***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Huomenna neuvola, saapas nähdä, mitä se täti tällä kertaa sanoo vauvan laskeutumisesta, meinaan nyt vauvan liikkuessa tuntuu jo siltä, kuin olis isompi vessahätä. :D Mutta eihän se välttämättä mitään merkkaa, musta tuntuu, et esikoisestakin oli näitä fiiliksiä ja silti meni yli.
 
Anni-77
Ai ko ihanaa! Onnittelut pienestä pojasta :flower:

Kyl väpän perhettä ny koetellaan, mut onneks pikku mies o hyväs hoidos. Jaksuja :hug:

Miminen
Täälläki "haudotaan" viel varmaan tammikuun lopus ja sitki pitää häätämäl häätää kaiffari yksiöstään, eli mie huhuilen tiäl viel helmikuuski :wave:

Emätintulehus
Mulla todettiin se valkovuotonäytteestä päälle viikko sit..mul ei mitn oireita, paitsi suppareita..heti lääkitys(geeliä alapiähä 5 päivää) ja kontrolli ois ny torstaina oisko hävinny. Voi mennä kuulema kohtutulehukseks ja ennenaikaiseks synnytykseks, siks kannattaa hoijatuttaa pois.
Onneks meil o noi nvlat, jotka tarkastelee tälläsia asioita, ni pääsepähä ajois hoitoon.

Minähä e yleesä mitää tunnusta, mut ny o kyl pakko, ett mie alan olla jo huolissani eniestä :/
Hällä o kyl varmaan muutaki tekemist, ko meille informoida, mut mut..häähä ainaki kovasti sano tulevasa kertoo kuulumiset.

Pörri ja Pätkä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pörri:
Onneks meil o noi nvlat, jotka tarkastelee tälläsia asioita, ni pääsepähä ajois hoitoon.


Minähä e yleesä mitää tunnusta, mut ny o kyl pakko, ett mie alan olla jo huolissani eniestä :/
Hällä o kyl varmaan muutaki tekemist, ko meille informoida, mut mut..häähä ainaki kovasti sano tulevasa kertoo kuulumiset.
Mullakaan ei oo mitään oireita, mut ihan hyvä et sen tarkistaa..

Ja mä oon miettinyt samaa, en vaan uskaltanut ääneen sanoa.. et onkohan sil Eniellä oikeesti kaikki hyvin.. Kai se nyt ois ees nopeesti käyny kirjottaa et kaikki ok..

Tarviiks ennen niitä maksa-ja sappiarvo kokeita ennen olla ravinnotta?!?!?!?
 
iiris- joo täytyy olla 12h paastolla! Tää todella tärkeää sappihappojen takia!
Oon ite just kyseisellä paastolla kun huomen aamulla meen kokeisiin.

Tica, ei hyvin muttei huonostikaan.... Ehkä lähinnä psyykkisesti liian hc meille :(
meillä siis nyt myös edessä neljän päivän koti-altistus ja sitten 29.12 uudestaan meilahteen ja sama rumba toisella maidolla. Mutta en tiedä jatketaanko tota, vai annetaanko periks... Typerää edes ajatella tollasta kun menee resurssit hukkaan mutta musta ei nyt oikein oo tohon kiduttamiseen :'(

täällä on taas pää ihan pumpulissa iltalääkkeiden voimasta, ei kiva.

Unettomuudesta olitte monet maininneet ja mä oon kärsinyt sen vakavasta muodosta jo kuukausia kunnes 1,5viikkoa sitten löysin apukeinon eli PIIKKIMATON! Sitähän ei raskaana oleville suositella kun jotkut voi reagoida siihen voimakkaammin ja saada vaikka supistuksia mutta kun kysyin lääkäriltä niin hän sanoi että kun varovasti aloittaa ja kuuntelee omaa kehoa niin ei ole mitään hätää ja ehdottomasti hyvä juttu vauvallekin jos vuokrayksiön omistaja on levänneempi ;)

mä iltaisin aina meen sänkyyn ja makaan 30min pimeässä hiljaa ton päällä ja unet on maistunut TOSI paljon paremmin :)

Nyt mattoilemaan ja unille! Öitä!

Tinii +masukki rv 33+5

 
Oikein paljon onnea Anni-77!!! :heart:

Tulin taas katsomaan olisko eniestä kuulunut, mutta ei :/ Toivottavasti kaikki kunnossa.

Itse mittailin tuossa verenpaineen ja näytti 154/98, huomenna poli käynti, ja varmaan sisään otetaan kun paineet noussu hirveesti ja turvotuski ihan järkyttävää..
Toivottavasti käynnistäis synnytyksen.

