Tammivauvat 2010

kissat Meillä poikakissa on kiinnostuneempi vauvasta kuin tyttökissa. Poikakissa käy nuuskii vauvaa ja on tuonut pari kertaa hiiren vauvalle. Toinen ei vielä tajua mitään sen päälle.

seksi taisin jo vastaa aiemmin, mutta siis n 3vkon kohdilla oltiin siis synnytyksestä. Ekalla kertaa jänskätti sikana ja ei osannut oikein rentoutua.

rokoteet kaikki ne otetaan jotka suositellaan.

Meillä menee kanssa yöt ja päivät kivasti vauvan kanssa. Iltaunille menee joskus 20-22 ja nukkuu aamulla 09.00 saakka. Syömään heräilee siinä välillä yleensä ekan kerran 02-03 ja toisen kerran 06-07. Eli mulle ihan hyvin unta tulee. :) Päivisin nukkuu pari kunnon pätkää päiväunia.

Eilen oltiin neuvolalääkärillä. Tyttö painoi 4380g ja 55.5 cm pitkä.

Jospa sitä menisi suihkuun. Tultiin just tytön kanssa keskustasta. Oltiin kahvittelee mun kaverin kanssa. Käytiin testaa se Sanomatalon Waynes Coffee jota on sanottu ns.mammakahvilaksi. Ja niinhän tuo oli. Oli nytkin kuudet vaunut. =)

milllis ja liinu 5vko ja 1 päivää
 
Meillä oli kanssa tänään vauvan kanssa lääkärissä, mulla lopputarkastus ja vauvalla "yleistarkastus". Mulla oli hemoglobiini sit 98! Whaaaat... Siis onhan se aina ollut alhanen, mutta alimmillaan oli raskauden aikanakin "vain" 117. En kyllä tajua. Joudun nyt sitten johonkin lisätesteihin ja sain reseptillä jonkun tehorautakuurin. Ei ole kyllä ollut mitään oireita alhasesta hemosta.

Vauvalla kaikki hyvin, mitat oli 54,5cm ja 4,6kg. Eli Milliksen tyttöön verrattuna lyhyt ja paksu :D No ei, kuulemma sopusuhtaisesti kasvaa :)

Oottekos saaneet neuvolasta muuten mitään pituusennusteita vauvalle? Itseäni kiinnostaisi tietää tuollainen.
 
Pinkgreen nimi vaihdettu etusivulle.
Pituusennuste esikoiselle annettiin vasta 1,5 vuotis neuvolassa. Siinä kysyttiin isän ja äidin pituutta ja kone huomioi ne ja pojan siihen astisen pituuskäyrän. Sen mukaan esikoisesta pitäisi tulla 180cm :O

Mie yritin haeskella netistä mitä missäkin iässä vauva osaa. Tietäisikö joku jonkin hyvän linkin? Tämä oli aikas hyvä, mutta siinä ei ollut ihan niitä kaikkia asioita joita olisin halunnut tietää http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:225 ja tämäkin oli kiinnostava http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11590
 
Pituusennuste mekin saatiin esikoiselle vissiin 1,5v tai 2v neuvolassa. "Yli 190cm, en ihmettelis, jos kaksi metriä menis rikki" sanoin täti. Mä olin, että :eek: , sillä ite olen 160cm. Poika on kyllä pitkä ollut aina ikäisekseen.
 
Hipkukka - oli mielenkiintoiset linkit - kiitos. =)

D-tipat unhoittuu täälläkin vähän väliä. Olen potenut siitä huonoa omaatuntoa mutta onneksi en ole ainoa joka unohtaa - :whistle:

Meillä oli tänään isyydentunnustus varattu lastenvalvojalle, vaan ei ollut neiti ajanvaraaja painanut "tallenna" painiketta kun siirsin aikaa kutsun tultua ja reissu oli turha. Ärsyttävää. Menee varmaan kuukaudella eteenpäin uusi aika.

Eilen seikkailtiin autolla tytön kanssa kaksistaan vanhempieni luota 300km takaisin omaan kotiin. Hyvin meni matka kunnes oltiin 30km päässä kotoa, kun tytölle tuli nälkä. Pysähdyttiin bussipysäkille imettämään ja taas matka jatkui.

