Tammikuun tähtöset 2017

Täältä tulis vielä yks odottaja. Laskettu aika olisi kutakuinkin 15.1. ja esikoinen on vähän yli vuoden vanha. Fb-ryhmään taidan tunkea mukaan samantien kun olen vähän huono käymään näillä foorumeilla.. :)
Oireita ei vielä juurikaan ole, mutta ei ne viimeksikään heti tulleet joten nautitaan nyt niin kauan kuin voidaan :D
 
Heippa!

Minäkin Ilmoittaudun mukaan. Oviksesta laskettuna la 22.1. Menkoista laskettuna jo 15.1., se on varmaan neuvolan veikkaus, mutta itse pitäydyn tossa myöhemmässä. Katsotaan kumpi osuu oikeaan. :D
Kyseessä olisi kolmas lapsi minulle, minulla on ennestään kaksi poikaa joista nuorempi menehtyi vaikeaan sairauteen viisi vuotiaana. Jotenkin en osaa edes ajatella että saisin tytön :D
Synnäri varmaan nkl . Tulikohan siinä kaikki perustiedot.

Mulla oireena mahan nippailut ja jomotellut, kuvotus kun maha on tyhjä ja närästys kun se on täynnä. Plus jano-pissahätä kombinaatio :D
Allergiaoireet katosi yllättäen viime viikon aikana, varmaan hormonimuutoksista johtuen.:eek: En valita, parempi näin. Tarpeen mukaan oon käyttäny nenäsuihketta.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

md + itu 4+1 (?)
 
Täällä mennään kai viikolla 5 + 5. Mitään erikoisempia oireita ei ole, tissejä vähän aristaa ja muutenkin turvottaa mutta ei pahaa oloa tai muutakaan. Pientä rusehtavaa vuotoa oli tuossa ke-to mutta se loppui sitten eikä ole jatkunut. Hetken jo huolestutti mutta onneksi se ei jatkunut. Vähän väsyttää ja kokoajan janottaa mutta voi johtua myös lämpöisistä ilmoista.
 
Moi kaikille! Ilmoittautuisin mukaan tammikuisiin. La sama kuin mamadreadilla, oviksesta laskettuna 22.1. Ikää mulla on 32 ja entuudestaan yksi 7v tyttö. Satks on sairaalamme. Selkeän haaleapunaisen plussan tein eilen aamulla. Viime viikolla oli oireina ällötys, hirmuinen alavatsaturvotus, hiki/vilu, kahvi haisi ja maistui pahalta.... mutta uskon, että oireita vahvisti juuri loppunut oksennustauti o_O nyt taas kahvi maistuu :LOL: 8 vuotta sitten tällä palstalla paljon pyörin, kun odotin tyttöä, joten oli luonnollista tulla taas tänne lueskelemaan ja nyt jopa jotain kirjoittelemaan. :)

La 22.1/Armadillo//32/SATKS/2.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Tammikuisiin ilmottautuu yksi lisää!

20.1. / Vuohenkello / SatKs / 4.

La tulee varmasti muuttumaan vielä matkan varrella, niin on käynyt jokaisen raskauden kohdalla. Mitään oloja ei ole vielä tässä vaiheessa. Tietää kyllä olevansa raskaana, mutta ei pahoinvointia tai muutakaan kurjuutta. Aiemmissa raskauksissa on ollut vaivana jos jonkinlaista kremppaa. Täytyy pitää tassut ristissä, että tällä kertaa pääsisi vähän helpommalla. :) Rehellisyyden nimissä, jos ihan tarkasti ajattelee, pinna saattaa kyllä olla aavistuksen kireämmällä kuin normaalisti... ;)
 
ronia10: Hei, säkin synnytät Hyvinkäällä! :) Asutteko myös täällä, siis Hyvinkäällä? :D Meille tulossa 3.lapsi ja eka yhteinen mun miehen kanssa. Aikasemmat lapset on vm. -00 ja -05. :) Itse olen 34 v. Et ole varmaan vielä liittynyt face ryhmään? Siellä on jo paljon porukkaa ja on puhuttu että jossain vaiheessa ei enää otettais uusia jäseniä, ettei paisu liian isoksi ryhmä, joten kannattaa nyt vielä sinne liittyä. :D
 
Tänään uskalsin tehdä digitestin uusiksi ja viikkonäkymä oli edennyt kohtaan hedelmöittymisestä 2-3 vkoa, mikä laskelmien mukaan pitää täysin paikkansa tällä hetkellä. Tulipa huojentunut olo ja taas vähän todellisempi. :) Väsymys on todella kova tällä hetkellä pitkin päivää, eikä jatkuvasta haukottelusta tule loppua.. Karkki ei maistu (voi miten huolestuttavaa :'D), mikä nyt on ihan ennenkuulumatonta.
 
