*Tammivauvat 2008*

En löytänyt tammivauvoille omaa pino, mutta jospa tästä alkais sitten viimestään pinoa kasvatteleen..

marraskuussa varaslähdöllä syntyneet (tammikuiset)

10.11

Pikkupeikko85, (rv 31+1),POIKA 1210g ja 38,5cm

joulukuussa syntyneet (tammikuiset)

22.12

Saapasjalkakissa, POIKA (rv 37+5), 3160g, 51cm

25.12

Lellu1, POIKA (rv38+2), 3880g, 50cm, py 35,5cm

tammikuussa syntyneet:

1.1

minimi (rv 41+1) TYTTÖ 3250g, 50cm, 33cm

2.1

Saaruklo22 (rv40+5) POIKA 4300g, 53,5cm, 38cm
glaudia klo 5.59(rv 39+0), POIKA 2940g, 49cm, 34cm
PrincessOfAccoklo16.40(rv 39+6), POIKA 2990g, 48cm

3.1

memmu89klo1.47, TYTTÖ 3265g, 48cm
Pore71klo7.46(rv 39+4) TYTTÖ 3400g, 49cm, 33,5cm
carla-81klo3.50(rv40+1) TYTTÖ 2970g, 47,5cm, 34cm

4.1

mamelimuuklo14.13(rv37+6)TYTTÖ 3640g, 51cm, 36,5cm
Soikku76klo2.08(rv38) POIKA 3930g, 51,5cm
Tytsi88klo10.37(rv 37+1) POIKA 4710g, 52cm

5.1

qwerkoklo3.05(rv38+5) POIKA 3270g, 50cm


8.1

Gorthaurklo12.06(rv40+4),POIKA 3800g, 51cm, 35cm

10.1

Estuklo13.28(41+6), TYTTÖ 4120g, 51,5cm, 36cm
Cattieklo21.50(rv39+6)POIKA 4710g, 54cm, 35,5cm
JonnaPklo16.43 (rv40+0) POIKA 3900 g, 51 cm



11.1

Iidukkaklo16.43(rv39+2) POIKA 3144g, 50cm
Piku81klo15.52(rv 38+4) POIKA 2065g, 44cm
maya-78klo10.32(rv38+5) POIKA 3246g, 50cm, 35cm

13.1

Jimenaklo14.05(rv41+1) TYTTÖ 3835g, 52cm, 35,5cm
josefiinaklo10.13(rv 39+3) TYTTÖ

14.1

äitix4(rv41+2)POIKA 3500g, 53cm
Hokkisklo8.45(rv41+1) POIKA 4000g, 52cm

17.1

Nuuskisklo4.47(rv42+1) POIKA 3960g, 54cm

18.1

HeMa05klo21.44(rv41+3)TYTTÖ 4020g, 49cm, 37cm
tyttönenklo9.07(rv39+5) POIKA 3085g, 48cm, 33cm
Papu76klo9.04(rv40+5)POIKA 3380g, 51cm, 33,5cm
Kide POIKA
Äiti2008 POIKA 4700g, 55cm

19.1

Katia79(rv38+5) POIKA 3882g, 52cm
NatuSanklo14.15(rv42+4) POIKA 3960g, 52cm

20.1

Neamma TYTTÖ

21.1

wilssonklo10.50(rv 38+6) TYTTÖ 2700g, 48cm

22.1

Ada-08klo10.45(rv 39+0) TYTTÖ 3420g, 48cm
MaijaM(rv39+4) TYTTÖ 3120g, 48cm
raksunaksu(rv40+2) TYTTÖ 3490g, 50cm

23.1

Niipa-85klo18.44(rv39+6) POIKA 3760g, 51cm, 35cm
Bamboo81(rv 42) POIKA 3800g, 53cm, 36cm

24.1

dinomammaklo21.19(rv41+4) TYTTÖ 3820g, 51cm, 35cm
Tammiäitiklo10.46(rv41+1) TYTTÖ 3820g, 52cm, 35,3cm

25.1

pikkueppuklo5.06(rv40+1) TYTTÖ 49.5cm ja 3820g, 34.5cm
Justus33 POIKA

27.1

Ninnu80 TYTTÖ

28.1

maximilianklo23.49(rv 40+1) POIKA 4100g, 52cm

29.1

ansku88klo14.15(rv41+4) TYTTÖ 4250g, 51,5cm, 37,5cm

helmikuulle odotuttaneet: (tammikuiset)

5.2

shakkiklo21.25(rv41+3) TYTTÖ 3955g, 52cm, 36cm

6.2

Afu-82klo12.02(rv42+2) TYTTÖ 4580g, 56cm, 38cm

10.2

mirkkuliklo23.14(rv41+4) TYTTÖ 3955g, 51,5cm, 35cm
kotikurppa(rv41+6) TYTTÖ 3700g, 48cm

12.2

Blancaklo8.46(rv 41+5) POIKA 3570g, 52cm
 
Tässä kopsattuna synnärikertomusta tammikuu2008 odotuspuolelta..


