***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Hipkukka Kiitos tiedosta. Kyllä siellä niitä jauheita on, minä vaan olen luullut että ne on jotenkin II-luokan tavaraa :ashamed:

zaara Voi vitsi, nyt on sitten jännitystä ilmassa :heart: :heart: :heart:
Pidetään peukut pystyssä ja uskotaan, että kaikki menee hyvin.
 
Kolmas itkunsekainen päivä takana kohta, sais jo helpottaa :(
Ei vaan pysty ymmärtämään vaikka käytiin tyhjentämässä isän asuntoakin jo, että hän on oikeesti poissa..
Koko ajan maha supistelee ja nyt on vielä tullut ylävatsakivut ja päänsärkykin...

Niinuska+Hipsu 36+5
 
pikaisesti täältä tyksistä ilmoittelen että meille syntyi kaunis tyttö tänään 30.12 klo 7.07. 53cm ja 3810g. viikoilla 40+6v synnytys oli suht nopea mutta tuskallinen.

ilmoittelen myöhemmin lisää.

pippur1 ja muru 13h
 
pippur1 Onnea paljon tytöstä!! :D :flower:

zaara :hug: tsemppiä huomiseen!! :D

pinkgreen ei täälläkään ole mitään tuntemuksia että syntymään lähtis vaikka neuvolan täti sanokin tänään et varmana on täällä jo jossain vaiheessa supistellu mut ekaa odotan ni ei voi tietää!! :ashamed:

rontti1 ja 39+1 :heart:
 
rontti1: Mäkään en kyllä oikein tunne supistuksia, eka kertalainen kun myös olen. Mutta kaipa ne tuntee sitten kun tosipaikka on (ja jossei tunne ja vaaveli vaan humpsahtaa syliin niin saa varmaan jo onnitella siinä vaiheessa itseään) :D
 
pippur1lle suurensuuret onnittelut pikku-prinsessasta!!! :heart:

Täällä tuli limatulppa!!! :wave: Aivan järkkyttävä lima-veri-oksetusklöntti!! :x siis epäilin et toi ois tullut jo kuukausi sitte, mutta tämä tuotos oli todellakin SE limatulppa.. hyi... :LOL: Sitten kävin lenkillä ja tein lumitöitä ja salillakin kävin, mutta ei ala supistelemaan sitte millään!!!!??!! Ehkäpä se on vaan niin että huudetaan sitte rakettien kanssa kilpaa, tai pahimmassa tapauksessa ollaan maha pystyssä tammikuun puolessa välissä...


Niin enpäs tainnutkaan kertoa niitä maanantain ä-poli kuulumisia;
Mervin painoarvio oli sen 2600g pieni prinsessa :heart:
Ja tyttö on hyvin, hyvin alhaalla ja kiinnittynyt NAAMA YLÖSPÄIN, eli jos ei ala kääntymään nassu alaspäin, niin ei toivoakaan alatiesynnytyksestä.. Lääkärin mukaan 50% kääntyy oikein synnytyksen käynnistyttyä. Mutta mulla on muutenkin tiukka tilanne, vain alle kolmikiloinen mahtuu tulemaan.. :ashamed: Joten haaveilemani aktiivinen synnytys, ammeessa ja/tai jakkaralla ei taida tulla onnistumaan, vaan sektioon todennäköisesti vie tämän mamman tie... harmi..

zaara Kovasti tseppiä huomisen koitokseen!

Elayne ja prinsessa TJ 2
 
Niin se taisi laskettu aika tulla ja mennä myös samaa vauhtia! Neuvolassa kävin:
- paino tippunut viikossa -700 g (ajatelkaa, vielä jouluruokamässäysviikko!!)
- sf-mitta nyt taas 34,5 (käväisi jo kerran tuolla mutta tippui, nyt terkkari epäili että vauva on suoristanut itseään valmistautuessaan synnytykseen)
- vauva siis aivan alhaalla, tuntuu kuin kävelisi kakat housuissa koko ajan :LOL:
- verenpaine oli hiukan kohollaan, eka mittaus 143/91 ja toka 129/96 mutta johtuu varmasti tästä räkätaudista

Mutta nyt sitten vaan odotellaan. Tänään imuroin ja kävin Prismassa ostoksilla, josko tuo olisi vauhdittanut asioita. Viikolla 41+3 (eli ensi viikon la) viimeistään sitten aletaan käynnistellä.

Nyt terkka muuten puhui eka kerran siitä liikelaskennasta, eli nyt kun alkaa mennä yliaikaiseksi niin pitää entistä tarkemmin vahdata noita vauvan liikkeitä.

Pippur1:lle miljoonittain onnea!!

mamma ja Kirppu 40+0 (TULIS NYT JO!!!!!!!!!!!!!!!!)
 
Täällä erikoinen päivä!
Kampaajalla aamusta, aika heikko olo, kuvottaa ym..
JOHTUUKO MENKAMAISET KIVUT MISTÄ?! Tulee aika-ajoin ei oo pahoja, vai onko ne supisteluja..??? Kertokaa kokeneemmat.
maanantaina olin neuvolassa, silloin se sf mitta 37 ja ei ollut laskeutunut
huomenna taas neuvola aamulla
nyt tunne että jotain tapahtuu, kun ollut vauveli kauhean levoton koko päivän, närästys ei oo helpottanut mut tuntuu että kaivais tietä tonne alas.. Kuinka kauan laskeutumisesta menee vauvan syntymään ja miltä ne supistukset tuntuu? Mulla ei oo mitenkään sellainen olo että vatsa kovettuis.. AUTTAKAA

tammikuun4 ja melojapoika 39+3 :heart:
 
pinkgreen Hitto ku repesin tolle sun kommentille, ettet olis raskaana. :LOL: Ei täälläkään muita merkkejä ku Aku Ankat vessassa ja pää on sekaisin ku lottoarvonnassa. Taitaa olla noi verenpaineet aika korkialla..

