*Tammitaaperot-08* vol.2

Hei!

Onnea plussanneille! :heart:

Me oltiin aamulla jumppaamassa Lauran kanssa, meni vaan vähän satutunniksi, kun Laura ois halunnu vaan istua sylissä kirjaa lukemassa (löysi "naapurilta" kivan kirjan). Muutenkin nyt pienen ajan sisällä on Laura kovasti innostunut kirjojen lukemisesta, erityisessä suosiossa kaikki "koskettelu" kirjat tai ääntä pitävät kirjat.

Itellä koittaa flunssa iskeä, pää ihan tukossa... Mutta kai tää tästä.
 
Paljon onnea Vipy :flower: minäpäs hokasin kuka olet ja Gothaur vielä vahvisti että oikeassa tyypissä ollaan :D
Ja onnea myöskin shakki :flower: Tosi iloinen olen teidän puolesta mutta silti ihan kateudesta vihreenä :ashamed: No perässä tullaan jahka keritään.

Piku: jätä vaan se tutti pois, ei sitä mihinkään "tartte" ja kuitenki vierotus olis edessä sitten myöhemmin

Valtsu kävi eilen rokotetutkimuksessa piikin ottamassa ja samalla lääkäri bongasi Valtsulta korvatulehduksen. Tulehdus oli kuulemma jo ohi menossa, mutta antoi kuitenkin antibiootit matkaan ettei siellä olevat eritteet villiinny. Mitään oireita ei ole ollut lukuun ottamatta vuotavaa nenää. Todellakaan en osannut korvetulehdusta epäillä, kun toi nenä nyt vuotaa näistä jollain aina enemmän tai vähemmän.

Vauvakuumeen lisäksi matkakuume nousee enään reilu kuukausi ja tämä lauma remuaa biitsillä :D Kuvitelkaa ei viikkoon toppavaatteita, siivoomista tai ruuanlaittoa, ei voi kyllä nainen enempää toivoa..paitsi lapsenvahtia, mutta kaikkee ei voi saada :xmas:
 
Meillä ei oikein jakseta kirjaan keskittyä mutta laulut ja musiikki ja soivat lelut kiinnostaa.sekä äidin askareet =) musiikin tahdissa tanssii ja on jo kehitellyt omia kuvioita!
Elli on oikea pikkuapulainen, on aina tiskikoneella ja ripustamassa mun kanssa pyykkiä.

sanoja alkaa tulla ja moni sana on sinnepäin.
vettä=tettä, vaippa=appa. innolla odotan kun lisää sanoja tulee ja kommunikointi muuttaa muotoaan.
 
Onnea vipylle ja Shakille plussista!

Töissä ollut aika hulinaa nyt alkuun, eiköhän se tästä tasaannu pikkuhiljaa. Oon kyllä tän alun perusteella tykännyt työstä tosi paljon!
..taas tää oli ihan pikakäynti, pitää lähteä kohta Aape laittamaan yöpuulle :wave:
 
Onnittelut shakille plussasta :flower: .
vipylle myös vielä kerran onnittelut. Olit meistä se nopeampi ;) . Iloinen sun puolesta!

Meillä on sitten myös juhlat julittu. Hyvin jaksoi vieraita lauantaina viihdyttää. Ainut harmi juhlissa oli se että meidän KAIKKI lapsivieraat olivat kuumeessa silloin. Su sitten tuli vielä yksi perhe, jossa tasan 1kk nuorempi tyttö =)

Otettiin kotona kuvia sunnuntaina. Aika hyviä otoksia tuli =). To mennään vielä virallisiin kuvauksiin.

Tässä kotona otettu yksi kuva:


Huomenna mennään 1v neuvolaan. Tämä äiti kun unohti että se oli maanantaina ja oli tiistaina eli tänään sinne kovasti menossa. Eilen illalla klo 23 vasta huomasin oman mokani :ashamed:

Afu ja orastava vauvakuume
 
Huomenet täältä!

Leevi menee tänään mummin luokse hoitoon ja mä lähen käymään siellä kirpparilla, kun olen taas sinne tavaraa vienyt myyntiin.

Pikainen piipahdus ja nyt laittamaan kamoja kuntoon.

Ps. Kävin kurkkaamassa tuolla odotuspinossa :D olikos täällä jo aiemmin juttua et pikkupeikollekin on tulossa vauva... en muista.
 
