Tammimasut 2015 *heinäkuu*

mulla on 14v kissa ja ite oon kyl putsannu aina laatikon. hanskat kädes ja pesu jälkeenpäin. kuitenki sisäkissä,niillähän on harvoin sitä toksoplasmoosia. syö pelkkää kaupan sapuskaa..

helle... joo ei muuten oikeestaan vaikuta kun et jo pieni liikehdintä saa aikaan sen,et hikoilen ku pieni sika :p

mä nukun kyl hyvin: iltasin sammun ku saunalyhty ja nukunki kunnolla ellei jompikumpi taaperoista inahtele. heräilen välillä ja nukahdan uudelleen. nyt vain on alkanu selkään sattumaan,pitää käydä ostamas ittelle vartalotyyny. viime odotuksessa käytin imetystyynyä,mut se on vähä lättänä...
 
Täällä lomaillaan joten hiljaiseloa sen takia :)

voi hel**tin hel**tti!! Onnistuin tuossa pari viikkoa sitten syömään possun varrasta mikä oli sisältä jäänyt vähän raa'aksi! Eipä sitä hämärässä nuotion valossa niin tarkasti nähnyt ja nyt siis tokso kokeet edessä huomenna!!
Pelottaa ihan sikanaan, että olen tuon tokson onnistunut nyt saamaan! Kaiken lisäksi kaiken maailman oireitakin on! Toivon, että osa on vaan oman paniikin aiheuttamia tai sitten samaa röhää mitä kuopuksella. Mulla on nimittäin kurkku punainen ja karhean tuntuinen ja muutama rauhanen turvoksissa leukaluun alla :( nuhaa ei kuitenkaan ole. päänsärkyäkin on, mutta toden näköisesti johtuu jumissa olevista niska hartia lihaksista! Miten hitossa sitä jaksaa odottaa viikon niitä testi tuloksia!! Jos tästä puhtain paperein selviän ni syön tästä eteenpäin vain keitettyä vettä yms!! ;) ja mitä jos löytyykin tuore tokso tartunta?! Onko kellään tietoa mitä sitten tapahtuu? En kyllä kestä tätä epätietoisuutta :(
 
Täällä kans valvotaan viimeyönä heräsin pissalle ja siitä olin hereillä 3tuntia : / turhauttavaa, ja jano on kokoajan.. Meillä ekassa raskaudessa oli vielä kisu, hiekkalaatikkoa siivosin koko raskaudenajan hanskat kädessä (aina kun pesin koko laatikon) muuten huolellisella käsien pesulla mentiin ja hyvin selvisin :) muakin ehkä kiinnostais se vartalotyyny? Millanen se oikeen on ja mistä niitä saa?En oo meinaan koskaan kuullukkaan:D
 
millä viikolla olette ku teillä on ultra? Mulla ultra kans vasta kk päästä ja olen viikolla 20+6 silloin. Aika myöhään mielestäni on tuo... Muilta käynyt jollain 19+ jotain. Mulla on lääkäri viikon päästä maanantaina,voisin siellä kysäistä onko liian myöhään.

Baby stylen sivuilta löytyi ainakin sitä tyynyä. nimellä moterhood c-tyyny. omani on just siitä tyynystä kaverilta piirretty kaava ja anoppi ompeli mulle sellasen. Otin käyttöön viime viikolla ja yöt on taas hyviä. :) en herää edes pissahätään sen kans. :) mistä tulikin mieleeni,että muakin janottaa koko ajan ja aina iltaisin! ärsyttävää.
En osaa kännykällä linkittää sitä tyynyn sivua. Mut löytyi imetystyynyistä sieltä. :)

Roks,toivottavasti selviät säikähdyksellä!! En tiedä mitä sitte jos on se toksotartunta,mut vissiin ekalla kolmanneksella ei olis niin vaarallinen kuin myöhemmin. Kannattaa kysyä lääkäriltä,eikä kattella kauheena mitään googlesta,hermostuttaa vaan sitte enempi.

Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
3 tunnin päästä nt-ultra. jännä miten se aina jähän pistää jänskättään ,vaikka kuudetta nyt oottelen...

ompa karvainen hinta tuolla tyynyllä baby stylessä :O mä saan omien mittojen mukaan tehdyn parilla kympillä. ja kuosinki saa ite valita mieleisen.
 
roks, toivotaan, että selviät säikähdyksellä!

amelier, mulla on myös viikkoja 20+ kun on rakenneultra. Taitaa olla ihan normaalia muutaman viikon vaihteluväli tuossa?

