Tammivauvat 2010

Mä en kanssa tykkää kerhosta siinä mielessä, että eri otsikon alta löytyy juttuja.
Mutta sikäli se on kivempi, kun näitä yleisiä palstoja voi lukea kuka vaan, enkä itse tykkää tulla tunnetuksi...enpä vaan tiiä miksi.

Mulla kanssa välillä oikein suihkuaa maitoa ja poitsu meinaa siihen tikahtua...Tällaisessa tilanteessa annan suurimpien maitojen suihkuta harsoon ja kun maidon itsestään suihkuaminen lakkaa, niin annan tissin takaisin pojun suuhun. Pari kertaa voi tämän joutua tekemään, kun aloittaa imetyksen, mut sitten syö tyytyväisenä. Joku on myös tällaisessa tilanteessa pumpannut pulloon ja antanut siitä.

Kävin eilen kampaajalla ja shoppailemassa. Piti olla pikainen reissu, mutta viihdyinkin 3,5h. Hyvin oli mies pärjännyt kotosalla esikon (2v) ja poitsun kanssa. Maitoa pumppasin jääkaappiin ja vähän oli pakkasessakin. Teki aika hyvää omalle mielelle vähän päästä pois 4 seinän sisältä. Enpä sitten synnytyksen jälkeen ole misään käynytkään lukuunottamatta vaunulenkkejä.

Meillä nyt saadaan vielä jännittää ens viikkoon iskikö esikon vesirokko tuohon junioriin (nyt 4vk). Vähän hirvittää... Mutta lekurilta on jo varuiks hoito-ohjeet saatu ja ohjeet siitä milloin lekuriin, jos tauti iskee. Toisaalta äidin vasta-aineiden pitäisi suojata ja tauti tulisi lievempänä, mutta eivätpä ne aina suojaa. Varsinkaan näin "kovaan" tautiin. Onks kellään kokemusta alle 3kk lapsen sairasteluista? Meillä kun esikko oli ekan kerran kipeänä "vasta" 4kk iässä.

Onks teidän muiden sektioitujen haava vielä ihan punainen väriltään? Mulla leikkauksesta nyt 4vk ja muutama päivä.

 
Meillä ristiäiset 6.3. Pidetään kirkolla kahvitus sekä kastaminen. Senverran paljon kutsuttu porukkaa, että ei mahduttaisi millään kotiin. Äippä on duunannut kastemekon ja odotellaan että saadaan se neidille päälle. =)

millis ja liinu ..kohta 1kk :heart:
 
Myökii tullaan tottahan toki messiin... :wave:

Meille kuuluu ihan hyvää, poli käynti oli ma, kaikki ok.. 3320g ja 51,5cm..
Ristiäiset 21.2. eli ensi sunnuntaina..

Kirjottelen ja luen teidän jutut tovin kuluttua ja ajan kanssa!!

-väpä-
 
Mä en kans niin tykkää tuosta kerhosta ainakaan vielä kun kaikki jutut on hujan hajan oman otsikon alla :| Kirjottelen itse toisessaki kerhossa ja siellä on oikeastaan yleensä vain yks otsikko johon kaikki kirjoittaa, oli sitte aihe mikä tahansa. Sen verran ollaan pilkottu, että joka viikko alotetaan uus otsikko tai pino. Tykkään siitä systeemistä kyllä!

Meillä tyttö vaan huutaa. Ja mulla menee hermot. Tänään nukkunu pisimmillään 15-20min kerrallaan :'(
 
Minäkin löysin tieni tänne :wave:

Täällä menee mukavasti. Mahavaivaa on ilmaantunut mutta toistaiseksi disflatyl auttaa. Annan kyl myös rela-tippoja.
Poika on tosi rauhallinen kaveri =) ja esikoinen on ottanu veikan tosi kivasti vastaan. Silittää ja suukottaa :heart: .....tosin välillä meinaa oteet vähän koveta...

