¤ ¤ Tammikuun tuikkeet 2016 ¤ ¤ HEINÄKUU

¤ ¤ Tammikuun tuikkeet 2016 ¤ ¤

Lasketut ajat
Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / sairaala


26.12.
Hapsikka/26/Ensimmäinen/SatKS

27.12.
Bons / 25 / 1. / K-PKS

28.12.
iloksi/33/2.lapsi/KYS

1.1.
MissB/25/esikoinen/OYS
Nennuska/31/3. Lapsi/OAS
heinis1 / 38v / 3. lapsi / HYS

Maarii/26v/3.lapsi/KS-KS (epävarma LA)
Anne_81 / 34v. / 1. / JS (epävarma LA)

2.1.
Goldensia/2.1./ 2. lapsi/
Emppu2015/ /2./

3.1.
NeitiPelargonia/ 32v/ Esikoinen/ TAYS
Nannal/ ensimmäinen / OYS
Jimmi/29v./2.lapsi/Jorvi
Asilek
Rosie Riveter / 29v / 3. lapsi / ****
IINIS85 / 30 / 1. / TYKS

4.1.
Vanillac/ /2.lapsi/
piggu / 30+ / 3. lapsi /
leppäkertun keinutuoli / / 3.lapsi/ kos

5.1.
Yyteri/ / / KOKS
Onnentyttö / K-SKS/
SaaraN/36/Neljäs/Tyks
Zaron3 / / 3. / SeKs

6.1.
Riikkeli/ 23v/ 3.lapsi/ KYS
Yyteri
Farfallallaa/32v/2.lapsi/KOS

7.1.
Miia/ / 3.lapsi/
Golla/25/1 lapsi/ kys
Helunaa /28v/ 1.lapsi /jorvi
Mamma2012/36.v/2.lapsi/JS

8.1.
9.1.
Mimmi/27/2.lapsi
Jenspanen/28v/2. lapsi/Oys

10.1.
hannibal/27v/ Esikoinen/ TAYS

11.1.
kakaravaara/29v/6.lapsi/
piiuli/37/4.lapsi/KOS

12.1.
Elli T/37v/
Jenniferia/24v/esikoinen/oas
Nuinnikkaa/ 32v/ 2./ -

13.1.
Hepzu / 28v / 3.lapsi / EKKS
murakami/ 36 / 5. lapsi / ulkomaa

14.1.
Blue Bird/36/3./***
wellmu/34/2 lapsi
Wamppula / 29v / 2. lapsi / kättäri

15.1.
AS81 33 / 3.lapsi / eka yhteinen /Tays
syrtzi / 31 / 2. / OAS
Matueve/ 33v/5. lapsi/SeKS

16.1.
panfi/22v/2./Kos
Sade_/27.v/2.lapsi/OYS
Aappalainen/
Skurre / 33 / 1. / --

17.1.
Nonnuska79/35v/OAS
Amy2 / / esikoinen /hys

18.1.
Anniina0 / 24 v. / 2. lapsi / SeKS

19.1.
eevu / / Toinen lapsi /

20.1.
Mannis / 31v. / ensimmäinen / KOKS
Mymmeliini_1 / 28 v. / ensimmäinen /
Ferbyee/24/2ja3/NKL

21.1.
time2dance/32v/3./KOS
Pöllötär / 28v. / esikoinen / TAYS

22.1.
23.1.
OmaAurinkoinen, 32v / 1. / OYS
Gancia / 24 / 1 / hys

24.1.
25.1.
OdessaK / / 1. /

26.1.
jennimarjaana/21v/
bella16 / 24v / esikoinen /

27.1.
28.1.
Nasu_1 / 26 / kolmas / ?
Elzku_89 / 26 / 1. / TAYS
Yztlas/22/1/SatKS

29.1.
Milli Mimosa/ / 1./
jäämaanasukki /28v/2. lapsi/ulkomaat
Sininin / 25v / 1. lapsi / SAS

30.1.
31.1.

Meitä on 70 odottajaa!

Menetyksen kohdanneet
miumau
lilo
Katjuska87
peikko86

SYNNYTYSSAIRAALAT


JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Päivityspyynnöt punaisella tai omalla rivillään, niin erottuu. Muodossa:
Laskettu aika
Nimimerkki / ikä / kuinka mones / synnäri

KIITOS!
 