Voih, ONNEA Shakillekin plussasta..täällä melkee kaikki on jo tiinenä ;)

oishan tuo ihanaa, mut en mä yhtää enempää lasta nyt jaksais tässä rallissa pyörittää.

Mut sisko-kullalta tässä odottelen vauvauutisia, eilen meni osastolle käynnisteleen synnytystä. Aamusta ei vielä ainakaa mitää ihmeellistä ollu, mut odottelen just uutisia et mitä lääkäri on tuumannu tilanteesta, onko edityny eilisestä yms ja millä jatketaan... :heart:

Mulla kauhia lunde taas päällä. Tosi useesti ollu ny tälle talvee tällänen puolinainen flunssa. kokonaan ei päälle pääse, mut puolikuntosena pitäs sitten jaksaa porskuttaa normisti.. :kieh:

Piku, en mäkää enää tuttille opettais. Neukkatäti sanoikin mulle joskus aikoinaan et 1v ja 2v ikäsenä tulee semmoset kaudet lapsilla et saattaa jättää tutin iteksee pois taikka ois optimaalinen aika ite vierottaa.. Meillä isommat on kans jättänee iteksee tutin jo alle 1v ikäsenä pois. Yksinkertasesti ei vaa enää kelvannu. Lucalle nyt kelpaa sitten senkin edestä.

Nyt on sitten mulleki hankittu uus kone. Ei enää tilttimisiä yms. Mut kauhia homma, eka tyhjentää ja siirtää kaikki tähellinen vanhalta uudelle. Sitten saaki toi vanha tietsikkapöytä lentoa ja hommaan uuden..siten tietty uus hylly ja tasohylly :whistle: Mullon kauhia sisustus ja remontti vimma päällä..kovasti suunnitelmia löytyy..

Lucaki tässä yks päivä riehkas nii et kaatua niin että ylähampaa tuli huulesta melkee läpi. Mut aikas säikähdyksellä selvittii, turvotus oli laskenu jo aika hyvin seuraavaksi aamuksi.
Lucan uusin villitys onki kiipeillä sohvalle ja siellä riehkasta ja huudelle TÄÄLLÄ.. son muutenkin uusin sana. Menee aina johonki hassuu paikkaa ja sieltä huutelee TÄÄLLÄ TÄÄLLÄ.. kihertää..

mutta taas kohta liikenteesee, eskarilainen hakemaan.. :wave:
 
Pikaisesti täältä neuvolakuulumiset.
Paino 9615g
Pituus 78,6cm
"Onnea 1-vuotiaalle! Iloinen touhutyttö. Motoriikka ja kielenkehitys etenevät hyvin. Kasvu hyvää. 1-vuotisohjeet. Pentavac III."

Meillä on nyt viimeisen viikon aikana jäänyt pikku hiljaa aamutissi pois. Tänään vetäsikin n. 150ml tavallista maitoa aamujanoonsa =) . Luulen että alkaa meillä nyt pikku hiljaa loppumaan imetys. Iltamaitoa vielä vähän ottaa, mutta sekin on maks. 5 min. Jotenkin haikea fiilis, mutta ihanaa että tyttö itse on alkanut lopettamaan. Tyytyväinen kuitenkin olen kun näin kauan sain imettää alkukankeuksien jälkeen (mm 2kk vain rintakumilla) ja suoraan tavalliseen maitoon päästiin siirtymään =)

Mutta nyt syömään :wave:

Afu
 
Huoh, vai on jollain imetys päättymässä.Meillä vaan Elli jaksaa lussuttaa vaikka mä kyllä antaisin jo olla..meillä tissi maistui huonosti jonkun kuukauden ja yhtäkkiä alkoi taas syödä.eipä tuo kauaa kerrallaan siinä ole mutta silti.

mulla on tänään taas niin kiristänyt päätä kun mikään ei kelpaa mukuloille ja isomman mielestä kaikki on tylsää mitä yrittää....jospas taas tästä..
 
Onnittelut Vipylle ja Shakille :heart: Ihania uutisia.

Piku: En mäkään enää tuttia antais. Helpollahan teillä tuo tutista vierottuminen kävi.

Paljoa ei oo kirjotettavaa kun tän viikon yksin täällä ollut. Kova ikävä on jo! Päivisin ei töissä niin kerkiä miettimään, mutta iltasin kun ollaan soiteltu ja Veikko on "puhunut" äitin kanssa puhelimessa, niin tippa linssissä täällä oon ollu. Kyllä niiin jo ootan et saan pikkumiehen syliin, niin ja isomman kanssa ;) Enään kaksi päivää niin ne onneksi tulee kotiin :heart:

 
Huomenta :wave:

Taidan olla päivän ensimmäinen täällä, historiallista!

