***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Heipssan!!! :wave:
Kävinpä sit iha kirjaimellisesti melkein kääntymäs saikul..kääntöyritykseenhä olin menos. No, ultrattiin ja kas kummaa, Pätkä oliki rt:ssä! :heart: Hyvin oli mamman "uhkailut" :whistle: menny perille.
Pää oli jo syvällä lantiossa, joten tuskinpa enää kuulemma kääntyilee.
Nyt o nii huojentunu olo!!Kiitos kaikille tasapuolisesti, ketkä piti peukkuja miun puolest! :hug:

Painoarvio oli 2,7kg, ulkosuu edelleen auki sormelle ja kanava lyhentyny 2,5cm. Mut eipä tuo kätilö/lääkäri sanonu mitn, ett ois sielt iha heti tulos.

Pakkasin tänä aamuna loputki kamat saikkukassiin, ko pelkäsin nii kovasti ett sinne jään :ashamed: Joo, no oha toi jo aikasta, mut onpa ny sit helppo isännän tuuva miun kamat saikulle jos äkkilähtö tuloo.

rontti1 Voipha se ollakki toi siun lantios oleva kipu, ett kaiffari ois laskeutunu lähtökuoppiinsa. Sullakaa ei enää paljo mitn jälell la:n, wau!

Pari kipeetä, naaman vääntelyllä pärjättävää supistusta tuli sisätutkimuksen jälkeen ja sanoinki lääkärille niist, ja alapää hellänä, mut koha ny ens vuoden puolelle tää raskaus kestäis ni kiva ois.

Ny muksujen kaa touhumaan ja sit päikkäreille :wave:

Pörri ja oikeinpäin oleva hieno mies Pätkä 35+5
 
Mahtavaa että pippur1 on päässyt käynnistykseen, jo oli aikakin!! Tsemppiä sinne koitokseen :heart:

oottepas te ehtineet kirjotella kun ite on pari päivää taas ollut poissa pelistä, en ees vielä ehtinyt lukea kuin pari vikaa sivua.

Tänään oli viimenen neuvolalääkäri ja olipa yhtä tyhjän kanssa koko käynti. Äitipolilla olin viimeks eilen ja huomen aamulla taas, mullahan on se raskaushepatoosi. Huomenna varmaan puhutaan käynnistämisestä ja toivon hartaasti etten huomenna joudu sisään vaan aikaisintaan perjantaina. Kahden viikon sisään saavat kuitenkin luvan käynnistää, vauvaa en suostu alkaa vaarantamaan.

Jatkuvasti kutittaa, lääkkeistä huolimatta ja nyt oli sitten verenpaineetkin noussu (132/100), varmaan stressin ja kutinan syytä.

Kun soitin neuvolan jälkeen äpolille olisivat halunneet mut vielä tänään päivystykseen mutta onneks sain lääkäriajan heti aamuks kun ois tuo pikkuinen esikkokin jota ei niin vaan saada hoitoon.

Mutta lähden tästä pikku torkuille kun tyttökin nukahti ja yritän illalla kahlata teidän kirjottelut läpi. Voimia ja hyviä vointeja mammoille, niin mahakkaille kuin mahattomillekin :heart:


Tinii+masukki rv 35+5 (esikko 1v4kk)

ps. Pesukoneessa pyörii ekat pikkuruiset vaatteet :heart:
 
Täällä äitipolilta tultu takas kotiin.
Sydänkäyrä oli onneksi ok. Muutama supistuskin tuli käyrän aikana.
SANNIS mulla myös tuota huimausta ollut tänään ja eilen illalla/yöllä maha aivan sekasin :x
Tänään äitipolilla siitä sanoin niin täti sanoi, että synnytys saattaa olla hyvinkin lähellä :)

Vauvan painoarvio oli 3,4kg eli ei onneksi oo mitään hirmu jättiläistä tulossa.
Kohdunsuu oli pehmeä, lyhentyny pituus kahteen senttiin ja reilusti sormelle auki.
Äitipolille antoi ajan vielä viikonpäähän lasketusta-ajasta jos ei sillon oo vielä syntynyt niin suunnitellaan käynnistystä.

PIPPUR1 onnea koitokseen :)

lokakuu10 ja saukko38+5
 
Pörrille onnea kääntyneestä vauvasta :flower:

Pippur1ille onnea käynnistykseen! toivottavasti lähtee yhtä helposti kun mulla, eli täysin epäkypsästä tilanteesta aamusella käynnisteltiin suun kautta ja poika syntyi yöllä :heart:

Nyt lähen hakemaan kummipoikaa ja äitiä meille, saa tuo tarmopesä leikkikaverin =)

J-t ja Pampuliini 36+1

*muoks* Sairaalakassi täällä lähes pakattuna, hammasharja ja tahna sekä imetyslliivit +suojukset vaan puuttuu...

