~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

Mahtuiskos tänne mukaan? Ei olla vielä uutista julkistettu, että jos joku tuttu mut täältä bongaa niin pysytään sitten vielä ihan hissukseen ainakin pari viikkoa ;)

Eka neuvola vasta edessä 17.pv, joten ihan varmaksi en osaa sanoa laskettua aikaa tai raskausviikkoja. Tytön terveydenhoitaja kyllä katseli kiekosta, että LA olis 8.1. tietämille, mutta mulla on pidempi kierto kuin normaalisti, joten saa nähdä. Toinen raskaus siis kyseessä ja ikää mulla 21v. Esikoistyttö on 1½v. Se on varmaa, että synnytys hoituu LKS:ssä, ellei matkoilla olla :D Pahoinvointi on ihan järkyttävää, mutta oksentamaan en oo joutunut onneksi kertaakaan. Väsymyskin on ihan hirmuinen, johtunee varmaan myös tästä tänään puhjenneesta flunssasta.
 
Ompas tänne tullut paljon tekstiä, pikaisesti lukaisin.

Iso halaus huonoja uutisia saaneille :hug:

Mukavasti teille viikkoja kertynyt ja masutkin jo kasvanut=) ja ultrassakin moni jo käynyt.
Itse kun tuolla listan häntäpäässä La:n mukaan oon.

Ikäeroista joku kysyi. Meillä vanhemmilla lapsilla iläeroa tasan 2v ja nyt tokan ja kolmosen ikäeroksi tulee 8v5kk...

Siviilisääty: naimisissa ollaan oltu jo kohta 11v.

Kertomisesta, mies oli kertonut jo äidilleen ja siskolle, itse en ole kertonut kuin pikkusiskolle ja sillekkin oli pakko kertoa kun niillä on pieni vauva ja aikoi laittaa sitte kaikki vauvanvaatteet pois niin niitä vaatteita sitte meille säästäis.
Lapsille kerrotaan varmaan vasta ekan ultran jälkeen.

Neuvolaan soitin ja sain eka ajan vasta 30.6 eli viikkoja silloin tasan 10. Täällä varhaisultraan ei pääse kuin yksityiselle ja sinnekkin pitää olla lähete. Tuskaa oottaa vielä 4 viikkoa... ja sen jälkeen vasta eka ultraan tulee aika.
Siitä pitikin kysyä, että aiotteko mennä np-ultran yhteydessä johonkin verikoeseulaan?
Itse en haluais mennä mut mies sanoo että pitäis mennä.

Unista voisin sanoa et jos ne on outoja niin ainakin eroottisia :ashamed: Miehen kans lakanat heiluu unissaankin.

Nimiä ei olla vielä mietitty yhtään.

Miten teillä muilla miehet suhtautuu teidän pahoinvointiin ja väsymykseen?
Meillä mies tosi innoissaan vauvasta mut välillä tuntuu että luulee että minä teeskentelen huonoa oloa kun ei mulla sitä edellisissä raskauksissa ole ollut. Nyt oon voinut huonosti aamusta iltaan ja väsymys siihen vielä päälle. Oksentanut en kuitenkaan ole.

Huomenna lapset pääse kesälomalle joten aurinko paistakoon meille kaikille:)

Fantteli 5+6 (vasta!!!)
 
Nimet on ollu kummallekin jo vuosia sitten mietitty :)

Meillä ainakin mies valitti koko ajan kun vaan olin enkä jaksanu tehä mitään kun oli niin huono olo. Ei ne kai sitä ymmärrä että ne oireet on oikeesti koko ajan päällä, ei näitä saa napista painamalla pois ja taas päälle. Tissit taas niin pirun kipeet ja niitäkin pitäis koko ajan olla puristelemas. Ja vaikka vitsillä heittikin että "onpa sun mahas läski" niin ei tuntunu kovin kivalta. Tiedän, tunnen ja nään että maha on turvonnu.
Joten tällä hetkellä mennäänkin sitten sinkkuna, miks jäädä suhteeseen jossa ei saa mitään arvostusta vaan pidetään jonakin piikana?
Kai sitä yksinkin pärjää kun on tähänkin asti joutunu pärjään...

Ja anteeks taas vuodatus :ashamed:
Nijan 8+5
 
Tulin vain pikaisesti kurkkaan pinon läpi. Ihan kauheaa kiirettä ollut tämä viikko huhuh.. Kohta ois vanhimman lapsukaisen kevätjuhlat vuorossa.

