Tammikuun tähtöset 2017

Ihanaa, että on tullut hyviä ultrauutisia <3

Mulla selkä kipuilee edelleen, mutta on kuitenkin jo onneksi hieman parempana. Jospa viikonlopun aikana häviäis kivut kokonaan, kun on mies kaverina hoitamassa poitsua, niin pääsee itse enemmän huilimaan.

Tein tänään vielä digin ja sen näyttämän viikkojen mukaan ovis on todennäköisesti ollut kuitenkin ajateltua myöhemmin. Arvelinkin jos iinaalisa kehtaisit muuttaa minun kohdalta LA:ta tuohon neuvolan arvioon, kun se nyt ilmeisesti on lähempänä oikeata. Ja siis neuvolan mukaan LA 27.1.

Selän kipuilun lisäksi muita oireita ei ole vielä ilmennyt, mutta kerkeäähän nuita vielä tulla. Eikä kyllä toisaalta haittais vaikka tässä raskaudessa etomisilta säästyisinkin.

Hyvää viikonloppua!

Annenna ja Masukki 5+0
 
Voi Sanna :cry: olen tosi pahoillani puolestasi! Voimia!

Täällä vaan vanhan veren tuhruttelu jatkuu. Pelkään jokaista vessareissua :unsure: ensi viikolla tosiaan ensimmäinen neuvola, mutta ei varmaankaan vielä edes yritä kuunnella sydänääniä. Katsoin juuri esikoisen aikaista neuvolakorttia ja silloin sydänääniä oli kuunneltu ensimmäisen kerran vasta rv 11.

Onpa surullinen tapaus Riinuskan siskon kokema kohtukuolema :cry: löytyikö mitään syytä? Paljon voimia, suru koskettaa varmasti teidänkin perhettänne.

Elisen ja Toivo 7+2
Vielä ei syytä tiedetä.. :( toisaalta vauvalla oli kaksi kertaa tiukasti napanuora kaulan ympäri. Tarkemmat patologin tulokset tulevat kesäkuun lopussa. Kyllä kosketti, mutta aika on ainoa joka auttaa sekä yhdessä tästä noustaan ylös! :)
 
Vähän säikähdin eilen, kun seksin jälkeen tuli pyyhittäessä (kirkasta) verta paperiin. Siteenkin laitoin - mutta ihan turhaan!(y)
Mutta on vissiin ihan yleistä, ainakin mitä nyt tuli paniikissa googlailtua...

Mulla tuli viime su rinnat tosi araksi, mutta sekin "vaiva" alkaa helpottamaan. Kahvin juomisen vähentäminen on ollu itsellä ehkä kaikista vaikeinta, ennen tuli juotua 3-5kuppia/päivä. Plussaamisen jälkeen oon juonu vaan aamulla kupillisen.

Neuvolaan en ole "saanut" vielä soiteltua, ajattelin odottaa ensi viikkoon. Viimeksi taisin soitella heti seuraavana päivänä plussasta, ja siitä sit viikon päästä joutukin perumaan ajan keskenmenon takia siis...
Alussahan täällä ollaan, laskurin mukaan 4+6:love::love:
 
mhv
Varhaisultrassa käyty. Kaikki hyvin ja pikkune vastasi viikkoja eli 7+0. Aika huojentava olo!! :) Ensimmäisen neuvolanki sain varatuksi äsken. Kumminkin asiat pyörii päässä kun siskoni juuri koki kohtukuoleman rv35. Nyt kumminkin olen tarkassa tarkkailussa ja elämän on jatkuttava eteenpäin.
Osanotot ja voimia siskollesi. <3 Meidän esikoinen kuoli kohtuun 2,5 vuotta sitten rv 41+, joten tiedän mitä hän käy läpi. Aika auttaa, vaikka alussa sitä on vaikea uskoakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Riinuska_
Osanotot ja voimia siskollesi. <3 Meidän esikoinen kuoli kohtuun 2,5 vuotta sitten rv 41+, joten tiedän mitä hän käy läpi. Aika auttaa, vaikka alussa sitä on vaikea uskoakaan.
Kiitos välitän siskolleni <3 vain sen kokenut voi tietää mitä käy läpi ja osaa samaistua tunteeseen. Joo on vaikea uskoa, mutta pakko vaa päästä eteenpäin pienin askelin. Pieni vauva säilyy kuitenkin aina muistoissa! <3
 
Sannalle voimahalaus!

