TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Pikkurinsessalle onnea pienestä tytystä!! :heart: :heart: :heart: :heart:
huu, mulla on tiistaina se 36+0 joten jos käy samalla tavalla niin sitten on joululahjat ihan toisenlaiset kuin mitä on suunniteltu ;) ;)

Cruellalla taisi olla sairaalassakäynti eilen, (jos muistan oikein), joten jospa sielläkin jo vauvan kanssa oleskellaan!

Yrittäisköhän käydä pötkölleen nyt, ei nukuta kyllä yhtään mutta aamulla olis kyllä virkeempi jos sais unen päästä jo kiinni... tjaah, eka käyn laittaa kuitenkin pyykkikoneen pesemään yhden koneellisen ja sitten laittelen vähän olohuonetta ojennukseen. Kuka täällä oikein sotkee näitä paikkoja... :ashamed: :ashamed:

On se kyllä jännä juttu, kun näillä viikoilla kenellä vain voi jo alkaa tulemaan vauvaa ulos!
 
Me saatiin lauantaina 13.12 kiirellisessä sektiossa kaksi kiloinen ihana tyttövauva. :heart:

Mulla paheni raskausmyrkytys, eikä muuta ollut tehtävissä enää kuin leikkaus. Nyt viikko leikkauksesta takana ja pääsin kotiin, mutta vauva jäi vielä osastolle kasvamaan. Kyllähä se tuntu surulliselta jättää se sinne, mutta pakko ajatella vain lapsen parasta. Vauvalla kaikki hyvin, eikä tarvinnut ollenkaan tehohoitoa.

Hyvää joulun aikaa teille kaikille.
 
Iltaa!
Täällä on alkanut vauva uutisia tippumaan kivasti kuten arvelinkin.
Itse täällä vaan valmistelen itteeni tulevaan.
Siivouksesta sen verran et olen siivonnut joka päivä jotain nurkkaa. Alkaa olee niin siistii ettei oo ees koskaan ollut. =) Ei siis ihan joulun takia oo tää siivous, mut senkin et en tuu kyllä pysty sit sen sairaalareissun jälkeen siivoo ollenkaan. Eli mies saa sit imuroida... Niin ja mieluummin tuun kotiin kun on talo siisti ja sit tulee varmasti joukoittain ihmisii moikkaa, joten ihan kiva et on siistii.. :ashamed:
Sukkapuikko kipuja tulee päivittäin ja ne sattuu... :/
Menkkamaisia kipuja, eli kaikenlaisia kolotuksia on kans ilmaantunut.
Tänään oli vika neuvola ja kaikki oli kunnossa.
Luomusynnytys ei oo mua koskaan houkutellut. En koskaan oo pitänyt kivusta ja mun kipukynnys on matala. Hattua nostan niille jotka sellaisen haluaa. :wave:
Leipomisesta ootte kans puhuneet. Itse en osaa leipoo ollenkaan ja ei oo paineita sen kans tänä jouluna, mikä on kiva. Eilen tein jouluruuat ja nautittiin ne sit. Maha vaan pinkui. =)
Huomenna sit laitan lahjat pakettiin ja on duunin pikkujoulut... Saa nähdä miten kauan siellä sit jaksaa olla, mut sitkeenä sissinä sinne menen kuitenkin.
Kivaa viikonloppua kaikille ja odotan innolla kuka tulee seuraavana uutisten kanssa tänne. :heart:

NP ja Tirri :xmas: 38+1
 
Onnea PikkuRinsessa ja tammimasu !!

Hurjaa ajatella että samalla lasketulla-ajalla kuin minä on jo 2 vauvaa maailmassa =)

Täällä kuitenkin vielä yhtenä kappaleena. Ei sentään sen maanantaisen ronkkimisen jälkeen lähtenyt syntymään.
Valtavaa painetta kylläkin tunsin 2 seuraavaa päivää tuolla alhaalla.

Just katselin peilistä masua ja selkeesti laskeutunut ihan tän päivän aikana.
Toivon vaan että jaksaisi masukki olella vielä 12 päivää kasvamassa, sitten ollaan uuden vuoden puolella.
Tosin olihan paikat jo pehmeet ja sentin auki...

Nyt nukkumaan !