Viimeksi muokattu:
Jatkoa kesäkuun ketjulle (http://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tuikkeet-2016-kesaekuu.2449059/page-8)

Tervetuloa uusille!
Koitetaan pitää ketju edes vähän aktiivisena, luen ainakin mielelläni puhelimesta teidän juttuja päivittäin vaikka en heti vastailekaan (tällähän saralla voisi yrittää kunnostautua... :D). Facessa en ole. Huom. pidän ketjua yllä tämän kuun, mutta elokuussa olen reilun viikon ajan kaukana teknologiasta, joten voitte ruveta jo alustavasti miettimään, kuka haluaa seuraavan ketjun vetovastuun.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Jenspanen
kurjaa kun töissä meni asiat niin kuin meni, ei tarvitsisi kenenkään joutua tuollaista ylimääräistä nyt stressaamaan ja ajamaan asioita eteenpäin. Mutta hienoa, että olet päättänyt olla yhteydessä liittoon ja selvittää asian! Itselläni ei ole omakohtaista kokemusta, mutta seurasin hiljattain kaverin hieman vastaavaa tilannetta sivusta ja opin, että liittoja ja luottamusmiehiä on joka lähtöön. Päälimmäisenä sotkusta jäi mieleen, että pitää itse pysyä jämäkkänä, vaatia oikeuksia ja perusteluja, ja soitella aktiivisesti liittoon mikäli mitään ei ala tapahtua. Ja s-posti on myös hyvä väline kommunikoinnissa, tällöin on keskusteluista mustaa valkoisella; puhelimessa sanotut asiat tuppaavat prosessin edetessä unohtumaan/vääristymään yhdellä jos toisella. Toivottavasti sulla on hyvä ja asiansa hoitava liitto takana, paljon tsemppiä!!!

Mamma 2012 en ole aiemmin kuullutkaan tuosta nipt-testistä, kiitos vinkistä. Neuvolassa eivät maininneet mitään, kertoilivat vain miten tökätään neulalla vatsan läpi jaja mitä kaikkea :D Ei tainnut kyllä tulla meidän kohdalla tällä kertaa ajankohtaiseksi, soittoja ei ole kuulunut eli ilmeisesti seulat OK.

Skurre vauvojen vaatteiden yms. tekemisessä on tosiaan se hyvä puoli, että ne malttaa ehkä työstääkin loppuun saakka kun ovat niin pieniä ja nopeita verrattua aikuisten tamineisiin. Myönnettäköön, että itsessäni ainaki on sitä vikaa että innostun, aloitan ja heitän puolessa välissä syrjään. Mutta palaan töiden pariin kyllä aina lopulta, yleensä on useampi projekti samanaikaisesti meneillään ja teen sitä mikä milloinkin sattuu huvittamaan, kyllä ne sieltä joskus valmistuvat... Googlasin tuon Hyrrä-torkkupeiton, näyttää oikein mukavalta :)

Mymmeliini_1 jaksamisia, tuollaisia oireita ei toivoisi kyllä kenenkään kohdalle, kuullostaa hirveältä! Varsinkin tuo unettomuus ja väsymys sekoittavat pään helposti, jolloin kaikki tuntuu kenties vielä triplasti kamalammalta. Mutta pidä pimeyden keskellä mielessä, että oireet voivat loppua milloin tahansa ja pääset lopulta nauttimaan raskaudesta :)

Kuulumisia...
Kesäloma alkoi, olen pari ekaa päivää sukuloinut ahkerasti ja paljon olemme vanhempien ja isovanhempien kanssa jutelleet uudesta tulokkaasta. Itselleni merkitsee paljon, että kaikki ovat niin hyvillä mielin asiasta, tämä ikään kuin vielä kruunasi hyvät ultra- ja seulauutiset. Isä ja sisko kuulemma kouluttavat vaavista futiksen pelaajan :ROFLMAO: Be my guest, jos se lapselle vaan passaa! Ei mutta aikuisten oikeasti, hyvä tietää että tukiverkostot kunnossa ja voimme miehen kanssa jakaa odottamisen ilon ja innostuksen myös sukulaisten kanssa.

