~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

Täällä ollaan ainakin edelleen yhtenä kappaleena ja ei niin minkäänlaista merkkiä että lähtö ois ees lähellä. Harkkasuppareita vaan ollu sillon tällön mut ei yhtään mitään muuta... En ala :) Oottasin jo niin kovasti että jotain merkkejä ees alkais ilmaantumaan. Taidan päästä helposti vielä ens viikon perjantain neuvolaankin vaikka neukkatäti sanokin että toivottavasti ei enää viikon päästä nähdä :) Mitenkäs muilla onko masu laskeutunu jo? Mulla edelleen olla jöllöttää tuossa aikas ylhäällä, on se ehkä ihan hiukan menny alemmas mut silti ylhäällä. Toisaalta ootan lähtöö mut toisaalta jännitän kun mies ei pysty tällä hetkellä ajamaan autoo että millä sitä sitten tulee lähdettyä. Lanssilla varmaankin :)

40+2
 
Täällä sitä edelleen yhtenä kappaleena. Vatsa painunut entisestään alemmas, miehen kans yritettiin hässiä muttei siitä enää mitään tullu. Iletti ku Nyytti oli siinä niin likellä päänsä kans :LOL:
Wli alemmas on tultu, mutta muita merkkejä ei synnytyksestä ole lainkaan. limatulppan jäämiäkään ei enää tule, supistuksia vain ihan harvakseltaan, oisko yh 5 kappaletta. Menkkajomot on veks. Vain liitokset vaivaa, jo tujakasti, muttei muuta.
Innostuin laittamaan vauvan loput kamat kasaan, vaunuihin vaihdoin ratas osan sijaan kuomun, vaipat, pyyhkeet, harsot yms nostin esille hoitopisteen lähettyville. Pyykinpesukone toimii tälläkinkertaa hoitotasona. Alusta siihen on vielä hukassa, mutta pitänee käydä ostamassa uus jos ei ala löytyy.
Omat siteet, imulakanat sänkyy yms kaivoin esille myös :) ihana sit tulla synnäriltä Nyytin kans kotiin, ku on meille jutut valmiina. Synnärilaukunki fiksasin ja nyt on kaikki sitte reilas, sitä alustaa lukuunottamatta. :heart:

Rauhallinen fiilis ollu tänään, oon nautiskellu kotonaolemisesta. Möllötin sängyssäki aamulla yksin, oli ihana nukkua pitkään ku mies :kiss: hoiti lapset. Makkarin ovi oli auki ja tuntu niin turvalliselta nukahtaa sen metelin keskellä :heart:
Melkeinpä herkkä olo on, tuntuu niin kauniilta ajatukselta saada vauva sitten syliin ja saada taas tuntea se syntymisen ihme!!! :heart::heart::heart:
Oireita olen siis onnistunu olemaan tulkitsematta ja supistuksista en ole vähääkää innostunu. Syntyy sit ku syntyy. Viim 2 viikon päästä käynnistellään jos ei ole sitä ennen syntyny, eli kyllä tämäkin vauva aikanansa ulos tulee. Yritän omaa oloa helpottaa ja itseä hoitaa sen minkä ikinä pystyn. Vedän päivät fiilispohjalta ja teen sen mikä on pakko tän kodin ja lasten kannalta.

Joku kyseli et missä päin suomea sellasta käyttäytymistä saa synnäriltä, niin pohjoissuomesta. Todella paskaa käytöstä voi saada mutta myöskin hyvää, eli sitä ei pidä unohtaa ja koko synnäriä leimata muutaman ääliön takia!
Esim synnytystapa-arviossa oli mitä ihanin lääkäri, oikeen tavallinen ihminen joka jutteli ja oli ystävällinen mutta myös asiansa osaava! :flower:

Hiljaista on tällä palstalla, mutta toivotaan että se johtuu synnyttämässä olevista mammoista! :D

Augusta 87: Eiku lanssilla meet jos et enää taksiin kykene könyää supistusten alkaessa. Mut muutenhan voi taksin tilata. Kyl se hyvin menee vaikka syntyiski nyt ku miehesi ei voi ajaa! :hug:

Nyt lähden lasten kanssa vähän askartelemaan! :)

