***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Huomenta!

Enie toivottavasti on kivempi lääkäri tällä kertaa! =)

Mitä tuo vakuutus yleensä kattaa? En ole kovin paljonkaan jaksanut vielä perehtyä koko asiaan..

|.) Töissä ollessa viikot menee uskomattoman nopeasti, vaikka jotenkin siellä töissä ollessa ei siltä ikinä tunnukaan :D Ihmettelen, ettei kukaan ole vieläkään töissä huomannut tätä mahaa, mutta ei se oikeastaan haittaa.. ehtiihän tuota vielä =)
 
Moips!

Lili78 :hug:

Tanjuska77 Myöhästyneet onnittelut hääpäivän johdosta! :flower:

Mulla oli eilen iltapäivällä/ illalla aivan järkyttävän kipeä yläselkä :'(
Onneksi meni yön aikana pois, eikä toivottavasti tule takaisin.

Eilen oli neuvola. Kysyin siitä huimauksesta. Sokeritarvot olivat kuulemma ihan hyvät. Samoin veranpaine oli. Hemoglobiini oli 112. Sanoi että siitä johtuu. Nyt pitää rautaa syödä ja katsoa lähteekö väsymys/ heikotus/ huimaus pois :)
Sydänäänetkin kuuluivat hyvin. (157)
Liikkeistä kun tuli puhe, niin terveydenhoitaja sanoi ettei välttämättä tässä vaiheessa liikkeet tunnu edes läheskään joka päivä. Mä olin tosi helpottunut. Kun olen niistä liikkeistä stressannut jo muutaman viikon.

Nimestä. Mulla/ meillä ei ole mitään hajua nimestä. Mietitään sitten kun vauva syntyy :)

Iloista päivää kaikille ja hyviä vointeja! :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 19+0
 
ananaskirsikka joo sellanen raskauspatja ois paikallaan :LOL:

Nimi On jo tiedossa, ainakin ensimmäinen nimi sekä tytölle että pojalle... toista nimeä pitää vielä miettiä. Tytölle ei olla oikeestaan mietittykkään toista nimeä kun olen varma, että poika sieltä tulee... No sehän nähdään parin viikon päästä.

Minäkin olen vaunu- ja turvakaukalokeskustelusta ihan pihalla kun nuilla mennään, mitä on.

(.) Nyt murhetta ja huolenaihetta aiheuttaa täällä esikoisen syöttö... näyttää, että ruokahalu lisääntyy, mutta ei kehtais riisin määrää kasvattaa loputtomiin. Vois nuo allergiat jo pikkuhiljaa helpottaa. :'( Jotenkin tämä raskaus menee hirveen nopeesti, kun on tuollainen pieni "pallero" huolehdittavana... ensimmäisestä raskaudesta kerkesi nauttimaan aivan erilailla.

Tica & Kääryle 18+3
 
Nimi: Meillä on tiedossa nimet sekä tytölle että pojalle. Kumpaisellekin on kolme nimeä. Kriteerinä oli, että toimivat sekä suomen-että ruotsinkielisessä ympäristössä, koska mä olen suvultani suomenruotsalainen:)

Tänään olisi taas vapaapäivä. Se onkin mennyt hienosti vatsatautisen kissan oksennuksia siivotessa :$ Täytyy kyllä nyt lähteä ulkoilemaan, ettei seinät kaadu vallan päälle.

Ja justiinsa kun olin täällä yks päivä todennut, että mulla ei enää ole repäisykipuja niin jopas tänään aamulla sitten tuli yksi ja tuntuikin varsin mojovasti! Ei pitäis sanoa täällä mitään ääneen kun ne aina mulla näyttää toteutuvan:D

Pinkgreen ja tilleri 19+3 (jee kohta puoliväli poksahtelee!)
 