Pitkältä tuntuu tämä aika odottaa sinne saakka, että näkee pikkuisen oikein kunnolla, mutta onneksi tulevalle kuukaudelle on niin paljon kaikenlaista tapahtumaa, että eiköhän aika mene kuitenkin melko nopeasti =)

milliet 15+0
 
Onpa kiva, että joku täälläkin kirjoittelee vielä. Minä nyt päätin, etten vieläkään halua fb-ryhmään, monista eri syistä, jotka liittyvät lähinnä yksityisyydensuojaan. Palstailen siis täällä, luultavasti vähän satunnaisesti, mutta kiva on kumminkin että on joku yhteisö olemassa :)
Minulla oli viikko sitten np-ultra, jossa ei ilmennyt mitään huolestuttavaa. Pikemminkin helpottavaa: minulla on ollut ruskehtavia vuotoja, joiden syyksi ilmeni pieni hematooma kohdunsuulla. Vauvalla kaikki erinomaisen hyvin, ja nyt kyllä helpotti, kun erikoislääkärin suusta sai kuulla, että kaikki on hyvin niin kauan kun vuodot pysyvät tällaisina kuin ovat olleet. Nyt ne ovatkin vähentyneet selvästi. Myös veriseulan tulos oli puhdas kypsästä iästäni huolimatta, eli onneksi ei tarvitse tehdä päätöstä istukkabiopsiaan menosta, minulla on ristiriitaiset tunteet sitä tutkimusta kohtaan keskenmenoriskin takia.
Joku kyseli tuolla kissoista. Meillä on valjaissa ulkoileva enimmäkseen-sisäkissa, mutta neuvolasta sain heti ensikäynnillä ohjeet jättää laatikon pesu miehen huoleksi. Kakkoja olen tyhjennellyt pesten kädet huolellisesti jälkeenpäin.
Oma napa alkaa huolestuttavasti pullistua (kohtu voimakkaasti eteenpäin kallistunut), ja enää harvat tavalliset vaatteeni sopivat. Olen ostanut jotain kokoa suurempia ei-äitiysvaatteita, joilla selviää tämän ylimenokauden, varsinaiset äitiysvaatteetkaan eivät vielä istu. Mulla on normaalisti tapana käyttää vyötäröltä istuvia vaatteita, ja nehän tietysti jäivät jo alkuturvotusvaiheessa pieniksi...
Eilen, kun tässä tietokoneella istuin, tuntui jotain pientä elohiirtä alavatsalla. Liikkuvaa ilmaa se ei ollut, voikohan liikkeitä tuntea satunnaisesti jo 13+5? Kokemuksia jollakulla?
Rosma, tänään jo 13+6
 
Hei tänne - stalkkaaja tunnustautuu :) LA on helmikuun alkupäivinä ja olen siksi käynyt "varuiksi" lukemassa teidänkin juttuja, kun tuo voi vielä siirtyä nt-ultrassa johonkin suuntaan. Oli ihan pakko tulla kommentoimaan tuohon "voiko 13+5 tuntua liikkeitä", että voi. Tunsin kakkosraskaudessa nimenomaan semmoista nykimistä ja elohiirtä alakerrassa juurikin 13+5 ja jonkun ajan päästä nuo värinät alkoivat muuttua selkeämmiksi, niin ettei niitä voinut sekottaa suolenliikkeisiin :) Nytkin odotan innolla, että milloin tässä kolmannessa alkaa tuntua, jos sinne asti päästään.

Helmikuisten puolelta PH rv11+6
 
miulla kans rakenneultra 20+1, ei meinais millään malttaa ootella niin pitkään, vaikka nopeestihan tää aika meneekii..

nyt tuntuu että on ruvennu maha vauhdilla kasvamaan, joutuu iteki lähtemään kohta vaateostoksille kun rupee jo kaikki housut puristamaan sen verran paljon. mutta kivaa se vaan on kun huomaa että joku siellä kasvaa. :)

rv 13+1
 
Heippa kaikille! :wave:
Täällä olis myös yksi halukas liittymään porukkaan :) Ensimmäistä odotellaan ja viime tiistaina lopulta pahimmat pelot sai siirtyä sivuun kun käytiin np-ultrassa ja siellä se pikkunen heilu ja voi oikein hyvin :heart: Meillä on pitkä ja erittäin kivinen tie takana että on tähän pisteeseen päästy, ja siksi sitä pelkäs/pelkää vähän kaikkea mahdollista tapahtuvaksi : /
Ja senpä takia olisi kiva vähän tietää miten muilla odottajilla menee ettei tartte ihan yksikseen ihmetellä:LOL: Kaikki kun on niin uutta ja ihmeellistä ensimmäisen ollessa kyseessä...