Mahavaivoihin meillä auttaa myös jalkapohjien hieronta, mahan hierominen hellästi navan ympäri ja mahallaan hetken oleilu.
Paljon voimia kovista mahavaivoista kärsiville vauvoille ja etenkin äideille :hug:

Unet meinaa äidillä olla aika vähissä kun molemmat pojat heräilee öisin vuorotellen ja yhtä aikaa mut ei tää kauaa kestä =)

Käytiin neuvolassa kun ikää oli 2vkoa ja 2pvää ja painoa oli tullu syntymäpainoon +600g :D
Neuvolantäti sano et tän ikäseltä odotetaan yleensä syntymäpainon saavuttamista.... Nyt mitat siis 4500g 54,7cm (synt. 3900g 52cm)

Miminen ja Mytty tasan 3viikkoa =)
 
Tiällä istutaan silimät ristissä :x Heti kyl tulee mentyy yöunille, ko pikkukaiffariki rupee ja päikkärit nukutaan,mut väsy o mammalla silti kova :ashamed:
Miust ei enää ois näihi yöheräämisiin |O No, vimosen kerran täst vauva-arjesta ny nautitaan,joten yritän kestää :D No pakkoha se o :LOL:

Tääl ei ou masuvaivoja..nukkuu kaiffari iha hyvi ja muutenki yllättävän "helppo" pieni mies talossa.

Pörri ja yösyötöllä oleva Pätkä 11 vrk
 
heipparallaa :)

Täällä on arki lähtenyt sujumaan mukavasti. Poika nukkuu ja syö. :) Öisin herää kaksi kertaa klo 02 ja 06:30. Mies teki viime yönä ihanan yllätyksen. Hän oli herännyt pojan kätinään ja molemmilla kerroilla syöttänyt pojan joten itse sain nukkua läpi koko yön ensimmäistä kertaa yli kolmeen viikkoon :D

Imetyksestä Täällä maito myös suihkuaa oikein kunnolla ja pojalla meinaa joka kerta mennä henkeen. Itseasiassa maitoa tulee niin runsaasti että olen alkanut luovuttamaan maitoa OYS:n maitokeskukseen.

Hitto kun tuota pakkasta on vähän liikaa eikä pääse pojan kans ulos, tykkää toinen niin kovasti!

Hyvää ystävänpäivää sekä laskiaista kaikille mammoille ja muksuille!

imppuli ja vilho 3vko :heart:
 
Hyvää ystävänpäivää ja laskiaista kaikille :flower:

Kiitos uudesta pinosta.

Kirjoittelen kuulumisia nyt kun pikkuneiti nukkuu. Vauva- arki on lähtenyt hyvin käyntiin. Pieniä vatsanväänteitä on ajoittain mutta ei niitäkään paljon kitistä. Yöt nukutaan muutamalla syötöllä sellaset 12h, joten äitikin saa hyvin nukkua. Maitoa tulee runsaasti (yöllä jopa kastuu sänky).

Neuvolassa käytiin tiistaina kun ikää oli 13vrk. Painoa oli tullut sairaalasta lähdön jälkeen 440g lisää eli hyvin kasvetaan. Joku täällä kirjoittikin, että oli sanottu, että syntymäpaino pitäis olla kahden viikon iässä. Niin meillekin sanottiin joten oli tullut jopa 220g ylimääräistäkin.

Kovasti täällä odotellaan pakkasten lauhtumista, että päästäis vaunuilemaan. Kun ensimmäisiä kertoja en viitsis lähteä yli kymmenen asteen pakkaseen. Mutta kai ne jossain vaiheessa lauhtuu.

Jokos olette aloittanut peittojen heiluttelun vai odotatteko jälkitarkastukseen? Miltä se tuntuu, pelottaako? Me ei olla vielä aloitettu kun jälkivuotoa on vielä, niukasti kylläkin. Mutta jotenkin pelottaa tai jännittää sen aloittaminen taas. Ehkä siinä pelottaa se, että tekeekö kipeää kun kuitenkin sektio tehty. Alakerta ei varmaankaan ole muuttunut vaikka sieltä ensin vauvaa ulos yritettiin mutta kuitenkin niin alkuvaiheessa sektioon päädyttiin. Mies ei onneksi painosta mitenkään niin saa rauhassa toipua.

