***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

Enie hei! Eikös me olla täällä porukalla sovittu, että sä lopetat nyt ne rehkimiset ihan tyystin. Mitäs me ollaan puhuttu, muistatko, mitähäh... *pitää puhuttelua*

Ei mut tosissaan, yritäs nyt ottaa rauhallisesti, ettei vaavit humpsahda vielä maailmaan:)

 
seksi harrastetetaan silloin tällöin voinnin mukaan,haluja kyllä ois mut oon iltasin niin naatti et ei jaksa :/ halutkin palas tos puolen välin jälkeen ku alus ne kiers mut kaukaa.

niiz meillä tält nuorimmalt murtui solisluu synnytykses ja multa häntäluu,ni syystä pääsen koksiin,mut meillä ois muutenki neuvola-lääkäri niillä viikoilla ja kouvolan seudulla asutaa,et jos täältä ootte ni luulis et ois teilläkin =)
Sun täytyy sille miehelles ehdottaa tota maitopestiä:LOL:
Niin ja oikein hyvää syntympäivää :flower:

Muillekin merkkipäivää viettäneille onnea :flower:

OnniMaija toivottavasti se pikkuinen siellä sisällä vielä ymmärtää pysyä :hug: ois vielä monta kullantärkeetä viikkoa kasvaa siellä masussa :heart:

Suklaa mä oon kausisuklaasyöppö,nyt ei oo taas hetkee menny,mitenkää erikoisesti,mut toisinaa yks fazerin sininen hetkessä :p

Mä en mitenkää erikoisemmin oo joulutorttujen ystävä mut kyllä niitä aina muutama tulee syötyä,mut aika vähän rupes tekee mieli ku noit teiän juttui lueskeli :D

Enie NYT RAUHOTUT!!!ja tämä on KÄSKY :kieh: mä tuun muuten istuu sn päälles et opit olee rauhassa ja mitään tekemättä.Toivottavasti se nyt kuiteski siellä helpottaa ja pikkuiset pysyy vielä sisällä :hug:
 
No tulihan se käsi kipeeksi eilisen piikin jäljiltä :/ Yöllä heräsin kipuun kun käänsin kylkeä pistetylle kyljelle; nyt on kädessä olo niinkuin olis ollu pahempaakin punttitreeniä tekemäs vaan vasemmalla kädellä :D Ja pitäis päästä viel iltavuoroon töihin....

seksistä Täältäkin tosiaan saa kysyä et mitä se on?? Plussauksen jälkeen oisko kaks kertaa ollu sutinaa (siis vapun jälkeen) |O Ei vaan kumpaakaan kiinnosta; mielummin joka ilta kellitään vierekkäin ja halitaan ja pusitaan ja pidetään hauskaa ja nautitaan toistemme seurasta :heart: Muutenkin ollaan tuon asian suhteen oltu aina laiskoja joten ei tunnu niin pahalta. Ehtiihän sitä taas kun tuo masu on pois tieltä :LOL:

hormonit Voi ihanuus tätä hormonien jylläystä; äsken pääsi kauhee itku ilosta kun sohvalla maatessani huomasin et ulkona sataa lunta! Eikä meinannut tulla itkulle loppua; Hermannille satoi joulua :heart:

Tanjuska77 ja Hermanni 30+4
 
Enie koitahan nyt olla riehumatta siellä! Nyt lepoa lepoa ja lepoa.

Seksi kyllä täällä maistuu, ehkä vähän enemmän ku normaalisti. Miehellekään ei ole vielä tullut innotonta kautta. Poikia odotellessa en viimeiseen 2kk saanu ku väkisin ottamalla :whistle:

Musta on tullu laiska kotitöiden suhteen. Yhtään ei kiinnosta siivota ja pyykätä, kunnon pakkopullaa. Ainoa joka tekee kotitöitä ja nyt alkaa tulla kotityöt jo korvista. Paljonkohan maksas siivooja :whistle:

mulish ja hippula 26+6
 
Zuh
Sänkypuuhista : Aika hiljasta tällä rintamalla, suurimmaksi osaksi supistelujen takia. Tosin mieskin on aika väsynyt niin helittelyt toteutuu muulla tavoin kuin itse touhuamisella. Hierontaa, tukan harjausta (lähinnä vain mulle, kheh!), sylikkäin köllöttelyä. En jaksa tästä ottaa mitään stressiä, on se itselleenkin vähän hankalampaa tavoitella hekuman huippua kun yksi potkii sitä kovemmin mahaan mitä kiivaammin hengittää :LOL:

