***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Tervehdys!

Mäkin kävin sitten eilen synnytystapa-arviossa. Ultran mukaan lapsi olisi 3,5 kg nyt, mutta voihan se ultra heittää...kuitenkin olin huojentunut, että lääkärin mukaan ihan normikokoinen lapsi tulossa. Vatsa on vaan niin iso, kun lapsiveden määrä oli kuulemma ylärajalla. ei mitään muutoksia kohdunsuulla (pehmeä, kaulaa 3cm, kiinni), mutta vauvan pää kiinnittynyt. Elikkäs niin kuin lekuri sanoi, että voi siihen laskettuun mennä, kun usein synnytyksillä on kuulemma tapana tapahtua samalla viikolla jokaisessa raskaudessa. Mullahan se käynnistyi esikosta 40+0, joten kuun loppua odotellessa...

Miten te kykenette juomaan kahvia??? Mä kun en ole nyt raskauden aikana juonut lainkaan, ja nyt yrittänyt parina päivänä puoli kuppia juoda, tulee heti vyön tunne vatsalle ja rytmihäiriön tunne....enpä taida enää aloittaakaan sitä juomaan...
 
mussu: Voi sulla saattaa olla jo lähtö lähellä :heart:

väpä: Ihanaa kuulla että saitte pikkuisen kotiin!!

Täällä ei mitään ihmeellistä..Heräilin päikkäreiltä ja olisin toivunut suppareita,mutta ei mitään. Odotellaan... Kai mäkin jossain vaiheessa synnytän! :)

Nyt kahville!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pauliina75:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinzus:
Enemmänkin mua stressaa ihmisten kyselyt "eikö se ole vielä tullut", tai jopa "eikö sulla oo yhtään vauvakuumetta"..
Vauvakuumetta!? Eikös se vauvakuume ole siinä vaiheessa, kun yritetään raskautta! :D Kaikkee sitä ihmiset laukookin suustaan.
Niinpä.. kun alan olla kyllästynyt kysymyksiin ja oikeastaan tähän odottamiseenkin kun ei juurikaan voi suunnitella mitään tekemistä, niin kai sitten se hämmentää ihmisiä ja ne olettaa etten halua muksuakaan josta tulee tuo -vauvakuume-kysymys.

Täällä taas Irma-Petteri niin möyrii masussa, että ei hän taida olla vieläkään tulossa.. päätä särkee ja väsyttää (kuitenkin hyvin nukutun yön jälkeen. )
 
Yliaikaiskontrollissa käyty, lääkäriä en edes tavannut :LOL:

Eilen illalla kokeiltiin sitten kaikki 3 ässää ja oikein hyvin toimi. Supistukset alkoi puoli 10 aikaan illalla ja ainakin kahteen asti yöllä olivat säännöllisiä 5-8 min välein. Muutaman tunnin sain nukuttua. Aamusta sitten alkoivat heti uudelleen ja ovat taas jatkuneet koko päivän. Sairaalassa ottivat 30 min käyrää, johon piirtyi oikein sievän sykekäyrän lisäksi useampi supistuskin.

Kätilö sitten teki sisätutkimuksen, ihan höttöä oli, sormelle auki ja kanavaa pikkasen jäljellä. Olivat sitä mieltä, että lääkärin ei edes tarvi tutkia, näyttää niin hyvältä ja lupaavalta että nyt viikonloppuna alkais tapahtua. Muuten maanantaiaamusta takaisin polille.

Nyt olen onneksi saanut nukuttua muutaman tunnin ja tankannut (irtokarkkeja lähinnä =). Voi jännitys sentään, niin toivon että alkaisi itsekseen nyt tulla sieltä!!!!

mamma ja Kirppu 41+3
 
Mussu: mä kans nukuin edellisen yön ennen synnytystä todella hyvin! Moneen viikkoon en ollut nukkunut mutta edellisenä yönä nukuin koko yön heräämättä ja seuraavana yönä synnytin :)

Hui, hurjalta tosiaan kuullostaa tuo kiinteiden aloittaminen :eek: Niin ne vaan teidän pikku-ihmiset kasvaa ja vahvistuu :heart:
 
Lisää vauvoja :heart: Onnea :flower:

Väpälle onnea pojan kotiutumisesta :flower:

Täällä flunssaillaan..... ja lisäks aivan järkyttävän painavan tuntunen tuo masu...liikkuminen lähes mahdotonta. Voi kun tää napero lähtis tulemaan ennen sitä sovittua päivää... pääsis näistä tuskista jo... :ashamed:

Duhaided j.d ja Bambuliini 37+5
 
Alauda: Tervetuloa :heart:

Tinii ja Väpä
: Onnittelut täältäkin suunnalta!

iiris- Pitipä jo eilen kommentoida, et sulle sattunut tosi "ihana" kätilö, kun noin kiukkusena oli kotiin passittanut. Mun tuurilla mulle osuu samainen mamma Kättärillä synnytyksen kätilöks :D

(.) Tänään taas juostu kaupoilla ja käyty autonäyttelyssä katsomassa Diili-Jethroa :D Sekään ei vauhdittanut synnytystä :whistle:
 
onnea kaikille vauvautuneille ei enää muista ketä on jo onnitellu!! =)

tänne ei kummempia..välillä supistelee jee :D mutta ei tässä vielä kannata innostua :ashamed:

anoppi jo latelee et mites sinnuu voi noin monena päivänä tuntua?+ ku ei hää ole koskaan kuullu et se monena päivänä tuntuu,,joo no ekaa odotan ni EN voi tietää ärrrr :kieh: että suututtaa,,,no mutta näihin kuviin näihin tunnelmiin eikun jaksamisia niille jotka on synnyttämään menossa!! =)

joo ja helmikuisetkin jo alkaa vauvoja saaman mutta en kyll minä..huoh!! |O

rontti1 ja 40+4 :heart:
 
voi huhhuh.täällä ollu kyl sellanen supistusten päivä että..aamupäivä oli ihan ok..ei mitään supistuksia..mut käytiin sit vähän miehen kanssa shoppailemassa ni johan alko tuntumaan..muutama supistus tuli jo kaupoilla ja kun kotiin tultiin sain jopa puol tuntia nukuttua kun taas alko supisteleen tooooodella kipeesti..ja nyt tässä on supistellu varmaan puolen tuntia 5-8min välein..jokohan sitä tänään tulis lähtö :xmas: toiveikkaana odottelen.. :) ja suoli on tyhjentyny tänään monen monta kertaa.. :)

onnea Tiniille ainakin..oli vaavin saanu syliin..olikohan muita..on niin hatara toi muisti jo.. :LOL:
 
pinkgreen ÄLÄ!! Onneks siinä oli se nuorempi kätilö ketä sit otti mut hoiviinsa.. Jos oisin ollu yhtään pirteempi tai paremmassa kunnossa ni oisin kyl huutanu sille et turpa kiinni :ashamed: :kieh: Sanoin miehellekki sit kotona et toivottavasti se harppu ei oo työvuorossa ku meen synnyttää, tai sit synnytän mielummi vaik ihan yksinään..

Missä sä oot diili-jethroa nähny häh?!?! :D Mäki haluun...
 
väpä Ihanaa kun saitte pojan kotiin. :heart:

alauda tervetuloa

tinii onnittelut :heart:

kahvi aamuisin pystyn juomaan kahvia, mutta en läheskään niin paljon kuin ennen. Monesti kyllä jää juomatta.

Me oltiin Tammiston Lastentarvikkeessa. Siellä oli vaikka mitä -50%. Mies hommas puuhamaton lattialle. Kisut oli heti innoissaan siitä...yllätys.
 
iiris- Jethro oli tuolla Toyota Airport-liikkeessä :p Siel sai myös suklaa vanukkaita, meikä oli jonossa lasten kanssa, hahaa, ei siis mikään turha keikka tosiaankaan! :p

Kahvi: Mä en juonut kahvia ekan kerran raskauden aikana kun joskus joulukuun alussa. Ei tosiaan maistu. Tosin en nyt ennenkään ole kauheasti kahvi-ihminen ollut, mutta nyt vielä vähemmän.

Millis: Me pidetään puuhamatto viel visusti jemmassa kaapissa, noi kissat tosiaan tykkää siitä. Toinen niiden suosikki on vauvan sängyssä oleva mobile, jossa roikkuu nalleja!
En ole huomannukaan, että Tammistossa on Lastentarvike. Ollaan aina ajeltu Petikkoon asti!

Hain vanhemmilta verenpaine-mittarin meille. Oon mittaillut sillä nyt omaa verenpainetta, jos se vaikka ois koholla niin vois soittaa Kättärille, että pääsiskös sisään. Mutta ei, se tuntuu vain laskevan!