Iloisia ultrakuulumisia saaneille onnittelut ja tervetuloa uusille! :)

Riinuska, minultakin osanotto siskollesi. Kuten kirjoitin alkuesittelyyni, minä olen haudannut oman viisivuotiaani. Oman lapsen menettäminen on elämän rankin asia, eikä sillä ole väliä oliko lapsi vielä vatsassa, saiko hänet pitää muutaman päivän tai useamman vuoden. Facebookissa toimii aktiivisia ja hyviä sururyhmiä, mm. Käpy ry:n ryhmä. Siellä on paljon kohtu- tai kätkytkuoleman kokeneita. Voit suositella siskollesi.

Sitten itse asiaan. Mä en oo googlettanut vihreää teetä, mutta maalaisjärjellä ajateltuna en ymmärrä, miksi se olisi erityisen vaarallista? Kun samoja teelehtiähän ne on kuin mustassakin teessä, mutta eri tavalla valmistettuna? Itse oon juonut kupin silloin tällöin.

Vuotelusta, mullakin oli yhden pupuilukerran jälkeen muutama veriviiru paperissa alkuviikosta. Tänään iltapäivällä samantyyppistä, vaikkei pupuilua. Ehkä joku verisuoni vuotelee? Ovat olleet yksittäisiä, sellaisia ettei edes huomaisi jos ei tarkkailisi niin tarkasti :rolleyes:

Mäkin sain neuvolan varattua, se on rv 9+0. Toivoisin, että kuuntelisivat jo sydänäänet, mutta voi tosiaan olla, että ei, niin muistelen viime kerralta.
Muutoin samat olot jatkuu ja ihan järkky vatsaturvotus. :whistle:

Mamadread ja itu 5+4
 
Riinuska, täältä osanotto siskollesi ja voimahalit!
On hirvein tunne menettää oma lapsi, sai sen tosiaan pitää kauemmin tai vähemmän aikaa.
Se on hirveää ajatella, miten elämän iloisin asia voi aivan yht'äkkiä muuttua elämän surullisimmaksi asiaksi. Sitä ei kenellekään toivo, ei edes sille kuuluisalle pahimmalle vihamiehellekään.

Mamadread, osanotot täältä sinnekin menetyksestä varmasti kamalin tilanne ikinä.

Pysyin hereillä töissä! Kerrankin.
Onhan se hyvä pysyä hereillä, kun siitä työnteosta kert maksetaan.

Ja kerroin pomolle raskaudesta.
Ja kiesus, että osas jännittää siinä tilanteessa. Odotan pomoa tulevaks, pysäytät hänet ja sitten olikin menoa.
Mä kerroin hälle, että mä olen raskaana ja, että laskettu aika on tammikuun alussa. Niin pomo sanos vaan, että oli jo vähän arvellutkin, kun vatsanseutu on hieman kasvanut, mutta ei ollut kehdannut asiasta kysyä, oli helpottunut, että mä kerroin.
Mutta oli iloinen, toivotti onnea ja sanoi, että töissä voin jatkaa niin pitkälle, kuin olo antaa myöden.
Ja sanoin myös niistä isommista vaatteista.. Ne odotti mua jo valmiina, on sillä pomolla silmää.

Mutta ihanaa, maanantaina kun töihin menen, niin voi laittaa vähän mukavemman tuntuiset vaatteet päälle, eikä kiristä mistään.

Huomenna on siskon poikien synttärit ja otan riskin ja laitan vähän sellasen löysemmän puoleisen maximekon, huomiseks kun on luvattu yli kahtakymmentä astetta lämmintä.

Tää turvotus on vaan hyvin massiivinen tässä raskaudessa.. Ja tässä vaiheessa..
Muutoin olot on aika samat, pahoinvointi tosin on vähentynyt, mutta tulee edelleen esille jollen oo syönyt ainakaan 4 tuntiin mitään.. Mutta jos vaan muistaa syödä suht usein, ees jotain pieniä suupaloja, ni ei se pahoinvointikaan päälle tuu.

