***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
HIPKUKKA
Tsekkaappa mihin törmäsin http://www.huvikumpu.fi/epages/PPO.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/16012008-31614/Categories/Kaksosille
Tuolta ne mustat jotka on Gracojen jälkeen.
Noissa vain tuo istuinosa on kiinteä, haluisin että olis vähintään käännettävä :snotty: Mie kun haluisin nähdä vauvat kun nukkuvat.


Ääh ja puuh, yritän ottaa just nyt rennosti sohvalla. Illalla olin koiran kanssa agility-treeneissä ja ihan sopivaa liikuntaa ei se taida olla raskaana :ashamed: Mutta kun se on niin kivaa ja koirakin nauttii. Mie ajattelin syksyllä jaksaa mahdollisimman pitkään käydä treeneissä. Saapi nähä milloin maha estää treenit...

Hipkukka ja AatosII 19+6
 
Neuvolassa käyty, jäi vähän kaksijakoiset tunnelmat...

Ensinnäkin, hemoglobiini oli nyt laskenut alle 120 eli rautakuurille joudun. Ottaen huomioon, että mulla oli alussa hemoglobiini 155 niin onpa tullut roimasti alas =( No, eipä muuta kun rautaa popsimaan.

Paino oli nyt pompsahtanut, lähes 5 kiloa viime neuvolasta, eli nousu yhteensä nyt noin 6 kiloa. Tästä jäi vaan vähän paha mieli, kun hoitaja antoi ymmärtää, että liikaa tullut. Toki onkin aika nopeasti tullut (4-5 viikossa) tuo melkein 5 kiloa. Mulla kun ei paino noussut lähes yhtään ensimmäiseen 18 viikkoon. Nyt tulee sitten senkin edestä =) No, katsottava taas tarkemmin herkut ym.

Sitten se varsinainen pommi: sain lukea koneelta ultralääkärin kirjoittaman sepostuksen meidän viime viikkoisen käynnin jälkeen. Hän kirjoittaa siellä, että "kammioissa jotain golfpalloja". Mitä v....n golfpalloja?????????? Sitten kuitenkin eteenpäin kun lukee niin kammiot, ym sydänhommat vauvalla ok. Mikähän juttu tämä nyt on, kun ei mitään kuitenkaan maininnut? Säikähdin.

Tänään ollut vähän nyt sitten huono päivä, väsyttää ja masentaa =( Onneksi Kirppu potkii kovasti, se helpottaa.

mamma ja Kirppu 21+5

 
Täällähän on melkein kaikilla kissoja :heart:

Ullis82: Jopas nyt. Uskon, että kaikki on kuitenkin hyvin. Olisivat varmasti muuten sanoneet asiasta! Mutta varmasti säikäyttää!

Autosta: Meillä on viime vuonna ostettu Toyota Auris. Ns. isohko pikkuauto. Tavaratilaa siinä on hyvin, teen myös hierojan töitä joten varmistin ostohetkellä, että hierontapöytä taitettuna mahtuu takapaksiin. Ja jos se mahtuu niin mahtuu varmasti vaunutkin:)

(.): Pari viikkoa sitten meidän liikkeessä kävi asiakkaana venäläinen nainen, joka huomasi mun olevan raskaana. Tänään samainen nainen tuli uudelleen asiakkaaksi ja huikkasi jo ovelta kuin vanha tuttu "Moi! Mites täällä voidaan" Olin että hetkinen, pitäiskö mun nyt tuntea tämä henkilö:D Kyseli sitten multa hyvin tuttavallisesti, että jokos jalkoja pahasti turvottaa ja mitäs oireita on ollut. Teki ostoksensa ja toivotti hyviä vointeja. Ihan loistava nainen:D

Eilen illalla pidin kättä vatsan päällä kun makoilin sängyllä, vaikka potkuja ei tuntunutkaan juuri silloin. Vaavi pisti taas kunnon karatekid-potkun yllättäin tulemaan. Hitto että pelästyin. Säpsähdin kunnolla ja putosin melkein sängyltä! :p

Mitäpäs muuta... tänään kävin ostamassa "kuolarättejä" ja unipussin tulokkaalle :heart:

Loistavaa alkuviikkoa kaikki :flower:

Pinkgreen ja tilleri POKS 21+0... ja eikusta uutta viikkoa tahkoamaan:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ullis82:
Neuvolassa käyty, jäi vähän kaksijakoiset tunnelmat...