Mitenkäs se fb-ryhmä? -Lily-lle yksityisviestiä vai kuinka homma etenee?:confused:

Manuliina rv 12+6, la 28.1.15
 
Lohduttavaa kuulla / että muillakin masu näkyy jo selkeesti :) Äippävaatteiden puolelle on pitäny jo mennä täälä kun kaikki kiristää ns entisen vyötärön kohdalta. Onnex on nää hellemekot johon mahtuis norsukin! Onko Tampereen seudulla muita ns kypsään ikään ehtineitä odottajia ? Ite 39v. Nauro neuvolassa kun kysyin missä se vanhusten puoli on :) Jänskätti hurjasti et kuin menee kun edellisestä raskaudesta lähes 10v aikaa mutta ainakin tähän asti kaikki ollu lähes loistavasti, jos ei lasketa alkuraskauden tiputteluvuotoo joka sai hulluuden partaalle. Sitten allergisena ihmisenä niiskutan koko ajan kun jätin allergialääkket pois, siitä ehkä johtuu tää lähes päivittäinen päänsärkykin.
Hurjasti jaxuja kaikille näihin helteisiin! Ja vinkkinä hikoilijoille vauvantalkki!!! Mikä ihana keksintö :D
Me lähdetään nyt perheen voimin risteileen ni saa taas varmistettua ettei vaan toi elopaino oo laskusuunnassa :D
 
Hei pitkästä aikaa!
Täällä maha kasvaa???? Paino on laskenut pari kiloa, mutta maha on iso. Ei enää oo peitelty moneen viikkoon.Viides raskaus kun on kyseessä, niin toki kroppa muistaa, mitä se raskaana olo on ? Kuun lopussa ois neuvola, ja silloin saan varmaan rakenneultra-ajan. Aika menee niin hurjaa vauhtia, en pysy viikoissa yhtään mukana, ei jouda tässä härdellissä aina päiviä laskemaan.En oo yhtään varma, onko mulla nyt 15+3, vai 14+3 ????
Mä oon jo muutamat liikkeet tuntenut. Eka raskaudessa tunsin 17 viikolla jo kunnon potkut, toisesta 16, ja kaks viimeisintä 15 viikolla, joten kyllä, kyllä niitä voi tuntea jo nyt?
Täytyykin ruveta tässä laskemaan viikkotilannetta ?
 
Ihana kuulla että Tombatarilla on kaikki hyvin! Seurailin kokoajan padilta tilannetta, mutta kun en muista salasanaa tänne, niin en päässyt kommentoimaan. Tällä toisella koneella kun se on tallennettuna.

Tervetuloa myös uusille joita pikkuhiljaa ilmestyy ketjuun.

Mulle loma on tehny hyvää. Vaikkakin on kyllä tullu tehtyä ihan hulluna kaikkee duunia. Mätin vuohitallista viime vuoden täytepohjat lantalaan, pesin ikkunat jne. jne. Ongelmana mulla on iskiaskivut. Pikkusen enemmän jos joutuu etukumarassa työskentelemään, niin perse on tulessa ja jalkaan säteilee.

Mutta ruoka on hetkittäin jo maistunu ihan kohtalaisesti, tosin sit nää helteet ei kyl kauheesti auta asiassa. Oon ollu aina vähän huono syömään helteillä.

Mäkin oon ruvennu epäilee että maha alkaa aavistuksen kasvamaan. Paino ei oo yhtään noussu, mutta maha tuntus olevan jo aamusta asti hieman pöhöttynyt. Kun yhessä vaiheessa se oli iso vain iltaa kohti turvotessaan. Tosin mikään lautavatsa mulla ei oo ollu lähtökohtasestikkaan...

Mutta mäpä ostin jo yhdistelmävaunut. Sain sellaset kun halusin (käytettynä) ja niin hyvällä hinnalla, että jos nyt syystä tai toisesta en niitä tarviikkaan, niin enköhän niistä eroon pääse ilman suurempaa tappiota.
 
Helteet vaivaa täälläkin, joskin ei niin pahasti ruokahalua, mutta ihan yleisesti olemista. En normaalistikaan pidä kuumasta (tai kylmästä), mutta nyt tuntuu koko ajan tukalalta, paitsi varjossa, onneksi ei tosiaan ole loppuraskaus (taas) helteiden aikaan.