Jospa pikkasen kirjoittaisin tuosta synnytyksestä, joka niin yllätti. Ensinnäkin käynnistymällä itekseen ja olemalla niinkin nopea.
No, supparithan alkoi silloin keskiviikkona aamuyöstä, heti melko tuntuvasti ja n12min välein. Siinä koko aamu ja iltapäivä niissä kärvisteltiin, tulivat 5-12min välein. Mieskin kävi töissä ja kaupassa, kuusi purettiin ja laittelin sairaalakassia valmiiksi yms. Äippäpoliltakin soittivat jo ajan ens viikon maanantaiksi. Sanoinki sille tätille et taidetaan kyl tulla jo tänään
Kolmen jälkeen alkoi tulla jo tosi kipeitä suppareita ja puol4 lähtien tuli jo tasaseen 5min välein. Sitten alettiinkin tekemään lähtö ja 5 maissa oltiin salissa. Paikat oli runsaalle 2 sormelle auki, supisteli voimakkaasti ja säännöllisesti, kalvot pullotti yms. Siinä sitten kiikkutuolissa istuskeltiin ja ilokaasulla koitettiin lievennellä suppareita.
2h päästä 7 aikoihin olo oli jo liian tukala/kipee, niin pyysin saada spinaalin. Paikat oli 5 cm auki ja kätilö lähti soitteleen anestesialääkäriä. Joka oli vielä leikkauksessa... Siinä kerkesi tulla muutama toooosi paha suppari lääkäriä odotellessa ja mua valmistellessa tippaan yms.
Klo 20 sain spinaali, voi taivas, mikä ihana nautinto!
Klo 20.22 holahti vedet ja olin 9cm auki
Kätilö vaan tuumas että sieltä painetaan kuin juna alaspäin, et jos ei ois puudutetta nii sattuis ja kipeetä!
Klo 20.30 täysin auki ja lupa ponnistaa..
Mutta spinaali puudutti niin ettei ponnistamisen tarvetta tullut ja oikeeta suuntaa ei ponnistuksiin löytynyt nii päätettii odotella et puudute alkaa lähtee ja ponnistamisentunne tulee kunnolla. Pariin otteesees Aatto säikytteli ku sydänäänet laskivat, mutta tais vain johtua liikkumisesta yms et antura ei saanu rekisteröityä ääniä, pinni laitettiin ja huoli kaikkosi.
Siinä puol 10 jälkeen alettiin miettii ponnistamista ja 12 vaille 10 kätilö "lupaili" et kyllä kai me 10 mennessä synnytetään.. Noo, kello oli jo 2 vaille 10 ja kätilö meinas et pitääköhän lisätä supistavaa lääkettä tipalla et saadaan tuntoa ponnistamiseen, johon tuumasin vaa et ei kiitos. Kätilä katsoi seuraavan ponnistuksen ja oli samaa mieltä Aatto oli tässä kerrankin täsmällinen ja syntyi tasan klo 22. Hiukan oli napanuora kasvojen edessä ja piti poika pujottaa napanuoran läpi, mutta muuten hyvin putkahti. Pienesti repes väliliha (kortissa lukee 2 asteen repeämä ja neljä pinta tikkiä laitto. Istukka syntyikin sitten helposti heti perään.
Synnytyksen kestoksi oli merkattu 6h ja ponnistusvaihe 10min ja istukan syntymä 5min.Että rytinällä tuli, vaikka niin ylhäällä poika majaili!
Jälkivuotoa tulikin sitten kaffittelun ja suihkun jälkeen aikas paljon, olon veti sitten hiukan heikoksi ja päätä särkin yms. Sain sitten muutaman ylimääräsen supistavan lääkeannoksen ja seurattiin salissa hiukan pitempään. Tais kyllä huono olo tulla myös vrk:n valvomisestakin. Innolla odotin että pääsen nukkumaan. Mutta kyllähän sen taas tiesi, mitä se nukkuminen tulee olemaa. Aaton annoin hoitajalle osastolle ku mentiin 1 jälkeen yöllä. Siinä sai onneksi muutamia torkkuja otettua, mutta semmoista heräilyä ja vessassa laahkaamista se oli. Mutta aamulla oli olo kuiten tilanteeseen nähen virkeä. Son kumma mistä sitä virtaan sitten aina riittää.
Siinä suurinpiirtein eteneminen. Hyvä mieli jäi. Muutama tuskanen hetki, mutta nekin lyhyitä. Ja palkinto sen kuittaa.
Toivottavasti sai jotain selkoa tekstistä eikä menny liian sekavaksi.


