TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Oih, hurjasti onnea Copacabanalle pienestä pojasta!! :flower: :heart: :heart: Ensimmäinen tammivauva siis, jännää! :) Hurja kokemus sinulla, mutta onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja toivotaan näin jatkossakin käyvän! Pikaista paranemista leikkauksesta!

~ Pearl 33+4
 
OIkein paljon onnea Copacabana!!! :heart: :heart: :heart: Olenkin käynyt ahkerasti tiirailemassa, jos olisit vaikka kirjoittanut. Aavistelin, että jotain on tapahtunut. Mutta kaikkihan sujui hyvin! Ja isohan Sykerö olikin... Yritin lähettää sulle yksityisviestiä, jossa olisin kertonut s.postiosoitteen, mutta jostain syystä en saa lähetettyä viestejä. Joku häyrä taas kerran... Jos sinä pääset lähettämään, niin laitatko mulle osoitteen? Olisi niin kiva kuulla susta ja koko onnellisesta pikkuperheestä =) :flower:

Meillä kaikki hyvin. Toukkeli on pysynyt matkassa ja ensi viikon lauantaina saa ruveta liikkumaan. Silloin on meilläkin se maaginen 34+0 :)
 
Kirppunen, samaistun täysin suhun :LOL:
Eilen toukka liikuskeli niin voimallisesti että olo oli ihan hirveä, närästys jotain uskomatonta ja kun nukkuminen on niiiin huonoa niin ihan kuin krapulassa olis ollu.
Jep, poikittain täälläkin tämä tytön ryökäle on ja päivät kuluu... reilu vko ja sitten on lääkäri ja jos ei ole neiti kääntynyt niin sitten siihen kääntöyritykseen. Huh, toivottavasti kääntyis nyt mutta varsin mielellään tuo toukkeli tuntuu olevan vaaka-asennossa.

Sasha, olet kyllä melkonen sissi kun noin positiivisella mielellä pitkän vaaka-tasossa olon jälkeenkin olet. Mä varmaan olisin hyppiny jo seinille, niin huonosti maltan pysyä paikallani.
Onneksi olet malttanut olla, pian on se 34 täysi sitten sullakin.

Jep, jouluostoksille pitäis lähteä ryysimään muiden mukana - vaikka olin niin suunnitellu että käyn viikolla kun ei ole ruuhkia mutta täytyy nyt sitten kuitenkin mennä... njäh, mukavaa sunnuntaita kaikille :heart:

Runttis ja toukka 33+5 (muistaakseni..)
 
:heart: :heart: Onnea Copacabana pienestä pojasta :heart: :heart:

Sashalle myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut ja onnea kotiutumisesta :)

( . ): Kävin eilen lenkillä ja sen jälkeen tein vähän joogaa ja venyttelyä kun selkä oli jumissa ja jumppa yleensä helpottaa siihen. Vähänkös sitten säikähdin vessareissulla kun pöksyissä oli tummaa vanhaa verta. Mitään kipuja tai supistuksia ei ole ollut/aikaisempaa vuotoa. Soitin sitten varmuudeksi äityispolille, josta käskivät tarkkailla tilannetta ja jos olisi alkanut supistelemaan tai vuoto jatkuisi/muuttuisi punaiseksi niin sitten olisi kuulemma ollut syytä mennä näytille. Onneksi vuotoa ei enää tullut joten kaikki mitä ilmeisimmin ok. Masussa kyllä on ollut sellaiset bileet, että energiaa siellä tuntuu riittävän.

Kaksi rakennekynsistä on irronnut :kieh: :kieh: Käyn huomenna näytillä ja jos nämä tosiaan ovat näin heikkoa tekoa niin saavat ottaa ne kyllä pois kun enhän minä "kädettömänä" täällä voi olla, vaikka ihanan näköiset nämä kyllä ovatkin.