Harmillisen monta on tippunut joukosta pois :( Suuren suuri halaus kaikille ja onnea tuleviin kiertoihin!

Inkalilla
, tääläkin peukut pystyssä! Voi olla ihan hyvin mahdollista, että kyseessä on gynen moka. Toivotaan parasta :hug:

St.Brigitten, tervetuloa joukkoon! Taidatkin olla mun uus LA kaima ja meillä on sama synnytyssairaalakin =)

Nijan, höh todella ajattelematon se sun mies! Uskon todellakin pärjäät yksin paremmin kuin tuollaisen kanssa. Tsemppiä!

Unista: todellakin, aivan mahdottomia unia näen, ei mitään päätä eikä häntää..Ja suoraan sanottuna suurin osa on aika seksuaalisia, että tiedä sitten, mistä johtuu :D Muistelisin, että aikaisemmissa raskauksissa oli myös näin.

Nimistä: olen joitakin miettinyt, mutta mies on tyrmännyt tähän asti jokaisen ehdotuksen. No, onneksi tässä on vielä aikaa löytää se kumpaakin miellyttävä nimi :cool:

ON: oireista edelleen aaltoileva kuvotus ja väsy. Ja rinnat todella kipeät. Neuvolaan enää tasan viikko, jee!

T:Amom
 
Neljänsuora mulla taas sano yksityinen gyne millä kävin varhaisultrassa, että se käynti nimenomaan korvaa sen ekan lääkärikäynnin. Mulle siis tehtiin sisätutkimus samalla. Mutta tota en ymmärrä, että np ultra korvais ekan neuvolakäynnin..

Fantteli en usko, että missään pääsee varhaisultraan muulle kuin yksityiselle, paitsi hyvällä syyllä ja lähetteellä. Mä en mene mihinkään verikoe seuloihin, koska en näe niitä tarpeelliseksi mitenkään. Eri asia vois toki olla jos vaikka iän puolesta ois riskit korkeammat.

Nijan en kyllä mäkään jaksais tollasta kuunnella:(Varmasti helpompaa yksin niin ei tarvii tollasia turhia asioita miettiä.

Nimistä meillä on nimet oikeastaan ollu valmiina esikoisesta lähtien:DJa ihan samaa mieltä ollaan noista:)

Sen siitä saa kun valitti oireettomuudesta, tänään ollut aivan kauheat olot. Kertakaan ei ole oksennus ollut yhtä lähellä kuin tänään! Ja tää väsymys. Ei siinä, mutta pitäs jaksaa tuon 3veen kanssa vielä touhuta..
 
Kiva kuulla että jollain muullakin on sitten tuota mahaa jo näkyvillä etten ole ainoa valas. ;)

tinker_ Niin ei kai kukaan väittänytkään että korvaa ensimmäisen neuvolakäynnin, vaan sen mikä on aikaisemmin ollut siinä 11-12 viikolla. :)

Sartsa83 Kurjalta kuulosti tuo äitisi juttu. :( Onneksi on kuitenkin elossa vielä, oma äitini kuoli syöpään kun olin 13 ja nämä raskausajat saa aina tunteet pintaan, kun ei ole ketään kenen kanssa sillä tavalla jutella raskausjutuista. Hassusti aina näen äidistä uniakin vaan silloin kun olen raskaana. :D Kaipa se on joku alitajuinen juttu että kaipaisi niitä kokemuksia hänen raskauksistaan.

St. Brigitten Tervetuloa ja onnea. :flower:

Nimiä joudutaan varmasti pohtimaan pitkään ja hartaasti, ei ole oikein mitään hyvää valmiina.

Fantteli kyseli tuosta veriseulasta. Aikaisemmin ei olla käyty, mutta nyt ajattelin että jos kävisi kuitenkin varmuuden vuoksi. Elämän tilanne on nyt sellainen että jos jotain vakavampaa löytyisi niin todennäköisesti päädyttäisiin keskeytykseen. Toivottavasti ei kuitenkaan sellaisia tarvitse alkaa pohtimaan.

