Tammimasut 2015 *toukokuu*

Nallukkan: Mulla on lapsettomuustausta eli yritystä oli 1,5 vuotta ennen ensimmäistä tärppiä. Kokeilin clomit silloin ja taukokierrolla tuli plussa. Oli identtiset kaksoset ja meni alussa jo kesken. Nyt siis luomuplussa ekasta keskenmenon jälkeisestä kierrosta. Voin kuvitella tunteesi. Teimme miehen kanssa ekan plussan aikaan joka päivä kaksi testiä, jotta uskoisimme ne viivat todeksi. Ilo oli lyhytaikainen, mutta antoi kuitenkin toivoa siitä, että uudelleenkin saamme sen plussan. Minuakin hymyilyttää edelleenkin koko ajan, vaikka pelko paukuttaa takaraivossa. On niin ihana olo, kun tietää, että minä voin tulla raskaaksi. Toivottavasti pystyn myös tämän lapsen saamaan syliin asti. Mulla on myös metforemit eli samat kuin sulla. Syön koko raskauden ajan hyvin suurella todennäköisyydellä. Näin oli edelliselläkin kerralla jo sovittu. Nautitaan!
 
käytin just nuorimmaisen 1v6kk lääkärineuvolas ja sit kysäsin varsin (sinne tullu mun odotusajan jälkeen ultralaite) tekeekö ne ar-ultraa. ja kuulemma aikalailla joka kerta kuulemma kattoovat ekoilla käynneillä. IHANAA :D ei tarvii erikseen ä-polille varailla aikoja
en vielä varannu aikaa,sit vasta parin viikon päästä. nyt 4+5 joten ei kiirettä vielä...

mulla siis normaaia kovemmat kohdun kasvukivut, sitäpä sitte epäillään jo kaikkee ku:sta kaksosiin :p
 
Viimeksi muokattu:
Meinasin jo eilen kirjoitella ja kummastella oireettomuuttani, tai oireiden vähyyttä,mutta en taida kummastella enää. Aamu oli kurja, pahoinvointi on vissiin alkanut, pelkkä potan näkeminen vessan nurkassa sai yökkäämään. Koko aamupäivä meni töissä ihan vaan siinä, että yritti keskittyä olennaiseen, ettei pahinvointi saa yliotetta. Lisäksi väsymys on alkanut vaivaamaan. 11 tuntia yöunta, ja silti vaan väsyttää. Mahakipuahan mulla on ollut, mutta tänään kun ihan yhtäkkiä aivastin, tuntui, että maha repeää. Hui että kun ilkeästi repäisi.
Mun oli pakko kertoa yhdelle työkaverillekin töissä, kun oma olo on niin vetämätön. Hävettää ihan, kun ei meinaa saada mitään aikaiseksi.
Mulla onkin huomenna sitten eka neuvola. En vois sanoa että jännittää, mutta hieman silti mahanpohjaa kutittaa:) Aikaisessa vaiheessa täällä tosiaan tuo eka neuvola, huomenna vasta 6+4. En tiiä yhtään, miten täällä on esim. alkuraskauden ultraa jne, kun pari vuotta sitten vasta muutettiin tälle paikkakunnalle. Entisessä kotikaupungissa kaupunki tarjos 3 ultraa niskapoimu- ja rakenneultran lisäksi.
 
Safiia: Täytyykö olla jokin erityinen syy, että pääsee hcg-pitoisuuden mittaukseen? Olisi kiva itsekin ihan mielenkiinnosta tietää.

Spiderling: Hihi, ongelmat jokaisella: itselläni on sen verran pienet tissit, että ei nyt varsinaisesti haittaa, jos vähän kasvaisivatkin. :D Vielä en kyllä ole huomannut mitään muutosta. Missään.

nallukkan: Mäkin mietin, josko huomenna soittaisin neuvolaan. Täällä sinne voi soittaa kahdeksasta alkaen, ja yleensä menen töihin ennen sitä, mutta huomenna ajattelin mennä hieman myöhemmäksi, niin ehtisin ehkä soittaa.

tombatar: Ihanaa, että pääset ajoissa ultraan, itsekin haluaisin! Ja huhheijaa: sulla ihanan aikainen neuvola!
 