Voikaa hyvin masukkaat ja te jotka nyyttinne olette saaneet ja meitä täälllä käytte tsemppaamassa :)

emakko ja Nyytti 39+4
 
Ohhoh, onpas tänne taas ilmestynyt tekstiä sitten viime kerran :) toivottelen nyt tasapuolisesti tsemppiä ja kestämistä niin unien kuin muidenkin juttujen osalta. Vaikuttaa siltä, että moni on jo asettunut lähtökuoppiin :)

Omaan napaan ei ihmeitä. Tuntuu, että jotain tonne suojaan valuisi, mutta en ole aivan varma.. Noh, neuvola on reilun viikon päästä, katellaan tapahtuuko sitä ennen mitään. Kipuilee jonnin verran, mutta ei sen kummempaa. Kääntyilee usein, milloin on pää ja pylly navan yläpuolella, milloin on poikittain jne. Että saas nähdä leikataanko lopulta, vai riittääkö käynnistys.

Täällä poksu viikot, se ois 39 nyt.
 
Täällä 41+2 eikä juuri minkäänlaisia merkkejä että pikkuinen haluaisi syntyä.. Tiistaina olis sairaalalla yliaikaiskontrolli jolloin katsellaan miten jatketaan.

Ensimmäinenhän meillä syntyi rv 42+5, joten en kauheasti odottanutkaan että tämä aikaisemmin syntyisi :/
 
Huomenta!

Täällä ollaan taas jalkeilla, ku mies lähti taas kouluttautumaan viikoksi. Se ois laskettuaika tällä viikolla ja mies sanoi lähteissä masulle, että ei saa tulla ulos ennen kuin hän ehtii kotiin :) :heart:

Tsemppiä kaikille vauvautumista kovasti odottaville!

Kävin kuin kävinkin eilen häämessuilla!! Oli kyllä ihana reissu. Ja sillä oli oikeinkin toivottuja vaikutuksia. Messujen aikana selkää juili oikein tosissaan ja kotimatkalla tuntui jo kunnon supistuksiakin, jotka toki loppui kuin seinään, kun tulin kotiin ja istuin sohvalle katsomaan leffaa. Mutta saatiin aikaan lääkärin peräänkuuluttamia supistuksia :) Ja vielä kun lisäksi sai nauttia kaverin seurasta koko päivän, niin mikäs sen parempaa?

Limatulpasta Mulla on tullut limatulppaa osissa ulos jo kohta kuukauden, joten sen liikkeelle lähtemisestä en ite ainakaan oo vielä nostanut omia toiveitani synnytyksen suhteen. Vaan sen voin sanoa, että vois kohta jo loppua se limatulpan eritys, koska mun limakalvot ei kohta enää kestä tuota jatkuvaa pikkuhousunsuojan käyttöä. Muuten en vuoda juur lainkaan ja limatulpan takia joudun varuksi pitään pikkuhousunsuojaa koko ajan ja se kuivattaa lisää limakalvoja ja TADAA, minä saan hiivan...Ei kiva tässä vaiheessa...

Neiti10 Toivottavasti vauva päättäisi nyt missä asennossa hän masussa majailee :)

Nuhmuliini Toivotaan, ettei flunssa nyt kuitenkaan iske ja jos iskeekin, niin menee pian ohi ja pääset flunssattomana synnärille.

(.) Omaan napaan kuuluu hyvin vilkasta taas. Eilen juur sanoin miehelle, että sillon ku mentiin synnärille, tuntui vähän taas ylihysteeriseltä, mutta nyt kun vauva liikkuu normaalisti, niin eipä tunnu enää. Ehkä sitä pitää vaan luottaa omaan fiilikseen sillä hetkellä kun tuntuu siltä, että nyt on mentävä. Mutta synnärireissun jälkeen on siis sadellut muksaisuja normaaliin tapaan. Jotta perjantain kontrolliaikaa odotellessa :)

Vinkki mammoille! Jos tuntuu siltä, että pystyy vielä istumaan paikallaan pari tuntia putkeen, niin huomenna on Finnkinossa Superpäivä ja kaikki leffat 6 euroa. Ite meinasin mennä kokeilemaan, saako leffa aikaan supistuksia :D

Mut nyt aamupalaa. Tänään ois luvassa jonotusta poliisiasemalla (pitäis kai hakea uus ajokortti, ku naimajaisistakin on jo 4 kk :ashamed: HUPS).

Ihanaa maanantaita mammat!

Anskutin ja S 39+2
 
Huomenta.