Enää 8 päivää ultraan. :)

MLM ja monsteri 10+2 (edelleen...)
 
inkalilla Voi että, pidän sulle ihan hurjan kovasti peukkuja! Ihan selvästi on vielä toivoa :heart:

maka Ilmeisesti toisilla paikkakunnilla tai toisissa neuvoloissa ne lappuset täytellään siellä paikan päällä. Mä luulen, että mulle lähetettiin nuo kotiin täytettäviksi ihan ajan säästämiseksi.

MLM Aivan ihana maha sulla jo! :heart:

St. Brigitten Tervetuloa & onnittelut plussasta! :wave:

Mies suhtautuu oloihin tosi ymmärtäväisesti. Lorvin tällä hetkellä kotona ja mies käy töissä, mutta ei oo valittanut mitään, vaikka en oo kauheasti saanut kotihommia tehtyä väsymykseltä. En oo kyllä muutenkaan mikään kodinhengetär. Pidän huolen kyllä siitä, että ruoka on valmiina, kun mies tulee töistä. Ja seksihalut on myös minimissä :ashamed: Tiedän, että miestä harmittaa taatusti, mutta kyllä se tuntui ymmärtävän, kun selitin sille.

Nijan :hug: Varmasti pärjäät sinkkuna ihan mainiosti!

tinker_ Eikös tuossa aiemmin ollut kyse siitä, että se np-ultra korvais toisen neuvolakäynnin eikä ekaa?

(.) Olipas kurja viime yö… Heräsin tuttuun tapaan vessaan siinä neljän jälkeen ja tajusin, että mun tissit ei oo juuri ollenkaan kipeet. Sitä edeltävät kaks päivää oli muutenkin tosi vähäoireisia. Heräilin sitten vähän väliä murehtimaan, onko masussa kaikki hyvin vai ei. Näin ahdistavia unia (esim. kyborgeista, on tullut nimittäin viime aikoina tuijoteltua miehen kanssa Sarah Connorin aikakirjoja ja eilen vielä katsottiin eka Terminaattori-leffa…) ja hikoilin kuin possu. Nyt taas onneksi tissit tuntuu aristavilta, kun kevyesti painaa/puristaa ja pitipä mun wc-pönttöäkin halailla – mut ei oksu tullut edelleenkään. Mulla helpottaa oloa jo pelkkä pöntöllä yökkiminen jostain syystä. Heikotusta ja huimausta on myös ollut ilmassa ja hyvä näin! Jos olo on liian hyvä, olen ihan varma, että alkio on kuollut. Ja vielä pitäis jaksaa odotella nt-ultraa viitisen viikkoa… No, kyllä se taas tästä! Masuakin kivasti turvottaa, toivottavasti oikea vauvamasukin sieltä pian pompsahtais näkyville! :heart:

Jomi & Samu-Sirkka 6+5
 
Kiitos uudesta kesäpinosta :heart:

Minulla jatkuu edelleen hyvinkin tiiviisti kuvotus. Eilen illalla tul oikein oksukin ekan kerran. Aamulla sitten migreeniä. Kesälomaa vielä viikko jäljellä ja sen jälkeistä työhönpaluuta mietin jo kauhulla miten bussimatkat ja työssäolo menee tämän jatkuvan huonovointisuuden vuoksi.

Mies on ollut ihanasti tukena. Tänäänkin töihin lähtiessä tokaisi, että "et sitten tee mitään tänään". No, kävin kuitenkin kaupassa ja äsken tein ihanan pizzan itselleni, kun nykyään on alkanut olemaan pakko syödä sitä mitä tekee mieli, kun muut tuntuvat tulevan välittömästi takaisin. Mulla alko tämä kuvotus n. viikolla viisi.

Mulla oli eka neuvola viime viikolla ja seuraava elokuun puolessa välissä. Sitä ennen pitää mennä labraan antamaan veri- ja pissanäytteet hivejä ja muita peruskokeita (?) varten.

Refluksi on hyvin ikävänä edelleen. Kurkkua oikein kiristää. On viissiin niin punainen. Valtava hiustenlähtö on myös edelleen meneillään.

Voimia kaikille koettelemusten parissa kamppaileville :flower:

8 + 3
 
Viimeksi muokattu:
Onpa täällä aktiivista porukkaa, tekstiä tulee sitä tahtia, ettei meinaa hitaampi perässä pysyä =)

Fantteli, minun mieheni on suhtautunut tosi ymmärtäväisesti tähän asti, mutta tänään jo kysyi, että enkö minäkin voisi jo tehdä jotain ;). No, ehkä kysymys oli aiheellinen, koska tänään on ollut selvästi parempi päivä. Mutta tosiaan joskus tuntuu, että pitää ihan liioitella huonoa oloa, että menee miehiseen päähän se, että vaimo voi oikeasti olla niin tööt, ettei jaksa mitään tehdä.

