***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Nyt auttakaas noviisia kokeneemmat, oletteko käyttäneet pienillä peittoa vai unipussia vai mitä? Jostain kuullu et se unipussi ois ns.turvallisempi. Ja onko niissä peitoissa eroja, ihmettelin ku esim.jossain ikean peitoissa ihan lukee et vasta 1-vuotiaille.

:attn:
 
NONIIN! jos mä nyt vihdoin saisin kirjotettu jotain itestäni tänne tammikuisiin! ilmottauduin mukaan jo useampi päivä sitten, mutta olen koettanut pysyä mukana lukemalla näitä juttuja täällä ,joita tuleekin tiuhaan tahtiin :) Kiva että on näin virkeä palsta!

Mun tietoihin voisi laittaa tuonne etusivulle la 25.1. ja kolmatta odotan. Ei muuta!

Kolmas raskaus siis menossa ja täytyy sanoa että tämä on ollut ihan eri maata kuin kaksi edellistä. Meillä on ennestään pojat 2003 ja2005. Heidän aikaan oksensin alusta puoleen väliin saakka ja olin erittäin huonovointinen. Nyt sitten olen selvinnyt ainaki tänne asti lievällä kuvotuksella. Hajuaisti on tosi herkkä,muttei niin herkkä kuin aiemmin oli. Maha taitaa kasvaa nopeasti ja näkyy selvästi.
Liikkeet olen tuntenut jo monta viikkoa, rv 11 aloin tuntea pienet hipaisut ihan selvästi. Nyt ne on jo pieniä muljahteluja ja hentoja potkuja.

Täällä on puhuttu painosta, itelläni ei ole tullut vielä yhtään painoa lisää tähän mennessä, mutta ehtiihän sitä vielä! hyvinkin! Ekassa taisi tulla noin 12 kg ja tokassa 6kg.

Meillä ei lapset tiedä vielä tästä raskaudesta. Ehkä kohta voisi kertoa, ainakin viimestään elokuun lopussa kun menen pienemmän kans kahestaan neuvolaan ja siellä kuunnellaan sydänäänet. Ja sit on pian myös rakenneultra. Ei meidän läheskään kaikki kaveritkaan tiedä vielä :eek:

vaan nyt iltapalalle...

15+6
 
Ihanaa Tylsä Pistin, aivan mahtavia uutisia, onneksi olkoon!! :) Ja kiitos, tiedän että tiedät täsmälleen mitä tää odottaminen on. Kaikki möröt on jo maalattu seinille ja melkein henkeä pidättäen odotan vain ja ainoostaan tuloksia,millään muulla ei ole mitään väliä. :/

4d:tä minäkin mietin,ja ajattelin soittaa huomenna aikoja,et jos ois jo ens viikolle peruutusaikaa,ni menen kurkkimaaan. Muussa tapauksessa odotan tuomion ja toimitaan sitten sen mukaan.
 
Tylsä pistin ihania uutisia :) :hug:

Tänään aamulla huomasin kun heräsin ja peilin ohi kävelin ni oli pakko palata takasin kun havaitsin itselläni MASUN! Se on yhtäkkiä ilmestynyt tohon. pullahti yhessä yössä :D ihanaa.
Niin kateellisena olen katsellut teidän masujanne ja nyt mullakin on sellanen :D

Täytyy huomenissa laittaa kuvaa masusta :)

Kukakohan se oli kun osti tuon gracon logico s turvakaukalon? minkäs värisenä? Tahtoisin myös sellaisen ja pitäisi niitä mennä tutkailemaan ensviikolla.

onnellinen pippur1 ja pikkanen myllertäjä 20+3
 
Äsken tunsin ekaa kertaa vauvan potkut käteen, ja selvästi tunsinkin! Samaan kohtaan potkaisi ainakin 10 kertaa ja kovaa! :D :heart: Nyt sitten alkaa se "tule äkkiä kokeilemaan"-vaihe, kun pitää saada mieskin tuntemaan liikkeet. Meillä tosin tyttö oli aina niin ujo, että meni heti piiloon jos mies tuli kokeilemaan. :D

Tylsä pistin Mahtavaa, hienoja uutisia. :flower: :heart:

Niin ja huomenna on rakenneultra, muistinkohan jo mainita sen? =) JÄNNÄÄ! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
Ihanaa Tylsä Pistin, aivan mahtavia uutisia, onneksi olkoon!! :) Ja kiitos, tiedän että tiedät täsmälleen mitä tää odottaminen on. Kaikki möröt on jo maalattu seinille ja melkein henkeä pidättäen odotan vain ja ainoostaan tuloksia,millään muulla ei ole mitään väliä. :/