:wave:

TB ja masukki 36+1
 
tammimasu paljon onnea ja haleja!!!!!! :hug:
Tuo on tuo raskausmyrkytys just tollanen. :headwall: Karmee juttu kun se iskee: I know! Esikoisen kanssa ku se mulla oli... :headwall:
Jaksamista sinnekkin kodin ja sairaalan välillä! :hug:
 
Tammimasulle isot onnittelut pienestä tytöstä!!! :heart: Toivottavasti saatte pian tytön kotiin :hug:

NullPoints sinullakin maailman parhaimman joululahjan hakureissu lähenee :D Hieman erilainen joulu tiedossa, mutta varmasti ikimuistoinen :heart:
 
PikkuRinsessa & tammimasu ISOT ONNITTELUT!!!! :heart: :flower:

Hui kylläpäs tänne nyt satelee vauvoja :D en turhaan ollut täpinöissäni kun koneen avasin :whistle: Aivan mieletöntä....täälä tosiaan alkaa poksumaan mammat nyt urakalla!! :heart:

tuttemui Toivotaan että et joudu jouluksi sairaalaan! vaikka vauvan takia tietysti paras olla sielä missä lääkäri kehottaa :) mut tsemppiä :hug:

Ja cruellallahan tosiaan oli eilen se äippäpoliaika kuten runttipulla totes ;) että nyt alkaa kyllä näyttää siltä että on jäänyt käynnistykseen ja ehkä jo vauvan saanut :whistle: eli kuulumisia odotellaan =)

Täälä ei olossa muutosta paitsi TAAS huonosti nukuttu yö |O ei hitsi näköjään enään saa nukuttua...ja sit nuo jalat varsinki lonkat huutaa kipua :kieh: ällöttävää kun selällään ei voi maata ja kyljellään makoilu tekee nuo lonkat niin kipeiks ettei nukkumisesta tuu senkää takia mitään!! Hoh hoh...mut eipä auta valittaa,tää on nyt tätä aikaa .

Nyt taas menen,mut kurkkimas täytyy käydä ahkeraa ;)
 
Onnea PikkuRinsessa & tammimasu! :flower:

Hurjaa että alkaa vauvoja putkahdella meille tammikuisille!

Itsellä tosin ei taida olla mikään kiire, eilen oli lääkärineuvola ja kaikki paikat oli todella visusti kiinni. Ei mitään muutosta. Vaikka on ollut kaikkia mahdollisia menkkakipuja ja sukkapuikkotuikkailuja ihan muille jakaa. Tiedä vaikka oisin viimeinen vauvan saava tammikuinen tällä menolla... No, jääpähän noviisille aikaa fiilistellä teidän muiden ihania perhetapahtumia :) Ne kun ilmmiselvästi herkistää ihan toisella tavalla kun aiemmin :whistle:

Serkkutyttö sai muutama päivä sitten pojan. Aivan ihanalta näytti kuvassa! :heart:

Höpsö ja paksu,

Papupata

PS: Täällä myös uni on vähän mitä sattuu: 1,5-2 tunnin välein saa rampata vessassa ja sitten saattaa vaikka tuntikin mennä ennen kun unta saa... Kädet turpoaa ja puutuu kun nukkuu kyljellään, joten senkin takia pyörin kuin vimmattu kyljeltä toiselle :kieh:

PPS: Profiililla kuva mun "mahtavasta masusta" :p
 
:heart: PikkuRinsessalle ja tammimasulle suuren suuret onnittelut :heart:

Tuttelimuille tsempit :hug:

Ja kaikille muillekkin jaksamisia vointien ja isojen mahojen kanssa :heart:

Luomusynnytyksestä oli ollut juttua. Ei kiitos mulle. Kivunsietokyky kyllä on ihan hyvä, mutta en pysty rentoutumaan luomuna, joten avautuminen stoppaa tonne 5cm:n. Vasta sitten kun on pistetty puudutus (ekalla kerralla epiduraali ja kolmella vikalla minispinaali) niin sen autuuden jälkeen olen avutunut puolessa tunnissa täysin auki ja ponnistaminenkin on sujunut ilman tuontoa/kipua, niin että ponnistusvaiheen kestot ovat olleet 5-1min. No eihän se tietty mikään saletti todellakaan ole, että synnytykset samalla tavalla aina menee kuin aikaisemmin, mutta jos toivoa saa niin tolla kaavalla tälläkin kertaa menisin ;).

Ulkona on satanut lunta joten luulen, että pakkaan lapsille vaatteet päälle ja painumme ulos kun kuopuksenkin vointi alkaa olla hyvä ja tuntuu, että alkaa kaatua seinät päälle tämän muutaman päivän sisälläolon jälkeen.

Leppoisaa lauantaita kaikille :heart:

:heart: Anni ja masu 34+1 :heart:
 
Suuret onnittelut PikkuRinsessalle ja tammimasulle :flower:

Luomusynnytyksestä on kirjoteltu. Olisin voinut kuvitella että se ois ollu kauheempaa kun mitä oli. Toinen lapsi syntyi luomuna kun en puudutuksia kerennyt saamaan. Mulla tosin kuulema aika hyvä kipukynnys :)
Jos tällä kertaa en kerkeä myöskään saamaan puudutuksia niin tuskinpa jää tästäkään huonoja muistoja. Toisaalta se on niin pieni hetki ettei sitä kannata muistella pahalla ;)

Ainiin mullahan alko äippäloma virallisesti eilen. Jäin edelliseltä äippälomalta syys-lokakuun vaihteessa työttömäks ja nyt voi taas nauttia äippiksestä :LOL:


Tänään pitäis alottaa siivoilu ja siivoilla kämppää valmiiksi joulukuntoon. Alkuviikosta en kyllä enää rikkaa ristiin laita siivouksen hyväksi :)

matsu83+asukki 34+3
 
Ihania vauvauutisia!!! Oikein paljon onnea Tammimasu ja Pikkurinsessa tyttövauvoista!!!