Nyt laittamaan ruokaa lapsille ja sitten pikapikaa hakemaan kolmosta jumpalta. Uskaltaisikohan sitä itse mennä iltapäivällä pumppiin niin kuin tarkoitus oli... :/ :/

Mukavaa sunnutaita kaikille

Anni ja masu 32+2
 
:heart: COPACABANA :heart: ONNEA!! :flower: Seurailen kovasti tuota joulukuisten ja marraskuisten viimeisiä odottajia (mulla sukulaisnainen marraskuisissa eikä vieläkään ole synnyttänyt ellei sitten tänään kun ei oo näkynyt..) ja ei meinaa uskoa, että kohta mekin aletaan oikeesti poksumaan :D Onneksi kaikki meni teillä hyvin ja poika oli ihan ok kokoinen! Ajatella, jotkut on jo noin "isoja" vaikka viikkoja vain 34 ja mulla esikko oli 2820g vaikka viikkoja oli 42... Niin ne lapset on erilaisia ja hyvä niin :)

Täällä kans kipuinen mamma, kohta alkaa tuntumaan, että tuo mun lantio vaatis jonkun lääkärin vilkaisua, onko mennyt jo sijoiltaan tai jotain kun kohta en OIKEESTI pääse ylös sängystä enää. Jo jalan asennon vaihtaminen tekee tiukkaa. Välillä menee ikäänkuin lukkoon ja kipu on melkoinen... Tää toukka on ilmeisesti edelleen istuma-asennossa tuolla masussa kun hikka tuntuu tuossa meikäläisen rintojen alapuolella.. Joten pelonsekaisin tuntein seuraavaan lääkäriin reilu viikon päästä. En jaksais lähteä Rovaniemelle vain, jotta toteavat, että ei yritetä kääntää lapsiveden vähyyden takia.. Muuten kyllä, mutta kun tuota matkaa on enkä haluais enää yhtään ylimääräistä matkustaa! Meillä tulee myös lapsenhoito-ongelmia, jos joudun lähtemään, sillä poika on vain 2pvää viikossa päiväkodissa ja nekin on hajautetut päivät. Ja en todellakaan ota poikaa tuollaiselle reissulle mukaan! Eihän sitä tiedä, mitä siellä mulle tekevät, siellä ei ainakaan ole hoitajia. Joten mies joutuu ehkä ottamaan palkatonta vapaata ja olemaan pojan kanssa tai sitten täytyy yrittää anella päiväkodin johtajaa lisäämään hoitopäiviä väliaikaisesti... :/

Eilinen ja tämä päivä on muuten olleet ihania kivuista huolimatta, ollaan syöty extrahyvää ruokaa ja poikakin söi eilen hevosen sisäfilepihviä ja muuta erikoista, vaikka on flunssassa eikä ole aikaisemmin suostunut koskemaankaan mihinkään epämääräisen näköiseen! Kyllä äiti on ylpeä kun saatiin syödä miehen kanssa melkein rauhassa ja poika söi omaa ruokaansa ja keskusteli kuin aikuiset konsanaan! =) Ja noin kuukauden päästä se vauvaelämä alkaakin sitten taas joten juuri oikeaan aikaan muuttui poika salonkikelpoiseksi :LOL:

Nyt sohvalle vehnätyynyn kanssa, jos kivut hieman hellittäis ja pääsisin kirpparille iltapäivällä, huomasin, että aivan pienet 50cm ja 56cm vaatteet puuttuu melkein kokonaan ja kun tulokas on taas pieni, täytyy ilmeisesti niitä metsästää vielä. 68-80cm vaatteita onkin sitten jo ihan liikaa joten sitä aikaa odotellessa...

:wave:
Lappitar ja Hippunen 35 POKS!
 
