***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Niin,noita trisomioita on monia, se on vain ylänimike kromosomitilalle,jossa kromosomiparin sijasta esiintyykin kolme kromosomia kahden sijasta. T21 on kuitenkin se yleisin,ja se mitä nuo yhdistelmäseulat seuloo tehokkaimmin.
Paperit nyt täytetty ja taas odotellaan. Siitä kuitenkin lähtee tie toipumiseen,niin on pakko uskoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Röllimuori:
Heh heh!! Tää teksti oli just kuin mun suusta!! :D :D :D
Tähän ei kyllä ole lisäämistä! Paitsi ton keskenmenon osalta mut siis pointti et miks ei olla kerrottu kenellekkään
Aaa, täällä on muitakin, jotka pitää tuttujaan epätietoisuudessa :D On se kumma, kun muuten ollaan kärkkäästi arvostelemassa toisen painoa (tai minun kohdallani hoikkuutta), mutta sitten ei kuitenkaan kehdata kysyä onko lihonut vai raskaana :LOL:
Onko teillä monikin jo huomannut ja kehdannut kysyä?
Mulla tää maha on jo sitä kokoluokkaa, että perhekerhossakin kysyivät heti milloin on laskettu. Kun muilta mahakkailta kyseltiin sillain vaivihkaa mahdollisesta perheenlisäyksestä. Eli luulisi nyt tutumpienkin ihmisten jo huomaavan :D

Peikonpähkinä Noita Happy babyja ei vain taida enää saada kuin käytettynä :| Yritin äsken googlettaa. No, ehkä tässä johonkin vaunuun vielä päädytään. Tai sitten kuskataan lapsukaiset kottikärryssä...

Hipkukka 19+2
Saa ainakin Ylivieskan Asunmaalta. Nettikauppaa ei niillä ole, mutta sinne voi soittaa ja tiedustella. Menen käymään siellä huomenna tai lauantaina niin voin kysellä olisko niillä esitettä tai niitä vaunuja (mun mielestä oli ku tänään kävin) ja ilmoitan sulle sitten. Matkahuollon kauttahan ne voi laittaa tulemaan jos sellaisiin päädytte.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikonpähkinä:
Vaunuja menen taas tänään katsomaan josko löytyis mieluisat. Mulla on vähän noita kriteerejä...
Miullakin taitaa olla liian vaativat kriteerit, kun ei mieluisia meinaa löytyä :snotty: Pakko kai kohta jostain hiukan tinkiä... Mutta on se kumma, kun autoja voi tilata vaiukka millaisilla lisävarusteilla, erlaisilla pohjaratkaisuilla, penkeillä jne, niin miksei vaunujakin?
En mie mitään sen kummempaa halua kuin tuplavaunut, käännettävällä istuinosalla tai heittoaisalla, isot pyörivät etupyörät, jalkapeite, erikseen säädettävät istuin- ja jalkaosat, ja selkänojan on mentävä makuuasentoon. Niin ja mielellään kuomussa se hyttysverkko. Ei tuo nyt niin kummoisilta toiveilta kuulosta :eek: Mutta ei vain tuollaisia tuplia taida olla olemassa.

Hipkukka
Meillä on nuo Emmaljungat tuolla odottamassa pienokaisia ja niistä löytyy heittoaisa, (pyörivät etupyörätkin on :LOL: joo tarkoittanet sellaiset niin kuin ostoskärryissä ), jalkapeite, erikseen säädettävät istuin- ja jalkaosat, selkänoja menee makuuasentoon siis molemmat tai toinen vaan, ja kuomussa on hyttysverkko ja sitten meillä on ne kantokopat siihen vielä molemmille.
Eli oletko tsekannut ko.merkin?

