**Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!

Oih onnea! Lisää vauvoja vaan tupsahtelee :flower: Kaikki muut on tietenkin jo synnyttämässä tai suppareiden kourissa, mie täällä vaan surffailen ja toivon, että jos tässä kuussa kuitenkin... :D

Mielialat vaihtelee täälläkin! Joku niistä tuolla edellisellä sivulla mainitsikin. Äskenkin piti märsätä oikein kunnolla, eikä siinä ollut oikeestaan mitään päätä eikä häntää siinä syyssä, että miksi itkettää niin kovaa. Ja nyt on taas hyvä mieli. Veikkaan kyllä, että taitaa minua itseänikin alkaa jännittämään synnytys, niin tässä ei oikein osaa pukea sanoiksi kaikkia tunteita. Kun se on odottamista, pelkoa, jännitystä, malttamattomuutta ja onnellisuutta, kaikkia yhdessä. Ei ole helppo sieltä poimia sitä yhtä. :)

Tänään pitää varmaan käydä ottamassa pienet aurinkokylvyt, kun kerran noin kauniisti paistaa :cool: Pitäisköhän alkaa jo yläkerran parvekkeelle puhdistamaan aurinkoterassia? Vaan eipä tuo taida ihan vielä niin korkealle nousta näillä leveyksillä :D

Vilipi ja Tyyne, edelleen 39+4
 
Sofiansohva Meilläkin ergo eikä se sovi alle 3kk ikäiselle. Lainasinkin Manducan kaverilta kun siinä vauvapienennin. Vai onko sinulla joku muu (liina tms) alkuajoille?
Joo ymmärsin kans et se ei oo ideaali ihan vastasyntyneelle, ilmeisesti se hajasäärin istuminen ei ole oikein hyvä asento ihan pienelle..?
Oon metsästämässä siihen alkuun sellaista helppoa liinaa jolla pääsis just ne pari ekaa kuukautta. TRICOTTi on nyt aktselussa kun siinä ei tarvitsisi niitä sidontoja vääntää ja kun kangastakaan ei ole metritolkulla niin ei varmaan ole niin hikistäkään puuhaa :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja riskilä;27921337:
Sofiansohva Kestovaipat on nykyään tosi helpon oloisia ja hyviä, edellinen kestoilukokemukseni on n. 13 vuoden takaa, jolloin ensin käärittiin harso imuvaipaksi, sitten päälle sellainen joustava kietaisuvaippa ja sen päälle vielä paksut villahousut. Eli aikamoinen paketti siitä tuli, mutta eipä vuotanut :D Ja nyrkkisääntöhän noissa uusissa vaipoissa on että vasta n. 10 pesukerran jälkeen alkavat toimia kunnolla eli käytetyt toimivat paremmin kuin uudet.

riskilä poks 39+0!!
Toi olikin uusi tieto että imukyky paranee vasta käytössä, kiitos vinkistä! Pitääkin sitten metsästää nimenomaan käytettyjä :D

Kuinkahan paljon vaippoja kannattaisi olla varastossa jos yrittäis pärjätä kestoilla? riittääkö 10 kpl imuja? Vai pesettekö niitä edes joka päivä?
 
  • Tykkää
Reactions: J-Love
Kotiutumisvaatteet oon kattonu Masukille valmiiksi. Kassiin nakkasin bodyn, sukkikset, niiden päälle vielä housut ja kietaisupaidan, tumput ja töppöset, toppapuvun, kypärämyssyn ja pipon. Kassissa myös silkkimyssy mitä käytetään sisätiloissa. Kaippa nuilla pärjää.

Mun pitäs saada aikaseksi ostaa Manduca. Sen haluan liinan lisäksi. Esikoisella mentiin liinoilla mut nyt haluan kokeilla tuota Manducaa myös. Oon niin paljon kuullu kehuja siitä!

Käytiin vähän shoppailemassa aamupäivällä. Nyt kotona ja esikoinen päiväunilla. Ite taidan nyt köllähtää sohvalle.

Tine ja Masukki 40+1
 
Onnittelut tuoreille mammoille pikkuisista! :flower:

Oon myös tosi kiitollinen synnytyskertomuksista!!

Yöllä tuli vähän veristä limavuotoa, kun kävin vessassa. Lääkärin pitäs tänään soittaa yliaikaiskontrollista. Koko aamun ja aamupäivän odotellu puhelua. Ei mee enää montaa päivää et mullaki on vauva sylissä :heart:

Voimat aika loppu. Ei jaksa tehdä pahemmin mitään. Onneks koiran kanssa pitää välil mennä ulos niin se piristää. Mielialat täällä yllättävän hyvät. Ei vieläkään montaa supistusta tuu päivässä. No mielummin näin päin kuin et olis joutunu jäämään saikulle joskus viikol 26 :)

Mulla on kotona rintareppu. Sedältä sain sen. Piti siinä omaa lastaan. Se on Thaimaasta ostettu, kun hänen naisensa on siltä kotoisin. Saa nähdä miten toimii meillä.

