* * * Tammikuun Vauvat 2012 joulukuussa * * *

Pullojen ja tuttien keitosta vielä. Eli ennen ekaa käyttökertaa olen ne keittänyt ja sen jälkeen aina pessyt hyvin käytön jälkeen. Tarvittaessa ne olen myös keittänyt. Ja tosiaan tiskikaapissa niitä säilytän.
 
Kiitos kaikille vastanneille kommenteistä liittyen pullojen ja tuttien keittämiseen. Eli kiteytettynä: aion keittää ennen ensimmäistä käyttökertaa ja sitten keitellä silloin tällöin, muuten pesu harjalla ja astianpesuaineella. Pitäisi ostaa varmaan jotain hajutonta, koska tuo Fairy on kyllä aika tuhtia tavaraa.

Nyt tein muuten sen, joka minun olisi pitänyt tehdä jo yli puoli vuotta sitten, tilasin nimittäin stetoskoopin, koska vauva on niin hiljainen luonteeltaan Stetoskoopit - Kaksipuoleinen stetoskooppi - Pedihealth Oy
 
Heips!

Tervetuloa kaikille uusille joukkoon liittyneille! Paljon tulut taas tekstiä, mut oon minä lukemassa käyny vaikken oo joutanukaa kirjottelemaan. Ku tuntuu ettei oo mitää uutta omassa olossa ni ei tuu hirveenä sit kirjoteltuakaa... Mutta aina yhtä jännittyneenä tuun lukemaan palstan kuulumiset ku koskaan ei tiiä mitä on yön aikana tapahtunu... :D

Itellä oli neuvola alkuviikosta ja lukemat oli:

rv:33+5 (29+2)
Paino: 68,2 (65,3)
Turvotus: -
RR: 117/67 (118/66)
Pissa: puhdas
hb: 111 (109)
Tarjonta: RT (Rt)
Syke: 140-150
Liikkeet: ++

Eli ei mitää kummempaa, kaikki ok. :) seuraava aika ois sit joulun ja uuen vuojen väliviikolla. Mut ei tämän kummempaa, nyt ruuan tekoon!

An-ri 34+1 :)
 
Heissan naiset!

Täällä myös neuvolassa käyty ja kaikki ok. Kiloja on tullut tähän mennessä 14, mikä hiukka ahdistaa mutta koetan miettiä asiaa sitten enempi kun vauva on syntynyt. Kuitenkin olin vähän liiankin laihassa kunnossa silloin kun aloin odottamaan. Pikkuneiti oli pää alaspäin ja terkkari arvioi suurinpiirtein 2,5 kiloiseksi sen vaikka ei aluksi meinannut arvioida kokoa ollenkaan :). Seuraava neuvola onkin sitten jo maanantaina ja lääkärineuvola tiistaina joulun jälkeen.

Mä ajattelin alussa välillä keitellä noita pulloja, tutteja yms. mutta kun edustan koulukuntaa "liika hygieenisyys on pahasta" :LOL:, niin ihan toivottavaa saada vähän pöpöjäkin. Kannattaa lukea uutta suomalaista allergiaohjelmaa, jos kiinnostaa nuo jutut. Pöpöjä tulee luontevasti taloon nelijalkaistenkin kautta, kun niitä on useampi.

Mutta ei siis mitään ihmeellistä täälläkään päässä. Nautitaan ensimmäisestä äippälomaviikosta :)

Katapultti rv 35+2
 
Heissuli vei :)

Tänään oli sitten taas neuvola ja kaikki oli kunnossa, painoa on nyt tullut alusta alkaen hieman vajaa 8kg eli ihan ok määrä :) Esikoisesta tuli aikanaan 16kg, kakkosesta n.10kg, kolmosesta tais tulla 12kg ja nyt ollaan tossa kahdeksassa.

Vauva oli kuulemma kiinnittynyt, vielä viikko sitten ei ollut, mut nyt oli pää paikallaan :) muuten ei kyllä mitään merkkiäkään, että vauva syntyisi sillä supistuksia ei tosiaan ole juuri lainkaan, ihan hassu tilanne! Tiedä kuinka kauan synnytys kestää, kun ei oo yhtään harkkasuppareita.
Samalla sitten kuulin, että kohdunkaula ei oo lyhentynyt yhtään, mut tosiaan on sentin auki.

