**Tammivauvat2008**vol2

Meillä ei hampaita vaan vielä näy :) Mut mulle tuli ku olin 4kk ja iskälle tuli ku oli 9kk. Olen kuvitellu aina ku kiukuttelee et tekee hampaita mut muuten vaan tuo näköjään on kätissy :LOL:
Meillä likka teki tänään ensimmäisen tutkimusmatkan terassille, Ajattelin et ei se sinne pääse ku kynnys kuitenkin välissä mut eipä näköjään estelly. Oli kyllä tyytyväisen näköinen ku sai aluevaltauksen taas tehtyä.
Sit hää veteli jo kirjahyllyn laatikoita auki ja sormethan sinne väliin jäi ja huuto mitä mahtavin, jotenkin tuntuu et nyt kaikki tapahtuu niin äkkiä ettei osaa vielä valmistautua.
Nyt nukkuu kiltisti terassilla ja illalla lämmitetään sauna jotta kaikki naikkoset käyää yhdes ja sit kaikki punkkaan:)

 
Hei!

Meillä viikko alkanut siitä, mihin edellinen loppui, eli sairasteluun... Lauralla nousi lauantai iltapäivällä kuume ja edelleen se vaivaa. Kovasta kuumeesta huolimatta tyttö on pirteä ja hyväntuulinen, joten nyt "vahvimpina ehdokkaina" kuumeen aiheuttajiksi on vauvarokko tai hampaat. Mulla itellä on aikanaan ollut kova kuume, kun ensimmäiset hampaat on puhjennut, ja tänään kun Lauran ikeniä kokeilin, niin ihan pikkasen sieltä hampaan kärki sormeen tuntuu. Huomenna viedään tyttö lääkäriin jos ei kuume itestään ala laskea, vaikka vaan varmuuden vuoksi. Kovin kipeä tuo tyttö ei kyllä voi olla, sen verran hyvin jaksaa touhuta ja yölläkin nukkui rauhallisesti. Muutaman kerran vaan heräsi huikat ottamaan.
 
Minä täällä viettelen laatuaikaa itseni kanssa :kieh: Pojan sain just unille, ja mies lähti vaihteeksi taas kalareissulle, ja on yön yli siellä. Kukas muu se oli kans yksinäinen kun mies reissussa, olikohan se nuorimuori? Kävästiin poitsun kanssa kaupassa illalla, ja suihkussa käytiin yhdessä, se on kyllä kivaa puuhaa pojan mielestä :D Nyt mie täällä vaan herkuttelen sipseillä ja karkilla :p Ei kyllä näillä syömisillä pääse ikinä tästä mahasta eroon |O Vaikka raskauskilot 22kg lähti jo aikoja sitten, niin tää maha on edelleen ihan järkyttävä :x Ei oo kamalasti semmoista löysää nahkaa kylläkään, vaan ihan mieletön pömppis se on, kaikki varmaan katsoo että oon raskaana |O Onko muilla samaa ongelmaa?

Meilläkin on nyt ruvennut vähän puuro tökkimään, ne muksun tetrapuurot vaan kelpaa, ja banaani-riisipuuro & semperin omena-kaurapuuro. Ei kyllä ihmekään jos vauvat ei oikein syö sitä muksun riisipuuroa, se on ihan sahajauhon makuista, tietty paljo sosetta kun laittaa sekaan, niin joten kuten uppoaa. Kaikista herkuinta tuon pojan mielestä on porkkanasose, sitä laitan aina kaikkiin lihasoseisiin sekaan, niin johan uppoaa :p Tänään annoin jotain semperin sosetta mikä oli nimeltään pastaa ja kasviksia, luin tuoteselostuksesta, että siinä on vaikka mitä; kananmunaa, juustoa, kermaa jne.. ja siitä poika kyl tykkäsi hirveesti, oikein hyökkäili kohti lusikkaa :D Hyvä vaan että lihat ja kasvikset uppoaakin paremmin kuin hedelmäsoseet. :)

Paranemisia Maijan vauvalle! :hug:

Jaahas mitähän tässä tekis, pitäisköhän vaan tietokoneella roikkua ilta, taas vaihteeksi ;)
 
iltaa!!