Toivottavasti Pinsulin kivut olis helpottaneet :/

Summergirl92 ja poitsu 41+1
 
Toi olikin uusi tieto että imukyky paranee vasta käytössä, kiitos vinkistä! Pitääkin sitten metsästää nimenomaan käytettyjä :D

Kuinkahan paljon vaippoja kannattaisi olla varastossa jos yrittäis pärjätä kestoilla? riittääkö 10 kpl imuja? Vai pesettekö niitä edes joka päivä?
Juu, vaipat ei ime jos niitä ei pese moneen moneen kertaan ennen käyttöönottoa! Ja voisin veikata, että kymmenellä imulla ei pärjää edes yhtä päivää.:p no riippuu toki imuista paljonko niitä tarvii, mutta yhteen vaippaan voi mennä kolmekin imua. Ja pikkuvauvalla menee aika monta vaippaa päivässä. Mä oon pessy vaipat noin joka toinen päivä ja kuivatan narulla, yleensä kuivuvat seuraavaksi päiväksi elleivät jo iltaan mennessä.
Mulla on varmaan joku 15 - 20 vaippaa yhtä kokoa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollut viimeinen neuvolakerta, ja tehtiin yliaikaisuuslähete nyt sitten. Ensi viikolla sitten käyntiä sairaalaan, jos ei ole sitä ennen syntynyt. Oon alkanut henkisesti valmistautumaan käynnistykseen...

Mulla nyt kaksi hyvin nukuttua yötä, yhtään ei ole yöllä supistellut. Päivisin jonkin verran. Masukaveri on aika rauhallinen, mutta kyllä se silti liikkuu.

Tuo auringonpaiste piristää kummasti, kevättää :).

Ja onnea vauvoista :flower:

Mimmilii ja rv 40+4
 
Ihana aurinko :cool: Käytiin siitä juuri neiti 5veen kanssa nauttimassa 2½ tunnin ulkoilun verran. Naapuri tyttönsä kanssa oli kaverina :)

Pisangilla ja Riskilällä lupaavia tuntemuksia :) Jäsnkää!

Onnittelut vauvautuneille!

Mulla on taas takana katkeamattomat 10h yöunet. Pesin aamulla kaikki pyykit koreistaan ja viikkailin parin koneellisen verran kaappeihin. Energiaa riittäisi yhdelle pienelle kylälle ;) En ole malttanut istua koko päivänä, touhututtaa, joten keittiön kaakelit mm. sai puhdistuksen tänään tuossa ohimennen ja tulipahan jumppapallollakin jumppailtua. Oiskohan hb noususuhdanteinen? Viime viikolla oli noussut sentään alle 100->108 ja sitä ei ole tapahtunut kertaakaan koko raskauden aikana. 2 nappia/pv on mennyt rautaa 3 viikon ajan. No, johtuu mistä johtuu, ihanaa kun on energinen olo :)

Kovasti porannut päätään taas tänään tuo kaveri. Kivoja puukon iskuja satelee ;) Myllää myös käsillään(?) alamahan tuntumassa ilkeesti. Miten voi olla käsissä noin paljon voimaa?

Adora ja Marakatti taas päivän valmiimpana :) 39+5
 
No niin jos jotain pikasesti ehtisin kirjoittaa synnytyksestä ennen neidin heräämisiä syömään :)