Mutta palataan taasen.
Öitä mamit :)
 
Neuvolassa käyty.edellinen kerta suluissa
Rv 35+5 (35+1)
Paino 73,8 kg, (71kg)
Turvotukset ++ (- )
Pissa puhdas (pissa puhdas)
RR 122/75 (115/74)
Vauva syke 128 (130)
Liikkeet +++
Sf 36cm (37cm)
Vatsan ympärys 105,5cm(koskaan aiemmissa raskauksissa ei ole100cm mennyt rikki,viimesillään ollut kork.98cm)ja tässä on vielä aikaa masulla kasvaa*huokaa*

Vauvan painoarvio käsituntumalla yli 3 kiloinen.Maanantaina olisi sitte äippäpolille aika ultraan ja painoarvioon.Ja sekin että mitä tehdään kun en saa enää nukuttua tuskaisen oloni takia.nyt valvomista jo 7 yötä.muutamana yönä saanut unta noin 1-2 tuntia ja se siinä.päivällä ei myöskään kykene nukkumaan. |O |O .
Vauvan pää laskeutunut muttei ihan vielä kiinnittynyt ja sen kunniaksi uusia vaivoja ja kipuja lonkkiin sekä alapäähän.ja epämukava paine takaliston puolelle.OOON niin valmis jo synnyttämään!!!!
No maanantaina on onnekisi viisaampi olo äippäpolin jälkeen toivottavasti.

Oon kans tuota enietä tässä miettinyt ja huolissaan olen.toivotaan kaikki yhdessä että kaikki kunnossa.ja että hän pääsisi pian kertoilemaan itsestään edes jotain meille.
Mutta nyt koirulin kanssa vielä taapertelemaan tuonne pirteään pakkasyöhön.
Niin ja Onnea Anni-77
:heart: .
Ja s-a-j onnea koitokseen. ja toivotaan kaiken menevän hyvin.
 
Onnea Anni-77 :flower:

s-a-j APUVA miten jännää! Tsemppiä koitokseen. :D

Ja Pingulikin vielä Huh hei.. :D

Kohtahan täällä ratkeillaan minkä ehditään. :)

(.) Mua ei iltaisin enää nukuta. Yleensä meen jo 21-22 aikaan nukkumaan ja nyt tuntuu että joka ilta valvon vain myöhempään.
Mua itkettää koko ajan, oonko ainut joka vaan pillittää?
Mietin onkohan tää jotain raskausmasennusta vai miks itken 100 kertaa päivässä kaikelle.. No onhan mulla tietty paineita, yksin vauvan kans. Äiti haukkuu mua ja kauan odottamani isosisko saapui, suutuspäissään huusi mulle sitten että turpa kiinni läski. Sitä itken jo toista päivää koko ajan, enkä ole halunnut nähdä sitä. Torstaina se jo lähtee ja itken sitäkin kun en sit näe sitä varmaan puoleen vuoteen. Huomenna sillä on synttärijuhlat kun täytti 30 ja itken sitäkin kun en kykene menemään sinne. Itkisin varmaan vaan sielläkin. Sit tilasin Elisa viihdepaketin ja johdot oli liian lyhyet, eikä netti toiminut ja taas mä pillitin. Nyt päätin viettää joulun esikoisen kanssa kahdestaan ja äiti syyllistää siitäkin. Mä itken nyt ja varmaan koko joulunkin. Ihan vehkeestä koko touhu. :'(

Minävaa ja vaavi 37+1
 
:headwall: :headwall: !!!!!!Jee taas sain nukutuksi huikeat 1,5tuntia ja luoja mihin kipuihin heräsin.vasen kylki jolla nukun niin kipeytyy niin jottei meinaa päästä liikahtamaankaan sängyssä ja ylös sieltä könyäminen on tuskaista.Kauankohan mun pää kestää tätä valvomista??Tuntuu et räjähdän kaikille ihan pienistäkin asioista mistä ei todellakaan tarttis ärähtää. :ashamed: .mutta minkäs teet ku pinna kiristyy ku ei saa nukutuksi.
Anteeksi vuodatus ja valitus mutta vi******aaa niiin paljon.
 
Minävaa :hug: :hug: Täytyy kyllä sanoa,et eipä oo siskos paljon miettiny mitä sulle sanonu :eek: ei oo varmaa kuitenkaan tarkottanut sitä noin tai ainakaan aatellu et oot raskaana,toivottavasti nyt ehitte viel sopia ennen kuin siskosi lähtee. Eikä toi äitiskään käytös kovin aikuismaiselta kuulosta :/ :hug: Ootko koittanu neuvolassa puhua näistä asioista?Jos se vaikka helpottais ku pääsis avautumaan ihan kunnolla jollekin.
Kyllä täälläkin itketään,mut ehkä yllättävän vähän tän raskauden aikana ja mä ku oon muutenkin hyvin herkkä itkemään,välil ilman syytäkin :whistle: itken itkemisen ilosta ;)

S-a-j siellä tosiaan jo jännät paikat :heart:

Pingulille tsemppiä matkaan :heart:

Viiteen asti nukkunut piiuli ja toukka 33+6
 
huomentaa! Kotona ja kasassa.. illan supistukset laantu ku mentiin nukkumaan ja yö oli tosi hiljasta.. minä ootin milloin lorahtaa vedet vaan ei.. No saapi nähdä mitä tämä päivä tuo.. mikään muu ei pelota ku se et sit ku käynnistyy niin sit varmaan mennään ja rytinällä... Eiköhän nääki supparit tee lisää tuol kohdunsuulla ja jos eilen oli jo 3cm, niin hui, miten mä kerkeen sinne synnärille, miettiiiii vaan,,, :whistle:

kyllä se enie sais jo ilmottautuu, ollu aika monta päivää siel laitoksella.. voisko olla et sil o joku piuha tai mokkula tai jotain oleellista koneesta jääny kotiin, ettei siksi pääse... toivotaan tälläistä syytä...