Toissa päivänä oli toka neuvola, siinä ei juurikaan mitään mainitsemisen arvoista paitsi sydänäänten kuuntelu. Kylmä hiki alkoi jo hiipiä kun terkkari etsi ja etsi, mutta pelkkä tyhjä kohina kävi. Lopulta pikkuinen paikannettiin tuolta jostain melko alhaalta, syke 150.

Sokerirasituskoe olisi edessä ensi viikolla. En ole ylipainoinen, mutta koska suvussa molemmin puolin 2-tyypin diabetestä niin tehdään koe jo näin aikaisessa vaiheessa. Käsittääkseni koe uusitaan vielä raskauden edetessä. Hirvittää tuo 12 tunnin syömättömyys
:eek::eek:

Mukavia odotuksia kaikille!


Bons ja Pikkunen possu 14+3
 
Bons: kiva, kun viitsit päivitellä listaa tämän kuun!

Eilen oli nt-ultra ja kaikki oli mallillaan. Vauva vastasi viikkoja täydellisesti, ainoastaan reisluun mitta oli 3 päivää jäljessä. Kaikki kriittiset ruumiinosat/elimet löytyi ja kovasti siellä meille vilkutteli. Saatiin myös 4D-kuva vauvastamuistoksi. Ainut asdia mikä minua jäi hieman vaivaamaan oli niskaturvotuksen mitta, joka oli 1,95mm. Esikoisella se oli vain 1,4mm. Tosin nyt se mitattiin vasta viikoilla 12+5 kun esikoisella oli viikot 11+4. Tämä ilmeisesti vaikuttaa asiaan? Ultraaja ei maininnut mitään mikä on tuloksen ns. yläraja? Eli pitäisikö minun olla tuosta tuloksesta huolissani?

Verikokeissa kävin samalla eilen ja niiden tulokset tulee ensi viikolla.

Ollaan kyllä niin iloisia, kun siellä oli paljon liikkuva pieni ihanuus :love:

Painoa on tullut tähän asti 3kg, mutta turvotus on kropassa niin isoa että luulisi tulleen enemmänkin! Masua ei peitä enää mitenkään ja kyllä siitä jo näkee ihan selkeästi että raskaana ollaan :LOL: Istukka minulla on takana, voisikohan se vaikuttaa että masu pullahtaa eteenpäin näin ajoissa?

Ihanaa masun kasvattelua kaikille!
 
Kiitos tsempeistä! Eilinen oli jo suht hyvä päivä, ei tarvinut ihan koko päivää makoilla sängyssä. Tosin iltaa kohden paha olo hiipi taas päälle, muttei tarvinut oksentaa. Jospa tämä tästä pikkuhiljaa helpottaisi, vaikken kyllä uskalla luottaa siihen yhden päivän perusteella..

Vielä olisi n. 1,5 viikkoa odoteltavaa np-ultraan. On alkanut jännittää jo kovasti! Toivomme mieheni kanssa molemmat, että kaikki on hyvin. Itse lähinnä jo sen takia, ettei tarvitsisi tähän enää uudelleen alkaa :D yksi lapsi saa siis näillä pahoinvoinneilla riittää! Mieskin taitaa olla samaa mieltä, kun on joutunut mua niin paljon hoitamaan. Tuo ultra jännittää myös sen vuoksi, että ollaan mun voinnin takia jouduttu kertomaan jo aika monelle. Ei ihan olisi mennyt läpi, että oon aina vaan kipee... Ei alunperin oltais haluttu kertoa, kun vasta tuon ultran jälkeen, mutta kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan. Ja kyllähän tämä maha jo näkyykin, vaikken päivän aikaan hirveästi syökään. Mites muilla, joko on maha näkyvillä?

Mymmeliini_1, 10+6
 
Hei!
Kiitos Bons tsempeistä. Liitosta olivat eilen yhteydessä ja minun casea hoitava mies vaikutti kyllä asiansa osaavalta tyypiltä. Hän sanoi, että työnantaja on jo ennestään tuttu aikaisemmista jutuista. Se (työnantaja) on siis aikasemminki aiheuttanut/ tehnyt jotain ei niin sallittuja juttuja työntekijöilleen... Tämän ku ois tiennyt niin ois älynny kiertää koko firman kaukaa! Joka tapauksessa minun ei tarvi asiaa sen kummemmin stressata vaan antaa liiton hoitaa. Kuulun siisn PAMiin ja luulis isosta liitosta löytyvän osaamista ja ammattitaitoa asian hoitoon... Ja mikäs tässä ootellessa ku kesäkin näytti saapuvan :)