Minähän se yksinäni lasten kanssa oleskelen nyt:) Mut pieni hengähdys ei ole pahitteekis vaik hirvee ikävä jo onkin ja ei meinaa osata olla ku ei ole toinen vieressä.

Just laitoin 4 hoitomuksua kotiin oli sitä sutinaa ku 6 lasta katottavana:) Mut päivä meni kivasti ja vallan nopeasti. Käytii kaikki saunassa ja sit syötiin iltapala ja omat lapset nukkuun ja naapurin mukulat kotiin. Pikkunen nukahti heti saunan ja iltapuuron jälkeen.
Huomenna lähtee miehen tyttö kotiin ja sit ollaankin vaan minä ja 2 lasta enään:)

Mieskin soitti äsken ja norjan puolella olivat jo jossain leirintäalueella ja sieltä olivat mökin vuokranneet jostain rinteestä ja näkymät oli mahtavat ku kuvan lähetti:) Melkeen 2000km jo takana:) voi olla ku tää reissu päättyy ni on hyvinkin tyytyväinen kotioloihin:)
 
ei ole muistanut ollenkaan tänne kirjoitella. Aikaa on kulunut vaikka kuinka. No täällä voidaan hyvin. Lenni on jo 6kk ja painaa 8360g ja on 68,5cm pitkä, eli vissiin sellainen melko keski kokoinen vauva. Kaksi hampaan alkua on tullut reilun viikon sisällä, vielä ei ryömitä, mutta komeasti pyöritään. Korva tulehdus sairasteltiin niinkuin myös esikkokin. Perjantaina on kontrolli aika. Bulgariassa käytiin (18.-25.6) ja reissu meni mahtavasti. Mielttömän hyvä paikka hotellilla ja ei kuulunut yhtään mitään ylimääräisiä biletys ääniä vaikka sunny beachistä oli kyse. Satuttiin hyvälle alueelle.

Pitää oikein tää pino lukea niin pysyy vähän kärryillä. Pitää nyt skarpata tään kirjoittamisen kanssa

Lellu ja Lenni 6kk

 
Voi kauhia, meitä on häirinny eilen ja tänää naapurin mielenterveysongelmainen mies, joka jättäny lääkkeet ottamatta, Tuolla se ajanu rautalapiolla takaa ja uhitellu golfmailalla yms. Naarmutti sitte yhen naapurin uuden volvonki.Poliisit sen sitte haki kuin myös tänään uudestaa. Tai lanssilla se lähti et oisko hoitoon viety. Mä oon ihan paniikissa ja raivona ollu, tää on kuiten meiän oma koti! Ei oo kiva pelätä omassa kodissa. Mutta jospa tää nyt tästä selkiintys. Isännöitsijät ja asunnon perikunnalle on ilmoitettu asiasta.

Mutta muuten...syndet lähenee ja reissuun lähtö. Sitä ennen saadaa kahdenkeskinen ilta..isommat pojat menee mummiloimaan ja Luca jää kumminsa kanssa kotiin. Mennään jotain kivaa miehen kaa tekee. Syömään, leffaan tai ihan vaikka torille istuun. IHANAA :heart:

Tänään Luca on liikkunu pitkä matkoja, ja aina silloin ku silmä välttää. En yhtään tiä kuin on edenny vai pakittanu. Mut kovasti myös konttausasentoa haetaan. Ja pakitetaan kuin mittarimato.

Mä kävin ostaa semmosen ruskovillan villahaalarin. Meillä oli Lucan kastelahjana saatu lahjakortti semmoseen liikkeeseen niin hyödynsin sen tohon. Alle puolet jäi itelle maksettavaa..