Saaru ja Aattomiäs
 
Täällähän on vielä hiljaista.. :whistle: minä innokkaana täälä odottelen seuraa itselleni. Meillä aamu on mennyt laitellessa paikkoja ja tavaroita oikeisiin paikkoihin. Hiukan on hakemista, missä on millekin hyvä tai paras tila. Vielä pitäs naulakkoo raivata tilaa vauva korille, jotta saadaan Aattomiehenkin ulkovaatteet sinne.
Poika syö ja nukkuu, rauhallinen on :heart:
Ja mikä parasta minusta.. pääsi näin aikasin kotiin, ihana laitella ja touhuta. Virtaa riittää tällä mamilla!
 
katoskatos, minähän kuulunkin tänne; olin joulukuisissa odottajissa ja siitä hyppäsin automaattisesti joulukuisiin vaaveihin vaikka meidän tyty syntyi vasta tammikuussa.

Siis tyttö syntynyt 1.1.08 klo 14.11. haikaranpesässä, 3250g, 50cm, pipo 33cm (napanuora 95 cm ;) , ei joutunut kätilö kakuntekoon vaikka toinen kätilö mittaili kuinka...) rv:lla 41+1 (laskettu oli jouluaattona).

Meillä alku laitoksella oli helppo ja päästiin 2vrk:n ikäisenä pois, nyt 3 yötä kotona ja ekat 2 aika hankalaa, itse olen aika pihalla imetysten suhteen mutta kyllä tämä päivä päivältä paremmin menee!

Lisää taronoita kunhan kerkiää, nyt ruokaa laittamaan, ellei typy herää...
minimi + Kurttu-Unelma 5vrk
 
Ihanaa, mä olen saanu tänne seuraa :heart:

Meillä on lähteny arki ihan kivasti. Ensimmäinen yö oli hiukan hakemista ja ei oikee tullut nukuttua. Nuoremmalla pojalla on hiukan sopeutumisvaikeuksia vauvaa kohtaa, välillä niin halitaa ja pusitaa ja sitten toisaalta saattaa ihan yhtäkkii harmittaa ku vauva on äitin sylissä just sillo ku ite haluis sinne. Ensimmäinen yö oli myös hiukan levoton sitten hälläki, vauvan itku tais tulla uniin yms.
Mutta nyt jo onneksi tilanne alkaa tasoittuu ja varmaa arki ku lähtee pyöriin niin tottuupi kaikki tähän uuteen tilanteeseen :heart:
Pojilla alkaa omat kerho yms jo ens viikolla niin pääsevät omiin juttuihinsa hekin.
Aatto-herran on rauhallinen, syö ja nukkuu. Maitoki nousee ja imetys sujuu. Kaikki siis hyvin..Paitsi että jonniverran paikkoja luita yms jomottelee vielä urakan jälkeen ja muutamia ikäviä jälkisupistuksia tulee, mutta pikkuhiljaa tässä varmaa palaudutaan. Kovasti odotan että pääsen kunnon sauvakävelylenkille!

Nyt mäkihypyn pariin..
 
Öh... Kuka ei kuulu joukkoon :D Saapis... :D :D

Tulin kurkkaamaan,vaikka oikeestihan mä oisin nyt joulukuinen ton poikani kanssa, mut mä oon niin tiiviisti ollu teidän kanssa, etten mä osaa sinne joulukuisiin nyt "kotiutua"...
Laitampa sitten pänkkipäisyyksissäni ainakin viestiä :D

Synnytystarinakin mulla on jossain tuolla meidän odotuspinossa, oottakees tovi kun mä kaivan sen sieltä....