Just kävin vaa'alla ja lähtötilanteeseen on tullu 1,5kg lisää ja ensimmäisestä neuvolasta 200g. Elopainoa on jo ennestään sen verran runsaasti, että painon nousu sais olla hyvinki maltillista. Ekassa raskaudessa tuli noin 10kg yhteensä, raskauskilot kyllä lähti kohtuullisen äkkiä, mutta muita kiloja jäi :D

Mitäs muuta, olo on aikalailla oireeton ja ekoja liikkeitä odotellaan jo kovasti :) Tämä on just sitä aikaa ku voi vain nauttia ilman sen kummempia vaivoja

Kiitos tosiaan ketjun päivityksestä ja pitää yrittää täälläkin kirjoitella. Facen puolella tulee pyörittyä aika paljonki, ja siellä keskustelu on niin vilkasta, ettei tahdo perässä pysyä!

Jenspanen 12+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma2012:
Ainut asia mikä minua jäi hieman vaivaamaan oli niskaturvotuksen mitta, joka oli 1,95mm. Esikoisella se oli vain 1,4mm. Tosin nyt se mitattiin vasta viikoilla 12+5 kun esikoisella oli viikot 11+4. Tämä ilmeisesti vaikuttaa asiaan? Ultraaja ei maininnut mitään mikä on tuloksen ns. yläraja? Eli pitäisikö minun olla tuosta tuloksesta huolissani?
Onnea hyvistä uutisista! Meille muistaakseni ultraaja sanoi että alle 3 mm tulos on normaali, eli tuskin kannattaa huolestua! Mainitsevat varmasti jos näkevät syytä jatkotutkimuksille.

Täällä maha pömpöttää, mutta löysillä paidoilla saa hyvin peitettyä. Hain H&M:ltä mammafarkut valmiiksi, oli niin kiva malli ja kerrankin riittävän pitkät lahkeet. Paino on ekan ja tokan neuvolan välillä tippunut 1,5 kg, mutta eiköhän ne kilot ehdi vielä kertyä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mamma2012
Tervetuloa uusille! Tsemppiä Mymmeliinille pahoinvointeihin ja muihin. Ei ole herkkua ei. Mutta lohduttaudu sillä, että kyllä se vielä loppuu.
Toinenkin lapsi saattaa vielä tulla ajankohtaiseksi, kun muistot pahoinvoinnista hämärtyy ;) Mulla ainakin tämä kakkoskerta ollut helpompi kuin eka.

Mutta herran jestas tätä nälän määrää!?! Millä ihmeellä sen voi sammuttaa? Pitäis olla jatkuvasti tunkemassa jotain suuhun. Tällä menolla tulee vielä melkoisesti raskauskiloja :D Ekasta kun kertyi yhteensä vain kuusi. Kiitos alun oksenteluiden ja syömättömyyden. Noh, eiköhän se imetys sitten korjaa tilanteen. Odotan aika innolla imetystä kun se oli niin kivaa esikoisen kanssa. Lopetin kokonaan vasta kun esikoinen oli vuoden ja seitsemän kuukautta. Onko täällä muita pidempään imettäneitä tai sitä ehkä suunnittelevia?
 
Moro kaikille, jospa mieki taas vähän tänne kirjottelisin et tää palsta pysys pystyssä. Pahoinvoinneista on puhuttu. Itellä ne on vähän helpottanu ei enää tarvitse makoilla sohvalla tekemättä mitään. Ällötys oloa on kyllä vieläki, mutta sen kestää. tsemppiä teille joilla vielä tosi pahana on!!

Kävin tokassa neuvolassa eilen ja nyt sit ihan paskat housuissa pelon kans et kaikki ei ookkaan ok. Nimittäin sydänääniä ei sit saatu kuulumaan vaikka kuinka yritettiin... :( Pelottaa ihan hirveesti mennä viikon päästä niskapoimu-ultraan et jos sieltä sit löytyyki kuollu sikiö... Melkein jo sanoin miehelle et tilataan ensviikon alkuun yksityiselle aika et pääsee tästä epävarmuudesta, mut ei oo rahaa semmoseen just nyt. Neuvolatäti kyl sano et viikkoja on kumminki vasta 11+2 niin ei välttämättä vielä kuulu sydänäänet. Mut esikoiselta kuulu jo kymppi viikolta ihan selvästi ja oon aika laiha joten siinä mielessä ei pitäs olla mitään ongelmaa ettei ne kuulus... Joten ei kiva ei!!! Mut tuunpa sit 13.päivä ilmotteleen miten on käyny.