Saas nähdä miten saan ilmeeni pidettyä hyvin normaalina siinä vaiheessa kun haistan kahvin...

Hurjaa ajatella, että kohta vaihtuu jo kesäkuu! Mihin tää vuosi on mennyt.

Kuopus täyttää alle viikon päästä 2v!

Mutta joo, jos sitä kohta menis pissattaa koiran ja sitten nukkumaan. :)

Susanna & Pähkinä 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: LillaMinttu
Aivan kamalia asioita nämä lasten kuolemat. Osanottoni kaikille sen kokeneille tai heidän läheisilleen. :( Mä en pysty kuvittelemaan että selviäisin sellaisesta. Ehkä jos/kun olisi toinen lapsi jonka takia elää.

Mulla oli sekavista sekavin yö. Nukahdin ennen esikoista kasin aikaan, heräsin kahdelta yöllä ja kolmen-neljän aikaan nousin alakertaan katsomaan Frendejä. Nukahdin uudelleen ja heräsin taas kuuden jälkeen. Taas vähän Frendejä ja seuraavaksi kun avasin silmät kello oli puoli 10 o_O Rinnan sivut alkoi olla niin kipeät etten saanut kyljellä ollessa nukuttua. Nyt taas autossa istuessa särkee alamahaa. Inhottavia nämä kivut kun saa koko ajan olla kuitenkin vähän varuillaan, yli viikko vielä ultraankin. Välillä on alavatsalla painon tunnetta ja eilen oli ekaa kertaa selkeästi huono olo aamulla. Mä rakastan maximekkoja ja näytän niissä iltapäivästä alkaen puolessa välissä raskaana olevalta...

Vihreä tee ei varmasti vaarallista ole toisin kuin suositusten mukaan yrttiteetä pitäisi välttää. Lähinnä mietin sitä että pitäisikö sitäkin rajoittaa kun mä tosiaan juon isoja mukillisia useamman päivässä. Olen nyt dippaillut pussia vain hetken kupissa varmuuden vuoksi.
 
Onnea iloisista ultrakuulumisista. :) Ihania uutisia jokainen. Ja valtavan paljon lämpimiä ajatuksia ja voimia kaikille, joita suru on kohdannut. Tippa silmässä luin viestejä. :(

Ainoat oireet on tällä hetkellä alaselän särky, rintojen arkuus ja iltaturvotus. Aamulla littana vatsa, illalla valtava pallo. :D

Eilen narahdin vanhoille työkavereille illanvietossa, kun en ottanut alkumaljaa. Heh, onneksi siihen ihanaan porukkaan voi luottaa, ettei ympäri kyliä leviä asia vielä.

Ensi viikon jälkeen alkaa kesäloma, ihanaa. Eka neuvola on heti silloin maanantaina, labra 15.6. ja np-ultran voi varailla sitten n parin viikon päähän siitä.

Koti-dopplerin ostin käytettynä ja ensi viikolla tulee postissa. Esikoisesta en sellaista hankkinut, mutta nyt tekee mieli kyllä kotonakin päästä kuuntelemaan.

Rv 7 + 0
 
Oottekos muuten missään muilla keskustelupalstoilla?
Mikähän on tällähetkellä "aktiivisin" keskustelupalsta? itse en toistaiseksi ole kuin täällä kaksplussassa, mutta minnehän sitä kannattais painella tämän lisäksi..? :)
 
Vau.foorumi! Tammikuisia on siellä päälle 100 :)
Ja tykkään, kun siellä on ketjut eri aiheille erikseen (tammikuisten alla siis). Täällä on hankala seurata keskustelua, kun juttua tulee vaikka mistä vain tämän yhden osion alle.

edit. Ja siellä on lisäksi vielä se salainen ryhmä, kun kaikkea ei tee mieli jakaa ihan julkisesti kenen tahansa luettavaksi.
 
Täällä on jo kahdelle narahdettu. Eli ihan varmasti töissäkin alkaa huhu kiertää. Käly keksi jo pari vkoa sitten kun nähtiin, kuulema aknen pahenemisesta. Arvasin sen! Eli aivan turha enää kieltää jos joku kysyy kun niin selkeesti se näköjää nähdään. Olisin vaan halunnu odottaa ekaa ultraan et siel varmasti on jotain eikä mitään kuviteltua. Lapsille ei kyllä kerrota ennen kun uä jälkeen.