No niin sitten itse tapahtumiin... tosiaan sillon 22. päivä menin aamulla kahdeksalta sairaalaan ja siellä oltiin niin sekaisin tilanteista että sain vaan istua ja ootella yhdeksään ennenkun lääkäri tuli... Sitten tulikin vasta sydänäänikäyrä ja siinä ooteltiin kymmeneen ja lääkäri sitten tuli ja laitto kalvot samantein puhki... Siinä sitä vuodeltiin ja ooteltiin että jotain alkais tapahtumaan... pieniä supistuksia tuli kyllä tiheeseen mut sen verran selkis jossain vaiheessa ettei ne tee mitään... eivät siis avanneet.. eli tippa laitettiin siinä oisko ollu kolmen korvilla... sitte alkokin olevinaan "tuskaiset" olot... eikä nekään vielä ollu tuskaisia...
Elkää säikähtäkö nyt mun höpötyksiä.... se menee niin äkkiä loppujen lopuks se aika kun keskittyy vaan joka supistukseen erikseen...
No sitten oltiinkin siinä vaiheessa että joskus neljän aikaan lähti kohtu avautumaan.... ja kärvistely siis jatkui ja tippaa laitettiin koko ajan lisää...
Olevinaan oli karmee olo kun puol kuuden aikaan ilmotettiin että kohdunsuu 6 senttiä auki... olin että voi hevonkukkeliini,miten kauan tässä vielä pitää...
No sitten kätilö ehdotti kohdunkaulan puudutetta, koska se uudelleen synnyttäjillä yleensä humauttaa sen kohdunsuun auki... ja niinhän se teki... ( siis suosittelen). Muita kipulääkityksiä mulla ei siis ollutkaan...
sen jälkeen tuntui selänpuolella moneen otteeseen tosi ilkeitä vetoja ja ponnistelin ihan kätilön ohjeiden mukaan siinä että vauva laskeutuu...
No sitte tapahtui seuraavaa... tuli supistus ja edelleen ponnistelin sinne pyllyyn päin, kuten on opetettu ja sitte tuntui,etten voikaan lopettaa... käsi nappulalle ja miehelle ärähdys että NY SE TULEE!
Mies ku ei voinu uskoa, niin kurkatahan sen piti... ja sitte se huutaa siinä puol paniikissa... että PÄÄÄ... Arvatkaa onko toi myöhemmin huvittanu... sitten mies juoksee käytävään kiljumaan että sieltä se tulee... (siis miehet on ihania paniikissa )
kätilö tulee siihen ja rauhottelee miestä kutsumaan loput avustajat paikalle ja mies juoksee siinä ees taas...
No pää se siellä sitten pilkotti ja tippa laitettiin täysille niin että supistukset jatkuis ja sain ponnistettua lopun pään siihen... poika kiljas siinä vaiheessa ku hartiat tuli ja nätisti 10 minuutin ponnistelun jälkeen oli maailmassa...
Sitte mulla oliki jo ihan hyvä olo... eli äkkiä se menee se pahin ohi...
repeämiä nolla ja poika kolmen kympin vauva... oli kuulemma niin miehekäs parkasukin ettei ois voinu millään ottaa pois pisteitä...

sokereita pojalta sitten otettiin ja pari ekaa olikin vähän matalalla ja niitä sitten tarkkailtiin ja juotiin paljon lisämaitoa tissin lisäksi...
Mulla on todella hyvä olo edelleen mitä nyt mun löysät nivelet tahtoo antaa periksi mitä yritänkään tehdä... Jouluksi tosiaan tultiin jo kotiin ja ahkerasti vaan syödään että poika pääsee kiloihin kiinni...
Sairaalan lähtöpaino oli meinaan 2970 ja nyt huomenna tai perjantaina mennään neuvolaan katsomaan ollaanko alettu jo kerryttämään painoa...

Eli meillä täällä kaikki tosi hyvin ja mä edelleen elän teidän kanssa hengessä mukana... ja toivon ettei kellään tullu paha mieli mun synnytyskertomuksesta, koska mun mielestä tää oli ainakin tosi positiivinen kaikkine kipuineenkin...

Ja lapsiluku alkaa olemaan kyllä tässä... minipillereihin varmaankin siirryn...
Joulupukki toi muuten mulle oman kannettavan, joten taas pysyn menossa mukana...