Kysymisestä Minulta ei enää kysellä olenko raskaana, vaan kysytään ihan suoraan koska on laskettuaika, tai sitten parhaat on että sulla ei enää kauan ole kun syntyy :LOL: :LOL: :LOL:

(.) Nyt on taas supparit päällä ja tuskat liikkua kun piti käyttää autoa huollossa.
Soitin sitten sinne KYS:iin ja kysyin heidän mielipidettä lauantain reissulle, kun viime viikolla käydessä en muistanut.
Lääkäri oli ehdoton ei, jos häneltä kysytään mutta hehän ei voi tulla tänne minua väkisin kotona pitämään. Varoitteli vaan että vaikeat viikot menossa, ja pitäis vielä ainakin se 6vk saada pikkuiset pysymään masussa.
Ja sitten se tuttu tilanne, että osastolle makaamaan jos en usko näitä varoituksia :(
No, kai se on sitten jätettävä häät väliin...,en kyllä ehkä oliskaan jaksanut niitä.
Toisaalta nuorimmainen oksentaa yhä, joten olishan voinut olla että minun joka tapauksessa olis pitänyt kotiin jäädä, ellei sitten olis mennyt mummolle ja ukille päiväks sairastamaan.
 
Hipkukka: ei ole vasta kuin yks kehdannut kysyä suoraan mut se on sellanen ihminen et se kysy jo juhannuksena varalta että jos oliski raskaana. koska se itse sano että jos me halutaan lisää lapsia niin hekin haluavat. :D nytkin se sano että susta huomaa heti kun sä oot raskaana kun sulla heti näkyy kasvoissa nuo kilot mitkä tulee!! :eek: siis kilot.. häh.. nytkin mulle on tullut painoa se kilo.. et kai se on sitte kasvoissa.. kohta on mulla isompi pää ku maha :LOL: :LOL: Ja siis juu kyllähän musta huomaa masusta että raskaana ollaan, jos on ihon myötäiset vaatteet.. mut silloinkin sattui olemaan sellanen isohko kolitsitakki päällä, mistä kaikki ne jotka tietää raskaudesta sanoo ettei tuon vaatetuksen kans kyllä huomaa yhtään mitään.. kotona kun on aina sellaset telttavaatteet päällä mukava olla! :D Siis mä olen kertonut kahdelle mun rakkaimmalle ystävälle tästä.
Mut tänäänki miehen kaveri kyllä katto siihen malliin mut eihän miehet sellasia kysele.. :D niin ja se mun miehen kollegahan kysy sillon pari viikkoo sit että kuinka pitkällä tää raskaus on. ei edes kysyny että olenko raskaana! :D
Mä en ole nähny sukulaisia ( siis äitiä, siskoja ) pitkään aikaan niin ne ei varmaan sen takia oo kyselly. mut luulen kyllä et ku seuraavan kerran nähdään niin varmasti kommentoivat.
Ja mulla on kans tuo mun paino ollut useastikkin sukulaisten ihmettelyn aiheena kun olen ollut niin hoikka.. jännityksellä vaan odotan että kuka on ensimmäinen joka rohkenee aukaista suunsa :D :D
 
Pikaisesti lukemassa.

Pippur1: Kannattaa tarkistaa Kelalta ootko oikeutettu erityisäitiysvapaaseen, jos työntantaja ei kerran voi sulle antaa kevyempää työtä.

Ite eilen siellä lääkärissä ja kuinka ollakkaan...lisää kokeita määrättiin. Tänään sitte vein taas pissanäytteen viljelyä varten ja sitte katottiin joku streptokokki-näyte valkovuodosta. Ja sitte uudelleen neuvolalääkäriin tiistaina. Nyt terkka iteki sanoi, että on kyllä vähä pallottelun makua tässä. Laittoi ajanvaraustietoihin, että tarvittais lähete äitipolille, mutta sanoi, etten välttis siltikään saa... ELi sitte meen yksityiselle. Nyt taas sitte eri lääkäri, eli oon sitte neljällä eri lääkärillä käyny...melkonen arvauskeskus :whistle:

Sain velipojan ja äitin avuksi eilen, ja saatiin nuo meidän makkarit vaihdettua, eli pojan huone ja meidän makkari vaihtoi paikkaa. Nyt mahtuu sitte pinnis jne. Kova homma ja sen kyllä huomas olossaan, vaikken mä siirrelly muuta, kun pojan leluja. Vieläkin maha on hiukan kipeenä....

J.T ja Pampu 17+3

MUOKS...eilen illalla, kun poitsu nukku mun sylissä, tunsin ekat liikkeet :heart:
 
Huh! kun on taas tekstiä tullu muutaman päivän reissun aikana!
Ja näyttää olevan huonojakin uutisia....

