***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Niistä kotikonsteista synnytyksen käynnistämiseen: Kauniissa ja rohkeissa, salkkareissa ja ties vaikka missä muissa ohjelmissa synnytys käynnistyy aina silloin kun on mahdollisimman vaikeessa paikassa. Eli mun suositus on, että menee jonnekkin yksikseen, kännykässä vain vähän akkua jäljellä ( - parempi vielä jos akku on loppu ). Kaunareissahan niillä on se mökki jossain vuoristossa, jonne oli vaikea päästä lumisateen aikana. (tähän väliin on varmaan uskottavaa sanoa, että minähän en ohjelmaa katso, kuin ehkä joskus 10 vuotta sitten). Itse pohdiskelin myös tänän Kelan jonossa, että nyt varmana alkaa synnytys - olishan sekin muistamisen arvoista, jos semmosen väkilauman edessä menis lapsivedet. :)

iiris- Noup! Minä olen ainakin vielä(kin) täällä :D
 
Niin mäkin..Varmaan siis elokuussakin. :D

Oltiin äsken ulkona kun pakkanen on laskenut..Ja yritin liikuskella koko ajan. Tuota nännien hierontaa täytyy kokeilla. Tässä vaiheessa kokeilen kaikkea ihan mielellään.

Vauva potkii kovasti kylkeen. Onko jollain muuten käynyt niin että painoarvio heittää pienempään suuntaan..? Eli jos arvio on sen yli neljä kiloa,vauva olikin pienempi..? Elän edelleen toivossa että vauva on pienempi :whistle:

Nyt iltapalaa syöttämään joonakselle!!

Sannis ja patu rv 40+4
 
iiris: täällä ollaan.. :/ seurana aivan järkyttävä päänsärky eikä särkylääke auta. :(

Tinzus: päteisköhän nuo sun vinkit synnytyksen käynnistymiseen? :D nyt kun kerran olen muutenkin kipeä koko ajan niin pitäsköhän mun lähteä sitten kävelylle ilman puhelinta tuonne pimeille pyöräteille ja metsäteille? :D
paitsi että nyt on niin kipee tää pää että ei edes halua synnyttämään :D
 
tulin pikasesti kertomaan että 10.1.10 klo 3.15 meille syntyi maailman ihanin pikkumies..tulen paremmalla ajalla kertomaan lisää mut nyt ei voi olla kuin onnellinen..tänään päästiin jo kotiin :heart: :heart:
 
Hentsulle onnea :flower:

Kävin tytölle etsii suksia..joka paikas myyvät vaan eioota :headwall: No luistimet saatiin sentään.

Painaa tosi ilkeesti alas ja mhaa juilii koko ajan. Pari huippu kipeetä supistustaki saanu aikaseks. Kuha kiusaa kuitenki..mä oon vielä 2011 täällä :whistle:
 
Heippa kaikille :wave:

Tulin ihan pikaisesti ilmoittamaan, että meille syntyi pikkumies 5.1.2010 laskettuna päivänä klo 04.07. Strategiset mitat herralla oli 3880/50/36 :D

Ollaan oltu sairaalassa aika monta päivää keltaisuuden ja sivuäänien takia, mutta kaikki on nyt kunnossa ja päästiin vihdoin kotiin. Laitan tarkempaa kertomusta heti jahka ehdin!

Minävaa ja pikkumies 6 päivää
 
Onnee uusille vauvan saanneille :flower:

Kaikki muut saa täällä vauvoja mutta meille ei vaan kuulu, eikä näy vieläkää vaikka kuinka yrittäis mitä. enää 8päivää laskettuun aikaan. HALUU TÄN JO ULOS!!!! minuu vaan pelottaa se kun olen jo niin paljon auki etttei kerkee sairaalan asti jos ei tajuu ajoissa lähtee kun nii paljon ollu jo suppareita aina vaan kesken jäänneet.. hartiat on kipeet ja takapuoli ihan puuduksis.