Käly oli aivan innoissaan, haluis jo anopillekin kertoa mutta uskon että antaa meidän ite kertoa sitten. Tää tosiaan on miehen ensimmäinen oma lapsi joten siks tällainen haloo nousee.

Mulla pahoinvointi vaihtelee hirveesti. Nälkä edelleen öisin on se pahin. Akne on aivan kauhee! En tiedä millä tätä ihoa sais hoidettua edes vähän siedettävemmäks? Kun tää on levinnyt jo selkään kanssa ja itteäni häiritsee kun ne on ällöjä ja kipeitä.

Ah ja niin ihana turvotus, se on toinen mistä kärähtää kyllä :D naapurin täti katteli mahaa lenkkisaunassa muttei mitään sanonut, arvasi kyllä varmasti. Odotan sitä kun lapset alkaa huomauttaa että äitin maha on kasvanut, siinä ei sitte auta muu kun kertoa :)

Kamalasti voimia lapsensa menettäneille asia jota ei koskaan unohda mutta se koskettaa monia ihan läheisiäkin.
 
Täällä vaivaa ihan järkyttävä pahoinvointi! Oikein ei saa syötyäkään mitään mikä helpottais, kun kaikki etoo. Tekis mieli vaan nukkua koko ajan.

Mulla ei oo pelkoa, et perheille selviäis kun niitä ei niin nää, mutta töissä on vaikeeta ja samoin lapsilta salata. He kun ovat jo niin isoja, että ymmärtävät asioista ja huolestuvat, jos äiti on koko ajan kipeenä. En vaan haluais vielä heille kertoa, kun tieto menis sit heti myös exälle ja en ihan vielä jaksais ongelmia sieltä suunnalta. Meillä kyllä erosta jo kolme vuotta ja hällä on uus nainenkin, mut tiedän silti et vetää herneet nenäänsä kun kuulee asiasta. Mulla kun ei saisi olla omaa elämää vieläkään.. *huoh*
 
Kiva Susanna , että pomo otti asian hyvin. Vaikka ei niillä kai oikein oo vaihtoehtoja :LOL: Mä aion kertoa töissä vasta kun meen takaisin elokuun alussa. Vaikka luulen, että työkaverit on avanneet, kyllä ne sen verran hymyillen tuijottaa. Mulla ei muuten juuri vatsaa ole ja nyt ihan varma selkeä iso raskausmaha joten ei kai se kauheen vaikea ole arvata... :D Pitäisin vaan tosiaan mieluummin itsekin salassa np-ultraan astI ihan kaikilta...

Aknesta tuli mieleen, että mä oon jo useamman vuoden kuorinut ihon monta kertaa viikossa merisuolalla ja se on tehnyt iholle ihmeitä! Joku neljä kuukautta sen jälkeen kun aloitin kaikki läheisetkin kehui, että iho näyttää tosi hyvältä.

Mulla on kauhea nälkä koko ajan ja se ahdistaa kun en haluais lihota mitään järkyttäviä määriä tässä raskauden aikana. Mikään liikunta ei oikein tunnu hyvältä, heti hengästyy ja on jotenkin tukala olo. Oon yrittänyt syödä terveellisesti ja paljon salaattia ja hedelmiä nälkään. Mut oon kyllä sortunut herkkuihin myös, varsinkin jäätelö on mun heikko kohta..:oops: Ehkä se on tää turvotus joka myös aiheuttaa ahdistusta kun keho on muuttunut parissa viikossa niin paljon...
Nyt on taas väsyttänyt hirveesti, otan joka päivä päikkärit :D

Mamadread ja itu 5+6
 
Moikka kaikki! Ilmoittaudun tännekin foorumille mukaan! Laskettu aika omien laskujeni mukaan 7.1 mutta se varmistuu tiistaina kun pääsen varhaisultraan. Niin ja listaan voi laittaa et TAYS ja tämä on meidän neljäs vauva :) ps. Jos joku voi vinkata mulle jonkun fb ryhmän ni olisin myös kiitollinen :)
 
Armadillo pahoittelut! Toivottavasti kesä tuo tullessaan ilouutisia!