Muuten tääl fiilikset kans vähän maassa, ei jaksas tehä mittään! Ja väsyttää kokoajan. Ruuanlaitto ym.kotihommat ottaa päästä ihan mielettömästi ja oonki miettiny et kenet tänne palkkais kotiorjaksi ;) Pari siskoa ois vailla kesätöitä, niille pitäs vissiin soittaa niin sais ite vaan laiskotella :)

Niin joo mulle saa päivittää tuonne etusivulle LA 21.1
 
Jaksamisia Peikko86! Ei varmasti ole kivaa olla epätietoisuudessa :( itse en vielä kertaakaan ole kuullut sikiön sydänääniä. Käytiin ultrassa viikoilla 7+3, jolloin sanottiin, että sydän sykkii. Ensi viikolla on sitten np-ultra, joten odoteltavaa on. Tässä välissä, kun kävin tiputuksessa, lääkäri sanoi, että useimmiten silloin sikiöllä kaikki on hyvin, kun on raskausoireita. Että älä vielä luovu toivosta! :)

Täällä alkaa olot helpottamaan vihdoin - onneksi! Nyt saan öisin nukuttua hieman paremmin ja päivisin pystyn olla jo valveilla ja touhuta vähän. Paha olo iskee vasta illalla, mutta sekin niin, että pimeä ja hiljainen huone helpottaa eikä ole tarvinnut oksentaa. Huoh! Nyt vielä jännittää tuo ensi viikon ultra ja jos siellä kaikki on hyvin, tuntuu että tästä raskaudesta voi alkaa jo iloitsemaan :)

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Mymmeliini 11+3
 
Sateista sunnuntaita! Kyllä sieltä vielä ne sydänäänet löytyy peikko86! Jospa se ei vaan tajunnu koittaa tarpeeks alhaalta tms. Tai tyyppi oli vaan jossain tosi perällä mököttämässä :)

Kiva että Mymmeliinilläkin jo helpottaa olot :)

Näin just kuvan serkun pojasta, joka syntyi 30.6 ja oli 2 viikkoa ja yhden päivän lasketun ajan yli. Kivat jäljet vauvalla otsassa kun oli vissiin luu ottanut mittaa toisesta siellä synnytyskanavassa :S Onhan sitä ollu poikavauvalla jo varmaan kokoa kun noin pitkään meni ylikin mutta silti ei nyt just tee mieli mennä itse synnyttämän :D Toivon että tää syntyis vähän etuajassa kun on "jo" toinen ja että tää olis semmonen aika pienen puoleinen :p

Maha pömpöttää täällä mutta luulen syyllisen olevan jatkuva syöminen huoh.
 
Kiitos tsempeistä jäämaanasukki ja mymmeliini! Samaa mieki toivon et ois ollu vaan jossain perällä köllöttelemässä ja mulle sanottiin ko esikoisesta siinä jälkitarkastuksessa kävin et kohtu on aika taaksepäin kallistunu, joten jos tää sikiö ois sit vaan ollu niin kaukana et ei sen takia kuulunu. Toivotaan parasta, mut pessimistinä varaudun kuitenkin myös pahimpaan...

Pahaa oloa tosiaan kans vielä on niin senki puolesta vois olla vielä elämää. Tääl nautiskellaan taas välistä aurinkoisesta ilmasta ja aattelin täs lähteä vaunulenkille esikoisen kans. Aurinkoista päivää kaikille muillekki!
 
peikko86 Onpas kurja yllätys tuo, ettei äänet kuuluneetkaan ja varmasti sitten aiheuttaa päänvaivaa siihen asti, että ne pääsee kuulemaan ja näkemään. Toivottavasti kaikki on kunnossa <3
Minulla oli eka neuvola rv 11+2, mutta meillä sattui olla ultralaite siellä silloin. En tiedä olisiko äänet kuuluneet, mutta ultralla onneksi pääsin pienen näkemään. Toivottavasti oikeasti pian sinun piina päättyy onnellisesti!