Eilen alottelin vauvalle makuupussin teon, piti tehdä kokoa 62/68 mut nyt kun on vilpoista niin aattelin, et se voi sitten käyttää sitä jo nyt niin teenkin ihan pikkuisen :) Ja siis neulon sen :)

Jouluvalmistelut alkaa olla valmiina, lapset koristeli tänään kuusen :) sanoin, et kun maksettiin pieni omaisuus kuusesta, niin pitäähän sitä sitten ihastellakin niin kannettiin jo sisään ja tänään sit muksut sen koristeli, ekaa kertaa täysin ilman vanhempiensa avustusta ja nättihän siitä tuli :) Vielä pitäis olkkari/keittiö ja eteinen siivota ja sit olis talokin siisti, lastenhuoneita lukuunottamatta... mut ne on lasten ongelma. Muutama paketti olisi vielä paketoitava, mut ne on onneksi jo hankittu kuitenkin :)

Vessankin siivosin piiiitkästä aikaa ihan huolella, eli kaikki kaapit tyhjiksi ja pesu ja turhan tavarat pois, herranjumala, että sitä kosmetiikkaa kertyykin kaappeihin!

Tuosta pullojen ja tuttien keitosta on ollutkin juttua, niin mäkin oon keittänyt vaan kerran just ennen ekaa käyttökertaa ja sen jälkeen vaan pessyt ihan normaalisti :) sitten kun muksu on alkanut syömään kiinteitä oon jättänyt sen ensikeittämisenkin väliin ja vain pessyt pullot/tutit ennen käyttöönottoa.

Jahas, pitäis varmaan mennä nuo pikkanen herättelemään tuolta, et tulee sit illalla uni :)

tatomira 37+4
 
Ninnatar silloin aikanaan, kun oli vielä pullovauvoja mulla, niin keitin välillä pullot. Mut tosiaan, iän karttuessa tahti harveni. En sen pahemmin oo astioitakaan keitelly vaaville, sit kiinteiden alotuksen jälkeen, enkä usko et moni muukaan olis. Vähemmän oon pulloja kuitenkaan koneessa pessyt, tuntuu ettei se vesi mee sinne pulloon kunnolla :) Kun muistaa huuhtaista pullon käytön jälkeen kylmällä vedellä ja sit pestä sen jälkeen kuumalla vedellä ja pesuaineella, niin uskon että tarpeheksi hyvä tulloo.

( . )
Neuvolassa tuli käytyä vaihteeksi. Tässäpä uusimmat:
Rv 34+6
paino 73,1kg (+370g/vk)
turvotus -
RR 166/66
pissa puhdas
Hb 127
Sf 34
tarjonta Rt

Nlatäti tunnusteli vauvaa ja sanoi, että tuntuu melko isolta ja pitkältä. Tarjos ä-polille aikaa josta kieltäydyin. Sf-mitta kasvanu hurjasti vaikkakin vauvan pää on tositosi alhaalla eikä heilu enää yhtään. Uskomatonta! Eka laskeutu ja kiinnitty kauhian ajoissa, sen jälkeen ei yksikään muksu ole ennen synnytystä kiinnittynyt!!! Paitsi nyt tämä viimeinen :D No tästähän se nlatäti riemastui ja minun suppareista jne... -Hän kyllä nyt aikaistaa tätä sinun lääkäriaikaa, meet joulun välipäivinä sitten. Minä siihen, että En mene! 3.1. on aika sovittu ja lasten hoidot järjestetty, joten siinä pysytään.
Veikkasi etten enää tulisi seuraavalle käynnille, johon totesin, että tammikuussa nähdään vielä ihan kyllästymiseen asti :) Onhan kivuliaat supparit lisääntyny hurjasti viikon aikana, alapää on järjettömän kipeä mutta se EI tarkoita sitä, että pieni yhtään aiemmin syntyisi. Ja jos öttis alkaa syntymään, niin viikot on siinä vaiheessa, ettei enää jarrutella. Pyysin SVO:n numeron ja ä-polin jotta jos tulee jotain mieltä askarruttavaa niin voin soittaa ja kysyä. Ja L U P A S I N lähteä sairaalaan jos vain hiukankin siltä tuntuu :D
Mutta kyllä kuulkaa muruset se on niin, että mää hillun mahani kanssa täällä vielä viimeisten joukossa, niin kiintyny mää teihin oon :heart:

Velvollisuudet kutsuu...........:wave:

Inkalilla ja ö
 
Ninnatar: Meillä tuon verensokeriseurannan aiheutti vauvan ennenaikaisuus. En tiedä rajoja, mutta täällä heti vauvan synnyttyä ilmoitettiin, että verensokereita seurataan 1-2vrk. Syntymäpäivän iltana sokeriarvo meni niin alas, että lastenlääkäri määräsi vauvan lastenosastolle tehotarkkailuun ja mahdollisesti sokeritiputukseen. Käytännössähän tämä tarkoitti sitä, että vauvalle laitettiin päähän kanyyli, jota kautta on mahdollista nopeasti saada sokeritiputus käyntiin. Meillä vauva herätettiin syömään pullosta lisämaitoa eikä hän ollut tarvinnut tarkkailuyön aikana koko sokeritippaa. Yöllä tosin oli laitettu myös nenämahaletku, jonka kautta oli laitettu loput lisämaidot menemään, kun oli syöttöön nukahtanut.

Vauva oli yhden yön lastenosastolla tarkkailussa, mutta pääsi reilun 15 h seurailun jälkeen vierihoitoon minun luokse. Jouduin tosi tarkkaan pitämään imetyspäiväkirjaa osastolla. Siihen merkittiin syöttöajat, mahdollinen painonnousu rintamaidon antamisen jälkeen ja lisämaidon määrä. Lisämaitoa tuputettiin vauvalle ihan urakalla, joka harmittikin minua aika kovasti, kun oma maitokin oli jo noussut hyvin. En vaan saanut lupaa imettää kauempaa kuin 10 minuuttia ja loput piti antaa pullosta :(. Verensokeria mitattiin ehkä 4-5x/pv. Verikoe otettiin vauvan kantapäästä.

Muuten elämä meillä mallillaan. Jouluvalmistelut alkavat jo näyttää hyvältä tosin leipomisen taidan jättää ensi viikkoon. Vauva syö ja kasvaa hyvin. Kirjoittelen toisen kerran enemmän. Hyvää yötä kaikille :).

Eveliinukka
 
Viimeksi muokattu:
Hui onkohan jjuuli lähteny synnyttämään.. :) Onnea matkaan, jos siellä olette.. :)

Ihanaa, että täällä aletaan jo jakautua kahtia.. :)

Ai että tätä joulua, kyllä oon niin onnellinen, että juuri sain paketoitua viimeisen joululahjan. Tänään meinasi tulla ihan kiire pois kaupasta, onneksi olin jo kassalla, alkoi silmissä niin heittämään/sumenemaan. Liitoskivut alkavat olla jo ihan kivuliaita, niinku varmaan kaikilla muillakin. Muuten vointi on ihan hyvä, mitä nyt välillä supistelee..

Ensi maanantaina meillä onkin KYSissä raskausdiapetes ultratutkimus hässäkkä.. Lokakuun jälkeen ei ollakkaan pientä pötkylää nähtykkään.. Sanoihan tuo neuvolantäti, että joo ei oo mikään kovin pieni vauva.. Vaikka käynnistäisivät sillä käynnillä..

tiikerinlilja. + poika 36+6 (hui, huomenna ollaankin jo täysiaikaisia.. :heart: )
 
Huomenta mammat!

Jokohan kohta syntyy lisää vauvoja..on tämä jännää =)

Omaa napaa sen verran, että kaaduin tuossa viikko sitten pihalla..siis liukastuin :( lähin sitten käymään sairaalassa tarkistamassa tilanteen kun olin tosi kipeä sen jälkeen ja vauvakaan ei liikkunut, kyllä säikähdin!
Noh, istukka oli sit repeytynyt pieneltä alueelta joten jäin osastolle tarkkailuun pariksi yöksi. Kortisonipiikitkin antoivat jos vaikka joutuu tekemään section tai synnytys lähtee käyntiin.. ei onneks vielä syntynyt pienokainen. Vauvakin varmaan säikähti sitä kaatumista koska oli todella hiljainen melkein pari päivää, mutta nyt myllää taas tuttuun tapaan :) paikat oli pehmenny ja vauva laskeutunu, joten saas nähdä milloin tämä kaveri sit päättää syntyä :D supistelua kyllä on ollut nyt enempi sen kaatumisen jälkeen ja paikat niin kipeet että kävelykin tuottaa hankaluuksia : /

Onneksi lahjat on nyt paketoitu, niin ei tartte niitä enään miettiä!

tervetuloa uusille :flower:

Nuhmuliini80 35+4 :heart:
 
Nuhmuliini, ootko vieläkin sairaalassa vai päästivätkö ne sut kotiin?