Voi miten ihanaa Cobacabana!! Onnea hirmuisesti pikku-herran syntymän johdosta ja oikein hyviä vointeja teille molemmille ja ihanaa ekaa joulun odotusta pikkuisellekin! :heart: :heart: :heart: Kyllä tuli tippa linssiin täälläkin. Eka vaavi sitten ulkona jo, hui kohtahan niitä alkaakin tupsahtelemaan :)

No mitäs tänne meille, ei kummempia, vauvan vaatteiden pesua, huonosti nukuttuja öitä ja joulun odotusta. Linnan juhlat tuli katsottua ja tänään iskälle syömään kinkkua! Juu todellakin kinkkua, kuulemma harjoituskinkku näin ennen joulua :LOL: Ei passaa varmaan käydä sitä syömässä kuin kerran että maistuu sitten omatkin joulusapuskat vielä jouluna :p

Menkkamaisia kipuja nyt ollut monena iltana alaselässä ja alavatsassa..tapahtuisko siellä siten jotakin...???

Mukavaa sunnuntaita kaikille ja Sasha ihana että pääsit kotiin lepäilemään!! :)
 
Onnea Copacabana ja koko perhe!!! Onneksi kaikki on mennyt hyvin!

Ihana pitkästä aikaa päästä lukemaan teidän juttuja.

Olen ollut keskiviikosta asti osastolla, ja nyt pääsin vihdoin kotona käymään. Mulla on valkuaiset kahdella plussalla ja eilen aloitettiin verenpainelääkitys, lukemat alko olla 170/90-100, niin oli parempi alottaa. Turvotus on valtava ja pääkipua ja näköhäiriöitä on ollut.

Raivostuttavaa maata vaan, mutta pakko ajatella lapsen parasta. Saa nähädä päästäänkö mekään ensvuoden puolelle vauvan kanssa. Mutta kuhan sais edes jonkin verran päiviä vielä lisää. Valkuaisen määrä on vaan kokoajan kasvanut, että ei kovin hyvältä näytä. Kaiken tämän lisäksi minulla todettiin virtauksissa, että minulla on suuri riski saada vakava pre-emklampsia, elikkä se kouristus. Olen sitten jatkuvan valvonnan alla.

Toisaalta hyvä olla sairaalassa, niin tietää että on siellä turvassa jos jotai tulee. Mutta kun siellä saa niin huonosti nukuttua ja nyt uni olis kaikkein tärkein.

Mutta nyt menen takas pötköttelee ja sitte takas sairaalaan.
Ihanaa joulun aikaa teille kaikille, voikaa hyvin! :heart: :heart: :heart:
 
Tammimasulle jaksamista lepäilyyn ja toivotaan ettei raskausmyrkytys heittäydy ihan hirveäksi :hug: Ja ilmoittelehan voinnistasi aina kun kykenet, jospa ne seuraavat vauvauutiset tulee sieltä suunnalta :D

Toivottavasti oma odotus ei mene kovasti yli LA:sta, alkaa tuntua jo siltä että se max 40vk riittää :whistle: Joulunpyhien jälkeen ei ole niin väliksi jos lähtö tulee, mutta joulun haluan viettää kotona.. Supisteluja on päivittäin, mutta ne on puhtaasti niitä harkkareita. Ens perjantaina on sitten se kauan odotettu äpoli reissu joten sitten on ehkä vähän enemmän tietoa tytsykän koosta, asennosta ( ja siitä onko todellakin tytsykkä) ja tuosta alakerran tilanteesta.