Hcg pitoisuus vastaa viikkoja eli siis ku:n todennäköisyys pienenee...!!!! :) ah tätä helpotuksen määrää! Sain myös kutsun polille ultraan 12.6. Sitä siis odotellessa. Ja HILIPUTTI minulla edellinen raskaus kohdunulkoinen (toinen munanjohdin poistettu vuosi sitten), ja sen takia vähän varmistellaan nyt alussa kun kerran sairastaneella riski on suurempi. Kohdunukoisessahan hcg nousee hitaammin, eli siis verikoe saattaa antaa aihetta epäillä. Viimeksi minulta mitattiin 5+5 hcg pit. 700 ja huipussaan (mitä mitattiin) oli viikoilla 7+ 4300. Nyt verikoe 5+2 arvo oli 5500. :))))) <3

Safiia 5+3
 
Mukavaa kun täällä on näin aktiivista keskustelua :). Mulla oli ensimmäinen neuvola 7+0 mutta ultra on vasta 27.6. Sitä odotellaan malttamattomana. Labrakin tosin on ennen sitä. Tissit aristaa ja turvonnut olo, ja tänään aamulla lensi ensimmäisen kerran laatta :D onneksi olo helpottui ennen töihin lähtöä.

Ollaan lähdössä kesäkuussa viikon lomalle Keski-Eurooppaan, ihana päästä näin "viimeisen kerran" (vähään aikaan siis) kahdestaan. On muuten hassu ajatus, että pian meitä voi olla kolme! Tosin jännittää hiukan jos aamupahoinvointia tulee enemmän.

Onko Facebookissa keskustelua? Voisin haluta mukaan ryhmään :)

Maatuska 7+4
 
nallukkan meillä esikoista tehtiin 2v10kk ja ekalla clomikierrolla tuli plussa. Nyt tää toinen on myös hoidoilla saatu,yk 10 toi tärpin. Lähdettiin siis ajoissa hoitoihin kun tiedettiin tilanne,clomeja kerkesin syödä 6kiertoa ja yksi inseminaatiokin kerettiin tehdä välissä. Tärppikiertoon ei inssiä keretty tehdä joten kotikonstein on tämäkin sitten saatu alkuun :)

Maanantaina oli ar-ultra ja syke löytyi ja vastasi viikkojaan. Nyt menossa 7+5. Oireet edelleen lievähköt mutta en taida valittaa,ei sitä huonoa oloa ole ikävä :p
 
Moikka, voisin pikkuhiljaa uskaltautua tälle puolelle juttelemaan :)

Tein siis ensimmäisen hailakan plussatestin viime perjantaina ja eilen sain labrakokeesta varmistuksen plussasta. Neuvolaan yritin soittaa tänään, mutta täti onkin paikalla vasta maanantaina.

Ikää itsellä 22 ja miehellä 21, ensimmäinen lapsi :) reilu vuosi saatiin yrittää ennen kuin vihdoin tärppäsi. Mulla kesken kahdet eri opinnot, huomaa että lapsi tulee juuri silloin kun itse haluaa, siihen kaikkein kiireisimpään elämän aikaan.

Mulla kierrot ollut aika sekalaisia 28-37 päivän väliltä, joten laskin raskauslaskurilla 32 kiertopäivän mukaan. Sillä tulisi Rv 5+4 ja LA 24.1.2015.

Ajatukset on vielä vähän sekavia, totta kai onnesta soikeana, mutta vähän pelottaa että meneekö kaikki hyvin. Pitää vaan toivoa että pysyy fyysisesti hyvässä kunnossa. Oon itse kertonut parhaalle kaverille, ja kämppiksille ollaan kerrottu. Meillä siis muutto tulossa myös syksyllä, kun kimppakämppään ei oikein vauva mahdu :D

Ainiin, ja olo on ihan hirveä, aamusta iltaan kuvottaa ja oksettaa :/ vielä en oo oksentanut, mutta harkitsen myös pahoinvointirannekkeen testausta !
 
Antakaas mammat vinkkejä pahoinvoinnin kans elämiseen! Rannekkeet ei mulla muistaakseni toiminu ed. raskaudessa, koko ajan syöminen on tietty yks vaihtoehto mut ei nyt ihan tunnin välein viittis kuitenkaan... :popcorn: Musta on tullu sellanen, etten uskalla torpasta ulos lähtee kun oksettaa. :headwall: Ja kuitenkin 2,5vee tarttis vähän aktiviteetteja päivälläkin... Pitäskö vaan pakottaa, sais ajatukset muualle pahoinvoinnista?!
Tuhnuliini 6+2
 