Jomi: mulla on välillä kans pelkkä yökkiminenkin helpottanut. Joten tervehditään vaan porukalla vessanpönttöjä vielä muutama viikko :D (toivottavasti ei muutamaa kuukautta...)

Ninnatar, saattaahan se helpottaakin jo vähän. Bussimatkat tietysti voi olla tympeitä, varsinkin jos sattuu olemaan kuumia päiviä : / . Ainakin närästys voi alun jälkeen hieman helpottaa, kun hormonit tasaantuu (loppuraskaus on sitten ihan muuta, mutta ei murehdita sitä vielä).

Nimistä on ollut puhetta. Meillä oli aikamoinen työ päättää esikoisenkin nimi ja nyt voi olla vielä hankalampaa. Täytyy sitten aikanaan hankkia taas nimikirjoja ja ryhtyä käymään niitä urakalla läpi. Mulla on vissiin vähän liikaa noita rajoituksia ja kriteereitä nimien suhteen :rolleyes:.

(.) Jippii, minä olen pystynyt tänään syömään!! Oikeasti olen syönyt ihan kunnolla ensimmäisen kerran varmaan kahteen viikkoon. Huono olo tulee edelleen, jos ehtii maha mennä liian tyhjäksi ja heikotus ja väsymys jatkuu, mutta tämä on jo aivan hyvä olotila :). Huominen voi olla jo toista, mutta päivä kerrallaan..

Ja viikkoja vissiin 7+3.
 
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Pahonvoinnin ja oksentelun kourissa olen viettänyt viimeiset 5 viikkoa :(. Ihan kamalaa ollut. Tätä en toivo kenellekään. Nyt ollut jo vähän parempia päiviä huonojen joukossa. Tänään jaksoin jopa kaupassa käydä ja keittiötä siivota vähän.

MLM ihana masu sulla. Miulla ihan samoja kokoja :). Miull aina maha pullahtaa tosi aikaisin näkyviin. Eikä tää ole enää turvotusta vaan ihan oikea vauvamasu, ihanaa :). Tosin nyt on enää turha yrittää peitellä mitään keneltäkään :-D.

Porukkaa on pilvin pimein tullut keskusteluun mukaan. Ahkerimmat kirjoittajat alan muistaa, mutta itse ei vain tule kirjoitettua, kun useimmiten luen puhelimella keskustelut. Mukavaa täällä on kuitenkin käydä :).

Minulta puuttui ikä tuolta listasta eli 32 v.

Kävin tiistaina ekassa neuvolassa. Sydänäänet kuuluivat jo :heart: Paljonhan sieltä sain papereita mutta aika tuttuja juttuja siinä läpi käytiin. Jouduin sokerirasitukseen kun isälläni on ollut diabetes :(. Pelottaa suorastaan mennä siihen kun oksennan muutenkin aamuisin erittäin herkästi. No jos sen jotenkin ohi saisi :).

Huomenna koulun kevätjuhlaan :). Ihanaa!

Eveliinukka 9+4
 
Nijanille paljon voimia uuteen elämäntilanteeseen :hug: , mutta minäkin uskon, että paljon parempi olla yksin kuin huonossa parisuhteessa!

eveliinukalle onnea sydänäänistä :heart: ja Marja-Leenalle ultranäkymistä! :heart:

St. Brigitten,


tinker, juuri niinhän minäkin kirjoitin siitä lääkärineuvolan poisjäännistä. Piti oikein tarkistaa, että mitähän sitä on tullut unenpöpperöissään höperöityä. ;)

Fantteli, me ei olla käyty yhdestäkään lapsesta niitä veriseuloja, ainoastaan niskaturvotus on mitattu. Näin olisi ajatus toimia nytkin. =) Tosin meidän sairaalassa verikoe otetaan heti ultran jälkeen, joten jos ultrassa olisi jotain epäilyttävää, voisi mennä kuitenkin vielä verikokeisiin. Toisaalta eikös se niin ole, että jos niskaturvotus ylittää jonkun tietyn rajan, saa automaattisesti halutessaan lähetteen jatkotutkimuksiin?
:attn: Kannattaa selvittää oman ä-polin kanta noihin seula-asioihin. Tiedän erään sairaalan, jossa niskaturvotusta ei suostuta mittaamaan ellei ole käynyt verikokeissa.