Moikka! Viimein loppui haaveilu!! Peukut pystyyn muillekin plussanneille! Tätä on odotettu.. ☺ ilmottaudun siis mukaan
Elikkä:
LA 12.1/Jen89/26/TYKS/4.lapsi

4. Lapsi siis tulossa. Odottaminen on siis tuttua mutta silti eksyin tänne palstalle taas nuorin on jo niin iso, että kyllä se aika kultaa jotain muistoja ni kiva taas tulla jakaan ajatuksia tänne.. terkkui siis täältä wc.n lattialta.. 3viikkoa yrjönnyt jo eli tyttöä enteilee (1t,2p ennenstään)
 
Onko teillä kokemusta rfsu:n digitestistä? Eilen tuli aika selkeä haalean punainen viiva pc:llä, mutta tänään aamulla tuo digitesti sanoi NO-, viikkoja siis oviksesta laskettuna 4+1..... alkoi pelottaa, että olisko nyt kuitenkin vaan kemiallinen :unsure:
 
Moikka!
Täällä kans ilmoittautuu yksi uusi odottaja! Ikää 26 vuotta, 7 vuotias poika entuudestaan. Laskurit antaa viikoiksi 4+6, la olis 17.1.17. Vielä en listoille rohkene tulla, ei jotenkin itsekään vielä ole sisäistänyt tätä raskautta ja kaikkeahan saattaa vielä sattua..
Kummempia oireita ei vielä ole, paitsi JÄÄTÄVÄ turvotus jo pari viikkoa ollut. Tätä menoa ei kyllä kovin kauaa pysty pitää salassa tätä raskautta. Esikoisesta kerrottiin isovanhemmille vasta joskus viikolla 18, sitä oli niin nuori ja nätti silloin että ei näkynyt missään :D
Miten tuo siis toimii tuo fb-ryhmään liittyminen? Onhan se ryhmä salainen?
 
Huomenta! Huomasinpas, että minähän puutun vielä tuolta listalta! Eli siis minutkin saa sinne lisätä ;) Eli la 10.-17.1./RubyS/31/SeKS/3. lapsi

Ja kai sitä nyt uskaltaisi myös sinne faceen liittyä, kun kerran on varmasti salainen. Kauhea tunne, kun haluaisi kerrankin pitää raskauden salassa mahdollisimman pitkään kaikilta ja toisaalta tekisi mieli huudella kaikille asiasta :confused:

Mulla on näköjään lisäoireena tullut ummetus :X3: Ei kiva ollenkaan, etenkin jos tästä vielä pahenee. Mut se on positiivista, että närästys on vähän helpottanut vaikken ookaan sitä gavisconia käyttänyt. Oli niin kamalan makuista, että heti tuli suoraan oksennusreaktio kun sitä yritti niellä :sick:

Ootteko muuten kaikki tehneet monta plussatestiä? Oonko mä vähän outo, kun en missään raskaudessa oo koskaan tehnyt kuin sen yhden plussan ja luottanut siihen vaikka olis ollut miten haalea tahansa? :rolleyes:
 
Esikoisesta tein silloin yhden plussan ja siihen tyydyin, muutenkin oli tosi stressitön olo silloin koko asiasta. En käsitä, miksen nyt pysty samaan vaan tekisi mieli joka päivä varmistaa että vielä on raskaana. :D päätin kyllä, että nyt riittää testaaminen. Eteenpäin mennään parasta toivoen ja siihen uskoen.
 
En mäkään ole kuin yhden tehny varmistaakseni et ollaan raskaana. Oireet kyl kertoo sen että totta tää on. Tai siis vaikka näitä nyt on vähän mutta kyl sen vaan tietää. Joku äidinvaisto ;) mäki haluan sinne fb ryhmään jos se kerta suljetaan kohta! Mitä pitää tehdä?
 
Tässä on ainaskin yks "ohje", miten liittyä ryhmään. Kopsasin sen toisaalta, en oo siis yp :)

"Elikkäs, päätin perustaa "Tammikuiset 2017" raskausryhmän, sillä oma LA sijoittuu 31.12. ja kun sain vasta viikko sitten tietää tästä onnellisesta plussasta, olivat kaikki joulukuisten odotusryhmät suljettuja! :( MUTTA! Tänne pääsevät siis joulukuu 2016 loppukuukauden LA:t ja Tammikuulle 2017 sijoittuvat LA:t :) Ryhmässä vaitiolovelvollisuus ja lämminhenkisyys ja rempseys ja huumori! :D

Ohjeet, miten liittyä;

1. Pyydä FB kaveriksi henkilö nimeltä: Katja Marenki, älä huoli: Katjan fb profiilissa ei näy kavereita, joten sinä ja muut ette näy ulkopuolisille; koitin muuttaa salaisuus asetuksia mahd. tiukalle! (Profiilikuvassa romanttinen marenkikakku kuva)

2. Laita yv-viestiä halumisestasi liittyä ryhmään, jotta ryhmään pääsevät oikeasti haluavat, eivät "ulkopuoliset"

3. Lisään sinut näiden jälkeen ryhmään! :)

Ryhmä on asetuksissaan tosiaan salainen, joten se ei näy kavereillesi ja raskaus-salaisuutesi säilyy!