Lämpimästi onnittelen raskautuneita :heart:

Meillä poika nukkuu ja on nukkunut koko yön heräämättä. Tää on taas pitkästä aikaa eka yö näin. Se korvatulehdus ja antibiootit, kun sekoittivat unirytmiä. Josko taas päästäis pidempiin yöuniin ja eroon toisista päikkäreistä, toivottavasti!

Taidan alkaa puuhaan tässä aamuhommia, kyläilijöitä olis tänään tiedossa.

Vipylle, Cattielle ja Afulle olis yv:tä =)

heipatsu!

Kide
 
Mulla ei tällä kertaa oikeen mitään kerrottavaa, mutta yks kyssä olis...

Oletteko hankkineet ensikengät? Tuli ihan ohimennen juttua tuolla anoppilassa, kun Leevin serkku oli käynyt 1 vee neukassa niin olivat käskeneet ostamaan ensikengät ja käyttämään sisällä. Kertokaas kokeneemmat =) lähenkö tästä nyt kenkäostoksille...
 
Täällä on taas perinteisesti siivoiltu ja pyykätty yms. Uutisia vauva-mahasta-pois-projektista odottelen kuumeisesti edelleen siskolta. Mut ei editystä oo tapahtunu, sali paikkaa odottavat mut ruuhkasta on..

Niipa, minen oo koskaa pitäny kenkiä sisällä. On meillä sandaalit yms mut harvoi tulee kyl sisälä pidettyy kenkiä. Mulle puolestaa terkkari ja yks fysioterapeutti on sanonu et kaikkein paras ois lapselle olla ihan avojalkasena. Tietty jos jotain "vikaa" on askelluksessa yms niin voidaa koittaa kengällä sitä korjata.
Lucalle ostin nyt sieltä tohvelisankari.fi semmoset hianot nahkatossut, niillä se tykkää tepastella :heart:

Täällä on nyt rauhallista, Luca nukkuu ja isommat leekaa ulkona. Nii mäpä jatka kaffen nautiskelua ja surffailua...ääh, nii ja pyykitki pitäs laittaa... :whistle:
 
kenkäasia:paras on olla avojaloin tai sukilla niin jalan lihakset kuulemma kehittyy paremmin.ulkoillessa nilkkaa hyvin tukeva kenkä ja ei saa olla liian kaareva pojha.
neuvolassa sanoivat näin jamyös sen että sisäkenkää suositellaan jos lapsi varvastaa tms. ongelmaa on.
meillä on kengät hankittu kun kävelee ja ulkona nyt kova opettelu että alkais pysymään pystyssä.

täällä on aamu oltu liikkeellä shoppailemassa kummilapselle lahjaa ja nyt Elli nukahti.oli aika rikkonainen yö flunssan takia mutta onneklsi ei pahempaa.
 
Kääk! Mitenhän sitä nyt pysyy housuissaan..Sisko on menny synnytyssalin puolelle. Toivottavasti lähtee hyvin synnytys käyntiin ja saa pienokaisen pian syliin :heart: :heart:

Nyt töitä kohden..jos sitä pystyy keskittyy :D
 
Moikka!
Meitsi on ollut vähän väsy, työt on lähtenyt ihan ok rullaamaan, mutta Aapen kanssa on aika hankalaa ollut..oli just äitinkin kanssa tuossa puhetta, että kyllä tuo Aape on edelleen vaativampi lapsi mitä tuon ikäiset keskimäärin. Meillähän on hoidossa myös 2 muuta alle 1½v lasta, ja kyllä ne tuntuu niin helpoilta tuohon Albertiin verrattuna. Ne vetelee 2½-3h päiväunia, Aape hyvä jos sen tunnin nukkuu, ei aina sitäkään, muita pieniä ei tarvii nukuttaa, Aapea pitää ainakin se 30min.. Aape huutaa ulkona ollessa KOKO ajan, sylkee ruoat jne.. Huoh. :ashamed: Eikä siinä vielä kaikki, se on heräillytkin tällä viikolla joka yö 1-2h välein. En tiiä oisko sille poskihampaat tulossa, ja voi olla että uudet rytmit/muut kuviot aiheuttaa yö levottomuutta, onhan meillä kokonaisuudessaan 10 lasta hoidossa, niin päivät on aika vilinää ja vilskettä!