Eli Torstaina 17.1 lähdin miehen kanssa käymään naistenklinikalla vähäisten liikkeiden takia.Olin käyrillä tunnin ja juottivat mehuja jne,mutta liikkeitä tuli vain 6kpl ja halusivat ultrata varmuudeksi.Lääkärin mukaan ultrassakaan ei näkynyt tarpeeksi "suuri eleisiä" liikkeitä ja tutki alakautta ja sanoi 3cm auki jäät synnyttämään tämän tytön tänään.Pääsimme käynnistysosastolle odottamaan kalvojen puhkaisua ja paniikki oli todella suuri mulla.Klo.16.55 lääkäri tuli ja puhkaisi kalvot,klo.17 alkovati säännölliset supistukset.No enhän mä tajunnut kuinka nopeasti ne yltyvät,kätilö kysyi haluanko jotain lääkettä jo osastolla ja sanoin et voinhan mä panadolin ottaa :LOL: sehän se auttoikin!Klo.18.30 kivut olivat niin kovat että en saanut enää sanaa suusta ja hikoilin kun saunassa oisin istunut,mies ei enää kestänyt kattoa vierestä ja soitti kätilön paikalle,joka siinä tutki kohdunsuun ja sanoi n.3cm edelleen.Mutta supistukset tuli siinävaiheessa 1minuutin välein ja sanoi synnytyksen olevan nyt käynnissä ja siirretän saliin.Elämäni tuskallisin matka pyörätuolissa 6kerroksesta 1kerrokseen niiden kipujen kanssa!
Kätilö tilasi samantien lääkärin laittamaan spinaalipuudutukse, koska voin vaikka vannoa että olisin kuollut kohta niihin kipuihin:ashamed: No kivut loppuivat siihen ja kätilö tutki uudestaan edellisestä tutkimuksesta oli 45min aikaa ja totesi 10cm auki,mutta lapsi ei ole laskeutunut.Siinä sitten käski mun jumpata että saataisiin tyttöä alemmaksi lantioon.Spinaalin vaikutus alkoi loppua nopeasti ja kätilö lisäsi epiduraalia jonka lääkäri senkin oli jo valmiiksi asentanut jos tarvitsee.Ja siihen sitten loppui ne supistukset!Ei kun supistustippaa hitaalla menemään että saataisiin ne yltymään ja vauva laskeutumaan.Vauvan sykkeet tippuivat yhtäkkiä 60 ja kätilö käski mut pää alaspäin ja antoi happea mulle,sen jälkeen vauvan sykkeet hyppäsi 200 ja alkoi tapahtua siinä synnytyssalissa.Huomasin yhtäkkiä paikalla olevan 2 lääkäriä ja 4 kätilöä ja kaikki olivat vakavana ja kukaan ei puhunut meille mitään.Mut repäistiin siinä vaan puoli istuvaan asentoon ja jalat levälle.Siinä vaiheessa lääkäri sanoi "sinä joko synnytät tämän tytön tässä ja nyt tai lähdemme hätäsektioon sinut nukutetaan ja mies ei pääse mukaan ",järkyttävin hetki elämässäni varmaan ikinä!!!En tiennyt onko vauvalla kaikki hyvin kukaan ei siihen suostunut sanomaan mitään kun kysyin.Itkin hysteerisenä ja kätilö sanoi vaikka ei supista sun on nyt pakko ponnistaa.Klo.23.30 ponnistin minkä ikinä jaksoin,olin päättänyt että tyttö syntyy nyt ja kaiken on oltava hyvin.Samantien kätilö huusi älä ponnista enää pää on syntynyt,itkin edelleen aivan hysteerisenä kun mietin onko vauva elossa.23.34 tyttö sitten syntyi.Mies repesi itkemään ja aloin huutaa kätilölle että hengittääkö se vauva.Siinä yksi kätilöistä tuli mua siihen halimaan ja rauhoittelemaan että kyllä se hengittää imetään lapsivedet pois jota oli ehtinyt nielaista hiukan.Ja sitten se maailman ihanin ensimmäinen parkaisu kuuluikin jo :heart:
Haipakkaa oli meno ja kivut olivat jotain aivan kamalaa käynnistyksessä mulla: /
Päästiin perhehuoneeseen ja jouduimme olemaan 4 päivää sairaalassa,kun tytöllä oli crp koholla ja tutkivat tarkkaan ettei löydy mitään merkkejä hapenpuutteesta jne.Crp laski ja lääkärit totesivat tytön olevan varsinainen pakkaus ja täysin terve likka:heart: Tää äiti ja perhe on niin rakastuneita uuteen tulokkaaseen :heart: Ihanaa olla kotona ja nauttia tästä vauvan tuoksuisesta elämästä:heart:

Ja onnea kaikille vauvan saaneille taas:flower: Ja muille ISO tsemppi loppu odotukseen ja koitokseen :flower:

Onnellinen Mami*3 ja Kaunis Rusina 5pv:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon Onnea vauvansa saaneille ja kiitoksia tarinoista!!! :flower:

Mami*3lla ollu hurjat paikat, mutta onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin ja tyttönen terve!! :)

Täällä ois sitten 40+0 ja ei mitään merkkejä synnytyksestä! :D Neuvola oli ja kaikki kunnossa.
Sf 37,5 (ed.37)
Paino +2kg/vk (kipeyden viemät kilot tuli sitten kolisten takaisin :D )
Syke +140 ja hyvät vaihtelut
Ei edelleenkään ole laskeutunut.
Terkka toivotti tervetulleeksi ensiviikolla, mutta tajusi sitten kuitenkin huikata perään, että "tietenkin toivotaan, että syntyy aiemmin". Eli eipä hänkään kauheasti liputtele piakkoin tapahtuvan synnytyksen puolesta. :D