4. Kun olet ryhmän sisällä, voit poistaa Katja Marenki:n kavereistasi ja toimintalokistasi!

<3 ja sitten vaan nautitaan keskusteluista! :)"
 
  • Tykkää
Reactions: Jen89
Musta on salakavalasti tullut himotestaaja, vaikken sellaiseksi kuvitellut alkavani. Toi pirun rfsu:n digitesti teki musta epäluuloisen :rolleyes: nyt siis useampi tikku testattu ja vaikka viiva on edelleen haalea, näytti se tänään olevan ihan hitusen tummempi kuin eilinen. Testailut jatkukoot, kunnes oon varma, että tummenee kunnolla :p
 
Enpä voisi usko tätä, mutta täällä on saatu kahtena aamuna haalea plussa ♡. Kirjottelin aiemmin, kuinka teitä seuraan ja viimeistä yritystä mennään. Nyt olisi neljäs pieni tulossa. Kaksi vanhinta on jo koululaisia. Eli vähän niinkun kahdessa erässä lapset.
Nyt täytyykin suunnitella työkuvioita, koska tipahdan minimirahalle muuten. :(. Nyt vielä kotihoidontuella. Onko teillä kuulokokemusta alle 6kk tulojen käytöstä äippärahaan?
Täyspöivänäinen opiskelu tässä harrasteena lisänä ;). Oireita alkaa olemaan. Kaikissa edellisissä olen oksentanut puoliväliin asti.. sitä kauhulla odotan..

Eli la 24.1/33v/4lapsi
 
Enpä voisi usko tätä, mutta täällä on saatu kahtena aamuna haalea plussa ♡. Kirjottelin aiemmin, kuinka teitä seuraan ja viimeistä yritystä mennään. Nyt olisi neljäs pieni tulossa. Kaksi vanhinta on jo koululaisia. Eli vähän niinkun kahdessa erässä lapset.
Nyt täytyykin suunnitella työkuvioita, koska tipahdan minimirahalle muuten. :(. Nyt vielä kotihoidontuella. Onko teillä kuulokokemusta alle 6kk tulojen käytöstä äippärahaan?
Täyspöivänäinen opiskelu tässä harrasteena lisänä ;). Oireita alkaa olemaan. Kaikissa edellisissä olen oksentanut puoliväliin asti.. sitä kauhulla odotan..

Eli la 24.1/33v/4lapsi
Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan
 
Joo eli kaksi vaihtoehtoa liittyä ryhmää. Just toi Katja tai minun kautta. Ja sanon vielä kerran _ryhmä on suljettu eikä näy kellekkään kavereille_

Ja jos haluaa meidän ryhmään tulla niin nyt on aika kiire tulla sillä ryhmä suljetaan tietyn ajan päästä kun ryhmäläisiä on sopiva määrä.
 
Kahdesti oon jo testannut ja vielä olis yks clearbluen digitaalinen kaapissa :whistle: Ekassa raskaudessa taisin testata sen yhden ja ainoan kerran. Viiva tuli testiin, olin raskaana ja that's it. En muutenkaan stressannut kyllä yhtään silloin, nyt kun on vähän vanhempi ja tullut luettua yhtä sun toista kaikesta mikä voi mennä pieleen niin ei oikein osaa ottaa kovin rennosti.
En ole kyllä vielä edes soitellut neuvolaan, ajattelin tehdä vielä sen yhden testin ja soitella sitten.
 
Pistin katjalle viestiä :)

Onko muilla ollut vatsan täyttäoloa ja ähkyä iltaisin? Turvotus tästä johtuvaa ja olo iltaisin hyvin tukala , aivan kun olis käyny laivanbuffassa syömässä. Todella inhottava kun se pistää sit huonon olon mulle.
 
Täältä löytyi ovistestaajahirmu! :D Ensimmäisellä yrityskierrolla myös himotestaaja raskauden toivossa. Tuplapakkaus digitestejä ja yksi liuska jäi ja päätin etten uusia osta. Nyt on sitten toinen digeistä vielä kaapissa ja ajattelin sen kastaa, kun tuloksen pitäisi olla 3+.

Mulla on tänään ollut tuota ähkyn tunnetta! Ei sinänsä haittaa, kelpaakin vähän pienempiä annoksia syödä, kun painoa jäi hurjasti ensimmäisestä raskaudesta.. :/
 

Yhteistyössä