Täällä olo ollut tuskainen eilisestä asti, edes käveleen en pysty kunnolla. Eilen illalla supisteli vartin välein pari tuntiä, mut meni ohi kun kävin suihkussa ja otin panadolia. Keskiviikon lääkärineuvolassa kaikki paikat oli vielä napakasti kiinni.

Vauvan liikkeet tuntuu tosi pahalta ja muljuu inhottavasti alapäässä.

Lyydia 35+5
 
Terve mammat!

Vihdoin se äitiysloma alkoi. Eilen. Vihdoin! Joskin eilinen ja tämä päivä meni vielä työjuttuja tehdessä ja pitkin Suomea ravatessa, mutta maanantaina saa jäädä kotiin nukkumaan :) Tänään lähdetään vielä meidän tämän vuoden työporukan kanssa mökkeilemään, mutta sehän on vain leppoisaa vapaa-aikaa.

Tervetuloa uusille :wave:

Ja suurenmoiset onnittelut pikkutontun saaneille :flower: :heart:

Hankintoja pitäisi vissiin kohta ruveta viimeistelemään. Yhtään ainutta tuttia/tuttipulloa ei ole vielä hankittuna ja meinasinkin itseasiassa ostaa vain yhden tuttipullon alkuun enkä lainkaan tuttia. Kauppakeskus kun on tuossa 100 metrin päässä niin sinne pääsee koska hyvänsä käymään, jos siltä alkaa tuntua. Muutenkin taidan jättää suurimman osan esim tuon listan asioista ostamatta tässä vaiheessa ja käyn sitten apteekissa/kaupassa, jos siltä alkaa tuntua.

NYt tulloo vähän omanapainen teksti taas kun on niin paljon asioita, joita pitäis kommentoida ja niin vähän aikaa.

Koti ei ole pätkääkään valmis jouluksi ja vauvan tavaratkin ovat ihan hujan hajan vielä (vaatteet kyllä pesty ja paikoillaan), mutta onneksi tässä on vielä aikaa :) Ja ensi viikolla on runsaasti aikaa puuhastella vielä joulusiivoa ja muuta järkkäilyä.

Viime viikolla oli neuvola ja meidän terkka on ilmeisesti pitkällä sairaslomalla. Sijainen oli onneksi tosi mukava. Nuori, mutta todella osasi asiansa. Mutta hänkään ei ole tuolla meidän koko loppuraskautta, että uusia sijaisia on sitten luvassa. Se vähän harmittaa. Neuvolassa ei tullut esille mitään ihmeellistä. Paino on pysynyt samassa. Eli kokonaisnousu on nyt hieman alle 3 kiloa. Verenpaineet oli ok, samoin pissa. Ja hemppa ja vauvan sykkeet.

Tänään oltiin sitten äitipolilla sikiön kokokontrollissa ja vauva kasvoi aivan keskikäyrällä. Painoa arvioivat nyt olevan 2500g. Tulossa siis edelleen hyvinkin alle 4 kiloinen siro beibi :) Sokeriarvot on olleet syömisen jälkeen tosi hyvät viimeiset 3 viikkoa, mutta aamuarvo on heitellyt ja aloittivat nyt sitten kuitenkin iltainsuliinit mulle. Diabeteshoitaja kutsui sitä hätävarjelun liioitteluksi, mutta totesi samalla, että saanpahan nukkua pidempiä yöunia, kun ei tarvi nousta niin aikaisin syömään aamupalaa. Ehdottomasti hyvä puoli :)

Viimeaikoina on ollut aika paljon huimausta ja tänään alapaine olikin sitten 58. Ilmankos huimaa välillä...Ja paikat on alkaneet kypsyä ja se tuntuu kyllä ihan muutenkin tuolla alhaalla, kun lääkärin sormiin. Kanava oli pehmee ja sormelle auki, mutta vielä normaalimittainen.