Onko muuten kukaan ottamassa omaa rintapumppua synnärille mukaan? Meillä on sairaalassa niin järkyt ne pumput, ettei mitään toivoa, että niitä käyttäisin, jos maito nousee jo sairaalassa... Viimeks nousi kyllä vasta kotona.
 
pippur1 Tsemppiä ja paljon voimia koitokseen :hug: :heart:

Lili78 En ole minäkään kassia pakannut. Olen ajatellut ettei mitään kiirettä ole :D
Vauvan vaatteita olen jopa pessyt, mutten kaikkia (En ole viitsinyt, kun muutetaan tammikuun aikana, niin laitain kaikki sitten uuteen kotiin. Ajattalin, että vauva pärjää pari viikkoa pienemmällä määrällä vaatteita)
Tänään ajattelin repäistä ja siivota hoitopöytä/ laittaa vaatteet valmiiksi laatikkoon ja vauvan vaatteet kassiin. (Omat laitan vasta kun lähtö tulee)
Kertokaan mistä olette hankkineet vauvalle lämpimiä talvivaatteet esim. pipot ja muut?
Mä kun en ole vieläkään löytänyt mistään mitään kivoja :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille! :flower: :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 38+5 :heart:
 
Tsemppiä pippur1 :lle koitokseen,kohta siulla on oma nyytti kainalossa :heart:

:hug: niinuska

taitaa muutama olla vauvan haku reissulla kun ovat kadonneet ihan kuin tuhka tuuleen :D

Eilen oli sitten neuvola ja kaikki oli niin kuin pitikin eli hyvin.Yllätys oli suuri kun vaakaan hyppäsin ni paino oli tippunut kilon verran,olin niin yllättynyt.Nyt olis käynnit viikon välein mutta sain puhuttua ettei tarvii ens viikolla mennä kun seuraavalla viikolla on se synnytystapa-arvio.Sitä odotellessa siis.Sairaalakassia pakkaillu pikkuhiljaa ja mies saa tuoda jos jotain en muista ottaa mukaan.

Enie jos viitsisit vaihtaa miun iäksi 25 tuli tuossa vietettyä synttäreitä..

Mutta nyt ruuan laittoon.Kaikille :hug: ketkä kärsii kivuista vaivoista ym..Kohta meillä kaikilla on oma palkinto sylissä :heart:

mude08.pikku2 35+4
 
Tiukun äiti: Itse tilasin netistä tommosen lämpöpussin haalarin sijaan vauvalle:) Vaikuttaa kätevältä. Tumput ym. on oikeastaan kaikki tulleet käsitöinä anopin puolesta. Mutta ainakin Lindexissä näytti olevan kivoja.

Mun pitäisi kanssa katsoa toi sairaalakassi läpi, jotenkin kanssa ajattelen ettei tässä kiirettä ole :D No on se aika hyvin kyllä jo mallillaan. Otatteko meikkejä mukaan? Mä ajattelin ottaa, jos jaksais vähä laittaa punaa huuliin ja lilaa luomiin kun sukulaiset tulevat vaavia katsomaan ;)
 
pippur1 Heti samantien sit tänne kertomaan kuulumiset!! Ettei menis sinne juhannukseen asti sit niitten kanssa ;) :heart: Tsemppiä!!

Tiukun äiti Mä löysin Benettonilta ihanan hatun pojalle.. Ei maksanu ku 9,90e =) Puku mulla on tutulta käytettynä, mut meinasin vielä sen lämpöpussin ostaa, kattoo sit et kumpaa tulee enemmin käytettyä.. Tumput ja sukat on mummon neulomia..

Pörri Ooks sä kuin rankasti heijaillu ittees siellä ku saanu vaavelin kääntymään ;) :heart: Ihania uutisia =)

Lili Mäkään en oo vielä pakannut kassia.. Ei kyl mitään hajuu mitä sinne ottais mukaan..