Eilen erehdyin yksinäni kauppaan ja voi sitä tuskaisten supistelujen määrää kun tuli ostettua kaksi kassia ruokaa.. Onneksi illan mittaan helpotti, mutta aika saamaton musta tätä vauhtia tulee..

~Zuh & Naatti 27+0 POKPOKS!
 
Enie täältäkin tulee nyt komento rauhoittumaan!

Syöttekö muut D-vitamiinia erikseen? Muistelisin, että raskaana ollessa olisi pitänyt aloittaa D-vitamiinin syönti lokakuusta lähtien, mutta neuvolassa ei tästä ole mainittu mitään, joten en ole näitä ainakaan vielä hankkinut.

Lumi ja Lilliputti 30+4
 
mimonmami Olen ymmärtänyt, että ensin rokotetaan raskaana olevat, sitten muut riskiryhmät ja sitten terveet 6-35(?) kk lapset. Eli Helsingissä näillä näkymin terveille pikkulapsille aletaan antaa 16.11. Mutta itse ainakin seuraan terveyskeskuksen nettisivuja (että aikaistetaanko, kun raskaana olevienkin piti alkaa vasta vkolla 46 ja sitten kuitenkin alkoi eilen), täällä ei ainakaan todellakaan kukaan soittele perään että tuutko rokotukselle. Vähän enemmin tuntuu siltä, et ainakin oma terveydenhoitaja melkein salailee koko rokotusjuttua...

D-vitamiini Itse syön monivitamiinissa sen. Jos ei olisi siinä, niin ottaisin erikseen kyllä.
 
D-vitamiini
Mie otan samalla pillerin, ko annan noille muksuillekki. Eipähä pääse unohtumaan :saint:

Siis mie en ymmärrä..imuroin kolme tuntii sit ja ny täällä näyttää taas siltä, ettei ois siivottu ainakaan kahteen pvään :attn: tosta koirasta lähtee karvaa IHA JULMETUSTI!!! Pitänee yrittää se harjata, josko vähä helpottas.
Mut pakko o eka ottaa päikkärit..(lusmuilen siis)

Pörri ja Pätkä 27+1
 
Täällä makoillaan ja taotaan päätä seinään. No, omapahan vikani, kauanhan tuota maltoinkin olla tekemättä mitään.

Pörri Minulla kun oli koira niin opetetin sen siihen, että sen sai aina imuroitua. Tykkäs kovasti, tietty imurin tehot pienelle ja pikku suulake siihen. Aina kun imuroi niin koira kulki perässä ja odotti milloin hänet imuroidaan =)

D-vitamiini Mun käski lääkäri heti silloin raskauden alussa aloittaa vielä TehoD vitamiinin tuplana päivässä syödä.
 
Pitkästä aikaa saa itseään niskasta kiinni ja kirjoitella kuulumisia. Tänne on iskeny kauhee väsymys |O ja ei meinaa jaksaa mitään tehdä..Piha haravoimatta,kämppä siivoomatta ja pyykit pesemättä ei kovin hyvältä nyt näytä..Jospa tässä nyt yrittäis ryhdistäytyy.. :whistle:

Tänään tuli äitiyspakkaus.Nyt vain oottelen et isäntä saapuis töistä ja sit yhdessä sitä katseltais et mitä sieltä tällä kertaa löytyy.. :)

seksistä täällä ois miehellä kovastikkin haluja mut itseä ei sellaset toiminnat kiinnosta nyt lainkaan.No melkeen joka viikko sitä tulee touhuttuu.Illalla kun sänkyyn käydään ni kyllä siinä on uni ensimmäisenä mielessä eikä mikään muu..Kyllä täälläkin halaillaan ja pusutellaan muuten hellitään toisiamme..No ehkä se sitten normalisoituu kun vauva syntyy ja masu pois ni eiköhän se siitä =)