L & E 6,5vko
 
Olisi kyllä kiva tietää noistaa pituusjutuista. saa sitten odotella sinne 1.5 vuotiaaseen saakka.

lili kiva, että matka meni hyvin. =)

Meillä noita juhlia tuppaa riittämään. Tänään tuli kutsu rippijuhliin ja yhdet ristiäisetkin on tulossa. Onneksi löysin tänään sentään jotain vaatetta oman vauvan ristiäisiin. Huomen jos vielä yläosan kävisi etsimässä.

Mä ajattelin ensi kuussa testata sitä vauvakinoa, niin jotain uutta puuhaa. =) Mulla on kyllä aikalailla noita kavereita joilla lapsia, mutta osa on mennyt jo töihin. Ja toisilla taas sitten elämä jotenkin niin kiireistä ettei ehdi. Ja ne kaverit joilla ei lapsia ehtivät nähdä yleensä vain iltaisin töiden jälkeen...

 
heipä hei täältäkin :wave:

Täällä on näköjään ruvettu nukkumaan yöt mielettömän hyvin.. Yö syötöt on tällä viikolla kokonaan jääneet pois ja neiti on nukkunu 6-8 tuntia putkeen ja syönyt, sen jälkeen vieläkin jatkanut uniaan noin 3 tuntia :) ihan mieletöntä.

Miehellä alkaa maanantaina loma, viikon talviloma ja viikko isyyslomaa.. aivan ihanaa olla taas kolmisteen kotona.

Maanantain neuvolaa kans odotan mielenkiinnolla. Neiti siis oli vajaa kuukauden iässä 5160g ja 58cm.. pituus kiinnostaa eniten kun pakko tässä justiinsa vaihtaa 68 vaatteisiin kun lahkeet ja hihat jää niin lyhyiksi.

pippur1 ja Lumia vähän vajaa 2kk
 
Löysinpäs mä sen kerhon! En ollut sitten tajunnu klikata Kerhot-otsikosta :headwall: Hain jäsenyyttä niin josko sitten pääsee mukaan. Kuvagalleriaa selailin ja ai että on ihania vauvoja sielä!

Meillä oli pienemmän neidon kanssa lääkäri torstaina ja kaikki oli hyvin. Mitat 4520g/55cm, osa 50cm bodeista menee vielä mutta osa ei. Lääkäri kirjotti mulle Cerazette-reseptin, eikä olis antanut niitä ilmasia 3kk:n pillereitä ollenkaan jos en olis kysynyt :kieh:

Isompi neiti lähti outoon paikkaan yökylään (kummitädin miesystävän vanhemmille,on sielä tätikin) kun meillä on aamusta mun sedän siunaustilaisuus ja en jaksa itkultani selitellä tytölle mitään.

Jaa, vauva alotti iltarähinät ja ukko nukkuu sohvalla, pitää mennä :wave:
 
Nopeasti tässä vaan, neiti tissittelee samalla ja vähän hankalaa tämä yhdellä kädellä kirjoittaminen...
Joku kyseli, miten koira on ottanut vauvan vastaan. Meidän irlis (uros js ikää nyt 2,5 vuotta) on tykästynyt näihin meidän pieniin. On aina valmiina suorittamaan esipesut =) . Ottaa nätisti pojan (1,5 v) kädestä tarjottuja makupaloja jne. Tosin en ilman valvontaa jätä heitä keskenään, koira on koira ja pojat on poikia :)
OnniMaija ja "Vieno" 1kk
 
Kirjoittelen pitkästä aikaa, lukemassa käyn päivittäin mutta jotenkin vaan ei ehdi kirjoittaa. Meillä kun haetaan vielä tuota päivärytmiä.

Neiti kasvaa kovaa vaihtia ja eilen käytiin 1kk neuvolassa. Painoa oli 4230g ja pituutta 54,5cm. Ruoka kyllä maistuukin ihan hyvin =)

Ristiäisiä suunnitellaan ja ne on 20.3. Te joilla on jo ristiäiset olleet mitä virsiä teillä on laulettu siellä? Se kun on oikeastaan enää päättämättä. Tarjottavat tulee leipomosta ja juhlat pidetään isäni luona.