Nimistä ei ole mitään käsitystä. Tai tytölle mulla olis jo ollut nimi, mutta mies teilasi sen. :stick: Kaksosille meillä oli nimet jo odotusaikana valmiina, mutta kolmannelle pähkittiin nimeä vielä ristiäisiä edeltävänä yönä. No, pakkohan siinä oli johonkin lopputulokseen tulla ja oikein tyytyväisiä ollaan oltu valintaan. Saa nähdä, kuinka vaikeaksi nyt menee...
 
Sartsa83
MLM ihuna ihuna ihuna masunen! Kylläpä juu jo aikasessa vaiheessa näkyy nuin vahvasti. :) Mutta silti niin ihana. :heart: Ja pahoittelut omasta äidistäsi. :( :hug: Uskon että tunteet nousee pintaan tommosen jälkeen aina raskausaikana, kun itellä nousee kans, vaikka äiti on vielä elossa. Pelottaa aina kun hän joutuu sairaalaan, että nytkö hän kuolee? Eihän niin saa ajatella, mut pelko on suuri.

Awww neljän suora :heart: olet sulonen. Äitinihän siis oli alkoholisti koko mun pienen lapsuuteni.. tai no 19vuotta mun elämästä. : / Isä lähti kun olin 11kk. Äiti näki ikkunasta miten isä lähti toisen naisen kanssa meidän pihasta. Se ei ollut syy äidin ratkeemiseen, vasta äidin uuden miehen (oli mulle kuin isä) kuolema, kun mä olin 6v, sai äidin ratkeemaan pulloon. Siitä siis aina siihen saakka kun täytin 25v, jolloin sanoin äidille (kun olin ensin sen miljoona kertaa pyytäny lopettamaan juomisen ja luottanut siihen että äiti tekee sen), että "tapa vaikka ittes sitten, mä en enää jaksa. Mä kasvatin itse itseni, kun sulle maistui vaan viina, mä opetin itselleni mikä on oikein ja mikä väärin, kun sä et ollu kotona. Joten enköhän mä pärjää edelleenkin yksin. Mä en jaksa olla se aikuinen joka paasaa sulle jatkuvasti tosta juomisesta." Tuommoset sanat pysäytti äidin viimein + että hän meinas saada sydänkohtauksen käytettyään alkoholia vahvojen lääkkeiden kanssa, jotka hänellä oli jo ennestään olevaan syöpään. Hän sairastui 2002 ekan kerran rintasyöpään, joka poistettiin, mutta josta sitten jäi joitain soluja kehoon, koska 2005 tehtiin uus löydös ristiselän alueella, luuytimessä, jota ei voitu leikata. Se saatiin pidettyä kurissa hoidoilla, mutta tuossa sitten esikoista oottaessa hänellä tehtiin se uus löydös lantiolta ja olkapäiltä. Sitten äiti menikin huonoon kuntoon. Enivei, hän siis hakeutui sitten tuolloin 2008 loppuvuonna AA:han ja lopetti juomisen. Nyt siitä on kohta 3vuotta ja nyt vihdoin uskon ettei äiti enää haluakaan koskea pulloon. Luottamus on siis viimein saatu. :heart: Tämmönen nopee katselmus äidin ja mun suhteeseen ja menneisyyteen.

Tervetuloa St. Brigitten


Mulla itsellä ei oo nyt oikein mitää sanottavaa mihinkää. Joten.. heibat tältä erää. :)

Sartsa ja ? 8+5 :heart:
 
Sartsa83
Mä nyt sekoilen ihan tosissaan.. en tiiä mitä oikeen oon laskenu, mut tarkistin, niin siis mähän olin TIISTAINA 24.5. siellä ns. varhaisultrassa, jossa mulla sillon oli viikkoja se 7+3 ELI tällöin tänään mulla olisikin 8+6 ja huomenna siis vaihtuis viikot ja TÄLLÖIN myös LA olisikin 7.1.2012 ;) :LOL: oon niin hömelö ja NIIN raskaana! :D I think u know what I mean. ;) :p
 
Sartsa83
Hihhihih, te neljän suora varmaan muuttelette tämän tulevan nimeä vielä ristiäisissäkin. "Eiku, sittenki tää.. eiku älä kastakaan siksi, kun otetaanki sittenkin tää." ;) Sori, ootte ihania. Ja tykkään välillä vähä kiusata. :p :ashamed:
 
Sartsa,
Juuri näin mä olen ajatellut itsekin, että tämän neljännen kohdalla hetki ennen kastamista vielä miehen kanssa kinataan kuiskaamalla nimestä. :D

Leala, tervetuloa!