Ja kyllähän se pukki sinne sairaalaankin tulee... Mitähän tosiaan Cruellalle kuuluu? Paljon on meillä jo vauvauutisia...

Pitkästä aikaa sain nukuttua yöllä. Sain unenpäästä nopeasti kiinni eikä ollut edes montaa vessaherätystä. Ihanaa, kun on ihan kohtalaisen virkeä olo :) Pesin eilen ompelemani kestovaipat ja laitoin jo valmiiksi ladattuina laatikoihin. Nyt on kaikki valmista. Mobile ja sitteri on vaan hankkimatta, mutta niillä ei onneksi kiirettä ole...

Eilen soitin pianoa ehkä jotain puoli tuntia yhteen menoon ja sitten yhtäkkiä vasen jalkaterä puutui ihan totaalisesti! En sillä jalalla edes mitään tehnyt. Ihan ihme juttu, vissiin johtuu jostain hermosta taas. Tänään pitäis hakea vielä yksi lahja ja aloitella joulusiivouksia. Leipomista en ole ajatelut yhtään enkä kyllä mitään ruokien laittoakaan. Varmaan valmislaatikoilla mennään :ashamed:

Matsulle onnea äippälomasta =) Ja oikein ihanaa viikonloppua meille yhtenä kappaleena olevilla ja jo vauvansa saaneille :heart:
 
Ihania vauvauutisia, voi kun pääsisi itsekin jo kertomaan... :)

Näin ensikertalaisena paha mennä oikein sanomaan tuosta luomusynnytyksestä mitään. Meinasin että avoimin mielin lähdetään katsomaan miten homma sujuu, kivunlievitystä sitten sen mukaan mitä tarvii. En sulje pois epiduraali vaihtoehtoa.

(.) Vauvanvaatteet on nyt osittain pesty vielä olisi pari koneellista pyöritettävänä. Kestovaippojakin muutama jo leikattu valmiiksi pitäisi vielä kasaan ommella. Pari pussilakanaakin olen saanut leikattua, nekin pitäisi saada ommeltua. Vähän on laiskuus iskenyt ja parina iltana on nyt supistellut siihen tahtiin että ei ole tehnyt mieli tehdä mitään.

Hirveästi mielessä pyörii lapsiveden meno. Lapseton kaverini kysyi että mitäs mä sitten teen jos olen kaupungissa yksin shoppailemassa ja sitten hulahtaakin lapsivedet. Noh mitäs siinä tekemään, ei kai sitä nyt bussilla voi reilua puoltatuntia mennä kotiinkaan valuen, ottaako taksi kyytiin? Pitäiskö vesien mentyä mennä sairaalaan vai kotiin? Kävästä Hemtexistä ostamassa pyyhe ja istua sen päällä odottaen että mies tulee hakemaan :D vai lanssi soittaa?
Näin jo unta missä ensin meni vedet oikein hyökyaaltona äitini uudelle vaalealle sohvalla, jonka jälkeen sitten anopin uudelle sohvalle kans...
Mieskin uhkailee että pukee mut jätesäkkiin aina kun autolla jonnekin lähdetään :LOL:
Mutta ei kai lapsivesi yleensä mene jenkkileffa tyylisesti?
 
Anni Mikä on minispinaali? siis onko joku "lievempi" puudutus vai...? kun en oo kuullutkaan...mulle tuo spinaali molemmilla kerroilla tuikattu :)

lapsiveden menosta mulla ei oo kummastakaa menny vedet...tavallaan toivon ettei mee nytkään :eek: oon kans vähän pihalla mitäs sitten...no synnärille on lähettävä,näin mä oon tajunnut mut eikai lanssilla tarvi mennä ellei vauva perätilassa tms. "erikoista"??

 
Heissan!

Onnea tammimasulle pienestä tytöstä :heart: :heart: :flower: Toivottavasti pian pääsee vauvelikin kotios, vaikka sairaalassa on hyvä vielä kasvaa. Pelottava homma toi raskausmyrkytys! Onnea vielä kerran koko pesueelle!