Ensinnäkin, hemoglobiini oli nyt laskenut alle 120 eli rautakuurille joudun. Ottaen huomioon, että mulla oli alussa hemoglobiini 155 niin onpa tullut roimasti alas =( No, eipä muuta kun rautaa popsimaan.
Ullis82 Se näillä viikoilla on kuulemma ihan normaalia että hemppa laskee.
En muista mikä siinä oli se selitys, mutta näin ne minullekin sanoivat kun ihmettelin hemoglobiinin tasoa.
Itse siirryin nestemäiseen rautaan koska nuo tabletit ei tainnu sitten enää tehota toisenakaan merkkinä.

Hipkukka No, voi hitsi kun en sitä hoksannut että niissä ei sitä saa käännettyä tai ei ole heittoaisaakaan sitten ilmeisesti.
Näin vaan ne isot pyörivät eturenkaat ja sen että on erikseen säädettävät jalka- ja selkä- osat.

Paino Mulle taas eilen sanottiin että olen laihtunut :eek:
Painoa on tullut kyllä lisää, mutta ilmeisesti kasvot on kaventuneet koska ei ole ainoa ihminen joka minulle on sanonut, että olisin laihtunut.
Viikonlopun hääjuhlien ja hotelli aamiaisten jälkeen olikin sitten pari kiloa heti enemmän painoa :(
No, nyt kun on paluu arkeen niin pitää taas syödä oikein ja vähemmän niitä hiilareita niin eiköhän se siitä.

(.) Taas huono olo, tää ei varmaan lopu koskaan.
Mies on kipeänä, samoin vanhin tyttö valitteli oloaan en vain tiedä aikooko lähteä kouluun vai ei.
Täällä päin ainakin on liikkeellä sitä flunssaa et alkaa palelemaan ja tulee kurkku kipeäksi jne...
Nuorimmaisen luokastakin eilen 5 lähtenyt kesken päivän pois koulusta.

Enie + Nörtti ja Hissu 22+1
 
Hui miten paljon tekstiä :)

Liikkeistä ollut puhetta, mulla edelleenkin semmosta hyvin hyvin vaimeeta liikettä tuntuu välillä. PÄivittäin joo, mutta vaihtelee toi tiheys. Hemmetin istukka ku on tos edessä. Voiko istukka vielä siirtyä takaseinämään vai onks se nyt jämähtäny tohon eteen?

 
Paino Mulla on myös kasvot kaventuneet, vaikka painoa on kyllä tullut. En missään nimessä ole laihtunut. Eilen sitä juuri mietin, että onneksi ei vielä ole ruvennut posket turpoamaan. :LOL:

Ullis82 Kyllähän se lääkäri olisi sen ultrassa sanonut, jos tarvitsisi olla huolissaan. Mulla on tuo hemppa laskenut yleensä alle sadan. Nyt täällä neuvolassa ei olla sitä mitattu, kuin ekassa neuvolassa. Täytyy pyytää ensi viikolla, että voisko sitä tarkistaa. Ajattelin aloittaa suoraan nestemäisen, koska vatsa ei ole yhtään noista rautatableteista tykännyt.

Hipkukka Seuraan jännittyneen löytyykö teille vaunut, jotka täyttävät kaikki vaatimukset. Toivottavasti.... Olen tosi tyytyväinen, kun sain ostettu meille nuo vaunut käytettyinä(ei kyllä uskoisi) ja hintakin oli tosi hyvä.
Turvaistuin ja sitteri olisi meillä ostovuorossa. Ostan niistäkin toiset käytettyinä ystävältä. Toisenkin sitterin voisin ostaa käytettynäkin, mutta ei turvaistuinta oikein uskalla vierailta ostaa käytettyinä.

Tuli nukuttua älyttömän huonosti. Taitaa tuo ultra jännittää..