Meillä nukutaan tänään ekaa kertaa aamupäivän unia ulkona ja nyt nukkunut jo 2h. Tähän asti on nukkunut sisällä ekat unet. Iltapäivisin ollaan käyty vainuilemassa niin on silloin nukkunut.

Täällä lukeudun kanssa siihen porukkaa joka ei meinaa d- vitamiinia muistaa antaa. Meillä on ainakin ilmaantunut masuvaivoja vitamiinista vaikka neuvolassa oli sitä mieltä, että siitä ei voi johtua kun niistä eilen kerroin. Mites teillä muilla?

Tuon nimen saa vaihtaa etusivulle kun ehtii.

vauva-10 ja Netta 1kk
 
Meillä on kans D-vitamiinit 'tauolla'. Niin paljon tuli vatsanväänteitä niistä(kokeilin 3 eri merkkiä...). Nyt taas ens viikolla vois koittaa antaa niitä.

Oltiin eilen neuvolassa, reilu 2 kk on pojalla nyt ikää ja painoa oli 4975g ja pituus 56,7 cm. Vähän pistää naurattamaan noin 'tarkka' pituus :LOL: mittaajasta ja kiinni pitäjästä kans jonkun verran kiinni, mutta menee meillä vielä 56 senttiset vaatteetkin, että aika lähellä sit kuitenkin =) rota-virus rokote saatiin myös. Vatsa olikin sitten illalla kipeä, itki niin kovin, ettei koskaan ennen ole sellaista ääntä kuulunut :( mutta helpotti onneksi, kun sai kakkat tehtyä...

Ananaskirsikka+poitsu 2 kk 4 pv
 
Pikaisesti kuulumiset...

Imetys sujuu tosi hyvin, kohta 6 viikkoa ikää ja 1 kk iässä kokoa oli karvan verran alle 6 kg(!) ja pituuttakin jo 60 cm!! (+6 cm syntymästä, massaa + reipas kilo! :D ) Pulloa ei ole tarvittu ollenkaan ja tuttiakaan ei ole...

Tyytyväinen, todella iloinen ihana, ihana poika! Nauraa melkein ääneen jo, eka hymy tuli 3 viikkoisena. Isot veljet ovat esikuvia! Herää kerran-kaksi yössä, illalla nukahtaa rinnalle noin klo 21.30-22.00 ja aamulla noustaan sängystä klo 7.30-8.00 <3 Kakkaa ja pissaa tulee eikä meinaa. :D

Rytmiä on jo aivan selvästi olemassa meilläkin. Nyt painaa päälle ulkoiluaikamme, joten menoksi! kahvia äidille ja välipalaa isoille pojille.

Voikaa hyvin, niin mekin täällä! Ja joo linnut laulavat jo, eilen havaitsin eka kerran!
 
Moips!

Monella näyttäis olevan iso vauva :)
Sain vihdoin oman koneen, niin voin taas aktiivisemmin kirjoitella.
Jotkut täällä seksistä kirjoittelivat.. Minä elän todennäköisesti selibaatissa loppuikäni :ashamed: Näyttäis aika vahvasti siltä. No ei tartte ehkäisyä miettiä ;)
"Meillä" olis kaste vasta 21.3. Nimeä ei ole tosin vieläkään päätetty. Mikä siinä on, kun ei sitä millään keksi..

Hyviä vointeja kaikille! :heart:
Tiukun äiti ja pikkuneiti 6vko :heart:
 
Vauva-10 nimi laitettu etusivulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti:
"Meillä" olis kaste vasta 21.3. Nimeä ei ole tosin vieläkään päätetty. Mikä siinä on, kun ei sitä millään keksi..
Mites olisi Tiuku :D Väestörekisterikeskuksen nimipalvelun mukaan näyttäisi annetun nimeksi 69 tytölle.



