***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Valf, voimia koitokseen :hug:

Täällä vähän samantapasta kun Sanniksella. Olo on kurja, vatsa ihan sekasin, pissalla saa istua koko ajan.. Muakin hikoiluttaa. Supistukset on napakampia koko ajan, mutta ei niitä tule nyt taaskaan tarpeeksi tiheesti :kieh: Ajattelin kanssa soittoa tonne synnärille, mutta en tie sitten, mitäs ne siä sanois.. Mä aina pelkään että siellä on joku elämäänsä kyllästynyt kätilö joka vain tokasee että koita kestää :( Täytyy nyt vaan koittaa olla aktiivinen ja ja ruveta puuhailemaan jotain, kuusi ainakin saa kyytiä tänään ja jos siivois ja vähän kävis ulkona kävelyllä.

Vaatetuksesta vauvalle, niin mulla pakattuna, body, housut, sukat, tumput, kypärälakki, villa-asu, villasukat, villatumput, villamyssy, toppapuku ja sit peitto varuiks autoon.. mutta lämminhän tuo auto tosiaan on sitten, että peitolle tuskin käyttöö sit on.

Lähtöä odottava c rv 39+2
 
valf :flower: :heart: onnea koitokseen nyt se sit tulee!! :D

taitaa jo moni olla laitoksella tai sinne menossa MUTTA ei täällä,mikä supistus mitkä kivut ei yhtikäs mitään :kieh:

miekin haluisin jo kokea sen ku synnyttää ja saa vauvan syliin ja ja ja... mieskin jo eilen sano et kyll saat sit ku se syntyy niin paijata sitä kyllästymiseen saakka :ashamed:

muutenkin tänään on noustu väärällä jalalla kaikki ottaa päähän :kieh:

mutta jospa se tästä ku sai taas avautua!! :D

rontti1 ja 39+5
 
Valf onnea matkaan =)

Eilen niitä supistuksia tulikin vielä ja oli jo niin kipeitä että meinas itku tulla. Sit ne loppu kuin seinään :headwall:
Tällästäkö tää nyt sit on kuukauden loppuun asti? Pah.

mulish ja hippula 36+1

( mies alkoi kutsua pientä tiituks :D )
 
Onnea matkaan valf :flower:

Myös hömppölle vauva onnittelut :heart:

Tiukun äiti :hug: Tuo sun miehes käytös on jo ala-arvoista kaikinpuolin! Ihan hyvä, että pääset lasten kanssa omilles. Mies voi uhkailla, ettet saa lapsia, mutta älä siitä välitä; nainen on näissä asioissa melkoisen vahvoilla! Mulla on "entisestä elämäastä" ihan vastaava kokemus (elämää ja ero narsistin kanssa :headwall: ), joten tiedän, millaista pas*aa sieltä voi niskaan tulla, kun miehelle ero lopullisesti valkenee, mutta paljon voimia sulle, äläkä anna miehen lannistaa! Ja yksi neuvo on, että vaikka mies sanois mitä, älä lähde mukaan, anna sen haastaa riitaa ihan keskenään ja kaikki tekstiviestit, puhelut, sähköpostit yms, kirjaat ylös, mielellään alkuperäisinä (on sitten sossussa, mitä näyttää!) Ja jos tilanne menee oikein pahaksi, vastaa vain sellaisiin viesteihin, joihin voit vastata vain "kyllä" tai "ei", älä selittele, älä anele, äläkä riitele mukana! Ja ota yhteys sossuun/asianajajaan heti, kun vähänkään tarve on - ne tietää nää asiat paremmin, kuin sun miehes ja aina on hyvä olla sopimukset paperilla! Voimia!!! :hug: Jos haluat, voit laittaa yksäriä asiasta, mulla on tosiaan takana melkoisen vaikea ero. Sitten, kun miehes väittää, ettet sä, koskaan saa ketään miestä, älä usko - mäkin sain ja vieläpä kultaakin kalliimmaan ja todella hyvän!
 
ISOSTI onnea kaikille vauvan saaneille!! :flower: :flower: :hug:

Ja iso :hug: sitä tarvitseville!

Tulin vaan poksumaan 37+0! Jee, tätä(kin) päivää on odotettu! Mitään tuntemuksia synnytyksen lähenemisestä ei oikeastaan ole. Viime viikolla lääkärin tarkastuksessa, ulkosuu sormelle auki, kanavaa jäljellä 3cm ja paikat ihan hötöä. Painoarvioksi antoi 3,5kg jos masussa pysyy laskettuun asti.

