaa sitä nimeä sitten :D tai ensi viikon ultran jälkeen onko sieltä edes tulossa ketään.
Miten muut, meinaatteko haluta tietää jo ultrassa kumpi tulee vai jätättekö ylläriksi?
 
Heip! Mulla on kans pahat allergiat ja vielä astma kaupan päälle, niin kyselin heti kun neuvolaan soittelin, että miten noiden lääkitysten kanssa, kun ilmankaan en voi olla, niin se terkkari mulle katsoi kaikki lääkekohtaisesti ja sanoi, et kaikkia voin käyttää mitä tähänkin asti oon käyttänyt. Eli siis ihan voi zyrteciä käyttää allergiaan raskausaikana. Ite käytän cetiritsiiniä kun siihen saa kela-korvauksen, zyrteciin ei enää saa.
Kai sitä sitte itsekin uskaltaa ottaa, ei muuten mutta alkaa olla oikeesti jo vähän tuskastuttavaa tää olo tän allergian kanssa.
Mulla noita cetiritsiiniä sisältäviä allergialääkkeitä onkin valmiiksi, kun ennen raskautta niitä jo otin.

Mulla on jotenkin todella vahva poikafiilis. Lähinnä poikafiilis kumpuaa siitä, että tää raskauden alku on ollut niin paljon erilaisempi, kuin nuo aikaisemmat.
Ja poika ois hyvinkin tervetullut kahden tytön seuraan. Mutta mikäli tyttö on tulossa, tervetullut on hänkin.
Mutta sen enempää sukupuolta en vielä ajattele. Mutta kyllä me aiotaan selvää siitä ottaa, mikäli vauva sitten aikanaan sen näyttää. Mutta siihen nyt on sen verran aikaa tosiaan, että ei siitä sen enempää. :)

Mutta molemmille on nimet valmiina. :)

Meillä alkaa meijän makkarin seinän maalaus.
Tytöt meni anoppilaan/mummilaan kyläilemään ja leikkimään tätien kanssa.
Lähinnä mä katon, kun mies maalaa ja laitan saunan päälle. :D Niin ja teen ruokaa.

Susanna & Pähkinä 6+6
 
Täällä ilmottautuu uusi plussaaja! :)

10.1/ pauva88/ 27/ P-KKS/ 1.lapsi

Viime kesänä päätimme vihdoin vakavissamme lähteä yrittämään molempien ensimmäistä lasta, mutta kaikki ei mennytkään ihan suunnitelmien mukaan. Viime syksynä emme vielä saaneet lasta yrittääkään, mutta loppuvuodesta luvan saatua joka kuukausi ollaan plussaa toivottu. Nyt sen sitten saimme, ja pelkäämme järjettömän kovasti, ettei pysy matkassa, mutta toivomme totisesti, että kaikki menee hyvin! :) Kaikki kivut ja huono olo aina säikäyttää, mutta pitäisi luottaa, ettei mitään hätä ole. Eikö niin?! :) Ensimmäinen neuvola vasta 9.6, mutta jos kovasti tässä rupeaa ilon ja toivon ohella ahdistamaan, niin eikös tuonne voi soittaa ja toivoa aikaisempaa tapaamista?
 
Täällä on vahva tyttöolo! Ihmettelen, jos on poika, mutta otan kumman vaan yhtä ilolla vastaan! ☺❤
En tiedä vielä kysytäänkö sukupuolta, en varmaan erikseen halua kysyä, mutta jos ultraaja kysyy halutaanko tietää, niin kyllä uteliaisuus voittanee! Mies tosin ei halunnu esikoisesta tietää, joten katotaan haluaako tällä kertaa.. :)
Neuvolakin on nyt varattu, 7.6 olisi se!
 
Huhhuh, tää olo.. Kyllä aika on kullannut muistot viidessä vuodessa!! :confused: Vielä ei ulos lennä mutta kyllä on arabiaan kurkisteltu..

Mulla on närästykseen ollut molemmissa onnistuneessa raskaudessa käytössä Rennie, sitä olenkin taas jo maistellut. Maistuukin ihan siedettävältä. (y)

Ja oma riesa, ummetus.. :oops: Maha kipeenä koko ajan, apua! Kokeillut pegorionia ja duphalacia, mutta voi hitsi minkä makuisia, ei vaan pysty. Onko jotain tablettia olemassa?! Aina tämäkin vaiva pitää tulla odottaessa.. :cautious:

Mä en ole vielä neuvolaan soitellut, ajattelin sen ensi torstain ultran ensin katsella että tarviiko edes soitella. Mutta toisaalta mietin että jos onkin ruuhkaisampaa niin pitäisiköhän jo varailla kumminkin, saahan sen sitten peruttua.. No katsellaan ensi viikolla.

