Tamponeista hiiva

  • Viestiketjun aloittaja OB
  • Ensimmäinen viesti
OB
Mistä ihmeestä johtuu että saan aina tamponeiden käytöstä hiivan? :( Vaihdan ne lähes aina 4 tunnin välein, jonka jälkeen peseydyn kunnolla saippuaa käyttäen. Ei huvittaisi alkaa siteiden kanssa puljaamaan!
 
Sähän häiritset limakalvojen ph-tasapainoa ihan urakalla. Lopeta saippuapesut ja vaihda vaikka johonkin intiimipesuun tarkotettuun pesunesteeseen tai pelkkään veteen. Tampoonit kannattaa vaihtaa kuukuppiin, jos haluu hygieenisen ja näkymättömän suojan.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja OB:
Mistä ihmeestä johtuu että saan aina tamponeiden käytöstä hiivan? :( Vaihdan ne lähes aina 4 tunnin välein, jonka jälkeen peseydyn kunnolla saippuaa käyttäen. Ei huvittaisi alkaa siteiden kanssa puljaamaan!
No älä sinne saippuaa pistä hyvä ihminen!

Syö maitohappobakteereita ja osta Lactalia apteekista.
 
Alapäätä ei kannata pestä saippualla! Siinä eka mikä menee vikaan! Toisaalta tamponia ei kannata vaihtaa liian usein, eli jos se on osittain kuiva, se repii limakalvoja auki.

Vaihda kuukuppiin, loppuu hiivat! Ja jos on pakko saippualla pestä, niin jokin intiimihygieniaan soveltuva aine ja kerran päivässä, ei yhtenään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja aijaa:
Mua vaan ällöttää se haju joka alapäähän jää jollei saippualla pese.
Se haju saattaa johtua ihan just siitä saippuan käytöstä ja liian tiheistä pesuista. Kokeilepa intiimipesunesteellä kerran päivään ja tampoonin tilalle kuukuppi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap (=OB:
Haluaiskos joku kertoa mielipiteitä tuosta kuukupista? =)
Se on ihan unelma verrattuna muihin suojiin! :wave: Tampponi on kuivempina päivinä ihan kamala, kun se pitää kiskoa väkisin ulos ja se imaisee kaiken muunkin kosteuden limakalvoilta :$ Siteistä nyt ei voi edes puhua samana päivänä, niissä on likainen olo :x Kuppi on siisti eikä sotke limakalvojen toimintaa, kun se ei ime mitään, vaan pelkästään kerää. Tietty sen käyttöä pitää eka vähän harjoitella, mutta nopeasti sen oppii! Suosittelen! Itse en ole kupin hankittuani käyttänyt enkä aio enää koskaan käyttää mitään muuta suojaa!
 
Kas
Joo, toi liiallinen pesu. Mä en ole käyttänyt saippuaa pariin kymmeneen vuoteen paitti tosilian pesemiseen.

En haise. Ei ole hiivaa. Saunassa harjaan itseäni pehmeällä harjalla, mukavasti "pesee".

Ja. Mulla ei ole aina kuukautisia eli en käytä pikkuhousunsuojia (eli en haise) .
 
Kuukuppi on ihan paras. Ei häiritse limakalvojen ph:ta eikä kosteutta, on helppo käyttää, ei näy ulospäin jne. Alkuun täytyy vähän tutustua sen kanssa, kokeilla mikä paikalleenlaittotyyli tuntuu omalta ja myös sitä pois ottamista, mut nopsaan lähtee sujumaan. Kantsii harjotella ennen menkkoja jo, tarvittaessa liukkarin kanssa tai sillon ku on runsas valkovuoto. Halvemmakski tulee ku kertikset.
 

Yhteistyössä