Kaikki ässät on viime päivinä kokeiltu eikä niillä ole saatu ainuttakaan supparia aikaiseksi, eikä niin väliäkään. Viikon vielä ainakin saisi pysyä masussa niin olisi esikoiselle hoitaja varmasti kun lähtö laitokselle koittaa. :) Alapää on tosi painavan tuntuinen, ihan kuin olisi isketty iso halko jalkoväliin.. :snotty: Ja niitä perhanan sukkapuikkokipuja tulee jatkuvasti. Murr!

pikkuakka :heart: 37+0 :heart:
 
Valf - onnea ja voimia! Mukana hengessä. Melkein tekisi mieli taputtaa kun joku pääsee jo oikeasti vauvaa hakemaan! Tahtoo kans jo

Tiukun äiti - parempi yksin kuin huonossa suhteessa. Hienoa että olet jaksanut tehdä päätöksen ja lähteä. Se kun on se isoin ja vaikein askel. Mulla suhden lapsen isän kanssa loppui rv.12 aikoihin. Ja hankalaa oli siihen asti ja nyt kun olen asiasta päässyt tolpilleni, niin elämä maistuu paljon paremmalta ja olen paljon pirteämpi. Se vaikea aika suhteen jälkeen kannattaa taistella läpi. Tsemppiä sinulle! :heart:
Ihmekin on tapatunut lapsen isän suhteen. Hän on alkanut osoittaa kiinnostusta vauvaa kohtaan sitten elokuun. Herra palasi ex:nsä luo silloin, ja nykyinen ei antaisi lapsen ja isän tavata ennen isyydentunnustusta vaikka isä haluaakin. En ottanut kantaa asiaan. Itse tekevät päätöksen. Ja tilanne näyttää ajautuvan siihen että isä haluaa nähdä vauvan ja siinä ei onneksi toisen estelyt nyt auta. Nykyinen toki pelkää toki että meillä alkaisi suhde uudelleen, mutta siihen hulluuteen en enää mene.

Tänään Poksuu!

Lili 39+0 :heart:
 
Tilanne stoppasi täysin..Kun nousen ylös,mahaa viiltelee todella kipeästi ja päätäkin on alkanut särkemään hiukan. Nyt kun joonas menee unille myös minä suuntaan sänkyyn..Viime yönä nukuin niin huonosti! Eilen harrasteltiin seksiä joka varmasti laukaisi nuo supparit..Täytyy siis tänään taas kokeilla jos ei mitään tapahdu! :D

Ja hikoilu on ihan älytöntä!! Nyt nukkumaan!
 
Onnittelut vauvautuneille :flower:

Sero :wave: HEP! Täällä on pakko huutaa ettei mies ole ihan tuollainen...,kouliminen tuottanut tulosta edes jossain määrin ;)
*Hän ei juo, joskus harvoin ottaa yhden saunakaljan
*Baarissa on käyty vaan yhdessä
*Siivoaa käskemättä, ja muutenkin tekee "taloushommia" eli pesee pyykkejä, astianpesukone hommelit, puun kannot, kaupassa käynnit jne...
*Antaa varmana nukkua jne...
*Ei ehkä aina hoksaa itse kaikkea alkaa tekemään, mutta kun vihjaisee niin varmana tekee sellaisetkin hommat sitten mitä normaalisti ei ole aina "tehtävälistalla" ja näin ollen ei miehen mieleen juolahda tehdä.

Eli taitaapa olla melkoisen kelpo tapaus lopulta, vaikka välillä purnaankin.
Ja joku kysyi mistä näitä tälläisiä miehiä oikein löytyy...,no tämä löytyi työpaikalta periaatteessa, vaikkei siinä vaiheessa enää samalla työpaikalla enää oltukaan töissä kun alettiin kimppaan :)
Atk- tuesta voi löytyä kaikenlaista mukavaa :whistle:

Hipkukka Hienosti on siellä kasvettu :heart:

pinkgreen: Laitetaan tytöt ja pojat "laskentaan" =)

Väpä Jaksamista edelleen teille sinne, ja pidetään peukkuja että suunta olisi vain parempaan päin koko ajan.

Tiukun äiti :hug: :hug: :hug:

ON: Täällä odotellaan veljen pojan ikivanhoja 1-vaunuja. Nukahtamisen kanssa on ongelmia välillä rajustikin. Toinen kun alkaa taistelun nukahtamista vastaan niin toinen komppaa ja sitten täällä riittää meteliä.
En tiedä mistä he sen nyt keksivät sitten. Välillä kyllä nukahtavat nopeasti ja helpostikin.