Täällä oli paljon muutakin juttuja yms. Mut nyt pää lyö tyhjää ton yhen hihhulin takia, et kommentoinnit jää..toisella kertaa sitte enämpi :ashamed:
 
Heissuli!
Täällä viikko alkanut vähän pinna kireenä, tai oikeestaan jo viikonloppu oli tosi takkunen. Jotenkin vaan ottaa päähän kaikki eikä mitään jaksais. Esikoinenhan siinä sitten kärsii, kun sille tulee nalkutettua koko ajan, jonka jälkeen se oikein yltyy tekemään kaikkea kiellettyä, jonka jälkeen mä nalkutan lisää ja... loppumaton kierre. Nyt on todellakin sellanen olo, että tarvis pienen hengähdyshetken ilman lapsia. Täytys varmaan ottaa teidän kirjotuksista vinkkiä ja lähteä vaikka itekseen elokuviin...

Minä täällä odottelen vauvauutisia. Eräällä ystävällä on laskettuaika tänään. Ja kaikki vauvathan syntyy just laskettuna päivänä eikös juu! :)

Vauvakuumeesta: mulla alkoi esikoisen jälkeen kuumeilu vähän sen jälkeen, kun kiinteet alotettiin. Jotenkin siitä vauvasta tuli niin ison oloinen silloin. Ja sitten kun uudelle vauvalle annettiin lupa tulla, niin ite ajattelin, etten iha heti varmaan raskaaksi tule. Eka raskautuminen kun oli käynyt kovin helposti. No niinpä tärppäs sitten tämä tokakin lähes ekalla yrittämällä ja tässäpä sitä nyt ollaan lapset 1,5 vuoden ikäerolla. Nyt ei siis mitään vauvakuumetta ole, mutta enpä usko lapsilukumäärän vielä täynnä olevan. Mutta pientä taukoa vois kyllä nyt pitää. Mielenkiinnolla odotan minäkin, koska tänne alkaa tulla raskausuutisia.

Liikkumisesta: Irene kovasti kanssa viuhtoo käsillä ja jaloilla, mutta eteenpäin ei vielä mene. Napansa ympäri kyllä kovasti pyörii ja pakkikin on kai löytynyt, kun välilä täytyy neiti käydä pelastamassa sohvan alta, kun on sinne peruuttanut. Eiköhän tuo kohta hoksaa, miten pääsee eteenpäinkin liikkumaan.

MaijaM: Kuinka kova kuume Lauralla on? Mä muistelen jostain lukeneeni, että jos kuume on yli 38,5 ja kestää yli 2 päivää, niin kyse on jostain muusta kuin hampaista. Vaikka kai tossakin voi olla jotain yksilöllisiä eroja... Meillä Irene kuumeili hampaita yhden päivän ja se oli lähes viikkoa ennen kun ne hampaat oikeesti tuntu läpi. Musta tuntuu, että ne hampaat kyllä kasvaa kauheeta kyytiä. Viikko sitten siis puhkesivat läpi ja nyt ovat jo ihan kunnolla näkyvissä.

Taidanpa käydä tarkistamassa, miten tuo esikoinen nukahti. Tuo kun on keksinyt illoiksi kivan leikin; kaikki petivaatteet patjaa myöten heitetään pois sängystä ja sitten aletaan potkimaan sängyn pohjaa ja hetken päästä surkeesti aletaan huutelemaan "kakanaa" (=lakana). Sitten kun sängyn käy petaamassa uudestaan, niin hetken päästä taas sama juttu. Mitähän tähän kommervenkkiin taas keksis?
 
vauvakuumeesta mä poden kyllä kanssa ja välillä kovaakin... :ashamed: puhuttu ollaan että lapset tehdään pienillä ikäeroilla. Naimisiin ollaan menossa tammikuussa, joten varmaan loppusyksystä saa yritys alkaa, nytkin toki voisi,mutta ei ole kiva mennä naimisiin ison mahan kanssa,jos sattuisi tärppämään piankin. Mulla kun nuo menkat ovat alkaneet jo.Vaikka imetän..
Mua ei haittaa, vaikka olis aluillaan kun naimisiin menemme. :heart:

liikkumisesta pyöritään napa-akselin ympäri, mahalta selälleen,selältä mahalleen ja pakitten mennään, nyt pikkuisen on eteepäin päässyt muutaman kerran, varmaan kohta lähtee ryömimään sitten kunnolla.

hampaista ei tunnu vielä, tulee kun on tullakseen. kovasti kyllä nyrkki on suussa ja kuola valuu..