Mutta nyt tekeen laskiaispullia.

vauva-10 ja vauva 18vrk
 
heippa =) kuinka usein /paljon treenaatte lantiopohjalihaksia?? vai treenatteko ollenkaan..kiinnostas ku tuntuu et itellä ei ole kyseisiä lihaksia ollenkaan vaikka koitan joka imetyksen aikana treenailla,,parisen viikkoa olen olevinaan niitä lihaksia tehnyt ja tuntuu et mitään edistystä EI ole tapahtunu!! :ashamed:

myös seksistä utelisisin..ei sillai toisten seksi elämä kiinnosta mutta ekan lapsen jälkeen tää aihe on uus,,eli joko moni on jo päässy harrastelemaan?? ite ei vielä ole päässy ku ajatuksen tasolla mukaan hommailemaan ku on vielä jonkun verran jälkivuotoa,, huoh millonkahan sekin loppuu!! :/ pikkasen "jännittää" et miltähän se nyt tuntuu..ihan ku ekakerta tulis uudelleen!! ;)

rontti1 ja tytsy 1kk 2pv
 
Myy:n tiedot lisätty :D
Tarkoitus on jossain välissä etsiä tuolta odotusketjusta nuo puuttuvat loppupään nimimerkkien tiedot. Mutta voipi mennä hetki :ashamed: Pienet muuttaneet tuon päivärytminsä mielenkintoiseksi.... Varmimmin tiedot tulee etusivulle, jos laitatte yv:nä.

Nopeasti käyn vain kertomassa, että oletteko Liberovaippojen käyttäjät huomanneet tätä kampanjaa http://www.libero.palkitsee.fi/ Mie vasta huomasin ja heti naputtelin koodit nettiin. Nyt on yksi pakkaus lakanoita tulossa :D

Kunhan paremmin ehdin täytyy varmaan jotain kirjoitella meitin osastonäytöstä. Käytiin siis keskolan lääkärin ja fysioterapeutin luona näytillä, kun lasketusta oli 1kk. Kaikki oli ihan hyvin, poika on saavuttanut kasvussa tavoitekäyränsä ja tyttö kovasti lähestyy omaa käyräänsä.
 
Imppuli Ihanan yllätyksen sun mies järjesti. :heart:

rontti Enpä oo muistanut tehdä lantiopohjalihan liikkeitä. Kaippa niitä pitäisi.

Joku kyseli seksiasioistakin. Me ollaan pari kertaa oltu. Eka kerta ei ainakaan musta ollut mikään maata mulistava kokemus. :LOL: Tuntui, että joka paikkaan sattui vielä, ei oikein osannut rentoutua...ootti vaan koska vauva alkaa itkee yms. Eiköhän se tästä taas kun pääsee vauhtiin. =) Mulla oli jälkivuotoa 2.5 vkoa.


hipkukka hitsi enpä oo huomannut, vaikka muutoin oon merkkaillut sinne sivuille mitä ostellaan vaippoja yms. Kerään niitä palkintopisteitä. Pitääpä noitakin laittaa. Tässä on hyvin vielä aikaa. :) Kivat kuulumiset teillä muuten. :hug:
 
Täällä paistuu uunissa jo palstalla kuuluisaksi noussut Pörrin pätkiskakku :D Saas nähä millasta tulee, mmmmh :heart:

Hipkukka: Meiltä puuttuu vielä yksi vaippapaketti, sitten tulee lakanat meillekin :)

).( Oma maitomäärä on lisääntynyt aktiivisen imetyksen ansiosta. Ongelmana oli se, ettei vauva tahtonut rauhottua rinnalla vaan riuhtoi ja raivosi -> oli lopulta niin väsynyt ja nälkäinen, että korvikkeella mentiin. Nyt olen kietonut vauvan kapaloon ja hän pysyy tosi rauhallisena.