Täällä onkin paljon kestoilijoita... Mun on pakko tunnustaa, että meillä turvaudutaan pelkkiin kerttiksiin. Ei riitä aika, eikä energia muuhun. Ja pesutilat on niin pienet, että pelkkien vaatteitten kuivattaminenkin on järjetön haaste tässä perheessä. On kyllä jälkikäteen tullu kirottua, että miksi ei aikoinaan remontin yhteydessä laitettu kuivausrumpua. Nyt se ei enää onnistu, ilman, että pitäis taas tehä uus remppa... :(

Kantoliinana on tricotslenin pitkääkin pidempi liinanen. Ihan kätevä, vaikka alkuun kammoksuinkin pituutta. Kesällä tosin ihan tuhottoman kuuma, mutta oletan toimivan nyt ainakin alussa loistavasti. Manducasta haaveilen minäkin, mutta vielä on piheys iskenyt miettiessä ostamista... Nyt kyllä varmaankin pakko törsätä sen verran. Toi liina kun ei oikeen kauaa mun selälle sopinut. Vauvalle kun alkoi tulla enemmän painoa, niin en enää saanut liinalla tarpeeksi jämäkkää kantoasentoa ja alkoi selkä turhaan väsyä.

Täällä uutena oireena oikean sisäreiden särkeminen supistusten aikana. Mahaan ei edelleenkään pahemmin supistelut ota, mutta reidessä on alkanut vihloa. Hmm, mahtaisko moinen saada jotain aikaiseksi. :)

Meand 40+0
 
Monet on kysellyt mun epparihaavasta, anteeksi etten oo vastannut kun ei millään ehdi käymään koneella! :D Mutta siis, haava on ehdottomasti paljon parempi! Sen "istumattoman" päivän jälkeen sitä kärsi taas suihkutella, eikä siihen sattunut enää normaalia enempää. Edes kipulääkkeitä en tarvii. Siksi en soittanu neuvolaan tai lääkäriin, muuten olisin kyllä soittanut! Veikkaan että haava oli vaan tosi rasittunut mm. kahden tunnin automatkasta ja huonossa asennossa imettämisestä. Nyt se on ollut jo pari päivää parempi eikä siihen kiinnitä enää niin paljon huomiota :)

Onnea taas kaikille synnyttäneille, nythän niitä vauvoja rupee tulemaan oikein kunnolla!! <3

Poitsu pitää meitä edelleen hereillä yöt. Se ei itke, mutta ähertää ja puhertaa ja inisee ja pitää ties minkälaista meteliä. Eikä nuku. Oon tullut siihen tulokseen et sillä on pakko olla mahavaivoja, koska se vääntelehtii siihen malliin. En oo syönyt kyllä mitään kaalia tai herneitä tai ruisleipää tai muuta mikä tuo monesti vauvalle mahanpuruja...Kai tää on vähän herkkävatsaisempi, niin mäkin olen :)

Tänään kävi lastenneuvolan terkka kotikäynnillä, pojalla painoa jo yli 3800g! Syntymäpaino oli siis 3590g. Hyvin siis riittää maito, mikä on positiivista :)

Pinsuli ja pikkunen 11vrk <3
 
  • Tykkää
Reactions: riskilä ja Vilipi
Onnea jakaantuneille! :flower: Määäääää haluisin kanssa jo.... :D

Pinsuli kannattaa noihin vatsavaivoihin alkaa antaan sit kahen viikon ikäsestä alkaen noita gefilus D-tippoja! Meidän esikoinen ainaki sai ihan hirveet vatsanväänteet kaikista muista (myös siitä relan d-tippajutusta, vaikka siinäki maitohappobakteeri mukana) ja ton avulla sit helpottivat. :) Tän kakkosen kanssa aattelin olla heti alkuunsa järkevä enkä lähe edes kokeileen huudattaa millään devitoleilla tms. heti alkuun, vaan sit vähän isompana vasta ku vatsa kestää paremmin.

Kantoliinaa mäkin oon miettinyt, et pitäs hankkia. Suositelkaas joku jotain hyvää merkkiä? Itellä ei oo noista niin mitään aavistustakaan ja hitto vie ku oli tos paikallisessa perhekerhossa sellanen kantoliinaesittelijä, niin tottakai esikoinen oli sopivasti oksutaudissa ettei sit päästy. :(

( . )
ahistaa kun ei supista. Ja tottakai joka helvetin ihminen on ottanu asiakseen kysyä heti törmättäessä, että joko supistaa. :stick: Ihan tosissaanko joku puolituttu naapurin siskon serkku tms. kuvittelee, että mä alan jossain kaupan kassalla kauheeseen ääneen tilittää mun alapäätuntemuksista tai vastaavista. Ihan kun ei olis siinä ostosten hihnalle ja kassiin latomisessa tarpeeks hommaa muutenkin. :kieh:

Mut onneks ei enää särje edes selkää pahemmin. Että periaatteessa voisin olla raskaana vielä sen pari viikkoa, kun ei oo mitään kummempia särkyjä, mutta vituttaa ku tää maha on niin tiellä kokoajan enkä saa mitään tehtyä. Esikoinenki ihan reppana, ku äiti ei pääse enää lattialle leikkimään (tai pääsis lattialle, mutta kuka mut sieltä nostaa??) ja joutuu sit yksinään puuhastelemaan. :( Onneks tuo tykkää kuunnella satuja ja monesti tuokin sit kirjan mulle ja kiipee sylkkyyn katseleen kuvia ku mä luen. :heart:

pipituuna & kakkone 39+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Oli koskettava synnytyskertomus Mami*3:lla :)

Pinsuli, kiva että kaikki haavan osalta ok :) Itseasiassa kun mietin 11 vuoden takaista epparihaavaani (esikoisesta), sekin oli alkuun ihan ok ja joskus viikon jälkeen alkoi kiristelee ja itku kurkussa sai käydä vessassa ;) Tosiaan pitää olla itseään kohtaan armollinen ja muistaa että on vasta synnyttänyt, antaa kropan toipua. Nimim. Itsekin lenkkeillyt 4 päivää synnytyksestä ja illalla sai tuntea alapäässään kivat paineentunteet :)

Tuli tuosta Pipituunan uteliaista tutuista tuli mieleen. Itse juuri tänään naureskelin mitä kaikkea ärsyttävää ihmiset on kerenneet tähän mennessä laukomaan :D
Appiukko kävi vierailulla viikonloppuna: "Mummu siellä jo kovasti odottelee milloin se pikkumies syntyy, niin millonkas se ajatteli syntyä?" Ai jaa, vai mummu tahtois tietää. Eiköhän me kerrota sitten kun on syntynyt.

Viime viikolla anoppi laittoi tekstarin: "Olisiko ensi viikolla joitain tiettyjä päiviä/öitä milloin kannattaa olla varautunut jos pikkuinen päättää syntyä? (eli lapsenvahtina oloa ajatellen) Olin ensin että kysyitkö tota tosissas |O Vastasin hetken mietittyäni, että ei kait noista vauvoista ennenkään oo selvää otettu. Vastasi takaisin: "Ok, olemme kuitenkin varuillamme" argh.

Naapuri: "Joko supistelee?" -Mun mielestä tää kysymys on vaan niin turha :) Mitä sitten jos supisteleekin? Tai jos ei? Mitä ne sillä tiedolla tekee? Supistuksia voi tulla vaikka kuinka aikaisin, eikä siitä voi ennustaa synnytyksen ajankohtaa.

Samoin kaikki liian henkilökohtaisuuksien kyseleminen ärsyttää. Esim. nää ummetusten ja muiden alapääasioiden kyseleminen on vaan liikaa.

Supistellut nyt n. klo 18.30 alkaen. Ei synnytyssupistuksia, vaan ihan näitä mitä on ollutkin. Kiristäviä ja hieman hengittelyyn keskityttävä, väli 15-25min. Eli ei näillä synnyttämään lähdetä :D Mutta miehelle laitoin töihin varmuuden vuoksi viestiä että osaa pitää kännykässä äänet päällä yöllä varmuuden vuoksi. Kotiutuu huomenna 11.00. (mutta en jaksa uskoa että tästä mitään kehkeytyy) :)

Adora 39+5
 
Viimeksi muokattu:
Voi Mami*3 minkä teit! Täällä kyyneleet valuu pahemmin ku Niagran vesiputouksessa!!

Tääll ois yks joka kokeilee kestovaippoja! Sain kaverilta jättikassillisen erikokoisia joten päsen kokeilemaan niitä. Mulla on kyllä alkuun myös perus kertakättiksii koska yksin ku olen tuskin kerkiän (jaksan) pestä ja panostaa alussa ihan niin täysillä vaippoihin.

Repuista olen kuullut että Manduca on hyvä ja ergonominen. Kaverilta saan ens hätää lainata että löydän itelleni sopivan (jos nyt itse tykästyn siihen). Kyllä siitä on aika paljon juttuja kuullu, ja kaikki on pelkkää hyvää :) Aika hintavia kyllä on, mutta netistä löytää yleensä aika hyvin käytettyjäkin.