Zaara ja Aarre&Lahja 20+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
Turvaistuin ja sitteri olisi meillä ostovuorossa. Ostan niistäkin toiset käytettyinä ystävältä. Toisenkin sitterin voisin ostaa käytettynäkin, mutta ei turvaistuinta oikein uskalla vierailta ostaa käytettyinä.
Meillä on pojan kaukalo vielä tallella, joten toisen ostoon joudutaan. Tosin halutaan saada uusi, kun jotenkin epäilyttää meitäkin ostaa käytetty vieraalta. Ja tuttavapiiristä ei vapaita kaukaloita löydy. Tosin tuon kaukalon oston uskallan jättää aika myöhäiseksi, kun tiedetään minkälainen halutaan (samanlainen kuin jo on). Jos oikein tiukoille menee, niin mies pystyy ostamaan sen vaikka samalla reissulla kun hakee meidät laitokselta :D Yksi vaihtoehto olisi tietysti myös vuokrata, sekään ei kamalan kalliiksi välttämäti tule...
Sittereitäkin löytyy jo yksi. Ostin sen pojalle aikoinaan kirppikseltä 3e:lla. Täytys joku päivä lähteä kiertämään kirppiksiä, jos löytäs toisenkin edullisen.

Huomenna olis rakenneultra, jos sen jälkeen uskaltas oikeesti alkaa tekemään ostoksia ja hankintoja.

Hipkukka ja AatosII 20+0

 
Huomenta!

Heti piti tänne tulla kertomaan kuulumiset! Eli rakenneultrassa käyty ja kaikki oli oikein hyvin :heart: :heart: Oli aivan ihanaa nähdä taas pikkuinen! :heart: Hyvin vastasi näitä viikkoja =)

Nyt ehkä tosiaan voisi niitä isompia hankintoja alkaa tekemään, ihanaa! :D Ja nyt olen niitä liikkeitäkin tuntenut!!

Lumi ja Lilliputti 21+1
 
Heips tännekin!

Eilen hoksasin taas, että viikot vaihtu ja nyt mennään jo 19. viikolla. :eek: Liikkeet on tuntunu jo reilut kaks viikkoo!!!Oikein kunnon töytäisyjä. Pari on näkyny jo vatsan päälle, mutta isukki ei vaan vielä oo niistä päässy nauttimaan.

Hipkukka: Ne vaunut mistä puhuin sulle (Happy Babyt), niin niitä oli vielä siellä liikkeessä Ylivieskassa kun lauanataina kävin.

Ja vaunuista puheenolleen... Meilläkin on nyt odottamassa hienot uudet vaunut. Sama merkki kun aikaisemmin (Happy Baby). Kolmipyöräiset ja käheen väriset. Mustat joissa kirkkaankeltaiset jouset ja laidat. AIVAN IHANAT ja HALVAT. Arvatkaa paljonko???? No ette arvaa. OVH. 600? ja poistomyynnissä (viimevuoden malli) 199?+hoitolaukku 20?!!!! Vähän hurrattiin miehen kans! Ja kaiken lisäsksi ei tarvinnut edes merkkiä vaihtaa, kun edelliset tuplat oli niin ihanat joten uskallettiin ostaa samanlaiset myös yksösvaunuina. Samalla matkaan tarttu Brion turvakaukalo ja jalusta hintaan 169?. Kylläpä nyt hymyilyttää varsinkin kun kotona on jo valmiina pinnis, mitä ei tarvi ostaa. Jäis siis rahaa muuhunkin.

Kissoista: Ei ole eikä tule! Naapurissa on kaks kissaa jotka majailee meidänkin pihalla joten se riittää. Meille tulee sitten joskus koira kun lapset on niin isoja että joku siitä jaksaa huolehtia. Ainoa pelko on naapurin kissoista se, että hyppivät vaunuihin. Naapurissa ainakin majailivat vaunuissa ja minä en sitä tule hyväksymään. Toinen kissa on ihan ok, mutta toinen paskoo meidän pihalle vaikka naapurit väittävät ettei se niin tee. Onneksi naapurit on oikeesti niin ihania, etteivät loukkaannu jos sanoptaan että niiden kissa se on ja välillä nakataankin kisssat niiden omalle pihalle. Ollaan siis naapureiden kanssa ihan huipuissa väleissä.

Paino G: Taitaa vieläkin olla samassa kun raskauden alussa. Ehkä max. kilo on tullut. No huomenna sekin selviää kun on neuvola. Rautakuurille muuten joudun ihan varmasti sillä edellisellä kerralla hemppa oli jo laskenut niin paljon että nyt se on jo varmaan ihan pohjilla.