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa painiville!
Omalta kohdalta se muisto alkaa jo pikkuhiljaa haalistua, kun se taisi loppua/helpottaa reilusti jo rv 9 aikoihin eikä sen jälkeen ole vaivannut kuin satunnaisesti. Päänsärky on enemmän riesana.

Mahan pömpötys johtuu ainakin minulla ihan syömisestä :p Nyt etenkin, kun oltiin reissussa ja reissueväissä muutama päivä, niin näytän, kuin olisin viimeisilläni. Turvotus on massiivista! Täytyy toivoa, että se tästä pian hellittää, sillä toinen neuvola odottaa ensiviikolla! En millään haluaisi nähdä isoa nousua tähän väliin, kun neuvolatäti siitä muutenkin sanoo.
Samana päivänä aion käydä sokerirasituksessa, joten on sekin sitten pois päiväjärjestyksestä.
Siis, kun minulla sukurasitteen vuoksi tehdään eka jo aiemmilla viikoilla ja sitten oman ylipainon vuoksi myös silloin rv 24-26.

jenspaselle tsemppiä työtaistelun kanssa. Tai noh, se taitaa olla nyt muiden hoidossa se asia ja toivotan heille tsemppiä. Aika törkeää toimintaa kyllä :/ Toivottavasti saavat ansionsa mukaan.

Mitähän sitten vielä.. Aiemmin oli puhuttu äitiyspakkauksesta, mutta en edelleenkään tiedä otanko sen vai enkö. En tarvitse siitä mitään, mutta mieli tekisi kuitenkin sitä uutta makuupussia. Ja toisaalta mietin, että voisihan sen sitten myydä vaikka eteenpäin, kun on ihmisiä, jotka haluaisivat sen (esim ulkomailla), mutteivät voi saada.
Saa nähdä.

Minäkin pääasiassa pyörin tuolla facen puolella, mutta ajelin korteni kantaa kekoon sen puolesta, ettei tämä nyt ihan nuupahda kasaan :) Tänään on viimeinen päivä liittyä tuohon minun perustamaan faceryhmään, ja sen jälkeen sitten kannattaa vaikka luoda uusi ryhmä tai liittyä esim. vauva.fi-sivuston kautta toiseen ryhmään, jos he ottavat vielä jäseniä. Ja voihan niitä ryhmiä olla muitakin (ja kuka tahansa on vapaa sellaisen perustamaan).

Mutta vielä last call - eli tänään sulkeutuu ryhmä ja jos siihen vielä haluaa, niin on mahdollista päästä mukaan. Meitä on siellä nyt 65hlö ja keskustelu on aktiivista (välillä "liiankin", kun ei perässä meinaa pysyä ).

Hyvää vointia kaikille

Iloksi rv 14+6
 
Uutena odottajana liityn mukaan ryhmään :love: toista lasta odotellaan ja esikoinen tulee parin viikon päästä puolen vuoden. Reilu viikon päästä 6kk neuvola ja seuraavana päivänä niskapoimu ultraan :whistle:
Pahoinvointia ollu vasta vähän mutta kyllä sitäkin ehtii tulla kun edellisessä raskaudessa pahoinvointia oli kunnolla vasta rv 18 - 27 :censored:

LA 18.1 / 24v / 2. Lapsi / seks
 
Kuulumisia myös täältä suunnalta; pahoinvointi tai oikeastaan kuvotus yhä jatkuu... esikoisen osalla tosiaan helpotti vasta viikolla 21, joten toivoa vielä on. Tosin tämä olotila vaikuttaa suuresti minun mielialaan. Yhtään en ole kerinnyt/jaksanut intoilla uudesta tulokkaasta vaikka masukin alkaa jo näkymään.

Reilun viikon päästä on meillä muutto takaisin Suomeen ja sen toivonkin vaikuttavan mielialaani sitten positiivisesti, kun pääsee omaan kotiin ja ystävien ympärille!

Keskiviikkona on vielä lääkäri, jossa saan sitten ne riskiluvut tietooni. Ikäni puolesta varmasti seula hälyttää ja se nt:kin oli melkein 2mm. Ja kun ne verikokeetkin otettiin minun mielestäni todella myöhään (viikko 12+5) niin en odota mitään hyviä tuloksia.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille odottajille ja hyviä vointeja!
 