Tämä mamma ottaa ja lähtee ensin juhlimaan ylioppinutta ja sen jälkeen ihanien naisten kanssa ulos syömään. Pitkän kaavan kautta tottakai enkä taatusti tule kotiin ennenkuin lapset on varmasti yöunilla.


Rentouttavaa viikonloppua kaikille muillekin!



Neljän suora 8+4
 
Kiitoksia kovasti kaikille tervetulotoivotuksista :) Olen täällä tosiaan 38-39 asteen kuumeessa ja kamalassa kurkkukivussa. Saa nähdä milloin paranen. Vähän jänskättää, ei kai tää vauvaan voi vaikuttaa? Olin kyllä esikoistakin odottaessani usein kipeänä... Inhottava tän pahoinvoinnin lisäksi olla vielä kuumeessakin.

Siviilisäädystä oli jotain keskustelua. Me avioiduttiin kun olin 19-vuotias.

Unistakin jotain puhuttiin. Mie olen nähnyt ainakin kolme kertaa unta, että meille olisi tulossa kaksoset...

Pitää ajan kanssa joskus lukea tää koko ketju alusta loppuun, että "tutustuu" teihin lisää:)
 
Sartsa83
Neljän suora oikein ihanaa ja rentouttavaa juhlailtaa. :) :heart: Hihhih, voisin kuvitella että meillä kans tulis tommosta kinailua nimestä... etenkin jos tämä tulee olemaan tyttö, koska haluaisin niin erikoisia nimiä, joihin mies ei oikein sula. :p

Lealallekin teretulemast tänne!!!


Voipi viedä St. Brigitten hivenen aikaa kun lueskelet kaikki. ;) Etenkin kun nuita aiempia kirjotuksia löytynee muualtakin. ;)

Omaa. Täällä vietetty tänään mukava päivä ulkosalla. :) Tosin paloin vaan lisää, kun ei vaan taas muka osaa laittaa aurinkorasvaa. *mutisee*
Tänään ollu taas oikein kunnon mahakipuja ja oksetusoloa. Olin järkyttävän kipee aina tonne keskipäivään saakka, kunnes olo helpotti. Nyt on vaan järkyttävä väsy.


Sartsa ja Papu (?) pokspoks 9+0 :heart:
 
Hei moi! :)

Oltiin 3 päivää reissussa ja arvatkaa oonko enää kärryillä teidän jutuissa, mut koitetaan.. :)

MLM Ihana maha! :heart:

Nijan No joo, parempi yksin kun huonossa suhteessa... :hug: ehkäpä ne asiat kuitenkin korjaantuu kun hieman saa etäisyyttä, jos toinen vaikka oppisi toistaan arvostamaan..Tsemppiä! :hug:

Se eka ultra (rv11-14) korvaa ainakin meillä tosiaan ekan lääkärineuvolan, th:lla pitää silti käydä, justiinsa nimittäin minunkin pitäisi aikaa soittaa..
Ja tosiaan seuloihin osallistun tällä kertaa minä, esikoisesta en osallistunut, verikokeet pitää täällä olla otettuna ennen ultraa.

Uusille isot onnentoivotukset ja moit! :wave: :flower: :)

Kovin olen onnellinen uusista ultrakuulumisista! :heart: Ja siitä että osalla pahoinvointi on edes vähän helpottanut! :) Toivottavasti pääsette kaikki pahoinvoivat pian nauttimaan raskaudestanne! :)

Nimiä on mietitty jo kauan ja aavistus molemman sukupuolen nimistä jo on. :)

Unia kaksosten saamisesta olen nähnyt mä, muuten ihan normaaleja on ollut, onneksi.. :D

Audit ym. lappusista on ollut puhetta myös, täällä ja vanhalla kotikunnalla ne täytettiin ekalla neuvolakäynnillä, tällä kertaa ei täytetty mitään esitietolomakkeita tai muitakaan, pelkästään sellasen pika audit testin tein.. :D On vissii tarpeeks vähän aikaa edellisestä raskaudesta.. :p

Kerrottu on nyt torstaina isovanhemmille, kovin olivat iloisia kaikki.. :)

Nyt en jaksa/muista kommentoida sen suuremmin muita, parannan tapani taas viikon mittaan.. :D Alla painaa päivän juhlat ja pitkä ajomatka joka meni oksennusta pidätellen.. :x Auto se näköjään mulla pahin on.. :) Muuten ei oireita olekkaan..

