***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

pippur1 Imetätkö vai käytätkö korviketta? Ainakin meillä oli väärää korviketta välillä kun minä imetän sekä sitten on korviketta kans pääasiassa ruokana.
Toinen mikä kaikkien näiden lasten kanssa on ollut, että jos se menee siihen itkuun niin sitten se yö on levotonta, eli pitää vain vaikka päällään seisoa ettei pärähtäis yhtään...,tai siis enempää kuin ihan inan.
Meillä tyttö huusi taas viime yönä, mutta sen arvasi jo muutenkin koska hänellä illalla nukkumaan meno oli levoton ja siinä jo itki vastaan sitä nukahtamista.
Tuosta nuhasta, olisko vielä lapsivettä rööreissä? Meilläkin oli tyttö tukkoinen alkuun mutta sipuli auttoi hetkessä, kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Oletko kokeillut vaunuja kuten me? Meillä ainakin auttaa.
Toivottavasti voit sitten edes päivällä nukkua kun pieni nukkuu, muuten olet kyllä kohta tiltissä...nimimerkillä: kokemusta on. :hug:

SEE Onnittelut painohomman kanssa :flower:
Mullakin diabetes ja ruokavaliota kyllä noudatin...no tai siis en ainakaan liikaa syönyt vaan päin vastoin niin kyllä niitä kiloja vaan silti ropsahti tulla reiluun mulle :ashamed: Mutta onneks on enää vaan 4 kg sitä jäljellä.
Siihen keskitytään sitten joskus.

elämänperhonen Minä ostin käytetyn kaksosten imetystyynyn, käyttänyt olen kerran vauvojen löhöilu alustana sitä :LOL:
En oikein osaa sitä käyttää.

Toinen mitä en osannut käyttää on kantoliina :ashamed:
Yks päivä meinasin pojan siihen laittaa niin ei hemmetti se vauva voi siihen sillai tulla.
 
Onnittelut vauvansa jo saaneille, teitä alkaa olla niin paljon, ettei millään muista kaikkia ja etten kenenkään mieltä pahoittaisi unohtamalla just jonkun, niin siks näin yleisesti :heart:

Lääkärineuvolassa käyty, vauva oli keksinyt työntää nyrkkinsä ensimmäiseksi tulemaan
, ilmankos on tuntunutkin semmoista ärsyttävää muljuntaa tuolla alapäässä. Nyt sit tietty hirvittää tuleva synnytys, jos kaveri tulee käsi ojossa niin mitenkähän hullunlailla sitä repee :x Muuten ei mitään ihmeitä, kohdunkaulaa sentti jäljellä ja kohdunsuu auki sormelle. Nyt vaan ootellaan koska alkaa rytistä :p

Tammiska + nyrkkeilijä 36+5 sekä huutosakki :whistle:
 
Kävin mikon kanssa kaupassa ja hm:llä ostamassa vauvalle villasukat,tumput ja yhdet sukat vaaleansiniset supermies sukat :) Niin kyllä poltteli alamahaa! Ja kun oltiin tulossa kotiin tuli todella huono olo,meinasin jo että pitääkö mennä oksentamaan..Mutta sitten kun söin ihan vähän paha olo loppui.

Ja nyt ajattelin imuroida..Jos sitten illalla kokeilen tota tyynyn päällä keinumista :D Jos tapahtuisi jotain. Mutta kyllä toi kävely aiheuttaa mulla ainakin painetta jalkovälissä.

elayne: Paljon onnea pikku prinsessasta :heart:

Mulla on myös tuo postin hakeminen ja odottaminen päivän kohokohta :LOL: Tylsää kun on kotona myönnetään!!

Sannis ja patu rv 39+5
 
Imetystyynystä
Mulla on se tuolla odottamassa. En oo ite rintaruokinassa käyttäny (ekaa kun odotan) mut oon tykänny käyttää kun oon veljenpoikia pullosyöttäny. Sain itselle siinä paljon rennomman asennon.

Ja paljon onnea Elayne :heart: Vauhdilla saitte prinsessan maailmaan :heart:

Tää laittaa nyt vielä saunan lämpeemään ja odottelee ukkelia töistä kotiin; jos lähtis tää synnytys itsestään sit käyntiin :LOL:

Tanjuska77 ja Hermanni 40+1
 
Onnea vauvautuneet :flower:

Täällä kärsitään ihan hirveistä kivuista! Ei oikein tiedä miten päin olisi :ashamed:

Pippur1 Saako vieraita tulla siihen päivähuoneeseen katsomaan vauvaa vai onko totaalinen vierailukielto?