Ja mitäs ihmettä, vauva nukkui viime yönä 7,5h putkeen! Melkeen piti tarkistaa onko elossakaan enää :eek:

PG ja uni-tilleri 1kk ja 3pv
 
Nonni! Nyt se mahatauti sit iski minuunkin :/ viime yön valvoin noiden vanhempien lasten kanssa, kun vuorotellen oksentelivat :( ihan väsynyt olen ja joka paikkaa kolottaa, välillä pittää pönttöä halailla. Miehelle iski tauti myös tänään. Kunpa vauva säästyis, mitään muuta en nyt toivo :whistle:
 
Mie teen noita lantionpohjalihaksia yösyöttöjen yhteydes. Siin o hyvin aikaa ja pysyypähä hereil ;)

Argh!!!Mikä ihme siin o,ett ko yrittää pikkuhiljaa olla syömättä suklaata ja herkkuja, ni kaikki niitä meille kantaa!Isäntä höpelönä kantaa kaupasta ja vieraat tuo pullaa,kakkuja ym.mukavaa..ei sillä, ettenkö MINÄ SÖIS vaa aattelin vaa vähä kattoo mitä suuhuni pistän, mut eihä se onnistu jos kaapit notkuu herkuist. Mulla ko tunnetusti o tooooosi huono itsekuri herkkujen suhteen :headwall: Mut ihania noi ystävät, ko tuovat kahvileivät tullessaan :flower: :p

Pitäis,pitäis ehkä meijänki ruveta pikkuhiljaa miettimään ristiäisiä,mutt mutt..ollaanha myö jo nimi päätetty :LOL:
Mites muilla ks. valmistelut kuosissaan?

Pörri ja Pätkä 12 vrk
 
Heips!
Aloimpa kyseleen et onko teille jotka ette naimisissa ole, niin tullut kutsu isyyden tunnustukseen vai oletteko itse ajan soittaneet???
Meillä on elämä alkanut hienosti. Tyttö nukkuu aamupäivät, iltapäivällä hetken hereillä, sitten taas nukutaan ja illalla hetken hereillä. Syö silti n. 2 tunnin välein.. Yöllä saattaa nukkua jopa 2 tuntia ja sitten syödään. Aamuyöstä tuhtailee sängyssään ja nukahtaa parhaiten vaan äiskän vieressä :whistle:
Meillä oli hyvä nimi jo keksittynä, mutta sepä ei sovikkaan tytölle ei sit ollenkaan. Tarttee siis keksiä uusi :/

Suviliini81 ja "nuppu" 8vrk
 
Heippa! Taas uusi viikko alkanut, vieläkin outoa olla kaksin vauvan kanssa kotona. Isäntä oli viime ke-pe saikulla flunssasta,ja sopiihan sellanen mulle, kun ei petiin tauti häntä sentään kaatanut.

seksi on kyllä pakko kommentoida kun joku rohkea aloitteen teki. Me ollaan kyllä ihan tuskissamme miehen kanssa kun ei uskalla touhuta,eihän mellä ole mitään varmaa ehkäisyä :kieh: kumit on sanonko mistä,hajoaa joka kerta kun ollaan huvikseen testattu (pillereiden aikana) . Ollaan sitten ahkerasti kopeloitu toisiamme :D Kaksi kertaa ollan kokeiltu,mutta loppuun ei menty. SEKTION jälkeen ei mulla oo koskaan sattunut,juurikaan enempää mitä normistikin jos innostuu. Voisin kuvitella että normisynnytyksen jälkeen kestää kauemmin että pystyy kunnolla touhuilee,onko näin? 3vk synnytyksestä kokeiltiin ekan kerran.
Jälkitarkastus mulla vasta 25.2. ja sit vihdoin saan pillerit.

Mä kun kerroin neuvolassa että kaksi kertaa on vauva nukkunut yöllä yli 4h putkeen(5h ja 7h) niin täti ei tykännyt kun sanoi että tän ikäsen ei vielä kuulukaan sellasia pätkiä nukkua. Totesin vaan että en oletakaan ja ei mua yöheräämiset haittaa...

santtu ja neiti1kk2pv
 
Moikka kaikille :wave:

Kyllä mustaki on ehkä helpompi tänne kirjotella kuin tuonne kerhoon.
Just tultiin vaunukävelyltä, ompas vain ihana ilma B) tosi ihanaa kun kevät tulee, on paljon parempi mielikin kun arska paistaa!!
Tyty nukkuu vaunuissa ainaki vielä..kohta varmaan alkaa kitisemään kun vaunut ei enää liiku.