Mä en halunnut kummastakaan lapsesta tietää ennen syntymää kumpi on tulossa, ekasta tiesin alusta saakka että tulee tyttö, olisin ehkä pyörtynyt jos olisikin tullut poika. :D Tokasta ei ollut mitään oloa, tyttöhän sekin. Nyt epäilen että tyttö olisi kolmaskin, olosta päätellen. :whistle: Kumpi tahansa tervetullut, tyttö menisi kyllä näppärästi joukon jatkona kun on tullut säästettyä melkein kaikki vaatteet. :LOL:

-Inkalilja 6+0
 
Mulla on vahva tyttöolo. Mun kaikki sisarusten lapset on poikia, niin jotenkin tuntuu et tää tulee olemaan tyttö :) Mutta ollaan ajateltu että ei selvitetä sukupuolta etukäteen, ihan kiva jännittää sitä loppuun saakka. Yksi kaveri oli selvittänyt sukupuolen geenitestillä jolla se kuulemma selviää 100% varmasti jo alkuraskaudessa.

Jos tästä nyt siis mitään edes tulee... Tänään bongasin hieman rusehtavaa vuotoa paperista, ja ultran odottelu tuntuu niin vaikealta...
 
Ultrassa nähty syke, tosin viikot ei ihan vastanneet oletettua. Toivotaan, että on mittavirhe (hieman kokematon ultraaja) kyseessä ja seuraavalla kerralla pieni olisi aikataulussa.
Ihan hirveä olo koko ajan, mitään ei tee mieli syödä ja silti on hirveä nälkä! Etoo ja yököttää...Väsyttää ihan koko ajan ja palelee myös hulluna :D onpa tämä ihanaa ;)
Me ei aiota kysyä sukupuolta. Aiemmista ollaan tiedetty. Kumpi vain on tervetullut :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nutti
Inkalilja, käyköhän kuituvalmisteet vai onko niistä sulle mitään apua? Itse joskus käyttänyt visibliniä, mut en tainnu silloin olla raskaana, joten sen soveltuvuudesta en osaa sanoa..

Meillekin siis kumpi tahansa on tietenkin tervetullut, mut on niin vahva poika olo, että yllätys todella jos onkin tyttö! :p Ennestään mulla siis on jo poika ja tyttö, tytöstä tiesin kans alusta lähtien kumpi tulee, mut esikoisen kohdalla ei ollut mitään hajua.

Ja tosiaan tuon tytön odotuksesta on juurikin tasan 10 vuotta, hänkin on siis syntynyt tammikuulla, joten vähän on hatarat muistot mitä kaikkea se raskaus olikaan ;) Kolme vuotta sitten koettu keskenmeno ei ehtinyt montaa muistoa jättämään, kun osui raskaus yllätyksenä eron keskelle ja siinä oli niin paljon muutakin stressiä, että ehdin vain kuukauden olla tietoisesti raskaana ja sekin meni hyvin sekavissa tunnelmissa :(

Mä sain kans perjantaina varattua ekan neuvolan, se olis edessä 9.6. Noiden nettilaskureiden mukaan laskettu aika vaihtelee paljonkin, mut vissiin olis välillä 10.-17.1. En jotenkin osaa yhtään suhtautua siihen mikä päivä se olisi, joten odottelen sitä ensimmäistä ultraa, joka sit ehkä varmentaisi asian.

Ja toivottavasti te kaikki, jotka pelkäätte pysyykö pienokainen kyydissä osaisitte rentoutua asian suhteen. Stressaaminen kun ei ainakaan asiaa auta. Itse en jotenkin osaa pelätä sitä ollenkaan vaikka yhden keskenmenon olenkin kokenut. Ajattelen asian jotenkin niin, että asiat menee omalla painollaan ja jos menee kesken, niin sitten se on niin tarkoitettu eikä pikkuinen ollut tarpeeksi vahva tähän maailmaan. Mutta toivottavasti nyt pystytään kaikki kyydissä mukana (y):)
 