4d:tä minäkin mietin,ja ajattelin soittaa huomenna aikoja,et jos ois jo ens viikolle peruutusaikaa,ni menen kurkkimaaan. Muussa tapauksessa odotan tuomion ja toimitaan sitten sen mukaan.
Jaa-a, en tiiä onko oikeasti suurta hyötyä mennä tuonne 4D-ultraan vielä. Sinuna ehkä odottaisin tuon tuloksen ja sittenkin vielä ainakin niin, että tuo rv18 täyttyis mikä olisi suositeltavaa mm sydänvikojen kartoittamiseksi.

Bruno sanoi, että vaikka esim. 4d-ultrassa kaikki ok, niin suuri mahdollisuus on vielä kromosomipoikkeavuuksille, joita on lähes mahdoton todeta rakenneultrassa. Viitteitä tosin voidaan saada siihen päin.
Siksi piti hyvänä, että mulla tuo puoli oli kunnossa koska olimme saaneet tiedon terveistä kromosomeista.

Sitä vain ihmettelen suuresti, että miksi kestää noin kauan tulokset :eek:
Täällä tulosten tulo kestää kuulemma 5-7 päivään, mulla meni tuo viikko.

Mutta ratkaisu on sinun. Tiedän, että raastavassa tilanteessa järjellä tehtävien ratkaisujen teko on jopa ylivoimaista ja tulee tehtyjä pitkälle tunne-ratkaisuja joilla ei ole päätä eikä häntää.

Omaa napaa:

kertokaas mulle onko kellään vastaavia tuntemuksia

Tänäänkin tuossa vasemmalla suunnilleen rintsikoitten "luun" alla on sellainen hassu tunne. Ei kipu, mutta vähän kuin ois suolistossa vähän ilmaa tai täynnä.
Mun suolisto on kyllä tooooooosi hidas toimimaan ja kilpirauhasen vajaatoimintani ei asiaa auttane yhtään saati tää raskaus.

Eilen tunne oli taas oikealla kun istuin autossa ja tuo tunne katos kun painoin vastaan nyrkillä siitä kohden.
Ja arvaatte varmaan, että nyt sitten vatkaan tätä päässäni :ashamed:

Onko kellään moisia ylävatsatuntemuksia?

Muistan kyllä edellisistä raskauksista, että aina kolotti joko selkä tai mahapuolelta ja piti pitää kättä milloin missäkin, mutta en nyt muista oisko tällasta ollut?
On mulla ollut näitä ihmetuntemuksia ilman raskauttakin kai joskus, mutta nyt siis useasti, ei kuitenkaan jatkuvasti.

Liekkö tehnyt hallaa nuo pitkät istumiset autossa ja mitä epäterveellisemmät ruokailut lomareissulla.

Minä reppana kun pelkään puhua lääkärissä kun mut pistetään johonkin hirveisiin kokeisiin ja sitten aletaan pelätä sitten tieten taas vaikka minkämoista tautia :ashamed: siis minä alan :'(
Joten oispa jollain tietoa vastaavistaa oirehtimisista, että tietäisin sen kuuluvan lähinnä tähän raskauteen :ashamed:
 
Tylsä pistin - HIENOA! :heart: Ihanaa että nyt voitte alkaa nauttia odottamisesta. Ylävatsan tuntemuksista - miten sattuikin, mulla oli aamulla herätessä sellainen hassu olo ylävatsassa, mutta keskellä. Yritin siitä myös painaa, mutta ei vaikutusta. Ihmettelin sitä ja se ei tuntunut kovin mukavalle. Kaivoin kevään Vauva-lehden ja tein joogaliikkeitä ja hiljalleen se helpotti ja katosi. Mahtaisiko vatsan kasvaminen painaa palleaa ennen kuin paikat asettuu kohdalleen ?? :/

Jollakulla (sori, en muista kuka oli kun teksti oli edellisellä sivulla) oli mietinnässä että miten tehdä 2 reikää lisää kaukalon lämpöpussiin. Minä tekisin ne tarvittavat reiät ompelukoneen napinläpiompeleella niin kangas ei purkautuisi käytössä myöhemmin. Jos itsestä tuntuu epävarmalta, niin tuskin ompelija ottaisi iso maksua tuosta hommasta ja saisit pitää mieluisan lämpöpussin.