Mitäs muuta...pojalla oli hieman nuhaa tuossa, mä laitoin sitten sipulia harsoon yöksi,niin johan helpotti..

Pulauttelustakin joku mainitsi, oon kanssa huomannut että on pulauttelu vähentynyt selvästi, kun saa kiinteitäkin. Hyväntuulinen poika on ja lattialla viihtyy pitkiä aikoja itsekseen hyvin. Seisoo tosi hyvin,kun pitää kainaloista, koko jalkapohjallaan.

Palataan taas... :wave:
mies on lomalla nyt 2 viikkoa...eli pitää tehdä muutakin kuin istua tässä...
 
Valitettavasti itsellä on raskauskilojakin vielä ja ties vaikka olis lisää tullut loman aikana.Mahaa on joka puolella....

Mua on kyrsinyt tämä kotielämä aika rankasti viime aikoina ja tarviin todella jonkin pikku reissun heti kun Ellin vaan raaskin jättää.Mun pää on ihan täynnä tätä kotielämää....
Ja tää miehen sairastelu ja loman pieleen meno oli niinkuin viimeinen pisara.

Ellillä on ollu tänään rytmi ihan sekaisin, valvoskeli yöllä ja nyt nukkuu pätkissä päiväunia ja ruoka ei maistu...Pitää kai viedä uudelleen lääkäriin jos kauheesti kätyää seuraavina päivinä.Uusia hampaitakaan ei ole näköpiirissä.

Vauvakuumetta ei todellakaan ole vaikka kyllähän sitä välillä haikeena miettii raskauksia ja ohi menevää vauva-aikaa.Mut en mä oikeesti nyt tähän hässäkkään haluis vauvelia.Hennassa ja Ellissä on mulle riittämiin ja pitäis saada muutenkin balanssiin tämä elämä.
Onnea vaan kaikille vauvakuumeisille matkaan :heart:

Mutta nyt taas sorvin ääreen!
 
päivää!!

Nyt on taas yksi yksinäinen yö takana ja vielä muutama edessä. Mut nyt jo sai jotenkin nukuttuakin.
Ihanan rauhallista kun omat lapset taas vaan pyörii josta isommat ulkona ja pienempi nukkuu taas teerassilla:)
Makaroonilodjun tein uuniin ni pääsee helpolla ruanlaitolla ja siitä riittää sit vielä huomiseksikin.

Toinen isoista muksuista lähtee tänään kotiinsa joten meitä taas yksi vähemmän.
Mut tästä ei luku enään vähene loput pysyy kotona:)

Noista kiloista mulla kans lähti raskauskilot pois heti ekan kuukauden aikana ja relluhan tohon vyötäisille jäi :( Kiloja oli myös vähän ylimääräisiä ennen raskautta ja nyt about kuukausi sitten tuli stoppi ja nyt olen 5 kiloa kevyempi:) Ja vielä toiset 5 ni sit kaikki kohillaan mut en siltikään vielä ole mikään langanlaiha mut ei ole tarkoituskaan.
No tässä taas oli jotain ja nyt kahvia hakemaan:)
 
Saaru, toivottavasti saatte rauhan siltä mieheltä! Me asuttiin muksuina taloyhtiössä, johon kuului kaksi kerrostaloa. Siinä viereisessä asui skitsofreniaa sairastava nainen, joka asui vanhempiensa kanssa. Vanhemmat yrittivät saada lastaan hoitoon, mutta sitä ei otettu sisään "kun sairaus on hallinnassa". Myöhemmin se nainen sytytti keittiön verhot palamaan, mut onneksi vain keittiö kerkesi tuhoutumaan. Sitten pääsi vasta hoitoon :/

Jos nyt ihan oikein näin niin Sampolla on pieni hampaan alku alaleuassa :D Alkaa meilläkin olemaan sitä ison pojan meininkiä.