Hei toi mynthon onkin hyvä, täytyy koittaa! Mä otin sitä aamusin ennen kun nousin sängystä, nyt oon vaihtanut sen banaaniin. Eli mynthon menee kokeiluun! Mä haluun kans pystyä meneen pojan kans puistoon ja vähän touhuta ees jotain ulkona... =)
 
Joo tiän niin ton tunteen :) tää olo on niin kauhee etten tiä miten oikeen kestän :( sit vois helpottaa ku tietäis koska tää menee ohi mutta kun ei tiedä niin ei tiedä :( ei nyt viittis kokoaika niitä mynthonejakaan vetää..plaaaahhh
 
Täällä ultrassa käyty, kaikki hyvin vuodoista (ja vihlonnoista) huolimatta :heart: syke näkyi, sikiö vastasi viikkoja 8+2. Eli siis taikaa ei ota vieläkään, onko lähempänä 8+6 vai 7+6 :) mut kivi vierähti sydämeltä, käskettiin vain seurailla, yhdyntäkielto vuotojen ajoiksi ja kaikki extraraskas nostelu kielletty, muuten saa touhuta normaalisti :) otettiin myös varalta tulehdusnäytteitä, joista tulokset saa n viikon päästä. Myös kohdun seinämässä näkyi jotain "syheröä", joka voinut aiheuttaa vuotoa. Vihlonnat voi olla voimakkaampia (kohdun kasvukivut) uudelleensynnyttäjällä, tää oli mulle ihan uutta tietoa :O
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Eilen kävin km-historian takia alkuraskauden ultrassa yksityisellä,sillä taas oikealla puolella juili viettävästi. Meillä onneksi gyne yms.kuuluu ultrineen työterveyden piikkiin,joten parempi mennä kuin murehtia kotona.

Kipu oli onneksi aktiivisesta keltarauhasesta johtuvaa kipua,mutta ultrassa ei löytynyt kuin raskauspussi,eikä kyllä ruskuaispussia saatika sikiökaikua. Viikkoja piti olla lääkärinkin laskujen mukaan 5+3,mutta koko vastasi korkeintaan rv5.

Hedelmöittyminen on toki voinut tapahtua myöhemmin oviksesta,mutta sinänsä perin jännä,että plussasin kuitenkin jo dpo 11.

Pussin sijainti oli kuitenkin oikea,eli tällä kertaa ei onneksi tarvitse pelätä kohdun ulkoista raskautta,eri asia on,että kehittyykö pussin sisälle mitään. 1,5vkom päästä uusi ultra.

Safiia;mennään muuten ihan samoilla viikoilla ja samana päivä mä menen myös polille ultraan ja neuvolaan!
 
Viimeksi muokattu:
Tanya85, mä oon hokannu että ei tässä auta kun syödä koko ajan. :popcorn: Muuten lentää laatta. :x Ei voi kun ihmetellä niitä onnellisia kelle ei tuu mitään oireita, mutta silti kaikki menee hyvin...Huh. Oon kade.
 
Tuhnuliini no niinpä mutta eihän tässä nyt oikeesti voi kokoaikaa syödä?? Oon yrittänyt syödä mutta heti ku saa nielastua viimeisen suupalan ni se olo alkaa taas, siis jopa hengittäminenkin oksettaa :| järkyttävää :| olisinpa mäkin yks niistä onnellisista jotka vaan voi olla ihan normisti :D
 
Voi Tuhnuliini & Tanya85: Musta ois reilua, jos voisin ottaa teiltä ees hitusen sitä pahoinvointia itselleni, kun sitä täällä niin malttamattomasti odottelen!:D

Sain nyt sen ekan neuvola-ajankin varattua, mutta menee kesäkuun loppuun (silloin jo 9+4), ja mieskin on silloin matkoilla, eli yksin joudun menemään. Pitkä on siis vielä odotus...:|
 
Hei vaan!

Jos mukaan mahtuu tälläinen ihan loppukuun odottaja niin mielelläni tulen tänne turisemaan. Tämä palsta on mulle ihan outo näin kirjoittelijana mutta jospa tämän sisäistää tässä ajan myötä. Hiia-kolmas-31.1.

Minä tein viime viikolla plussatestin. Kolmatta odotellaan. Vielä ei ole mitään oireita joka tuntuu näin kolmannessa raskaudessa oudolta. Ennen oireet on alkanut tyyliin ennen plussatestiä. Vähän meinaa hiipiä pelko tuulimunasta mutta ei tässä nyt auta kun katsella miten käy.