Täällä suunnassa ei mitään uutta, mitä nyt miehen toiveesta tein uuden testin, joka näytti selkeää plussaa. Mitään olotiloja ei ole sen kummemmin tullut, viikkoja vasta niin vähän. Pissalla saa käydä hiukan useammin ja tunteet kuohahtelee, mutta muilta vaivoilta on vielä vältytty. Pahoinvointia on aiempien raskauksien aikana ollut vaihtelevasti. Ekasta kohtuullisesti, toisesta pitempään ja perusteellisemmin ja kolmannesta lyhyen aikaa rajusti. Saa nähdä mitä tulevat viikot tuovat tullessaan! Nyt aion nauttia täysin rinnoin helposta olotilasta, vatsallaan nukkumisesta ja ihanista uuden satokauden vihanneksista, joita kauppaan on alkanut putkahdella vähitellen. Haaveena on ehtiä saada vielä kasvimaa iskuun ja karja laitumille ennen pöntönhalailu-vaihetta.

Vuohenkello 4+6 (?)
Mä kans nautin ihan täysillä vielä siitä et voin nukkua vatsallani. Sitä tulee aina loppuraskaudessa ikävä ;D
 
Toivottavasti teillä on iinaalisa kaikki kunnossa <3 Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta tsemppiä kuitenkin :) Mä en valitettavasti voi ottaa vastuulleni tota päivittelyä, kun en ees joka päivä ehdi tänne kurkkiin ja muutenkin elämässä nyt ihan tarpeeksi hässäkkää. Toivottavasti joku muu ottaa pestin vastaan :)
 
Toivottavasti iinaalisa teillä on kaikki hyvin.

Ja valitettavasti en pysty minäkään ottamaan vastuulleni tän päivittelyä.
Kaks lasta, työ, kotityöt ja mies vie aikaa sen verran, että ei kyllä ehdi.
Ja käytän muutenkin tätä puhelimella. :)

Siellä synttäreillä meni kaikenkaikkiaan hyvin, piti vaan pitää naama peruslukemilla kahvin äärellä. :D
Mutta kukaan ei arvannut ja selvittiin.

Turvotus oli kyllä taas ihan huipussaan, mekko just ja just peitti sen..

Jollei tuo turvotus olisi niin maksimaalinen, niin kerronta jätettäis myöhempään, mutta nyt kun se tosiaan on näin huikea, niin pakko kertoa ennen kuin ihmiset arvaa.

Ja töihin nyt oli pakko kertoa, koska en mä niitä painavimpia laatikoita siellä uskalla nostella. Ja ehkä sit ymmärretään paremmin mahdolliset vessaan juoksut. :D

Mamadread, nojoo, eihän pomolla tosiaan muuta mahdollisuutta olis ollutkaan. Mutta yllätyin siitä, että otti asian oikeasti niin hyvin. Tuli itselle iloinen mieli, kun otti niin hyvin. Ja, että oli ne vaatteetkin jo valmiiksi ajatellut ja tuonut, vaikka raskaudesta ei tiennyt vielä siinä vaiheessa.
Ja tosiaan olis voinu kyllä käydä niinkin päin, että pomo ois multa tullut kysymään, mieluummin itse sit kerroin.
Varsinkin kun tuo turvotus on iso, oikeesti näytän siltä, että raskautta ois takana jo vähän enemmän. :D

Ens viikolla tarttiskin valmistella kuopuksen synttäreitä.
Ja luovuttiin siitä vähän monimutkaisesta kerronta suunnitelmasta.
Tosin ei mun tartte laittaa ku vähän vartalonmyötäisempi paita/mekko/toppi/mikävaan päälle, ni johan ihmiset arvaa, joten taidan ottaa sen käyttöön.

Ja muilla foorumeilla en ole. Tää riittää mulle vallan mainiosti, en edes tiedä ehtiskö sitä muilla kauheesti olemaan, tänne nyt sentäs ehtii.

Pahoinvointi on ennallaan. (ja tuntuu pysyvän.. )

Mut nyt varmaan ois järkevintä mennä nukkumaan.
Töihin kun tarttis mennä ja olla vielä hereilläkin.

Susanna & Pähkinä 9+1
 

Yhteistyössä