Täällä ihan hyvin nukuttu yö takana, eli nyt jaksais lähtee vaikka synnyttämään :D mutta eipä taida olla kaveri vielä tuloillaan.. flunssaa ei oo vielä ainakaan näkynyt, onneks. Nenä tukossa kyllä, varsinkin yöllä.. voi kyllä osaltaan johtua kuivista limakalvoista.

Anskutin kykeni häämessuille ja varmasti oli kaikkea ihanaa siellä :heart:

Toi leffa muakin houkuttais mutta mulla puutuu perse jos mä istun kauaa samassa asennossa+ jalat puutuu myös..ei kiva tunne :(

Limatulppaa en oo bongannut, valkovuuoto on kyllä vetistä..esikoisestakaan en limatulppaa bongannut. Tokkopa tästäkään sellasta tulee bongattua, kun taitaa mennä käynnistykseen tämäkin, ihan sellanen fiilis!

Täytyypä taas jäädä odottelemaan vauvauutisia :popcorn:

Pakkasmaanantaita kaikille mammoille!

nuhmuliini80 ja masukki 40+0:heart: *poks*
 
Onpas täällä tosiaan hiljaista vauvojen suhteen nyt :) Tarkottaneekohan sitä että sitten kerralla rysähtää? :) Täällä meni yö vessassa juosten, puolentoista tunnin välein sai nousta rakkoa tyhjentämään.. Mut onneks sain kiinni unesta suht nopeesti joka kerran jälkeen.

Emakko, niin minä oon ajatellu että ehkä mieluummin sillä lanssilla. Synnärille kun on matkaa kumminkin se 90 kilsaa. Mieluiten vaan ois omalla kyydillä menny mikäli ei mitään hätää oo. Mut minkäs teet, näillä on nyt mentävä :)

Mutta nyt alottamaan päivän askareita, jospa täällä palstalla alkais kohta tapahtua :)

Muksaa alkanutta viikkoa kaikille!

40+3
 
Heissan!

Kolmatta päivää supistelee säännöllisesti mutta liian harvakseltaan (10 min välein) ja lyhyesti. Eikä etene mihinkään. Eli niin että sattuu ja on kurja olla mutta kuitenkaan siitä ei ole mitään hyötyä. Yöt on mitä sattuu, joskin viime yönä otin ilmeisesti riittävästi panadolia ja olin tarpeeksi väsynyt että sain nukuttua muutaman tunnin. Limatulppaa on tullut lisää, juuri aamulla oikein kunnon köntti. Eli jotain tapahtuu mutta ei tarpeeksi. Nyt olen vain huolissani siitä että kun synnytys sitten alkaa niin se voi mennä nopeastikin mikäli nämä supistukset ovat jo tehneet jotain valmistavaa työtä. Ei muuta, kivahan se on, mutta kun nuo lastenhoitajat ovat 2h matkan päässä...

Vali vali, mä käyn näköjään täällä vain valittamassa. Anteeksi. :ashamed: Ihanaahan tämä on, jännittävää ja ainutkertaista.

Inkalillaa, mairaa ja feliciaa huhuilen, mikä mahtaa olla tilanne? :popcorn:

maka 40+6
 
Anskutin, täytyy tosiaan toivoa, että päättäis kummin päin olisi. Mitäs sitten kun laitokselle on lähtö, joudutaan mennä taksilla, ellei saada kyytiä ja kun ei tarkkaa hajua miten päin tuo tuolla on :/. Toivottavasti sinulla alkaa pian tositoimet, samoiten meillä muilla :)

Nyt oon sitten kaiken hyvän päälle kipeä, nokka tukossa,yskä, kurkku kipeä ja nukkuminen on vain kaukainen haave :/ Viime yönä heräsin vähän väliä ja n.4:n kipeään supistukseen, sai ihan keskittyä hengittelemään. En tiedä johtuko siitä kuin käännyin vai mistä.
Vähän tuolta kokeilin, niin tuntuu, että ois kohdunsuu jo kadonnu, viimeksi kun koitin, niin tuntui semmonen suht pitkä pehmeä juttu ja se tuntu olevan auki parille sormelle, nyt en bongannu sitä.. Samoin nyt kipuilee vihlaillen tuolla. Noh, mä oon silti jo henkisesti varautunu, että yli menee :D

Minäkin oottelen inkalillan, felician ja mairan tilannetietoja :) Poltteleeko maka sinulla kohtua? Ei noihin suppareihin niin kannata luottaa...