Onpas kiva Anniina0 että täällä on toinenkin jolla tulee olemaan pieni ikäero lapsilla! Meillä esikoinen nyt 7kk joten aika samoissa mennään. Imetätkö? Mie imetän ehkä 3-4 kertaa päivässä ja oon vähentäny nyt pikkuhiljaa. Ootan et tulis se 8kk täyteen niin saisin antaa maitotuotteita niin vois lopettaa sit kokonaan. Aluksi meinasin kokeilla tandemimetystä, mut maidon tulo on vähentyny kokoajan ja nännit on ollu niin kipeät että luovuin ajatuksesta. Miten oot muuten jaksanu ko esikoinen on pieni? Ite sain onneks yöherätykset pois parisen viikkoa sit niin helpottanu kummasti jaksamista. Muutenki meän esikoinen on suht helppo ja iloinen tapaus niin ei senkään puolesta oo ollu kauheen raskasta. Mut vähän pelottaa miten sitä sit jaksaa ko on kaks pikkusta... Mut tosiaan tervetuloa joukkoon! :)
 
Alusta asti oon seuraillu tätä tammikuisten ryhmää..ikinä vaan saanu aikaseks kirjottaa:LOL:Nyt liittyä keskusteluun tänne kaksplussan puolelle.

Meillä laskettu aika on 1.1.16 ja toinen lapsi olisi tulossa..edellinen reilut 2v.
Synnyttämään mennään todennäköisesti Mikkeliin. Osaako joku sanoo muuten että millon synnytyspaikka pitää ns. vahvistaa?

Raskaus on ollu tähän asti aika samanlainen kun edellinenkin,eli vähillä oireilla selvitty(y)
Nt ultrassa oon jo käynykkii ja saanu jo ajan seuraavaanki ultraa elokuulle, mietinnässä vielä että haluaiskohan sitä tietää sukupuolta vaiko ei...
 
Meillä vauva ollut alusta asti hyvä nukkumaan ja syömään ja erittäin hyvällä mielellä aina niin rankaksi ei ole voinut sanoa, vähän kuitenkin jännittää puhkeaako kunnon uhma jo ens keväänä :alien: en enää imetä kun pari kk sitten oli flunssan jälkitauti ni raju ettei antibioottien aikana kolmeen viikkoon saanu maitoa ja itteltä hiipu tuleminen ni siirryttiin korvikkeeseen.
Lähipiirille ei olla vielä kerrottu mitään, vasta sen np ultran jälkeen mutta varsinkin miehen suvulle voi olla järkytys näin pienellä ikäerolla. Viimeviikolla kävin äitiyspolilla ultras kun selviteltiin kestoa kun oli täysi arvoitus viikoista kun synnytyksen jälkeen ei menkkoja ehtiny tulla vielä kuin yhdet. Vauva sielä pomppi ja liikku lujaa ja täälä alakautta tehdyssä ultrassa myös kuunnellaan aina sydämen sykkeet.

Ei täälä sanottu mitään mihin sairaalaan pitäisi mennä synnyttämään muutenkuin että mihin on hhetkellä turvallisin mennä esim jos onkin reissussa ja synnytys alkaakin. Itse kävin rv38 reissussa ja sanottiin neuvolas että jos synnytys alkaa niin lähin synnäri muttei alkanut :)

Edellisessä raskaudessa liikkeet alkoi etuistukan takia tuntumaan vasta rv 29 ja nyt tuntu jo rv 9 sellasia kevyitä perhosen siiven liikkeitä:rolleyes:
 
Tervetuloa uusille :) pitkästä aikaa omiakin kuulumisia. Meilläkin nt ultrassa oli kaikki hyvin. Pahoinvointeja ei enää juurikaan ole ollut. Maha on kasvanut hurjasti. On jo ihan raskausmahan näköinen.

Käsittääkseni sairaalan voi valita, kun menee synnyttämään. Eikö nykyään voi synnyttää missä vain. Husin alueella ennen 36 rvta syntyvät vauvat, synnytetään naistenklinkalla ja tietty jos on riskiraskaus, esim. Kehitysvammaa tms. Jossa tarvitaan erityisosaamista. Mulla rvt jo 14+4:)
 
Tääl pahoinvoinnista aikalailla selvitty, mut nyt sit tullu tilalle hirvee makeanhimo!! varsinki suklaata haluttas kokoajan... Eiköhän ala paino kohta nousemaan. :(

Kyl kai sen synnytyssairaalan voi ite valita. Mut ite ko tääl pohjosessa asuu niin eipä oo paljon vaihtoehtoja :) mennään siihen mitä lähinnä on. Onneks ei matkaa oo kumminkaan puolta tuntia enempää jos tää kakkonen päättäs vähän nopeammasti syntyä. Jos tuol mahassa ny mitään elämää enää on. Mut maanantainapa se selviää.