Onko jollakin pulautteluun jotain kikkaa?
Röyhtäytellään, on koliikki pullot, pää ylempänä nukkuessa, pidetään sylissä pidempään, jne... niin silti pulauttelevat välillä tosi rajustikin.

Päivittelen tuon etusivun tietoja jahka taas on väli, nyt on protesti pystyssä taas kahdesta suusta niin täytyy mennä katsomaan tilannetta.
 
Onnea mussulle! :flower:

valf voih miten jännää! :heart:

vauvan kotiutumisvaatteista: Otin puolipotkarin, sidottavan paidan, potkarin, sukat, collegetakin, lapaset, kevyemmän pipon, kypärämyssy, tossut ja tietty toppahaalarin. Otin varuiks vähän enempi ni on valinnanvaraa. Ja muistakaa kauempaa kulkijat, että näillä pakkasilla voi autokin aina hyytyä ulos ni on parempi olla varustautunut. :)

Tiukun äiti Ei tuollaista kukaan kattelisi, ihan oikean päätöksen varmasti olet tehnyt! :) Minäkin annan vastaavanlaisia neuvoja ja kaikista tärkein: älä mee takas vaikka se sanois 10 hyvää ja 9 kaunista. Teot ne on mitkä merkkaa, monesti vaan sitä haluaa uskoa parempaan. Teot ne puhuu eikä sanat. Voimia ja haleja! :heart:

(.) Meitsillä tuli eilen limatulppaa! :D Esikoisesta en edes moista huomannut, mut nyt huomasin ja aamulla kans. Vähänks oon täpinöissäni, lähipäivinä se on menoa ny! :) Eilen kyl supistelikin aika napakasti koko päivän. Tänään ei vielä mitään. Jos se tulis huomenna, päivää ennen laskettua niin ku isoveikkansa. Yks veikee asia minkä oon huomannut on se, että ole nukkunut kohta 3 yötä heräämättä kertaakaan. Kui se on mahdollista?! :LOL: Koko ajan on sellaista menkkamaista tunnetta, mutta voipi olla ihan siitä et mua jänskättää. :)

Minävaa ja vaavi 39+5
 
Eilinen shppailu, sauna ja sekstaus sai sit kuiteski jotai aikaan, heräsin aamul ja P*RKELE, ett koski! Tuli muutama nii pirun kipiä supistus, ett argh!!!Itkuha siinä tuli ja isäntäki hyökkäs sängyst ylös.
Piti jo ruveta keskittyy niihi kipuihi ja missä asennossa ois paras olla, tulpa tuas mieleen, ett kyl se synnytys muute KOSKOO!!Hetken jo säikähin, ett ny tuli lähtö ja paniikkii :whistle:
Mut ne kesti sen vähä aikaa ja lopahti yht nopeesti, ko tuliki.
Jospa taas jotai alakerras tapahtu :D

valf Mie oon nii kade sulle, ko piäset tositoimiin!!Jaksuja sinne :hug:

Ny vähä jatkaa taas tota keittiön kaappien siivoilua ja sit evästä massuun :p

Pörri ja pelotteleva Pätkä 36+3
 
Zuh
Tervehdys jälleen pitkän tauon jälkeen.. Meillä mamma jumii remontti ja vauvalaittelupuuhiin ja tietokone remontin keskelle yläkertaan, eli minusta kuulette suhteellisen epäsäännöllisen harvinaisesti :D

Yhtenä pakettina ollaan, tosin kuin jo niiiiin moni! Suurimmat onnittelut kaikille vauvan jo saaneille!

Olo on juuri sellainen kun kuvittelinkin sen olevan viimeisen kuukauden - äärettömän tukala. Ei saa nukuttua kun juoksen vessassa ja Naatin pää on valahtanut sen verran alas että saa hyvin potkittua mamman kylkiluut ja keuhkot kasaan.. Kyllä mua supisteleekin miltei päivittäin, muttakun sitä on kuunnellut jo 4 kuukautta niin ei paljon huomaakaan koko hommaa. Ehkäpä siis viikon päästä aletaan kaikkia s:iä testailemaan, jospa auttais. Ja suklaa kuuluu ehdottomasti noiden ässien joukkoon :LOL:

Päänsärystä: Ilmeisesti monella muullakin on päänsärkyä, voiko se ennakoida jotakin?!?