Sunnuntai-illan jatkoa ja hyvää alkavaa viikkoa :wave:

MaMa ja tytsykkä 35+3
 
tammimasulle paljon jaksamista sinne!!! Tuo on karmee toi raskausmyrkytys. Tosi salakavala paha. :headwall: Mulla oli se esikoisen kans ja sairaalassa tosiaankin makailin. Jotenkin selvittiin pahemmalta ja LA asti kitkuteltiin.
Muutenkin taitaa jo porukalla tulla kipuja ja kolotuksia nyt. Tääl ei supistele tai kolota. Olo on hyvä ja ei uskois et tästä on pian tosiaankin suunnistettava synnärille.
Tirri on vissiin vieläkin poikittain. Täällä onkin muutama joiden vaavit ovat PT. Luin tossa Lappitar et sullakin taitaa olla. Tuohan voi olla vaarallinen tilanne jos on PT ja vedet menee...... Tosiaankin. Ja kun sul on matkaa synnärille sit. :eek:
(.) Tääl on remppa meneillään mun ä-loman kunniaksi. :LOL: Rätin kans oon siis heilunut ihan tarpeekseni. Jos sais kaiken tehtyy ennen jouluu, niin olis kiva. Sotkun keskelle kun en vauvaa aio tuoda.

NullPoints ja Tirri :xmas: 36+3
 
Heippa kaikille!!
Tulin kurkkimaan teidän pinoa (jos joku muistaa tipuin heinäkuun lopussa vkolla 15+5).
Onnea ensimmäiselle tammikuiselle, joka tulikin jo jouluksi :flower: :flower: .
Voikaa hyvin ja paksusti ja saakaa ihania nyyttejä kotiin saakka :heart: :heart:
 
Onnea Copacabana!!

Täällä on tämä mamma oksentanut miltei koko viikonlopun. Jos jatkuu samaan malliin, niin pitänee ainakin neuvolaan soittaa ja tarkistaa, että onko tämä ihan ok. Onneksi olen jo saikulla, niin ei tartte aamulla arpoa töihin lähtemisen kanssa.

To kävin neuvolassa ja kaikki oli ihan hyvin. Rauta tosin pitäisi aloittaa (hemppa oli 119), mutta se saanee odottaa siihen kun toi oksentaminen hellittää....

Puutuuko kellään muulla kädet? Mulla on oikea käsi ihan pölkky ja kihelmöivä ollu jo yli viikon. Turvotusta on, mutta kyse voi kuulemma olla jostain muustakin (esim. hermopinteestä ) . Vasenkin puutuu nukkuessa. Ja sitten niitä särkee.... :( On todellakin vitsi meikän kohdalla se ns. "hehkeä odotus" :kieh:

Mutta vaavilla kaikki hyvin, joten mamma täällä vaan huokailee ja on sen puoleen tilateeseen oikein tyytyväinen. Kuitenkin.

Papupata & Papu 33+6
 
Heippa täältäkin.

Eipa kai muuta kuin omaa napaa... Aamupäivän sain jopa tehtyä aika paljon. Lahjat paketoitu, ja siivoiltu ja pyykkiä pesty. sitten tulikin stoppi, kun ei enää pystynyt/jaksanut tehdä mitään. No mutta tulipa jotain tehtyä. Nyt sitten olen ihan väsy ja mieli maassa, taas jostain ihme syystä. Voisin jo ryömiä sänkyyn.
Laskettu aika niin lähellä, mutta niin kaukana, haluaisin jo että olis jo joulukuun loppu, niin vauva vois alkaa syntymään. Tämä kömpelyys ja vaivat alkaa kyllästyttää.
Viel 12päivää kun pysyy sisällä, niin sitten on hyvä. Niin on vauvalla riskit saada vieroitusoireita mun lääkityksestä, jonka eilen lopetin.

Mahassa on kyllä kovat bileet meneillään koko ajan. Se on kyllä hyvä, että tiedän, että kaikki hyvin mahassa. Turvotusta alkaa olee sormissa ja jaloissa aika paljon. Sormet turpoo kun alkaa tekee jotain käsillä, tiskaus yhtä tuskaa jos on hieman enemmän tiskiä. No odotan tiistaita niin neuvola.

nukkuminen yhtä tuskaa, kun ravaa vessassa koko ajan. Ja viime yönä iski himo appelsiineihin, söin kaikki mitä kaapista löytyi. Ja nyt ei ole enää yhtään, vaikka mieli tekis. No huomenna ois perhevalmennusta niin samalla sitten taas pari kiloa mukaan kaupasta noita.

