Tankkaatteko aina tankin täyteen?

  • Viestiketjun aloittaja TankGirl
  • Ensimmäinen viesti
TankGirl
Mä tankkaan aina tankin täyteen bensaa tai dieseliä, riippuen kummalla kiesillä oon liikenteessä. En tajua sitä kun etenkin moni nainen tankkaa vaan 10-20 litraa. Vaikka olis mimmonen paskakeli, niin kyllä siellä nyt sen aikaa seisoo että sen auton täyteen tankkaa.

Tänään kun olin nimittäin tankkaamassa (ja kelihän oli mitä mainioin), niin tankkasit tietysti täyteen. Katselin, että kaksi naista tuli samaan aikaan tankkaamaan ja laittoivat oikeesti maksimisssa 10 litraa. Kuluuhan tossa aikaa ja bensaakin enemmän kun useemmin ravaa tankkaamassa.
 
"Ewa"
Minä tankaan myös aina täyteen. Tankille meno on harmillinen lisähomma muutenkin kiireiseen arkeen joten en tee sitä kuin silloin kuin on melkein pakko. Tyhjäksi asti ei onneksi ole koskaan päässyt tankki menemään.
 
Ekan auton kanssa kävin tankkaamassa sen verran, mihin oli varaa. Usein kahdellakympillä (markkoja! :O), opintotukipäivinä jopa viidelläkympillä.

Jos tädeillä ei ollut tilillä saldoa enempään? Tai valitsivat matalan katevarauksen?
 
bensa
Aina tankki täyteen, vajaa 60l ja yleensä ajelen sen melko tyhjäksi, bensavalo ainakin syttyy palamaan lähes aina. Ja tankillä käyn 1-2vk välein. Riippuu vähän ajoista ja missä töissä. En mä viittis montaa kertaa viikossa käydä tankkaamassa.
 
"Anne"
Yleensä puolilleen, en tiedä miksi. Ennen tuli ajeltua turhia jos sitä bensaa oli, sittemmin kerran ajattelin että vieköhän enemmän tankki täynnä ja sen jälkeen on tullut tankkailtua mahdollisimman nopsaan vain kiireessä ja kylmyydessä. Kohta tankkaan ainakin tankin aina täyteen ja otan vielä kympin ylimääräistäkin, kun rajan takaa käyn koukkaamassa.
 
Määä
No en ikinä laita kuin parilla kympillä. Ei mulla ole varaa, ja kauan se mun ajoilla kestää sekin, kun vain n. 15 km viikossa ajan yleensä.
Ja eipähän mee nekään hukkaan, jos varastetaan, tai hajoaa niin että romuttamo on seuraava osoite.
Ja itse asiassa mun autossa nyt tankkaaminen kestää todella kauan, joten tuotakaan määrää ei jaksaisi laittaa.
Mulla murtauduttiin tankkiin, ja siellä on nyt sen jälkeen ollut jotain niin, että sitä pistoolia ei voi kunnolla työntää sinne eikä pitää täysillä, vaan katkaisee heti syötön.
Eli huulilta varovasti lirutan...
 
Mamuliini
Ei koskaan tankata täyteen, vaan joka toinen päivä tankataan 5 litraa.
Lisäksi saamme vuosittain merkittävät säästöt, kun maksamme kaikki laskut aina eräpäivän jälkeen.
 
Riippuu missä tankkaan. Täällä saattaa olla 15 centtiä ja ylikin bensalitran hinnassa eroa muutaman kymmenen kilometrin matkalla, joten halvemmasta paikasta tulee ohikulkiessa (työmatkan varrella) tankattua täyteen ja kalliimmasta sitten tarvittaessa sen verran, että pärjää seuraavaan reissuun edullisimmille bensoille.
 
20-40eurolla tankataan yleensä. Sillä ajetaan 4pv-puoltoist viikkoa. Ei oo varaa laittaa 100 euroo kerrallaa tankkiin, ku sit tulee ajettua turhia reissuja ku "onhan tuota bensaa". Mieski lähtee muuten laiskana autolla lähikauppaan joho kävelee nopeemmin oikoreittiä ku kiertää autolla.
 
"Vieras"
Parilla kympillä kerrallaan, äärimmäisen harvoin täyteen. Ei oo min auto joten rankkaan vain käyttämäni. Auto ei kyllä todellakaan kuluta enemmän jos tankkaa vain vähän, vaan nimenomaan se täysi tankki kuluttaa enemmän vaikkakin henkilöautoissa se ero on melko minimaalinen.
 
"Vieras"
Aina täyteen, sais olla isompikin tankki. Työmatka on edestakaisin päivittäin 175 kilsaa, siinä saa ihan tarpeekseen tankkailla. Välillä on takki tyhjempi ja välillä täydempi, riippuu vähän miten tankkauspiste sattuu kohilleen tankin tyhjentymisen kanssa.
 

Yhteistyössä