Moikka! Lukasin taas pari sivua ja kerronpa omiakin kommentteja tähän väliin ennen kun töihin lähden.
PainoG: hölmö olin kun en omalla puntarilla käynyt alkuraskaudessa, inhoon itseeni niin paljon kun lihoin takasin en halunnut kohdata totuutta :'( laihdutin 08 13kg. Nyt sit kävin ja tuon lukema on sama kuin ekassa neuvolassa,toivottavasti ei heitä paljon. En usko että olen lihonutkaan paljon koska tuntuu ettei ruoka ja aamupala maistu... Turvotusta tuli esikoisestakin vasta ihan lopussa,no olihan silloin kesä kyllä,ja kiloja 7.

Vakuutus: Mä en tule saamaan ennen syntymää sellaista koska on tota ylipainoa. Esikoisestakaan ei saatu, Tapiolassa oli ainakin raja muistaakseni 35 bmi(painoindeksi,jos väärin lyhensin), ja nyt painan vielä enemmän niin en saa. Otimme syntymän jalkeen, mutta siinähän se onkin sit jos syntyy sairas lapsi niin vakuutusta ei saa :| Ei olla tarvittu tytön kanssa ikinä *koputtaa puuta*. Me vaihettiin Pohjolaan sillon kun otettiin as.laina kun Op on sen yhteistyökumppani.

Himoista: Seksihimot on tainnut vähentyä...tai sitten tarjonta ei vastannut kysyntää :whistle: Karkkia syön yleensäkin vähän, ja salmiakista en ole juuri tykännyt, mutta nytpä söisin sitä joka päivä,niitä pastilleja. Onneks ei ole verenpaineet koholla,päinvastoin.

Nimistä: Esikoisen kohdalla oltiin katottu kalenterista kumpikin suosikkinimet molemmille,tytölle oli 2 ja pojalle vain 1 kiva. Tyttö sai toisen valikoiduista,kumpikin oli valkannut saman. Ristiäisissä kun kaveripariskunta kuuli nimen,kaverilla aukes suu,koska olivat miettineet omalleen samaa :LOL: syntyi 2kk myöhemmin. Seuraavalle haluan samalla kirjaimella alkavan,olen hiukan perfektionisti joissakin asioissa,esim kaikki nimet pitää sointua hyvin yhteen,ja meilläkin tosi harvinainen sukunimi.
Nyt meinaa tulla kiirus...tulen taas!
 
Missä kohdin teillä tuntuu vauvan liikkeet masussa? Mietin kun itsellä tuntuu todella alhaalla, ihan tossa häpyluun yläpuolella. Ei kai niiden vielä ylempänä tarviikaan tuntua? :eek:
Äsken kun autolla ajelin niin tuli semmonen karatepotku masusta, hyvä etten ollut ojassa:D
 
Pinkgreen: Mulla on liikkeet tuntuneet nyt muutaman viikon ja vaihtelee todella paljon, milloin missäkin tökkii! Riippuu siitäkin, missä asennossa itse olen. Eilen kun kävin sänkyyn alkoi sellanen mekastus, että ajattelin, että koko sänky heiluu =)
Kerran olen navan kohdalta nähnyt liikkeet, muuten ei kyllä käteenkään oikein tunnu. Useimmiten kuitenkin hilluu jommallakummalla sivulla ihan alavatsassa.

mamma ja Kirppu 20+1
 
vakuutus ollaan ajateltu ottaa Tapiolasta. Mulla on ollut siellä vakuutukset koko ikäni, niin uskon että saadaan ihan hyvin alennuksia.

sukunimi Ollaan menossa naimisiin vielä ennenku vauva syntyy, niin ollaan sitten koko perhe samalla nimellä.

vauvan nimi On mietitty muutamia vaihtoehtoja, mutta päätetään vasta sitten kun vauva sylissä mikä on lopullinen nimi. :) Ei kumminkaan mikään ihan tavallinen nimi, koska miehen sukunimi tuottaa haastetta. Meidän suvussa on miehillä kulkenut Tapani toisena nimenä, mutta itte ei olla varmoja laitetaanko se.

aamulla olisi rakenneultra. Jee. Toivottavasti kaveri suostuu näyttää sukupuolensa. =) pääsee mamma shoppailee tosissaan.