Petite :hug: Voimia!

Lapsia meillä on yksi joka on nyt 10 kk vanha. (s.10/08)

Trikookantoliina Joku kyseli mittoja.... koitan muistaa ottaa mitat liinastani, mutten kehtaa juuri nyt mennä kolistelemaan tuonne makuuhuoneeseen kun poika ottaa tirsoja raskaan reissun väsyttämänä. Kysele, jos ei ala kuulumaan.

(.) Nyt on reissusta palattu takaisin kotiin... Flunssassa meni sitten tämä kesän ainoa kesälomareissu. Oli kurkku aivan mielettömän kipeä, väsytti ja paleli ja vieläkin on hirvee rääsynuha! :snotty:
Maanantaina soittivat oyssista, että ens viikon torstai on buukattu ultrassa täyteen ja halusivat siirtää rakenneultra aikaani. Onneksi halusivat aikastaa sitä parilla päivällä. :D Eli nyt ois rakenneultra tulossa tiistaina. Kerankin näin...

Tica & Kääryle 19+3
 
|O
Meillä 9 vuotias sai heti flunssan koulujen alettua viimeviikolla.
Sitten alkoi 2 vuotiaan nenu vuotaa ja eiköhän täss sitten ma-ti välisenä yönä alkanu kuumottaa minunkin nielua :headwall:
Korvakuumemittarilla mittasin lämmön ti iltana, 38c, mutta ei varmastikaan ollut aivan tuota, sillä mittarillamme on taipumus hieman suurentaa tuota lämpöä. Oikeesti ehkä 37,2c.
Lämpöä oli siis vain ti iltana.
Kurkku ei suuremmin kipeä, mutt räkää saa niistää ihan just niin paljon kun jaksaa.
Ripulinpoikastakin on ollut parina päivänä, mutta enemmän syyttäisin siitä syömääni suurta lastia lakua kun maha oli niin juntturissa.
Vointi on hyvä, enkä todellakaan tunne itseäni erityisemmin sairaaksi.

Nyt sitten luin tän päivän iltasanomat ja siinähän sanottiin, että jos raskaana oleva tuntee yhtään flunssan oireita niin VÄLITTÖMÄSTI yhteys lääkäriin!
SIIS TÄH :eek: 9 vuotias on jo melkein terveenkirjoissa, eikä 2 vuotiaskaan sairas oo enää, joten kai tää multakin kohta loppuu tää nenän vuotaminen?

Mutta että pitäskö mun oikeesti ottaa muka yhteys johonkin lääkäriin, kun en itse kyllä todellakaan tunne sitä tarvitsevani? P..keleen hysteria |O
 
Moips!

Petite :hug: Hirmuisesti voimia! :hug:

Tylsä pistin Mullakin ollut viikonlopusta lievää flunssaa, nuhaa lähinnä parina päivänä paleli ja oli kipeä olo, mutten kuumetta. Ei kyllä tullut mieleen että olisin lääkäriin mennyt.
Ihanko oikeasti olisi pitänyt?
Lapsilla ollut myös, siis yskittänyt (jokainen yskinyt yhden yön vuoronperää ) ja nuhaa, muttei muuta. (tuli melkeimpä heti kun esikoinen aloitti eskarin)

Raskaudesta kertomisesta.. Ei olla vieläkään sukulaisille kerrottu. Koska saavat niin kauheat hepulit kun kuulevat asiasta :ashamed:
Muutamalle kaverille olen kertonut, ja puistossa äideille :)

Tänään oli rakenne ultra. Kaikki näytti olevan hyvin ja ihanasti pikkuinen potkutteli masussa :heart: Mitat vastasivat kuulemma hyvin viikkoja :)

Lapsista, meillä siis 2 poikaa 6v2kk ja 3v3kk ja tyttö 1v5kk :heart:

Hauskaa iltaa ja hyviä vointeja kaikille! :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 20+0 :heart:
 