Imetys olen joutunut antamaan silloin tällöin korviketta kun ei nälkä lähe tissimaidolla :( nyt tuntuu ettei enää huolikkaan hirveästi rintaa, eihän sieltä tule samalla lailla kun pullosta! no yöllä kuiten huolii tissiä joten ihan hyvä niinki.

Seksi me on nyt pari kertaa oltu "silleen" :D ja täytyy sanoa että mukavaa oli :p
Mullahan ei revenny eikä leikattu joten alapää on kunnossa! Ainoastaan just tuo ehkäsypuoli mietityttää..ei ihan vielä haluais tulla raskaaksi (meinataan kyllä vielä yrittää) ja kumiukko ei käy joten vaihtoehot vähissä :/

Nyt alko tyttö kitiseen..

Katjuska ja tyty kohta 1kk
 
Moikka, meillä ei niin hyvin asiat, pieni on Lastenklinikalla noroviruksen kourissa :( Nyt voi jo paremmin, on päässyt tipasta pois.. Onneks vein tosi nopeesti sairaalaan kun oksentelu alkoi, osattiin odottaa kun esikoinen alkoi viime ke oksentelemaan, ja kun vauva eilen pulautti kaikki syötöt puoliltapäivin niin vein sit jo illalla Jorviin, josta sit ambulanssilla LK:lle, suolissa oli röntgenkuvissa jotain, ja vieläki kakkaa odotellaan... Mä en saanut jäädä pienen kanssa kun mullakin lämpöä ja etova olo, nyt alkaa helpottaa elektrolyyttien ansiosta ja taidan saada jo illalla mennä katsomaan :heart: KAMALA IKÄVÄ pientä!
 
Moips!!

Meille kuuluu ihan hyvää, koti on valmis muuton jäljiltä, laatikot poissa ja kaikki niinkö sillai... tierättehän te..;) Voi niinkö olla jo onnellinen. Arki on päässyt etenemään kun mieskin on poissa jaloksista päivisin :LOL:
Nyt aletaan pojun päiviä pikkusen muokkaileen että päästäs ulkoilemaan aamusin, helpommin ehken sanottu kun tehty mutta yritys alkaa heti ku pakkaset rupee lauhtumaan aamupäivisin ton ihanan auringon ansiosta.

Koiravauvaa olen kysellyt ja haaveillut kun kesken jäänyt raskaus aiheuttaa kaikenmoisia masu haaveiluita tähän pieneen päähäni :whistle: Josko sitten olisi muutakin ajateltavaa, aika näyttää saanko keväällä hauvavauvvan mapen seuraksi.
:heart: Minulle on koirat ollut aina suuri osa elämää ja niitten myötä pääsen "irti arjesta" jos alkaa seinät kaatua päälle...

mimonmami
Voimia pikkuiselle ja tuon ikävän tunteen tiedän, hyvin. Ikäviä tuollaiset virukset, mutta pian pikkuinen on kotona ja kunnossa. :heart:

Pörri :wave: et ole ainoa selkärangaton herkkujen suhteen, joka ma sanon että nyt loppu ja tiistaina rohmuan kaksin käsin kaikkea mitä löydän. :p En ymmärrä millä sain lauran jälkeen 12kg pois tuosta noin vaan kun nyt ei lähde eikä asennetta löydy ja 10kg joutas poistua minusta..söin niiiiin tarkasti painonvartioitten pisteitä että... masentaa aina kun puntariin menen :ashamed:

Mutta nyt huutelee esikoinen uniltaa, on mentävä kaivaa se paketista ja äkkiä potalle..
eilen tuli eka pissa pottaan..JIPPIIIII ;)

-väpä ja PikkuMies-
 

Yhteistyössä