Tonne ulos pitäis pakkaseen kauppaankin mennä, ei hotsittais sitten yhtään..

Neiti10 ja R 39+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta päivää!

Tekstiä taas tullu kyllä runsaasti, mutta ei niitä vauvoja sitte niinkää.. :/ :)

tännepä ei eidelleenkää mitää kummempaa kuulu. Oloja ei oo edelleenkää minkäänlaisia, muuten ei ees tietäs et oottaa jos ei ois tätä isoa mahaa tässä eessä. :) ärsyttää kyllä ku ei sitte minkäänlaisia tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä, mut oonki yrittäny varautua siihen että yli tää menee niin että paukkuu! esikoinenki meni 10 päivää ni ei se tämäkää tuu yhtää sen aiemmin. ku samanlain sillo esikoisesta ei ollu minkäänlaisia oireita ennen ku se sit yhtäkkiä eräänä päivänä alkoi supisteleen jo aamusta ja illalla sitä oltiin sit synnyttämässä.

vauvalle kyllä oon laittanu jo kaiken valmiiksi kotiinlähtövaatteita myöten mut itelle en oo jaksanu vielä ees ajatella kassin pakkaamista, ku tuntuu et kyllä sen kerkiää. :D

Anskutin, mulla vähä samaa ongelmaa limakalvojen kuivuuden suhteen, kun näin raskauden aikana mulla valkovuoto melko runsasta ja loppua kohden vaa vetisempää ni joudun pitää p.housunsuojaa lähes koko ajan ja se sitte ärsyttää limakalvoja niin et väliin alapää on iha tulessa ku sitä nii kutisee... :/ on kyllä sitte nii ärsyttävää!! :( oon pyrkiny et yöt oon ilman suojaa ku vaakatasossa ollessa sitä vähempi tulee..

mutta ei nyt tällä erää taas tämän kummempaa! vauvauutisia ootellessa, ja mukavaa päivän jatkoa toivotellen

An-ri 38+5
 
maka Olisko siulla synnytys käynnissä kun noin supistelee? Miullahan oli noita epäsäännöllisiä suppareita viikon verran, tosin silloin en tajunnu että on supistuksia. :ashamed:
Nappailin vaan panadolia selkäkipuihin ja miulla tosiaa säännölliset supistukset alkoi 2h ennen vauvan syntymää. :D
 
Täälläkin vielä kotona ollaan, eikä liiemmälti merkkejä, että mitään tapahtuisi.

An-ri ja Anskutin, täällä samat vaivat, limakalvojen ärsytystä nyt ihan loppuvaiheessa. Neuvolatäti kyllä arveli ettei kyseessä ole hiiva vaan tollanen ärsytys vaan. Ja hyvä niin. Ehdotti, että hankin ceridal-öljyä ja sillä rauhoittuikin. Samaa voi sitten käyttää vauvan kuivalle iholle ja kylpyveteen ja se käy muutenkin ihan kaikkeen, vaikka korviin ja omalle kuivalle iholle, jos sellaista on.

Mitä muuten pakkasitte vauvalle kotiutumisvaatteiksi? Mietin vaan, kun äitiyspakkauksen villahaalari, vanuhaalari ja toppahaalari on kaikki kovin isoja. Meillä on kyllä pienempi toppa(vai olikohan untuva)haalari hankittuna, mutta muuten vaatteet on ihan puuvillabodyja ja -potkareita.

Sairaalakassin olen pakannnut, mutta nyt mietin, että karsisin sieltä vähän tavaraa, kun neuvolatäti sanoi, että melkein kaiken (vaatteet ym.) saa lainaan sairaalasta ettei sinne kannata ottaa kauheasti omia, tulee vaan pyykkiä kotiin vietäväksi. Meillä myös niin lyhyt matka synnärille, että mies voi kyllä hakea kotoa, jos jotain puuttuu, ne vauvan kotiutumisvaatteetkin.

Tellu Po 39+4
 
Täälläkään ei mitään oloja. Toissayönä oli vähän menkkajuilintaa, mutta eipä enää sitäkään. Mulla kans nuo limakalvot ovat tosi kuivat ja välillä ainaa tulee muutama tippa verta kun iho rikkoutuu varsinkin jos on pitkään istunut. Olenkin laitellut pari kertaa viikossa öljyä ja on auttanut.