Heippa!
Käykääpä koittamassa tuota Fennian nimigeneraattoria.
Meille antoi tytön nimeksi Ira Raita ja pojalle Aaron.
Toi Ira on mun mielestä ihana nimi. En ollut aikaisemmin semmosta nime kuullutkaan.
Kirjotelkaa mimmosia nimiä te saitte!
Valitkaa tuolta ylhäältä kohta odotus ja synnytys sitten vasemmalla lukee, mikä lapselle nimeksi ja sieltä pääsee tohon Fennian nimigeneraattoriin.

lokakuu10 ja saukko 20
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
[Hipkukka[/b] Meillä on nuo Emmaljungat tuolla odottamassa pienokaisia ja niistä löytyy heittoaisa, (pyörivät etupyörätkin on :LOL: joo tarkoittanet sellaiset niin kuin ostoskärryissä ), jalkapeite, erikseen säädettävät istuin- ja jalkaosat, selkänoja menee makuuasentoon siis molemmat tai toinen vaan, ja kuomussa on hyttysverkko ja sitten meillä on ne kantokopat siihen vielä molemmille.
Eli oletko tsekannut ko.merkin?
Olen katsastanut, mutta mie haluisin että ne kaikkimpyörät olis isot. Ja tuossa mallissa jossa on se heittoaisa, ne etupyörät on pienemmät. Mie olen vähäsen vaativa :ashamed: :D Saa nähä missä vaiheessa ja mistä asiasta vielä joudun tinkimään, että lapsoset saa rattaat...
 
Hemuli80 Katoitkohan sinäkin väärin tuon sf-mitan tuosta neuvolakortista.
Siis kun mulla myös 17cm (rv18+6) ja katoin että huh, kun on pieni. Kunnes tajusin että katoin väärin sitä :ashamed: Ja tuo 17cm onkin oikeasti yläkäyrällä/ vähän yli yläkäyrän yläpuolella :D
Enkä siis pahalla kysy, minä siis katoin/ ajattelin ihan samalla lailla kun sinä :)
Ajattelin vaan olisitko samalla lailla katsonut "väärin" kun minä.
 
Tylsä pistin Ei kyllä mullakaan ole tullut pieneen mieleenkään käydä lääkärillä tän flunssan takia... ihan normi flunssalta tuntuu. Mulla ei kait ole ollu kuumetta, yleensä joudun vuoteen pohjalle jos kuume nousee vähäänkään. Pojallakaan ei ole ollut kuumetta.
En kyllä pahemmin ole edes lukenut lehdistä tms. mitään sikainfluenssasta reissumme aikana. Tieto lisää tuskaa kenties...? Nyt miehellekkin tuli tää flunssa uudelleen, ois se muuten turhan helpolla päässykki, jos ois jääny siihen mitättömään nuhaan, jota luultin lähinnä allergiseksi nuhaksi...
Sarvikuono on taas kyllä ollu ahkerassa käytössä, ettei tää nuha mee korviin. Ja Nyt ajattelin viritellä taas sipuleita tone meidän makkariin... tuoksuu muuten tosi herkulliselta. :D Rommi ois varmaan tehny kurkulle hyvää pari päivää sitten, mutta minkäs teet...
 
moi

olin siis aamulla tekees lähtöö koulutukseen jonka piti alkaa klo 12 (työt oikeesti klo13:30) ja sit koulutuksen jälkee n klo 16 piti mennä suoraa duunii.. noh olin siin aamulla ihan normaalisti käyny suihkussa, syöny, meikannu ja aloin lähtee viemää koiraa ulos..ni hyvä et pääsin takas sisälle ku miltei kaaduin lattialle ku hävis taju ihan kokonaan..silmissä vaan sumeni, hiki rupes valuu ja jalat aivan totaalisen makaroonit.. noh makasin hetken siinä lattialla..ja olo rupes helpottaa. kävin juomassa ja aattelin et lähen nyt sit tohon ratikka pysäkille.. no ei tarvinnu!! pihalle asti pääsin ku taas sama homma... en nähny eteeni ja tuli niin heikko olo ettei oo vielä ikinä ollut. kävi sit siinä samalla itkettämään ihan kauheesti.. naapurit hieman katto kieroon mua.. aattelin soittaa pomolle et en mä pääse sinne koulutukseen ku en pääse edes liikkeelle.. että tässä istun kotipihassa enkä voi edes nousta.. kerroin sit et oli ollut tarkoitus kertoa ihan kasvokkain, että oon viidennellä kuulla raskaana että siitä tämä johtuu.. nii tää vaan tokasee puhelimeen että "noh älä sit mee sinne koulutukseen ja korotti ääntänsä -mut koita nyt töihin sieltä tulla puoleksi kahdeksi!!!!" olin aivan paskana.. sanoin et joo, toivotaan että menee ohi.. sit kysy vaan et millon laskettu aika et saa suunniteltuu sijaista ja löi luurin kiinni... vitun hieno homma -taas! menin sit takas sisälle ja lepäämään...olo hieman helottu ku oli paikallaan noin tunnin.. töihin menin kyllä kun niin käskettiin..mutta taas sama juttu kävi töissä... :/ yks omainen oli ihan et mikäs sulla on? eikai vaan sikainfluenssa? meinasin sanoo et joo on ja yskästä naamaan ku vitutti niiiiin kovin :D en tiedä mitä täs enää tekis tai olis tekemättä.. työt kun on se elämän tarkoitus, muistakaa se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Anteeksi tämä valitus mutta kelle muulle purkaa... :'(
 