OIKEIN ihanaa uudenvuoden odotusta odottajille sekä synnyttäneille ja pienokaisille
Palaan kertomaan jos joku haluaa jotain tietää jostakin...
ja edelleen käyn lukemassa päivittäin teidän juttujanne...

lopuksi vielä pari kuvaa liitän..

http://i67.photobucket.com/albums/h283/Saapasjalkakissa/010.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h283/Saapasjalkakissa/Kuva038.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h283/Saapasjalkakissa/Kuva022.jpg

Noi ikkääs... otimpa mukaan noi pari kuvalinkkiäkin... =)

Saapis ja Jesse 2vko2pvä :)
 
Oih ja voih. Oli pakko työntää nokka tähänkin pinoon, vaikken tänne kuulukaan =)

Onnea vaan kaikille vauvansa saaneille :heart: :flower:

Meidän tammivauva -07 täyttää ensi lauantaina vuoden, niisk :snotty: :heart:
 
Saapis, totta kai voit tulla tänne mukaan. Mietinkin että pitäskö keksii jotku toinen "pinonimi" niin se ei sitos niinkää mihinkää varsinaiseen kuukautee ja ois sen tavoin avoin kaikille meille jotka oltiin samassa odotuspuolellakin. Meitä ku jakautunee joulu-tammi ja varmaa helmikuullekin esim varmaa tuo Nuuskis ei raaski jakautua ennemmin :LOL: ei vaisinkaa, kyllä se sieltä tulee, ei sinne oo kukaan ennenkää jääny (et varmaa oo koskaa tuotakaan kuullut!)
Oishan se mukavaa jos saataisiin sama porukka tänne jatkamaan ja tietty kivaahan se ois uusiakin jos tuleepi :heart: Et jos sattuneepi joku keksii toisen/paremman "nimen" MEILLE, niin ehrotuksia tulemaa..

meillä oli tänään Aaton kanssa osastolla se LYHKI käynti, mitottiin kuunneltiin yms. Kaikki hyvin. Tuntu et se on enemmänkin semmonen muodollinen käynti. Ei siis mitää erikosta. Aatto painaa tällä hetkellä 4140g
Nuoremmalla veljellä on nyt jonni sortin kriise vissii vauvantulosta, kauhia itkua ja raivo ollu koko aamu. Mikään ei onnistu eikä ole hyvin. Kovasti ollaan kuitenkin huomioita häntäkin mutta nyt jotenkin ahistaa toista. Mutta jospa se ohi menee ku päästää arkeen kiinni yms, Ja onneksi on mieskin kotona, ei tämä rulijanssa oikee onnistuis jos yksin sais kolmikon kanssa heti näin alkuunsa häärätä.

Itellä alkaa olo olemaan jo parempi, nivelet niksuu paikoilleen yms. Lihakset jumittaa hiukan, mutta supistukset on jo lieventyneet. Tissejä meinaa jonni verran jomottaa, meinaa Aattomiäs nukkuu päivällä niin paljon et maito nousee "liikaa" . Aatto on ny omaksunut rytmiksi et päivät nukutaan ja yöt syödään. Yöllä hypätään tissiltä toiselle, mut onneksi ei sen kummemmin valvota. Ei turhia itkeskele.

hassua tälläin niinku melkee ittekseen kirjoitella, taitaa melko sekavaa tekstiä tulla, mutta ei varmaa haittaa, pääasia et jotain ajatusta saa kirjattua :saint:

Saaru ja Aattoherra 5pvä
 
Kiitokset Saaru :D
Voi hitselinpitseli... Kyllä se on hankala sitte keksiä sen kummempaa nimeä pinolle, mutta josko me toivotaan että kaikki "tammikuiset" ymmärtää tulla tänne, vai pitäiskö meidän alkaa kutsua tätä pinoa.. The "tammi"vauvat :D Eivaiskaa.... :D
Siis mä oon vieläkin aivan yllättyny siitä että oon näinkin hyvin palautunu koko synnytyksestä... Mulla nyt ei oo tota maidonnousu ongelmaa, se sekottu jo sairaalassa ku piti sitä pullomaitoa antaa, niin ei poika oikeen osannu asennoituu enää siihen että pitää tehä töitä maidon eteen ja munsta kun tuntuu että päivässä on sitten taas muutakin "hommaa" ku istua imettämässä sen kaks tuntia toisen raivotessa... Eli me tissitellään sen minkä jaksetaan ja otetaan pullosta perään... on alkanu hirveen isoruokaseks tuo poika ja se vähän hirvittää... ensin oltiin ylipieniä ja kohta neuvolassa jo valitetaan ylipainosta... voi elämä!