Äiti alkoi neuloo sitä kastemekkoa. Kävin hommaa sille langat siihen. Minusta kun ei ole kyseisiin hommiin.

millis ja lupu 19+5

 
Hola!

Nyt on sitten kerta heitolla ostettu pienelle kaikki! Sain niin hyvän tarjouksen kun osti kerralla kaikki ettei sitä voinut ohittaa! Piti vain varausmaksu maksaa ;) Ja vasta lokakuun lopussa tarvii hakea liikkeestä pois! Toisaalta olis kyllä ihana saada kaikki jo kotiin, mutta tuntuu et vois olla kuitenkin vielä turhan aikaista....?

[Pinkgreen[/b] Yhden valtavan karatepotkun olen myös saanut, mutta sen jälkeen ei mitään.. Tuntuu oudolta, varsinkin kun muut ovat tunteneet liikkeet jo kauan... Miten te joilla istukka edessä? Tunnetteko liikkeet? Miltä viikoilta tuntuneet? Onko ihan päivittäistä?

Jyväskyläläiset!!!! Mistä täältä saa mamma-vaatteita?!? Onko ihan omaa liikettä? H&M:n ja Oz Babyn valikoiman olen käynyt tsekkaamassa mutta en löytänyt sitä mitä hain.. |O
 
pinkgreen ite olen tuntenut liikkeet aina ihan alhaalla ja oikealla puolella.. Nyt ihan parinpäivän sisällä olen huomennu potkuja myös vasemmallapuolella alhaalla ja muutaman hassun ihan vähän navan alla. Että luulisin että se siellä alhaalla kuuluu potkia.

Elayne Mulla on istukka ihan edessä ja olen tuntenut pienia muksahdukia viikolta 16 eteenpäin, mutta ei todellakaan olleet päivittäisiä kun vasta joskus rv 19-20 tiennoilla. Vieläkin on todella paljon hiljaisempia päiviä, mutta nykyisin liikkeet tuntuu siis päivittäin. :)

Täällä odotellaan kun kuuta nousevaa huomista toista rakenneultraa jos nyt sit suostuis näyttämään sukupuolensa. Ajattelin myös että vihdoin ehkä uskallan viikonlopulla tyhjentää tuon pikkasen huoneen muista romppeista ja ruveta maalailemaan seiniä. Sit saa kasattuu pinnikset yms.. :) tuntuu että on vielä ikuisuus että pikkanen saapuu tähän maailmaan.

pippur1 ja pikkanen 21+0
 
Pinkgreen, meillä (tai siis mulla) on myös nimissä kriteerinä tuo, että toimivat sekä ruotsin- että suomenkielisinä. Mies kun on meillä suomenruotsalainen, niin sille kyllä kelpaisi ihan ruotsinkielinenkin nimi. On vaan näin suomenkielisenä vaikea keksiä sopivia nimiä, varsinkin pojalle. Täytyy varmaan alkaa lukea kalenteria läpi.

Elayne, mulla on siis istukka edessä, ja olin tuntevinani liikkeitä ekan kerran rv 18+1. Mutta koska ootan esikoista, en ole ihan varma oliko ne tosiaan liikkeitä :D Sen jälkeen on ollut jotain pientä satunnaista. Ultrassa tämän viikon maanantaina en esim. tuntenut mitään, vaikka kätilö sanoi, että nyt potkii suoraan eteen päin. Silloin oli rv 19+3. Kätilö myös sanoi, että pari viikkoa voin ihan rauhassa vielä odotella, ennen kuin tarvii ihmetellä, miksei liikkeitä tunnu. Ja silloinkin niitä kannattaa alkaa tunnustella nivusten suunnasta.