Kivoja masukuvia oli tullut. :) Piti kans kuvata masu tänään, mutta unohtui...

Ostin Ikeasta yhden pussilakana setin alesta. Aluslakanat ajattelin ommella itse ja ehkä pussilakanatkin. Pinniksen pehmusteita varten ostin tosi raikkaan kankaan josta riittää pussilakanaan kun toisen puolen tekee yksivärisestä.

Kävin mustikassa aamupäivällä. Sain pari litraa kerättyä kun ensi vain löysin kunnon apajat. Mutta voi äly miten tuli ristiselkä kipeäksi vaikka istuin sangon päällä suuriman osan aikaa. Käveleminenkin sattui kun tulin kotiin reissusta. Nyt se kipu on hiukan helpottanut, mutta ei kokonaan kadonnut. Jos lämmittäisi kaurapussin selän alle. Ehkä sellainen tukivyö auttaisi myös. Niistä taisikin olla jossain vaiheessa juttua, mutta kysyn vielä kun en muista mitä niistä kirjoiteltiin; Millaisia kokemuksia Anita-tukivyöstä entä Carriwell tukivyöstä? Onkohan niitä vielä muita? Ja mistä olette niitä ostaneet?

Lili 18+0 :heart: :heart:
 
Tylsä pistin: Onnittelut hienoista uutisista! Toivottavasti pääset nyt nauttimaan raskaudesta.. :hug:

Nyt muakin alko kiinnostamaan tuo lämpöpussi. Pitää vilkuilla kaupassa seuraavan kerran kun pääsen ihmisten ilmoille. Eipä oo vieläkään tälle pikkuiselle tullut ostettua mitään.. :/

Tää tietokone toimii mainosti patterina makuuhuoneessa kun lämpenee tuo masiina niin kovasti. Pakko sammuttaa koko vehe, että täällä pystyy joskus nukkumaan.

Ps: Miten onnellinen sitä voikin olla niin pienestä asiasta, kun lapselle maistuu puuro!? :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anni-77:
Nyt auttakaas noviisia kokeneemmat, oletteko käyttäneet pienillä peittoa vai unipussia vai mitä?
Esikoisella käytin unipussia talviaikana. Pojalla ei ollut kuin vaippa ja pitkähihainen body siellä alla (hihaton pussi). Minusta se oli tosi kätevä. Ei tarvinnut asetella peittoa, jos oli hiukan levottomampi uni. Ja yöllä kun poika heräsi syömään, pysyi mukavan lämpimänä. Kun ei tarvinnut ottaa peiton alta pois, vaan unipussi saattoi olla päällä kun söi. Samaten jos otin yöllä viereen nukkumaan, niin minusta oli helpompi, kun ei tarvinnut peittoa miettiä. Ja levottomina iltoina/ öinä, jos nukutin syliin tai jouduin kantelemaan, ei poika herännyt kun laskin takaisin viileämpään sänkyyn, kun unipussi oli koko ajan lämpimänä ympärillä.
Vaipanvaihto ei tuossa ihan niin kätevästi onnistu, kuin jos vauva nukkuisi peitolla, mutta onnistuu. Keväällä tuo pussi olikin jo liian lämmin, toki olisi voinut ohuemman hommata. Puolivuotiaaksi esikoinen käytti pussia. Toki ilmankin pärjää ja tiedän että jotkut ovat kokeilleet, mutteivat tykänneet.

Kaksosraskaus kommenteista Mehän emme ole edes raskaudesta vielä kertoneet kellekään. Ellei suoraan ole kysytty :D Niimpä ne jotka ei meitä ole vähään aikaan nähneet, eivät mitään tiedä. Eli suurin osa sukulaisista :whistle: Mutta perhekerhossa sain ihanan kommentin, keskustelin yhden äidin kanssa kaikenlaista, miten eroaa edellisestä raskaudesta jne. Hää jossain vaiheessa sitten taputti käsiään yhteen ja sanoi, että hän on niin innoissaan miun raskaudesta :D Ihan positiivinen mieli jäi. Toki varmasti vielä niitä typeriäkin tulee...

Hipkukka ja AatosII 17+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Hipkukka en kyllä ole tuollaista vihkosta nähnyt. Ei se minun terkka näyttäisi sitä vahingossakaan minulle :whistle:

Tuon vihon nimi on 'ruokaa kahdelle, äidille ja lapselle - raskaus- ja imetysajan ravitsemus'. Sisältää aika perusjutut ruokaympyröistä, energia tarpeen kasvusta yms. Mut nuo painojutut olikin mulle uutta siinä. Mie olen huomannu, että samastakin neuvolasta voi saada ihan eri esitevihkosia. Aika sattumanvarasita tuntuu tuo jakelu olevan. Muuten mie olenkin saanut vähemmän esitteitä kuin eiskoisen odotusaikan :whistle: Mikä kyllä on ihan positiivista, Mie en oikein noista perusta. Samat jutut kaikissa.