No nimenomaan se on tuo, että saa kaikkea purettua päästä pihalle, vaikka tuo mieskin ois kovin ymmärtävinään niin ei olevinaan osaa tai jaksa kaikkea valivalihöpötystä tai muutakaan sen niskaan laittaa...

Ai joo, me käytiin tänään allekirjottamassa kaupat Chrysler Grand Voyager tila-autosta :) Torstaina päästään hakemaan se, ja vihdoin mahdutaan kaikki kyytiin =) jes!

No niin juu, ei mulla tässä muuta... =)

Heippati heiiii...Saapis ja Jesse 2vko 2pvä
 
... mutta täytyyhän täällä käydä tutustumassa, niin tietää mihin sitten tuolta tammiodottajien palstalta siirtyy. Ei nyt tule mullekaan mitään järkeviä nimiehdotuksia mieleen tälle "meidän" palstalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Ai joo, me käytiin tänään allekirjottamassa kaupat Chrysler Grand Voyager tila-autosta :) Torstaina päästään hakemaan se, ja vihdoin mahdutaan kaikki kyytiin =) jes!
Voi hitsin pimpula, ootte hankkinut just sellasen auton, kun me haluttas! No nyt tuo ukko köröttelee tolla -89 Mitsu Pajerolla, josta se koko ajan pelkää, et menee jotain rikki. "Tilapäisesti" ostettiin tuo, kun "saatiin niin halvalla" ja kun piti saada tää asunto nopeesti kaupan ja sitten hankkii myös uus auto. Saa nähdä kauanko tää tilapäisyys vielä kestää...

Mä taidan raahata tän ruhoni nyt nukkumaan. Kivaa kun käytte meitä tuolla odottajien puolellakin vielä morjenstamassa!
S + kakkosnelonen (ehkä helmikuussa syntyvä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja shakki:
... mutta täytyyhän täällä käydä tutustumassa, niin tietää mihin sitten tuolta tammiodottajien palstalta siirtyy. Ei nyt tule mullekaan mitään järkeviä nimiehdotuksia mieleen tälle "meidän" palstalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Ai joo, me käytiin tänään allekirjottamassa kaupat Chrysler Grand Voyager tila-autosta :) Torstaina päästään hakemaan se, ja vihdoin mahdutaan kaikki kyytiin =) jes!
Voi hitsin pimpula, ootte hankkinut just sellasen auton, kun me haluttas! No nyt tuo ukko köröttelee tolla -89 Mitsu Pajerolla, josta se koko ajan pelkää, et menee jotain rikki. "Tilapäisesti" ostettiin tuo, kun "saatiin niin halvalla" ja kun piti saada tää asunto nopeesti kaupan ja sitten hankkii myös uus auto. Saa nähdä kauanko tää tilapäisyys vielä kestää...

Mä taidan raahata tän ruhoni nyt nukkumaan. Kivaa kun käytte meitä tuolla odottajien puolellakin vielä morjenstamassa!
S + kakkosnelonen (ehkä helmikuussa syntyvä)

Heh, ei se uus ole... 2000 mallinen toikin vaan on. Meille meinas sekin olla liian hintava... :ashamed: siis kun noita tuloja ei ole ku miehellä, ja keskituloluokkaan kuuluu hän, mutta ku oli pakko saada isompi auto ja tavaratilaakin on pakko olla VÄHÄN enemmän kun tavan tila-autoissa, ja tossa oli sentään semmonen kolo mihin vois jotain vielä mahtuakki.
vaihdossa meillä meni toi meidän 00 mallin farmari pösö ja siitä vielä vähän rahaakin sai välissä... Eikös teidän autossa mahtais kans jotain saada kun menee vaihtamaan? toivottavasti :)

jaha, mä tilasin muuten uudet vaununrenkaat kun meidän vanhat vaunut on muuten hyvät mut renkaat on tosi surkeet... kohta päästään kunnolla kruisailemaan kun saatiin oikeen ilmakumipyörät... pitää hakea ne samalla ku mennään käymään kirkkoherranvirastossa ristiäisasioissa... :) :)

Juuh, ei muuta ku menoks...
Saapis ja Jesse 2vko 3pvä
 
Mä kans kävin kurkkaan, missä tää tuleva pino on...