Joulusta oli myös puhetta ni me ollaan yleensä aattona käyty meidän molempien vanhemmilla,joulupäivänä miehen mammalla/papalla ja tapanina menty miehen mummolle.Saa nähdä toimitaanko nyt jouluna samalla kaavalla.Olen sanonut et mennään mun voinnin mukaan.Mun isovanhemmilla ei olla käyty joulusin asuvat niin kaukana meistä.Jouluruoka ihmisiä me ei olla ollenkaan, kotona paistetaan ainoastaan kinkku ja tietty teen joulupipareita mut siinäkin mies on sanonut et kyllä se pelkkä taikina riittää ei niitä kypsiksi asti tarvii tehdä :LOL:

Täällä on muuten vointi ollu ihan hyvä liitoskipuja ja sillon tällön supistelee.Ens viikolla olis se lääkärineuvola sitä odotellessa..

Paljon onnea kaikille ketkä on kerryttänyt vuosia lisää :flower:

Enie koittaa vain ottaa nyt rauhallisesti et pienet pysyisi vielä masussa :hug:

Mutta oikein hyvää viikonloppua kaikille mammoille

Mude08+pikku2 27+0 POKS
 
Heissan =) Onko kelle laitettu sikainfluenssa rokote? Tuliko mitään sivuoireita? Minulle laitettiin maanantaina ja ei tavallista kummempaa tullut..Piikkikäsi hiukkasen kipeä oli seuraavana päivänä muuten kaikki ok ..

Valpuri ja Aapo 29+4
 
Lili78 Minulla on mennyt yllättävän hyvin migreenin kanssa nyt raskaus aikana vaikka alku olikin yhtä helvettiä suoraan sanottuna.
Pelkäsin kyllä pahempaa, kun estolääkitys piti lopettaa, mutta kappas vaan, aika kivasti on pärjätty...,varsinkin sen jälkeen kun KYS sanoi että saan käyttää kohtauslääkkeittä ihan normaalisti tarvittaessa. Täällä kun ne kiellettiin täysin kans.
Nyt migreeni iskee vain silloin kun en ole muistanut käyttää allergia nenäsumututetta ja poskiontelo paukahtaa siitä tukkoon. Ja jos verensokeri humahtaa liian alas.

O-ou Mies on varmaan puolentoista tunnin päästä kotona, ja ei varmaan tuu kehuja siitä mitä tällä olen tehnyt :ashamed:

Valpuri Kannattaa selata muutama sivu taaksepäin näitä juttuja niin löytyy näitä rokotteen ottaneita ja mahdollisia oireita noin puolentoista viikon ajalta.
=)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Valpuri:
Heissan =) Onko kelle laitettu sikainfluenssa rokote? Tuliko mitään sivuoireita? Minulle laitettiin maanantaina ja ei tavallista kummempaa tullut..Piikkikäsi hiukkasen kipeä oli seuraavana päivänä muuten kaikki ok ..

Valpuri ja Aapo 29+4
Sain rokotteen eilen ja yöllä heräsin, että oli käsi kipeä. Käsi on edelleen vähän kipeä, mutta ei muuta ole tullut. Jännittää kyllä aikalailla oliko päätös oikea.



Enie Olen kuullut huhupuhetta, että synnytys käynnistettään täällä viimeistään viikolla 38. Tiedä sitten pitääkö paikkansa. Lääkäri sanoi eilen utrassa, että katsotaan meneekö tämä raskaus viikolle 36 :eek: . Olin jotenkin ihan ihmeissäni, kun mulla on vielä paikat kiinni ja kiinteät eikä nyt juuri supistelekkaan. Riski synnytykseen vaan on tosi suuri juuri näillä viikoilla, kun me nyt ollaan. Ota siis rauhallisesti. Sanoo toinen joka on juossut tänään kolme tuntia kirppareilla, käynyt ruokakaupassa ja kantanut kaikki kassit itse. :( Otti muuten aika koville....

Seksi mitä se mahtaa olla???