Juuh, lapsosilla iltatankkaus menossa taas... yhdellä kädellä yritän naputella ja samalla tasapainoilla tuttipulloa vauvan suuhun :whistle: Me onnistuttiin muuttamaan lapsosten päivrytmi fiksummaksi. Nyt käyvät nukkumaan 22, kun aiemmin menivät vasta 04 |O Poika nukkuu jo yönsä monesti ilman syöttöjä (klo22-09) tyttö syö 1-2 kertaa yössä.

Hipkukka ja lapsukaiset 4kk3vko (~1kk2vkoa)
 
Hipkukka Muuten hyvä ehdotus, mutta kun mulla on jo tyttö (kohta 2v), jonka nimi on Tiuku :heart:
Siitä tuo mun "omaperäinen" nimimerkki tulee ;)
Hyvä, että saitte muutettua vauvojen päivärytmiä :) Toivottavasti saat itsekin nyt paremmin nukkua.

Terkkuja, jos joku tunnisti :wave:
 
Nyt ehdin lukea suurimman osan viesteistänne, paaaaljon asiaa leideillä... :D

harsosta: käytän maalaisjärkeä eli sään mukaan, tänään nollan pinnassa ja vaunulenkillä oli hieman kovempi tuuli yhdellä kohtaa (järveltä tuuuuuleeeee) ja siinä laitoin harson. Pakkasella käytän aina. Tosin noissa vaunuissa on aika suojaava tuo "mikä-lie-suojuskin". Mutta vauva nukkuu hyvin ja ei ole hikinen tmv. herätessään...

Seksistä: kaksi kertaa hommailtu ja hieman on limakalvot arat vielä. "Eka kertamme" oli alle 4 vkoa synnytyksestä... Silloin kun hyvältä tuntuu ja jaksetaan (mies töissä ja välillä VÄSYNYT), niin sitä tehdään. :heart: Joka kerta samalla periaatteella menty, mutta mielestäni se on kyllä parisuhteelle MEILLÄ tärkeä ja ihana asia, varmaan muillakin.

Joku kirjoitti, että vauva suostuu syömään vain hieman hassussa asennossa masut vastakkain syöttäjän kanssa... Meillä herra nummer två oli tällainen ja imetys tyssäsi 2 kuukauteen... :( On muuten varsin temperamentinen kaveri vieläkin ja esikko taas ihan ERILAINEN, ja vauvana jo näyttivät nämä piirteensä. VOIMIA masuvaivojen kanssa! Uskallan sanoa, että tiedän niistä jotakin, kakkosemme opetti meitä siinä asiassa.

Tämä kolmas onkin varmaan "liian helppo". Vauvakuumeilu saattaa siis vielä joskus iskeä.

Jälkitarkastus: hb lähes 150!! Lantionpohja kunnossa jumpan ansiosta, olen tehnyt jumppaa päivittäin enemmän tai vähemmän, koska iso vauva on kyllä painanut tuolla alapäässä aika lailla silloin odotusaikana ja kaksi ison vauvan odotusta jo tätä ennen takana... Mutta suosittelen jumppaa! Ilmavaivat katosivat jumppailun myötä!! Selkä sen sijaan EI KESTÄ äkkiliikkeitä, nostot tehtävä välillä tosi tarkasti!! |O

Painosta: mulle tuli huimat +23 kg joista yhä tallessa reisissä, perseessä ja eturepussa jne. noin 12 kg... EN tiedä koska lähtee, mutta lähtee viimeistään sitten kun loppuu tuo imetys. JOka toivottavasti kestää vielä tovin... Olen tutustunut paljonkin imetystuen sivuihin ja tahtoa ei ainakaan puutu. Pojalla on tosi hyvä imuote ja silloin kun on TOSI nälkä, niin herumisrefleksi tuntuu!! Mutta sitten toisinaan hyvinkin rauhallisesti imee ja heruminen on hissukseen herumista...

Nyt isompien lasten pariin, meillä pesii helvetinmoinen räkätauti!!! Vauvaa vaille kaikki tursaamme!!! |O
 
Pikainen moi täältä ristiäisten jälkitunnelmista mummulasta :wave:

Ristiäiset meni hienosti, poika nukkui koko toimituksen ajan ja esikoinen käyttäytyi todella nätisti. Nimi annettiin, laitan sen vaan tuonne kerhon puolelle sitten. Tarjottavat riittivät ja olivat erittäin onnistuneita, äitini kanssa tehtiin kaikki.