Ihana olis jo päästä jakautuu. ONKO MEITÄ ODOTTAVIA ENÄÄ OLLENKAA JÄLJELLÄ MITEN MONTA??

voimia meille kärvistelijöille :hug: :hug: :hug: :heart:

kaneli ja vauva 38+5
 
minävaa ja hentsu :flower: Onnea onnellisille!!

Mulla oli tänää se nvla ja vali vali vali..mie vaa valitin ja tirautin itkutki, ko tuntu vaa, ettei enää jaksa :'(
22.pvä saikulle TAAS kasvunseurantaultraan..toivottavasti käynnistäävät samal! Nvlatäti kyl sanoki, ett pitää siel sit vaa valittaa kovasti, ni hyväl tuuril käynnistys ois sillo esil, IHANATA!!!

Siis hei karseeta, paljos teillä o noi sf-mitat? Mulla oli tänää 40!!! :eek: Ihmekkös kaikki taivasteleeki miun masua, tää o nimittäi ISO!!!
Plussapallona täällä mä pyörin vaa :LOL:

Pörri ja Pätkä 37+4
 
Onnittelut vauvan saaneille :)

Täällä ollaan odottajana edelleen. Mäkin haluun jo omani syliin mutta ei vaan supparit ole niin voimakkaita, että mitään saisi niillä ulos. Ässiä ollaan käytetty mutta vaihtelevalla tuloksella.

Vauva-10 ja Muukalainen 38+1
 
Hentsu84 ja Minävaa Hirmuisesti onnea molemmille pikkumiehistä! :flower: :heart:

Pörri No on sulla iso tuo sf-mitta. Mutta ihan normaali varmaan silti :)
Mulla viimeeksi 38cm ja silloin kuitenkin 2 viikko enemmän kun sulla nyt (39+5)

Että voikin sattua näin. Ihan kun joku repis jalkoja/ lantiota irti :(
Tosi hankala kävellä. Oliskohan vauva kentien laskeutunut :D
Huomenna on neuvola. Edelleen olen sinne menossa, uskon ettei tule lähtöä vielä pitkään aikaan..

Onko täällä kenelläkään kokemuksia "kantotakeista"? Minkälainen olisi hyvä? Mistä olette sellaisen hankkineet yms? Kun olen miettynyt, että pitäisköhän sellainen hankkia, että voisi kantaa pikkuista sitten kantoliinassa kätevästi kylmemmilläkin ilmoilla..
Tosi saa antaa muutenkin "talviliinailu vinkkejä" :)
Mä olen liinaillut lähinnä keväällä/ kesällä/ syksyllä..

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 40+4 :heart:
 
Sf-mitta oli viime neuvolassa 36,sitä ennen oli 37 eli on laskenut. Mutta eilen lääkäri sanoikin vauvan olevan laskeutunut ihan alas.

Äsken kävin saunassa,jos sitä seksiä vielä saisi harrasteltua niin saisi luvan supparit alkaa :kieh:

Toivossa on hyvä elää.. :D

Sannis ja patu rv 40+4
 
Samariini On aika rohkeeta koittaa mun neuvoja :).. ehkä se jännitys juuri siinä saakin kaikenmaailman suppareita aikaan. Itse unohdan monesti kännykän lataukseen kun lähden jonnekki. Sitten pitää jossain vaiheessa panikoida kun tajuan etten osaa "tälläisina teknologian aikoina" kenenkään kännykän numeroita ulkoa - jos kukaan edes kännykkää lainaa.

Onnea vauvautuneille!!! :flower:

Mä en olis uskonu, että kun laskettuaika on kuukauden puolessa välissä, että olen viimeisiä joka synnyttää tammikuussa - ainakin siltä alkaa tuntua.
Huomenna on SE päivä, hassua kun omassa raskausmittarissa lukee "tänään on 0 päivää laskettuun aikaan".. Noh, vanhempiinsa se vaan tulee - ei mitään kiireempiä tulla ja vaikka yrittää olla ajoissa niin ei ole.

