Tammivauvat 2010

D-TIPOISTA:

Neuvolasta tuli vinkki sitten, kun siirrymme kiinteisiin... GEFILUS D-tipat. Ovat kuulema hyviä, jos tulee ilmavaivaa niistä vitoleista. Itse kokeilisin tuota, mutta kun kestää vitolit HYVIN, niin en vaihda vielä. Pulauttanut pikkasen tuo herra on tasan 3 kertaa. Eli röyhtäisee hyvin jne. On oikea sinappikone! 3-4 isoa kakkaa päivässä. Koko 68cm/ 70 cm vaatteissa menossa. Tuttia en aio ottaa käyttöön edelleenkään, en usko että on tarvista.

Ikää pojalla siis nyt 6,5 viikkoa. Nauraa, jokeltelee jo vähän ja on aivan ihana, ihana pienisuuripoika. <3 Nukkuu hyvin, rytmiä selvästi olemassa! Illalla klo 22 pintaan unille ja eka herätys siinä 4 pintaan. :) Sängystä nousemme ylös ennen klo 9, se hiukan vaihtelee. Otan siinä klo 4-5 syötöllä viereen eli sen jälkeen en osaa sanoa, että montako kertaa syö, vaikka horroksessa nukunkin ja syötän ukkelin siinä... Sopii mulle. :D Täysimetyksellä mennään edelleen täälläkin. Pulloa ei ole korkattu. Meillä on nuo kaksi isompaakin poikaa, niin en ehdi täällä paljon surffaileen, kun mies on töissä.

Voikaa hyvin ja toivottavasti Gefilus tipoista olisi jollekulle iloa/ hyötyä!
 
Huomasin kans nuo gefilus D-tipat, kun kävin apteekissa. Mutta en tiedä mitä hyötyä niistä on, kun kiinteisiin siirrytään??? Ts. voihan niitä antaa nyt jo tai sitten antaa kummankin tuotteen omasta pullosta(relat+d-vitsku). Ei siis mikään kovin maata mullistava 'keksintö'.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Huomasin kans nuo gefilus D-tipat, kun kävin apteekissa. Mutta en tiedä mitä hyötyä niistä on, kun kiinteisiin siirrytään??? Ts. voihan niitä antaa nyt jo tai sitten antaa kummankin tuotteen omasta pullosta(relat+d-vitsku). Ei siis mikään kovin maata mullistava 'keksintö'.
Joo kaiketi sitä hyötyä, että täti arveli, että vatsavaivoja VOI tulla siinä kiinteisiin siirtymisvaiheessa myös ns. rintaruokitulle, jolla ei ilmavaivaa ole. Tällä tavalla hän selitti asian. :/ Meillä esikoiselle ei tosin tullut vaivoja v. kivi, kun siirtyi täysimetyksestä 4 kk iässä perunaa ym maistamaan... ja toisaalta keskimmäinen (joka oli 2 kk iästä korvikevauva) kipuili jo alusta alkaen... Sai jos jonkinlaista holidroppia lähes tuloksetta. :(

Minusta ihan kätsyn kuulosta nuo tipat, että siis ovat samassa putelissa molemmat... Muistaa varmaan paremmin antaa ne jne. Tosin kyllä nuo d-tipat aika hyvin muistaa antaa, jos luo siihen selvän rutiinin tiettynä aikana päivästä aina jne. Meillä lounas-aikaan, kun syön itse ja isot pojat. Vauva yleensä valvoo tuolloin.

No mutta ajattelin tuosta kertoa, että josko jollekin iloa/ apua. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oskari Olematon:
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Huomasin kans nuo gefilus D-tipat, kun kävin apteekissa. Mutta en tiedä mitä hyötyä niistä on, kun kiinteisiin siirrytään??? Ts. voihan niitä antaa nyt jo tai sitten antaa kummankin tuotteen omasta pullosta(relat+d-vitsku). Ei siis mikään kovin maata mullistava 'keksintö'.
Joo kaiketi sitä hyötyä, että täti arveli, että vatsavaivoja VOI tulla siinä kiinteisiin siirtymisvaiheessa myös ns. rintaruokitulle, jolla ei ilmavaivaa ole. Tällä tavalla hän selitti asian. :/ Meillä esikoiselle ei tosin tullut vaivoja v. kivi, kun siirtyi täysimetyksestä 4 kk iässä perunaa ym maistamaan... ja toisaalta keskimmäinen (joka oli 2 kk iästä korvikevauva) kipuili jo alusta alkaen... Sai jos jonkinlaista holidroppia lähes tuloksetta. :(

Minusta ihan kätsyn kuulosta nuo tipat, että siis ovat samassa putelissa molemmat... Muistaa varmaan paremmin antaa ne jne. Tosin kyllä nuo d-tipat aika hyvin muistaa antaa, jos luo siihen selvän rutiinin tiettynä aikana päivästä aina jne. Meillä lounas-aikaan, kun syön itse ja isot pojat. Vauva yleensä valvoo tuolloin.