Ensi viikolla vielä neuvola ennen joulua ja sitten ennen uutta vuotta vielä äpolilla d-hoitajaa tapaamaan. Veikkaan, että se onkin sitten viimeinen kerta ennen kuin tapaan jonkun muun kuin synnytyslääkärin ja kätilön. Jotenkin on tullut sellainen olo, että eipä tässä tammikuun ensimmäistä viikkoa pidemmälle päästä. Vaan saapa nähhä :)

Tässä vaiheessa kuuta voisi vielä heittää kehiin veikkauksen että joulukuun puolella syntyy yhteensä seitsemän tammikuista vauvaa. Ja helmikuun puolelle menee 15 :)

Nyt täytyy lähteä mökkeilemään. Ensi viikolla kommentoin lisää.

-Anskutin ja S 34+6 (huomenna poksutaan taas)
 
Tutista tuli mieleen, kun Anskutin mainitsi, etteivät aio lainkaan hommata. Mekään ei esikoisen kanssa meinattu, mutta päädyttiin sitten kuitenkin kun sen on todettu olevan ehkäisevä apu kätkytkuolemissa. Hirveen helposti esikoinen siitä eroon pääsi ja käytti sitä muutenkin vain nukkuessaan. Voitettiin facebookista Avent- tutti, niin se pääsee käyttöön :)

Huih, nuhmuliini. Kuulostaa kyllä pelottavalta.. Joudutko käymään sitten kontroilleissa tms?

Ei ole vieläkään näkynyt MLMa ja jjuulia. Itse veikkaan tälle kuulle 5:ttä vauvaa :). Itse uskon pääseväni lähelle laskettua aikaa.

eveliinukka, harmi, ettet saanut imettää oman mielen mukaan. Onko tuossa kuitenkin ollut kyseessä se, että voivat paremmin tarkkailla paljonko syö? Onnea vielä pikkuisesta :)

Täällä on vointi samanlainen kuin ennenkin, ei muutosta. Ensi viikolla on se toinen ja samalla vika neuvolalääkäri. Esikoiselle pukkasi jotain allergianäppylää jostain ja sainkin jo sovittua 1,5v neuvolaan allergiatestit. Toivottavasti ei mitään löydy.. Meiltä kun löytyy kissa ja koira..
Mukavaa, joskin sateista viikonlopun alkua kaikille :)
 
Hellou tytöt pitkästä aikaa :wave:

PALJON ONNEA VAUVAN SAANEILLE =)

Täällä ollaan edelleen yhtenä pötkönä, onneksi. Viime ultrassa rv 33+ oli omituinen "hömppälääkäri" jolla ei tuntunut olevan kaikki lepakot kellotabulissa. Ei vastaillut kysymyksiin ja eikä tuntunut olevan mitenkään huolissaan minusta (vaikka historia on mitä on). Ultraus kesti 5min ja ennen olen ollut siellä melkein tunnin! Kerroin että supistelee todella usein ja tekee kipeää. Tähän lääkäri toteaa tylysti: "No ne on siinä sun harminas sitten" :O

Lääkärin mielestä vauva on siron kokoinen (rv 33+4 ja 2016g) ja että vauvan toinen munuainen on hieman laajentunut. Munuaista nyt sitten vielä seurataan että laajentuuko vielä. Laajentuneesta munuaisesta ei kai ole muuta vaivaa kuin se että on sitten usein pissatulehduksia : / Virtsarakosta pääsee siis vähän virtsaa takaisin munuaisiin joka aiheuttaa tulehduksen. Sen ongelman pitäisi kadota aikaa myöden. Uusi ultra-aika on 23.12. Ä-neuvolakin tänään oli! Kaikki hyvin ja olin ihan ihmeissäni kun painoa ei ollut tullut yhtään lisää! Kokonaiskertymä on nyt sitten 6kg.

Ai niin, tiistaina aloin klo 23 aikoihin vuotamaan hirveästi verta :O Ihan suihkun alla täytyi käydä. Suihkun jälkeen vuoto oli laantunut erittäin paljon mutta vessareissulla tuli epämääräinen pitkämäinen hyytymä pois :$ Soitin TAYSiin hätääntyneenä että mitäs nyt tehdään. Kätilö tuumasi että kaikki on hyvin jos vauva liikkuu eikä ole kipuja. Vuoto on normaalia jos pärjää tavallisella siteellä. Keskiviikko iltana vuoto loppui kokonaan. Ihmetyttää kyllä ettei otettu seurantaan kun on ennenaikainen synnytys ja tässä raskaudessa paikat olleet auki rv 28 :| Mahtaako olla että kohdunsuulla tapahtuu....