Ei meilläkään oo mitään ensiaskelkenkiä, enkä näe tarpeelliseksi käyttää sisällä kenkiä mikäli ei siihen erityistä tarvetta ole.

Jihuu, huominen vielä töitä ja sit saa pari päivää vähän elpyä..kunhan vaan tuo Aape nukkuis vähän paremmin.
 
Tohon kenkäasiaan vielä palatakseni niin anoppi siis sanoi näin "jokos Leeville on ensikengät hommattu kun xxxxx:llekin oli sanottu et tarttis käyttää sisällä kenkiä kun kävelee niin paljon" No se niitten neukkatäti onkin hieman pyllystä. Koko ikänsä ollut varmaan alalla eikä mitään uusia juttuja ota vastaan. Silloin valmennuksessakin muistan kun se vaan toitotti täysimetyksen js yleensäkin imetyksen puolesta. Taidan vielä soittaa omalle terkalle, se tuntuu edes hiukan järkevämmältä.

Kiva katja että työt on sujunut hyvin, vaikka aapesta on hommaa ollutkin...

Taidan lähteä laittamaan poitsua sänkyyn.

Öitä!

....toivottavasti Saaru on jo kuullut hyviä uutisia ja pystynyt niitä hommiakin hiukan tekemään :D
 
Me ei olla mitään ensikenkiä hankittu. Tuskin tommonen konttaaja semmosia edes tarttis.

Mites te muuten toimitte taaperon raivarin kanssa? Ny niitä on ollut jo jonkun aikaa. Alussa pidin sylissä ja hyssyttelin. Sampo vetää itteään suoraksi, kiemurtelee ja rääkyy. Oon nyt ainakin viikon antanut vaan kieriä lattialla ja huutaa siellä kiukkunsa. Raivari menee nopeemmin ohi, kun ei kiinnitä mitään huomiota. Tarttisko kuiteski rauhottaa lapsi sylissä vai onko sillä mitään merkitystä miten se raivari pitäs hoitaa? Eilen ehtoosti Sampo heräsi yöunilta ja karjui sängyssään 1½h, kokeiltiin sylit, maidot, vedet, supot, korvat jne.. Ei mikään auttanut niin annettiin lopulta huutaa ittensä uneen.

Varasin meille paikan naimapileitä varten. Ei saatu kyl sitä päivää ku oltais haluttu niin se sitten siirtyy kuukaudella eteenpäin. No onpahan ainakin aikaa järjestellä.. niin ja huomaan sitten syyskussa, et nyt tulee kiire :snotty:
 
meillä flunssa sotkenut jälleen kerran hyvin muotoutuneen päivärytmin ym. yöllä heräillään ja maitoo huudetaan :kieh:
päiväunia nukkuu kahdet ja koko aika hirvee kitinä päällä....
tänään pitäis siivota ja illalla kauppaan.viikonloppu onkin sit töitä..miten ihmeessä sitä jaksaa herätä jo 5 kun sinne keikkapaikkaan on matkaa...bussimtkalla sit jatketaan unia ;)

katjalle jaksuja töissä ja gorthaurilla alkaa bileet olla jo mallillaan;)
mutta nyt askareiden pariin :wave:
 
Heipsan!

Ensiaskelkenkiä ei ole meilläkään, sisällä poitsu viihtyy paljain varpain, ja ulkona on kengät. Noi kuoman baby mallit.

Katjalle jaksuja töihin ja Aapen kanssa.
Gorthaur, ei muutakun valmisteluita tekemään =)

Jokohan on Saarun sisko saanut nyyttiä syliin?? :heart:

Mä oon menossa tekeen tänään lyhkäsen iltavuoron, sitä ennen ois vähän asioita kaupungilla ja töiden jälkeen heitetään viä kauppakeikka. Onnesta näin perjantaidan puoti suljetaan klo 17 ni pääsee ajoissa viikonlopun viettoon. Tänään onkin pe 13. pv :kieh: kumpa nyt ei sattuis mitään.

Miehellä on nyt ollu onnesta taas vähän töitä, meillä ollu aika sekavaa toisinaan tää arki, kun nää aikataulut vaihtelee..