Heippa kaikille!

Eilen 4D ultrassa käyty ja voi vitsi miten hieno kokemus. Mukaan saatiin sieltä dvd pikkuisesta. :heart: Voin suositella kaikille lämpimästi, on hintansa veroinen.

Tänään oli neuvola ja meillä oli th vaihtunut. Kovin oli takakireä täti, mutta ei voi mitään. Täytyy yrittää kestää.:)



Napina ja Kapu 20+3
 
iiris ihan käsittämätön pomo sinulla!! :eek: Kyllä meillä ainakin olisi sanottu, että jää vaan loppu päiväksi kotiin tuossa tilanteessa! :hug: Ei tuommosia pitäisi edes päästää esimiesasemaan, jos ei raskausuutisiin osaa suhtautua kunnolla! Itse juuri juttelin töissä asiasta taas toisen pomon kanssa ja sain vain kuulla, että hyvä että tulee uusia veronmaksajia ja että niin sitä pitää :D Kovasti kun silloin itseänikin pelotti, että miten nämä meidän pomot asiaan suhtautuu, mutta on oikeasti suhtautuneet paremmin kuin hyvin.. Saisi sinun pomo tulla ottamaan heistä mallia ;)

En kyllä minäkään normaali flunssassa hätäillyt lääkärille menoa.. Tai siis pakko oli käydä sairaslomaa hakemassa, mutta ei siis käynyt mielessäkään että nyt tämä on sitä sikainfluenssaa. Ehkä sitten huolestuisin, jos nousisi korkea kuume, mutta tavan flunssassa minulla on yleensä aina vain pientä lämpöä.

Fennian nimigeneraattorilla leikin juuri joku päivä ja miehelle luin ääneen niitä nimiehdotuksia =) Ei oikein yksikään ehdotus tuntunut sopivalta.. Voi olla, että tuon nimen keksimisessä tulee vielä vaikeuksia.. Ja etenkin että löytyy sellainen nimi joka meitä molempia miellyttää! Sukunimestäkään kun ei vielä olla päästy yksimielisyyteen että kumpiko annetaan :D

Minulla ei ole mitään sf-mittoja vielä katsottu lainkaan, olisikohan jo pitänyt..?

Mahtavaa kun viikonloppu taas alkaa :D Ja pikkuhiljaa saa alkaa jännäilemään sitä ensi viikon ultraakin :heart:

Lumi ja Lilliputti 20+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tylsä pistin:
Hei ei tää mun flunssa näin netitse tartu :attn:
vai miksi tänne tuli niin ihmeen hiljasta?
:LOL: :LOL: :LOL:

Meillä on sama tilanne kun tuolla yleisellä puolella oli jollakin, eli lapsen luokalla olevan vanhempi on sikaflunssassa ja kuinkas kävikään..., meidän tyttö tulee oksennustautiin :LOL: :LOL: :LOL:

Mies yski tuossa tänä aamuna, niin en kuitenkaan alkanut hysterioimaan että olis possua, vaikka ympäristö töissä sille tartunnalle on aikas otollinen.
On hommissa nimittäin aika isossa koulutusyksikössä ja oppilaat on tulleet kouluun.
Tosin, eihän hän paljoa ole naamatusten heidän kanssaan tekemisissä...käsittääkseni, mutta oven kahvat jne...
Mutta eikös ne nörtit istu siellä pimeessä huoneessa yksin oven takana aina :LOL: :LOL: :LOL:

lokakuu10 Minä kävin yks päivä testaamassa tuota kans. Antoi kyllä niin kauheita nimiä en koskaan vois kuvitella sellaisia lapselle.