Peikonpähkinä ja Pampula 18+2 :heart:
 
Peikonpähkinä Meillä kävi kans naapurin kisut pissillä meidän seinänvieressä... Kylvin heidän "hiekkikselle" valkosipulia ja sitruunaa. Pari kertaa hädän iskiessä vielä kävivät sitruunoiden ja valkosipulien keskellä, mutta sitten vaihtoivat kiltisti pisu ja kakkapaikkaa. Nukutin esikoistani tuossa meidän sisääntulokatoksessa ja naapurin kisut ovat myös tykänneen oleilla samassa katoksessa. Laitoin aina hyttysverkon vaunujen päälle siltä varalta, että kisut mielivät vaunuihin. Eivät onneksi koskaan tainneet edes yrittää. Lisäksi meillä on ulkona nuita hiirulaisia.... joiden pääsyn haluan vaunuihin estää.

(.) Kyllä on tooosi pitkä päivä illan ultraa odotellessa...
 
zaara nyt on ihan pakko kysyä, että minkä rotuinen koira teillä on? Sanoit että se on lehmän kokoinen :D Me käytiin miehen kanssa kova henkinen taistelu, että otetaanko pieni irliksen pentu nyt, mutta tultiin siihen tulokseen että ehkä sen aika on sitten myöhemmin. Ei ehkä pentua ja vauvaa samaan aikaan.

Kiva huiskahäntä kun laitoit pientä infoa kestovaipoista. Koitin etsiä tietoa netistä ja vanhoista lehdistä. Aloituspaketin lainaaminen kestovaippa yhdistykseltä taitaisi olla minulle hyvä tapa aloittaa. ¨

(.) Verenpaineet edelleen matalat, mutta kai tähän tottuu. Flunssaakin pukkaa niin kuin ilmeisesti monella muullakin! Tänään menenkin katsomaan veljenpoikaa joka syntyi toissa päivänä ja jäänkin heille yön yli auttelemaan, koska ennestään heillä jo 1,8 vuotiaat kaksoset. Eli toimintaa riittää :hug: Mutta on ihanaa päästä halimaan vauvaa pitkästä aikaa! Piti käydä jo laitoksella moikkaamassa, mutta nyt oli sitten tullut se sääntö että vain isät ja sisarukset. Tätä vähän odotinkin... Saa nähdä kuinka on asiat, kun me lähdemme synnyttämään.

Frigg ja Rane 20+6
 
Lumi Hienoa =) Kysyittekö sukupuolta? Entä saitteko hyviä kuvia matkaan mukaan? Ihanaa kun tunnet liikeet. Mulla tuntuu vielä tosi tosi harvoin jos se siten on liikkeitä mitä kuullostelen.
Minulla huomenna rakenneultra - jännittää! :x

Huiskahäntä -kiitti kestoinfosta! Saatan laittaa yv:tä jossain vaiheessa kun ehdin paneutua asiaan vähän paremmin.

Onko kellään Quinnyn rattaita/vaunuja käytössä tässä pinossa? Ootteko tykänneet?

Lili 20+2
 
Nyt olis täälläkin saavutettu puoliväli! :D

Me oltiin ostettu auto n. kuukaus ennen kuin huomasin olevani raskaana esikoisesta. Oltais ehkä ostettu isompi auto, jos ois vauvasta jotain tiennyt... vaan edelleen, 5v myöhemmin ajetaan tolla samalla autolla, kummasti sinne on lapset, vaunut ja koira (50cm&30kg, eli aika iso) mahtuneet! Kolmas lapsi menee just ja just, takapenkillä tulee olee säätöö turvavöiden kiinni saamiseksi, mut sit taas ollan laskeskeltu, ettei enää oo mitään järkee myydä tota nykyistä autoa (9v vanha) kun ei siitä oikein mitään enää saa, mielummin sit ajaa sen ihan loppuun, kun kuitenkin monet liikkeet maksaa autosta kuin autosta 2000? tms. Juu, ja siis Chrysler Neon meillä on, ei todellakaan mikään tilaihme, mutta hyvä auto muuten.

Kalasta/lohesta on ollut vääntöä, niin kasvatettua lohta saa syödä niin paljon kuin haluaa, merilohta sen kerta viikkoon-pariin. Mä olin toisen raskausajan Norjassa, ja siellä suositeltiin kaikille raskaana oleville omega-tabletteja ja ekalle kolmannekselle foolihappoa (mä sain molemmista oikein reseptit apteekkiin, et tyhmä suomalainen osaa ostaa :p ). Muuten siellä ei juuri hössötetty syömisistä, kiellettyjä oli vain alkoholi (täysin), tupakka, huumeet, lääkkeet (parasetamol ainoa sallittu) ja kaloista valas, mitä norskit syö. Ei noista isoista petokaloista sanottu mitään, mut enempihän siellä kalat tuleekin merestä eikä järvistä. Mutta mahdollisimman monipuolinen, kasvisvoittoinen, hyviä rasvoja ja kuituja sisältävä ruokavaliohan se ois optimi, oli sitten raskaana tai ei! Plus liikuntaa siihen malliin, ettei tartte ruokamääriä kyttäillä :D .