Kiloista. Mulla on vielä 2 raskauskiloa jäljellä niistä 18 kilosta. Tarkoitus on hävittää niiden kilojen myötä vielä lisäksi 5-8 kiloa, riippuen siitä kuinka tyytyväinen oon. Mullakin on todella karmea seeprapömppis. Näytän samalta kuin viime vuoden heinä-elokuussa eli olisin siirtymässä neljännelle kuulle :headwall: :kieh: |O Arvet on mahassa vielä pinkkejä ja sitten vielä se ruskea arpi siitä, kun poltin mahan viime syksynä siihen uunipeltiin :whistle: Meillä on tuolla msn:n puolelle nyt oma laihisporukka ja meneillään on herkuton heinäkuu. Se litteä vatsa 15 viikossa-treeni on aloitettu alusta. Nyt toivottavasti paremmalla onnella. Mä oon ainakin semmonen, et tarvin jatkuvaa persuksille potkimista ja kannustusta, et jaksan tehdä loppuun asti. Loppuu mielenkiinto muuten hyvin äkkiä. :ashamed:

Sampo ei todellakin ryömi mihinkään suuntaan, kääntyykin vain jos kädet on suopeassa asennossa. Selällään pyörii akselinsa ympäri ja potkii vimmatusti. Oli tossa vieressäkin äskön ja alkoi potkimaan ton tietokoneen nappuloita. Olis se ollut karseeta jos kone ois sammunut kesken viestin :snotty:

Mun vanhin veli soitti justiinsa, et voitaisiin mennä Viipuriin tossa reilun parin viikon päästä. Hitto ku ukko pistää taas hantiin :kieh: Ois se mukavaa päästä vähän reissaamaan ja vois pyytää Sampon kummitustätiä lapsenplikaksi. Varmaan suostuisi ilomielin, kun sitä on vauvakuume kiusannut jo vuosia, mut ukon päänkäännyttäminen on vielä kesken :D

Gorthaur ja Sampo, viikon päästä 6kk!
 
Huomenta! Me nukuttiin pojan kanssa yhteentoista!! :D Poitsu oli niin onnellinen varmaankin kun sai nukkua mun vieressä miehen paikalla, ja aamun nukkui sit kyllä tississä kiinni :ashamed: Mut ei se mitään, toivottavasti eit taas tavaksi tule.

HeMa05: Pitäiskö teidän tehdä miehen kans vaikka joku pikku reissu kylpylään tms. ihan kahdestaan? Voisi tehdä hyvää :hug: Vai meinasitko ihan yksinään lähteä? Voimia sulle :)

NuoriMuori: Ompas hienosti lähteny sulla kiloja ihan kuukauden sisään :) Mullakin tippui kiloja aika nopeesti, mutta kun tää maha :kieh: kun mulla on vielä notkoselkä, niin oikein korostuu |O

Meil on 14.30 neuvolalääkäri. Poitsu täyttää jo ylihuomenna 6kk, ihanaa kun tuo poika on jo noin iso eikä mikään pikkuinen vauva enää :)
 
Hei tammimammat!

Mahtuuko vielä mukaan uusi tammimamma :flower: ? Olen joskus raskauden alussa tänne pari kertaa kirjotellut, mutta valitettavasti kirjoittelu jäi sitten :ashamed: . Olen kyllä silloin tällöin käynyt teidän juttuja lueskelemassa.

Meille siis syntyi tammikuun lopulla pikkukakkonen, tyttövauva. Pituutta oli 55 cm ja painoa 4260 g. Viime torstaina tulikin 5 kk täyteen ja samana päivänä oli 5 kk neuvola. Silloin painoa oli vajaa 9 kg ja pituutta 70,5 cm. Aika pitkä tyttö, mutta taitaa kasvu nyt alkaa pikkuhiljaa tasaantumaan, kun pituutta oli tullut edellisestä kerrasta vain 1,5 cm.