Hipkukka Nyt kyllä putosin kärryiltä :eek: Siis meidän vaunuissa kaikki pyörät on isoja...ellet sitten tarkoittanut sellaista emmaljungaa jossa on ne kauppakärri renkaat? Meillä siis nuo emmaljungan twin city cross malliset.

iiris- Jopa on inhottava pomo sulla :hug:
Onneks mulla ei johto uskalla tuollai paukutella, kun tietää että takaisin tulee samalla mitalla :kieh:

(.) Edelleen tosi kipeä olo ja hankalaa liikkua :(
Ärsyttää nekin hää hommat, kun sitten eilen miehelle sanoin että lääkäri oli ei kannalla ehdottomasti niin tämä alkaa sitten puhumaan siihen malliin että hän menee sinne sitten yksin.
No, minähän tietysti herneet nenään kun sillai puhuu ja "unohtaa" tytöt ulkopuolelle ja niin kuin he ei olis sinne lähdössä :eek:
En kyllä tiedä haluaisko ne edes lähteä, mutta nyt on sellainen olo että eivät lähde, lähtekööt sitten ukko yksin sinne ja pitäkööt hauskaa kun ei tuon vertaa ota huomioon.
Ja voi pojat että minä sitten jaksan olla tuollaisesta asiasta hankala vielä piiiiiiitkän aikaa :kieh: :kieh: :kieh:

Enie + Nörtti ja Hissu 21+4
 
:heart:

Pikaisesti luin, oon menossa neuvolaan, viikon ollut pahoja supistuksia ja särkyjä, niin kovat kivut, että laittaa päivittäin oksentamaan.. :(
Alkoi heti kun menin kouluun, istumisesta kuulemma johtuu.. Lääkärille hakemaan saikkua.. :( Pelottaa miten noi tuet kaikki menee jos joudun jäämään saikulle kokonaan kunnes syntyy pirpana.

Petitelle :hug:

Tänään muuten poksuu 18+0 <3
 
plaah yön aikana iski flunssa :/// Ihan persiist. Mut en tosiaankaan aio soittaa lääkäriin siinä pelossa et tää on nöf nöffiä. Vasta jos kuume nousee.

Viel tovi pitäis jaksaa ootella ja sit lähetään kohti naistenklinikkaa ja rakenneultraa <3<3<3
 
Iiris - törkeä pomo! Sun ja lapsen terveys ja hyvinvointi on nyt etualalla ja työt tulee sitten perässä. Perhealbumista kukaan ei sinua koskaan unohda, mutta työpaikalla ei enää muisteta kun sieltä lähtee.

Tica - muistuttelen niistä liinanmitoista jos meinaa unohtua =) Lainasin kirjastosta kirjan kantoliinasta. Mä alan hurahtaa siihen jo ennen kuin olen edes päässyt kokeilemaan :whistle: Se vaikuttaa kauhean kätevältä kun esim. koiraan kanssa pitää ulkoilla vähän väliä ja kotona voisi pitää vauvaa liinassa myös. Mitä sä olet tykännyt liinasta? Käytitkö paljon sitä vauva-aikana tai vielä myöhemminkin?

Joku jutteli hierojalla käymisestä jossain vaiheessa. Minä käyn myös säännöllisesti taas hierojalla. Hartiat menee ihan tolkuttomaan jumiin ja päätä särkee lähes koko ajan. :/ Mahallaan en vain enää seuraavalla kerralla voi olla. Kai hierojalla on joku muukin konsti hieroa? En huomannut kysyä eilen kun kävin.

Lili78 19+5 (vauvan liikkeet ei tunnu vieläkään...)
 

Yhteistyössä