Pörri mulla oli sf-mitta viime viikolla 34, ja korkeimmillaan on ollut 34,5. Nyt oli 33 wihii!
 
ONNEA kaikille vauvan jo saaneille!!! :heart: :flower:

Mulla oli sf-mitta viimeksi 34cm (rv 37+4) eikä masu tunnu hirveästi siitä kasvaneen, päin vastoin, luulen pään uponneen jo syvälle alas.

Olo on aika karmea, supistelee mutta ei kipeästi. Huono olo ollut koko päivän, nivusia särkee ja joku ihme narina kuuluu aina kylkeä kääntäessä. Tuntuu tosi ilkeältä ja meinaa yöllä itku päästä kun joutuu usein vaihtamaan asentoa! :'( Voih, loppuis jo tää odotus!
Ässät on testattu, ei mitään vaikutusta, ei kertakaikkiaan mitään! :kieh:

Voimia meille kaikille kärvistelijöille!!!! :hug:

pikkuakka lopen kyllästyneenä 38+1 (vasta!!!!)
 
Meille saa päivittää syntymäpäiväksi

8.1.2010 klo 8.42
3580g ja 47cm


Tyttö syntyi suunnitellulla sektiolla (rv 38+6) ja sai heti täydet 10 pistettä. Kaikki meni hyvin ja nyt ollaan kotona ihmettelemässä toisiamme.

Rhea ja Aava 3+vrk
 
Vauvaonnittelut uusista vauvoista :D :flower:

Meidän lapsilla oli tänään osastonäyttö. Eli lasketunajan tienoilla keskoset käväsee näytillä, missä lääkäri ja fysioterapeutti katsastaa lapset, kyselee ja ohjeistaa. Eipä lapsilla mitään sen kummempia. Tyttö on hiukan 'pehmeämpi' kuin veljensä. Joten oikeanlaiseen käsittelyyn ja jumppaamiseen pitää kiinnittää huomiota edelleen, jotta päästäisiin eroon selän liikakäytöstä ja muutenkin lähtisi tuo motorinenkehitys oikeaan suuntaan (pikkukeskosilla kun on jäänyt se loppuraskauden ahtaus kokematta, saattavat alkaa käyttää lihaksiaan väärin). Kaikki tarvittavat vasteet ja refleksit löytyi ja näkyi oikein nätisti kummaltakin. Saatiin ohjeet aloittaa kiinteät ensikuun alussa ravintoterapeutin laatiman ohjeen mukaisesti :whistle: Seuraava osastonäyttö on sitten kuukauden päästä.

Tälle päivälle oli varattu myös lasten magneettiaivokuvaus. Melkoinen laite sekin. Eipä ollut kumpikaan moksiskaan siitä tutkimuksesta. Kun ennen tutkimusta oli pakkosyötetty mahat täyteen, nukkuivat kiltisti koko kuvauksen ajan. Kaksosilta on säännöllisesti ultrattu aivot syntymästä lähtien ja löydökset on olleet normaaleja. Magneettikuvaus on normaali tutkimus keskosilla, koska siinä saadaan vielä tarkempi kuva. Jos mitään ei kuvissa näy, ei jatkossa enää tarvi kuvata.

Huomenna olisi taas ajeltava TYKSiin, tällä kertaa olisi vuorossa molempien silmänpohjien kuvaus. Toivottavasti viimeinen. Ennen rv31 syntyneillä keskosilla on riski, että silmänpohjan verisuonet liikakasvavat. Pahimmillaan saattaisi johtaa sokeutumiseen, jos asiaa ei huomata ja korjata. Kummallakaan ei mitään hälyttävää ole aiemmissa kuvauksissa ollut, joten toivottavasti suonet on nyt kasvaneet valmiiksi, eikä tarvitsisi enää seurailla.

Että menemistä ja tulemista on edelleen, vaikka lapset jo kotona onkin :|

Hipkukka ja lapsukaiset 3kk 9pv
(huomenna olisi ollut se maaginen laskettu...)
 

Yhteistyössä