Ansku syö jo aika monenlaista ruokaa. Kanaa ollaan testailtu nyt ja vois seuraavaksi ottaa vaikka riisin kokeilun alle. Meillä ei allergioita onneksi ole ainakaan vielä tullut ilmi ja toivottavasti ei tulekaan. Kiinteitä syödään 4-5 kertaa/pv. Kaurapuuroa aamuin illoin, 1 liha-kasvis-ateria ja 1 kasvisateria. Välipala mahtuu aika huonosti meidän päivärytmiin, mutta joskus syödään hedelmäsosetta välipalaksi, yleensä kuitenkin aina jälkkäriksi. Ihan hyvin kiinteitä menee tällä hetkellä, mutta joskus tietty takkuaakin. Maitoa annan pullosta. Imetyksen olen jo lopettanut 3 kk:n iässä. Neiti ei enää huolinut rintaa, kun oli saanut maitoa pullostakin melkein alusta asti.

Yksi korvatulehdus ollaan sairasteltu, pitäisikin tilata kontrolli pikapuoliin.

Tässä nopsasti jotain, neitokainen heräs, josten täytyypi mennä :wave: .

Manta
 
Me käytiin siellä 6kk neuvolassa. Painoa oli 7830g & pituutta 67,5cm (kuukausi sitten oli 7320g & 65,5cm) Tasaseen tahtiin kasvaa :) Eipä tuo lääkäri osannut mitään sanoa siitä oksentelusta, sanoi vaan että luultavasti on pojalla vähän herkkä vatsa niiden antibioottien takia mitkä menee estolääkityksenä pissatulehdukseen päivittäin.
Terkkari oli joku sijainen, oikein semmoinen vanhanaikainen täti, hiukset nutturalla, ja silmälasit nenän päällä :D Se oli nopea käynti, kun ei juteltu oikeastaan mitään, sanoi vaan että hyvin kasvaa, ja antoi seuraavan ajan, mikä on sit vasta 3.9. Ei mitään kyselly että miten meil on menny tms. :eek: No ihampa tuo sama, eipä meillä tässä mitään isompia ongelmia oo.

Tervetuloa vaan mukaan Manta08 :)

Täällä on ollu tänään ihan kamala helle, oikeen painostava ilma, ja nyt tuli hirvee ukkonen ja kaatamalla sataa vettä, ihan hyvä vaan kun ilma vähän viilenee :)

Katja ja Albert ylihuomenna 6kk.
 
Hei taas!
Meillä on ollu tänään vähän kitinä päivä.En tiedä tekeekö lisää hampaita,kun koko ajan jyystää leluja ja kaikkee mahdollista.Voi olla,että noikin hampaat mitkä on jo puhjennut niin kumminkin kutiaa.Ei meinannut tyttö päikkäreille kunnolla nukahtaa,mutta annoin sitten kasvissoseen ja maitoa vielä päälle,niin simahti heti vaunuun. :)

Tervetuloa Manta08! :wave:

Raskauskiloista:Mulla oli loppuraskaudessa paino 74kg ja nyt 54kg.Eli tosin hyvin tippunut.Ennen raskautta painoin 60kg.
Toi vatsa vähän kiusaa,mutta teen vatsalihaksia ja liikun paljon,niin on se jo pienentynyt. :D

Meillä tyttö ei vielä ryömi.Välillä huiskii siihen malliin kädet ja jalat että yritystä on vähän.Mutta toooosi vähän toi lattialla edes viihtyy.Tänään en ole ehtinyt yhtään mitään,kun tyttö vaan kitisee ja nujuaa sylissä.. :headwall:

Täällä kans aivan mahtava ilma!Lämmintä on varjossa 23astetta. :whistle: Käytiin aamupäivällä tytön kanssa rattailla keskustassa jäätelöllä.Tyttö katseli innoissaan vilinää kaupassa ja muualla. :D

Katja87:Albert on jo iso poika!Minusta on aina kiva silti jutella neuvolassa kaikkee,vaikka ei mitään erikoista oliskaan. =)

Gorthaur:Onnea Sampolle hampaista! :wave:

Vattu ja typy

*MUOKS*

Onko kenelläkään hyppykiikkua tai kävelytuolia?
Oon miettinyt,että jos jommankumman laittais,niin sais edes vessassa käydä ilma vauvaa.. :headwall:
Kävelytuoli vois olla jees.Siinä kai saa pitää vaan lyhyitä aikoja?Minkä ikäselle sopii?Kokemuksia noin muutenkin! :wave:
 
Villivattu: Meil on kävelytuoli, ja Albert kävelee siinä ollessa. Aina kun huomaa jotain mielenkiintoista, niin hirveetä vauhtia tepastelee sen kanssa. Oon pitäny siinä noin 10min kerrallaan pari-kolme kertaa pävässä :)
 
Terveisiä lääkäristä!