Kotimatkavaatteet on kaikki laukussa :
-sisätiloissa käytettävät tumput ja töppöset
- ohkanen pipo sisätiloihin
-toinen ohkainen pipo ja siihen päälle paksumpi
-Pitkähihanen body
-sukkikset ja potkuhousut
-noiden päälle tulee tummanruskea karvainen karhupuku (jossa on korvat! NIIN IHANA!!)
-ja vielä toppahaalari ulos lähtiessä (ettei vaa palelu pikkuinen)

Tosiaan ku esikoinen kyseessä ei oo mitää hajua minkä verran vaatteita sellanen pieni nyytti tarvii, mutta kerkiää kait siinä hake kotoolta jos jotain puuttuu :)

Mitähän vielä.. Ai niin neuvola! Sama tuomio ku viimekski, kiinni on tyttö ja odotellaan. Kaikki paineet on (erittäin) hyvät kuulemma ja neuvilatädillä on "positiivinen näkemys" mun tulevaisuudesta. Itse kun olen vähä ressannu sitä että miten tulee menee ku yksin elän ja elätän. Mutta, se on pysyttävä positiivisena ja ajatella että saan elää ihanaa omaa aikaa tyttäreni kanssa (jahka hän suvaitsee masusta ulos tulla)
.
 
J-Love mullakin välillä tulee näitä ajatuksia miten pärjää yksin lapsen kanssa ja taistelee syyllisyydenkin kanssa miksi lapsella ei ole isää. Mutta samalla tiedän että kaikki järjestyy ja juuri näin piti kaiken mennäkin. Onneksi mulla on oma äiti ja broidi tukena ja apuna että ei ole täysin itsekseen. Ilman tukiverkkoa olisikin vaikeaa. Onko sulla ketään läheistä tai hyviä ystäviä apuna?

Tosi kiva kuulla että täällä on niin monta jotka aikoo ainakin kokeilla kestovaippoja :) Saa sitten vinkkejä ja vertaistukea kun sählää niiden kanssa :D Oon varautunu siihen et homma ei ihan heti automaattisesti ole helppoa mut aion ainakin yrittää tosissani. Ja on mulla toki ihan kertiksiäkin kaapissa varalle, en aio olla mikään superäiti jos tulee hetkiä ettei vaan jaksa. Mut selkeesti mun pitää ostaa niitä reilusti lisää jos teilläkin niitä on kymmenittäin :D
 
Huomenta!

Isommat taas saateltu koulumatkalle. Kyllä se osaa tuo melkein kymmenen vee aina välillä teettää. Hän lukee illalla kirjoja salaa peiton alla ja aamuisin on sitten tosi kiukkuinen kun pitää herätä. Hänen oma sisäinen kellonsa tosin oli jo vauvana eri rytmissä kuin meidän muiden, illan virkku aamun torkku :D. Onneksi huomasin vessakäynnillä, että siellähän vielä valvotaan, jäin miettimään, että monestikkohan hän on valvonut toosi pitkään kun me ollaan miehen kanssa nukahdettu ajoissa.

No ja sitten asiaan ( . ) Huomenna on viimeinen neuvola. Jotenkin vain toivoin ettei sinne tarvitsisi enää mennä, mutta näyttää siltä, että ei voi välttyä :D Eilen illalla tuli yksi jo melko terävä supistus kun menin köllöttämään sänkyyn. Tää siis joskus klo 22 jälkeen. Ja heräsin klo 1 yöllä pissahätään ja kun pääsin takaisin sänkyyn, niin pari supistusta pisti jo vähän irvistämään :O. Mutta vain kaksi muistan! Sitten olenkin jo nukahtanut uudelleen, eikä nyt tunnu miltään. Dääm.

Synnyttäneiden osastolla meidän sairaalassa taitaa olla melkoinen kiirus tällä hetkellä...ainakin kun katsoo noita syntyneet-ilmoituksia lehdestä. Saa nähdä soppiiko sekaan! :LOL: Jos vaikka jonkun komeron saa kun synnyttämään menee, niin hyvin menee. Aina joskus on niitä päiviä kun kuulee, että viime hetkillä on ehtinyt saliin, ja salista pois kun jo seuraava on tullut paikalle. :)

J-Love, meille tosiaan neljäs tulossa, eikä mullakaan ole mitään hajua, että minkä verran vaatteita pitää olla mukana vauvalle! Että jos yhtään lohduttaa :) Meilläkin kun eilen oli vaivaiset -8 astetta pakkasta ja tänään olikin aamulla sitten -17 astetta kun tuossa reilu tunti sitten heräsin, niin hankalaa ennustaa mitä se sitten kotiintulopäivänä voisi olla. Meillä tosin etelään verrattuna varmaankin vähemmän tuulee, että se harvoin lisää pakkasen purevuutta.