 
Jatkan vielä vähän....
Tämän päivän olen ollut ihan paniikissa. Jotenkin olen ajatellut, että vauvat syntyy loppuvuonna tai alkuvuonna tai muutaman kuukauden päästä. En osaa ajatellakkaan niiden syntyvän viiden tai kuuden viikon päästä. Se on niin vähän aikaa.... :eek: APUA

Pitäisi varmaan ruveta laittamaan kaikkea valmiiksi vauvoja varten. Ainakin voisi käydä läpi mitä on ja mitä pitää hankkia.
:eek:
 
Onko kellään raskauden aikaista kutinaa??(jaloissa) ihottumaa? mitä olette tehneet sille? mut määrättiin sappi ja maksa verikokeisiin, mut ei ne ottanut tänään kun on pyhät.Nyt on tullut mielettömät ihottumat joka puolelle!! :eek: :attn:
 
Täällä kanssa yksi kuumeessa oleva...Kurkkukipua ei ole eikä nuhaa, joten toivottvasti ei ole sikainfluenssaa, tiistaina pitäisi mennä hakemaan rokote toivottavasti siihen asti selviäisi ilman tartuntaa..
Minityyppi tuntuu vaan hirveen levottomalta...

Myy-88 ja minityyppi 26+6
Huomenna poksutaan :heart:
 
Lily of the valley: Onko sulla joku ihan realistinen syy miksi pelkäät veritulppaa? Pisti vaan silmään sun kirjoitus...

Ihanaa, jaksoin koko viikon töissä ja aivan mainiosti!!!!!!!!!!!!! Ja vielä ihanampaa, että nyt alkoi viikonloppu. Mies lähtee huomenna laivalle joten kai tää lötkötellen menee yksin kotona. Mutta sekin on ihan kivaa välillä!

 
mua on tänään huimannut aikas lailla.. :| Nyt tuntuu jo ehkä hieman helpommalta mutta aamulla oli aika heikko olo.

En tiedä mistä tuo huimaus johtuu mutta pelottaa kyllä hieman..mutta itse veikkaisin liian alhaista verenpainetta. Syön verenpaine lääkettä mutta nyt verenpaineet olleet todella hyviä neuvolassa ja joudun syömään tuota lääkettä koska mulla oli ekassa raskaudessa raskausmyrkytys.

Nyt jatkan telkun katselua. :) Hauskaa viikonloppua kaikille!

Sannis ja patu rv 30+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ullis82:
Lily of the valley: Onko sulla joku ihan realistinen syy miksi pelkäät veritulppaa? Pisti vaan silmään sun kirjoitus...
No ei kai oikeastaan. Mulla on vasemmassa jalassa suonikohjuja, tullut n. 5 viikkoa sitten. Terveydenhoitajan mielestä ne on todennäköisesti vain kosmeettisia. Mutta aina välillä kun tulee joku tuntemus siihen jalkaan niin iskee hirveä pelko. Siis kun kuitenkin raskauden aikana veritulppariski on koholla yleensäkin, ja jollain muulla tässä ketjussa noita suonikohjuja on tarkoitus tutkia synnytyssairaalassa, niin se pistää tietenkin mietityttämään, että pitäiskö tässä itsekin päästä johonkin tutkittavaksi. Onneksi eilen sain vihdoin toimivat tukisukat, se vähän rauhoittaa mieltä. =)
 
Tänään tuli äippäpakkaus ja haettiin se miehen kanssa nyt illalla. Mä olen tyytyväinen sisältöön ja väreihin. Kestovaipoille ei meillä ole käyttöä muttta pnneks kaveripiirissä on niiden käyttäjä niin menee hyötykäyttöön.

Sellasta ajattelin kysellä, laitatteko vauvan sänkyyn muovitettua froteeta patjan ja lakanan väliin (pissa/pulautusvahingoille) vai jätättekö pois? Äippäpakkuksessakin sellainen frotee oli.

Täällä on tänään saatu saikkua sitten äippäloman alkuun asti. Nyt saa voinnin mukaan alkaa rakentamaan pesää oikein urakalla.


 

Yhteistyössä