Mä alottelin aamulla siivoilua (mies häärii täydessä touhussa), mutta tulin hetkeksi tänne hengaamaan niin saa hengähtää. Ja paljon onkin uutisia jo!
Yö meni taas sohvan ja sängyn ja vessan väliä ravatessa ja sohvalla loppujen lopuksi sain unen päästä kiinni.

Synnytys: mulle ihan kaikki kivunlievitykset mitä maa päällään kantaa JOS synnytän tämän vauvelin alakautta. Alan totutella ajatukseen että poikittain on ja pysyy, ja leikkaukseen mennään...

Lapsivedet jos menee ja vauva on oikein päin niin ei silloin kai kiirus ole vielä sairaalaan, mutta jos on perätilassa tai vaakatasossa niin pitäis äkkiä itekin käydä maaten, että vauvan napanuora tms ei mene väärään paikkaan. Ja silloin lanssilla sairaalaan. Muutoinhan vesien jälkeen kai synnytys voi vielä kestää päivänkin tms... Kaverilla lorahti kyllä häissä (ei omissaan, oli vieraana) ihan kunnon lätäkkö just kun oltiin alottelemassa hääkahvittelua, joten voi sitä tulla runsaamminkin =)

Jep, nyt vaihtamaan petivaatteet (harmi kun ei voi tuulettaa eikä tampata mattoja kun sataa vettä... jää ne vielä sitten toiselle päivälle) ja sitten imurin varteen =)

Mukavaa lauantaita, vaikka harmaata on kuin ei olis päivä edes valjennu...

runttis ja poks poks tasan kk päästä jos laa pitäisi paikkansa. (tuskin sentään...)
 
PikkuRinsessalle ja Tammimasulle hurjasti onnea tyttäristä :heart: :heart: .

Täällä alkaa vihdoin kurkunpääntulehdus vähän hellittää, ei tarvitse yskiäkkään ihan kokoaikaa!! Muutenkin alkaa olo olemaan parempi ja voimat palautumaan, josko sitä jaksaisikin tehdä joulusiivouksen tänään.

luomusynnytyksestä on ollut puhetta. Minä ajattelin yrittää mahdollisimman pitkälle olla ilman mitään kivunlievityksiä, mutta toki niitä pyydän jos kipu käy sietämättömäksi :/ .

Keskiviikkona oli vika neuvolalääkäri ja paikat oli pehmentynyt ja 2cm lyhentynyt mutta kiinni. Muutenkin kaikki oli hyvin, hemppakin oli noussut, verenpaineet hyvät, painokin oli pysynyt samana (nyt tullut yhteensä 10 kg). Mutta maanantaina taas neuvola. Tuntuu turhalta sinne mennä, kun kaikki oli kunnossa mutta kai se on hyvä, että seuraavat tilannetta.

Mutta nyt siivoomaan, kun tuntuu siltä, että nyt jaksaa!!

Hyvää joulun odotusta tammimammoille :xmas:

nippanappa ja vilperi 37+2 :heart:
 
Onnea Tammimasu ja PikkuRinsessa :heart:

Luomusynnytys
olis täälläkin tavoitteena, siksi että haluan tietää miltä se oikeesti tuntuu ja olla koko ajan kartalla mitä tapahtuu enkä jossain puudutteissa. Tää on siis tavoite, saattaahan se mieli muuttua kun on tosi kyseessä.

Täälläkin alkaa olla nukkuminen vaikeaa, ei vähiten siksi et mies herää aina kahen aikaan yöstä töihin ja sen jälkeen kestää ennen kun saan uudelleen nukuttua. Sit kun tulee takas ni syödään aamupalaa ja mennään aamu-unille muutamaks tunniks ja siinä se sit meneekin koko päivä. Lisäks selällään olo alkaa jo ahistaa ihan liikaa, jonkinasteinen kylkiasento on oltava ja siinä taas puutuu niskat ja kädet.... valivali.

Mä en kyllä siivoo enää, paitsi keittiön voin lakaista ja tiskit hoitaa koneeseen ja safkat laittaa, mut imuroinu en oo muutenkaan kuukausiin kun mies ei anna mun tehdä sitä (en yhtään valita :))

Mä oon nähny kans unia lapsiveden menosta mitä kummallisimmissa paikoissa. Neuvolantäti sanoi viimeks että jos vauva ei oo kiinnittyny ja vedet menee ni sit pitää mennä ambulanssilla = vaakatasossa sairaalaan. Musta kyl tuntuu että tuo on jo ainakin jonkin verran laskeutunu kun masu näyttää olevan alempana kun pari päivää sitten, tiedä sitten. Tiistaina mennään taas ihmettelemään neuvolantätin kanssa.

sini-sissi
siinäpä ne munkin valmistelut on et sänky pedattu ja hoitopöytä valmiina. En oo mitään kasseja pakkaillu vielä. Ehkä ne vielä kerkee.

BabyP ja masu 37+6
 

Yhteistyössä