Minä laitoin kotiutumisvaatteiksi: alukerraston, velourhaalarin, sisätumput, villahaalarin, villasukat, villahanskat, puuvillakypärän, villahatun, fleecepipon ja pienen toppapuvun. Sitten vielä kääräisin pakettiin villapeiton <3 En tiedä mitä noista sitten tarvitaan, mutta ompahan kaikkea mahdollista mukana josta valita.

Oliko muita, joiden ei tarvinnut ostaa koko raskauden aikana yhtään mammavaatteita? Mä laihduin tuossa ennen raskautta 12 kg, joten sen vuoksi kaikki vaatteet sopivat sitten raskauden aikana :)

40 + 4
 
Tellu po kyseli kotiintulovaatteista vauvalle. niin minä oon pakannu iha vaan normi bodyja 2 kappaletta, jotka puen sit vauvalle päällekkäin ku en kauheesti tykkää pitää vielä normi paitoja iha pikkusella ku se paijan helma nousee koko ajan korviin. ja sit potkarit ja sen päälle tavalliset housut. sit tumput käsiin ja villasukat. sit mulla on sille kypärämyssy ja sen päälle mun äitin kutoma villalakki (ja samaan sarjaan on sit villahousut ja villatakki, mut katon sit sään mukaan et laitanko niitä sit ollenkaa kun autolla kuitenki matkustetaan.) ja päällimmäiseksi tietenki laitan toppapuvun( joka on kylläki kokoa 62 mut oon kääntäny siitä lahkeet ja hian suut sisäänpäin ja sulkenut ne suut kumirenksuilla.) :) Tuli varmaa melko sekava ja pitkä sepustus mut kuitenki!

ja tosta limakalvojen kuivuudesta vielä ku tuli nyt enempiki siitä juttua niin minä oon käyttäny bepanthenia siihen ja on sekin vähän helpottanut oloa. :) mut voi olla et se ceridal öljy ois parempaa.. :D
 
Kiitos kotiutumisvaatevinkeistä. :) Taidan nyt laittaa pinoon myös pari lämpimämpää vaatetta, jos vaan sellaisia löydän. Villasukat nyt ainakin. Jospa vielä ehtisi/jaksaisi käydä kirpparilla ja jonkinlaisen pienen välihaalarin löytäisin.
 
Tellu Po Mua surettaa kovasti, että en sitten koskaan saanut tehdyksi villahaalaria enkä kaksiosaista neulesettiä. En vain jaksanut. Nyt en sitten enää uskalla lähteä lankakauppaan. Minulla on kuitenkin siskoltani saatu luonnonvalkoinen villahaalari, jota alan sitten käyttämään. Haaveissa kuitenkin elää vielä se, että saisin aloitettua haalaria. Villahaalarista kun mun kaikki neulepuheet syksyllä täälläkin lähti : /
 
Lyydia76 paljon onnea!! Kiva kun kävit kertomassa, nyt sitten lepoa ja toipumista!

Ninnatar, älä sure, ehtii sitä myöhemminkin neuloa. Mulle kävi samoin, tai siis neulesetistä valmistui vain housut. Takki on tuolla puikoilla alullaan ja näyttää jo nyt niin kamalalta (en ole koskenut siihen varmaan kahteen kuukauteen), että varmaan puran sen. Oli iian vaikea mulle kai.
 
Onnea Lyydia :flower:

Meillä vielä odotellaan ja varmasti saadaan odotella laskettuun aikaan asti siltä nyt tuntuu. Oma jaksaminen tän mahan kanssa alkaa olla ihan loppu, tää on vaan tiellä ja selkäkivutkin on nyt tullut riesaksi niin ah että on mukavaa... Muutamia kipeitä suppareita oon bongannu parina yönä ja kerran pari päivälläkin, mutta muuten onkin sitten hiljaista. mitä nyt joka päiväinen jumppahetki aina kun minä yritän nukkua :stick: mutta eipä tässä... Odotellaan edelleen, vielähän sitä on neukkaankin aikaa sovittu sillä ajatuksella että yhtenä kappaleena olisin sinne menossa...

Mimsy & Mini 38+5 (toivottavasti ei tarvitsisi laskeskella 40 paremmalle puolelle... )
 

Yhteistyössä