Sannuli 35+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei!

Täälläkin jännityksellä ootellaan milloin MLM ja jjuulia ilmoittelevat itsestään, lienevät tosihommissa kun ei ole kuulunut mitään.

Tuttipulloista olitte puhuneet, itse olen ostanut yhden ihan kaiken varalta jos imetys ei lähdekään sujumaan. Mies laitetaan sit hakemaan lisää, mikäli tarvetta tulee :)

Eilen kävin neuvolassa ja siellä kaikki yhtä hyvin kuin ennenkin. Terkkari ihmetteli kun hemoglobiini on niin hyvä ollut koko ajan, enkä oo muuta käyttänyt ku raskausmonivitamiinia. Parempi niin, sillä nuorempana joutui aina ottamaan rautakuureja välillä. SF-mitta huiteli edelleen yläkäyrän tuntumassa ja niinpä terkka ois antanut lähetteen äitipolille painoarvioon, vau! Mulla oli kuitenkin varattuna yksityiselle aika tälle päivälle ja ihan mielellään maksoin tästä käynnistä. Lääkäri oli tosi mukava, ultraili kaikessa rauhassa rakenteet ym. Painoarvioksi saatiin 3750 g. Luulin aluksi että sen verran se tulee painamaan la:n tuntumassa mutta eikä mitään. Tän verran meidän pötkylä tällä hetkellä painaa (tietty siinä voi olla puolen kilon heitto) :O Mutta sanoi kyllä heti, että lantio näyttää siltä että nelikiloinen tulee helposti. Sisätutkimuksessa kokeili paikkoja ja kyllä pitäisi mahtua hyvin tulemaan :D

Paikat oli muuten kypsyneet yllättävän hyvin. Kohdunkaulun pituudeksi merkkasi 1 cm, mutta sanoi että ei oo paljon mitään. Reuna täysin hävinnyt (en oo kyl varma oliko reuna vai mikä) ja paikat pehmeenä. Ulkosuu auki sormelle, sisäsuulle ei pääsyt kun oli vauvan pään takana. Ja vauva siis hyvin alhaalla ja kiinnittynyt. Mulla onkin ollut tässä toista päivää jo jatkuvaa menkkamaista kipua ja on kieltämättä tuntunutkin, että siellä tapahtuu jotain koko ajan. Sanoi, että ensisynnyttäjälle erinomainen tilanne synnytystä ajatellen, ilmeisesti siinä mielessä ettei ole niin pitkä matka avautua. Kaiken kaikkiaan jäi hyvä mieli käynnistä, vaikka neljä kiloa rakkautta tuntuu aika paljolta :LOL:

Jospa nyt alkaisi pikkuhiljaa joulutohinoitakin tekemään, tuli ihan eri into nyt :)

Niin ja tänään poksui taas, nyt kasassa 38+0
 
Heips!

Täällä ei kyllä missään tosi hommissa olla. :D Tai no todenteolla oon vaan yrittänyt saada jouluhommia tehtyä, jos tässä lähtöä pukkaa joskus.

Nuo kivut mistä kirjoittelin taisivatkin johtua siitä että poitsu asettui vaan lähtökuoppiin, nyt on ainakin ollut helpompi hengittää ja närästyskin on hävinnyt. :) Saa nähdä mitä sf-mitta sanoopi maanantain neuvolassa. Iskias on nyt myös vihoitellut enemmän ja ah, niin ihanat peräpukamat on ilmaantuneet, mikä on kyllä melkoisen varma merkki että synnytys lähestyy. :kieh:

JennyKuisma Tervetuloa mukaan joukkoon. :flower:

jjuuli Onkohan jo vauvaa hakemassa?? Jännää. :heart:

olguli Onpas tein tyypillä kyllä kokoa. Sie taidat kohta kyllä päästä tositoimiin kun paikat noin jo kypsyneet. :) Vauvauutisia siis odotellessa... ;)

Sannuli88 Huih, varmasti säikäytti tuollainen vuoto. Kuulostaa kanssa että sielläkin lähtö alkaa olla lähellä. :) Ja olipas kyllä kurja lääkäri, mistähän ne löytää aina nuo kaikkein empaattisimmat tyypit hoitamaan hormooniherkkiä odottavia. :LOL:

nuhmuliini80 Tuota kaatumista oon pelännyt itsekkin, täällä kun ihan kauheat nuo tiet. Onneksi sisko vei koiran maalle lomailemaan, niin ei tarvi sitä ainakaan käyttää ulkona. Onneksi teillä kaikki hyvin kuitenkin. :hug:

Pulloista ja tuteista Mie en oo kanssa noita keitellyt kun sen yhden kerran, muuten ihan pessyt vaan astianpesuaineella ja harjalla.