Käytiin nyt näyttämässä Lauraa tohtorille, kun kuumetta edelleen on. Nielusta löytyi tulehdus, huomenna saadaan nieluviljelyn tulokset jotta nähdään onko angiinaa. Muutoin kaikki kunnossa. Hammas edessä tuntuu ikenen läpi selvästi, joten saa nähdä onko tuo kuume vaan siitä hampaasta, angiinasta vai vauvarokosta johtuvaa. Tyttö edelleen todella pirteä ja hyväntuulinen, vaikka kuumetta ollut reilusti, yli 39 oC, tänään aamullakin.

Hyppykiikusta: meillä emma merkkinen hyppykiikku, siinä kans rajoitus 10-15 min kerrallaan, ja vahtimatta ei siihen voi yhtään jättää. Tuo malli kiinnitetään oven karmeihin, joten hyppiessä vahdittava ettei loiki ovenreunoja päin. Mutta kovasti meillä keinusta tykätään!

Maija ja pikku potilas
 
Moi vaan!
Mitäs teidän iltaan kuuluu?
Mä sain tytön nukahtamaan sänkyyn ja ilman huutoa.Jei! :D Tässä nyt istuskelen ja mietin,että mitä tekis... :xmas:
Oli tänään hermot tosi kireellä,kun tyttö oli niiiin kiukkunen,että ei mitään järkeä.Ja vain äidin syli kelpaa! :kieh: Toivottavasti huomenna parempi päivä.
Pitää alkaa kattelemaan noita kävelytuoleja,tyttö on semmonen hulivili,että viihtyis varmasti...

MaijaM:Toivotaan,että ei olis vauvalla sen kummempaa kuin hampaasta johtuva kuume. :hug:

Tylsistynyt Vattu.

 
Heipsan pitkästä aikaa!! Minä tuolla mesessä niin jumitan ni mihinkään muualle kerkeekkään :ashamed:

Joo, en minä teitiä oo unohtanu, käväsen kyllä täällä lueskelemassa.

No nii asiaan, mistäs täällä olikaan turistu.. raskauskilot, niitä ois noin 2 jäljellä ja 23 niitä tais tullakin.. mikään hoikka en oo ollu enkä haluukkaan olla, pitää olla jotain mistä kiinni ottaa :LOL:

Vauvakuumetta ei oo, haluisin vähän isomman ikäeron, ja toiseks mä haluisin järjestää tuon työpuolen kuntoon myöskin.

Ei meillä oo mitään hyppykiikkuja eikä kävelytuoleja, sitteri vaan ja leikkimatto ja saavat luvan riittää meille, iskä sit kiikuttaa ja hyppyyttää sylissä =) Poika viihtyy vaihtelevasti lattialla, yleensä ihan hyvin.

Kiinteitä syö vaihtelevasti, nyt on joku ihana juttu menossa ku ei maita sitten mikään muu kun maito, tissimaito.. VIime yön oli kokonaan sitten tissillä, vähän oli rinta hellänä aamulla muuten, ei naurata yhtään.. Tänään sitten nukahti ihmeen helposti.. Juu ja syö kyllä öisin, onko yhden yön joskus nukkunu 6 asti ilman syöttöö.. Mikäs siinä kun kasvaa tasasesti, ni se on pääasia.

Hampaita ei oo viä, kuola kyllä valuu ja nyrkit suussa koko ajan ja kaikkee muutakin lykkää suuhun, itseasiassa kaiken mitä vaan saa käsiin ja pöydän kulmat summuut maistuu..