Adora, mä oon kans ihmeissäni noista uteluista. Olenkin sanonut tän viikon kaikille, että tää syntyy varmaan kaksi vuotiaana. Ja eilen soittelin parille ystävälle lapsenvahtihommista, että jos tulee hätä, niin saako tuoda nuo isommat sinne hoitoon, niin yksi heistä sanoi (varmaan ajattelematta), että: Joo, ja ois hyvä jos hyvissä ajoin voisit ilmoittaa. :O Siis täh? Kivahan se ois varmaan jos voisinkin ilmoittaa hyvissä ajoin. Onneksi hän huomasi itsekin mitä tuli sanottua, ettei tarvinut alkaa korjaamaan tätä harhakuvaa, että ehkä tietäisin koska vauva syntyy. :LOL:

Yliaikaisuudesta
tulikin mieleeni, että meillä on isomummon 80v. syntymäpäivät 9.2. Saapa nähdä pääsenkö niihin juhliin ison mahan kanssa vai vauvan kanssa :) Silloin olisi rv 42+1 ja th ainakin meinasin, että eivät ala uudelleen synnyttäjältä liian aikaisin käynnistelemään, kun ei mitään ongelmiakaan ole ollut. No, ehkä ei ihan niin pitkälle mennä kuitenkaan yhtenä kappaleena? :whistle:

Vilipi ja Tyyne 39+5
 
Ai joo, noloin asia jäi kysymättä, tää on niin uusi ja outo asia mulle, että ällövaroitus!

Minkämerkkistä peräpukamavoidetta voisi kokeilla kun on raskaana? Siis tarkemmin, että minkä merkin olette itse huomanneet toimivaksi? Minusta tuntuu, että sellainen on tuonne alapäähän ilmestynyt. Se ei ole kipeä, ei vuoda verta eikä se kutia, mutta tuntuu oudolta kun alapääpesua tekee pyllyn puolelta. Niin veikkaan, että nyt olen ekan sellaisen saanut. Ja pelottaa, että mites sen kanssa sitten synnytyksessä? VOiko se vaikka räjähtää siinä? No tai siis varmaanhan se minun tuurilla räjähtää. Ja sit se on kipeä.
 
Onnea vauvan saaneille. Joukko kasvaa koko ajan. Tammikuuta kuitenkin kohtullisesti jäljellä joten eipä vielä kiire odottajillakaan. Vauva voi olla jopa helpompi hoitoo, kun pidempään saa vatsassa oleskella ja kunnon painon, kunhan ei jätiksi tule. Mulla kohta lääkäri ja katellaan onko mitään tapahtunut. Käynnistystä harkitaan, jos katsotaan sektiohaavan kestävän. Leikkauksen vaadin viikon sisään, jotta istukka varmasti jaksaa mukana, kun istukan kanssa ollut aiemmin ongelmia. Olkaahan yliajalle menneet tarkkoja, että vauvat kuitenkin liikkuvat tarpeeksi. Ekaksi liikket saattavat loppua, jos istukka takkuilee.

Kyseliät ovat kyllä rasittavia. Eiköhän sitä ilmoita sitten, kun vauva ulos putkahtaa. Mulla tänään laskettu aika, niin vauveli on ihan ajoissa, jos tänään syntyisi. Ihme kiire kaikilla hoputtaa asioita. Tyttö paino 39+0, 3,2kg ja oli mun mielestä pieni hoidettavaksi. Jos ongelmia ei olis ollu, ihan hyvin oisi saanut vatsassa tovin kasvaa.

Facebook ryhmä kiinnostaisi, jos joku pystyy perustamaan. En ensimmäiseen ryhmään liittynyt, koska en halunnut raskausdesta ilmoitta muille niin "aikaisessa vaiheessa". Olen sen verran huono facebookkia käyttämään, niin muut oisivat kuitenkin hoksanneet, että ei tuollaisessa ryhmässä ilman odotusta olla. Puoli tutuille on kivempi infota kunnon viikoilla, kun vauvalla jo mahdollisuudet selvitä.

Tuhannesti voimia kaikille vauvaa vielä odottaville!!! T:Marjaana + maha-asukki

Ai niin päivityksenä tyttö lupaus. Selvisi viime ultarassa :) .
 
  • Tykkää
Reactions: Toivotonko
Huoh... mulla nää väärät hälytykset jatkuu vaan. Eilen oli sitä järjettömän kovaa painetta lantiossa ja siitä lähtikin sitten jonkinlaisia supistuksia tulemaan päivän mittaan, epäsäännöllisinä tosin ja kesyinä (mutta niin ne alkoi esikoisestakin) 10-15min välein. Iltaan mennessä eivät voimistuneet kovin, oikeastaan olivat aiemmin voimistuneet ja ennen nukkumaanmenoa lopahtivat. Menkkamaista juilimista oli alaselässä ja -vatsalla supistelujen välissä. Ja paskanmarjat, TAAS mä sain herätä uuteen aamuun yhtenä palana... :( Tää on henkisesti niin rankkaa ja turhauttavaa, kun kroppa jo kolmatta viikkoa antaa ymmärtää, että synnytys on lähellä, mutta mitään ei tapahdu. Heti sitä alkaa maalailla mieleensä kauhukuvia siitä, ettei mun kroppa toimi oikein ja että en pysty tällä kertaa tuottamaan tarvittavia supistuksia, vaan kituuttelen näin, joudun käynnistykseen ja lopulta leikataan...
Ja nyt on vasta LASKETTU AIKA. No joku pieni ilonpilkahdus tuossakin. Että nyt on sitten SE päivä, jota ollaan yhdeksän kuukautta odotettu.<3