Eipä kai muuta...
Emmy ja prinsessa 36
 
Onnittelut Cobacapanalle pienestä pojasta!!!! ei voi olla totta... hui se alkaa olla meidän vuoro!
onnea ja jaksamista, tule kertomaan kuulumisia miten vauvan kanssa sujuu!


viimeinen työviikko edessä, sit alkaa odotettu äitiysloma. onnea myös muille keillä työt lähenee loppuaan! mä kyllä teen jo lyhyttä päivää, pitkät päivät on mahdottomia ( olen siis kodonhoitopalvelualan yrittäjä, pääasiassa teen kotisiivouksia)
rintojen vuotaminen on ollut täällä jo pidempään jatkuvaa, täytyy käyttää liivinsuojuksia. mutta mun rinnat ei silti ole mitenkään merkittävästi kasvaneet (höh!) toivossa on hyvä elää ;D

oikein paljon positiivisia ajatuksia teille kaikille!

minea rv 33+2
 
Copacabana ONNEA ONNEA HURJAN PALJON PIENESTÄ POJASTA!!!! :flower: :heart: Ihana kuulla että kaikki mennyt hyvin =)

Vai tästä se nyt alkoi ja ensimmäinen tammivauva syntynyt :heart:

Täälä sairasteltu eikä oo pahemmin jaksanut koneella istuskella. saati ei täälä olis kerinnytkään...pojatki on kuumeisia,yskäsiä ja räkäsiä että oikein hienosti on esikon synttäreitäkin juhlittu :ashamed:

Joo mut ei taas auta muu kun rientää muihin hommiin ja kelloki taas niin paljon että sänky kutsuu |O

voimia kaikille pallomahoille!!! :heart:
 
Heissan!

Ryysittiin tänään kaupoissa ja NYT on kaikki lahjat ostettu. Huh, vielä pitää huomenna paketoida miehen lahjat kun se on töissä =)

Kortteja täytynee tehdä vielä muutama, nekin ajattelin huomenissa hoitaa kunhan käyn tontun "naamoja" vielä lisää. Pyykkikoneessa on nyt vaaleat vauvanvaatteet, laitoin lähinnä valkosia ja vaaleanbeigejä ym samaan koneeseen, mitenköhän on, sukkikset on joissa on punasia sydämiä ja sit on ruskeet puolipotkarit joissa on valkosia raitoja ja resorit valkoset, pitäiskö pestä käsin vai uskallanko laittaa ne vaaleiden ja sit ne ruskeat potkarit tummien kanssa? Eka pesu varmaan kannattaa aikalailla erikseen laitella... tummat ja oikein värikkäät varmaan voi laitella samaan. Pesin nyt 40 asteessa noi, pitänee sitten kun on pukluja tms pestä tarkemmin ohjeiden mukaan. Osa oli 60, osa 50 ja osa 40 asteessa vaikka kaikki on puuvillaisia.
Tästä olikin jo puhetta mutta mitäs kaikkea vauvalle laitatte kotiintulovaatteiksi? Jos on kova pakkanen niin tietysti villapukua ym mutta riittääkö puolipotkarit, body, ja sukat ja myssy vanupuvun kanssa? Kun siis autolla tullaan... vai pitääkö potkareiden allakin olla sukkiksia tai joku toinen vaatekerta? Näkeehän sen sitten tietysti jos on kuuma mutta... ja tietty jos ottaa villapeitteen mukaan niin sehän on helppo laittaa päälle tai ottaa pois, miten lämmintä autossa sitten on. Pelottaa että palellutan tai tukehutan kuumuuteen vauvaraasun :| Pitänee vähän kysyä neuvolastakin neuvoa, eihän tässä vielä mikään kiirus ole mutta joulun jälkeen varmaan voisi varailla jo kamat valmiiksi. Ja jos äkkilähtö tulee niin onhan se isukkikin hakemassa sitten sopivia kamoja.