Lyhkistä voin sen verran sanoo, että jälkikäynti on sitä varten, että aika harvinainen, mutta vakava sairaus löydetään. Eli on sellaisia sydänvikoja, vakavia, jotka kuuluvat lääkärin tarkastuksessa vasta myöhemmin. Eli alkuun sikiökautinen reitti, duktus on vielä auki. Ongelmia tulee, kun reikä sulkeutuu. Tämä voi tapahtua vasta muutaman päivän kuluttua. Eli, alkuun lääkäri voi kuulla sivuäänen, joka johtuu siitä duktuksesta, ja sit myöhemmin kuulee vasta sydänviasta johtuvan sivuäänen. Jos tämmönen duktusriippuvainen sydänvika jää huomaamatta, voi vauva kuolla äkisti. Sillä reikä on mahdollistanut verenkierron. tämmöset vauvat kiidätetään Helsinkiin leikattaviksi samantien. Toki tarkastuksessa muutakin katotaan, mutta nuo sydänasiat on se kriittisin juttu.

Saaru: soittelikos teille hoitaja muuten sieltä sairaalasta vielä tossa välissä ennen sitä käyntiä? Joko Aaton paino oli kääntyny nousuun? Tai peräti saavuttanu syntymäpainon? Mä en jaksa vieläkään uskoo, et kohta kirjottelisin omasta vauvasta...Jospa se on se historian eka, joka jää tonne?
 
Minäkin tulen kurkkaamaan tänne jos vaikka kävis se suuri ihme et vaavi syntyis jo tän kuun puolella.

Ja toisaalta alkaa olla huoli jo Nuuskiksestakin kun ei ole kuulunu aamun jälkeen. Piti tulla kurkkaamaan onko käyny tänne laittamas viestiä et kohta olis tulossa jo tänne pinoon. Kauhea kun sitä oikeesti stressaa tavallaan vieraista. Vaikka tavallaan jo tuttuja ollaan kun niin kauan toistemme juttuja seurailtu.
 
minäkin kurkkailen, että kuinkas täällä menee. Kovasti jo odotellaan että saisi oman vauvan kainaloon. Ja jos tämä vauva syntyisi helmikuun puolella, niin aivan taatusti täällä tammikuisissa kirjoittelisin... vaikka kieltäisittekin :LOL: tammikuiset nyt vaan tuntuvat niin tutuilta ja turvallisilta :hug:
Ja Irmeli viihtyy edelleen yksiössään- Nuuskis siis on edelleen kokonainen :wave:
 
Huomenia!
Tule totta kai Lellu, tervetuloa! Päivitin myös Saapiksen tiedot tuonne..:D

Ei meille kukaan soittanut osastolta, perjantaina kotiuduttiin ja maanantaina mentiin jo käymään uudestaan näytillä. Ju, mä muistelinki et tuon sydänjutun et se ilmenee vasta 3pvä ikäsenä ja toinen on se keltasuus. Ei ollu Aaton paino noussut, lähtiess se oli 4170g ja ny oli 4140g, saas nähä jokos on noussut syntymäpainoon ku terkkari tulee viikon päästä käymään täällä kotona.

Saapiksellakin kastajaisia jo suunnitellaan:) Meillä sama homma! Päiväki on jo valmiina sekä kummit yms. Nyt mietitään menua ja kai se nimiki pitäs olla :LOL: etunimi on kyl ja kolmas nimi, toisesta nimestä vielä keskustellaan.

Mut nyt lähtää harjoitteleen ulkoilua Aaton kanssa, ku on niin ihana ja lauha sää!

Saaru ja Aatto 1vko
 
Hellou, täällä taas... Nukkusin yöllä varmaan yhteensä jotain minuutteja.. Meidän poika on varmaan ollu edellisessä elämässään pöllö... Nukkuu päivät ja valvoo yöt... *hauuuukotus*
Ja päivisin kun ei taho olla mahdollisuutta nukkua kun tässä on nää kolme muutakin tenavaa jaloissa :D

On se kyllä todellakin niin,vaikken ketään teistä tunne, niin kyllä sitä miettii ja pohtii jokasta odottajaa ja jo synnyttänyttä ihan täällä kotona hääriessä... Niin on jääny tähän odotusaikana jo "koukkuun" :D
Olis muuten kiva nähdä teidän kasvojakin kun tunnutte niin tutulle :D
Mun nassukkakuva löytyy ainakin irc galleriasta....
http://irc-galleria.net/view.php?nick=saapiskisu&image_id=70345724
Viimevuoden kuva tosiaan uusin munsta, ku tuntuu että nyt on pelkkää mustaa silmänalusta ja pussisilmiä :D :D :D
Saapis ja Jesse 2vko 4pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Huomenia!
Tule totta kai Lellu, tervetuloa! Päivitin myös Saapiksen tiedot tuonne..:D