Millä viikoilla teillä muilla on alkanut kuvotus, pahoinvointi tms?
Mulla nyt viikkoja 4+4 jos oikein muistelen.

Tsemppiä vaan pahojen olojen kanssa. Muistan kyllä sen karmeuden tuolta useamman vuoden takaa. Toisessa raskaudessa oli voimakkaampana ja sillon oli vielä reilun vuoden ikäinen taapero ja työssäkäynti! Huh, ei oo ikävä sitä aikaa. Nyt lapset on jo hiukan isompia (kohta 7 ja 5) että heidän osalta hiukan helpompaa lähteä odottelemaan tätä iltatähteä kun ei ole vaipatettavia.

Tanya, mulle oli ekassa raskaudessa rinnat tuhottoman kipeet että paidankin laitto tuntui pahalta mutta toisessa ei mitään! Että ilmeisesti nuo oireet vaihtelee raskauksien mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Tanya85
Huomenta!
Aatella,että nyt jo alkaa olla tammikuun päivät täynnä odottajia!!!
Täällä käyty alkuraskauden ultrassa x2 . Ekalla kerralla ei saatu sykkeitä näkyville.Kun viikkoja piti olla kuitenkin tarpeeksi.Siitä sitten valmistauduttiin jo keskenmenneeseen raskauteen.
Eilen kävin uudelleen ja siellä oli pikkuipapu jonka sydän sykki:heart: Laskettu aika siirtyi 10 päivää eteenpäin.Kaikki hyvin.Ihana tunne.
Tytöistä olen himoinnut greippiä ja syönyt niitä kilotolkulla.Eilen oli pakko ostaa kaupasta ,kylmä greippi on niin hyvää!!!:D Eli tyttö olo.Sitten meillä olis talossa 5 akkaa kohta.
Väsymystä,pientä etomista,hajut ottaa nenään vahvasti.Muita oireita ei juurikaan vielä ole.
Mulla yleensä oireet vahvistuu tuossa 7+ jälkeen.eli odotellaan..
Hyvä,että täälläkin keskustelua,kun nopeasti tulee käytyä vaan tuolla facessa.
Mulla eka neuvola jo 2.6 kun kerkesin sen varaamaan,ennen kuin laskettu aika siirtyi.

luosto74 ja 6+5
 
Huomenta kaikille! Kirjoittelen vielä viime hetken kuulumisia, sitten hiljenen muutamaksi päiväksi muuton takia :)

Varasin ensimmäisen neuvola-ajan 18.6., lääkäriaika on heti seuraavana päivänä. Jännittää kyllä jo nyt! Olen myös miettinyt, että kävisin mua hoitaneella yksityisellä gynellä varhaisultrassa. Onko teillä miehet olleet mukana ensimmäisellä käynnillä?

Kylläpä voin sanoa, että yksi oire (joka ei välttämättä kuulosta kamalan pahalta/ikävältä) joka potuttaa, on HAJUAISTIN HERKISTYMINEN :headwall: Ei sitä kotioloissa huomaa, mutta auta armias töissä... Olen hoitajana asumisyksikössä, missä työnkuvaan kuuluu juurikin asukkaiden perushoito ja auttaminen päivittäisissä toimissa. Aiemmin ei ole tehnyt tiukkaakaan, jos asukkaalla on ne isommat tavarat housussa... Mutta nykyään yökityttää senkin edestä :ashamed: Ihan kamalaa! Yritäppä siinä asukkaalle sanoa, että ei tämä sinusta johdu mutta kun... :D Mitäs te muut muuten teette työksenne?

Voi että teitä pahoinvoivia :( Itsellä nyt ei ole vielä ollut. Jännityksellä odotetaan :D Toisaalta en tiedä, olisko tämä sitten todentuntuisempaa jos sais Yrjön kylään? Vieläkin nimittäin tosi epätodellinen olo!

Mies on kyllä aivan haltioissaan :heart:
 
mä oon ammatiltani hevostenhoitaja,mut nyt kodinhoidontuella kotona. omia heppoja vaan hoitelen tällä hetkellä ;)

mulla varsinaista pahaa oloa ei oo muulloin,kun jos maha tyhjä. ei oo yhdessäkään raskaudessa ollu sellasta pahaa. nyt oikeestaan pahin kaikita edellisistä. muutenki oireet "isommat", johtuu varmaan siitä,et tää odotus on jo kuudes :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Tanya85

Yhteistyössä