Hipkukallakin kyllä rankkaa, :hug: :hug:

hyviä vointeja kaikille, tää menee hetkex viel sohvan pohjalle... :wave:
 
Anni-77 Onnittelut :flower:

Kyllä vähän huolestuttaa kun ei ole vielä Eniestä mitää kuulunu...no toivotaan et nyt ihan lähiaikoina kuuluu..

Mä olen just koht lähdös ajelee Koks:korvapolille tän kasvohalvauksen takia ja sit huomenna onki äippäpoli...Kahdes viikos painoa tullu melkein 5kg,neuvola varotteli et voi ottaa sisää sairaalaa...en kyl usko ku paineet suht ok jne...katsellaan..turvotukset ++,normaali kengän koko 39,nyt miehen 43 tekee tiukkaa :(

Voimia taas kaikille sitä tarvitseville :hug:

 
Pääsiskö tänne vielä mukaan? La on 22.12. ja joulukuisissa olen kirjoitellutkin, mutta siellä kaikilla alkaa olla jo nyytit noudettuna, ja täällähän suurin osa joulukuun loppukuisista näyttää olevankin.

Meillä siis toinen lapsi tulossa ja synnyttämää olen menossa Hyvinkäälle. Ikää 31 v. ja tyttölupaus on meille annettu.

Vielä ei ole mitään merkkejä siitä, että tämä haluaisi syntyä lähiaikoina. Tosi pitkälle ollut laskeutuneena jo ainakin 5-6 viikkoa, mutta ei se näytä synnytystä lähentävän, vaan ainoastaan tekee liikkumisesta tosi tuskaa. Nyt vielä sairastellaan ja valvotaan esikoisen (1 v 9 kk) kanssa, joten olo on melko kurja...

Bellona 39+1
 
Anni-77 onnea pikku prinssistä =) :flower: :flower:

Hipkukka :hug:

KiaralA onnea :flower: Mihin ammattiin valmistuit? =)

Tänne tullu väsymys takasi, voisin vaan nukkua koko ajan. Eilinen neuvola piti perua kun pojat kipeenä ja eihän meillä mitään lastenhoitoapua saa mistään. No sain kuitenkin maanantaille uuden ajan, ei saanut odottaa ilman käyntiä lääkäriaikaan asti, mikä on jo puolentoista viikon päästä.

mulish ja hippula 33+4
 
:wave: :wave: :wave:

Täällä ollaan =)

Eilen tultiin tultiin vauvojen kanssa kotiin, en ole ennättänyt lukea teidän kuulumisia ollenkaan sitten torstain jälkeen joten täytyy jossain vaiheessa palata niihin kans.
Mahdolliset uudet tammivauvalaiset, lisään teidät kunhan ennätän =)

Pikaisesti siis:

11.12. syntyivät meidän prinsessa klo 12.21 painoa 3215g ja prinssi 12.28 painoa 3450g. (rv 37+4)

Synnytys meni hyvin ja oli nopea jälleen.

Nyt sitten riittää rumbaa ja haetaan rytmiä syönteihin jne...jotka päivällä on jo suht ok ja vauvatkin jopa nukkuvat mutta yöllä heillä tahtoo olla enemmän sitten asiaa ja maha vaivoja.

Tänään olen siis ekaa kertaa ihan täysin kolmisteen vauvojen kanssa, kun ei ole apua napin takaa saatavilla. Mies jää sitten joululta kotiin. Vanhemmat lapset tulevat vasta perjantaina kotiin mummolasta kun en mitenkään voisi heitä kouluun kyyditä aamusta ja iltapäivällä kahta eri haku reissua tehdä nyt sitten vauvojen kera.

Mutta kirjoitan jossain vaiheessa tarkemman selostuksen ja koitan saadan luettua teidän viestit.

Kyllä vauvat on ihania :heart: :heart: :heart:

Enie + Nörtti ja Hissu 5pv ikäiset :D
 
Enielle suuret onnittelut! Ihana kuulla, että kaikki on vallan hyvin! Mahtavan kokoiset vauvat olet saanut kasvatettua =)

Minävaa :hug: :hug: :hug:

Anni-77 onnittelut nyytistä :flower: =)

Bellona tervetuloa, mullakin laskettu aika jo 20. tätä kuuta, aikaistui tuolla niskapoimu-ultrassa ja jämähdin sitten tänne tammikuisiin :D

Ananaskirsikka+Einari 39+3
 

Yhteistyössä