Ei meille kukaan soittanut osastolta, perjantaina kotiuduttiin ja maanantaina mentiin jo käymään uudestaan näytillä. Ju, mä muistelinki et tuon sydänjutun et se ilmenee vasta 3pvä ikäsenä ja toinen on se keltasuus. Ei ollu Aaton paino noussut, lähtiess se oli 4170g ja ny oli 4140g, saas nähä jokos on noussut syntymäpainoon ku terkkari tulee viikon päästä käymään täällä kotona.

Saapiksellakin kastajaisia jo suunnitellaan:) Meillä sama homma! Päiväki on jo valmiina sekä kummit yms. Nyt mietitään menua ja kai se nimiki pitäs olla :LOL: etunimi on kyl ja kolmas nimi, toisesta nimestä vielä keskustellaan.

Mut nyt lähtää harjoitteleen ulkoilua Aaton kanssa, ku on niin ihana ja lauha sää!

Saaru ja Aatto 1vko

Kiitoksia juu, huomasin että olen päässyt takas riveihin :D
Joo, meillä on kans nyt kastepäivä sovittuna ja kastekeskusteluajankohtakin. Kummit on pyydetty ja tiedotki jo vaadittu :D Nimikin on jo valmiina... Menusta ei tietoakaan, taidan ruinata mammoja ja mummuja apuun... ellen tosissaan piristy tässä parin viikon sisällä kunnolla...
Vaikka eihän niille tutuille ihmisille niin ihmeellisiä tarvii tarjota, mutta kun se oma mieli on semmonen että ku PITÄIS ja PITÄIS :D :D
 
:wave: Ilmottaudun minäkin "hurmuri-Hermannin" kanssa tänne Tammikuisten pinoon.. Koto-arkea koitettu opetella jälleen, tuntuu välillä että päivästä loppuu tunnit kesken isompien tenavien ja koti hommien kanssa, mutta eiköhän tämä tästä hyvin lähde sujumaan. Itse ku haluaisi vaan katella ja haistella tuoretta tulokasta ;)
Palaan asiaan paremmalla ajalla ja synnytyskertomuksen kera kunhan sopiva sauma löytyy.. nyt ruokaa laittamaan ennen kun pikku isäntä herää :heart:
 
Saapis Mille päivälle teillo kastajaiset mietitty? Me ollaan suunniteltu lauantai 23.2 . Pitäs vai papille soitella, kuhan sais aikaseksi. Meillon kans kummit valmiina ja tänään siis nimiki sovittiin. Onneksi mies sitten "jousti" ja unohti sen oliko nyt papan vaikko isopapan nimen minkä ois halunnu laittaa toiseksi nimeksi, ja mä en voinu sietää sitä nimeä. Mulla oli sitten oma ehdotus. Halusin toiseksi nimeksi jonkun e-alkavan, ku aikasemmillakin pojilla on e-alkava nimi toisena nimenä, kolmas nimi on iskä toinen nimi (kutsumanimi), joka on kaikilla pojilla. Etunimen päätti iskä kanssa. Tuo nimi oli jo viimeksi maisteltavana mutta minä hoksin toisen nimen ja sen sitten sai poika meillä.

Hitsi ois muuten myös mukava jos joku osais aukasta/tehä msn-lle "suletut sivut "MEILLE" siellä vois sitten avoimemmin jutella ehkä jo omilla nimillä ja kuvilla, täälä nyt ku ihan kaikki pääsee lukemaa yms. Paitsi et uskon kyl et jos joku mut täällä tuntee niin hoksii aika nopeeta muutenkin et kuka olen. Ja ei se nyt haittaakaan. Mutta semmoinen msn-sivut ois kivat. Ite en kyl oo niihin nii perehtyny etten osaa (ainakaa nyt heti kättelyssä) moisia avata yms. Tieten voisin hiukan katella ja kokeilla..OIskohan innokkaita siten sinne puolelle tulijoita tammikuisista?

Saaru ja Aattomiäs
 

Yhteistyössä