***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Nimimerkillä idiootti kysyy, mutta miksi noita maitohappobakteereita annetaan..? Kun ei näistä neuvolassakaan ole ollut mitään puhetta :ashamed:

Onneksi olkoon vauvan saaneille :flower: Ja kyllä teillä lopuillakin kohta se nyytti on vihdoin sylissä :heart:
 
Täällä edelleen kasassa, eikä merkkejäkään.. Pelottaa vaan kun poika on jo arvioitu ultrassa perjantaina 4200 grammaseks, että miten se mahtuu ulos minusta :x
Neiti kun oli 3220 g.. :/ Supistelee iha kivasti kyllä joka ilta kun vähän päivän aikana touhuaa, mutta aina ne loppuu.. Selkä ei kestä enää kävelyä ku max 15 min kerralla kun tota painoa tullu jo 33 kiloa :( Ei se onneks näy ku persuksissa ja mahassa mutta siinä on iha liikaa jo..

Niinuska88+Hipsu 41+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Nimimerkillä idiootti kysyy, mutta miksi noita maitohappobakteereita annetaan..? Kun ei näistä neuvolassakaan ole ollut mitään puhetta :ashamed:
Maitohappobakteerit on (yksinkertaistettuna) niitä hyviä bakteereja, jotka suolistossa tekee ruuansulatustyön ja suojaa taudinaiheuttajilta. Niitä suositellaan käytettäväksi esim antibioottikuurin jälkeen. Antibiootithan tuhoavat myös hyvät bakteerit. Itse olen käyttänyt ruuansulatusvaivoihin ja huomannut niistä olevan apua. Keskolassa kaikki vauvat saavat automaattisesti.
Googlella löytyy varmasti paljon tietoa. Osa tykkää käyttää ja kokee niistä olevan hyötyä, jotkut taas pitävät ihan turhina.

 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Nimimerkillä idiootti kysyy, mutta miksi noita maitohappobakteereita annetaan..? Kun ei näistä neuvolassakaan ole ollut mitään puhetta :ashamed:

Onneksi olkoon vauvan saaneille :flower: Ja kyllä teillä lopuillakin kohta se nyytti on vihdoin sylissä :heart:
Vastasyntyneen suolisto on vielä kehittymätön joten maitohappobakteerit tukevat suoliston kehitystä ja nopeuttavat tätä ja samalla auttavat noihin masuvaivoihin joita jokaisella vastasyntyneellä on enempi tai vähempi. Muutenkin auttavat luomaan hyvää vastustuskykyä ja tasapainottamaan elimistöä ...
 
Meillä vauva arki alkanut huonoilla (lue lyhyillä) yöunilla. Tyttö pitää minua tuttinaan. Ajattelin, ettei saa tarpeeksi iltaisin maitoa, mutta pullostakaan maito ei kelpaa eikä myöskään tutti, joten "nahkatutti" on ainut mikä kelpaa.... Kahtena yönä pääsin nukkumaan kello 4 ja viime yönä kello 3. Isoveli herää jo kuuden maissa. Onneksi mies on vielä isyyslomalla... Onko kellään vinkkejä????
Ottaisin myös sen salasanan, vaikka ehkä harvemmin kirjoitan...
OnniMaija ja Vieno 1 viikkoa.
 
pikkuakka ja vauva-10
Onnittelut tytöistä :flower:

Mie lähen sit huomen aamul jakautumaan :wave: Eli käynnistykseen aika ja jos menee niiko noi kolme edellistäki, ni vimostaa keskiviikko aamuna meilläki nyytti tuhisee :heart:

Pörri ja Pätkä 40+4
 
Hipkukka juu,tänään kyllä haaveilin siitä kaukalopussista. Ilmatkin lauhtui kivaksi niin olisi kätevä, kun meiän neiti se ei yhtään tykkää pukemisesta... Ja isosiskolla meinaa olla haluttomuus pukea itse (3,5v),alkoi jo ennen siskon tuloa. Joten leikin varjolla pitää häntä kannustaa samalla kun vauvaa puen... Nostan hattua teille kaksosten äideille, en tiedä kuinka itse organisoisin kaiken :flower:

vitamiinit kiitos sinulle joka mainitsit Minisun-tipat!(5e+risat) 2 päivää vauva sai Jekovitiä(5e+risat), ja pullolla kiukkusi/kiemurteli, joten hain ko. tipat ja nyt 2 päivää saanut eikä mitään! Ja mikä maku, MAISTAKAAPAS itse muuten Jekovitiä jos teillä on...hyi helv......!

ristiäiset on meillä 6.3. ja paikka varmaankin seurakunnan kerhohuone, kuulema mahtuukin yli 20 ja listan tein jossa on nyt 25 nimeä- siinä 5lasta. Hain Tiimarista korttitarpeita ja ostettiin nyt sitten monitoimilaite jolla saan tulostaa tekstit. Ja sillähän saa valokuviakin sit ite tulostaa. Leipomukset ahistaa kun en tykkää siitä hommasta, mut en kyllä pitopalvelullekaan ala maksamaan :ashamed: Onneksi on äitipuoli, anoppi ja kaveri innokkaita leipojia.

ONNEA JÄLLEEN UUSILLE VAUVOILLE JA ÄIDEILLE :hug: Huomaa,että vauvoja on tullut, kun vaikka 2 päivään ei käy lukemassa niin sivuja ei ole kertynyt kymmeniä ;)

Uuden elämän onnea masentaa eilinen suru-uutinen setäni kuolemasta :'( Vasta 50v ja viikko sitten olimme kaikki isäni juhlissa, siellä hän tanssi esikoisemme kanssa ja otti kuvia. Lapseton mutta hyvin lapsirakas, pienenä olin hänen kanssaan paljon ja kuvia otti valtavasti... Mummo joutuu hautaamaan oman lapsensa,elämä on joskus niin perseestä!

santtu ja nukkuva neiti 19pv
 
Poikavauva syntyi 1.2.2010 klo 6.29 raskausviikoilla 41+3. Painoa pojalla oli syntyessään 4245 g ja pituutta 54 cm :) Pikku jättiläinen :D Oltiin vaan reilu vuorokausi sairaalassa ku päästii jo kotii kun vointi on hyvä :) Synnytys kesti kokonaisuudessaan 6 tuntia josta 10 min oli ponnistus :) Ja ilokaasulla mentii :)
 

Yhteistyössä