Ullis82 Mä kävelen täällä iha oikeesti sit kakat housussa! :LOL: Sori.. aika väsynyttä huumoria täällä..

Onnea pippur1lle! :heart:

Niinuskalle voimahaleja! :hug:

(.) Lähtis vaikka vaihteeks vessaan.. :x

Minävaa ja vaavi 39+1
 
Tammikuun4 Tuntuu iha siltä et koko maha kovettuu ja sit ku on oikeita eikä harkkasuppareita niin sattuu. Kyl sie sit tiedät. Mulla supisti n 5 krt edellisenä päivänä ennen ku esikoinen syntyi. Sit aamulla 5 heräsin uudestaan ja sairaalaan siitä muutaman tunnin päästä. Ei mulla supistellu kertaakaan (ennen sitä ed.pv) esikoisesta ennen ku synnytys alko.
 
Kyllä noi KiaralAn oireet selkeesti raskauteen viittaa... :LOL:

Mahtoiko lili päästä nyytin hakuun, eikö hän täällä yöllä ollut supistuksista kirjoitellut? Onnea matkaan, nyt on varmaan jo nyytti kainalossa, jos on lähtenyt silloin.

Zaaralle myös tsemppiä matkaan!


(.) Tänään neuvolassa, kaikki oli kunnossa, mutta tuli juttua, että olis kiva tietää, että minkähän kokoinen vauva oikeasti on tulossa, kun viimeksi oli ton nelikiloisen kanssa vähän ongelmia... Ei mua varsinaisesti asia kuitenkaan pelota, mutta mietityttää. Ja arvatkaas, täti otti ja teki mulle lähetteen tyksiin - pelkopolille :LOL: sitä kautta kun kuulemma pääsee nopeiten. No, nää pyhät tässä vähän sotkee, mutta tänään sain jo polilta oikein ymmärtäväisen ja lohduttavan sairaanhoitajan puhelun, että mulle on varattu aika maanantaiksi. Kivaa päästä kuulemaan toinenkin mielipide vauvan koosta - lääkärihän meinas käsikopelolla, että noin nelikiloinen olis nyt tulossa. Samalla puhutaan puudutuksista yms, kun viimeksi mulla ei oikein tuo epidurali sopinut - ei sillä, etten taas vois sitä ottaa, mutta mielellään kuulen muistakin vaihtoehdoista ja saan niistä merkinnän papereihin.
Nyt sitten jännätään, ymmärtääkö pieni pysyä kolossaan maanantaihin asti, sehän voi olla viisain pakata kassi mukaan, jos "ronkkiminen" saa synnytyksen alkamaan (ei se tietty sit ala, jos mulla on kassi mukana...) Tänään on taas limoja tullut ja mahaa juilii ja vatsa on löysällä... Niinköhän tuo syntyy huomenna just ennen puoltayötä, vaikka mä niin toivon, että menis tammikuulle ;)

Mitenkäs teidän kunnissa on tapana, jos vauva on kunnan ensimmäinen? Täällä kunnasta tulee "kummi" ja saa jonkun pienen lahjakortin ja viirin ja jotain semmoista - ja tehdään juttu paikallislehteen (ja joskus Turun Sanomiinkin, jos on eka/ekoja tyksissä syntyneitä ) Ei muuten hirveesti mua innostais etenkään se lehtijuttu - olis sitten vaikka tämän kunnan toinen vauva, jos tammikuulle menee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minävaa:
Kyl sie sit tiedät. Mulla supisti n 5 krt edellisenä päivänä ennen ku esikoinen syntyi. Sit aamulla 5 heräsin uudestaan ja sairaalaan siitä muutaman tunnin päästä. Ei mulla supistellu kertaakaan (ennen sitä ed.pv) esikoisesta ennen ku synnytys alko.
Sama homma mulla esikoisesta, ekat tuskaisemmat olot, joita en silloin synnytykseen yhdistänyt, tuli edeltävänä päivänä, supistukset alkoi yöllä ja aamusta sairaalaan - ja kyllä ne sitten tunsi, että on tosi kyseessä |O Harvoin kai on niin, että kivutta tässä hommassa pääsee.

 
Onnea pippur1ille :flower: :flower:

Kävin eilen synnärillä ja paikat auki sormelle, painoarvio 2700g. Pääsin osastolle ja sain kipulääkettä, supistukset lakkas.Tulin sit iltapäivällä kotiin.

Nyt supistelee taas ja lisäksi oksennan kilpaa nuorimman kanssa :/

mulish ja hippula 35+4
 
pippur1 - onnea vauvasta!! Kun olet nyt siellä Tyksissä niin miten sinne saa tulla vieraita vierailuaikana? Neuvolassa sanoivat että 1 hlö/ vierailuaika. Netistä en löytänyt vastausta..

Zaaralle tsemppiä!

Mussu - täällä ollaan yhdessä koossa. Supisteli vielä aamullakin, mutta sitten helpotti. Nyt olo parempi kuin eilen. Jos nyt pysyisi huomiseen puoleen yöhön kyydissä, niin saa tulla! :) Väsyttää kyllä viime yön valvomisen jälkeen aika tavalla, joten unten maille lähden kömpimään.

lili 38+3
 

Yhteistyössä