Puolipotkarit oli kaiketi aika käytännölliset? Niitä ajattelin muutamat vielä hankkia, ja pieniä sukkiksia vois muutamia kans ostaa. Niitä on isompina mutta pieniä puuttuu, tai on niitä yhdet - ne sydämelliset just.

Jaahas, pitänee mennä vahtaamaan naisten murhakerhoa ja syömään mandariineja iltapalaksi. Taas tänään on linja ollut mandariineja ja karkkia... äh, söin sentään kaks nakkia ja palan reissumiestä. Pitäis syödä paremmin kyllä :headwall:

Mä muuten olen puoliks menossa kokoajan töihin, miten pitkään tässä menee ennenkuin tajuaa että en ole enää menossa... hmpfh.

Nyt siis iltapalalle, palaillaanhan taasen =)
 
Onnea tammimasujen avauksesta Copacabanalle! Mulle kävi sektion puudutusten kanssa samoin kuin sulle, nukutusta ei kuitenkaan tehty. Kamalaa sanoa, mutta lohduttavaa että jollekin on joskus käynyt samoin, muualta en ole siitä kuulut kuin sinulta.

Itse olen alkupään helmimasuista, mutta synnytys käynnistetään jo tammikuun alkupuolella diabetekseni vuoksi. Voi olla että lähempänä alan vierailemaan tässäkin pinossa..

Hyviä vointeja kaikille!
MinniG 31+5
 
Hiphei ja huomenta!

Onnittelut Cobacabanalle!!!! Vau. Uskomatonta että ensimmäinen tammikuun vauva on jo syntynyt. No mun LA onkin sit niin lopussa et mun kanattais varmaan mennä tonne helmikuun pinoon tutustuun, ihan vaan varmuuden vuoksi..

tammimasu: :hug: Pelottavalta kuulostaa toi sun tilanne. Voimia lepäilyyn, toivottavasti tilanne saadaan lääkityksellä kuriin ja vaavi pysyis vielä hetken sisuksissa..

(.) Naureskelin tuossa juuri että meillä tehtiin itsenäisyyspäivänä joulun ja uuden vuoden pakolliset kuviot.. Käytiin kaupungilla seuraamassa aivan mahtavaa ilotulitusta. Oli niin upeeta. Esikoinen pelkäsi ihan hullunlailla, ei korvatulpat auttanu riittävästi äänenvaimennuksena, mutta äiti nautti ja vauvakin hiljeni kuuntelemaan jylinää.. Niin ja kun päästiin keskustasta kotiin ja saatiin lapset unille ja aloitettiin linnan juhlien seuraaminen (nauhalta) niin tokihan siinä seurana tarvitsi mässätä.. Joten saimme hoideltua jouluähkyn pois alta jo itsenäisyyspäivänä linnan juhlia tuijotellen. Ähky hoitui kätevästi hirveällä lastilla namia, sipsiä, limsaa, torttuja, pipareita ja glögiä. Kurja kun ihminen ei tiedä rajojaan.. Olo oli melkoisen karmaiseva kun raahauduin sänkyyn nukkumaan, eikä ähky ole vieläkään ihan täysin helpottanut.

Ja silti (tai juuri siksi) aion tänään tehdä päärynä-persikka rahkaa, kun tulin jo tarpeetkin ostaneeksi.. Saapahan sitten jotain "kevyempää" vai onkohan se vaan vähemmän täyttävää. *hymytys* Eipä kyllä syöminen hirveesti inspiroi, mutta täytyy tehdä ettei tarpeet vanhene.