Painoa mulle on tullut n.3kg. Viikonloppuna yks tuttu, jota olin viimeeks nähnyt jussina, sanoi, et oon laihtunut! Siis muualta kuin mahasta! Itestä kyllä tuntuu, et pylly ja posket senkun leviää, mut...


Hemuli 20+1 :heart:
 
On se ihanaa tulla kotiin vaikkei oltukaa ku aamu poissa,mut se menikin esikoisen kanssa silmälääkärissä,siellä vierähti vain 2,5h :eek: tosi kivaa ku ensin saat repii lapset sängystä ylös melkein kukonlaulun aikaa ja viettää viel puol päivää sairaalas.Kuopus sit putos tuolilta lyöden suun pöydän jalkaa ja huulessa reikä tai ikenessä en kyllä siel saanu tutkittua,mut verta tuli kuiteski,muuten siin odotusaulas menikin ihan hyvin mut joka kerta ku piti mennä lääkärille ni se huuto alko eikä ois millää meinannu pysyy aloillaan,onneks toi tutkittava sentää on jo niin iso et pärjää yksinki siel jo ei tarvi äitin enää pitää sylissä :/
Sit sielt lähettii kiireel yhentoist jälkee et ehitää kahekstoist puheterapiaa ja tajusin sit terkkulan pihas kattoo et olikohan se p.terapia tänään,no ei tietenkää ku vasta 8.9 :eek: eli ajettii ihan turhaa sinne :kieh: olin viel suunnitellu käyväni karhulas lastenvaate kirpparil,mut jäi sit käymättä kovan kiireen takia,mitä ei sit oikeesti ollutkaan :whistle: B) säästyihän ainakin rahat :D

Painosta:mä yllätyin aamulla ku kävin vaa`alla,oli taas paino tippunu 700g eli nyt -2kg lähtöpainoo ja mä ku luulin et se on jo lähteny nousuu,mut ehkä tääl ei viel nouse ku maha :D

Mut nyt jos söis ja ottais pienet päikkärit |O

Piiuli ja toukka 17+5
 
Mä en voi olla ihmettelemättä taas, miten noita uusia kk-pinoja tulee, nyt on jo toukokuisille 2010 oma odotuspino pystyssä :eek: Silti tuntuu, että tässä on ite vielä ihan alussa - vaikka ei olekaan!

Vointi on mukava, pientä flunssaa ollut ja kun siitä työterveyteen ilmoitin, mut laitettiin oitis nasunuha-testiin ja nyt tuloksia odotellessa torstaikin vielä sairaslomalla - ja mulla on jo melkein terve olo. Kuumetta ei ole ollutkaan, mutta testaavat kaikki riskiryhmälaiset automaattisesti, jos on jokukin oire. Hassua, sanon minä!
 
Heippade,

mäkin oon ihan äimänä jo toukomassuista :eek: ku just vasta plussasin eiks!? Tää raskaus on kyl menny salamana nopeemmin ku esikoista odottaessa.
Huomenna tasan puoliväli :heart:

Mahassa mieletön rumba menossa taas........... Tuntuu about persholessa asti ku monotetaan.

Enie, annan viimein ololleni periksi, voitko vaihtaa Itikalle POIKAolon?? Mul tulee olee TODELLA vaikeeta 4Dssä kun Bruno kysyy että tahotteko tietää ja on pakko sanoo ei....... Oon muutenki sellanen et jos luen kirjaa ja on jännä kohta ni pakko lukee loppu et teidän kuka kuolee ja mitä käy, sarjoista juonipaljastukset yms. Utelias siis!!

Ja tässä eilen otettua masukuvaa :)

MM ja Itikka 19+6

 
Pinguli: Mulle sanoi kätilö ultrassa, että se istukan paikka voi vaihdella, esim. nyt mulla oli takaseinämässä mutta jo ensi viikolla voi olla jossain ihan muualla.

mamma ja Kirppu 21+6, huomenna taas poksutaan =)
 

Yhteistyössä