 
Tylsä pistin: Ihania uutisia!!! Onneks olkoon :heart: :hug:

Meillä ei esikoinen suostunut käyttämään mitään peittoja tms. Aina potki pois. Unipussia en sillon tajunnut edes hankkia. Nyt oon miettiny tota unipussia :) tai jotain ohutta peitettä :)

Mut nyt nukkumaan :)

MUOKS* täällä tuntunut eilen ja tänään muutamia liikkeitä !!
 
Peitto vs. unipussi Aiempien lasten aikana moisesta unipussista ei ole ollut tietoakaan, mutta en meinannut nytkään hommata, eli ihan vaan peitot olen hommannut.
Nuorimmainen ainakaan ei tykännyt yhtään pitää peittoakaan päällänsä ja edelleenkin potkii sen pois kun tulee kuulemma liian kuuma sen kanssa aina.

(.) Pitäis katsoa jaksaisko lähteä valumaan taas verikoikeisiin kun torstaina on jälleen KYS ja siellä ne perinteiset diabetes- ja äitipoli käynnit. Nyt tehdään rakenneultrat ja toisenkin sukupuolta yritetään vielä varmemmaksi saada. Verikokeissa tosin ennättää käydä vielä huomennakin.

Mies lähtee mukaan ja nyt se sitten hänellekin paljastuu kumpiako ovat, niin voi tännekin sitten merkata "varmaksi" ne sukupuolet :D

Aurinkoista maanantaita kaikille.

Enie + Nörtti ja Hissu 20+0 POKS!
 
Huomenta!

Täälläkin tuntuu nyt vihdoin maha kasvaneen :heart: Aivan ihana tunne, kun kävelee peilin ohi ja huomaa sen oman mahansa (niiiiiin toista kuin ei-raskaana ollessa :LOL: ) Liikkeitä ei kyllä vielä ole tuntunut.

Lumi ja Lilliputti 19+0 POKS!
 
Unipussi Mun mielestä oli kätevä, koska meillä tyttö oli niin kova pyörimään, että peitto ei pysynyt päällä, vaikka siis oikeasti OLI kylmä. Tosin meillä oli sellainen H&M:n unipussi, jota ei saanut toiselta olalta ollenkaan auki, ja vetoketjukin piti avata ja sulkea jotenkin outoon suuntaan, ja se oli kyllä ihan vihoviimeinen juttu. :/ Joten jos hankitte unipussin, niin kokeilkaa, että se on oikeasti kätevä pukea ja riisua. Saas nähdä selviääkö tänään, tuleeko sille unipussille taas käyttäjä - se on nimittäin vaaleanpunainen Hello Kitty -pussi, joten pojalle ei ehkä tulisi käytettyä. :D Nykyäänhän noita unipusseja saa Ikeastakin aika edullisesti, en tosin oo katsonut onko ne käteviä.
 
PAINOG Mulla ei oo tullut vielä painoa yhtään. Viime neuvolakäynnillä olin -0.2kg. iköhän se ala nousta pikku hiljaa.

Meillä on molemmat unipussi sekä peitto. Saatiin unipussi mun yhdeltä tutulta. Katsoo sitten tilanteen mukaan mitä käyttää.

Kolmas lomaviikko jo menossa. Niin se aika vaan vierii..=)


hipkukka mulla taitaa olla tuo sama vihkonen. Muistan lukeneeni nuo painomäärät..

Minäkään en ole vielä liikkeitä ainakaan varmoja sellaisia tuntenut. :) np-ultran täti sillo sanoikin, että luultavasti tunnen ekat liikkeet sen rakenneultran aikoihin. Onneksi on nyt toi doppler milla kuunnella. Muuten olisin varmaan hermoraunio.

millis ja lupu19+2
 
Neuvolassa käyty.
Paino ei ole noussut yhtään vaikka tuntuu että olis tullut monta kiloa lisää :eek: .
Noh, eiköhän se kohta ala nousta. Päätä on alkanut nyt särkeä lähes joka päivä :/ .
Toissa iltana tunsin ensimmäiset potkut

:heart:
 

Yhteistyössä