Muhkeita vointeja ja pieniä nyyttejä toivotellen,

Zuh & Naatti 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minävaa:
mussu eh... siitä ku oot olemassa! :LOL: :heart:

Piti kirjoittaa, että onnea hömpölle!
no, mutta tässä vaiheessa voidaan jo kaikki onnitella toisiamme, me ollaan olemassa ja melkein selvitty raskaus loppuun - mäkin elän vaikka "alun" (rv 5-25) olin ihan varma, että kuolo korjaa, kun oli niin järkyttävän huono olo - se on jo onnittelun arvoinen suoritus, vai mitä :LOL: .
 
:wave: Taalla ollaan yhdessa kasassa, plaah! Eika tietsikassakaan toimi suomen kirjaimet kuten nakyy...

Kylla se on naiset niin ettei tassa mikaan muu auta kuin odottelu; on kokeiltu viime aikoina ihan kaikki: akupainantaa(jonka seurauksena miehen peukalot tulessa...)seksia, seksia saunassa, shoppailua (tulee kalliiksi), eilen pesin saunan lattian...supistelujahan(saannollisia ja kipeita) mulla on tullut useampaan kertaan, etenkin viime viikolla mutta nyt kun olis POKS 40, niin ei mitaan....paitsi edelleen vihloo. Viime yonkin nukuin suht hyvin, vaikka unet on viime aikoina ollut todella katkonaista supisteluiden ym. epamaaraisten kipujen kans.

Valf OON NIIN KADE, Tsemppia ;)

Sohvi rv40, eli elokuisiin mennaan
:wave:
 
Tahtoo jo synnyttämään!!! Vaan mitään ei taaskaan tapahdu. |O On eilen ravattu kaupoissa, väännetty pitsaa, heijattu tyynyllä, paineltu akupisteitä yms... kaikki konstit kokeiltu, vaan ei mitään vaikutusta... ainoa tunne on, että jalkovälissä on vähintäänkin "tennispallo". Ois vaan niin mukavaa saada nyytti kainaloon, että mies vois lähteä turvallisin mielin savvoon mummunsa hautajaisiin ensiviikonlopuksi. Miten mää uskallan sen sinne sitte päästää, jos en oo synnytäny vielä ja pitäs jäädä esikoisen kanssa kahdestaan kotiin... kun neuvolasta pelottelivat, että tämä saattaa syntyä sitten nopeasti. Taidan lähtä pesemään saunaa, kun äsken esikoisen kanssa saunoessa tapahtui pojalla pieni kasteluvahinko... :D

Tsemppiä tositoimiin alkaneille ja onnea vauvan saaneille (s-a-j ja hömppö muistaakseni onnittelematta)

Tica & Veeruli 38+6
 
Suppaa suppaa. Mut nyt saa sit pysyä yksiössään ens sunnuntaihin asti!! Mies lähtee pohjoseen tiistai iltana eikä tuu ku vasta sunnuntaina takas. Että varokki syntymästä ennen sitä :kieh:
Mun tuurilla syntyy heti tiistai keskiviikon välisenä yönä :LOL: :kieh:
 
täällä kans nivusii vaan särkee... siivoilun jälkeen sain pari kipeetä supparia nyt ei sit mitään...
Mie jo onneton tosiaan luulin että rv37 tapahtuis jotain ku esikoinen synty silloin mutta ei mitää, tää taitaa olla sit kumminki loppuu asti.

3:ässästä Mie en oo voinu antaa miehen mennä sisälle koska sattuu nii paljon ollaa sit sekstattu vähä eri lailla, vain hyväillen ym... ja se siivous eikä eilinen sauna mitää avittaneet..

vaikka tosiaan jouluaatosta tonne uuteen vuoteen oli sellanen olo että vois tulla millon vaan, ei nyt sit tosiaan enää...

Valf täällä kans kateellisia sulle ollaan

Taidan minäkii kertoilla miehestäni: ei se hirveesti kotitöitä tee, mutta jos pyydän niin tekee ja sit kun saa sen siivous kärpäsen niin siistii kovastikki. perus suomalainen luonne mutta ihana ihminen muuten.. reilut 7 vuotta ollaa yhes pyöritty välillä on ollu huonommin mutta silti aina vaan paranee... (aloitettii seukkaa 15vuotiaina) nyt reilu 4 vuotta naimisissa
 

Yhteistyössä