Kääntyy sillontälllön molempiin suuntiin. Ei juur muuten liiku, ehkä puolikkaan ympyrän menee..

Niin 5 kk mitat oli 68 cm ja 9020 g, 6 kk neuvola onkin vähän myöhässä vasta 21 pv, kun poika syntyny 10 pv.

Nii vauvarokko sairastettiin meillä, muuten ollut onneksi terveenä.

No tästä on hyvä sitten jatkaa taas joskus :LOL:

cattie & poika
 
Moi Cattie kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! :) Ompas teidän poitsu jo iso! :D

Meillä on taas nuo nukkumiset vähän hakusessaan. Tavallisesti Albert nukkuu päivällä 3x 15-30min unet, vaan tänään nukkui vaan yhdet 20min unet, ja sit se rupesi kuuden jälkeen nukkumaan, ajattelin tietysti että päiväunille, niin kuin monesti saattaa siihen aikaan pikku tirsat vielä ottaa, vaan jätkä aattelikin sit, etä hän rupeaa jo yöunille :whistle: No mie sit herätin sen puol 9, kun sil oli ihan märkä vaippakin, kun viimeks oli joskus iltapäivällä vaihdettu. No se sit leikki vielä tuossa illalla, ja puurot söi ja sit käytin sen kylvyssä, kun kylvyn jälkeen tulee aina uni helpommin, niin se rupesi vasta nukkumaan klo 23..eipä oo noin myöhään valvonu kun joskus 3kk ikäisenä viimeks. Yleensä rupeaa nukkumaan siinä 19.30-21. No jospa se nukkuis sit aamulla pitkään :LOL:

Villivadelma: välillä on aina täälläkin semmoisia päiviä, että on kunnolla hermot kireellä, vaan onneksi niitä ei oo nykyisin kamalan usein :kieh:
 
Nii se aika vaa rientää. Iso jäpikkä on jo. Tänään aamulla oli niin ihana hetki ku saatiin viettää Lucan kanssa omaa aikaa. Herättii iskä, minä ja Luca ja poristiin sängyssä. Ei kiirettä ylös ym. Nukuttiinkin himpu verran yli 10 :xmas: Meillä siis isommat pojat on mummilassa.
Me sitten käytiin miehen kanssa eilen illalla kaupungissa syömässä :p Ja sitten ihanan ilta auringon paistaessa torilla patiolla yhdet naukkaamassa. Vaikka meinaskin jäädä väliin ku mä aloin taas panikoimaan tuota häirkikkönaapuria. Nyt se sitten soitteli miehelle ja pyysi kaffipöytää selvitteleen asiaa et mikä nyt on ja et SEN ei tarvis tehä rikosilmoitusta MUN MIEHESTÄ!! |O Nyt sen mielestä se ei oo tehnyt yhtää mitää vaa mun mies on hyökkiny sen päälle ja uhannu tappaa.. :headwall: Ja kovasti tivaili et kuka soittanu poliisit eilen ja sillo toissa pvänä.
Noo, onneksi päästää reissun päälle niin ei tarvi siitä huolehtia!

Meillä kans kävelytuoli. Oli pakko hankkia ku esikolla aikoinaa oli tollainen. Esikko veti semmosta rallia siinä et seinät tutisi :LOL: Luca sillä vähä rauhallisemmin (vielä ainaki) ottaa. Pääsee sillä kyl liikkumaan mut aika paljon menee vielä taaksepäin. Mutta tykkää muutennin tosi paljon seisoskella siinä. Ja paljon paremmin näkee isompien poikien touhutkin siitä :D

Meillä vasta neukka ens viikon lopulla, jotenkin nyt aina tulee 2vko myöhässä kk-syndeistä. Pitää koittaa seuraava ottaa jo lähemmäksi ja sitten seuraava jo ainakin samalle viikolle.

Pitäs kai se joku kakku tai vastaava tänää ostaa ja "juhlia" ku taas ikää pukkaa lisää. Ihan vaan poikien takia B) sii sitä kakkua :p

Saaru ja Luca the isomiäs
 

Yhteistyössä