Niin niistä raivareista, niin meillä ei oo esiintyny mitenkään pahana vielä, ihan syliin oon nyt ottanu jos siltä tuntuu. Mä kans haluisin tietää mitä noissa tilanteissa kannattas tehdä :wave:

Jahas, jos lähtis leikkiin hetkeks tohon lattialle ja sit ulos.. sitten onkin vuorossa sen villin suunnitelman eka vaihe :LOL: niinko facebookissa kirjotin, villit suunnitelmat :LOL: joo tosi villit onkin :whistle:
ja onnea muuten shakille plussasta :flower:

-c-
 
Saaru: onkohan siellä jo siskolla tulosta tullut?

Elli saa raivareita myös mutta parhaiten selvitään kun ottaa syliin ja suuntaa mielenkiinnon seuraavaan asiaan.usein ottaa herneet kun joku kielletty otetaan pois tai otetaan pois kielletystä paikasta.
isompana sit ainakin esikoiseen on purrut se että ei niin huomioi sitä raivaria niin loppuu nopeammin =)
 
Terveiset yksivuotisneuvolasta! :wave:
Mitat: 9,970 kg pituus 76,3 cm
Terkan kommentit:Kiva, touhukas tyttö. Hyvin kasvaa. Sanoja tulee ja "omaa juttua" . Kävelee jo hyvin. Tanssii. Saa rokotuksen.
Jaahas, itkuhäläri pauhaa.... :wave:
 
Ei oo siskolla vielä nyyttiä sylissä. Menee sitten pitkän kaavan kautta sillä raasulla tämä homma. Saisivat jo armahtaa ja tehä sektion. Eilen ip:nä menny salii reilu 2cm ollu auki ja kalvot puhkastu, tipalla vauhitettu niin aamuun ei tulosta..kipee vaa on raasu. Noin 10 aikoihin tänään son saanu epiduraalin ja ollu 3cm auki..eli jumittaa.(näin selittää mies, siskon kanssa en ole porissut) Mut aikovat vielä kattoo mitä puudutus tekee, rentouttaakohan sitten sen verran et etenis homma. Tiä näistäkää aina. Mut tälle päivää on luvattu lapsi syliin tavalla tai toisella.

Lucalla tulee kans ajoittain noita raivareita. Iteki ens alkuu koitin sylissä rauhoittua, mut ei auta. Nopeemmin rauhottuu ku antaa lattialla hetken kiemurrella ja huutaa. Nopsaa sitten unehtuu kun kukaan ei huomio.

Tänään mullon ollu ihan luksuspäivä. Aamusta eskarireissu ja sitten naapurin ja lasten kaa ulkoiltii ja sitten mentiin sinne vielä kaffelle ja kaiken lisäksi se vielä ruokki kaikki mukelot :heart: Ja kaiken kukkuraksi isot pojat menee vielä yöksi mummilaa eli rauhallinen ilta ja huominen aamu siis tiedossa. Mulla nyt on töitä vielä illalla mut kuiten pystyy sitten valvomaan hiukan pitempää ku ei oo heti puol 7 joku huutelemassa..

Mutta mukavaa alkavaa vkl kaikille..
 
Saarun siskolla sit pidemmän kaavan kautta nyytti tulee maailmaan.aika rankkaa..olikos se pahasti yli?

mä menen viikonloppuna töihin ja aíon todella ajoissa mennä nukkumaan että jaksaa herätä.

hyvää viikonloppua!!!!
 
Voi Saaru toivottavasti sun siskolla pian rupeaa tapahtumaan :hug:
Gothaur: ihan innolla jo odotan raporttia häävalmisteluista

Ja täällä Valtsu paskantaa "antibioottikakkaa" siis sitä vihreetä kuraa :x :x antibioottikuurinsa seurauksena. Keskimmäinen kuumeilee ja 1½ h sitten esikoinen rupes yrjöömään kaaressa (tietty keittiönpöydälle jne). Mutta joka tapauksessa mä lähden sinne kaverin muksun ristiäisiin huomenna YKSIN niin kuin suunnitelma oli vaikka tää koko talo paskantais, yrjöis, kuumeilis ja flunssailis ittensä tainnoksiin. Se on vaan joka kerta kun mä yritän poistua tästä tuvasta niin ei hemmetti sitten alkaa tää. Viimeksi kun yritin lähteä itekseni niin vesirokkohan se sitten homman ryssi. Sori vaan rakas aviomieheni, mutta se on huomenna moro.

Esikoisen yrjöämpäriä tyhjentämään..
 

Yhteistyössä