Jepsis. Nyt paketoimaan joululahjoja.. Jos sais sen homman tehtyä tänään ja vähän vielä neulottua niin vois olla tyytyväinen tämän päivän saavutuksiin..


tulia & viljami 32+6
 
runttipulla mä oon varannu vauvalle bodyn, sukkahousut ja sitten sellaisen velourpotkuvun, missä on pitkät hihat, niin ja sitten tietysti toppapuku, myssy, tumput ja töppöset. Autossahan sitä kuljetaan, että lämminhän se yleensä autossa on.

Hitto, että painaa ihanasti tämä vauva kylkiluita, on taas kerran poikittain ihan tuossa ylhäällä, kylkiluiden alla. En kyllä anna kääntämistä yrittää, viimeksi oli sellaista vänkäämistä se homma :x Kai se on vaan sitten sektio taas edessä, jos ei neiti itse suostu kääntymään vapaaehtoisesti. No pääasia, että ulos jollain opilla tulee, sitten kun on sen aika.

Postista pitäisi hakea viimeiset paketit ja sitten jotakuinkin olisi joululahjat valmiina. On se vaan ihanaa rahanmenoa tämä joulukuu :xmas:

Nyt kaffeelle, vaikka se ihanasti närästääkin.... :wave:
 
Huomenta,

Ihan ekaksi tammimasulle jaksamista raskausmyrkytyksen kanssa. Mulla esikoisen loppuraskaudesta oli samoja ongelmia, mutta sen jälkeen ei tila ole onneksi uusiutunut. :hug:

Kotiintulovaatetuksen kanssa passailen Kirppusta. Lämminhän sitä autossa on ja nämä toppapuvutkin on nykyisin aika tukuisaa mallia, joten sisävaatetus ja tuo puku kyllä varmasti riittävät. Itselleni on käynyt ainakin niin, että mitä useampi lapsi on niin sitä kevyemmällä vaatetuksella ollaan menty. Ilmeisesti on vähitellen oppinut sen, että ennemmin sitä pukee lapsille ihan liikaa päälle kuin liian vähän. Ja kyllähän noissa muksuissakin on eroa. Meidän ykkönen ja nelonen ovat oikeita hikihattuja. Talvellakin kulkisivat varmaan paljainkäsin jos annettaisiin ja sitävastoin kakkonen ja kolmonen ovat oikeita vilukissoja (tulleet siinä minuun), eli vaikka millaiset rukkaset olisi käsissä jo ihan pikkupakkasilla niin aina on kädet kylminä.

Niskasta minä olen vauvoina lapsilta lämpöä kokeillut. Jos siellä on lämmin, mutta ei hikinen olo niin silloin muukin kroppa on aikalailla sopivasti lämmin. Ääreisosathan (kädet ja jalkaterät) ovat näillä pienillä aina vähän viileämmät kun tuo verenkierto niissä alkuun vielä vähän kehnonlainen, joten niistä tota lämpöä on vähän huono kokeilla.

( . ): Heräsin ennen seiskaa kun masussa oli menossa sellainen meininki että oksat pois. Onneksi kuitenkin sain uudelleen unenpäästä kiinni ja nukuttiinkin sitten koko porukka lähes puoli yhdeksään (no esikoinen oli kyllä lähtenyt omineen kouluun jo kahdeksaksi) mutta sitäkään en ollut kuullut. Keskiviikkona olisi neuvola, paino on varmaan pompannut reilusti ylöspäin kun liikkuminen vähentynyt nyt sairaslomalla radikaalisti ja ruoka kyllä sitävastoin maittaa ihan entiseen malliin....

Munkin täytyy vissiin vähitellen yhdistäytyä ja mennä laittelemaan loput paikoista kuntoon. Tälle päivälle ei olekkaan mitään valmiiksi suunniteltua näiden normaalien kotihommien lisäksi vaikka onhan sitä tekemistä niissäkin.

Piparintuoksuista maanantaita kaikille ja töissä viimeisiä hetkiä viettäville erityistsempit.

t:Anni ja masu 32+3
 

Yhteistyössä