No mutta ajattelin tuosta kertoa, että josko jollekin iloa/ apua. :/
Toisaalta taas vatsavaivoja voi tulla tuostakin tuotteesta, kuten esim. Relat ei sovi kaikille tai kaikki d-vitskut ei sovi kaikille. Eli ei se ole automaattinen pelastus asiaan, vauvat on niin yksilöllisiä =) jollekin varmasti tästä tuotteesta/vinkistä on apua/iloa, mutta en mainostaisi sitä kaiken pelastajana ;) =)
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa =)
Kiireisiä on päivät nykyisin ettei ehdi koskaan mitään kirjoittaa...muiden kuulumisia yritän välillä käydä lukemassa.

Meillä menee mukavasti, poika kasvaa hurjaa vauhtia! Huomenna 6vkoa ja painoa melkeen 6kiloa :D Ristiäiset on ens vkon su ja toivotaan et kummi jaksaa poikaa pitää sen 15 min toimituksen ajan :whistle: Pappikin tosin sano pojan nähdessään et voihan sitä syliä vaihdella kesken toimituksenkin...
Posket on kyl uskomattomat! Ihan kun Putouksen Kete Rahkonen :D :LOL:
...meidän Kete-kulta...

Päivällä nukkuu puolen tunnin tirsoja ja yöt menee 21-07 n.kahdella syötöllä. Pari yötä nyt menny näin kun aiemmin rupes aamuyöstä 3-4 mais ähräämään mahavaivoja :( Toivotaan et tämä meno jatkuu.

Minä annan pojalle rela-tipat samassa lusikassa d-vitamiinin kanssa. D-vitamiinina on vesipohjaiset minisunit.

Isoveikalta tulee välillä suukkoja, välillä nyrkkiä...Tarkkana saa olla mut onneksi ei ihan koko ajan ole veikan kimpussa.

Kuinka usein teidän vauvat syö? Kun tolla meidän pullaposki-Ketellä tuntuu olevan ainainen nälkä :D Hereillä ollessaan ainoa asia mielessä on tissi... Onneks sentään yöllä ei tarvi tunnin välein syödä...ainakaan vielä...

Miminen ja "Kete Rahkonen" päivää vajaa 6vkoa
 
Meillä käytössä nuo Gefilus-d-tipat..mitään vaivoja ei oo pojalla ollut...

Huomenna (tai siis tänään) ristiäiset. A-p-u-a! Nukkumaan kerkeän milloin?! Noh auttaa asiaa tää koneella istuminen :D

Mukavaa, ja toivottavasti aurinkoista viikonloppua mammat!

iiris ja pojutsu 7vk :heart:
 
:wave:
pitkästä aikaa.

Meille kuuluu edelleen ihan hyvää. Jerelle on alkanut muodstua hyvä ja meille sopivakin rytmi.. Aamulla noin 9 herää ja pesut ja ruokailu, ulos unille n 10-10.30, nukkuu noin 4h, sit pari h seurustelee ja sit viel pari tuntia unta ulkona..viimestään seittämältä herätys. Yöunille käy, hmmm, vaihtelevalla menestyksellä ja tyylillä..:)
3kk (~7vkoa) neuvola oli ke ja 54,7cm ja 4kg...hyvin paino on noussut. Hymyä olemme alkaneet vasta saamaan, mutta vihdoin nekin tulee jo :heart:
Rintamaidolla mennään, iltasin tosin tankkaa noin 100ml viel pullosta ennen unia, toistaseksi saa pullostakin mun maitoa koska sairaalasta saimme litran jos viidenkin lypesttyä maitoa mukaamme..mutta ne alkaa jo huventua ja tuttelia alan antamaan sitten jos vaan se pojulle sopii.. Nyt oman maidon sekaan sotken sitä ettei vaan masuvaivoja tulisi. Öisin syö kerran pääasiassa.

Hyvää Ja Aurinkoista kevättä kaikille!!!

Väpä08
 
Täällä ei paljon muute enää koneella istuta,ko yöllä imettäissä eli eipä kerkiä kuulumisia vaihtoo :/
Hyvi o taas lähteny vauva-arki pörräämään ja Pätkä o erityisen helppo muksu :heart: Äitiinsä tullu :LOL:

Pitänee yrittää välil käyvä aina kurkkimas mitä teille tänne kuuluu =)

Pörri ja Pätkä 4,5viikkoo
 
Tänne ei muuta ihmeellistä kuin tuota Varkauden vauvan katoamista olen kauhistellut tänään :eek: Onneksi on nyt kuitenkin löytynyt, mutta ihan kyyneleet silmissä olin kun luin tuosta katoamisesta :'( Ihan kamala tilanne vanhemmille!!!!!
 