Myy-88 ja Minityyppi 36+3
 
Kävin tänään neuvolassa ja viikkoja ultran mukaan tasan 38. Mut menkkojen mukaan huomenna ois jo 39 täynnä. Mulla ollu koko raskauden tosi matalat paineet ja nyt yhtäkkiä ne oli korkeat. Pissassa ei ollu proteiineja eikä muitakaan raskausmyrkytyksen oireita oo, joten terkka sano et ei oo myrkytys vaan monesti korkea verenpaine enteilee synnytystä. Onko teillä kellään noussu paineet vähä ennen synnytystä ja kuinka pian se pitäs muka syntyä jos paineet korkealla?

Lisäksi pissassa oli leukosyytit koholla eli saattaa olla pissatulehusta tai sit se on vaan siitä kun on tullut lähipäivinä kohdunsuulta vähän verestävää vuotoa. Aamulla pitää ottaa uus pissakoe, et onko se tulehusta vaiko sitä vuotoa.

Vauva tosi alhalla ja kohdunsuuta vihloo vähä väliä ja jonku verran supistelee, mut ei kovin kipeesti.

Vauva sais kyl syntyä nyt ku 2 vanhinta on yökylässä ja pikkusisko tääl myös auttamas. Ja viel ois pari päivää lomaaki jäljellä, mutta ei se tietenkää synny milloin ois hyvä aika. :headwall: :D
 
Nyt on siivottu,imuroitu ja wc:n siivous tehty :) Ja en kyllä supistuksia saanut aikaiseksi mutta hieman paineen tuntua alamahalle!

Ja keinuttelu tyynyn päällä vielä tekemättä.. :D Jos siitä olisi apua..

Patu ainakin aloitti kovan jumpan mahassa..Tajuaisi vain tulla ulos,tuntuu että patu on tulossa kyljen kautta.!

Mulla muuten tulee ihan pieniä viiruja verta kun pyyhin vessassa.. Kertookohan toi jo jotain synnytyksen edistymisestä?

 
kiaralA: Ai niin ootko sä lahdesta? Kauan olen täällä pyörinyt ja varmaan joskus sen kuullut mutta en muista!! Joo toivon että lähtö tulisi pian.. Pissattaa koko ajan että kun patu runttaa päätään alas. :| Juu sovitaan että mennään samaan aikaan sairaalaan,kuka tietää vaikka oltaisiin oikeasti samaan aikaan siellä :D
 
Toivottavasti tammikuun4 on kaikki hyvin,niitä vauvauutisia kun ei ole vielä kuulunut,vaikka mä jo ainakin olen kovasti kaipaillut,ehkä sielläkin ollaan niin väsyneitä ettei meitä jaksa tulla infoamaan.

Voi taivas et voi väsyttää |O vaikken oo taas tänäänkään muuta tehny ku nukkunu tai kävin mä vähän lumia työntelemässä,ne kun ei oikein muuten tuolt pihalt katoa,no josko toi kahvi kohta vähän auttais :) se onkin hyvä juoda näin illasta ni sit ku taas piristyy ni menee taatusti huominenkin päivä päin peetä :headwall:

P&t 36+5
 
Täällä alkaa mennä tajuntaan että kohta se synnytys oikeesti lähenee.. tai siis ainakin vauvan tulo :)
Ostin 2kpl ensitutteja, tai niitä oli siis paketissa 2kpl sekä liivinsuojia laitokselle mukaan.
Enää puuttuu kotoa vaipat ja vähän korviketta varoiksi.
Samoin laitoin isoimmat imetysliivit pesuun (mitkä siis ollut nyt jo käytössä, mut hiukan reilut ja venyvät) ja sitten pakkaan ne laitokselle mukaan.
Tyhmä kysymys: Ootteko ottanut jotain reilumpia alushousuja esim. jotku perus sloggit sairaalaan mukaan vai ootteko käyttänyt niitä sairaalan alushousuja?
Kaveri vinkkas että muista ottaa parit isot alushousut mukaan, et vaippa mahtuu, ettei tarvi sairaalan omia käyttää. Onko se ihan yleistä et siel on omat kalsarit mukana vai käyttääkö kaikki sairaalapöksyjä?