(.) Olinpa eilen ekaa kertaa pace-tunnilla (tai ylipäänsä millään tunnilla) plussaamisen jälkeen. Kyllä teki hyvää! :)

valf & semppu 19+6
 
Pikaisesti tulin lukemaan. Tämänpäiväinen kaupassakäynti taas sai vatsan polttamaan. Huomenna meen aamulla käymään neuvolassa ja kysyn samalla, missä vaiheessa sitte menen eteenpäin tän masuni kanssa. Kuitenki olis kiva tietää, meenkö saikun päätteeks töihin vai jatkuuko sairausloma. Oma tunne on, että jatkuu... Tänään nousi sitte yllättäen myös kuume, mikä on sinänsä outoa, ettei mulla juuri koskaan kuumetta tuu. Mies oli kultanen, ja kävi ensin hakemassa apteekista kuumemittarin ja sitte ku huomattiin, ettei meillä oo mulle sopivaa kuumelääkettä, lähti vielä uusiksi apteekkireisulle hakemaan lääkkeitä :heart: Kovasti jo meinas, että pitää lähteä päivystykseen, mutta toppuuttelin ny kuitenkin. Jos oikein kovaksi kuume äityy ni sitte mennään.

Nirppis ja Pampu 16+3
 
Olin tänään ekaa kertaa hierojalla raskauden aikana.. Vielä pystyin makaamaan mahallani kun oli tyyny alla, hiukan alkoi viimeisten minuuttien aikan kivistelemään kyljistä, mutta ihmeen hyvin sain oltua.
Nyt onkin sitten särkenyt päätä hierojan jälkeen, mutta sen tekee joskus ilman raskauttakin ja nyt oli pieni tauko välissä.
Käykö muut säännöllisesti hierojalla raskauden aikana?

Nimistä: Meillä on tytölle toinen nimi ja pojalle olen miettinyt toista nimeä, mutta en ole (muistaakseni) hyväksyttänyt miehellä. Tytön toinen nimi tulisi miehen suvun takaa, ei mikään suvussa kulkeva nimi vaan sellainen että se kiinnosti molempia :)
Etunimistä ei olla edes juurikaan puhuttu vielä.. jotain sellaista yleistä, että täytyy olla "lyhyt ja ytimekäs", eli (anteeksi jos pahoitan jonkun mielen) meille ei tule mitään aleksandraa eikä aleksanteria. Ja haluan lapsille vain 2nimeä, jos ei sitten joku ihme saa mua antamaan kolmea etunimeä, mutta mielestäni 2 riittää :) Vähemmän kirjoitettavaa :LOL:

Suunnittelin vähän tilata lääkärikäynnin yksityiselle, käyn siis muutenkin käynnit yksityisellä, olis viikkoja pian 16 ja ultra vasta syyskuun 18. joten tähän väliin voisi käydä tutkimuksessa ja ylimääräisessä ultrassa :)
Tekis niin mieli nähdä masun sisälle.. ja on siinä oikeakin syy, ollaan lähdössä lokakuun alussa Saksaan lentäen, haluan käydä tarkastuksessa ennen sitä muuallakin kun neuvolassa kun siellä ei oteta mitään kantaa mihinkään!

15+5
 
KYS kuulumiset Diabetes polilla oli sama nais lääkäri kun viimeksi mutta hän oli tällä kertaa aivan maata kuin viimeksi. Lieneekö sitten ollut viimeksi huono päivä vai vaikuttiko kun mies oli mukana :D

Äitipolilla siis rakenne ultra ja kaikki molemmilla niiltä osin ok.
Tosin mulla ei ollut kun piti välillä keskeyttää aina ultraus kun tuli niin oksettava olo ja olla istuillaan ja kyljellään ennen kuin taas päästin hetkeksi jatkamaan ultrausta taas.
Onneks lääkäri oli kärsivällinen eikä häiriintynyt tai kimpaantunut noista keskeytyksistä.

Ja, nyt sitten mieskin tietää ne sukupuolet ja ne on päivitetty tuonne etusivulle :D
Muuten meni sormustesti ok, mut ristiin eli näyttin toisen toisena ja toisen toisena.
 