Meillä TAAS nuha... argh.. minäkin kauhistellut tuota vauvan nappaamista, onneks löytyi pian, sitä rupes tuijottamaan tyttöä vahtivasti vaik onki tuossa sitterissä vaan sohvalla! :p
Ei kamalasti jaksa/ ehdi kirjotella, en tajuu miten te joilla on useempi lapsi oikeen selviitte elämästä :LOL:

MM ja Mila 2kk 1vko
 
Onko nuo gefilus d-tipat hyviä? Tai siis onko niistä teidän mielestä ollut hyötyä?
Kun tuo pikkuneidillä ihan selvästi on masuvaivoja, niin auttaisvatkohan ne siihen?
Olen niitä tavallisia tippoja antanut.
Tosin nuoremmalle pojalle annoin niitä rela-tippoja (?), eikä niistä ollut kyllä mitään apua :(

mimonmami Musta tuntuu, että mä en saanut yhtään enemmän tehtyä, kun isommat lapsoset olivat mummulla ja ukilla kylässä. Päinvastoin :ashamed:
Paremmin saan aikaiseksi vaikka siivoiltua, kun ovat kaikki kotona :D

Huomenna onkin jo pikkuneidin lääkärineuvola ja keskiviikkona "lonkka-kontrolli". 16.3 mun jälkitarkastus ja 23.3 tytön 2v neuvola :) Pitää sitten varata pojalle toukokuulle 4v neuvola.

Tyttö nukkuukin. Täytyy mennä itsekin, kun voi olla että valvoo yöllä.

Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille! :heart:
Tiukun äiti ja pikkuneiti :heart:
 
Täällä huippuhyvä yö takana: 21.15-03.30, tankkaus, 04-06.15 ja taas heräiltiin syömään...MUTTA äidin yllätykseksi Kirppu nukkuikin vielä sen jälkeen melkein kasiin. Aikaisempina aamuina ei oikein enää kuuden jälkeen ole suostunut nukkumaan.. Tuntuu, että olen itse nukkunut liikaa (melkein 9 tuntia), on pää ihan jumissa =)

En tiedä, auttoiko sitten kun ostin eilen cuplatonia ja annoin sitä illalla ja yöllä. Ainakaan sellaista ähisemistä sängyssä ei nyt ollut ja sain yöllä jopa röyhytkin ulos (on tuottanut vaikeuksia aikaisemmin). Toivottavasti tämä sama linja jatkuu!!!

Kylvetin pojan aamulla, oli taas yhtä hymyä. Nyt nukkuukin sitten ekoja aamupäiväunia. Upea ilma, on lähdettävä ulos!!!

Kyllä oii muuten sympatiat eilen Varkaudessa.. =/ Ihanaa että päättyy sitten onnellisesti.
 
Täällä vedellään maissivelliä ja marja soseita. Hedelmiä vähän vältelty.
Nyt on pojan huuto raivarit vähentyneet ja on todellakin aivan kuin eri vauva.
Tytöllä alkoi maha vähän kovia, mutta luumua on annettu soseena ja tänään tein luumu mehua juomaksi.
Vettä meillä eivät siis juo, joten veteen sekoitetaan piltin soseita makua antamaan, eli tehdään näin vauva mehua.
Neuvola olis torstaina, en vain tiedä mennäänkö kun molemmat on olleet kipeinä. Poika on edelleen ja röhii räkääkin. Pahimmoillaan sunnuntaina kuume oli yli 38 astetta ja soitin päivystykseenkin hädissäni.
Mutta siitä se kuume sitten laski. Tyttö sairasti lievemmin...johtuisko siitä kun syö vielä tissiä?
Meillä on ollut minun äiti täällä yötä päivää nyt puolitoista viikkoa, kun miehestä ei ole nyt avuksi vauvan hoitoon. Sai kiireellisen lähetteen lauantaina neurologille.
Ei kovinkaan kiva juttu, mutta minkäs teet. Raskasta on ollut kun toisinaan päivät menee niin että hän on vielä lisä holhottava kun ei ole näissä maisemissa ollenkaan :|
Vauvoja hän voi hoitaa ainoastaan niin, että vauva on jossain ja siitä sitten seurustelee. Joskus harvoin voidaan antaa syliin.
Että tälläistä kivaa sitä voi yllättäen elämä tuoda eteen.

Enie + Noora ja Mico
 
Meillä kans poika ollut pari päivää räkäinen.. tänä aamuna enemmin ja itkuinen. Lämpöä ei mun mielestä oo.. Soitin kuitenkin neuvolaan ja kyselin milloin viedä lääkärille, lupasi soitella aikaa mulle..