Jonkin verran mullakin maha on jo pompsahtanut, mies viisastelikin et sä turpoot silmissä.. :D Ihme ettei juhlissa kukaan mitään kysynyt, veikkaan kyllä että selän takana on voinut kuhista.. Vaikka kuinka veti mahaa sisään, kumpu näkyi ja siitä varmasti on osa johtopäätöksensä vetänyt... :whistle:

Esikoisella on tällä viikolla ollut ihmeen huonoja öitä ja kyllä mä jo tuos mietin et hullu oon kun uudestaan alan sen yörumban, mut taas toisaalta..On täysin eri asia koittaa rauhotella kiukkuavaa/raivoavaa 1 vuotiasta kun ruokkia vastasyntynyttä. :heart: Et ehkä mä jaksan kuitenkin.. :) Haikeana katselin esikoisen vauvakuvia ja kiroilin että aika menee liian nopeasti..

Mutta nyt mä jatkan löhöömistä, ei vois paljon enempää veto olla ihmiseltä pois.. :D

Rauhallista viikonlopun jatkoa kaikille! :heart: :)

Maira ja kirppu 7+4
 
Useampi oli saanut kuulla sydänäänet tai nähnyt pikkuisen ultrassa, onnea! :heart:

Onko muuten kovinkin yleistä, että sydänääniä kuunneltaisiin jo ekalla neuvolakäynnillä? Tai riippuu varmaan paljon viikoista ja neuvolan laitteiden tasosta. Mulla on kuitenkin ekan neuvolan aikaan viikkoja vasta 8+2, että tuskin terkkari edes yrittää kuunnella vielä siinä vaiheessa...

Leala Tervetuloa mukaan! :wave:

(.) Syöminen tökkii, äh. Liharuokia ei tee ollenkaan mieli, eikä paljon mitään muutakaan… Paitsi hapankorppuja ja jogurttia :D Ja muutakin turhan hiilaripitoista. Pelkään, että lihon heti alkuun useamman kilon, kun en saa itseäni ruotuun. Mut kaipa se tästä, pikkuhiljaa! :) Mietin, että pitäis varmaan tutustua rd-ruokavalioon, jos se hidastaisi painonnousua ja ehkäisisi raskausdiabeteksen puhkeamista. Oon jostain syystä ihan varma, että mulle puhkeaa raskausdiabetes. En tiedä mistä oon tämänkin saanut päähäni. Isosiskoni oli varmasti muakin ylipainoisempi raskaana ollessaan, eikä sokereiden kanssa tainnut olla mitään ongelmia. Molemmat lapset olivat syntyessään melko pienikokoisia, muistaakseni alle tai juuri kolmekiloisia. Ihme aikaa tämä raskaus, kun joka asiasta pitää huolehtia ja murehtia etukäteen, vaikka mä vannoin mielessäni, että en siihen sorru :headwall: Sori taas negatiivinen kirjoitus, mieli on kuitenkin ihan positiivinen :D Yöllisestä tissikivusta olin ihan innoissani, se oli taas viime yönä yhtä kovasti vihlovaa kuin aiemminkin, onneksi!

Jomi & Samu-Sirkka 6+6
 
Hei vaan uusille ja tervetuloa minunkin puolestani :heart:

Sitten typeriä kysymyksiä. Elikkäs. Onko kellään mitään oikeasti toimivaa keinoa pahoinvointiin? Mulla on nyt ollut viimeisen noin viikon verran joka päivä pahaolo lähes koko päivän. :x Alkaa jo pikkuhiljaa rajoittamaan normaalia elämää kun ei viitsi minnekään lähteä kun pelottaa että jos tulee pahaolo. Ja taitaa tää pikkuhiljaa alkaa olemaan miehenkin mielestä rasittavaa kun minä vain istun sohvalla enkä mihinkään kykene.