Lääkärissä tuli käytyä ja kivuille ei löytynyt syytä..Kohdunsuu oli ihan normaali eikä vuotoa ole ollut, joten kaikki kunnossa...Saikkarilla loppuviikko ja sitten 2 viikon loma niin kai se tästä..Ja eikä saa nostella enää mitään raskasta, olen kaupassa töissä niin siellä tulee kaikkea nosteltua, mutta nyt pitää vähän rajoittaa...

Myy-88 ja Mini-tyyppi 15+3
 
Enie Onnittelut hienojen ultrakuulumisten johdosta! :flower:

Omaa napaa: Niin huomasinpas vaan yhtäkkiä, että se olis 20+0 POKS! Eli puolivälin paremmalle puolelle matkataan! =)

Tänään iski vähän vauvakuume jo, piti järjestää kaappiin noi vauvanvaatteet mitä sattui sisällä olemaan (ne on olleet sukulaisilla lainassa niin siksi on jääneet sisään). Ja pitänee ne loputkin pienet vaatteet sieltä varastosta hakea kohta, koska se varasto on niin täynnä, ettei ne sinne mahdu... Ja jos vaikka pinnasängyn pehmusteet niin sais vähän tilaa... ja ja ja... :LOL:
 
kätilöhän se vaan ootteli siellä vastaanotolla tänään, toisaalta mulle ok, sillä olinhan jo käynyt yksityisellä rakenneultrassa niin sen puolesta ihan sama. Mukava kätilö oli.

Kätilökin ihmetteli, että mitä ihmettä ne on taas mennyt sekoilemaan kun vastaavanlaisissa tapauksissa on AINA LÄÄKÄRIN VASTAANOTTO!

Ehkä tuon ylävatsaoireilun vuoksi ois lääkäri saanut mua hiukka enemmän vakuuttununeeksi, että voin olla rauhallisisin mielin.
Kysyin asiasta ja kätilö sanoi, että ihan normia mun tapauksessa jo aiemminkin ollut suolisto-oireilua (ilmaa ilmeisesti suoli pullollaan) ja tuohon kohtaan mihin mulla tuo tunne tulee on myös raskaanaolevilla usein oirehtiva. Käski nyt vaan nauttia loppu raskaudesta.
Sanoi vielä, että tietenkin jos tulee kovia kipuja jotka ovat jatkuvaluonteisia eivätkä helpota, niin sitten kyllä päivystykseen mars.

Eikö tietty tuohon kohtaan tullu tuntemuksia (kuvittelinkohan? :ashamed: ) kotimatkalla ja miehelle sitten olin ihan hissukseen kotimatkan, en puhunut mistään.
Mies kysy, että onkos nyt sitten v..tu päässä vai paikallaan? Vastasin etten ala keskustelemaan koko asiasta hänen kanssaan sillä tiedän mitä hän on mieltä asiasta :/
Kotona sitten menin sohvalle makoilemaan ja laitoin jalat hänen syliinsä (kun istui sohvalla).
Hieroin massua ja sanoin, että harmi kun en vaatinut lääkäriä paikalle. Mieltä tää vaivaa vaikka pitäs uskoo mitä sanotaan. Mies katseli ympäri seiniä ja tuumas, että etkö ala jo väsyä tuohon jatkuvaan kipuiluun ja valitukseen? HÄN ON!
Itkuhan siinä tuli :'(
Lähdin ajelemaan pyörällä, että helpottuisi tuo "ilmankierto" ja helpottihan se. Sain käytyä vessassa ja nyt on suht kelpo olo fyysisesti mutta henkisesti v.tuttaa tuo miehen käytös |O

Tuskin kukaan oikeasti haluaa olla kipeä huolesta kun tällaisiä tuntemuksia on :ashamed:
vaikka tiedänhän minä, että taidan rasittaa mieheni lisäksi koko ystäväpiiriäni ja teitä näillä jatkuvilla epäilyksilläni/oireillani...
...mutta kun ei oikeesti kohta oo ketään jolle puhua...
 

Yhteistyössä