Inhottavaa tollanen kun et voi mitään oikein tehdä olon helpottamiseks :(


iiris ja christian 7,5vk
 
Kylläpäs vauvat nyt sairastavat :(

Pikaisia paranemisia kaikille pienille (ja tietysti vähän isommillekin) :heart:

Täällä neidille tuli tänään täyteen 2kk. Leikkimatto on alkanut kiinnostaa nyt ihan kunnolla, muutenkin seuraa enemmän.

Ruokamäärät on kasvaneet hurjasti, korviketta siis syö. Milloin uskaltaisitte antaa velliä?! Mietin jos vaikka ennen yöunia antaisi hieman velliä, onko 2kk vielä liian nuori vellille? Tekisi mieli kokeilla...

 
pinkgreen me aloitettiin hillot ja maissivelli kun vauvat oli n.2,5kk eli noin pari viikkoa on menty. Hyvin on mennyt ainakin toistaiseksi, paitsi mango ei ollut hyvä idea.
Onkin pidättäydytty marja soseissa ja siinä maissi vellissä varulta kuitenkin nyt vain.
 
Moips!

Pikkuneidillä oli tiistaina 2kk neuvola. ("täyttää" tosin vasta 16.3 sen 2kk)
Mitat neidillä pituus 59cm ja paino 6160g sekä pää 40cm :heart: Lääkärikin oikein mainitsi että "makkaroita löytyy". Eikös se ole kuitenkin ihan normaalia :) Samoin kun tytöllä oli keskiviikkona lonkkakontrolli, lääkäri sanoi että on hyvän kokoinen vauva. (Hyvässä kunnossa ovat, joten ei tarvitse enään käydä niitä näyttämässä )
Että kaipa tuo tarpeeksi maitoa saa :) Ei ole musta mikään iso, ei varmaan pienikään eli sopiva :heart:
21.3 olisi sitten vihdoin ne ristiäiset. Alle viikko olisi aikaa nimi keksiä :ashamed:
Tiistaina oli jotenkin hirmuisen itkuinen. Oliskohan siitä rokotteesta voinut tulla?
Nyt on kyllä tyttö mennyt parina iltana jo vähän aikaisemmin nukkumaan. (tosin viime yönä valvoi sitten neljän-viiden aikoihin varmaan tunnin. Toivottavasti yöunet pikkuhiljaa pidentyisivät, niin saisin itsekin paremmin nukutta :)

Pikaista paranemista pikkuisille ja isommillekin :hug: :heart:

Ja hyviä vointeja kaikille! :heart:
 
PG- mä aloin antaa Mimosalle 2kk:na maissivelliä, kun korvikkeen määrät oli ihan mahdottomia. Rauhoittua huomattavasti :) Milde niin vähäruokainen että ei ole vielä kaipaillut.. Joskus harvoin menee edes 100ml kerralla :p
Mut kovin on tyttö makkaroitunut myös :heart:

Nuha alkaa olla ohi, vielä nyt pienen patja päädystä korotettuna (hieman hillitymmin tänä yönä, eilen oli reppana ihan venkuralla siellä kun oli niin kovasti myllertänyt ja sitten kun viettikin hieman alas ni valahti pikkunen aivan mutkalle :D ) mut uskosin et ehkä jo huominen vois mennä paremmin...
 
RS-virus aika moni on kirjoitellut, että vauvalla on :| eikös joku ollut sairaalahoidossakin sen vuoksi? Nyt on menossa ilmeisesti huippuvuosi. Olkaa huolellisia hygienian kanssa (käsipesut) näille pienille paha tauti...

Meillä poika on väsynyt ja inisee inhottavaa oloa, mutta jaksaa kuitenkin itse syödä ja herää seurustelemaan. Siksi ollaan uskallettu pitää kotona, koko ajan tarkkaan seurataan kuitenkin vointia.

Tyttö joutui keskiviikkona sairaalaan :( Hää ei kunnolla jaksanut syödä ja senkin vähän minkä sai syötyä (~20ml) yski ulos. Yski niin pahasti, että lopulta oksensi. Melkoisen nopeasti meni todella väsyneeksi ja voimattomaksi. Polilla mitattiin saturaatio-arvoiksi 86, joten laittoivat jo ennen osastolle siirtymistä happiviikset. Samaten aloittivat nesteytyksen heti.
Nyt tyttö on lastenteholla. Happiviiksissä ja nenämahaletkussa (+tipassa). Eilen illalla kävin katsomasssa, eikä hää jaksanut kuin nukkua ja yskiä limaa :'( Aluksi oli infektio-osastolla, mutta siirsivät sieltä teholle, koska katsoivat hänen vointinsa vaativan parempaa seurantaa.

Eiköhän tämä tästä. Inhottava virus, johon ei lääkettä ole ja ainoa hoito on yleiskunnon ylläpito (nesteytys, hengitys) ja aika.
:hug: kaikille sairastelijoille.
 

Yhteistyössä