Jos menis vaikka katsomaan Jenkki-Idolsin koelauluja, sen verran hurjan kuuloisia esityksiä oli viimeksikin, että jos ne vaikka käynnistäisi synnytyksen (alan olemaan vissiin jo hieman epätoivoinen? )
 
Täällä verenpaineet koholla ja päätä hieman särkee.. Äsken mitattuna 130/90.. :whistle:

Vielä neuvolassa oli 125/88 (neuvola oli torstaina)

Nyt jos paineet vaan nousee niin soitan kyllä äitipolille ja vaadin päästä näytille. Jos vaikka käynnistäisivät synnytyksen!!Toivossa on hyvä elää..
 
pinkgreen suklaavanukkaita. Nam =) . Meilläkin meni puuhamatto nopsaa vaatehuoneeseen, kun huomattiin et kisut innostui siitä liikaa. Mekin hommattiin tänään mobile. Syöttötuolit oli kanssa alessa, mutta ei sitä vielä ostettu. Olis kyllä säästänyt hyvin, mutta ei mahdu mihinkään. Se Tammiston Lastentarvike on Budget Sportin vieressä.
 
Onnea Tinii, Valf ja Väpä :heart:

Ja imetyksestä vielä rasvojen lisäks lisäkikka on mulla auttanu kovasti ku kulkee "rukkaset paljaana" :LOL: Ilmakylvyt tekee kovin hyvää :)

Ja suoli alko tyhjetä samantien ku supistukset alkoi, ja synnärillä vielä monta kertaa.

Apua ku täällä tapahtuu, ihanaa kun saa jännittää niin montaa synnytystä :)

Joko on tammivauvoille vauvapino aloitettu jossain? En oo kyllä edes etsinyt, laiska olen :ashamed: Mut sinne tahtoo :wave:

Täällä on kärsitty hieman mahavaivoista, Itikka ei oikein tahdo röyhtäistä, nyt on etsitty sopivaa asentoa mistä saa ilman tulemaan jostain päästä ja rinnalla jalat koukussa on nyt tänään toiminu 3 kertaa, jes!! Tyttö on kyl aivan ihana... Refleksihymyjä tulee usein, olen hekotellut sen mainiolle "repeemisnaamalle" monta kertaa :)

Miksi pitää olla kuume taas :( Vauva- lehdessä oli kyllä hyvä juttu jatkuvasta vauvakuumeesta, tunnistin itteni ihan siitä kun joku nainen kertoi siitä tunteesta mikä on kun on pienen kanssa laitoksella ja se napittaa sua yöllä.... Voih :heart: :headwall:

Mimonmami ja Itikka 9vrk
 
Tinii Onnea pikkuisesta :heart:

Väpälle onnea pojan kotiin saamisesta :heart:

Synnyttämään lähteville tsemppiä matkaan :heart:

KYMYSYS Te joilla aiemmin käynnistelty ni onko seuraava tullu kuin nopeesti supistusten alkaessa?
Voi olla et on puhetta ollutkin,mut ku ei muista :ashamed: mulla ku toi edellinen synnytys käynnistettynä kesti 3,5h,ni mietin vaa et josko tää alkaa antaa jotain merkkein ni kuin nopeesti täält ois lähettävä :whistle:

Kahvi ennen raskautta meni paljon,mut tän raskauden myötä vähentynyt tooosi paljon,nyt ollaan jo lähes juomatta,otan kyl kupillisen joka päivä,mut yleensä se jää nenän eteen pyörimään,ku haiseekin jo niin pahalle.

Piiuli ja toukka 37+2
 
Voi kun alkaa kaikilla oleen jännät hetket!
Itse kyllä olisin valmis synnärille..tai sitten en kun jännittää :eek:
Kestovaipoista kaikilla kolmella olen käyttänyt ja menevät neljännenkin kierroksen.Vastasyntyneellä tosiaan harsot/flanellitaitokset kuoren kanssa parhaat.Kun kakka ei enää vetelää maitokakkaa niin taskuvaipat toimii ja tietysti yksi tykkää yhdestä tyylistä ;)
6-8 kuorta ja n.40 harsoa tms riittää alkuun kun pesee niin on sitten toiset samanverran käytössä.esikoinen on jo 10v niin silloin tosiaan ei vaihtoehtoja ollut ja sai metsästää kestoja.säästöä tullut varmasti paljon kun useammalla lapsella olleet ja tässä välissä kaverin pikkuisellakin lainassa :)

Turvotus jollain oli vasemmassa jalassa enemmän.täällä myös ja oon miettiny johtuuko siitä että vasen lonkkakin on tosi kipeä varsinkin yön jälkeen..?Vaivoja olis vaikka muille jakaa :LOL:

alice in w 39+6 (vuokrasopimus päättyy huomenna!!)
 

Yhteistyössä