Täällä ei edelleenkään oireita joten aika vahva poika olo. Tosin kaks tyttöä kans saanu ja niidenkin aikaan ajattelin et poika tulee mut silloin oli kaikki mahdolliset oireet : oksentelua vkolle 18 asti, ummetus, akne ja hiukset rasvottu. Ne perus tytöt vie äidin kauneuden-jaarittelut. Nyt ei mitään! Akne on aina vaivannut ja on hitusen hankalempi mutta siedettävä vielä jos vaan tajuaisi jättää kaikki rasvanen ruoka ja suklaa veke ni pysyisi iho kuosissa. Keitettyjä kananmunia tekee mieli et se on kyl uutta :D
Me meinataan selvittää sukupuoli. on miehen ensimmäinen joten ei halua jättää jännitykseksi synnytykseen vaan haluaa tietää. Oon molemmista aikasemmista kans halunnut tietää heti kun mahdollista :)
Täällä on neuvola jo 2.6 kun pitää sit sitä piikkiä alkaa pistelemään ni tarvii sisätautilääkärillä piipahtaa. La vaihtelee eri laskurien mukaan 10-12.1. Odotan sen takia uätä et saan tietää tarkat vkot mitä on menossa. Nyt oon aivan pihalla niistä enkä pidä kirjaa ollenkaan. Mut kyl tää tästä, ehkä se alkaa tuntua todelliselta kun on neuvolassa käyny ja alkaa masu kasvaa :)
 
Mulla myös neuvola 7.6 Oon pohtinut että meniskö siihen varhaisultraan, mutta yritän malttaa mieleni, mies on sitä mieltä että ei mennä

Oireet on vielä aika vähäiset, vähän on alkanut korpeamaan kurkussa ja voisin juoda kahvia monta kuppia päivässä

Onpa kivaa, että tänne on tullut paljon lisää odottajia.

Tällä hetkellä mennään 6+2.
 
Uusi odottaja ilmoittautuu! (y)

21.1.17 / Lellu83 / 33 / KYS / 3. lapsi

Hei vaan kaikki, jospa minäkin uskaltautuisin liittymään joukkoon vaikka vasta pari päivää olen plussaa ihmetellyt ja kuulostellut voisinko oikeasti olla raskaana?! :eek:
Minulla on aviomieheni kanssa reilut 15v yhteiseloa takana sekä -05 tyttö ja -07 poika. Tämä tuleva on siis kolmas lapsemme ja samalla minun pitkäaikainen haaveeni. Olen kuumeillut useamman vuoden, vaikka järki on sanonut että oli pakko saada opinnot ja oma terveys kuntoon ennen tätä projektia. Lopulta alkuvuodesta sain miehen vakuuteltua tämän olevan hyvä idea ja tässä sitä nyt ollaan! :)
Monenlaisia oireita on ollut tässä jo parin viikon ajan joten olen "vain tiennyt" että nyt tämä on vihdoinkin totta. ♡ On nipistellyt, turvottanut, etonut, väsyttänyt, huimannut, ummettanut...
Itselläni taustalla on diagnosoitu fibromyalgia, sjögrenin syndrooma ja vakava masennus joten veitsen terällä tässä liikutaan päivittäin.. :cry: lääkityksiä on pakko jatkaa mahdollisuuksien mukaan jotta välttyisin oireilta. Onneksi sain vieroitettua itseni yllättävän helposti pois opioidikipulääkkeistä alkuvuodesta. Lisäksi takavasemmalla myrskypilvenä muistissa kahden edellisen raskauden järkyttävät liitos- ja alaselkäkivut, pitkät sairaslomat (rv 23->39) ja synnytyksen jälkeinen masennus.. :unsure:

Nyt toivon vain kaiken sujuvan hyvin tammikuulle asti vaikka pelottaa aivan mielettömästi!! :censored::ninja::cautious:

Lellu & pöppönen 4+ jotain (?)
 
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta! Kiva, kun ryhmä kasvaa :)

Voiko siitä olla jo viikko, kun ensimmäisen plussan sain tikkuuni.. Vatsassa tuntuu päivittäin oudolta. En oikein osaa selittää mitä tunnen.. Välillä kuukautismaista kipua ja välillä nippailua ja välillä jotain aivan muuta. Kipua se ei onneksi ole ollut, joten olen osannut olla melko rennosti ja pelottomasti, vaikka kaikki riskit tiedostankin. Onko muilla vastaavia tuntemuksia? Jotenkin en itse osannut odottaa, että tuntemuksia tulisi näin pian. Muita oireita ei kylläkään ole vielä ollut.

Kovaa allergiaa täälläkin podetaan, joten ajattelin huomenna neuvolasta kysyä sopivista allergialääkkeistä. Ja samalla tietysti varata sen ensimmäisen neuvolakäynnin, jännää!

Tsemppiä kaikille ensimmäisen ultran odotteluun. Täällä jäljellä vielä kaksi viikkoa ja kaksi päivää varhaisraskauden ultraan (miten niin lasken päiviä? :D) ja millään en jaksaisi odottaa, että pääsee näkemään, onko kaikki kunnossa. Ja tietysti parhaassa mahdollisessa tapauksessa kuulemaan niin kauan toivotun vauvan sydänäänet <3
 

Yhteistyössä