Ite kävin tuos kuukausi sit työpaikalle ilmottamassa et en taija täs välissä sit töihin tulla ollenkaan jos kaikki menee hyvin. Kiva sille mun sijaiselle et sille ei tuu taukoa, mut suomessa on kyl ihan järjetön systeemi kuinka paljon tulee työnantajalle maksuja siitä et työntekijä jää äitiyslomalle!!!! Onhan se hyvä työntekijälle mut jos on suht pieni työnantaja niin meinaa tulla vähän ongelmia. Ne ei ollu kovin mielissään ko kuuli toisesta lapsesta... en tiä pitäskö sit jossain vaiheessa ottaa loparit jos ois lasten kans pitemmäksikki aikaa kotia jäämässä...

Vaan pietetäämpä tää palsta pystyssä ja kirjotellaan kuulumisia.
 
Voi miten kurja tilanne tuon työnantaja kanssa sinulla peikko86 . Tässä kohtaa olisi hyöty olla isossa firmassa. Mun yks kaveri on ollut husilta äitiyslomillla ja hoitovapaalla 9 vuotta. Äitiyslomarahatkin ovat nousseet yleiskorotuksen myötä.

Huvittavaa, kun annoin mun kohta 5veelle luettavaksi kirjan: Elämä ennen syntymää. Nyt olen aamun vastaillut erinäisiin kysymyksiin, kuten. Miksi vauvalla on muna? Ööö siis siittiö ja munasolu yhdistyy... Kovasti kiinnostaa myös mitä vauva kuulee ja tuntee masussa. Voi kun aika on mennyt nopeasti. Juutohan tuokin oli vauva <3
 
Tää on ärsyttävää. Olin kirjoittanut pitkän jutun joka hävis . Miks mulla ei näy nuo hymiöt? Tietääkö joku. Siis että voisin itse lisäillä...

Kurja tuo sinun työtilanne peikko86 mun yks kaveri on ollut HUSilta äitiyslomalla ja hoitovapaalla 10 vuotta ja saanut neljä lasta siinä. Äitiyslomarahat ovat nousseet yleiskorotuksen mukaan vaikka ei ole töissä ollutkaan.

Huvittavaa kun annoin mun 5veelle luettavaksi kirjan elämä ennen syntymää. Ihanat kuvat btw. Nyt olen vastannut erinäisiin kysymyksiin aamun, kuten"miksi vauvalla on muna?" Öööö siis munasolu ja siittiö yhdistyy ja siitä syntyy alkio. Kovasti kiinnostaa myös mitä vauva tuntee ja kuulee masussa.

Meillä riesana myös vesirokko. Onneksi olen sen itse varmuudella sairastanut. Huh mitä se voi sikiölle aiheuttaa...
 
Peikko: nuo on aina kurjia asioita pienelle työnantajalle. Mutta älä sinä kanna huolta siitä, - sinulla on oikeus samoihin vapaisiin kuin muillakin ilman pahaa mieltä :) Itse ilmoitin pomoleni, että tulen syksyllä takaisin töihin, mutta vain hetkekesi... Onnitteli kyllä, mutta ei myöskään onnesta kiljunut.

Heinis: ihana tuo teidän 5 vee :love:

ON: pahoinvointi jatkuu... nyt viikkoja 13+6. Tänään lääkäri jossa käydään veriseulan tulokset läpi ja tsekataan paikat viikonlopun lentoa varten (että onhan kaikki hyvin ja voin lentää). Alan itse olla jo niin "loppu" esikoisen hoidon ja näiden olojen kanssa, että en edes jännitä/odota tuota lääkärikäyntiä. Eli alakuloa havaittavissa.

Onkos muut saaneet jo nt-tuloksia/riskilukuja?

Hyviä oloja kaikille ja mukavaa loppuviikkoa!
 

Yhteistyössä