Poika kasvaa ihan silmissä, ilmavaivoja on, mutta vähän on alusta helpottanut, nyt on jopa kaksi yötä nukuttu vaan kahdella syötöllä ja max puolen tunnin ähinöillä ja puhinoilla :) jospa se tästä kun ikää tulee ja suolisto kehittyy.

Itselle nyt pukkaa vissiinkin jotakin räkätautia, hohhoijaa.. Juur kun rupes vähän virkeempi olo olemaan. Jumppaa pitäis nyt sitten tehdä vähän enempi ja lenkkeilyä, karisis noi loput n. 8 kg vielä pois. Pikkuhiljaa kuitenkin ettei imetys siitä sitten kärsisi.

No mutta kurkkaan nyt tuonne kerhonkin puolelle kun hetki aikaa :wave:

-c- ja poju kohta 8 vk
 
Huomenna olisi meilläkin ristiäiset. Onneksi minun äiti hoitaa melkein kaikki järjestelyt. Nimet on päätetty muutama päivä sitten. Oli muuten aika vaikeaa. Katsoin väestörekisteristä miten yleiset nimet me olemme vauvoille valinneet. Pojalle on samaa nimeä annettu 2009 yli 300 ja tyttöä vaan 90.

Ensi viikolla vauvoilla on neuvola, mutta luulen näiden painavan n.3700. Poika on ruvennut nyt leikkauksen jälkeen syömään aivan hirmusesti saattaa olla, että 4kg hänellä on kohta rikki. Tyttö on pieni ja siro verrattuna sälliin. Ovat todella erilaiset vauvat.
Meillä herätään pari kertaa yössä. Joskus toinen nukkuu pitemmän pätkän, mutta eivät molemmat tietenkään.

:heart:
 
Zaara laitoin yv:n :D

Meillä on samalla tavalla. Tyttö niin siro ja hentoinen kuin vain voi olla ja poika melkoinen jötkäle. Saman bodyn, kun pukee molemmille, niin pojalla tekee tiukkaa ympärysmitta, pituus hyvä. Tytöllä pituudesta yhtä hyvä, mutta muuten body pyöriikin päällä.
Poika meillä on melkoine suursyömäri, jos kyseessä on maito. Soseet ei hälle oikein uppoa, maitoa joisi varmaan litran purkin kerralla jos annettaisi. Tyttö taas on aivan ihastunut soseisiin, hää söis varmaan koko kattilallisen soseita jos vain lusikoisin suuhun. Suorastaan kiukkuaa, jos en tarpeeksi nopeasti lapa ruokaa suuhun :LOL: Maitoa tyttö juo hiukan huonosti. Parina päivänä olen ihan väkisin tuputtanut, kun on aukile ollut ihan kuopalla ja tuntunut ettei nestettä ole juonut paljon mitään :/ Nyt kokeillaan josko syy olisi tuttiosassa. Vaikuttaisi juovan hiukan paremmin silokonisella, kuin luonnonkumisella.
 
Täällä meidän poitsulla alkaa iltakiukut klo.19.00 ja kestää sinne 21.00 asti. Ei tietenkään koko tuota aikaa kiukkua, mutta ilmavaivoja varmaan kitisee. Hienosti syö ja kasvaa ja on aivan vallattoman ihana vauva =) Meillä siis ristiäiset vasta 10.4. :) Nimi on jo päätetty mutta kummeja ei. Enkä tarjottaviakaan ole vielä miettinyt. Mitä te muut olette tarjonneet? Kutsukortit teen itse. En ole uskaltanut poikaa vielä nukuttaa ulos vaunuihin,mutta lenkillä ollaan käyty vaunuilemassa ja sen verran ulkona nukkunut. En tiedä mikä mua pelottaa tuonne ulos vauva nukuttaa. :LOL:

Nyt täytyy mennä kurkkaamaan kerhopuolelle :heart:

KiaralA ja Nappi 3vkoa 1vrk :heart:
 

Yhteistyössä