Multa yksi naapuri kysyi, olenko raskaana eli kaipa tuo maha jo vähän näkyy. Iltaisin kyllä selvemmin, joten turvotusta varmaan suurin osa.
Pahoinvointi hellitti pari viikkoa sitten viikolla 12, MUTTA närästys sen kuin jatkuu. Pippurihäntä, mä käyn tasaisin väliajoin lukemassa teitä helmikuisia kun oma laskettu aika tammikuun lopussa (25.1) ja siellä joku kirjoitti että Ranixal-nimistä närästyslääkettä saa ottaa raskauden aikana. Varmistin vielä neuvolasta ja olen nyt vajaat kaksi viikkoa syönyt. Apua on, mutta ei valitettavasti ole kokonaan närästystä poistanut.

Treenaan normaalisti vähintään 5 tuntia viikossa, mutta nyt on tuon pahoinvoinnin takia takana kaks kuukautta sohvalla makoilua eli kunto taas ihan nollassa (kuten kaikissa raskauksissa on käynyt aluksi). Niin vaikeaa aloittaa, mutta huomenna lupaan tehdä jotain. Närästys ei juuri helpota tilannetta (mulla on närästystä normioloissakin ja silloin syön lääkettä ja treenaan vasta kuin helpottaa), mutta pakko se on joskus aloittaa. Pelkään nimittäin ettei tämä närästys lopu ennen kuin raskaus on ohi ja pääsen käyttämään normilääkitystä...plääh...
Tervetuloa mukaan uudet!
 
Mimmimiina, mulla alkoi heti laakista ihan hirvee närästys ja refluksi, mistä neuvolantäti sanoi että ei tuu valitettavasti helpottamaan ennen synnytystä, päinvastoin. Kun kerroin et renniestä, gavisconista, piimästä ja manteleista ei ollu mitään iloa, hän Saman tien pisti reseptipyynnön lääkärille, joka määräs Omeprazol ratiopharmia. Mullisti mun olon kyllä ihan täysin ja nyt on ollu tosi hyvä fiilis! Pystyy syömäänki jo normaalisti! Toivottavasti säkin saisit pian helpotusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmimiina
Huomenna olis neuvola,vihdoin ja viimein. Väsyttää edelleen ihan sikana,helteet ei ainakaan auta siihen yhtään. Mitään ei kämpässä jaksa tehdä ja esikoistaki pitäis jaksaa leikittää..ollaankin luettu kirjoja ku en paljoa muuta jaksa tehä :/,onneks mies on reipas ja jaksaa touhuta tytön kanssa töitten jälkeen <3

Töissä pitäis varmaa kertoa kohta,tosin pomo on ens viikon lomalla ja sit seuraavalla viikolla mulla on vikat lomapäivät niin nään sen vasta parin viikon päästä seuraavan kerran..saa nähä kui suuttuu mulle.

*16+2*
 
Mulle alkaa sitten riittää tää huono olo :mad:
Siis tää oli jonkin aikaa lievänä et kokoajan on ollu huono olo mut oon pystynyt oleen normaalisti .. No sit 14+0 tää alko uudestaan siis nyt on 6 päivä ku mulla on ihan jäätävä olo, tää on ihan hirveetä.. :( onko muilla ollut vastaavaa ja jos on niin kauan se on kestänyt? Mä pahaa pelkään että tää kestää loppuun asti enkä pysty nauttiin raskaudesta laisinkaan :( kivaa, eikö???:'(

Tanya14+6
 
Heippa!

Minäkin uskaltaudun liittyä mukaan. Kolmatta lasta odotellaan ja laskettu aika on 15.1.2015.
Alkuraskauden epävarmuuden jälkeen on tullut olo, että täytyy taas koko ajan päästä lukemaan raskauspalstoja. :D

Olisin kiinnostunut myös siitä fb-ryhmästä, Manuliina siihen liittymiseen jo kyselikin neuvoa.

Murma 14+6 / laskettu aika 15.1./ 3. lapsi/ KOS
 
Mimmimiina, mullakin jäänyt kaikki treeni pois alkuun iltaan painottuvan pahoinvoinnin vuoksi ja nyt ei oikein ole uskaltanut normitreeniä tehdä :ashamed: Pakko on kyllä taas aloittaa jotain hieman kevyempää nyt kun olo on parempi.. Mulla tuntuu kohtu supistelevan aika herkästi tässä raskaudessa, joten kovin kuormittavaa en taida edes yrittää..

Nyt on alkanut taas tuntua pientä hipsuttelua tai elohiirtä vatsassa :heart: Ihania pikku potkuja vielä odotellaan.. Onko muilla tuntemuksia siitä kumpi on tulossa? Mulla on tällä hetkellä aika vahva tyttöolo ;)
 

Yhteistyössä