Nyt olis tämä viikko vielä "lomaa" ja ens viikolla alkaa muutto ja remontti.. täytyy yrittää nyt rentoutua ja nauttia elämästä. Perjantaina olis lääkärikäynti, toivottavasti sanois ettei tää vielä oo tulossa pitkään aikaan :LOL:
.. Nyt ei vaan vielä ihan just kerkeis synnyttämään.. ;)
 
Mä viime kerralla käytin sairaalan alushousuja. Kun ne menee helposti vereen jos tulee ohivuotoja niin ei tarvitse omia olla niin monet. Eihän ne nätit ole mutta mukavan joustavat ja ei tarvitse kotiin viedä niitä pesuun. :) Eli sinuna en ottaisi omia..

 
Onnea vauvoista!!

Noista alushousuista.. Olen käyttänyt aina sairaalan alkkareita ja vaatteita. Ja juurikin tuon takia että saa olla huoleti ohivuodoista jne. Nehän verkkohousut on kaikkea muuta kuin ihanat mutta mitä sitten?? Käytännölliset.. En aio nytkään ottaa omia alusvaatteita muuta kuin kotiin lähtöä varten tietenkin. Minä saan kotona pestä tuota pyykkiä ihan tarpeeksi niin nyt otan hyodyn irti tästä :D

Tänään shoppailtu ja shoppailtu ja shoppailtu.. suppareita kyllä koko ajan mutta SE teho niistä puuttuu. No liitoskivuthan tietenkin vain yltyy mitä enemmän tekee.. Että ne ainakin saatiin aikaiseksi :D

Eipä tänne kummoisempia. huomenna poksuu täysiaikaisuus!!
Ja turvotus is back!! argh!!!! |O

Samariini 36+6
 
Onnea taas vauvautuneille :flower:

Mä kanssa käytin esikoisesta sairaalan pöksyjä just siks, ettei omat ole veressä ja sitten sais niitä verisiä raahata kotiin/heittää pois, eihän ne edes enää puhdistuis kunnolla. Muutenkin käytin sairaalan vaatteita, eli just niitä nättejä yöpukuja ja aamutakkia. En jaksa nytkään omia mukaan raahata, paitsi imetysliivit. Ukko saa tuoda puhtaat kotiutumisvaatteet sitten, kun käy meitä katsomassa.

Täällä taas oireita ilmassa, mutta varmaan ei mitään tapahdu. Mä nukuin viime yön hyvin :eek: , en heränny kun pari kertaa ja tänään on tullut keltaista, paksua, venyvää limaa oikeesti vähintään 3dl, sit tulee koko ajan :x Ja mahaa juilii edelleen. Ei sillä, että mä synnytystä mitenkään odottaisin ja toivoisin alkavaksi... ;) Vaikka oikeasti, ei tässä ole enää pitkä aika, vaikka menis ylikin.

tänään rv 39+5
 
Sairaalan alushousut on mullakin ollut. Ne tosiaan tahrautuu vereen helposti, ja kun ne sairaalan vaipatkin on isoja, siis oysissa ainakin laitetaan 2 vaippaa sillain peräkkäin, että on tarpeeksi pitkä side, niin nuo verkkopöksyt joustaakin hyvin. Lisäksi ne tulee tarpeeksi ylös, ettei paina esim. sektioarpea, ja on ne ainakin hengittävät jalassa. ja tosiaan ei tartte omia sotkea.

Omat liivit kyllä kannattaa olla, oysissa laitetaan joku sideharsoviritys, jos ei omia imetysliivejä ole. Samoin oysiin kannattaa olla omat liivinsuojat, siellä on vaan semmoisia ihmeellisiä keltaisia paperi-vanulappuja, jotka tuskin on kauhean mukavat päällä. (mää en oo ikinä liivinsuojia tarttenu, on niin "tiukat" tissit, niin en niiden mukavuudesta tiedä)

Huulirasvaa on hyvä olla, ja ihorasvaa kans, omat pesuaineetkin on kivat olla. Korvatulpat mulla on myös ollut varalta.

Edellinen lapsi syntyi mulla kesäkuussa, ja silloin oysissa oli sairaan kylmä, siellä on joissain huoneissa ilmastointi tosi kovalla, ja suorastan vetää, joten villasukat oli tarpeen, pipokin oi ollut jees, jousuin nukkumaan peitto korvilla, niin kylmä siinä ovipaikalla oli.

 

Yhteistyössä