Ja toinen kysymys oliskin sitten sama kuin Jomilla elikkä kuunnellaanko ensimmäisessä neuvolassa sydän ääniä? Ja mitä muuta ensimmäisessä neuvolassa tehdään? Mulla neuvola tiistaina ja oon hieman epätietoinen mitä siellä sitten tehdään. Sen verran sanoi neuvolan täti puhelimessa kun aikaa varasin että jotain papereita täytellään mutta muuta sitten en tiedäkään.

Tuossa aiemmin oli kyselyä siviilisäädystä, minä olen onnellinen rouva ollut nyt muutaman kuukauden.

Mimsy & Mini 7 + 3
 
Viimeksi muokattu:
Heissan

Uutena ilmoittaudun joukkoon, vaikka se vielä vähän hirvittääkin kun kaikki on niin alussa. Eli olen 37-vuotias esikoisen odottaja, LA on 17.1. ja nyt siis vkoja 7+4. Kävin tiistaina yksityisellä varhaisultrassa ja siellä näin sydämen sykkivän, lääkäri laittoi äänetkin hetkeksi päälle, jolloin syke kuului. Olihan se aika huikeaa, varsinkin kun olin ihan varma, että ei siellä ketään ole.

Tätä ennen en ollut uskaltanut soittaa neuvola-aikaakaan ja nytkin jännittää, kuinka tämä etenee. Toivottavasti hyvin. Olen yrittänyt nyt ajatella, että murehtimalla ei voi asioihin vaikuttaa ja surra ehtii jälkeenpäin, jos jotain on sattuakseen. Yritetään siis nauttia tästä elämän ihmeestä.

Teidän juttujanne olen lueskellut plussaamisesta lähtien enemmän ja vähemmän, olettekin aika aktiivista porukkaa, sen huomaan =). Ihania massujakin näkyy jo olevan :heart:. Itsellä lähinnä iltaturvotusta ja luultavasti syön itseni lihavaksi, sillä ruokahalu on valtava. Muuten olo on mainio, rinnat kipeät mutta ei pahaa oloa, muutaman kerran hetken vain etonut. Toivottavasti näin olisi jatkossakin.
 
Tervetuloa uusille!! :)

Sydänäänten kuuntelusta oli ollu puhetta, ei niitä ekassa neuvolassa kuunnella. Ainakaan en oo koskaan kuullut niin. Seuraavassa neuvolassa sitten joka on täällä rv16 muistaakseni. Mietin jos hommaisi tuollaisen kotidopplerin, mulla oli ekassa raskaudessakin sellanen. En vaan muista millä viikoilla sillä pystyy äänet kuulemaan?

Mimsy mulla ei oo ainakaan antaa kummosia vinkkejä tohon pahoinvointiin. Oon ite kärsiny siitä nyt 3viikkoa ja kyllähän se rajottaa jonkun verran. Pelottaa vaan millon kaikki tutut tajuaa, että oon raskaana:D Ainut mikä mulla on auttanu vähän on jääpalat, mehujäät ja muut kylmät juomat. Ja, että yrittää syödä vähän, mutta usein. Pahoinvointirannekkeet mulla on ollu lainassa, mutta en saanu niistä mitään apua.

Olot on ollu taas varsin kauheat, pakko kyllä syödä tällä hetkellä juuri sitä mitä tekee mieli, ei muut uppoa millään. Mutta ehkä tää tästä rauhottuu :D

tinker_ rv7+5
 
Hei mullahan on huomenna eka neuvola :)

En tiedä suhteen tulevaisuudesta vielä mitään, parempi varmaan nyt olla hetki erillään ja miettiä mitä haluaa.

Meni eilen niin hermot tohon tiputteluun että yritin varata lääkäriaikaa, mut sieltä neuvoivat meneen suoraan Acutaan. 3 tuntia siellä sitten menikin. Raskaushormonin määräks ne sai 73893 ja valkosolut oli 9.9, eli joku tulehdus tai jotain...??
Olin kyllä eilen ihan tyytyväinen tohon hormonin määrään, mutta nyt on alkanu sittenkin vaivata että onko se sittenkään tarpeeks. Ja voiko tuulimunassa olla tollasia arvoja?

Nijan pokspoks 9+0
 

Yhteistyössä