Ja todellakin, ihmiset osaa olla rasittavia kyselemisineen.|O Multa yks tuttu kysy jo viime torstaina, että "mites sä vielä olet kasassa?" ja vielä ihan vilpittömän hämmästyneenä (huom, itsekin kaksi lasta synnyttänyt). Ihan vaan sanoin, että no eipä tuo laskettu aikakaan oo vielä menny, että onko tämä joku ihme. Ja toinen laita on nuo saamarin säälittelijät, "voooooi, sinä se olet vieläkin yhdessä paketissa". Tekis mieli huutaa, että TURPA KIINNI, EI TÄÄ OO OMA VALINTA, VAAN HALUAISIN SEN VAUVAN JO!!!:mad: Joo hei sori ihmiset, mä EN tiedä milloin tää lapsi syntyy. Sattu tuo kristallipalloki jäämään toiseen laukkuun, että ois voinu siitä koittaa kattoa. :mad::mad: AAARGRGRGHH!!!!

Joo, nyt ei taas pysty parempaan, sorry...:ashamed: Mä vaan niin tahtosin tän pikkuisen rakkaan jo syliin, mä en enää jaksa olla kömpelö ja väsyny muumi ja kuunnella ihmisten lätinöitä mun koosta / vauvan syntymän ajankohdasta...

Pisang ja Nuppu 40+0<3
 
  • Tykkää
Reactions: Zarix ja Toivotonko
Ja minä NIIIIIN komppaan Pisangia oikeen ääneen nauroin kun luin sun tuntemuksista, tasan samat fiilikset täällä. Ja mulla siis ylihuomenna LA! Eilen viimeksi appiukko toiselta puolelta Suomea (joka EI KOSKAAN SOITA MULLE) kyseli, että jokos siellä ollaan tositoimissa. Ihan kuin vastailisin puhelimeen, jos olisin tositoimissa :LOL:

Ja sen perään toinen sukulainen, että ONKO mitään tuntemuksia? No ei saatana ole. Jos ei nyt monta viikkoa jatkunutta iskiasta, alapään puukkoja ja unettomutta, sekä pissillä ravausta oteta huomioon. Ja tosiaan kaikista ärsyttävintä on mennä esim. kylään paikkaan, jossa JOKA KERTA arvostellaan sun mahan kokoa. Joka kerta sama juttu, vaikka just eilen oltais nähty. "Heeeeerrranen tota sun mahaa" tai "Ootpas sinä taas kasvanut" Joo kiitos vaan...luulin että vauva on se joka kasvaa, mutta kiitos kun oikasit ja tunnen oloni taas valaaksi :stick:

No niin, eihän nää oo vakavia juttuja, mutta kyllä alkaa ketuttaa kun jokaisella on oma mielipide kysymättä mun mahasta ja olosta. Toiset sitten päivittelee, että ei uskois että oot jo niin pitkällä kun noin pieni massu. Ja vielä tähän päälle nää varpajais asiat. Mulla nousee savu päästä. Milloin ei sopisi Mikolle, ja lauantai ois hyvä Villelle...vitsejähän ne vaan on, mutta ketuttaa tuokin. Onhan se MIES NIIN PALJON TÄS KÄRSIN JA KESTÄN, että ansaitsee kunnon kännit.

No niin, minä meen nyt makaamaan ja sitten haukkaamaan happea ja rauhoittumaan :saint:

Kärvistellään vielä, kohta se tulee!
Toivotonko + Toivotar 39+5
 
Viimeksi muokattu:
Samoilla fiiliksillä mennään kuin Pisang ja Toivotonko. Ystäviltä on tullut viestiä, että ala nyt jo mennä synnyttämään! WTF?

Jos tää oikeesti ois ollu mun synnytysinnosta kiinni, niin lapsi ois ollu sylissä jo viikkoja sitten. No, huomena ya-kontrolliin kättärille. Toivottavasti sais jäädä samantien käynnistykseen. Paikat ollu kuitenkii joulukuun alusta asti pehmeenä ja sentin auki.

Hermokimppu Heidikaroliina 41+4 ja Aatu
 

Yhteistyössä