(.) Koristeltiin tänään lapsien kanssa joulukuusi. Eilen tekasin porkkanalaatikot pakkaseen ja sitä edellisenä päivänä leivoin pullaa ja gluteenittomia karjalanpiirakoita noille keliaakikoille. Lahjatkin olisi paketeissa, joten tästä johtuu että täällä en ole ehtinyt kirjoittelemaan. :)
Vielä pitäisi siivoilla ja sitten jännittämään että pitääkö tuntemukset että mein vauva syntyy 19. päivä paikkaansa. :D

Masussa on ainakin ollut huomattavasti rauhallisempaa nyt kun tyyppi painui tuonne alaspäin. Yölläkin olen nukkunut tosi hyvin, tosin illalla on pakko ottaa Panadol että tuon iskiaksen takia pystyy nukkumaan.

Tsemppiä kaikille ja voikaahan hyvin!

MLM ja Kukkis 38+2
 
MLM Hih hih :D Miten se voikin aina olla niin että esim. synnytys- ja lastenlääkäreinä on nämä "kaikki tietävät" :whistle:

Jul:lla mielenkiintoisia himoja :LOL: Itse taisin alkaa pesemään tytön vaatteita normaaleilla pesuaineilla kun tyttö oli 6kk.

Vuotoa on ollut edelleen. Alapää ei vuoda koko ajan, mutta silloin tällöin on pikkuhousunsuojassa kolikon kokoinen läntti (anteeksi tarkka kuvaelma :$ ) Saa nähdä mitä tämä merkitsee vai merkitseekö mitään : /
 
tiikerinlilja: vielä olis voinu ottaa yhet unet näin alkuillasta... :D mut pakko kai sinnitellä hereillä, muuten ei tuu yöuni.

Mulla meinaa toi vaaveli tulla ulos kyljestä. Oikeen tosissaan sattuu kun se punkee, en tiiä onko se polvi vai pylly =)
 
Tänään innostuin vihdosta viimein kaivamaan saumurin ja ompelukoneen esiin ja surautin pussilakanan ja uuden päällyksen Mollavauvan imetystyynyyn. Seuraavaksi pitäisi tehdä pinnasuojus, johon tarvitsisin hieman apua teiltä armaat kanssaodottajat :) Eli kuinka monta kiinnitysnauhaparia olisi hyvässä ja toimivassa reunapehmusteessa ja kuinka pitkiä noiden nauhojen olisi hyvä olla? Pinnis siis 60 x 120 cm ja päädyt ovat umpinaiset. Jos jollakulla olisi pehmuste kotona ja voisi vähän tarkistella noita tietoja minulle! Olisin erittäin kiitollinen :) Huomenna sitten työlistalla pinniksen verhot ja sängyn päätyyn kangaslokerikko :)
 
Viimeksi muokattu:
Ääh, pakko oli taas soittaa TAYSiin. Aamulla holahti housuun oranssin punaista verta, jälleen kerran (5x5cm läntti). Aikalailla samat jorinat kuulin kuin tiistainakin. Käski laittaa housuihin tavallisen siteen ja sen päälle talouspaperia 4-kerroin. Jos paperi kastuu läpi asti niin kyseessä voi lapsivesi. Mun ei tullut edes mieleen että se nyt sitä vois olla :O Voivat kuulemma myös siteestä tutkia että onko lapsivettä vai ihan tavallista valkovuotoa. Ei myöskään ollut huolissaan kun vuoto on niin minimaalista, mutta käski tulla näytille jos vuoto tälläisenäänkin vaan jatkuu.