Pinkgreen Meinasin mäkin jotain meikkejä ottaa..varmaan meikkivoiteella, aurinkopuuterilla ja huulikiillolla selviän ne pari päivää :D Ettei tarvii sit jokaikisessä valokuvassa näyttää ihan räjähtäneeltä :D


(.) Neuvolassa kaikki ok. Paino pudonnut viikossa 200g -jibiiii!! :p Vauva laskeutunut kunnolla, pää ei vielä kiinnittynyt.. Sf muistaakseen 33cm, eli pienentynyt sekin. Käytiin myös siellä tutustumiskäynnilla synnärille..ihan jees maku jäi siitä mitä tulevan pitää.. Isät oisivat ehkä voineet ottaa paremmin huomioon.. =)

Mukavaa loppuiltaa masukkaat ja ei niin masukkaat ;)


iiris ja adhd pojutsu 36+6
 
lokakuu10:
Toivotaan että merkkaisi tuo huimaus ja mahan sekaisuus synnytyksen lähestymistä tai jopa alkamista :D

Kohta lähdetään ulos ja sitten illalla meinasin lämmittää saunan. Jos saisi puhtia supistuksiin.Huomenna neuvola 11.30 Nipistelee mahaa silloin tällöin. Nyt ulos!

Sannis ja patu rv 38+5
 
Kertokkee miulle mitä mie teen. Koko päivän alaselkää juilinu ja ollut tosi kipeitä "menkkakipuja". Vihlaisuja alapäässä. Tuo alaselkä on vaan niiin sietämättömän kipee |O

ja kunnon repäisy kipuja säännölisin ajoin.
 
Olipas lukemista! huh! :) mut hyvä vaan!

Onnea uusista vauvoista!!! :heart: :heart: en uskalla eritellä ketään ettei kukaan jää pois laskuista!

Ja synttärisankareita oli äitejäkin.. Onnea!!

Hipkukka tsemppiä vauvan hoitoon! ihana kun tyttö pääsee kotiin!

Väpälle ja pikumiehelle jaksuja!!!

Niinuskalle osanotot!! :hug:

Piipuriko se oli jäänyt käynnistykseen?? tsemppiä vaan sinne!!

Tännepä ei kummempia. Painaa O tuonne alas ja kovasti :/
Paino ei ole noussut yhtään sit viime kerran. JIPPII!! :D
paineet vähän koholla.

Ja kukas se mainitsi tuosta nuuskimisesta!! Voi tsiisus kun mulla tekee mieli impata kaikkea!! :xmas: tuolla pakkassäässä pakokaasu haisee niiiiiiiiin hyvälle!! Ja mies ei päästä mua enää tankille ollenkaan :D :D Eukalyptus saunassa.. aaaaahhhhh.. tai se tuoksu kun menee saunaan ja heittää ensimmäiset löylyt!! Mun miehen suihkusaippua.. hmmm.. :eek: :$ :| :ashamed: :snotty: ;) :whistle: :x :xmas:
savukin haisi hyvälle kovassa pakkasessa.. Tää on jotain kyllä ihan outoa.. ei minulla koskaan aikaisemmin tällaisia "himoja" ole. Nyt mä nuuskin kaiken aikaa!

Samariini ja O 35+6
 
KiaralA: Mulla kans on välillä varsinki tänää ala selkä ihan järkyttävän kipee ja sit jomottelee vatsaan sekä tulee ihan kunnon suppareita. Tänää olin taas vaiheilla että nytkö tulee vaan loppui taas omia aikojaan koko supparit. Niin ja minnuu vihloo kans alapäähän tosi lujaa.
Luulen että se johtuu siitä että kohdun suu alkaa pehmetä ja aueta. mulla oli kiinni paikat tuossa 31+2 ja 4cm kanavaa mutta nyt 36+5 nii kanava viel jälellä mutta ihan pehmyt ja sormi meni sinne sisään kokonaan... ei tietty suurta edistystä mutta kumminki... Oottelen vaan tässä milloin rupee tulemaan säännöllisii supisteluja ja sit menoks..

ONKO KELLÄÄN OLLUT TAI KUULLU MUILLA OLLEEN?? Siis että synnytys supistukset ois tuntunu pelkkänä mahan kovettumisena? kun mie tuossa kuulin et yks äiti oli menny synnärille ku oli ollu tunnin vaan kivuttomia supistuksia ja sit sairaalassa oli jo päässy ponnistaa.. LIENEE varmaa harvinaista ettei juuri kipuu oo...
 
niin ja onnee vauvautuneille :flower: en oo muistanna onnitella..

MULLA MUUUTEN KANS IHAN OUTOJA HAJU MIELTYMYKSII :D Mies ku polttaa tupakaa nii haisee nii ihanalle, mutta en oo sitä kyll haistellu haistelemalla mutta joskun pihalla ku ollaa nii tunkee nenää. :LOL: ja sit tekee sementtii mieli
 

Yhteistyössä