Kerroin omalle äidille vuodosta vasta eilen. Mietin ensin että kerronko ollenkaan kun omalla äidillä ja anopilla on vaan tapana lisätä mun stressiä höpöttämällä. Äiti piti aika saarnan ja oli ihmeissään kun ei lääkäri mua tutki ollenkaan. Puhui myös siitä että täytyisi pitää huoli siitä ettei vauva esim. kuole kohtuun jne. Tosi "kivoja" puheita vaikka tosia. Sen takia tuli ihan kamala huoli taas aamusta kun nyt on ne äidin sanat koko ajan mielessä :(

Sannuli 35+3
 
Huomenta vaan kaikki :)

Neiti10: Käyn tosiaan neuvolassa kerran viikossa eli hiukan tiuhempaan tahtiin. Ja hyvä niin :)

Sannuli: Mä varmaan lähtisin näytille, kun tuolleen holahtelee verta yms. muuten tulisi stressattua ihan mielettömästi.. toivotaan että on tietysti vaan valkovuotoa tms. :hug:

Täällä ei mitään uutta olotilassa.. välillä supistelee ja alakerta on hellänä. Yöllä taas oli mieletön suonenveto jalassa..vieläkin jalka kipeenä.. ei oo helppoa :)
Onneks viikot alkaa käydä vähiin jos nyt sinne tammikuun puoleen väliin ees päästään!

Hauskaa adventtisunnuntaita kaikille mammoille!

nuhmuliini80 35+6 :heart:
 
Huomenta!

Täällä kanssa on nukuttu nyt tosi hyvin. :) Tänäänkin nuo lapsetkin heräsi vasta yhdeksän pintaan joten oli ihan luksusta kun sai lojua sängyssä rauhassa.

Sannuli Onpas kurjaa tuo vuotelu, kuulostaa siltä että jostain kohdunsuulta taitaa tulla kun on tuollaista pientä. Toivottavasti kuitenkin pääset johonkin tsekattavaksi ettei kyse ole mistään vakavammasta. :hug:

Jul Onpas siulla mieliha(j)lut. :LOL: Mie oon käyttänyt ihan alusta asti samoja pesuaineita kuin muuhunkin pyykkiin, samoin huuhteluainetta. Kenelläkään ei ole iho mitenkään reagoinut noihin ja siis ihan normaali-ihoisia vauvoja meillä on ollut. Mutta jokainen tietysti tyylillään, kun on monta noita lapsia niin jokatapauksessa tuovat kaikenmaailman taudit mukanaan. Yhden kanssa on vielä helppoa. :)

Ninnatar Mie joskus ompelin tuollaisen suojuksen ja muistaakseni taisi olla noilla avoimilla reunoilla neljä sitomisnauhaa. Mittoja en kyllä muista, kun on hävitetty jo koko suojus.

(.) Olo on mitä parhain, nyt tuntuu siltä ettei edes ole raskaana. :D Onneksi tämä viikonloppu saatiin kunnialla selvitettyä, kun oli nuoremmalla pojalla lätkäturnaus jossa miehellä sitten onkin mennyt rattoisasti koko viikonloppu. Itsekkin olin eilen katsomassa peliä ja oli kyllä mukavaa. :)
Huomisesta lähtien olisi lapsenvahtiasiatkin järjestyksessä, kun anoppi tulee tänne joulun viettoon. Tosin nyt on sellainen olo että yhdessä koossa ollaan vielä tammikuussakin, mikä ei kyllä haittaisi ollenkaan. :)

MLM ja Kukkis 38+4
 
Kuulostaapa tökeröltä toiminnalta mitä Sannuli on saanut osakseen :/ Huolestuttavaahan tuo on. Itelläkin esikoista synnyttäessä oli päivystyksen täti sitä mieltä, etten edes näytä siltä että synnyttämään olisin lähössä.. Silti oli tullut lapsivettä ja sen 6cm auki.. Jos vähääkään siltä tuntuu, niin vaadi tutkimuksiin pääsyä.

Noniin, ei sitten osunut oikeaan veikkaukseni MLMn synnyttämään lähdöstä :) Mitenhän on sitten jjuulin laita, ei ole näkynyt nyt täällä?.

Itsellä on olo ihan jees, välillä supistelee ilkeästi, mutta tuskin on vielä tulossa tuolta :) Laatikoiden ohjeet pitäisi vielä kaivaa esiin ja pitää sitä tehdä edes porkkanakakkua jouluksi. Kuustakaan ei meillä vielä ole, jos mies sen tänään jaksaisi kasata (muovikuusi) kun töistä kotiutuu :)

Tänään poksui viikot, se olis nyt 35+0.
 

Yhteistyössä